"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Miért erkölcsösebbek a kisegyházak? És valóban erkölcsösebbek?

2013/02/13. - írta: sefatias

Legtöbbünkre nagy hatással volt az, hogy amikor megismerkedtünk "az egyedüli igaz" vallással ott olyan közösségre leltünk, akik igyekeztek a bibliai erkölcsöket alkalmazni az életükben. Szimpatikus volt az, hogy nem tűrték meg maguk között a bűnt gyakorló embereket. Előző posztomban már írtam arról, hogy ez nem feltétlenül jó. De most inkább arról írnék, hogy minek köszönhető az, hogy a kisegyházak tagjai általában tisztességesebbek, erkölcsösebbek, mint a nagy, történelmi egyházakéi. 20 év után elmondhatom, hogy az az erkölcs ami Jehova tanúit jellemzi nem feltétlenül jó. Egyrészt azért, mert jobban megvizsgálva a gyülekezetek életét,  olyan adatokra bukkanhatunk, amelyek teljesen ellentmondanak annak a képnek, amely először alakul ki bennünk Jehova tanúiról, vagy más kisegyházakról. Először is elég nagy a rotáció a tagságban. A bűnt gyakorló emberek vagy maguktól hagyják el az egyházat, vagy pedig ki lesznek közösítve. Ennek köszönhetően ki is esnek a statisztikából. Tehát bár a gyülekezetben valóban nincs erkölcstelenség (legalább is nem tudunk róla) ám mégis kb kétszázezer esetben történik parázna cselekedet évente a világ mintegy 100000 gyülekezetében. És akkor még nem beszéltünk a lopásokról, adócsalásokról, és más tisztességtelen, sokszor törvénybeütköző tettekről.

De vajon mégis minek köszönhető, hogy a többi sok millió Tanú nem követi ezt el? A választ  a vallásossághoz, és az Istenhez való hozzáállásukban lehet megtalálni. Bár Minden tanú őszinte keresztény szeretne lenni, aki szívből szolgálja Istent, ez az indíték néhány év múlva átalakul kötelességtudattá, félelemmé. Az indíték még ez mellett lehet az örök élet elnyeréséért folytatott versenyfutás. Tehát valójában már nem az Isten iránt érzett szeretet, vagy a Krisztus iránt érzett hála ösztönzi tettekre, hanem a büntetéstől való félelem. Ez egy igen egészségtelen hozzáálláshoz vezet. Hasonló hozzáállásért ítélte el Jézus Krisztus a farizeusokat.

Dr. Fekete Péter "Az egyház és a szekta" című tanulmányában (megjelent a Kálvin kiadó gondozásában. Köszönöm a lehetőséget a publikálására.) részletesen kidolgozta a szekták, kisegyházak erkölcsösségének miértjét. Bár nem minden gondolatával, és szóhasználatával értek egyet, ám összességében igen pontos meghatározása a fennálló problémának, ezért szeretném ezt veletek megosztani:

"A szekták etikájának legjellemzőbb vonása a törvényeskedés, az életgyakorlatnak zsidós szabályozása a bibliai és az ebből levezetett törvényekkel. S hogy milyen bámulatos emberi teljesítményekre képesíti a gyakorlatban ez a Jézus Krisztustól, újtestamentumtól lényege szerint idegen etika, arra a velük foglalkozó és elfogulatlan politikai írók, szociológusok, publicisták is felfigyelnek, és teológusok is rámutatnak. (...)

Ha most már annak oka után kutatunk, hogy mi az a mozgató rugó és erőforrás, mely a tévtanok alapján is feltünő erkölcsi változást eredményez a szektatagokban, akkor ezt a szektának egy másik jellemvonásában, főtényezőjében jelölhetjük meg: ez pedig a Biblia betüjéhez ragaszkodó, de lelkétől elszakadt júdaizmusával rokon apokaliptikus világnézet, mely a közeli időpontokban meghatározott világvég-jövendöléseivel segíti, sőt egyenesen fanatizálja a törvényeskedő szektás életfolytatást.(...)

De nemcsak annyi itt a probléma, amire folytatólagosan utal Csikesz S., hogy a "kereszténység és kereszténység között óriási különbség van!" A szekta  eddig kimutatott lényeges vonásainak ismeretében, méginkább a szekta legbensőbb lényegének meglátása alapján fel kell tennünk a kérdést: Krisztushoz jut-e a szektás közelebb, s az az ember, aki nem csak "szektás" vonásokat hordoz lelki életében, hanem teljes mértékben szektatag, egyáltalán keresztény-e?! Erre a kérdésre pl. a Jehova tanúi esetében leghatározattabban nemmel kell felelnünk s kevésbé szabad minden további nélkül kétségbe vonni ezt a nazarénusok, adventisták és pünkösdisták egy részénél. A szekta leglényege szerint Krisztus ellenlábasa, riválisa, ha keresztény szinezetet vesz is fel tanításaiban, s látszólag Krisztushoz "közelállónak" tűnik is,ez valójában csak két olyan hegycsúcs közelsége, melyek távolról sokszor fedni látszanak egymást, valójában mégis áthidalhatatlan szakadék választja el a kettőt egymástól. Nincs járható út, közlekedési lehetőség közvetlenül a kettő között; feltétlen le kell szállni az egyikről, hogy a másikra juthasson az ember. A legjobb szándékú ún. evangélizációs szemlélet sem építhet a kettő között drótkötél pályát! Ezért nem békült meg Pál apostol, sőt felettébb felháborodott a lelke a Krisztus evangéliumának mindenféle meghamisítása és ebből fakadóan minden szektás elhajlás, törvényeskedő életgyakorlat, és nem csupán a szabadosság láttán. (vö. pl. 1kor 3: 16,17;6: 12-15; 8:11,12; 2kor 11:3-15; Gal 1:6-9; 2: 3,4, 11-18; 3: 1-3 ; 5: 1-13; Fil 3:18,19; Kol 2:16-23; 2thessz 2: 1-3 stb). S ugyanezért mondta ki Jézus Krisztus is a szigorú szabályok szerint élő farizeusokra is félelmetes jaj-kiáltásait. (Máté 23), s itélte úgy, hogy missziójuk nyomán egy-egy pogány hétszerte inkább a gyehenna fiává lesz.(Máté 23:15), s a paráznák és vámszedők hamarabb megtérhetnek, mint a törvényeskedő önigazak.(Máté 21:31,32). Ezzel kapcsolatban található Csikesz Sándornak egy lapalji megjegyzése: "Szerintünk az egyházakban (is) van farizeusi vonás, de akkor lesz virágzó élete, ha bűnvalló publikánusi lesz. A szekta pedig publikánusnak indul és virágzó korában farizeussá lesz." (publikánus=adószedő a Lukács 18. fejezetéből - Sefa)"

Hogy mennyire igaza van Fekete Péternek, az abból is látszik, hogy Jehova Tanúi egyre több szabályt kénytelenek elviselni, mely szabályozza az életük apró részleteit is. Ám mégis az tapasztalható, hogy az egyház tagjai az egyház által hozott, sokszor ellentmondásos szabályozást kijátszák, és olyan dolgokat követnek el újabb szabályokra hivatkozva, vagy épp régiekre, amelyek az egyház szerint is tilosak. Az egyházban egyre nagyobb gondot jelent az, hogy a pedofil esetek száma növekszik, illetve a férfiak egyre többször látogatják az internetes pornó oldalakat. Erre az egyház újabb és újabb szabályozásokkal reagál, amelyek  a tagokat folyamatos lelkiismeretfurdalásban, illetve megaláztatásban tartják. De érdemes elgondolkodni azon, hogy bár az egyház büszke arra, hogy megörzi erkölcsi tisztaságát, ezt valójában most már csak az egyre sűrübben előforduló kiközösítésekkel, illetve a tagok félelemben tartásával tudja elérni, miközben titokban pedofil eseteket, illetve pornó oldalakat nézegető férfiak eseteit kezelik. Miért vannak ezek? Nemde azért mert a farizeusi szabályozással, a nemi életbe, és a házassági kapcsolatokba belenyúló egyházi vezetők egyre jobban nyomás alá helyezik a tagokat,akik az elfolytott szexuális vágyaikat nem tudják megfelelően kielégíteni, és ezért bűnt követnek el?

Na de ha a tagok csupán félelemből nem követnek el bűnt, aminek következtében egy idő után az elfolytott vágyaikon nem tudnak uralkodni,akkor az mennyivel jobb, mint egy olyan világi házasság, ahol az egyik fél félrelép? Vajon boldog az a házasság, amelyben az egyik félnek soha nincsenek kielégítve a vágyai? Lehet azt mondani, hogy az a férfi, aki ugyan nem paráználkodik, de pornó oldalakon nézelődik és a vágyait önmaga elégíti ki, vagy épp egy védtelen gyermeken teszi ezt meg, az erkölcsösebb mint mások? És ha ilyen történik, akkor ezért ki a felelős? Az a férfi aki az egyházi szabályozás miatt elfolytja vágyait, és ezért nem paráználkodik, de később kitőr belőle a vágy? Vagy az a szervezet aki Isten székében ülve azt hiszi magáról, hogy bármiben szabályozhatja a tagok életét, és olyan nyomás alá helyezi őket, amelyet képtelenek elviselni?

És vajon az a farizeusi hozzáállás ami ezt az egészet előidézi, az tud hasonló farizeusi hozzáállással ilyen problémát megoldani?

Címkék: szekta társulat
26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr515078000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

=xXx= 2013.02.14. 03:13:41

Az hogy egyre több a kiközösítés nem a vallást minősíti, sőt pont ellenkezőleg. Ha megtűrnénk magunk között a paráznákat, a házasságtörőket, a pedofilokat, (olyanokat akik nem hagynak fel ezekkel a tetteikkel) akkor miben különböznénk a katolikusoktól??

Az hogy az emberi társadalom folyamatosan hanyatlik erkölcsi, és morális szempontból, az pusztán egy következmény. Lehet itt írogatni, hogy egyre szörnyűbb, és a magánéleti dolgokba avatkozó kicsinyes, farizeusi szabályokkal nehezítik a Tanúk életét, de ilyet csak az mond, aki helyesnek véli azt hogy egy egészséges párkapcsolatban élő férj a pornó oldalakon töltse az idejét...

Itt a Tanúk között senki nem vájkál senkinek a szexuális életébe, és senki nem nyomja el senkinek az egészséges szexuális vágyait. Ha valaki nem bír a szexuális vágyaival, akkor kielégítheti azokat a házasságon belül, hiszen a szexualitás Isten egyik ajándéka. Természetesen vannak olyan dolgok amik tilosak. Például semmilyen szexuálisan beteges, elferdült perverz dolgot nem támogat, és nem is néz el Jehova Isten. Ahogyan ezt a Bibliából is látjuk számtalan esetben. Így Jehova Tanúi sem nézik el az ilyesmit, de azt hiszem aki ebben bármi kivetni valót talál, annak először a Bibliába kéne olvasgatni, majd pedig magába nézni.

Jehova Tanúi is ugyanolyan egyszerű, hétköznapi tökéletlen emberek mint bárki más. Így elkövethetnek hibákat az élet számos területén. Aki szeretné helyre hozni, az megteheti, aki viszont belenyugszik abba hogy hibázott, (és itt nem egy szubjektív megítélésű dologról van szó, hanem egyértelmű Bbliai parancsok megszegéséről), sőt büszkén kiáll mellette az előbb vagy utóbb elveszíti a gyülekezetben betöltött szerepét, sőt sok esetben ki is hullik...
És lehet hogy egyre több ilyen eset van. De mégsem történik változtatás, csak azért hogy többen maradhassanak bent. Isten alapvető elvárásai sem változtak meg.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 07:32:25

@davieboy: Félre értettél testvér. Ez a poszt nem azt a célt akarja szolgálni, hogy a bűnt jónak állítsuk be, hanem arról szerettem volna képet nyújtani, hogy miközben az egyház a szentségét reklámozza, valójában nem az. valószínüleg nem vagy vén, ezért nem is tudhatod, hogy a Társulatnak óriási gondot jelent a pornó oldalakat látogató vénként szolgákó férfiak hatalmas száma. Rengeteg levél foglalkozik azzal, hogy miként kell kezelni ezeket az eseteket. Ugyanez a helyzet a pedofiliával. Amikor a 90-esévek végén kineveztek vénnek, megdöbbenve olvastam a vének testületeinek szóló pedofil ügyek kezelésével foglalkozó leveleket. Jelentős mennyiségű szabályozás van erre, ami azt jelenti, hogy akkor már régóta komoly gondot jelentett a gyermekmolesztálás Jehova Tanúi között. Már a 80-as évek elejétől fizet az egyház apedofilok áldozatainak rengeteg pénzt.

Arra kérlek, hogyolvasgass sokat itt a blogomon. Boldoggá tennél,hale ís írnád a véleményedet a posztokhoz

=xXx= 2013.02.14. 10:09:44

Le is írtad a lényeget: "Rengeteg levél foglalkozik azzal, hogy miként kell kezelni ezeket az eseteket."

Foglalkoznak vele, és kezelik. Nem szemet hunynak felette, vagy pedig a vétkes vén áthelyezésével oldják meg a problémát. És valóban nem vagyok vén. De 8 gyülekezet közel 20 vénjével ápolok barátságot, és mindegyikük teljesen normális, és egészséges családi, és szellemi életet él. És nem állítom, hogy előfordulhatnak olyan helyek, gyülekezetek, ahol vannak ilyen problémák, bár hozzáteszem, hogy egy gyermek molesztálási ügyről tudok, amely esetében az illető mentálisan, zavart,- tehát beteg-, illetve ki is van közösítve.

Az is hozzátartozik, az igazsághoz, hogyha valakit gyermek molesztálási ügyben vétkesnek találnak, akkor az az illető onnantól kezdve mindegy hogy mennyire, és milyen mértékben bánja meg amit tett, és az is lényegtelen hogy mennyi idő telik el, az illető Jehova Tanúi között soha többé nem kaphat semmilyen kiváltságot.

A pornó pedig valóban hatalmas probléma, de ez nincs is titkolva. Viszont ezsem a vallást minősíti, hanem az egyént. Nem tudom egyébként hogy mi lenne jobb megoldás szerinted, mint az hogy kezelik az ilyen ügyeket, elbeszélgetnek az illetővel, és szellemi segítséget kap, vagy ha nem akar változtatni, akkor kiközösítik.

Te miként oldanád meg a hasonló problémákat?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.14. 10:21:38

@davieboy: Írod: "8 gyülekezet közel 20 vénjével ápolok barátságot, és mindegyikük teljesen normális, és egészséges családi, és szellemi életet él"

Hallod öreg, írj még ilyeneket, jól szórakozok =D

Sefa vén volt, nekem meg az apám volt vén... az ilyen naiv és őszinte pofák, mint te, jól meg szokták szívni.

Végül is a te életed...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 10:34:43

@davieboy: én 30-40 gyülekezet száz vénjével ápoltam kapcsolatot. némelyikkel most is.és hidd el,hogy nem látod mi folyik közöttük. A vének között dúló hatalmi harc, egymás hátulról való alattomos támadása sok gyülekezet sajátossága. Sajnos én is folyamodtam ilyen eszközhöz,mikor a tisztességes keresztényi út járhatatlan volt. a vének azok a gyülekezetekben, akik a legkevésbé tartják be a bibliai parancsokat, és éppezért ők élnek a legnagyobb képmutatásban. Még azok is akik amúgy őszinték.

>>Te miként oldanád meg a hasonló problémákat?<<

Tudod emberekkel foglalkozni nem egyszerű dolog. sajnos avének 95%-nincs képesítve arra, hogy pásztora legyen a gyülekezetének. Én úgy oldanámmeg a dolgot, hogy igazi lelkipásztori képzést nyújtanék a véneknek, melyet neves pszchihológusok, és más szakemberek tanítanának.Ma annyi mentális problémával küzdenek az emberek, hogy sokesetben csakis szakember képes segíteni. A súlyos depresszióban élő testvéreknek nem elég az a sablon szöveg, hogy szolgálj buzgóbban és boldog leszel. A depressziót nem lehet azzal kezelni, hogy többet mész prédikálni. Oda szakember kell.

Hány éve vagy tanú?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 10:38:37

@Johnny Joker: @davieboy: én nem ismerek egyetlen vént sem, aki egészséges szellemi és családi életet él
A legtöbb vagy elhanyagolja a szellemi feladatait, és emiatt van lelkiismeretfurdlása, vagy pedig elhanyagolja a családját és azért. Vagy pedigmindkettőt elhanyagolja, és lkelkiismeretfurdalása sincs, mertélvezi, hogy hatalma van

Trifena 2013.02.14. 11:31:10

@davieboy: Szia! Olvastam a kommentjeidet.. hát rengeteg írni valóm lenne, de most nem zúdítom rád mindet. :)Először is szeretném megkérdezni hogy az elmúlt egy hétben személyesen milyen kedvességet és szeretet tapasztaltál a gyülekezetedben a testvérektől?

Másfelől szeretnélek emlékeztetni valamire.. tudod azóta hogy ezen, vagy más ehhez hasonló oldalon elolvastál egy cikket, pláne hogy még kommenteltél is, egy olyan bűnben vagy vétkes ami miatt kiközösítés jár.Arról nem is beszélve, hogy miután az első kommenteted megírtad, ismét ellátogattál ide, ismét hozzászóltál a témához... tehát egyenlőre a bűnöd megbánásának semmi jele. Úgy is fogalmazhatnám, hogy kitartasz a bűnödben. Feltételezem hogy nem szóltál még a véneknek, hogy segítségre lenne szükséged, hogy segítsenek neked abban, hogy megbánd bűneidet és jó útra térj. Nyilván azért nem szóltál nekik, mert a lelkiismereted nem indított rá, tehát nincs emiatt lelkiismeret-furdalásod, tehát a lelkiismereted megengedi ezt neked.Megengedte azt hogy hitehagyottakkal, kiközösítettekkel önként felvedd a kapcsolatot. A saját példád is azt mutatja, hogy bár a tanúk szerint egy súlyos bűnt követtél el, amit meg se bántál, tehát ki kéne téged közösíteni, a lelkiismereted mégis inkább arra ösztönöz, hogy olvasgass stb. lehet hogy esetleg azért nem fordulsz vénekhez mert nem szeretnéd kitenni magad egy nagy hercehurcának, ami egyébként teljesen érthető...( főleg annak aki ezen már túl van és tudja hogy mivel jár)... ne de neked, aki még tanú vagy ez lenne a kötelességed. Persze most nem akarom ebből kihozni hogy azonnal fuss a vénekhez és vallj színt.. csak azt hogy lásd hogy nem minden vagy fekete vagy fehér.

Ha egy kicsit olvasgatsz a blogon, vagy más ehhez hasonló oldalakon nagyon sok volt tanú tapasztalatát olvashatod. Mindenfélét: fiatalokét, idősekét, volt vénekét, hírnökökét, nőkét, férfiakért.. sokféle tapasztalat.Néhányan azért kerültek ki a szervezetből, mert miután elkövettek egy bűnt a vének irgalmatlan magatartása nem tette lehetővé számukra hogy tovább szolgáljanak tanúként. Mások önként hagyták ott a gyülekezetet mert a szervezet szabályai tönkretették az életüket. Egy valami azonban közös bennünk: Őszinte és tiszta szívű emberek vagyunk, aki őszintén szeretik Istent, és mindent megteszünk azért, hogy jobban megismerjék és a kedvében járjunk. Mindezt tesszük úgy, hogy nem kell megfelelnünk sem a társulatnak, sem a véneknek. Nem kell munkajelentést leadnunk stb.

Egyébként teljes mértékben igazad van abban, hogy a bűnt kezelni kell. De nem mindegy, hogy hogyan. És nagyon sok példa mutatja hogy ezt sajnos a vének nagyon rosszul csinálják.

A visszafogadás lehetőségéről pedig csak annyit, hogy én a kiközösítésem pillanatától kezdve rendszeresen több mint egy évig jártam gyülekezetbe, úgy hogy közben egyre csak keresztbe tettek nekem. ha sapka volt rajtam az volt a baj, ha nem akkor meg az. és ez nem túlzás. belekötöttek mindenbe. Szóval a visszatérésre annak van lehetősége akinek azt a vének lesznek kegyesek megadni.

=xXx= 2013.02.14. 12:03:31

Kedves Jonny nem azért írok ide, hogy szórakoztassalak. Szerintem vannak erre jobb helyek is. A "naív őszinte pofák" akkor szívják meg ha akkora az egójuk és a te szavaiddal élve a "pofájuk" mint neked. :)

De leginkább akkor szívja meg valaki ha szembe fordul Istennel.

Nem reagálnék mindenre, csak arra hogy tisztában vagyok vele, hogy azzal hogy itt írogatok, olyasminek teszem ki magam amiért igen, kiközösíthetnének. De hidd el több van a rovásomon, mint az hogy ide írogatok, így perpill kissebb gondom is nagyobb ennél. Most lehet írni, hogy "na ilyenek a Tanúk" de ez nem lenne igaz, mert színt fogok vallani. Nem egy-két napon belül, de meg fog történni, mert szükségem van a fejmosásra... Már csak el kell rá szánnom magam.

=xXx= 2013.02.14. 12:05:13

Ja és még valami. "A véneknek kellene oktatást biztosítani"

Igen, és biztosítanak is. Vének iskolája a neve, és nagyjából egy éve folyik, rendszeres idő közönként kapnak a vének, sőt a Köf-ök is oktatást.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 12:12:53

@davieboy: >>Most lehet írni, hogy "na ilyenek a Tanúk" <<

:) nem irunk erre semmi ilyet. örülünk hogy itt vagy

>>színt fogok vallani. Nem egy-két napon belül, de meg fog történni, mert szükségem van a fejmosásra... Már csak el kell rá szánnom magam.<<

Eszedbe ne jusson. Ne szólj erről senkinek. Vagy legalább is előtte keress egy bibliaverset ami erre ösztönözne. Senkinek semmi köze hozzá, hogy itt kommentelsz. El sem hiszed mennyi vén olvassa ezeket a blogokat, és hogy menni kommentel. Jó helyen vagy itt. olvasgass csak,és ird le a véleményed

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 12:14:09

@davieboy: a véneknek adott oktatás...He-he-he

Én voltam párszor , annyit ér mint döglött bálnának a golf áramlat

firstkiss 2013.02.14. 17:24:58

Oktatás a véneknek? Miről is? Hogyan tegyük még jobban tönkre egy özvegy és árva gyermeke életét? Hogyan nyomjuk még jobban le a mélybe azt aki már egyébként is ott van? Nevetséges komolyan, de én azt mondom, mindenki jöjjön rá maga mi folyik Jehova Tanúinál, mert csak akkor fogja elhinni ha saját bőrén tapasztalja.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 17:45:07

@firstkiss: :) nem. Arról kapnak oktatást, hogy milyen tipusú pornófilmek vannak, és melyiknek a nézéséért milyen bünti jár

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 18:19:58

@firstkiss: :) nem vicceltem. Tényleg ilyenekkel foglalkoznak

firstkiss 2013.02.14. 19:17:44

Tudom, hogy nem vicceltél, de ez vicc!

Trifena 2013.02.15. 09:14:27

@davieboy: szia! megkérdezhetem, hogy mi indított arra, hogy hitehagyott oldalakat keress és olvass?

Féltelek a vénektől. Sajnos a mostanában Őrtorony által felkínált szellemi táplálék akkora lovat adott alájuk, hogy egyre kevésbé tudnak józanul, irgalmasan ítélkezni, és segítséget nyújtani. Nem szeretnélek befolyásolni, tedd amit a lelkiismereted diktál, de ha esetleg nem azt a reakciót kapod a szerető vénektől, amire számítasz, akkor bátran fordulj ide segítségért. Tudod mi már végigcsináltuk ezt. Nekem évekig kellett miattuk pszichiátriára járnom és nyugtatót szednem...16-17 évesen...

Virago_1000 2013.02.18. 14:18:50

@=xXx=: "Itt a Tanúk között senki nem vájkál senkinek a szexuális életébe, és senki nem nyomja el senkinek az egészséges szexuális vágyait."
- mar a 70-es evekben is, amikor meg nem voltak pornovideok az interneten ingyen, reszletesen leirtak, hogy milyen fajta szex elfogadhato a hazastarsak kozt. Pl. az oralist tiltottak, tiltjak a mai napig is. Akkor most ki avatkozik be kinek a maganeletebe?

"A pornó pedig valóban hatalmas probléma, de ez nincs is titkolva. Viszont ezsem a vallást minősíti, hanem az egyént"
- bezzeg, ha a katolikus vagy barmely nem JT nez pornot, akkor lehet szidni a vallast egybol, es dicsekedni, hogy mi bezzeg nem vagyunk ilyenek. A farizeus es a vamszedo imaja jut eszembe.

"De leginkább akkor szívja meg valaki ha szembe fordul Istennel."
- teljesen egyetertek. Ilyen illeto nem tudom van-e az itt kommentelok kozt. Viszont talan mindegyikunk szembefordult egy emberi szervezettel, az Ortorony reszvenytarsasaggal.

"Igen, és biztosítanak is. Vének iskolája a neve, és nagyjából egy éve folyik, rendszeres idő közönként kapnak a vének, sőt a Köf-ök is oktatást. "
- Es ott kik oktatnak? Iskolazatlan venek, akiknek kozuk nincs az emberi lelek mukodesehez? Vagy pszichologusok, mentalhigienias szakemberek, szocialis munkasok?

Virago_1000 2013.02.18. 14:20:13

@Trifena: "Szóval a visszatérésre annak van lehetősége akinek azt a vének lesznek kegyesek megadni. "

- pontosan igy van. Es ami a legszornyubb, hogy a csaladod is csak akkor all szoba veled, hogyha a venek ugy dontenek, hogy "lehet".

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:31:59

@=xXx=:

Az hogy egyre több a kiközösítés nem a vallást minősíti, sőt pont ellenkezőleg.

>>de minősíti, ugyanis jt sem jobbak<<

Ha megtűrnénk magunk között a paráznákat, a házasságtörőket, a pedofilokat, (olyanokat akik nem hagynak fel ezekkel a tetteikkel) akkor miben különböznénk a katolikusoktól??

>>amúgy nem különböznek sokban, a bigott jt, és a bigott katolikus ugyanaz az állatfaj<<

Az hogy az emberi társadalom folyamatosan hanyatlik erkölcsi, és morális szempontból, az pusztán egy következmény.

>>butuska vagy, nézd már meg hogy éltek az embere a görög időszakban pl., komolyan, művelődj már ember<<

Lehet itt írogatni, hogy egyre szörnyűbb, és a magánéleti dolgokba avatkozó kicsinyes, farizeusi szabályokkal nehezítik a Tanúk életét, de ilyet csak az mond, aki helyesnek véli azt hogy egy egészséges párkapcsolatban élő férj a pornó oldalakon töltse az idejét...

>>rossz az aki rosszra gondol<<

Jehova Tanúi is ugyanolyan egyszerű, hétköznapi tökéletlen emberek mint bárki más.

>>ez így van, de mégis elég nagy arcok vagytok, mint isten kiválasztott emberei<<

Így elkövethetnek hibákat az élet számos területén. Aki szeretné helyre hozni, az megteheti, aki viszont belenyugszik abba hogy hibázott, (és itt nem egy szubjektív megítélésű dologról van szó, hanem egyértelmű Bbliai parancsok megszegéséről), sőt büszkén kiáll mellette az előbb vagy utóbb elveszíti a gyülekezetben betöltött szerepét, sőt sok esetben ki is hullik...

>>sok kis főnököt ismerek, akik nem nagyon akarnak kihullani, pedig emberileg elég hulladékok<<

És lehet hogy egyre több ilyen eset van. De mégsem történik változtatás, csak azért hogy többen maradhassanak bent. Isten alapvető elvárásai sem változtak meg.

>>csak várd ki a végét, mikor jön el az ideje ennek is :) tudod ez egy 140 éves vallás, majd 2000 év múlva ott fog tartani, ahol állítólag a többi most tart...<<

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:35:11

@=xXx=:

Az is hozzátartozik, az igazsághoz, hogyha valakit gyermek molesztálási ügyben vétkesnek találnak, akkor az az illető onnantól kezdve mindegy hogy mennyire, és milyen mértékben bánja meg amit tett, és az is lényegtelen hogy mennyi idő telik el, az illető Jehova Tanúi között soha többé nem kaphat semmilyen kiváltságot.

>>ez nem igaz, csak TE nem tudod<<

A pornó pedig valóban hatalmas probléma, de ez nincs is titkolva. Viszont ezsem a vallást minősíti, hanem az egyént. Nem tudom egyébként hogy mi lenne jobb megoldás szerinted, mint az hogy kezelik az ilyen ügyeket, elbeszélgetnek az illetővel, és szellemi segítséget kap, vagy ha nem akar változtatni, akkor kiközösítik.

Te miként oldanád meg a hasonló problémákat?

>>értsd meg a biblia tanítását a közösség megvonással kapcsolatban, ami nem = a kiközösítéssel, és nem fog feltenni ilyen kérdéseket<<

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:39:06

@=xXx=:

Kedves Jonny nem azért írok ide, hogy szórakoztassalak. Szerintem vannak erre jobb helyek is. A "naív őszinte pofák" akkor szívják meg ha akkora az egójuk és a te szavaiddal élve a "pofájuk" mint neked. :)

>>látom tudsz ha akarsz, te 'istennek szolgája'<<

De leginkább akkor szívja meg valaki ha szembe fordul Istennel.

>>ne aggódj a vezető testület már ezt teszi jó pár évtizede :)<<

Nem reagálnék mindenre, csak arra hogy tisztában vagyok vele, hogy azzal hogy itt írogatok, olyasminek teszem ki magam amiért igen, kiközösíthetnének. De hidd el több van a rovásomon, mint az hogy ide írogatok, így perpill kissebb gondom is nagyobb ennél. Most lehet írni, hogy "na ilyenek a Tanúk" de ez nem lenne igaz, mert színt fogok vallani. Nem egy-két napon belül, de meg fog történni, mert szükségem van a fejmosásra... Már csak el kell rá szánnom magam.

>>majd kapsz érte piros pontot, amúgy hülye vagy, hogy így állsz hozzá, de hát ilyen szintű tudatlanság ilyen eseményeket hoz<<

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:40:31

@=xXx=:

Ja és még valami. "A véneknek kellene oktatást biztosítani"

Igen, és biztosítanak is. Vének iskolája a neve, és nagyjából egy éve folyik,

>>buta vagy, már a 90es években is volt ...<<

rendszeres idő közönként kapnak a vének, sőt a Köf-ök is oktatást.

>>a szervezet mindenkit képez a saját hülyeségeire<<

reboot (törölt) 2013.02.18. 17:26:17

@sefatias: ja, gondoltam útba igazitom már ezt az eltévedt jt fant :)
süti beállítások módosítása