"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

A leszbikusság belülről nézve

2015/12/07. - írta: sefatias

Néhány hónapja beszélgetést folytattam egy leszbikusságát nyíltan felvállaló barátommal. Mivel több ezer kilométerre lakik innen, ezért ímélben kérdezgettem a homoszexualitásról. Kíváncsi voltam, hogy aki ebben él, az hogyan látja ezt a számomra teljesen ismeretlen világot, hogyan tudott megküzdeni a vallásos hátterével. Íme a beszélgetés "vágatlan" formában:

- Írnál nekem a saját homoszexualitásodról? Persze csak ha nem baj. Szeretném jobban megismerni, megérteni ezt. Hogyan kezdődött? Mikor vetted észre? Hogyan küzdöttél ellene, ha küzdöttél? Milyen hatással vannak rád a férfiak, és milyennel a nők?

A homoszexuális, meleg és egyéb kategóriákkal nekem az a bajom, hogy érintett lévén látom mennyire nem arról van szó, hogy ki, kivel fekszik le. Szerintem az ember neme több dologból tevődik össze. Egyrészt van egy biológiai készlet, a testem, ami egyértelműen meghatároz. Ezen kívül van egy belső személyiségem, ami a férfias-nőies skálán attól függően jelöl meg férfinak vagy nőnek, hogy egy korszak és egy társadalom éppen mit gondol nőiesnek és férfiasnak. Ugyanez a két dimenzió megvan a másik emberben is. Neki is van egy biológiai teste és egy belső személyisége. Tehát jóval több ez, mint egyszerűen csak annyi, hogy milyen biológiai testem van. Nyilván nem a női test az, amire vágyom önmagában. Így nézve az is kétséges a számomra, hogy csak 2 nem létezne az emberek között. Szerintem a biológiai testen kívül a belső személyiség is lényeges, ami a férfi, semleges (uni vagy bi, stb.) és a nő átmenetek mentén helyezhető el. Ilyen módon 6 neme lehet egy embernek és abszolút nem tartom magam homoszexuálisnak vagy leszbikusnak. Tudom, hogy egy közép-európai skálán a belső személyiségem inkább férfias, és a hozzám hasonló nőkkel nehezen jövök ki, ezért egy közép-európai skálán nőies belső személyiségre vágyom, csak legyen női testben. Azonban még így sem ír le mindent egy emberről az, hogy kibe szerelmes és kivel van egy ágyban. Ha össze kellene írnom a legfontosabb tulajdonságaim, akkor az orientációm valahol az 50. helyen kapna csak szerepet.

5504.jpg

Azt írtam neked múltkor, hogy számomra a szexuális orientáció nem áll meghatározó helyen az életemben és nem is tulajdonítok olyan nagy jelentőséget ennek. Nem ettől lesz valaki normális vagy empatikus, de rossz ember sem. Én a kategóriákkal sem értek egyet, mert a homoszexuális valaki olyat ír le, aki ugyanazt a nemet keresi a szexualitásban és a szerelemben, mint önmaga, de az ember neme szerintem nem egydimenziós dolog (férfi vagy nő), így nagyon nehéz homoszexuálisnak lenni. Ráadásul a homoszexuális kategóriákkal is van kavarodás, mert sokan kiveszik belőle a leszbikust, hogy jól működő gyűjtőfogalomként lehessen használni.

Mindezeket félreteszem a levelem további részében, mert magamról írok. Azért írtam le a fentieket, mert a soraidból tényleg a megértési szándékot érzem és a fogalomhasználat sokszor akadályt képez ebben. Például, ha az ember nemét sokdimenziósnak tekintem (születése szerint férfi vagy nő, érzelmi alkalat szerinti férfi vagy nő skálán hol helyezkedik el valamint a jelenlegi biológiai teste), akkor minden felfordul. Remélem jól írom le Michelle Firestone nevét. Ő most nálunk egy szupersztár, de nem önmaga miatt, hanem ő egy típus, amit sokan kedvelnek és csodálnak. Biológiai szempontból férfinak született. Átesett valamilyen hormonkezelésen, így a teste nagyon nőies, de alul férfi. Ez egy kinézetre sokaknak vadítóan szexi nőies test, amihez egy nagyon nőies viselkedés társul és nem megjátssza, tényleg olyan. A metodista gyülekezetben volt egy érdekes vita arról, hogy mikor minősül homoszexuálisnak, amikor nővel vagy amikor férfival van együtt? A vita azért is volt érdekes, mert csak pornókban szerepelt és sokan jól ismerték a munkásságát :)

Akkor innen kezdve rólam.
A fentiek tükrében a biológiai nemem nő, a testem is nő biológiai szempontból és az is marad, semmilyen kezelésnek nem akarom alávetni magam. Az érzelmi alkatomra már nem tudok mit mondani, mert egyre inkább érzem, hogy kulturális alapkészlettől függ. Például néhány férfi ismerősöm esetében sokszor érzem, hogy sokkal férfiasabb vagyok náluk. Mármint több bennem a határozottság, kitartás, ők meg valami kis gyenge lánykák hozzám képest :) 
Pár napja láttam egy nagyobb interjút Angela Merkellel, őhozzá képest viszont nőies lelkületem van. Ez talán egy skála vagy egy kétdimenziós koordináta-rendszer és valahol az abszolút férfias és az abszolút nőies lélek közötti félúton vagyok, de inkább a férfias tulajdonságok erősebbek bennem.

Amire és akire pedig vágyom, az ennél is bonyolultabb. Azért is, mert hamar megszerelmesedem olyanba, aki figyel rám és foglalkozik velem. Ha elsőre taszítónak is tűnt, sok beszélgetéssel, sok közösen töltött idővel őrjítően tudok hozzá vonzódni, mintha megszépülne az illető. Ehhez empatikus és értelmes lélek kell, aki korban sincs annyira nagyon távol tőlem. A férfiak teste nem nagyon vonz, ellenben a nőket nagyon szépnek, vonzónak találom. Egy férfi teste nem hat rám, egy természetes női test, normális viselkedéssel szinte azonnal izgatóan tud rám hatni. Nem mutatom ki, de belül érzem :)
Ami fontosabb, az a belső. Szeretem, ha valaki kedves, empatikus, nagyon előzékeny, figyel a másikra, nagyon értelmes, szeret tanulni és nyitott az élményekre. Élmények alatt olyat értek, hogy lejön a tengerpartra, eljön egy éjszakai túrára, de ugyanilyen lelkesedéssel fogad egy tényleg jó filmet (Dexter, Homeland, The Americans, stb.)

Az eddigiekből következik, hogy ez csak nő lehet. Ha valami miatt mégis egy férfi oldalán kötnék ki, mindig élne bennem a vágy, hogy egy női testet érintsek. Erről nem tudnék lemondani. Nem arra van szükségem vagy vágyam, hogy engem kényeztessen egy nő, hanem nekem van arra igényem, hogy ezt megtegyem. Érzem, hogy az izgat fel, az hoz lázba, ahogy a másik átéli nekem köszönhetően a legnagyobb gyönyört.

Mindez gyerekkorom óta így van, mármint mindig a lányok érdekeltek. Valahogy mindig szerettem volna más lányokat megérinteni és "ott" is megpuszilni, simogatni. Nem is nagyon küzdöttem ellene, így nagyon komplex fantáziáim alakultak ki, amit 12 éves koromban teljesíthettem is.
Ezen a szüleim ijedtek meg, különösen amiatt, hogy az angyalföldi Királyság-terem padlásán történt meg, egy nálam idősebb valakivel, aki egy vén (Jehova Tanúi presbitere.Sefa) felesége volt :)
Nekem a mai napig nagyon kellemes emlék, semmi bajom vele. Hosszú ideig környékeztem a testvérnőt, valahogy megéreztem benne valamit és viszont.
A szüleim nagyon megijedtek és elvittek mindenféle kezelésre, hogy gyógyítsanak meg. Az OPNI-ba jártam, ahol a hivatalos diagnózisomra nem emlékszem, de valami természetellenesen felfokozott szexuális vágy vagy ilyesmi. Pszichológus és pszichiáter is foglalkozott velem és a diagnózisom ellenére nem találtak bennem semmi kórosat.

A gyülekezet megkeresztelt tagjaként gondot okozott ez az egész, mert sok hónapos belső küzdelem után nem tudtam legyőzni a késztetéseim és egy testvérnő mellett találtam magam, akibe nagyon beleszerettem. Nagyon sokat aludtam nála és a szüleim is rájöttek, hogy komoly kapcsolatunk van. Akkoriban kezdtem el szellemi segítséget keresni, ami főként egy vént jelentett, de nem édesapám. Egy másik vénhez mentem, akiben volt bizalmam. Első körben a homoszexualitást elítélő versekkel jött, de megértette, hogy nem tekintem magam klasszikus nőnek, hanem mindazt felfogta, amiről írtam. Vagyis bizonyos szempontból egy ellenkező neműt keresek. Ugye én egy női testben élő férfias lelkialkatú nőként keresek egy női testben élő nőies lelkű másik embert. Sokat beszélgettünk és nem tudtunk dűlőre jutni.
Azt megértette, hogy egyik bibliai rész sem ezzel a helyzettel foglalkozik és amint elkezdünk "logikus" (annak látszó) következtetésekkel dolgozni, akkor nagyon sok szervezeti értelmezés megdől. Azt elismerte, hogy vén létére sem tud mihez kezdeni, legfeljebb ki tud közösíteni, hátha az érzelmileg megvisel és sokkterápiaként visszatérít a normális érzelmek közé. Ennyi telt tőle :)

Végül más ügy miatt közösítettek ki, de ez volt az ürügy. Az itteni gyülekezet megkapott egy fordítást a magyarországi bírói ügyemről és abban az volt leírva, hogy leszbikus csábító vagyok - ami egyébként nem volt igaz semmilyen értelemben sem.

A férfiaknál nem érzek semmit. Pár ember nagyon közel áll hozzám, képes lennék velük a szexre, de nem vágyom rá. Voltam már férfival, többel is (nem egyszerre, ne értsd félre), pont a tesztelés miatt. Egy kicsit sem hatott úgy, hogy mennyire jó volt. Nem rossz, de nem tud érzelmileg annyit adni, mint egy nő. Egy nőnél érzem, hogy izgat az izgalma és az öröme. Egy férfi nem mozgat meg bennem semmit. Egy nő viszont állandóan hat rám.

Akármilyen nő azért nem hat rám, hanem bizonyos típus, de a férfiaknál egyféle sincs, amelyik az érzelmeimet megpiszkálná vagy szexuális vágyakat keltene bennem. Maximum az, amikor valaki nagyon kedves, nagyon figyelmes és maximálisan értelmes. Egy ilyen esetben is nagyon gyenge a rám gyakorolt hatás, míg egy nőtársam esetén magával sodor az illetőből sugárzó vonzalom.

Ha tényszerűen kell megfogalmaznom, akkor azt írom, hogy nem vagyok érzékeny a férfiakra, míg a számomra ideális nőkre extra érzékeny vagyok. Ez valahol a biszexuális és a leszbikus közötti állapot, nagyon közel a leszbikushoz.

Nem tudom, hogy valójában mit érez egy férfi a nők iránt, de azt gondolom, hogy úgy gondol a nőkre, mint én. Ezért írom azt, hogy belül férfi vagyok, férfiként érzek, csak nem tudom mennyire ugyanazt élem meg a nők iránti érzelmeket tekintve, mint egy férfi. Szerintem teljesen ugyanazt.

Ráadásul egy normális férfival szemben, aki értelmes és emberséges, bennem teljesen baráti jellegű érzések születnek, semmi romantika (pár kivétel akad, de ez nagyon ritka). Tehát egy normális férfinél azt érzem, hogy sok szempontból olyan lelkileg az alkata, mint nekem. A saját nembeliekkel ilyesmi nem alakul ki, de egy férfinál (ha normális), akkor igen. Gondolom ez lehet az a fajta bajtársias összetartozás, ami elvileg férfiak között alakul ki, amiből életre szóló barátságok fejlődnek ki. Ezek miatt állítom, hogy érzelmileg férfiként működöm.

Amikor a szüleim elvittek az OPNI-ba, akkor végeztek nálam kromoszóma-vizsgálatot. Tudod ez alapján még kiderülhet, hogy egy külső nemi jelleggel rendelkező nő férfinak számít, például az egyik Polgár-lány is ilyen.
Én nem vagyok férfi, a kromoszóma-vizsgálat szerint biológiai jellemzőket tekintve is nő vagyok.
A szüleim fizettek egy hormonvizsgálatot is. Többször vettek vért, nem egészen tudom már mi mindent vizsgáltak, de megvannak valahol a leletek. Az alapján az is egyértelmű volt, hogy a hormonrendszerem is női. Vannak olyanok, akiknek a hormonaik nem a nemüknek megfelelően működnek és egy kezeléssel ezen lehet fordítani. Tudom, hogy több testvércsalád kifizette ennek az árát, hogy "kigyógyítsák" a saját gyereküket, ne hozzon szégyent a családra. Ez nagymértékben eredményes (nem véletlenül). Nálam értelmetlen lett volna, mert hormonálisan is nő vagyok.

Ilyenkor még két megoldás létezik, ezeket is alkalmazzák sok bigott családban. Mindkettő pszichológiai út, tehát nem orvosi.
Az egyik arra épít, hogy a lélektani struktúrákat dolgozza át. Megpróbálja felkelteni az érdeklődést a férfiak iránt és csökkenteni a nők vonzerejét. Ez sokaknál működhet, de nálam az érdeklődésem nem a másik ember biológiai nemének szól, hanem a belső embernek. Erre írtam, hogy bizonyos nők taszítanak. Hiába tűnik a külsejük nagyon esztétikusnak és kívánatosnak, az érzelmi alkatuk taszít. Ebben az szerepet kap (és ezt nem írtam le), hogy egy nőnél fontos a tisztaság. Ha egy nő elhanyagolja, abból akár fertőző állapot is kialakulhat. Ezért is taszítanak bizonyos nők. Amíg a biológiailag férfinak született ember ebbe a világba nem nagyon lát bele (mert férfi a teste), mi igen, és ezért van az, hogy egy nagyon szép saját nembelink nekünk nem lesz automatikusan kívánatos. Tehát ez a terápia nem működött nálam, mert nekem nem a külső a meghatározó.
Illetve megértettem, hogyan gondolkodik egy teljesen heteroszexuális nő, de nem tűnt vonzónak, mint életút.

A terápiát egy huszonéves nő vezette, olyan 12-15 év volt köztünk. Szerintem én hatottam rá és nem ő rám :)
Ő egy lelkialkat alapján is nő volt, nekem nagyon hamar megtetszett. Ráadásul gondoskodott rólam, hiába, ez volt a munkája, akkoriban ezt nem fogtam fel.
Úgy mentek a terápiás ülések, hogy mindig feldobott egy témát és elmondtam neki mit érzek azzal kapcsolatban. Utána erről beszélgettünk és próbálta az általam felvázolt állapotot módosítani. Ezt kötelességszerűen megtette, de sokszor láttam rajta, hogy az általam adott leírások nem egy esetben célba találtak nála. Igaz, provokáltam is :)

Ez a terápia papírforma szerint azért ért véget, mert hatástalannak mondta, mintha mindent megpróbált volna, de hiába. Ezt mondta a szüleimnek is. Négyszemközt viszont elmondta, hogy nem számítottam együttműködőnek, mert állandóan provokáltam őt. Igaz, hogy csak finoman tettem, de miattam nem alakult ki a kívánatos szereposztás ezeken az üléseken. Szerinte én nem is akartam megváltozni, úgy meg értelmetlennek ítélte az egészet. Szóval ennyi hatással tudtam lenni rá. Bennem akkor megszületett két fontos kétely, ami az egész kérdéshez való szemléletemre a mai napig hat.
1. Ha egy emberi lélekhez értő pszichológus szerint van megváltoztathatatlan állapot, akkor a gyülekezet ezt miért nem fogadja el?
2. Ha a pszichológusnőre nem tudtam hatni és magamhoz vonzani (nem tudtam egy alkalomra sem leszbikussá tenni), akkor talán rám sem tud hatni egy tőlem idegen szexuális orientáció és engem sem kellene megváltoztatni?
Ez azért ott volt éveken át a gondolkodásomban, főleg a gyülekezeti ügyekben.

A másik terápiás út az önmegtartóztatásé. Abban nem az átstrukturálás a cél, hanem a szexuális tevékenység elutasításának a kialakítása. Lehet ezt orvosi eszközökkel, régen csináltak is ilyen céllal agyműtéteket. Aki átesett rajta, garantáltan nem élt többé szexuális életet, de elég drasztikus volt, mert önálló életvitelre sem lettek képesek többé, élő halottat csináltak az emberekből. Ez ennél kíméletesebb, mert csak azt próbálják beépíteni az érzelmeidbe, hogy a szexuális életedbe vonni másik személyt, tilos. Annyiból eredményes, hogy nem megtagad tőled valamit, nem leépít benned valamit, hanem a kiteljesedésnek ad egy új irányt.
Pedofil embereknél is alkalmazzák, csak erről a nyilvánosság előtt nem beszélnek. Ez ugyanis azt jelenti, hogy elfogadják a pedofil érzéseket, de a cselekedeteket nem.
Valami ilyesmi átcsatornázással próbálkoztak nálam is, hogy az érzelmeim ne terjedjenek ki a megvalósítás felé. Legalábbis ne egy másik személlyel csináljam.
Ez viszont csak azoknál lehet sikeres, akik maguk is ezt akarják, és ezt a belső gátat próbálják megerősíteni. Ha van mit erősíteni, akkor eredményes, de bennem nem volt semmi ilyen gát.

Érdekes a kérdésed, hogy egy férfi-férfi kapcsolat és egy nő-nő kapcsolat között mekkora a hasonlóság? Én is keresem rá a válaszokat és még nem találtam meg. Azt nagyon biztosan látom, hogy a férfi-férfi és a nő-nő kapcsolatban is sok múlik azon, hogy a felek érzelmileg milyenek, mármint férfiasak vagy nőiesek. Inkább ebben látok éles különbségeket.

Illetve van egy érdekes fogalom, ez a "férfiakkal szexelő férfi". MSM-nek nevezik, mert nem ugyanaz a kategória, aki férfiként szerelmes tud lenni egy másik férfiba. Ellenben egy férfiban éppen úgy megtalálják a szexuális partnert (de nem többet, csak szexpartnert), mint egy nőben.
Nem túl részletesen, de itt van róla angolul szócikk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Men_who_have_sex_with_men

Magyar szóhasználatban az MSM-szex sajnos csak járványügyi kategória és a veszélyeztető helyzet megjelölésére használják, de itt szociológiai is szexológiai kategóriaként is létezik.
Szociológiai és szexológiai kategóriaként használják még ők:
http://www.emis-project.eu/
Ez egy EU-s dolog, vannak magyar kiadványaik is:
http://www.emis-project.eu/community-2

Akárhogy is használják az MSM-kategóriát, minden esetben rámutat arra, hogy kívülről nézve hiába tűnik úgy, hogy lényegében egy férfi férfival szexel, azért elég sok különbség van a megjelenési formák között, ahogy a nő-nő kapcsolatokban is.
Valahogy így gondolom én is. Egy nő-nő kapcsolatban élve valószínűleg sok tekintetben különbözök más nő-nő kapcsolatban élőktől és közelebb vagyok a véleményemmel, meglátásaimmal egy férfi-nő kapcsolatban élőhöz.

Például említetted a Pride-felvonulásokat. Az, ami Budapesten megy, tőlem eléggé idegen. Budapesten eléggé éles tiltakozó jellege van, amire ráraktak egy jó adag provokációt. Szerintem egy elfogadásért harcoló csoportnak el kell űznie magától a provokáló embereket, mert nem szimpátiát kelt, nem kérdéseket szül meg az emberekben, hanem ellenszenvet ébreszt. Persze olvasom a magyar belső oldalakat és értem mit akarnak (Magyarországtól nyugatabbra a szélsőjobb és a homoszexualitás nem idegen egymástól; miközben a magyar meleg mozgalom a Jobbikot és társait távolra akarja  elűzni magától, mert köztük is sok a meleg férfi, de nem akarnak velük közösséget vállalni) . Mindenesetre én az itteni Pride-heteket kedvelem, mert itt az egyszerű polgár győzelmét látják benne az állami hatalom felett és az egész Pride ennek az ünnepe is. Alapvetően szokás itt örülni a másik sikerének - ezzel szemben Magyarországon teljesen érdektelen, hogy a másiknak van-e sikere, az meg, hogy örüljek más sikerének... az érthetetlen és értelmetlen a többség számára.
Mindezekkel nem számolva, csak a véleményem figyelve, nagyon más véleményen vagyok, mint egy klasszikus nő-nő kapcsolatban élő.

Tehát szerintem van egy biológiai nem, egy érzelmi nem, egy viselkedésbeli jellemző, valamint van mellette monogám-poligám jelleg, ami nagyon határozott választóvonal a nő-nő kapcsolatokon belül és szerintem a férfiaknál is. Én például a monogám-poligám skálán nagyon a monogám felőli oldalon vagyok. Nem teljesen, de szinte teljesen. Én ebben keresnék választóvonalat az általam olvasottak és a megélt élményeim alapján.

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr298145164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atyek 2015.12.07. 11:22:58

Azt hiszem, hogy értem. Köszönöm ezt a nyíltságot.
Férfiként engem sem vonz minden nő, és vannak férfiak, akikkel jól érzem magam, de szexuálisan nem vonzanak. Ugyanazt érezzük, csak másként.
Szerintem sem lehet ebben a témában általánosítani és kategorizálni, mint ahogy semmiben.
Nem teljesen vág ide, de pár hete volt az RTL-en egy riport Kirával. 3:10-től mondottak nagyon megfogtak.

rtl.hu/rtlklub/fokuszplusz/ferfi-testbe-ragadt-nok

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.12.07. 12:07:23

"Pedofil embereknél is alkalmazzák, csak erről a nyilvánosság előtt nem beszélnek. Ez ugyanis azt jelenti, hogy elfogadják a pedofil érzéseket, de a cselekedeteket nem."

Németországban már készítenek kampányfilmeket, mely segít az előítéleteket eloszlatni, feltárva a pedofilizmus valódi természetét. Én láttam ilyen programot a BBC-n is (ott nem társadalmi reklám formájában, hanem dokumentumfilmben). Ezek a programok nem a pedofil szokások népszerűsítése érdekében vannak, hanem az esetek megelőzése és az áldozatok védelmében.

"Ez viszont csak azoknál lehet sikeres, akik maguk is ezt akarják, és ezt a belső gátat próbálják megerősíteni. Ha van mit erősíteni, akkor eredményes, de bennem nem volt semmi ilyen gát."
A pedofilizmusnál értem ezt, de más felnőtt-felnőtt kapcsolatnál nem egészen. Vagyis bármilyen pszichoterápiának az alapja az adott személy (tehát nem az apukája, anyukája, rokona, gyülekezete vagy terapeutája) saját változás iránti igényéből és elkötelezettségéből kell fakadnia. Ha ez nem így van, akkor egyáltalán minek belekezdeni? Eleve kudarcra van ítélve a dolog. Talán annyira fiatal és befolyásolható voltál, hogy azt hitted, hogy te is akarod? Ha nem, akkor meg a terapeuta ezt nem látta? Bocs, de nem értem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.07. 12:55:23

@karalabe4: szerintem nem önként vállalt terápiáról van szó.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.07. 22:00:28

@Atyek: "vannak férfiak, akikkel jól érzem magam,"

Remélem az elmúlt 25 évben nem okoztam csalódást!

l.gabi 2015.12.08. 04:58:27

@karalabe4: @sefatias: Kötelező volt, nem volt választásom. A hölgyike is azért zárta le az egészet, mert szerinte hiányzott az együttműködésem.

Atyek 2015.12.08. 07:44:38

@sefatias:
1987 szeptember -2015 december. Ez eddig 28 év.
Még, ha kivonom azt a majdnem két évet, amíg nem beszéltem veled mert kiközösített voltál, én meg JT droid, az is 26 és fél. :-)
Visszagondolva még jó, hogy igazságtalanul megvádoltak, meghurcoltak, és aljas módon elbántak velem szerető pásztoraim, mert így felismertem, hogy hol is vagyok, és így elkülönültként folytatóthatott a buli... :-D

l.gabi 2015.12.08. 23:15:13

Van abban valami szívet melengető, hogy ilyen alcím alatt talált megerősítésre a köztetek lévő erős kapcsolat :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.09. 06:18:57

@l.gabi: :) ugye? Úgy vagyunk egymással, mint Dávid és Jonatán. 2sámuel 1:26

Atyek 2015.12.09. 14:00:57

@sefatias:
Lassan jobban hasonlítunk Statlerre és Waldorfra. :-)
Na de ne fagyasszuk be a posztot magunkkal.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.09. 15:30:50

@Atyek: :DDDDDDDD Statlerre és Waldorfra???

bjanek 2015.12.15. 13:37:15

Kézcsók@l.gabi:!
ezt a mondatot nem értem:
"Ilyen módon 6 neme lehet egy embernek és abszolút nem tartom magam homoszexuálisnak vagy leszbikusnak."
hogy jön ki a 6?

l.gabi 2015.12.16. 05:36:20

@bjanek: Csak példának hoztam fel egy olyan tipológiát, amiben a kettőnél több jön ki.
A példában az ember lehet a születésénél fogva biológiai férfi és biológiai nő.
Ez kombinálódhat például azzal, hogy érzelmileg férfi, érzelmileg nő, érzelmileg uni.

Ebből jött ki a hat:
1. biológiai nő - érzelmileg nő
2. biológiai nő - érzelmileg uni
3. biológiai nő - érzelmileg férfi
4. biológiai férfi - érzelmileg nő
5. biológiai férfi - érzelmileg uni
6. biológiai férfi - érzelmileg férfi

Ez azonban csak egy példa, nem az általam legtökéletesebbnek gondolt tipológia. Ahogy ki is fejtettem, szerintem az "érzelmi nem" társadalmanként is eltérő.
Az egész mögött az a megfontolás áll, hogy például egy "biológiai nő - érzelmileg nő" kapcsolatát egy "biológiai nő - érzelmileg férfi" jellegű személlyel egész másnak gondolom, mint egy "biológiai nő - érzelmileg férfi" viszonyát egy szintén "biológiai nő - érzelmileg férfi" személlyel. A két kapcsolat egészen más.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.12.16. 16:44:56

vajon ha sokat keres, találhatott volna egy olyan férfit aki mégis megfelel neki minden szempontból?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.16. 17:05:46

@endike: Te ha sokáig keresnéd, találnál olyan férfit, aki minden szempontból megfelelne?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.12.17. 05:54:09

@sefatias: hogy stilszerűen válaszoljak, hátha engem is elkezdenek sajnálni "ezer közül egyet se találtam, azok között nőt se találtam" (salamon után szabadon)

persze esélyem sincs, a hozzám hasonlókat mindig is utálni fogják, akkor is amikor már mindenki biszexuális lesz

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.17. 06:09:38

@endike: Miért? Te milyen vagy? És arra számítasz, hogy egyszer mindenki biszex lesz?

orvosirnok 2015.12.25. 22:13:35

"1. Ha egy emberi lélekhez értő pszichológus szerint van megváltoztathatatlan állapot, akkor a gyülekezet ezt miért nem fogadja el?"

Isten nem fogadja el.
Az emberi lélekhez valamelyest értenek a pszichológusok. De Isten tőlük sokkal-sokkal jobban ért hozzá. És a Bibliában Ő ítéli el az azonos neműek szexualitását.

Én házasságban élek, számomra teljesen mindegy egy embernek a szexuális irányultsága. Az embert látom. Van az ismerőseim között nem is egy biszexuális.
Ezt csak azért mondom, hogy értem, hogy ha egy szakember megért valamit, akkor a gyülekezetben a "képesített" emberek miért nem úgy állnak hozzá, ahogy emberileg kellene, de ebben a kérdésben azért Istennek is van egy határozott állásfoglalása.
Hogy miért nem nézi jó szemmel ha ez "természetes"? ...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.25. 22:17:06

@orvosirnok: A kérdés az, hogy mi Isten állásfoglalása? Ugyanis ha egyértelmű és támadhatatlan lenne az amit a Bibliában olvasunk, akkor nem lenne erről vita

orvosirnok 2015.12.26. 17:44:08

@sefatias:
A Róma 1:27 szerint a saját nemünkhöz vonzódni "ocsmányság". Ebből gondolom, hogy Isten így látja.

Ettől határozottabb: 3Mózes 20:13
"Ha egy férfi férfival hál, mint ahogy nővel szoktak hálni, mindketten utálatosságot cselekszenek. Halállal kell lakolniuk. Vérük rajtuk."

Szerinted ez nem egyértelmű?

Nem vitázni szeretnék ez ügyben, csak megérteni, hogy te hol látod itt a támadhatóságot...? :-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.26. 20:33:40

@orvosirnok: Ezt a témát feldolgoztam ebben a posztban:

sefatias.blog.hu/2015/12/02/a_biblia_es_a_homoszexualitas_szerintem

különböző érveket próbáltam cáfolni, melyek arra építenek, hogy a Bibliából cáfolják a Bibliát. Tehát amint látod, az általad idézett gondolatokkal tisztában vagyok. Ám mégis úgy látom, hogy az Isten állásfoglalása nem egyértelmű. De ez olyan bonyolult téma, amit egy kommentben nem tudok megoldani. Sőt: egy posztban sem

2018.04.08. 14:11:12

Ebben a posztban konkrétan ki nyilatkozik? :-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.04.08. 14:20:46

@Marci kérdez: Gondoltam már arra, hogy kitörlöm ezt a posztot
süti beállítások módosítása