A poszt címét a Rózsaszín Pitbull zenekartól loptam. Tavaly írtak egy nagy botrányt kavart számot ezzel a címmel, mely arról szól, hogy mekkora vész fenyegeti Magyarországot és Európát a keletről idemenekülő muszlimok miatt. A szám gyakorlatilag egy fasiszta szellemiségű, gyűlöletkeltő nóta, és mint minden ilyen, hazugságokon alapszik.
A nóta a címében és a szövegében is arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a menekültek segítése helyett inkább a saját rászorultjainkkal kellene foglalkozni. A klipben kissé erőltetve, de hajléktalanokat játszanak el, akik a lakótelepeken, boltok környékén kukáznak, és koldulnak, felhívva a figyelmet arra, hogy a közvetlen környezetünkben is sokan vannak rászorulók, akiket cserbenhagytunk, hagyjuk őket éhen dögleni és helyettük idegen országból idevetődött ellenségeket segítünk. Legalább is néhány olyan félnótás mint én.
A zenekar ezzel a számmal belépett az információhiányra épülő, szélsőjobbos butaságokat, hazugságokat terjesztő gondolkodásmentes övezetbe. Amikor megjelent ez a szám, már akkor terveztem, hogy írok erről. Sajnos hozzájárultak ahhoz, hogy a menekülteket "zabával, takaróval" segítő embereket, a magyar rászorulóktól szándékosan elforduló, az országot idegen hatalomnak kiszolgáló hazaárulóknak tekintsék.
A zenekar, ezzel a hozzáállásával egyértelműen bizonyította, hogy fogalma sincs arról, hogy miről van szó. Egyszerűen csak meggondolás nélkül felült egy hazug propagandának, ami akkor, és azóta is folyamatosan próbál beépülni a köztudatba, sajnos sikerrel. Ahogy ők, úgy a magyar társadalom jelentős része támadott a menekülteket segítő csoportokra, és rám is, hogy miért nem a magyar rászorulókon segítünk, miért nem velük foglalkozunk, miért kell olyan idegeneken segíteni helyettük, akikhez semmi közünk? Az országban hirtelen úrrá lett a szolidaritás, és mindenki a magyar rászorulókat, hajléktalanokat sajnálta, és felháborodottan követelték, hogy a segítők, a migránsok helyett, a saját nélkülőzőinkkel foglalkozzanak.
Ezzel szemben az az igazság (amit itt már tavaly leírtam), hogy "Kik segítenek nekik, és miből? Olyan önkéntesek, akik a saját szabadidejüket szánják a migránsok megsegítésére. Munkájuk mellett végzik. Ráadásul nem az égből pottyantak ide, hanem már évek óta hajléktalanokkal és más rászorulókkal foglalkoznak. Tehát nem igaz az, hogy a rászoruló magyarok nem érdeklik őket. A migránsok mellett, a környékbeli hajléktalanok is kaptak az ennivalóból. A fészbukos kommentek között, azok tanúskodtak a legnagyobb szűklátókörűségről, melyek felháborodottan kérték számon a segítőket, hogy miért nem a rászoruló magyaroknak segítenek. Természetesen olyanok voltak a számon kérők, akik még sosem segítettek hajléktalanokon, vagy más rászorulókon."
Tehát a menekülteken olyan emberek segítettek, azok adtak nekik "zabát és takarót", akik ebben a munkában már sokéves tapasztalattal rendelkeztek, a helyi rászorulóknak (hajléktalanok, nehéz helyzetben élők) való segítségnyújtásban. Ezek a csoportok, önkéntesek nem tettek mást, mint kibővítették a már meglévő infrastruktúrájukat és a segíteni kívánt csoportok közé bevették a külföldről érkezett éhes embereket IS. Ezzel szemben azok, akik hangosan követelték, hogy a menekültek helyett, a saját "cserbenhagyott" rászorultjainkon segítsünk, jobbára olyan emberek voltak, akik a rászorultakon soha nem segítenek, és inkább a társadalomba nem kívánatos elemeknek tekintik őket.
Én is sok fészbuk ismerősömtől megkaptam a keserű vádat, hogy a "kecskebaszók" helyett miért nem inkább a környezetemben élő rászorulóknak segítek. Ezeket a vádakat sok esetben olyan maró gyűlölettel vágták a számítógépem monitorára, hogy gyakran úgy éreztem, felér egy halálos ítélettel a vád. De a valóság az, hogy én már évek óta segítem azokat a rászorulókat, akik a környezetemben élnek. Saját forrásaimat, lehetőségeimet felhasználva próbálok enyhíteni mások problémáin. Időközönként a fészbukon felhívásokat teszek közzé, hogy miben lehetne segíteni, akár adománnyal, akár egy kis fizikai munkával, de a magyar rászorulókért annyira aggódó hazafiak közül, még eddig senki sem jelentkezett. Ugyanazok segítenek, akik a menekültekkel is szolidárisak. És akik a menekültekre gyűlölettel tekintenek, azok a magyar rászorulókat is lenézik.
Az igazság az, hogy a menekültek megsegítése nem valami aberrált, gusztustalan vágy kielégítése, mint ahogy ezt néhányan hiszik. Azok, akik segítettek rajtuk, nem a szírt, afgánt látták bennük, akik iránt valamilyen perverz vonzalmat éreztek, hanem az EMBERT. Azt az embert aki éhes, és nincs hol aludnia. És aki így tekint egy emberre, annak mindegy, hogy a nélkülöző milyen nemzetiségű. Az származástól függetlenül segíteni fog. Ahol én segítettem néhány napig tavaly a menekülteknek, az egy olyan hely, ahol már korábban is jártam, és ahol a Vlll. kerületi rászorulóknak főztek ételt, biztosítottak meleg tartózkodási helyet. Ők nem tettek mást a menekült válság alatt, mint egy kondér meleg étel helyett két kondérral főztek, hogy jusson a magyarnak is, és a külföldinek is.
A Rózsaszín Pitbull zenekar, és mások, akik agresszíven támadták a segítőket, ezzel persze nem voltak tisztában, mert a magyar rászorulókat addig ők se vették észre. Fogalmuk se volt, hogy kik gondoskodnak róluk. Egyszerűen csak felültek a gyűlölethullámra, és meglovagolták azt. Mint oly sokan. Sajnos
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2016.10.06. 11:19:04
"Az országban hirtelen úrrá lett a szolidaritás, és mindenki a magyar rászorulókat, hajléktalanokat sajnálta, és felháborodottan követelték, hogy a segítők, a migránsok helyett, a saját nélkülőzőinkkel foglalkozzanak."
Ugyan ki akadályozza meg őket abban, hogy segítsenek a hazai rászorulókon? Ha annyi tett lenne ezen a téren, mint ahány "hazafi" járatja a száját, már más lenne a helyzet, de nem így van. Most a népszavazás kapcsán elkeserítő tudni, hogy milyen nagy bázisa van a gyűlölködésnek (leszámítva azt a néhányat, akik úgy mentek el szavazni, hogy felültek a propagandának, azt sem tudták mire mondanak nemet, mert nem vették a fáradtságot arra, hogy utánaolvassanak a tényeknek...).
bircaman maxval szerkesztő · http://bircahang.org 2016.10.07. 08:32:17
kommentterasz.blog.hu 2016.10.07. 08:35:58
ogli dzsí 2016.10.07. 08:41:55
a ne magyar szegények meg pont utánuk jönnek
jobb ha megszokod
ogli dzsí 2016.10.07. 08:44:28
Jól jártak a 'segítők'. A migrik calaisnál meg is hágták őket halomba. Persze lehet h azért mentek segíteni, ki tudja.
Buchhalter 2016.10.07. 08:47:49
Netuddki. 2016.10.07. 08:54:12
Miért kell állandóan hülyének nézni a "nagyérdeműt", és ilyen átlátszó trükkökkel élni?
Ha meg az embertelenséget akarod számonkérni, akkor fordulj személyesen g. orbán viktorhoz! Rá nagyon is érvényes, hogy ha lenézi a migráncsokat, akkor ugyanúgy lenézi a magyar embereket is.
Legjobb példa az ÉR-VÉNY-TE-LEN orbánszavazás. A neki kedves nemmel szavazókon kívül levegőnek nézné a többieket. Persze ez az ő dolga, idáig se kedveltem, ezután még ennyire se fogom...
Jakab.gipsz 2016.10.07. 09:10:31
És itt van a liberalizmus elméleti csapdája, ha megmondjuk és/vagy direkt, indirekt kényszerítő eszközt alkalmazunk, nem vagyunk liberálisak.
Hol ott a jobb élet is egy indirekt kényelmi diktatúra a közmű és infrastruktúra használatát, sárga csekk formájában kényszeríti ki a többségi társadalomból. Majd bűntudatot ébresztve a társadalmi szolidaritás hiányát, a társadalomra hárítja, de egy fél analfabéta, lumpen proli, vagy cigány, vagy migráns, esetébe sem mondhatjuk meg, hogy mit kellene tennie azért, hogy kikeveredjen ebből a csapda helyzetből, mert akkor már nem vagyunk liberálisak. Tehát önmagunkon sem tudunk segíteni, csak a maradék szűkös forrásainkat tudjuk megosztani de többlet érték ebből a tevékenységből még nem születik.
És egy logikai csapda bezárult, mindenki össze veszik mindenkivel. A végső érv nem vagyunk "jó keresztények", mert nem törődünk az elesettetekkel és a szűkölködőkkel, majd jön a jól-ismert "gyűlölködök" sztereotípia, ami persze ostobaság. Aki a gyűlölködő vádat hangoztatja az a legnagyobb gyűlölet keltő, ostoba csupasz majom, aki képtelen előre gondolkodni.
Migráció elsősorban a muszlin országok felől indult el, csakhogy hozzák magukkal a síita-szunnita gyűlöletet is továbbá a zsidó-zsidó és a zsidó-muszlin gyűlöletet is, ami nem más mint a sárga irigység.
A muszlin-zsidó gyűlölet első sorba a keresztény ember felsőbbrendű kifinomult kultúrája ellen irányul, mert annak alapvető logikai rendszeréből ez utóbbiak semmit sem értenek. Viszont kiválóan tudják a közhangulatot manipulálni, ezek a szekta-teológusok és média guruk, első sorba a liberális elvekre hivatkozva, úgy mint a gondolat szólás és a szabad vélemény nyilvánítás. Hol ott a saját belső évezredes gyűlölködésüket sem tudták még feloldani, lásd a palesztin-zsidó konfliktus, mind a kettő teológiai nemzet államot akar létrehozni, egy zsebkendőnyi területen, állig fegyverbe sikertelenül, majd az európaiakra áttolni a konfliktust, mondván ti sem vagytok különbek nálunk.
Szerintem mi európaiak aki létre hoztuk ezt a technikai civilizációt, nekünk kell egy új kultúra filozófiát kidolgozni, mert a jelenlegi állapot egy logikai csapda helyzet eredménye, azaz egy fel nem ismert természeti törvénnyel kerültünk szembe.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.10.07. 10:08:16
Szerintem sem kell. Teljesen más probléma, ami teljesen más megoldást igényel
>>a zöme olyan ázsiai és afrikai országból jön ,ahol nincs is háború?<<
Igen vágom, de erről nem is volt szó a posztban. A poszt csupán arról szól, hogy :
"Azok, akik segítettek rajtuk, nem a szírt, afgánt látták bennük, akik iránt valamilyen perverz vonzalmat éreztek, hanem az EMBERT. Azt az embert aki éhes, és nincs hol aludnia. És aki így tekint egy emberre, annak mindegy, hogy a nélkülöző milyen nemzetiségű. Az származástól függetlenül segíteni fog."
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.10.07. 10:08:48
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.10.07. 10:17:14
Balt 2016.10.07. 13:01:09
index.hu/kulfold/2016/10/07/a_pokol_ennel_csak_jobb_hely_lehet
Komoj László (törölt) 2016.10.07. 14:21:22
Nemján Sándor (törölt) 2016.10.07. 14:22:03
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.10.07. 14:48:52
"a valóság az, hogy én már évek óta segítem azokat a rászorulókat, akik a környezetemben élnek. Saját forrásaimat, lehetőségeimet felhasználva próbálok enyhíteni mások problémáin. Időközönként a fészbukon felhívásokat teszek közzé, hogy miben lehetne segíteni, akár adománnyal, akár egy kis fizikai munkával, de a magyar rászorulókért annyira aggódó hazafiak közül, még eddig senki sem jelentkezett."
Discipline 2016.10.07. 17:57:28
"információhiányra épülő, szélsőjobbos butaságokat, hazugságokat terjesztő gondolkodásmentes övezet"
Hát igen, ez van. Szegény szélsőjobbnak önerőből ennyire futja. Nincs mögötte a nemzetközi tőke és a médiavilág, de az értelmiség támogatása sem.
Amúgy ismét azt kell hogy mondjam, amit a posztban írsz, abban igazad van. Nem tudnék, és nem is akarok belekötni.
Viszont elgondolkodtam azon, hogy miért van ekkora ellenérzés, gyűlölet egyrészt a migránsokkal, másrészt az őket segítőkkel szemben. Mert az biztos, hogy ezt nem a kormány teremtette (bár politikai érdekből elég rendesen rájátszott) és nem is a Rózsaszín Pitbull zenekar.
Én szeretem megérteni a dolgokat, ezért elég sokat gondolkoztam ennek az okán. Miért van az, hogy nyugaton, ahol konkrét negatív tapasztalatok vannak a bevándorlókkal, és ahol a terrorcselekmények történnek, nincs ez az általános ellenérzés, illetve csak most kezd éledezni. Az egyik ok, hogy ott már hosszabb ideje nyomják az elfogadás/befogadás eszméjét az emberek fejébe, de ekkora különbséget ez sem indokol. Végül is arra jutottam, hogy csak egy oka lehet: a cigányok. Nálunk nem a terrorizmustól való félelem és nem is az Európa jövőjéért való aggódás, hanem egy sokkal mélyebb, zsigeribb érzés határozza meg a migránsokhoz való hozzáállásunkat, mégpedig az, hogy tartunk a cigányoktól. Őszintén bevallom, ha meglátok egy 4-5 fős vagy annál nagyobb cigány csoportot (és nem zenekarként) akkor nekem is összerándul a gyomrom. Az emberekben valós vagy vélt tapasztalatok alapján, de benne van egy meglehetősen negatív kép a cigányokról. És ha meglátnak egy cigányokhoz eléggé hasonlóan kinéző embercsoportot, akkor az ugyanezt a hatást váltja ki. A cigányokkal azonosítják őket, ha nem is tudatosan. Nyilván én is ezt teszem. És ha ez a csoport még agresszív viselkedést is mutat, az igencsak fokozza a hatást. Tudat alatt ez a folyamat játszódik le: migráns = cigány = félelem. És miért utálják a "migránssegítőket"? Ha valakiben van egy félelem, és nem arra kap ésszerű útmutatást, hogy ezt hogy tudja kezelni, hanem egyik oldalról még szítják is, a másik oldalról pedig azt hallja, hogy embertelen, nincs benne szolidaritás és szeretet, és amúgy is egy kulturálatlan bunkó, akkor ez érthető módon sértődöttséget és dacot vált ki belőle. Hát ezért. Az embert alapvetően az érzelmek irányítják. Ha "érzem", hogy igazam van, az sokkal erősebb hajtóerő, minta "csak tudnám". Gondolkodással persze felül lehet írni az érzelmeket, de ez általában nem kis erőfeszítést igényel.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.10.07. 18:08:11
Atyek 2016.10.07. 18:53:16
Szia. Ezt a gondolatot középre lőtted. Valami ilyesmire gondoltam én is, de nem ilyen jól megfogalmazva. Az emberek rettegnek, és pont ezt használják ki a lájkvadász oldalak is (politikáról nem is beszélve), akik meg nem szűnő félelemkeltő álhíreket gyártanak, és közben röhögnek a markukban, hisz ebből nekik pénz van kattintásonként. Az emberek meg nyelik, mint kacsa a nokedlit. Fegyvereket emlegetnek, de ha a kezébe adnának egyet éles helyzetben, összevissza fosnák magukat...