"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Ragaszkodjunk a jóhoz

2012/06/18. - írta: sefatias

Kicsit átveszem Infaustus szerepét, úgyis mostanában kevés ideje van az Őrtorony-figyelőre. A ma napon átvett Őrtorony (2012.04.15. 3. főcikk) 11-13 bekezdésére hívnám fel a figyelmet. Olvassátok el ezt a három bekezdést, ami a Lukács 9: 62 versét elemzi:

Ragaszkodunk a jóhoz? Hogy még élesebben kirajzolódjon, mi a tanulsága Jézus rövid szemléltetésének, tegyük színesebbé egy kicsit, és egészítsük ki néhány részlettel. A földműves buzgón szánt. Közben azonban folyton azon jár az esze, hogy mi történik otthon: a családjára és a barátaira gondol, az otthoni ételre, zenére, nevetésre, és arra, hogy ott árnyékban lehetne. Vágyik mindezekre. Mire egy jókora darab földet felszánt, már olyannyira elhatalmasodik benne a vágy az élet kellemes dolgai után, hogy hátrafordul, és „a mögötte levőkre néz”. Bár még sok a tenni valója, mivel még be is kell vetnie a földet, a figyelme már elterelődött, így a munkája kárt szenved. A földműves ura természetesen szomorú, hogy ebből a munkásból hiányzik a kitartás.

Most nézzük meg ezt a szemléltetést egy mai helyzetre vetítve. A földműves bármely olyan keresztényt szemléltethet, akivel látszólag minden rendben van, ám a valóságban szellemi veszély fenyegeti. A hasonlat kedvéért képzeljünk el egy testvért, aki buzgó a szolgálatban. Bár eljár az összejövetelekre és részt vesz a szántóföldi szolgálatban, közben folyton olyasmiken jár az esze, melyek a világban vannak, de ő vonzónak tartja, és a szíve mélyen vágyik rájuk. Többévi szolgálat után végül olyannyira elhatalmasodik benne a világ dolgai utáni vágy, hogy hátrafordul, és „a mögötte levőkre néz”. Bár még sok tennivaló van a szolgálatban, ő nem kapaszkodik „erős markolással…az élet szavába”, így szolgálata kárt szenved (Fil 2:16) Jehovát az „aratás urát” elkeseríti, ha valakiből ennyire hiányzik a kitartás (Luk 10:2).

A tanulság egyértelmű. Dicséretes, ha rendszeresek vagyunk, az olyan egészséges és kielégítő tevékenységekben, mint a gyülekezeti összejövetel és a szántóföldi szolgálat. De ennél többet jelent a Jehovának végzett teljes szívű szolgálat (2Krón 25:1, 2, 27). Ha egy keresztény a szíve mélyén továbbra is szeretettel néz „a mögötte levőkre”, vagyis a világban megszokott életmód bizonyos vonásaira, akkor az a veszély fenyegeti, hogy elveszíti az Istennel ápolt barátságát (Luk 17: 32). Csakis akkor lesz valaki „alkalmas az isten királyságára”, ha igazán irtózik a gonosztól, és ragaszkodik a jóhoz (Róma 12:9; Luk 9: 62). Ezért mindannyiunknak ügyelnünk kell arra, hogy akármilyen hasznosnak vagy kellemesnek is tűnjön valami Sátán világában, semmi se tartson vissza minket a Királyság érdekek teljes szívű támogatásától (2Kor 11:14; olvassátok fel: Filippi 3:13, 14).”

Az első bekezdésben a cikk felhívja néhány, keresztény személyiségre negatívan ható gondolatra a figyelmet: „folyton azon jár az esze, hogy mi történik otthon: a családjára és a barátaira gondol, az otthoni ételre, zenére, nevetésre, és arra, hogy ott árnyékban lehetne” Egyetértek a cikk írójával. Annál gusztustalanabb dolgot nem is tudnék elképzelni, hogy valaki munka közben a családjára, barátaira, vagy a rá váró finom ebédre gondol. Egyszerűen undorító! És vannak emberek akik ilyen gondolatokkal az elméjükben még kereszténynek merik vallani magukat. Az ilyen dolgok egyértelműen a világ és az ördög által felkínált csábítás részei. Irtóznunk kel az ilyen gonosz kívánságoktól! Aki mégsem teszi, és a figyelmeztetés ellenére „folyton azon jár az esze, hogy mi történik otthon: a családjára és a barátaira gondol, az otthoni ételre, zenére, nevetésre, és arra, hogy ott árnyékban lehetne” az nem „alkalmas az Isten királyságára”, és elveszítheti az Istennel ápolt barátságát. Undorító, hogy egyes keresztények „hasznosnak vagy kellemesnek” tartják ezt, amit egyértelműen a Sátán kínál fel nekik.

89 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr104596724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:11:11

Sajnos történt egy kis hiba, és valamiért nem tudtam hozzászólni a saját posztomhoz, ezért újra csináltam , és átmásoltam a hozzászólásokat. Elnézéseteket kérem!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:12:01

szehenza 2012.06.17. 14:09:03
na, felvitted a vérnyomásom! Ezt komolyan leírták, és nem rég még mi is komolyan bevettük? Tényleg undorító!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:12:18

Zsolt520 · zsotza.blogspot.com 2012.06.17. 14:36:57
Nagyon hiányzott már az alternatív Őrtorony-tanulmányozás! [;-<))
Ahogy a 2002-es "Őrtorony" november 15.-i számában olvashatjuk a 8.oldalon:

>>" Jehova Tanúi legtöbb gyülekezete hetente háromszor találkozik. Az egyik összejövetelükön egy nyilvános előadást hallgatnak meg, amely érdeklődést keltő aktuális témára épül."<<

Bizony,nagyon aktuális a jó koncentráció ezekben a nehéz időkben,amikor nyakunkon a Labdarúgó Európa-bajnokság!!

Képzeljük el,hogy az Őrtorony tanulmányozás kellős közepén,amikor a kánikulában,a királyság-teremben Tanú Tamás kisegítőszolga a "Hét idő" helyett két FÉLidőről elmélkedik,-vagyis: mi várható a ma esti Hollandia-Portugália mérkőzésen??

Melyik csapat jut tovább a csoportból? Ugye botrány lenne,ha ilyen megtörténne...?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:12:38

Zsolt520 · zsotza.blogspot.com 2012.06.17. 14:50:44
Mielőtt kedves Jehova Tanúi kísértésbe esnének,hogy labdarúgó-mérkőzés megtekintésére adják fejüket,és értékes (utolsó) idejüket, álljon figyelmeztetésül,és fegyelmezésül az 1991-es,-ma már klasszikus- intelem az "Ébredjetek" című folyóiratból:

>>" Egy másik szempont, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagyni, az időtényező. Te is a közé a több millió tévénéző közé tartozol, aki lankadatlan figyelemmel, véget nem érően figyeli a sporteseményeket? Ehhez képest mennyi időt töltesz el testgyakorlatokkal? Egyensúly — ez a szó a megoldás kulcsa. Ez azt jelenti, hogy legyen időd a testgyakorlatokra és a kikapcsolódásra is, de ne hanyagold el az ennél fontosabb szellemi tevékenységeket sem."<<

("Ébredjetek", 1991. május 8., 12.oldal)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:12:57

bumbumöcsi 2012.06.17. 17:41:10
Tudjuk, hogy a világ a Gonosz hatalmában van. Nem is szeretnénk elkeseríteni Jehovát. Nem. De nem demagóg duma ez egy kicsit? Vágyunk a világi dolgok után. Teljesen természetes dolog, hogy szeretnénk anyagi javakat. Meg rádkényszerítik, hogy mi az "egészséges" és a kielégítő tevékenység. Sokmindenkivel beszélgettem, de nagyon sokan nem érzik a szántóföldi szolgálatot és az összejöveteleket kielégítő tevékenységnek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:13:11

kingdom 2012.06.17. 18:39:32
Nos ha röviden igazán tömören szeretnénk kifejezni a fenti cikkben az írók kívánságát a szolgának akkor ezt mondhatnánk:
-Droid ébresztő!!!...ne érezz ...dolgozz!!! ne nézd a magad mellett kibukott Droidokat te még tovább is bírhatod...csak ne érezz; ne nézz; ne lás!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:13:24

szehenza 2012.06.17. 20:07:13
Hát...ma nagyon rossz keresztény voltam! Reggel héttől, este hétig dolgoztam, és bizony haza vágytam! Annyira elvetemült voltam, hogy még az otthoni sültcsirke is eszembe jutott:( reménytelen vagyok.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:13:39

kicsella 2012.06.17. 20:51:15
"Jézus rövid szemléltetésének, tegyük színesebbé egy kicsit, és egészítsük ki néhány részlettel. A földműves buzgón szánt. Közben azonban folyton azon jár az esze, hogy mi történik otthon: a családjára és a barátaira gondol, az otthoni ételre,...
..A földműves ura természetesen szomorú, hogy ebből a munkásból hiányzik a kitartás." ....

Ami a legjobban dühít, hogy
Jehovára fogják a saját hülyeségeiket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:14:00

szehenza 2012.06.17. 20:55:50
@kicsella: mindig úgy van minden beállítva, mintha Jehova kérné. Őt bántjuk meg, neki nem fogadunk szót stb...lesz ennek még böjtje.
De mit csinálna a szegény földműves szántás közben, ha még ábrándozni sem lehet? piszkálja az orrát? vagy mit?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:14:21

kicsella 2012.06.17. 21:26:48
@szehenza: Igen , nagy bátorság tőluk, hogy Isten szájába adják a szót.
Őrtorony tanítás egyenlő Jehova szava.
Hát igen, nekik az Őrtorony a Biblia.(Nekünk is az volt még vak korunkban.)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:14:34

Catilina. 2012.06.17. 23:09:25
Ha kellemes dolgok is eszébe jutnak a munkásnak munka közben,de végzi a munkát,akkor az Istennek már nem tetszik,ha semmi kellemesre nem gondol,és minden örömet kizár és egykedvűen robotol,az sem tetszik Istennek,mert miért nem örömmel teszi?
Ha nem gondol kellemes dolgokra,hanem teljesen a munkára koncentrál,és örömmel is teszi,az sem jó Istennek,mert akkor meg miért nem tesz még többet??
Ha semmi kellemesre nem gondol,hanem teljesen a munkára koncentrál,őszinte örömmel dolgozik,és mindenki másnál többet tesz,az sem elég jó Istennek,mert most meg miért fáradt?
Úgy tűnik nekem az efféle cikkekből,hogy ennek a munkásnak nincs esélye "Isten királyságára",semmiképp nem nyerheti el Isten kegyét,mert mindig jön egy újabb "akkor meg miért nem...?" kérdés.A tanúknál rendkívüli mértékben tetten érhető ez a mentalitás.Sőt az Őrtorony már megint odáig merészkedik,hogy Istent játszva kimondja az ítéletet:a munkás nem alkalmas "Isten Királyságára",ergo el fog pusztulni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:14:51

Catilina. 2012.06.17. 23:15:39
@szehenza:@kicsella: Ez így igaz,bár jobban tennék,ha nem Istenre fognák ezt,mert Neki van baja így is elég!:))

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:15:09

szehenza 2012.06.18. 08:02:48
@kicsella: Hát igen, nekik az Őrtorony a Biblia.(Nekünk is az volt még vak korunkban.)

sajnos ez is igaz. Fel sem merült az emberben, hogy valami démonos, világi kiadványban nézzen utána valaminek, vagy esetleg, netán magában a Bibliában...a mindent tudó őrtorony az csak hihetőbb!
Nem rég mikor egy testvérnőnek feltettem néhány kérdést a halálról, meg Jézusról, úgy felbosszantott! Mindíg, annyi volt a válsz, hogy utána néz az őrtoronyban, meg kimásolt nekem cikket az őrtoronyból...aztán megkérdeztem, hogy a Bibliát, amúgy nem használod? persze megsértődött.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:15:22

yerushalem 2012.06.18. 11:40:43
Számomra megdöbbentő, hogy Jehova nevét hányszor és milyen módon helyettesítik akár egy ilyen rövid idézet során - és aggatnak rá mindent mellyel a tudat alattira hatnak!

Itt most kettő Jehova alternatív elnevezést véltem felfedezni:

"földműves ura"
"aratás ura"

Valaki miatt - aki kereszteletlen tanú jelenleg - foglalkozom ezzel a témával. Azt hiszem ez a post volt az utolsó csepp abban a pohárban ami nálam színültig vollt eddig is, de az most betelt és végképpen kicsapta a biztosítékot!

Szó szerint hánytam, miután ezt elolvastam - és ez most nem vicc!!!

Hogy merik a családot/barátokat/zenét Sátán világaként megjelölni vagy hasonlítani?

Kérdem én - hol van ilyenkor Jézus vagy Isten?

Undorító amit emberekkel büntetlenül meg lehet csinálni - anélkül, hogy bárkit felelősségre lehessen vonni!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:15:36

szehenza 2012.06.18. 11:50:58
@yerushalem: nem tudom élettörténeteket olvastál e, meg a cikkeket, mert az még csak a csuda..és tényleg ez a legrosszabb, hogy családokat tesznek tönkre, emberek halhatnak meg, és senki nem felelős!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:15:52

yerushalem 2012.06.18. 15:03:40
@szehenza: szia! lassan 3 hónapja olvasok és olvasok és olvasok! konzultálok, beszélgetek sokmindnekivel.

kezdek nagyon elfáradni. sokszor úgy érzem, hogy nem hallja meg amit mondok neki! egyre több furcsaság van közte és köztem.

lényegében mindent elolvastam már, szinte mindent: jehovatanui.blog.hu, eletazortoronyutan.blogspot.hu és természetsen ezen a blogon is mindent - egytől egyig!

nem veszi észre mi történik vele, tehetetlen vagyok - nem hallja meg és nem látja át a dolgokat, mintha hipnotizálva lenne.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:16:10

szehenza 2012.06.18. 16:42:18
@yerushalem: szerintem, csak nagyon óvatosan, mint érdekességet kéne neki megmutatni egy-egy cikket.Vagy a youtubról Russel sírját, ilyesmit.Aztán nem is forszírozni.Az majd ülepszik benne, aztán hátha belátja, hogy mi ez. Bár egy kereszteletlen hirnökkel még nehezebb, mert ő még csak a szép oldalát látja az egésznek.A testvérek kedvesek, minden szép...Esetleg, ha azt látná, hogy már nem ellenzed ezt az egészet, könnyebben megtudnál neki mutatni a társulat multjáról, tévtanításairól cikkeket

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:17:05

HÁT NEM TUDOM HOGY EZ ÉRTHETŐ LESZ-E ÍGY SAJNOS NEM TUDTAM MÁSHOGY MEGOLDANI. EDDIG VOLTAK AZ EREDETI KOMMENTEK. MINDET ÁTMÁSOLTAM.

szehenza 2012.06.18. 20:23:23

@sefatias: érthető, mndenki kalapács lett:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:25:50

Tegnap nem tudtam kommentet irni valamiért ehhez a poszthoz, úgyhogy egy csomó infóval adós vagyok. két hét után először vettem részt tegnap az összejövetelen, és ez az őrtorony alaposan felhúzott. A nyilvános előadás is megérne egy misét. de ez a három bekezdés nagyon felháborító. Olyan mintha az ember legtermészetesebb vágyait, Isten elleni bűnnek állítanák be

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:26:44

@szehenza: :) igen itt ettem a kefét egész nap, mert egy csomó mondanivalóm lett volna ide

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:28:48

@szehenza: az első kommentem pont neked szólt volna, hogy szégyeld magad , mert a sült csirke járt az eszedbe munka közben. biztos girbe gurba barázdákat húztál :P

szehenza 2012.06.18. 20:33:17

@sefatias: azt már le sem merem írni, hogy még a nyaralás is eszembe jutott.Na, ehhez mit szólnának?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 20:35:25

@szehenza: hát én mélységesen csalódtam benned! Nem elég a sült csirke, de még a nyaralás is. te biztos keresztbe húznád a barázdát :P

szehenza 2012.06.18. 20:35:52

@sefatias: az jutott erról eszembe, hogy hiába lenne újvilág, a tanúk az ezer év végére készülnének egész idő alatt, és semmit nem élveznének a paradicsomból!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.18. 20:58:14

@sefatias:

>>" két hét után először vettem részt tegnap az összejövetelen, és ez az őrtorony alaposan felhúzott. A nyilvános előadás is megérne egy misét."<<

Ha nem lesz belőle mise,akkor nem lesz semmi se...? [;-<))
Azért egy Blogpostot érdemes lenne a témából csinálni....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 21:04:56

@szehenza: kb két hónapja egy őrtorony főcikkhez volt egy fénykép, amin egy kandalló előtt énekeltek a testvérek, vendégszeretetet kimutatva. Az a kandalló, kémény nélkül kb 1-1,5 millió forintból jönne ki. Nagyon remélem, hogy a tanulmányozás alatt senkinek nem jutott eszébe, hogy ő is ilyen kandallót szeretne. Nekem eszembe jutott, dehát nekem szabad, én ki vagyok pöckölve

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 21:05:59

@Zsolt520: arról volt benne szó, hogy miért szabad hazudni

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.18. 21:11:18

@sefatias:

Már semmin sem szabad csodálkozni,
hogy mit írnak az Őrtoronyban.
Mivel - a gyakorlatban- nem a Biblia a Szentírás "Jehova Tanúi" számára,így bármit el lehet hitetni a szerencsétlen "hírnökökkel".

kicsella 2012.06.18. 21:29:37

@szehenza:" érthető, mndenki kalapács lett:) "
(:(:(:(:(:

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 22:01:30

@Zsolt520: az is elhangzott a nyílvánosba, hogy ha már hazudsz, akkor tarts is ki benne :DDDDD

kicsella 2012.06.18. 22:10:01

@sefatias: "arról volt benne szó, hogy miért szabad hazudni"
És miért?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.18. 22:16:10

@kicsella: Mert Pál is hazudott, hogy mások könnyebben megismerjék az igazságot (Róma 3:7)

yerushalem 2012.06.19. 00:27:35

érthető! copy paste:-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 04:47:19

@Zsolt520: Szegény focirajongó testvéreknek micsoda lelkiismereti problámát okozol. Nem elég, hogy titokban olvasnak, de még a meccsnézésért is leszúrod őket :)

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.19. 05:54:22

@sefatias:

Jajj, én dehogy szurkálok,csak egyszerűen szurkolok! [;-<))

Most,hogy kiestek az oroszok,és a horvátok,egyedül a németeknek! [;-<((

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.06.19. 10:31:27

Bányászok ássák alá az Őrtorony már amúgy is düledező falait!!! :D

cyrrus 2012.06.19. 16:15:20

@yerushalem:
ha jol vettem ki neked is van JT ismerösöd azert olvasgatsz mindenfelet...

örülök h nem vagyok egyedül :) nekem is nagyon nehez

Tenyleg sok különbseg van, de az egyedüli aminek vegül is a legjobban örülhetünk, az az h a Biblia nincs a tilto listajukon. Tehat ez az egyedüli "igaz csatorna" :) felejük. (es pl: h az eredeti nyelven mi is az egyes szavak valodi jelentese, mert sokszor a sajat ertelmezesük szerint hasznaljak es nem ugy, mint amit tenylegesen jelent)

Meg gondolkozz az ö fejevel is, ö az aki a helyes uton halad. Meg csak a gondolata is megrazo lenne h nem az a helyes ut, amiert annyi mindent köteles megtenni. Meg jo h szilardan vedi magat.

küzdős 2012.06.19. 18:17:16

Csak viccelődjetek az értékes gondolatokon.
Nem olvastátok, hogy akinek felesége van, az úgy tegyen, mint ha nem volna, aki nem visel gondot saját családjáról, az rosszabb a hitetlennél (bocs, de ez utóbbi nem lényeg!)? Mit nem lehet ezen érteni? Vagy melózol, vagy elmélkedsz! Abban a pillanatban, hogy nem a kijelölt célt, vagyis a hű szolgát látod a szemed előtt, veszélyben vagy.
Isten nem azért adta az érzékszerveid,hogy ki akard használni!
Ez csapda! Az ízek, a szinek, a dallamok, a jó bor és sorolhatnánk, nem azért vannak, hogy gondolj rájuk.
A megszállott buzgó úttörők sem teszik ezt. Jaaa, hogy bele fáradnak a monoton, óraszámot igénylő munkába, aztán bekrepál a szellemiségük, az az ő bajuk.
Jézust sem értem, hogy amikor látta a tömeget, akik fáradtak és éhesek voltak, miért nem küldte még őket dolgozni, ahelyett, hogy enni adott nekik.
Szóval irány a szántóföld parasztok, dolgozni, nem gondolkodni, ábrándozni, ami az élet megrontója!

kicsella 2012.06.19. 22:02:21

@sefatias: "Mert Pál is hazudott, hogy mások könnyebben megismerjék az igazságot (Róma 3:7)"
Jaaa akkor ezért hazudik a társulat is??
És még ki is tart benne (:

metanoia 2012.06.19. 22:08:19

"Hogy még élesebben kirajzolódjon, mi a tanulsága Jézus rövid szemléltetésének, tegyük színesebbé egy kicsit, és egészítsük ki néhány részlettel."

Hát igen!

Ezt csinálják az egész Bibliával.

Itt színezgetnek egy kicsit, ott hozzátesznek egy kicsit, amott elvesznek egy kicsit.

Ezt szó szerint kell érteni, ezt meg jelképesen.

Itt 24 óráról van szó, ott ezer évről.

Megy a csűr-csavar, a zagyválás.

És ebből a nagy katyvaszból csináltak egy vallást.

Ha nem hiszed el, ha nem engedelmeskedsz, akkor el fogsz pusztulni.

De addig is a családod, a korábbi barátaid nem állnak szóba veled.

Ha pedig a gályázás közben azokra mersz még csak gondolni is, amit egyébként Isten ajándékba adott neked szeretetből, akkor szintén halál fia vagy.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 22:11:45

@metanoia: holnap bemásolom a mai napiszöveget. vagy ha valakinek megvan betehetné. A túlélésed a vének, és a hű és értelmes iránti engedelmességtől függ. Jézus és Isten szóba sem került

metanoia 2012.06.20. 00:58:44

@sefatias:

Itt nem Pál személyéről van szó, hanem a bűnös ember gyakorlatát hasonlítja össze Pál a tiszta tökéletes Istennel.
Hisz az előző versekben is sorolja, h egyesek hűtlenné válása nem változtat az Isten hűségén. Isten akkor is igaz marad, ha valamennyi ember hazugnak bizonyul.
A fejezetből az derül ki, h ami gyarlóságaink tükrében még tökéletesebben meglátszik
az Isten igazsága.
Pál itt mind a zsidók, mind a görögök Krisztus nélkül reménytelen helyzetéről beszél.
Nincs igaz, értelmes, Istent kereső ember, mindegyik elhajlott, megromlott, minden
bűnre hajlamos. A törvényről is beszél, ami csak a bűnre mutat, de megoldást nem ad.
Ezért csak Krisztus a megoldás mindenki számára.
A 3:24-ben írja:
„Ezért Isten ingyen igazítja meg őket kegyelméből miután megváltotta őket a Krisztus Jézus által.” MBT f.

„No és? Akár képmutatásból, akár igazán, Krisztus hirdettetik s én ennek örülök, sőt örülni is fogok,” Fil. 1:18. Raffay S. f.

Akkor ez azt jelenti, h legyünk képmutatók?
Távol legyen.

Az más kérdés, h Isten minden rosszat jóra tud fordítani, de ez nem jelenti
azt, h akkor nosza hazudjunk, tegyük a rosszat.

A Társulat kezd meghasonlani magával, mert olyanokat állít ami még a józan emberi mérce szerint is elfogadhatatlan, a Bibliával meg teljesen szembe megy.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.20. 04:36:23

@metanoia: Ez nem a társulat hibája volt, hanem az előadó sajátos értelmezéséé. Az egész előadásnak köze nem volt a vázlathoz. Csak mondta a magáét. de vendégelőadó volt, és ha ezt tiz gyülekezetben előadja, akkor annak igen káros következményei lehetnek

metanoia 2012.06.20. 11:25:01

@sefatias:

Igazad van, ebben az esetben az előadó mondta amit mondott.

Viszont a hazugság nem idegen a Társulattól sem.

A tárgyalótermi hazugság és a vallás
- Jehova Tanúi "teokratikus hadviselés" tantételének elemzése:

users.atw.hu/xjt/ths.html

Bibliai történetekben előforduló hazugságokat - amiket egyáltalán nem helyesel az Írás, csak mint tény meg van említve - az ŐT. úgy interpretálja, h "az ő becsületes taktikájuk".
Szó nincs becsületes taktikáról.
Félelemről, sunyiságról, jellemtelenségről van szó.
Ami mindannyunknál előfordulhat időnként, de ez korántsem pozitív dolog.
Főleg nem követendő példa.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.20. 14:56:27

@metanoia: hát hallod... nem semmi ez a link. érdemes elolvasni

küzdős 2012.06.20. 17:02:06

@sefatias:
Volt egy régebbi elrendezés, nem tudok róla, hogy megszünt volna, miszerint a nyilvános előadásokat egy megbízott vén kellet, hogy az adott vázlatból kövesse. Amennyiben nem stimmelt, tanácsot kellett adni az előadónak. Amikor vendég szónok vétkezett, jelezni kellett a saját elnöklőjének a gondokat, és hazai pályán kapott tanácsot. Nem tudom, van-e gyülekezet, ahol ellenőrzik, mit beszél a szónok?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.20. 21:40:22

@küzdős: elvileg élmég ez, de szerintem sehol nem alkalmazzák. sok helyen örülnek, ha találnak valakit aki elmegy előadást tartani. Ez meg gyakran a minőség rovására megy, mert néhány unalmas, semmilyen előadó boldogan éli ki a szereplési vágyát, tönkretéve azt a fél órát

reboot (törölt) 2012.06.20. 22:09:08

@küzdős: Tudtommal nem szűnt meg... Pár éve még én is csináltam... De másokról is tudok, akik csinálták.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 08:39:46

@küzdős: @reboot: hát nekem akkor bőven lehetett volna tanácsot adni, mert én az esetek nagy többségében a magam szájíze szerint formáltam át az előadásokat, és a megadott időpontokat sosem vettem figyelembe, illetve bizonyos esetekben egész alcímeket hagytam ki

reboot (törölt) 2012.06.21. 08:47:08

@sefatias: látod-látod :) már akkor nyomai voltak a később felszínre törő engedetlenségednek :P

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 09:08:03

@reboot: szerintem nem az volt, hanem próbáltam gyakorlatiasabbá, élővé tenni azt a háromnegyed órát. A véremben van a lázadás, de azért nem ennek tekintem az ilyen lépéseimet. egyszerűen csak a saját tudásomat felhasználva igyekeztem a hű és értelmes kereteit kicsit feszegetve, de azokból nem kitörve, minél több hasznára lenni a testvéreknek

reboot (törölt) 2012.06.21. 09:21:50

@sefatias: értem én, csak a sok hülye teokrata (mint amilyen én is voltam sajnos) komolyan veszi azt, hogy tartsd be a főpontoknál előírt időt, ragaszkodj a vázlat anyagához, blabla, és azt tartja ildomosnak, sőt kihívásnak, ha ezen kötöttségek betartásával is egy színvonalas programot tud tartani

de amióta a neten más egyházak istentiszteleteit is meghallgatom, már nem látom fontosnak a teokratikus előírásokat

a juhok hallják a pásztor hangját :)

és bizony egy nem kevésbé szabályszerű előadás is lehet felemelő, igazán építő

arról nem is beszélve, hogy a nyilvánosok egy kaptafára épülnek:

1. jaj de rossz a a világban (lehetőleg sokkold a közönséget)
2. mit mond erről a biblia (pontosabban szervezet)
3. jt között ilyen nincs, mi mentesek vagyunk, de azért van egy két jó tanácsunk
4. hallgass ránk örökké élsz, de ehhez menj prédikálni, járj gyülibe, szólj hozzá

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 09:26:42

@reboot: :DDD igazad van. bár egy pont még hiányzik. néha öt volt. de engem ez hidegen hagyott, ha nem tetszett, én simán kihagytam egy pontot. épp tegnap hoztam el a kidolgozott vázlataimat. lehet hogy nosztalgiázok egyet, és átnézem őket :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 09:27:48

@reboot: ahogy ezt megfogalmaztad: "csak a sok hülye teokrata (mint amilyen én is voltam sajnos) komolyan veszi azt, hogy..."

Lehet hogy én nem voltam teokrata?

reboot (törölt) 2012.06.21. 10:34:54

@sefatias: pár hete én is átnéztem a régebbi előadás vázlataimat, megnéztem a jegyzeteimet, és bizony jól elszomorodtam, hogy micsoda egy agymosott, demagóg, hülye voltam... pedig éreztem ám belülről, hogy nagyobb a dolog füstje, mint a lángja, hogy nem stimmel teljesen a sztori, de hát az embert viszi a lendület, félreteszi a kételyeit, zavaró érzéseit, és megpróbálja a legjobbat adni istennek, embereknek... jól ki van találva ez a jt rendszer...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 10:40:57

@reboot: "éreztem ám belülről, hogy nagyobb a dolog füstje, mint a lángja, hogy nem stimmel teljesen a sztori, de hát az embert viszi a lendület, félreteszi a kételyeit, zavaró érzéseit, és megpróbálja a legjobbat adni istennek, embereknek..."

Pont mint én. Láttam a zavart a rendszerben, és igy utólag azt látom, hogy tudatosan próbáltam másoknak segíteni, hogy ezt a zavart könnyebben feldolgozzák. Hittem az igaz vallásban, láttam az igaz vallás hibáit, éreztem magamban a törést emiatt, és ugyanezt észrevettem másokon is. És igyekeztem megnyugtatni őket, hogy ne érezzenek feszültséget emiatt. Bár most már látom, hogy teljesen felesleges erőfeszítés volt, mert mindig azt próbáltam érzékeltetni, hogy nem a vallás rossz, hanem az emberek. de ez nagy tévedés volt, és épp ezért felesleges harc. Mennyit küzdöttem, nyeltem, hogy nehogy szégyen érje Jehova szervezetét!!!!

reboot (törölt) 2012.06.21. 10:51:06

@sefatias: dettó, a szervezet jó, csak a testvérek nem jól állnak hozzá a dologhoz... mekkora tévedés!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 10:57:20

@reboot: igen. de ezt akkor ki vette észre? vagy ki merte megfogalmazni? még magamnak sem.

reboot (törölt) 2012.06.21. 11:03:50

@sefatias: már észre venni sem volt egyszerű, mert az ember nem is akarja látni, hogy gond van ezzel a csodálatos, egyetlen igaz és üdvözítő egyházzal

yerushalem 2012.06.21. 11:08:13

@sefatias: Jobb később, mint soha! Azok belső félelmek, vagy a bizonytalanság amit ez szül azért az elég nagy úr!

Ilyen esetben szerintem fontos (vagy segít), hogy a saját vakságodat megtudjad bocsátani magadnak!

És ezzel összefüggésben kiemelném, hogy talán legfontosabb az, hogy tudjad emiatt szeretni - ott és úgy legbelül magadat!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 11:10:01

@reboot: amikor eldöntöttem, hogy elkülönülök, (igaz aztán kiközösítés lett belőle) akkor én még az igaz vallásnak tekintettem, de a benne lévő SÚLYOS hibák, amelyeknek tanúja voltam, úgy éreztem feljogosítanak erre a lépésre. egy év kellett, meg ez a blog,hogy ki tudjam mondani azt, amit mindig is éreztem. (lásd a megbotránkozás c. posztokat)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 11:10:39

@sefatias: jaa nem ez a blog, hanem a JJ blogja.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:06:44

@yerushalem: nem volt ám egyszerű. pár könnycsepp kifolyott, mire meg lett a végeredmény

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.21. 12:35:10

@reboot: @sefatias:

"csak a sok hülye teokrata (mint amilyen én is voltam sajnos) komolyan veszi azt, hogy..."

Vigyázat! Ez már könnyen lehet a ló másik oldala. Jóllehet fontos látni a saját felelősségünket, de az önvád és önostorozás (önsajnálat) nagyon pusztító lehet. Az Őrtorony-tanok azért nagyon veszélyesek, mert egyformán rombol ha bent vagy, mint, ha elhagyod.
Ha bent vagy, akkor attól a sok hülyeségtől szenvedsz, ami ott megy, ha kint vagy, akkor meg nem tudsz napirendi pontra térni a látszólag elpazarolt időd és elszenvedett káraid felett.
Ebből csak egy kitörési pont van....

Az időt nem lehet visszaforgatni és az eseményeket meg nem történtté sem lehet tenni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:37:45

@karalabe4: persze ez igy van. ezen én már túl vagyok. illetve nem tartom elvesztegetett időnek. sőt én élveztem is. Jól éreztem magam, mert azt hittem azt csinálom amit szeretnék. Istent szolgálom. közben pedig egy csomó jó dolgot megtanultam, és azokat a rosszakat is, amiket most már ki tudok kerülni, mivel felismerem

reboot (törölt) 2012.06.21. 12:38:29

@karalabe4: ja jogos :) na és mi az a kitörési pont? mert ájvancubrékfri-i :D

reboot (törölt) 2012.06.21. 12:40:40

@sefatias: te is szeretted az öreg zenéit? kár hogy langyi volt a srác...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:46:37

aha. szerettem. egyszer egy testvér rám is szólt, mikor hallgattam, hogy hogy merek ilyet hallgatni, mikor homokos volt az énekes. erre én ránéztem, és ezt mondtam neki. te meg hogy mersz jean michel jarre-t hallgatni, mert ő meg paráználkodott.(az volt a kedvence) erre nagy csend lett. mert melyik a nagyobb bűn?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:47:42

@reboot: :DD egyébként ha nem lett volna az, akkor se lennénk vele előrrébb

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.21. 12:51:54

@reboot:
A lényeg a felfelé-törekvés. Ez azonban mindenkinél más, nincs egyetemes megoldás...az embereknek különféle dolgok okoznak boldogságot, ezért ki hogyan kerül a "felfelé vivő áramlatba", ez egyénileg változó.

A Jt tapasztalat után időre van szükség a sebek begyógyulásához, ezért mindenféle szélsőséges érzés feltörése normálisnak mondható. Viszont amíg gennyes egy seb, addig nem kezd el gyógyulni, előbb ki kell tisztulnia.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:52:54

@karalabe4: remélem ezt toronyőr is olvassa. rossz nézni ahogy kinlódik

reboot (törölt) 2012.06.21. 12:54:43

@sefatias: de durva :D és mily igaz... ennyi erővel senkit sem hallgathatnak jt :D még a királyság énekek felkent énekeseit sem, mert amúgy tuti, hogy egy kettőt már megfedtek, vagy kiraktak egy kis paráznaságért, vagy hasonlóért :D

reboot (törölt) 2012.06.21. 12:55:49

@karalabe4: thx, akkor én felfelé megyek biztosan :)

reboot (törölt) 2012.06.21. 12:56:22

@sefatias: "ha nem lett volna az, akkor se lennénk vele előrrébb" <-- ezt

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:56:36

@reboot: még a királyság énekek felkent énekeseit sem, mert amúgy tuti, hogy egy kettőt már megfedtek, vagy kiraktak egy kis paráznaságért, vagy hasonlóért

ezt is elsütöttem már párszor :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 12:58:07

@reboot: mondtad, hogy kár hogy langyi volt. Nem mindegy nekünk, hogy ki volt az ágyában?

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.21. 13:02:07

@sefatias:
...kell az neki. "megnemesedik" a lelke tőle (ha-ha)

Viccet félretéve: hamarosan írok olyan technikákat, melyek nekem segítettek a szélsőségesen rossz állapotok kezelésében, de fontos tudni, hogy ez egy nagyon kemény lelki munka, amit el kell végezni a exeknek (már ha nem akarnak Isten ellen fordulni), mert gyakorlatilag mindent át kell értékelni, amit az őrtoronyból hoztunk. Ha valami ennyire gallyra vágta ennyi ember életét, az nagyon gáz lehet, de a fejünket mégsem tudjuk levágni!

@reboot: jó hallani

küzdős 2012.06.21. 19:12:25

@sefatias: Szerintem te soha nem voltál méltó arra, hogy pásztorkodj.
Meg vagyok döbbenve rajtad. Még hogy lázadó vén, anti teokrata voltál?
Én meg voltam győződve arról, hogy téged a szellem nevezett ki, akitől minimum elvárható az alázatosság, vagyis szolgál a szolgának.
Erre mit olvasok, hogy érdekes programot akartál tartani. Mit gondolsz magadról, ki engedélyezte ezt neked? Hol van miattad az egység, miszerint kilógtál az unalomból?
Nem csoda, hogy ide jutottál. Homokos zenét hallgattál, nem sercegett a tű a lemezjátszódon, ami figyelmeztető lett volna.
Én csak a társulati zongorázást hallgatom, lemegyek tőle alfába, aztán ha magamhoz térek, akkor meg a Tescoba.
Bocs, de nagyot csalódtam benned, azt hittem, hogy igazi rabszolga hívő voltál, akitől rettegnek a juhok.
Félek, nehogy egyszer összeismerkedjünk, barátkozzunk, mert még igaz lenne a mondás: "madarat tolláról, embert barátjáról"

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:19:49

@küzdős: hát nem bánnám. én mindig nagyon várom, hogy élőben találkozzak az itt blogolókkal. már volt néhány találkozásban részem. élvezem. kár hogy szeged messze van, pedig tavaly ott voltam kongresszuson

küzdős 2012.06.21. 20:01:48

@sefatias: Idén is lesz, a kérdés az, hogy velünk, vagy nélkülünk.
Szívesen látlak, ha erre vezet az utad.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:02:59

@küzdős: nem tervezek már több kongresszust. idén már kihagyom
süti beállítások módosítása