"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Az én Diotrefeszem. 2.rész

2013/01/05. - írta: sefatias

Ez a poszt elsősorban azoknak készült, akik a itt a környékemen élnek, és ismernek engem, illetve a gyülekezetemet. Néhány héttel ezelőtt írtam egy posztot ’Az én Diotrefeszem’ címmel. A benne szereplő házaspárnak hónapokon keresztül el kellett tűrnie, hogy az elnöklő felvigyázó semmibe veszi őket. Nem adott nekik kiadványt, nem beszélgetett, és nem is köszönt nekik. Bár a vének a posztom után megpróbálták megoldani a helyzetet, ez csupán annyiban merült ki, hogy mivel a vén továbbra sem volt hajlandó változtatni a hozzáállásán, ezért át tették őket egy másik csoportba, és erről egy száraz hangvételű telefonhívásban értesítették őket. Semmilyen más keresztényi, szentírási megoldás nem jött elő. Persze ez már akkor nem sokat segített volna, de hát egy jó pásztor arról ismerhető fel, hogy megpróbálja megmenteni a bárányokat. Ők ezt nem tették. Csupán messziről nézték a vergődésüket, mint ahogy az enyémet is négy évvel ezelőtt.

Hogy miért is írok erről? A házaspár a héten feladta az elkülönülő levelét, hogy értesítsenek mindenkit arról, hogy nem kívánnak többé ehhez az egyházhoz tartozni. De mivel én mindig szoros kapcsolatban voltam velük, mióta ismerem őket, ezért felmerülhet, hogy az én hitehagyott tevékenységem eredményezte ezt a lépésüket. Ezért azok számára, akik innen a környékről olvasnak, elmondom, hogy kiközösítésem óta semmilyen kapcsolatot nem ápoltam belük. Nem beszélgettünk, nem is találkoztunk, és semmilyen más módon nem keresték a kapcsolatot velem. Azt nem mondom, hogy én nem próbálkoztam, mivel a Trifi szüleiről van szó, de ezeket a próbálkozásaimat rendre visszautasították. Nem voltak hajlandóak hitehagyott irodalmat olvasni, és nem olvasták a blogomat sem, pedig tudták, hogy van. Sőt! Mikor már meg volt írva az elkülönülő levelük, felmerült, hogy úgyis most már minden mindegy alapon meghívnának ebédelni egy hete vasárnap. (most szombat van). Ám mégsem tették, mert azt szerették volna, hogy amíg ehhez a szervezethez tartoznak, addig a szervezet szabályai szerint semmilyen fogás ne legyen található rajtuk. Az elkülönülésük ezért semmilyen szinten nem írható az én számlámra. Ezzel az elkülönüléssel a véneknek kell elszámolni, akik szándékosan azt éreztették velük, hogy nem kívánatosak a gyülekezetben, vagy ha valamelyik nem is, semmit nem tettek annak érdekében, hogy ezen a helyzeten változtassanak, hanem gyáván hagyták, hogy az elnöklő az elmúlt években úgy garázdálkodjon, ahogy akar, tönkretéve embereket.

Amikor engem kiközösítettek, utána néhány hónapon belül hat hírnökkel, és a gyerekekkel együtt kilenc fővel csökkent a gyülekezet létszáma. Ebből néhányan korábban elmondták, hogy a saját érdekükben menekülniük kell a gyülekezetből, és a többiek botrányos módon hagyták el.

Vajon most mi lesz? A házaspár a gyülekezetben nagyon jó hírnévnek örvendett. Mindenki szerette őket. A férj évekig véntársam volt. Vajon hogyan viselte a gyülekezet, amikor a tegnapi összejövetelen bejelentették, hogy ők már nem Jehova Tanúi? Hogyan viselik a leváltásom óta folyamatos botrányokat, keresztényietlen elnyomást? Mi fog történni az elkövetkező hetekben? Min fog a testvérek esze járni? És mire számítsunk a három hét múlva esedékes Köf látogatása alkalmával? Vajon rendet tesz, mint ahogy ígérte? Vagy már késő? Mindenesetre én szívesen segítek mindenkinek, aki nem tudja érzelmileg feldolgozni azt, amit tapasztal. Én mind a mai napig felelősséget érzek ezért a gyülekezetért. Én nem azért szolgáltam értük 15 éven keresztül, hogy örömmel végignézzem a kínlódásukat. Én szeretem őket, ahogy mindig is szerettem.

Néhány hónapja azt hittem, hogy ha majd ilyesmi fog történni a gyülekezetben, akkor annak örülni fogok. Nem így történt. Vérzik a szívem, látva, hogy hozzá nem értő pásztorok, tönkreteszik a munkámat. Azt amiért olyan sokat dolgoztam, és amiből kiüldöztek. Amikor leváltottak, akkor már tudtam, hogy ennek nagyon rossz vége lesz. Tudtam, hogy ott akkor azzal nem fog befejeződni az ügy. Az elmúlt négy év szenvedése, a leváltásommal kezdődött. Ott került olyan embertelen és gyáva vezetés kezébe a gyülekezet, ami automatikusan hozta magával az elmúlt évek eseményeit. És ebben nem engem lehet felelősségre vonni. Hanem azokat az arra alkalmatlan személyeket, akik a szent szellem kinevezése mögé bújva hatalmaskodnak a nyájon.

Az Őrtorony 1995. október 15-ei számában az „Óvakodj az önelégültségtől” című cikk ezt mondja: „Ha egy keresztény fölényes szellemet nyilvánít ki Istentől kapott képességei, kiváltságai vagy hatalma miatt, valójában ellopja Istentől a dicsőséget és az érdemet, amely egyedül Őt illeti. A Biblia világosan figyelmezteti a keresztényeket, hogy ’ne gondolják magukat többnek, mint amennyinek gondolniuk kell’. Erre ösztönöz minket:„Egymás iránt ugyanazon indulattal legyetek; ne kevélykedjetek, hanem az alázatosakhoz szabjátok magatokat. Ne legyetek bölcsek timagatokban” (Róma 12:3,16).”

Címkék: életem
22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr814999242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.05. 14:34:36

Nem semmi. Egyre több embernek nyílik fel a szeme. Magyarországon 2012-ben JT létszáma saját bevallásuk szerint 1%-al csökkent. Ez 3-4 gyülekezettel és rengeteg adománnyal kevesebbet jelent... Szlovákiában szintén 1%-os csökkenés volt tavaly, a környező országokban, ahonnan olvasnak minket stagnálás...

Idén 2013-ban e házaspárral együtt már 3 személy különült el, akikről tudomásunk van, pedig még csak január 5. van.

A báránybőrbe bújt farkasok pásztorkodnak a nyáj felett és az egyetlen eszközük a hatalmuk megtartására a félelem és az elnyomás további növelése. Ezzel tovább gyorsítva a diktatúra összeomlását.

Pontosan dokumentált történelmi modellek mutatják meg nekünk, hogy mi lesz az ilyen diktatúrák és vezetőik sorsa. A történelem ismétli önmagát, és ez alól az Őrtorony Társulat sem kivétel, hiszen semmi köze sincs az igaz Istenhez.

"És uralkodik az ember az emberen a maga kárára" Maradéktalanul beteljesednek ezek a szavak.

Az a sok tönkretett életű ember besokallt és felemeli a szavát az igazságtalanság ellen.

Ha csak simán hülyeséget tanítanának, de nem tennék tönkre sok ember és család életét, akkor nem foglalkoznék velük. De mivel így tesznek, embertársi és keresztényi kötelességünk meghallgatni és megsegíteni az Őrtorony Társulat valláskárosultjait.

Sefa 2013.01.05. 15:48:20

Ez olyan mintha egy krémest akarnál megfogni. Minél jobban szorítod, annál több folyik ki az ujjaid között

2013.01.05. 18:30:31

Valláskárosultak... Ez találó, köszönöm.

Thyatira 2013.01.06. 23:56:42

Akkor most örülhetsz,hogy a fiatal kedvesed szülei is ott hagyták a Szervezetet,nagy felelősség ez kedves István,lévén,hogy viszonylag elég hosszú időt töltöttél a testvérek között,és felelős tevékenységet folytattál,ha mégsem ad nektek Jehova igazat,akkor az öröm ürömmé válhat.

Thyatira 2013.01.07. 00:01:41

@Johnny Joker:

Tudom,hogy meg van egy bizonyos álláspontod rólam,amit nem vitatok,mert gyerekes lenne,csupán csak annyit mondanék,hogy komoly "hadba" álltatok a Szervezettel,de elgondolkodtál e azon,hogy esetleg nem benneteket fog majd megállítani Jehova? Mivel én elég sok dolgot megtapasztaltam az életről ,bizton mondhatom,hogy az idő,tényleg bizonyít mindent,vagy... vagy !

Sefa 2013.01.07. 04:49:55

@Thyatira: ha jobban odafigyeltél volna az olvasottakra, akkor láthattad volna, hogy egyáltalán nem örülök.

Hogy mi az álláspontom rólad, azt meg ne add a számba, mert még én sem gondolkoztam el rajta

Igen elgondolkodtam. és szerintem Jehovának semmi köze ehhez a szervezethez, ebből adódóan nem félek attól, hogy megállít

Ez már nem az a helyzet, hogy az időnek kellene bizonyítania. Itt annál sokkal több bizonyíték van

Sefa 2013.01.07. 04:55:23

@Thyatira: Mondjuk elég furcsa volt arra ébrednem, hogy a szervezet ellen harcolónak tekintenek. Tegnap egész nap azzal vádoltak, hogy sunyi módon az exjt blogokon én titkosügynökként valójában védem őket. Most akkor melyik?

Trifena 2013.01.07. 08:29:36

@Thyatira: Te nem értesz magyarul! olvasd már el még egyszer a sztorit, hátha akkor leesik, hogy ki okozta mindezt és hogy mik a következmények.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 08:48:13

@Thyatira: Szia!

Ezek még csak előkészületek, úgy nevezném, hogy alapozás.

Nagy terveink vannak, amikről te is hallani fogsz és nem csak tőlünk.

Megnézzük, mit bír ez az "Isten szervezete".

Ha Isten ellen harcolunk úgy sem tehetünk semmi érdemlegeset nemigaz? Akkor csupán "rázzuk a rostát". Ez esetben semmi félnivalója nincs a szervezetnek az égvilágon.

Ha azonban nincs Istenhez semmi köze ennek a szervezetnek, akkor tudjuk, hogy mihez és kihez van köze.

Egyébként pedig az embertársi szeretet és a jószándék vezérel minket, nem valamiféle gyűlölet, akár hiszed akár nem.

Én téged is szeretlek és azt szeretném, ha neked is jobb és boldogabb lehetne az életed. No nem az egyetlen szentigaz igazságot szolgáltatjuk, hiszen az már ott van a kezedben, a neve Szent Biblia.

Idéznék neked egy részletet az egyik cikkből:

"Mint a himalájai serpák, ez a weboldal sem fogja megmondani senkinek sem, hogy merre menjen vagy miben higgyen. Csupán megpróbál mindenkit biztos vizekre irányítani.
Én azt tekintem feladatomnak, illetve a weboldal feladatának, hogy bizonyítható tényeket tegyek közzé, semmi mást. Ha van egyáltalán valami magasabb szerepem vagy ambícióm, akkor az az, hogy kivezessem az embereket abból, amit most már egy rendkívül káros szektának tartok, éppen úgy, ahogyan a himalájai serpák elvezetik a hegymászókat a veszélyes hegyoldalakról a biztonságba. Hogy mit tesz majd a hegymászó, miután biztonságos helyre érkezett, azt már ő dönti el. Ő és a serpája elválnak egymástól – remélhetőleg jó barátságban. Engem mindössze ennyi érdekel – hogy elvezessem az embereket a tényekhez és (ha lehetséges) segítsek nekik abban, hogy szellemi értelemben megszabaduljanak egy elnyomó szervezettől. Hogy mit tesznek a továbbiakban abban ők döntenek, senki más."
jehovatanui.blog.hu/2012/12/17/hitehagyott_weboldal_a_jwsurvey_org

Minden jót!

Eliezer 2013.01.07. 09:13:00

@Trifena:
Miért érzem azt a szavaidból, hogy ellenségeskedsz? Mi nem akarunk bántani senkit. Csupán sajnáljuk azokat akik az elnyomás és a tévtanítások miatt tönkre mennek mentálisan. Ha olvasgatsz láthatod hányan szenvedtem a szervezet miatt. De ha te jól érzed bent magad az a Te döntésed és mi nem szólunk bele.

Eliezer 2013.01.07. 09:15:54

@Trifena:
Lehet nem neked küldtem, csak annyira hasonló a nevetek, bocsi :)

Trifena 2013.01.07. 09:16:26

@kovacs047: szerintem ezt nem nekem akartad írni, igaz :)

Eliezer 2013.01.07. 09:53:20

Nem, elnéztem, bocsi!

Thyatira 2013.01.07. 15:49:00

@Johnny Joker:

Hallod e J.J Te változtál előnyödre,eléggé aspektálod magad,vagyis a külső arculatod sokat igazodott,az ellenkező véleményen levőkkel szemben,ezt teljesen őszintén mondom,már abszolúte nem vagy unintelligens. Legalábbis a mostani és a külvilág felé mutatott professzionális moderációs tréninged, esetleg a sikeres csoportmûködésért tényleg változott :)

Egyébként abszolute egyetértek veled,lássuk meg mi lesz !

Thyatira 2013.01.07. 16:03:19

@kovacs047: @Sefa: @Trifena:

Ilyen esethelyzetekben, gyakran úgy tűnik számunkra,amikor valamit mellvértként akarunk védelmezni,avagy méltán képviselni,az általunk igaznak tartott, jelenesetben felkezeti,vallási dogmatikai rendszer helyes/helytelen alaptanításait,ilyenkor akarva akaratlanul is,néha úgy tűnhet a másiknak, mintha egy mini inkvizíciós futamra készülne,és ez alapból is ingerlékenységet hoz ki a másikból.
Semmi ellenségeskedés vagy fanyar gúny nem vezérelte a megjegyzésemet.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.01.07. 16:13:16

@Thyatira: Köszönöm Thyatira. Tudod nem könnyű "mederben tartani" a dolgokat, mert hát egyeseknél csak az előjel változott, de ugyan olyan fanatikusak maradtak, mint amit beléjük nevelt a JT vallás. Nos, a fanatizmus minden formáját elítélem pro és kontra. Sajnos 2x moderálnom is kellett az elmúlt hetekben, mert olyan szintű személyeskedés indult meg. Nem könnyű kiegyensúlyozottnak maradnom és részrehajlás nélkül meghoznom a döntéseket.

Szerintem egy nagyszerű csoport, közösség alakult a volt tanúkból és nagyon sok okosságot olvastam az eszmecserékben. Úgy vettem észre, hogy egy jelentős szellemi tőke gyűlt össze nálunk. Szeretem az érdemi vitákat.

2,5 év hosszú idő. Én ennyi ideje foglalkozom ezzel, átlagosan napi 3-4 órán át.

Egy dolgot kérdeznék tőled:

Szerinted van köze a blogjainknak ahhoz, hogy 2012-ben Magyarországon és Szlovákiában is 1-1 százalékkal csökkent a Tanúk száma?

Thyatira 2013.01.07. 17:49:38

@Johnny Joker:

Tudom hogy az álláspontunk merőben ellentétes,és ez némi ellenkezést váltott ki köztünk,hozzáadva még egy-két félreinformálást, bizony helyenként heves szócsatát okozott,itt a blogon.
Nem kenyerem a másik becsmérlése,ráadásul nem a meggyőzése,különösen ebben a helyzetben.
Egyrészt nem is értem,néha mit keresek itt,mert meggyőzni senkit nem akarok,vitázni meg tényleg nem igen szeretek,esetleg a hevesség néha diktál ilyen hajlamot :)
Nem kis feladat,amit csinálsz,és tényleg ahogy mondod, a felelősség sem kicsi.
Te is láthatod mennyire nehéz emberekkel bánni,egy tökéletlen ember némi igazságot szolgáltatni,bizony embert próbáló,pláne ilyen fiatalon,mint amilyen te is vagy. Ez nagyobb megtapasztalás lesz neked,mintha szakemberektől tanulnád a pszichológiát.
Bár nem hiszem,hogy sokat számít,de ezen a téren viszonylag rövid idő alatt,sokat változtál.
A személyiségfejlesztés céljával történő tudatos munka, egyöntetűen elfogadott, mind az egyén életét, mind pedig a közösség szerveződését optimizáló és gazdagító értékek tudatos és szervezett átörökítése, számol a személyiség fejlesztés egyetértésével, tudatosságával, értelmével, érzelmeivel, motivációival, szükségleteivel, érdekeivel, szándékaival, de ugyanakkor az egészségesen szerveződött közösség követelmény,norma és jogszabályrendszerével is. Nehéz folyamat egy aszociális személyt ilyen vallási beszélgetések,reform előkészítési tervezetben, normalizálódott úton tartani,mellette személyiségi jogait nem sérteni, egy ilyen blogban.
Szóval J.J nagy fába vágtad a fejszédet..
Többek között azért sem nagyon akarom mantrázni az általam vallott nézeteket,mert azzal itt mindenki tisztában van,hisz többségében mindannyian volt tanúk vagytok.

Kérdezed:

" Szerinted van köze a blogjainknak ahhoz, hogy 2012-ben Magyarországon és Szlovákiában is 1-1 százalékkal csökkent a Tanúk száma? "

Most olyant mondok,amivel nem biztos,hogy továbbra is szimpátiát váltanék ki nálad :)

Mivel én ellenkező nézeten vagyok,és megvagyok győződve,hogy Jehova akképpen fog cselekedni,ami ellen ti már forradalmat indítottatok / ezt ne vedd támadásnak / így azt mondanám neked,természetesen hatással van a tevékenységetek a bent levőkre,de csak azokra,akiknek nem szilárd a hitük,és akár az én meglátásom vagy a ti meglátásotok bizonyulnak majd igaznak, valószínű közbe fog lépni Jehova, vagy itt vagy ott.Lehet,hogy értek el eredményeket,de az igazság mindenképpen nyilvánvaló lesz,kit és milyen módon támogat Jehova,mint ahogy azt számtalanszor megtette a bibliai idők folyamán az Ő népével.
Az adott helyzet,itt vagy vegyük a világméretű globalitás tényét,mindenképpen hatalmas eseményeket fognak kirobbantani,a mindenhol uralkodó zűrzavar.
Ezt azok is érzik,akik abszolute nem hisznek semmiféle istenségben.
Hogy teljességben a ti tevékenységetek mennyire lesz gyümölcsöző,azt szerintem emberfia el nem döntheti,várjuk ki a végét mindennek.

svtor 2013.01.07. 22:06:27

@Thyatira: Szia Thyatira! Te miért kötődsz a Jehova Tanúi valláshoz? Lenne-e olyan dolog amiért saját meggyőződésed alapján el tudnád hagyni? Abba a gyülekezetbe ahová én is járok (nem JT) azt tanítják, hogy addig tud Isten emberek életében munkálkodni, ameddig az illető tanítható marad...

Thyatira 2013.01.07. 22:32:59

@svtor:

Szia :)
Hogy miért kötődök? Talán azért,amiért mindenki más a saját elveihez,ez egyéni elhatározáson múlik,magam részéről meggyőződésen alapul.
Dióhéjban talán ennyi :)

svtor 2013.01.08. 01:01:28

@Thyatira: Miért célzol burkoltan arra, hogy JJ blogja, Isten szemében haszontalan, rossz vagy büntetendő lenne és ezzel próbálsz lelkiismeret furdalást okozni neki? Miért ne derülhetne már most ki, hogy terem-e jó vagy rossz gyümölcsöket? Miért kell isteni ítélettel fenyegetőznöd? Szerintem a hozzászólók vannak olyan érett gondolkodású emberek, hogy saját maguk, megértették, hogy bizonyos dolgokat Isten kér/t tőlük vagy egy szervezet. Egy nagyon lényeges dolog van, amit a legfontosabbnak tartok: a blogok fő célja, nem az Isten hitben való eltávolítás, hanem az Istenben való hit szabadabb, emberibb megélése, megkönnyítése az embereknek, valamint az Őrtorony társulat leleplezése. Ebben milyen kivetnivalót találsz? Miért véled komoly bajnak, ha valakinek a meggyőződésébe, értékrendjébe nem fér bele az, amiről ISTEN SZAVA egyértelműen negatívan, elitélendően beszél és már ennek engedelmeskednek és nem az ŐRTORONY SZAVÁNAK!!! A sok példát nem sorolom, mert, ha olvasod ezeket a blogokat, akkor már sok dologról tudhatsz… Nekem csak az a fura, hogy miért véded azt a Szervezetet, aki TÉGED, módszeresen, tudatosan becsap és félrevezet… Nem engem csap be, hanem TÉGED. Hála Istennek, hogy sok helyen le lett írva, hogyan ismerhetjük fel pl. a hamis prófétát, biblia hamisítókat és hogyan viszonyuljunk hozzájuk igei alapon. Miért van az-az érzésem, hogy te csak a bibliának egy részét vagy hajlandó elfogadni és nem az egészét? Miért nem tudod elfogadni azt, hogy a biblia konkrétan leírja, hogy miként kezeljük, azokat, akik ilyenre vetemednek?Nem írok verseket, mert pl. a JJ blogon sok helyen le van írva, ill. ki van fejtve a téma. Szerinted véletlenül van benne a bibliában? TE miért nem engedelmeskedsz az Igének? Mert más a SAJÁT meggyőződésed? Most akkor a saját meggyőződésedet, értékrendedet a bibliáé fölé emeled, mert így kényelmesebb? Milyen értékrendbe fér az bele, ahol egy szervezet elmekontrollt KELL, hogy alkalmazzon a hívei felett, hogy megfélemlítse a tagjait és maradásra bírja? A hatásairól olvastál már tanulmányokat? Jézus alkalmazott ilyet vagy hasonlót? Ha igen, kérlek akkor írj példákat is rá… Miért jó az, hogy családok/ barátságok stb. esnek szét egy VALLÁS miatt? Ha JJ, Sefa, vagy Kingdom és a többiek akik blogot vezetnek rájönnének arra, hogy az egész munkájuk a bibliával ellentétes és a JT híveknek ezzel kárt okoztak, ezt megvallanák Isten előtt bűnként és az olvasóktól nyilvánosan elnézést kérnének, akkor szerinted, Isten megbocsátana nekik? Ahogy én ismerem Istent, igen lenne a válasz. Az Őrtoronnyal kapcsolatban már nem az a kérdés, hogy vajon követett-e el nagyon komoly hibákat, bűnöket, hanem az, hogy valaha is Isten és a hívei előtt képes lesz-e megvallani azokat…. Tudod mi az érdekes, szurkolok neki, hogy képes legyen még időben megalázkodni Isten és a JT hívek előtt. Ezt a pár sort én is saját meggyőződésből írtam! 

Thyatira 2013.01.08. 14:07:54

@svtor:

Kedves svtor !

Nem céloztam semmire sem J.J-munkásságával kapcsolatban,különösen nem lelkiismeret furdalást,ez az ő élete,az ő tevékenysége.
Szabadságról beszélsz,akkor ne add a számba azt,amit nem érzek,én teljesen szabadnak érzem magam minden tekintetben.
Úgy látom már te is az vagy,csak éppen nem azon az oldalon ahol én. Ennyi az az egész,nem több,nekem ezek az elvek,megközelítések számítanak igaznak,és nem kell másnak megmondani,hogy miről győződjek meg,nem kell a számba adni a szavakat,tudok magam is dönteni,köszönöm a válaszod :)

Nεω 2013.01.09. 12:02:57

@Johnny Joker:

Én tudok újabb 2-3 személyről akik kizárólag tanítási alapon fontolgatják az elkülönülést... Sőt, hogy egészen pontos legyek, tudok olyat, aki biztosan meglépni nem sokára.
süti beállítások módosítása