"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

A gondviselésről...

2013/05/19. - írta: sefatias

Ismét egy beküldött poszt. Igaz, hogy csupán kérdésekből áll, de ezek a kérdések elgondolkodtatóak. Isten gondviselésével kapcsolatban jogosan tesszük fel őket.

____________________________________________________________________

"Kedves Mindenki!

Ha teljesült az, amit imában kértem Istentől, utána egyből kérdések merülnek fel bennem.
Azért teljesítette, mert a kérésem összhangban volt az Ő  egyetemes céljaival?
Vagy nem volt ugyan összhangban, de úgy egyébként szíve szerint való vagyok, ezért megadta? Az is lehet, hogy nem igazán örvendeztetem meg az életvitelemmel, de könyörületet gyakorolt velem, mert Ő szeretet?
De mi van akkor, ha csupán a körülmények véletlen alakulása folytán vált valóra a kérésem?
És mi a helyzet, ha nem is tettem a dolgot ima tárgyává viszont nagyon akartam -és össze is jött?
Vagy, imában kértem, kitartóan, de közben én magam is szorgalmasan dolgoztam az ügyön, és meg is jött az eredmény?
Hogyan találhatom meg a választ, hogy Isten áldásával
alakulnak-e jól a dolgaim, netán mindössze jókor voltam jó helyen, vagy az agilitásomnak, kitartásomnak, továbbmegyek -Istennek nyilvánvalóan nem tetsző- törtetésemnek, a felebarátomon való felülkerekedésemnek tudható be, hogy elértem a célomat?
Lehetnek egyáltalán kétségeim a teljesüléssel kapcsolatban, ha ""Minden jó adomány és minden ajándék felülről van"" (Jakab 1:17) ?



És ha egy rossz helyzet jóra fordulását kérem már régóta imában, én is odateszem magam -de mégsem valósul meg?
Nem szeret Isten, és így jelez? Szeret, de tovább kell fejlődnöm a kitartásban? Szeret, és pont ezért nem adja könnyen (könnyen jön, könnyen megy)?
Ahogy Jakab biztat (1:2), tartsam nagy örömnek a megpróbáltatásokat?
Szóval ne váljak keserűvé a terheim alatt, és ne vonjak le messzemenő következtetéseket azt illetően, hogy Isten szeret-e/törődik-e velem vagy sem? "
[2013.05.12. 20:29:55] Johnny: sheperd

 sheperd

_____________________________________________________________________________

A gondviselésről még itt olvashatsz egy református teológus professzortól.

A gondviselés megismerése

A gondviselés megértése

Címkék: tanítás
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr565306943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása