Folytatnám az előző posztban elkezdett gondolatot. Elég sokan félreértik azt a gondolatsort, amit az Utopiás sorozatomban, illetve az előző posztban leírtam. Persze sokan már értik, hogy mire akarok kilukadni. Arra, hogy bár nem Krisztust tekintem a teremtés és a megváltás céljának, a szerepét benne, nem akarom elvitatni.
Ugyanis.
1. Az ember, és a fizikai világ nem Krisztusért, hanem önmagáért lett teremtve. Hogy éljen, létezzen, és ezt a létezést Isten gyönyörűségére élvezze.
2. A bűneset helyrehozása sem Krisztusért történt, hanem azért, hogy a teremtés eredeti célja megvalósuljon, azaz az ember a létezését Isten gyönyörűségére élvezze.
Sem az ember teremtése, sem annak megváltása nem Krisztus kedvéért valósult meg. Krisztus ebben a két eseményben csupán eszköz volt. Eszköz, amely lehetővé tette az isteni akarat megvalósulását, de semmiképpen nem cél. Krisztus nem arra tanította az embereket, hogy miképp helyezzék őt az imádat középpontjába, hanem arra, hogy amit tanított, azt alkalmazzák az életükben. Ezért a kereszténység alapja Krisztus, de a célja nem. A kereszténység célja egy olyan istentisztelet, amely az emberekkel való bánásmódjával hoz dicsőséget Istenre. Ezzel szemben a kereszténységet ért kritika lassan kétezer éve az, hogy emberéleteken átgázolva, méltóságot és jogot nem tisztelve vitatkozik arról, hogy miként lehetne Krisztust a legjobban középpontba helyezni.
Pedig Pál világosan fogalmazott: "Mint gondos építőmester... megvetettem az alapot... A lerakott alapon kívül, amely Jézus Krisztus, mást senki nem rakhat." (1kor 3:10,11)
Az alap, bármiről is legyen szó, sohasem lehet cél. Az alap mindig az a része a műnek, ami nem látszik, de amin az egész nyugszik. Az alap kifejezésnek, szakterülettől függően több jelentése is van:
1. Az épület falait tartó rész, ami részben a talajba süllyesztve az épület egész súlyát hordozza. Erős építmény, amin más szerkezet nyugszik, ami az aljául, talpául, fenekéül szolgál.
2. Alsó rész; nyugvó felület; láb.
3. A földfelszín legfelső rétege; talaj, amin állnak vagy mozognak.
4. Alsó festékréteg, amelyre a kívánt színt vagy színeket ráfestik.
5. Háttérszín, amelyből a többi szín kiemelkedik.
6. Nyomda: Mintás színezés, amely bankjegyek, bélyegek, értékpapírok, bizonyos okmányok papirosán látszik.
7. Műszaki, ipar: Első réteg, amit felhordanak egy munkafolyamat során, amire a többi réteg kerül.
8. Átvitt értelemben: Egy tárgykör vagy tudás, olyan leglényegesebb tudnivalóinak (sarokpontjainak) az összessége, amire abban a tárgyban a többi dolog, törvény, következtetés épül, amihez a többi dolog illeszkedik. Ezekre a pontokra épül az egész tárgy vagy tudás, ez az ami miatt az a dolog működik, amiért az értelmes és igaz. Tudomány elemeiben való jártasság.
9. Átvitt értelemben: Kiinduló ismeret, ami nélkül egy gondolkodási vagy működési rendszer, erkölcsi, szellemi dolog nem létezhet, nem működhet, ami nélkül egy jelenségcsoport nem magyarázható meg.
10. Átvitt értelemben: Okozó tényező; a legfontosabb működési előfeltétel. Egy jelenség mögött meghúzódó ok, amire az visszavezethető.
Amint látjuk a fenti felsorolásból, az alap sosem az elkészíteni vágyott mű, vagy termék célja, központja, hanem az a része, amire az egészet felépítik, ráhelyezik. Legtöbb esetben az alapnak semmi köze a ráhelyezett épülethez, vagy műhöz. Ha meglátunk egy alapot, legyen az egy épület alapja, vagy egy festmény alapszíne, akkor abból egyáltalán nem fogunk tudni következtetni arra, hogy az alapra épített épületnek mi lesz a rendeltetése, vagy milyen más színnel fognak még rámenni, vagy mi lesz a képen. Az alap csupán egy erős tartószerkezet, egy mozdíthatatlan fix pont, ami sok esetben nem is látszik, és aminek a szilárdságától függ az, hogy a termék, vagy mű tartós, maradandó legyen. A kereszténység alapja Pál szerint Jézus Krisztus. Ezt az alapot másra kicserélni senkinek sincs joga.
Pál az istentiszteletet gyakran hasonlította az épületekhez. Hogy ki az alap azt láthattuk: Krisztus. De akkor mi az épület látható központi része, miből áll az épület, amit az alapnak el kell bírnia? Pál már korábban azonosította ezt: " ti meg... Isten épülete vagytok" (1kor 3:9)
Az egész alapvetésnek az a célja, hogy az emberek téglaként alkossák az épületet, amit a krisztusi tulajdonságok habarcsként fognak össze. Az emberekkel ápolt kapcsolatunk, a bánásmódunk, a róluk alkotott véleményünk az a szempont, hogy ,megfelelünk-e annak a célnak, amire az épületet létrehozták. NEM A JÉZUSRÓL ALKOTOTT KÉPÜNK.
"Ha valaki azt állítja, hogy: „Szeretem az Istent”, de testvérét gyűlöli, az hazug. Mert aki nem szereti testvérét, akit lát, nem szeretheti az Istent sem, akit nem lát." (1János 4:20)
"Ha tehát ajándékot akarsz az oltáron felajánlani, és ott eszedbe jut, hogy embertársadnak valami panasza van ellened, hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, s menj, előbb békülj ki embertársaddal, aztán térj vissza és ajánld fel ajándékodat." (Máté 6:23,24)
"ti férjek, megértően éljetek együtt az asszonyokkal mint a gyengébb nemmel; adjátok meg nekik a tiszteletet, mint az élet kegyelmében örököstársatoknak, hogy az imádságnak ne legyen bennetek akadálya. " (1Péter 3: 7)
"Mikor láttunk idegenként, hogy befogadtunk volna? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy meglátogathattunk volna? A király így felel: Bizony mondom nektek, amit e legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek." (Máté 25: 31-46)
"Isten és az Atya szemében ez az igazi, tiszta vallásosság: meglátogatni nyomorukban az árvákat és az özvegyeket, és tisztán maradni a világ szennyétől. " (Jakab 1:27)
Hogy miért tartom fontosnak ezt így kihangsúlyozni? A kereszténység igen korán elkezdett vitatkozni Jézus szerepéről. Ebben a vitában kb 1600 év alatt, emberek százezrei veszítették el életüket, kínozták meg őket, üldözték el őket otthonaikból, zárták ki a közösségekből. A kereszténység ma, a kereszténységből egymást kirekesztő, tévtanítózó, antikrisztusozó sok ezer kisebb nagyobb csoportosulásból áll. Ezek a gyilkosságok, szakadások, gyülölködések általában egy téma körül forognak: Jézus körül. És miközben azon vitatkoznak, hogy Jézus miként lehet kettős természetű, milyen módon egylényegű az Atyával, és hogy hány szín alatt áldozzanak, hány éves korban keresztelkedjenek stb, egy dolgot felejtenek ki: Azt, hogy az istentiszteletük semmit nem ér, ha abban gyilkosság, gyűlölködés, szeretetlenség, vagy a segítségnyújtás hiánya a jellemző.
Ugyanis ma az istentisztelet minősége nem a Jézus körül zajló vérre menő vitáktól és az azokban kartácsként egymásra dobált gyilkos érvek elfogadásától, hanem az emberekkel való bánásmódunktól függ.
Erre nagyszerű példa a Jézus körül kibontakozott vita Árius és Athanáz között. Érdemes elolvasni a történetüket. De a teljes képhez nem elég egy beszámolót elolvasni. Én nem szeretnék állást foglalni ebben a vitában, mert szerintem mindketten tévednek, mint ahogy én is tévedek. Viszont érdemes megismerni ennek a két embernek a jellemét, ami akkoriban meghatározta a kereszténységet.
Athanáz. A róla szóló írásokban ezeket a jellemzőket olvassuk róla: Harcos, hajthatatlan, rettenthetetlen, nyakas bajkeverő, elbizakodott, kevély és összeférhetetlen. Egyik kortársa ezt írta róla: ,,Rábeszélt, intett, erőszakot alkalmazott. Ha megtámadták, védekezett. Ha ő volt az erősebb, ellenfele nehéz órákat élt át. A félelmet nem ismerőknek az a gyengéjük, hogy nem tudják erejüket fölmérni, és ezért olykor elvétik a helyes mértéket. Atanázból hiányzott a szelídség és a gyöngédség. Az állandó harctól harciassá vált. Azáltal, hogy mindig újra megtámadták, hajlamos lett a maga védelmére. Mivel állandóan ütéseket kapott, végül maga is ütéseket osztogatott, mégpedig keményeket.''
Árius. Róla kevesebb információval rendelkezünk: Arius sértődékeny áldozópap, volt, akit rendkívül bántott az, hogy a püspöki méltóságot nem nyerhette el. Kortársai igen komoly és szigorú jelleműnek mondják. Áriuszt inkább az ármánykodásai, és politikai cselszövései segítenek jellemezni
A lényeg, hogy ez a két ember minden keresztényietlen eszközt felhasznált, hogy a másikat kicsinálja. Hol az egyik került, hatalomra és a másikat száműzték, vagy fordítva. A háromság és ezzel elsősorban Jézus szerepét eldöntő vitában olyan eszközöket vetettek be mindketten, ami távol állt minden Krisztusi gondolattól. Inkább vállalták a gyűlölködést, az embertársuknak történő bármi áron ártást, csakhogy vélt igazukat Jézusról rákényszerítsék másokra. Számukra az istentisztelet középpontja Jézus volt. És ők, valamint későbbi követőik, így a mai keresztények is szívesebben választják a másik ember életének megkeserítését, megalázását, méltóságának sárbatiprását, csakhogy vélt igazukat piedesztálra emeljék. Eközben egy dologgal nem foglalkoznak: Azzal akitől az istentiszteletük valódi minősége függ: emberrel.
Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Jézusról alkotott kép tökmindegy, hogy milyen, hanem azt, hogy annak van igazán helyes képe Jézusról, aki jellemében és az emberek iránti szeretetében követni tudja őt. Nem pedig annak, aki gyilkolni is kész érte.
Tehát a cél nem a tűpontos teológiai ismeret Jézusról, hanem az ő szavainak gyakorlati alkalmazása
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sitites 2014.12.30. 13:12:52
Van egy ember, aki olyan bűnt követet el, ami keresztények között nem szokott megérthető lenni szinte semmilyen körülmények között (jöhetnek a felszisszenések, nem fogom világossá tenni ezt a pontot). De ő továbbra is kereszténynek tartja magát (belül a lelkében bárhogyan is tekint magára, amit tett, azon az élete és az ép elméje, lelke múlik), és mindent meg is tett annak érdekében, hogy a közösség tagja maradjon/maradhasson. A családja elfogadta a helyzetet, gyerekei is, vállalva, hogy ettől az egész család megvetés tárgyává válhat (és válik legtöbb esetben). Végül a közvetlen környezete, s a keresztény közösség is elfogadta a helyzetet s őt magát így ahogyan van. Nos, ez az elfogadás, befogadfás lett aztán megbotránkozás és mindenféle elítélés tárgya ezek után, azok között akik látták, hallották, szóval megismerték a történteket. Ha ez az ember odajön hozzánk és a barátságunkat kéri, miért fordítunk hátat? Mitől félünk, amikor így teszünk???
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:14:52
De az amivel nem értek egyet az ez ....idézem
„Amint látjuk a fenti felsorolásból, az alap sosem az elkészíteni vágyott mű, vagy termék célja, központja, hanem az a része, amire az egészet felépítik, ráhelyezik. Legtöbb esetben az alapnak semmi köze a ráhelyezett épülethez, vagy műhöz. Ha meglátunk egy alapot, legyen az egy épület alapja, vagy egy festmény alapszíne, akkor abból egyáltalán nem fogunk tudni következtetni arra, hogy az alapra épített épületnek mi lesz a rendeltetése,“
Mivel eléggé jártas vagy az építőiparban, hát ez nincs teljesen így.........
Igazad van, az alap az nem a cél, mégis az határozza meg a célt !!!!
Vagyis egy adott alapra nem lehet mást építeni, mint azt, amit az alap meghatároz...különben kínai bevásárlóközpontot építenénk.../lásd az utóbi időszak híreit kinából.../
Igazad van, az alapot nem látni, a legnagyobb része a talajban van...de ahhoz, hogy építeni lehessen rá, hát meg kell nézni a tervrajzokat ...../ a Bibliát/
S onnan még egy köműves is látja/tapasztaltabb/, mit , miként, lehet az alapra építeni.
Pl. az épület méreteit,.....az épület magasságát, az épületre használt építőanyagok,tetőszerkezet,stb.......mindezt s egyéb mást, még apróságokat is befolyásol az alap ! / milyen mély az alap/az alap szilárdsága, az alap készítésére használt technológia-anyag-kavics-vas-cement stb../...
S szerintem még a küldetését is meg lehet nagy vonalakban határozni: nagyon durván:-egy családi ház alapjaira nem lehet plázát vagy kótházat építeni ..!
Vagyis az alap meghatározza a célt-/mármint normális körülmények között !!
S a baj, inkább szerintem nem ott található, hogy az alapot helyezik előtérbe az építők, hanem hogy nem veszik elő a tervrajzot, vagy ha igen nem értenek hozzá, vagy pedig lehet útközben kiigazításokt tesznek....ezt a szobát tegyük máshová,....húzzunk rá még egy emeletet.....a kéményt is tegyük máshová.....
Némely dolog-eltérés apróságnak tűnhet..de végeredményben megmásítja az épület adottságait..s így valamilyen tekintetben eltérnek a céltól is, mégha az alap mindezeket a dolgokat meghatározta ! Én az alap tervrajzának a megtekintése után – Krisztus Bibliában foglalt életének, mondandójának,küldetésének az alapján azt mondom, hogy az alap azt a célt irányozza elő, amit Te István itt lefektettél.......
S így egyetértek/ezen kis kiigazítás vagy helyretevés után / mindazzal amit írtál !A teológián még gondolkodok-mert szerintem az is fontos.De ha felépítenénk az adott alapokra a kívánatos épületet, akkor a teológia adja önmagát.....vagyis lehet akkor mutatkozik meg teljes terjedelmében !Tehát az is lehetséges, hogy a dolgoknak fordítva kellen müködniük !
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 13:23:51
De a lényeg az, hogy a Krisztusi alap, nem az épület. Az egész épület célja nem más, mint az ember és annak istentisztelete. Ha megcseréljük, és az emberekkel való bánásmódot alárendeljük annak, amit Krisztusról vallanak, akkor jönnek a megvetések, lenézések, elitélések, gyilkosságok. És a kereszténység ebben nagyon jó. Szerintem a világ legtöbb gyilkosságát keresztények követték el.
Sitites 2014.12.30. 13:24:39
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 13:24:49
Hogy miért nem ér el valaki a célhoz, annak ellenére, hogy megfeszített erővel halad előre?
Egyszerű: Rossz úton megy
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 13:28:39
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:47:23
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 13:48:22
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:50:44
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:52:25
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 13:52:47
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:53:42
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:54:57
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.30. 13:58:11
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 14:11:09
Csaba Tarró 2014.12.30. 18:10:49
Krisztusért, hanem önmagáért lett
teremtve. Hogy éljen, létezzen, és
ezt a létezést Isten gyönyörűségére
élvezze.
2. A bűneset helyrehozása sem
Krisztusért történt, hanem azért,
hogy a teremtés eredeti célja
megvalósuljon, azaz az ember a
létezését Isten gyönyörűségére
élvezze.''
Szia Pisti! Ha ez az ember teremtésének célja, (a szavaiddal élve) tudnál erre igét írni?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 18:45:47
Nem tehet jobbat az ember, mint hogy egyék, igyék és kedvét lelje a munkájában. Mert beláttam, hogy ez az Isten kezéből jön.
Féld az Istent, és tartsd meg a parancsait! Mert ez minden embernek a kötelessége. Mivelhogy Isten minden tettet ítélőszéke elé visz, és lát minden rejtett dolgot, akár jó volt, akár rossz.
Az egek hirdetik Isten dicsőségét, az égbolt vallja kezének művét.
A nap továbbadja a szót a másik napnak, az éj jelenti a hírt az éjnek.
Nem beszéd ez, nem szó, hang nem hallható,
a hír mégis terjed, szerte a világon, a szózat elhangzik a föld határáig
Új eget és új földet láttam. Az első ég és az első föld ugyanis elmúltak, és tenger sincs többé. Akkor láttam, hogy a szent város, az új Jeruzsálem alászállt az égből, az Istentől. Olyan volt, mint a vőlegényének fölékesített menyasszony. Akkor hallottam, hogy a trón felől megszólal egy hangos szózat, ezt mondva: „Íme, Isten hajléka az emberek között! Velük fog lakni és ők az ő népe lesznek, és maga az Isten lesz velük. Letöröl szemükről minden könnyet. Nem lesz többé halál, sem gyász, sem jajgatás, sem fáradság, mert az elsők elmúltak.” Akkor a trónon ülő megszólalt: „Íme, újjáteremtek mindent!”
Hát kb ennyi jutott hirtelen eszembe. Miért? Szerinted miért teremtett embert az Isten?
Csaba Tarró 2014.12.30. 20:20:38
De hogyan értelmezed ezt az igét?
Kol.1: 16. Mert Ő benne teremtetett
minden,
a mi van a mennyekben és a földön,
láthatók és láthatatlanok, akár királyi
székek, akár uraságok, akár
fejedelemségek, akár hatalmasságok;
mindenek Ő általa és Ő reá nézve
teremttettek;
Nos, szerinted Kiért lett a Teremtés, az Krisztusért, vagy az emberért?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 20:35:14
Csaba Tarró 2014.12.30. 21:06:24
Az Atya meredten bámulta a Fíút, miközben együtt Teremtettek?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 21:09:26
Csaba Tarró 2014.12.30. 21:17:43
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 21:19:01
Csaba Tarró 2014.12.30. 21:28:26
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 21:29:16
Csaba Tarró 2014.12.30. 21:45:09
és a fizikai világ nem
Krisztusért, hanem önmagáért lett
teremtve. Hogy éljen, létezzen, és
ezt a létezést Isten
gyönyörűségére
élvezze.
2. A bűneset helyrehozása sem
Krisztusért történt, hanem azért,
hogy a teremtés eredeti célja
megvalósuljon, azaz az ember a
létezését Isten gyönyörűségére
élvezze.''
1, Én úgy olvasom, hogy a Teremtett világ nem önmagáért, hanem Krisztusért lett Teremtve.
2, Úgy olvasom, hogy az ember életének célja Isten megdicsőítése, persze ettől lehet boldog is az életében.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 21:49:06
2. Tehát Istennek kicsi volt az önbecsülése, és kellettek neki olyan rabszolgák, akik az ő parancsára dicsőitik őt, mert ha nem, akkor meghalnak?
Csaba Tarró 2014.12.30. 21:59:22
1,''Játszva az ő földének kerekségén, és gyönyörűségemet lelve az emberek fiaiban.''
2,Ádám kezdetben dicsőítette Istent, majd hűtlenségével megtagadta.
Az, hogy meghalt a bűnének következménye, nem Isten kényúri szeszélye.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 22:03:39
Csaba Tarró 2014.12.30. 22:19:08
A Fiú Isten örömére (reá nézve) teremtette az embereket, a Fiú által.
2, Isten nem robotokat Teremtett Önmaga megdicsőítésére.
De mind a ''jókat'', mind a gonoszokat felhasználja önmaga dicsőségére.
Róm.9:22-23
Sitites 2014.12.30. 22:36:22
Hm?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 22:58:50
Miért van Istennek szüksége a dicsőítésre? Ez nála valami függőség?
Csaba Tarró 2014.12.30. 23:08:56
Isten dicsőítése azok számára ''szenvedélybetegség'', akik fel tudják fogni, a lét és a nem lét közötti különbséget.
''Akár isztok, akár esztek, bármit tesztek, az Isten dicsőségére cselekedjétek.''
De érdemes a Jelenések könyvében is erről a függőségről olvasni.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.30. 23:10:59
Csaba Tarró 2014.12.30. 23:33:36
Egyáltalán mit jelent a megfelelő szint?
Az viszont biztos, hogy akik elfordulnak Istentől, azok a dicsőitésével is feladnak.
Amúgy először az aktív kegyelem és a passzív kárhozat fogalmát kell megérteni ahhoz, hogy belássuk azt a tényt, hogy az emberben Isten dicsőiti meg magát.
ORION 2014.12.31. 11:51:47
Örömökben gazdog boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!!!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.31. 15:20:28
bjanek 2015.01.01. 05:29:07
ez így rendben is lenne, ha előtte pont nem ezt kifogásoltad volna
"Én Istenre gondoltam, mint szenvedélybetegre. Értelmes lényeket teremtett, a maga dicsőítésére, akiket aztán halállal fenyeget, hogy ha nem dicsőítik őt megfelelően? "
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 09:49:27
Én úgy gondolom, hogy a teremtés célja az volt, hogy mások is részesüljenek abban a felfoghatatlan és szavakkal kifejezhetetlen csodában, amit úgy hívunk hogy élet
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 10:16:00
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.01.01. 10:50:55
"Olyan mintha egy beteges szenvedélybetegséget szeretnének kielégíteni."
Lásd a Görög mitológia isteneit......
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 11:31:21
bjanek 2015.01.01. 11:50:03
“Én magamból indulok ki. Ha valaki létrehozna egy céget, ahol csak olyan embereket alkalmazna, akik egész nap őt dicsérik, és csak arról beszélnek, hogy ő milyen jó, milyen szép, milyíen ügyes stb , és ettől tenné függővé a munkahelyüket, akkor azt hiszem egy olyan emberről lenne szó, aki gőgös, önbizalomhiányos, és más egyéb beteges jellemhibával rendelkezik. Én (és szerintem sokan) az ilyen főnököt negatívan ítélnénk meg. És én nem vagyok hajlandó Istent így megítélni”
több dolgot szemelől tévesztesz:
-Istennel kapcsolatban nem szerencsés mindig magadból kiindulni (plÉs55), bár nagyon sok esetben hasznos lehet
-az ember úgy lett alkotva, h imádnia kell vkit, v vmit, ez persze nálad lehet a te mindenek felett álló véleményed, de valszeg ez sem a legszerencsésebb választás
-az előbbi 2ből pedig az következik, h Isten-ember kapcsolatfüggősége, nem írható le 2 ember viszonyából soha tökéletesen, mert nem erre a szerepre lettünk kitalálva. tehát jogosak az aggályaid egy ilyen emberi főnökkel.
-végül, de nem utolsósorban Isten nem olyan önkényúr módjára várja el, h imádjuk őt, mint ahogy bemutatod
nekem egykicsit úgy tűnik, h megint a jó öreg őrtorony taktikát használod, miszerint egy visszataszító perspektívába állítasz egy egyébként nem rossz dolgot és azt támadva úgy gondolod, h igazad van
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 12:03:19
bjanek 2015.01.01. 12:04:58
bjanek 2015.01.01. 12:08:24
bjanek 2015.01.01. 12:12:52
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 12:21:50
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 12:29:06
Csaba Tarró 2015.01.01. 13:54:36
Ha nyitott szemmel jársz ebben a ragyogó országban, előbb-utóbb kénytelen leszel belátni, hogy az életnek egy csomó élvezetéről le kell mondanod, hogy Istent dicsőíthesd. S nem a drogokról beszélek...
A keresztyén hit része az önmegtagadás, ezt nehéz élvezettel tenni, hacsak nem mazoista, vagy egy hyper-super szellemi keresztyén vagy...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 14:00:10
Abban pedig nem hiszek, hogy a kereszténység az önmegtagadásról szól. Ha megtagadod önmagad, akkor onnan kezdve az amit felajánlasz Istennek, nem te vagy
Csaba Tarró 2015.01.01. 14:16:19
Attól, mert eszem-iszom, élvezem az életet, s időnként kiáltok egy ''dicsőség Istennek!''- szlogent még nem dicsőitem Istent...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 14:22:31
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 14:25:33
Csaba Tarró 2015.01.01. 14:34:51
Az önmegtagadást sem kell szélsőségessen értelmezni, mert nem önmegsemmisítést írtam. :)
Egy egyszerű példa: Néha kávézok a buszpályaudvar autómatájánál. Fémpénzben egyetlen százasom volt, hát gondoltam iszom egy kávét, eléggé lezsibbadt napom volt. Tuti élvezettel ittam volna meg, de oda lépett hozzám egy hajléktalan.
''Bocsánat, nem tudna kisegíteni egy kis apróval?''
Hát élvezhettem volna a kávé ízét, Isten jóságáról elmélkedve...
Csaba Tarró 2015.01.01. 14:47:50
Az önmegtagadás mértéke és helyzete mindig különböző szituációkból adódik.
Az önmegtagadás pontosan arra írányul, hogy megdicsőitsd Istent, igyekezz Krisztus követésére. Így pontos recept és tételes szabályok nem állnak az ember rendelkezésére. Minden esetre, aki képtelen az egója számára hátrányos döntést hozni, annak nincs saját keresztje, sem Krisztusa.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 14:49:01
Csaba Tarró 2015.01.01. 15:07:32
Ez megint elég általános megfogalmazás,de ''Krisztus törvénye'' sem működőképes ezen gyakorlat nélkül.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 15:11:20
bjanek 2015.01.01. 15:35:55
ezt miből következtetted ki?
nekem pusztán az ellen volt kifogásom, h leírtál egy visszataszító példát, majd megtámadtad, miközben ráhúztad egy olyan dologra, aminek van egészséges vetülete, amit te is elismersz.
az a benyomásom, mintha vmi láthatatlan, v nemlétező ellenséggel küzdenél
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 15:37:01
bjanek 2015.01.01. 15:49:14
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 15:53:14
bjanek 2015.01.01. 15:57:45
"De ha körülnézel, akkor a legtöbb egyházban sajnos ennél sokkal többet várnak el, ha az önmegtagadásra gondolnak"
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 15:59:57
Csaba Tarró 2015.01.01. 18:16:33
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 20:20:13
Csaba Tarró 2015.01.01. 20:34:39
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 20:35:45
Csaba Tarró 2015.01.01. 20:51:26
Zsid.2:10. Mert illendõ vala, hogy a kiért
minden és a ki által minden, sok
fiakat vezérelvén dicsõségre, az õ
idvességök fejedelmét
szenvedések által tegye
tökéletessé.
Csaba Tarró 2015.01.01. 20:53:23
Krisztusért, hanem önmagáért lett
teremtve
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 20:56:51
Tehát Istennek volt egy tökéletlen fia Jézus. Mivel semmilyen módon nem bírt belőle "embert" faragni, annyira tökéletlen volt, ezért alkotott egy világot, melyet úgy tervezett, meg, hogy évezredeken keresztül, emberek milliárdjai éljenek szörnyű szenvedések közepette. Úgy gondolta, hogy majd mikor már elég nagy szenvedés lesz a földön, akkor leküldi a fiát, hogy a szenvedések által tökéletessé tegye.
Jól értem?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 20:58:43
"''1. Az ember, és a fizikai világ nem
Krisztusért, hanem önmagáért lett
teremtve. Hogy éljen, létezzen, és
ezt a létezést Isten gyönyörűségére
élvezze."
Csaba Tarró 2015.01.01. 21:06:33
-önmagáért és
-nem Krisztusért lett teremtve?
Amit összeraktál az előző hsz-edben az totál gáz, Bjanek már leírta, hogy mi a baj vele.
firecrest 2015.01.01. 21:07:35
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 21:08:49
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.01. 21:09:31
Sitites 2015.01.02. 01:06:15
Nem tudok ilyen isten(kép)ben hinni.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 08:00:45
firecrest 2015.01.02. 15:23:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 15:25:54
Csaba Tarró 2015.01.02. 15:37:10
firecrest 2015.01.02. 15:37:39
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 15:38:24
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 15:38:45
firecrest 2015.01.02. 15:41:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 15:47:20
Csaba Tarró 2015.01.02. 17:23:15
Van egy teóriád: Az ember nem Jézusért lett teremtve.
Innét meg tök mindegy, hogy hány igét másolok be, ragaszkodtsz az elképzelésedhez.
A TÉNY az, hogy a Biblia állítja, hogy minden Jézusért lett, de ez neked egy sokk...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 17:37:52
Csaba Tarró 2015.01.02. 17:49:30
Írtam, hogy Jézus örömére teremtett Isten mindent. Igét is hoztam.
Erre te:'' Nem lehet 2 szóböl egy nem is létező theológiát felállítani. Miért kellett Jézusért megteremteni az egyész emberiséget?''
Mégis miért akarsz olyat hallani tőlem, amit nem ír az ige? Ha meg annyit ír amennyit, az neked miért nem elég?
Miért azon lovagolsz állandóan, amire nincs, vagy nincs több válasz, vagy megvalósítathatatlan (még szerinted is) ?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 19:07:03
Csaba Tarró 2015.01.02. 19:44:45
Legyél olyan jó és magyarázd el. Köszönöm szépen!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 19:46:41
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 19:54:36
Csaba Tarró 2015.01.02. 20:40:09
Még mindig nem értem, hogy a Krisztus örömére történő Teremtést hová kell ragoznunk?!
Órák óta írom, órák óta nem érted. Tényleg hagyjuk az egészet.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 20:42:31
Csaba Tarró 2015.01.02. 20:52:01
Általában ezekért szoktak kínhalált vállalni az emberek is...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 21:08:14
Csaba Tarró 2015.01.02. 21:18:08
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.02. 21:18:40
Csaba Tarró 2015.01.02. 21:40:12
Discipline 2015.01.10. 14:04:02
Az itt kialakult vitával kapcsolatban úgy gondolom, hogy a teológiai problémák egy része abból adódik, hogy Isten dolgait emberi fogalmakkal próbáljuk meg leírni, majd fennakadunk azon, hogy az így megfogalmazott dolgok nem passzolnak össze a meglévő istenképünkkel. Ez persze szükségszerű, mivel nincsenek "isteni" fogalmaink. Kénytelenek vagyunk az emberi fogalmakat használni, ha valahogy, akár megközelítőleg is le akarjuk írni az Istennel kapcsolatos dolgokat, de tudatában kell lennünk, hogy ilyen viszonylatban ezek csak megközelítő fogalmak. Mit jelent az, hogy "Isten dicsőségére", "Krisztus örömére"? Az dicsőség és az öröm szavakba e fogalmak emberi vetületét érezzük bele, és ezt Istenre vetítve persze hogy torz képet kapunk! Mit jelent az, hogy "az ember Jézusért lett teremtve"? Vulgáris értelmezésben tényleg úgy hangzik, mintha az ember Jézus rabszolgájának lett volna teremtve. De mivel itt isteni fogalomkörben gondolkodunk (teremtés) ez eleve kizárja a vulgáris értelmezést.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.01.10. 14:14:36