Szabályokra szükségünk van. Biztonságossá, élhetővé teszik az életünket. A szabályok megmondják, mit lehet, és mit nem. Bizonyos esetekben akár az életünket is nekik köszönhetjük. Rábízhatjuk magunkat nálunk képesítettebb, hozzáértőbb emberekre, akik helyettünk gondolkodva, az élet különböző területeire alkotnak szabályokat. Sőt gyakran már szinte kérjük, hogy szabályozzanak minket. Minden könnyebb, ha nem nekünk kell kitalálni, hogy mikor mi a helyes, mikor mit kell tenni. És vannak az életnek kényesebb, átláthatatlanabb területei is, amelyekben semmi jártasságunk nincs, és szinte könyörgünk, hogy valaki vezessen, irányítson bennünket. Az egyik ilyen terület a vallás, a hit. A Biblia olyan hosszú, annyi mindenről van benne szó. Sőt néha azt is be lehet belőle bizonyítani, aminek az ellenkezőjét is. Minden egyház saját értelmezéssel rendelkezik, mindenki be tudja bizonyítani a saját igazát. Ebben a zűrzavarban mindenkinek jól esik egy kedves hozzáértő ember, aki megmondja, megmutatja, hogy mit hogyan kell csinálni, miről mit mond a Biblia stb. És persze jelentkező erre a feladatra mindig akad. Mindig lesznek olyan emberek, szervezetek, akik úgy érzik, ők különleges képességekkel, esetleg különleges kapcsolattal rendelkeznek Istennel. Az ilyen érett emberek, vagy emberekből álló csoportok mindig is szívesen szabályozták a szabályozásra éhező emberek életét.
De vajon szükségünk van szabályokra? Szükségünk van olyan emberekre, akik szabályokat alkotnak számunkra, és megmondják, hogy miben higgyünk, mit tegyünk, hogyan gondolkodjunk? Azok az emberek, akik szabályok betartásával tudják igazolni tetteik helyességét, gyakran érzik magukat jónak. A szabályok betartása azt az érzést keltik bennük, hogy jól teszik, amit tesznek. Könnyen ellenőrizhető a rendszer, és így a lelkiismeret is könnyebben nyugtatható. Ha az ember kissé elbizonytalanodik, akkor sora veszi a szabályokat, mint egy tesztet, és kipipálja a megfelelő választ. Ez is meg van, ezt is megtettem, ebben is helytállok stb. És mire a teszt végére ér, már meg is nyugtatta a lelkiismeretét, hogy minden rendben van, Isten kedvel engem, mert a szabályokkal minden oké. (Márk 10:17-22) Annak idején a farizeusok is hasonló rendszert hoztak létre. Szabályok tömegét, melyeket betartva, bár néha sajátságos módon, az ember nyugodt lehetett. (Lukács 18:11, 12)
De vajon elég volt Jehovának annyi, hogy valaki szabályok betartásával igazolni tudta jóságát? Egyáltalán, jó volt az, aki ezt meg tudta tenni? Az előző két bibliai idézet egyértelműen bizonyítja, hogy nem. Csupán a szabályokhoz, törvényekhez való alkalmazkodás nem tette az embert elfogadhatóvá Isten szemében. Jézus gyakran okozott megbotránkozást azzal, hogy figyelmen kívül hagyta a farizeusok szabályait. Sőt volt, hogy látva a farizeusok megbotránkozását, még provokálta is őket. Jézus kihangsúlyozta, hogy nem a szabályok lesznek azok, amelyek betartásától függhet a megmentésünk. Pál apostol követte ebben mesterét, és ádáz harcot folytatott azokkal a keresztényekkel, akik szabályok, törvények közé akarták szorítani az imádatot. Ezzel ugyan ellenőrizhetőbbé, átláthatóbbá tették volna az imádati rendszert, viszont a farizeusokhoz hasonlóan súlyosan megterhelték volna a gyülekezet tagjait olyan tettekkel, amelyekre a megmentés szempontjából semmi szükség. De hogyan vélekedett erről ő maga? Nézzük meg a Róma 9:30-10:4 részt erről.
„Akkor hát mit mondjunk? Azt, hogy a nemzetekből valók, bár nem törekedtek az igazságosságra, elérték az igazságosságot, a hitből eredő igazságosságot; Izrael azonban, bár törekedett az igazságosság törvényére, nem jutott el e törvényre. Miért? Mert nem hit által törekedett rá, hanem mint aki cselekedetek által teszi ezt. Belebotlottak a „botlásnak kövébe”, amint meg van írva: „Íme! Botlásnak kövét és botránkozásnak szikláját teszem le Sionban, de aki abba veti hitét, nem fog csalódni.” Testvérek, szívem jóakarata és értük való könyörgésem az Istenhez a megmentésükért van, igen. Mert tanúskodom mellettük, hogy van bennük buzgalom Isten iránt, de nem pontos ismeret szerint; mert — mivel az Isten igazságosságát nem ismerték, hanem a magukét igyekeztek megerősíteni — nem rendelték alá magukat az Isten igazságosságának. Mert a Törvény vége Krisztus, mindazok igazságosságára, akik hitet gyakorolnak.”
Pál szavai igen kijózanítóak. Azok, akik törvények szabályok által közelednek Istenhez, valójában ezt sosem érhetik el. Ám aki nem ezek alapján, hanem a hite által teszi ugyanezt, az megmentésben részesülhet. Tehát nem az a kérdés, hogy a tetteimet tudom e igazolni egy két szabállyal, hanem az, hogy hiszek-e Krisztusban? Jehova Tanúi közül sokan tudják igazolni önmagukat. Sok arra alkalmatlan felvigyázó ül a székében megtámadhatatlanul, mert az óra átlaga megvan, az összejövetelekre jár, a programjait megtartja, és mondjuk, nem káromkodik. De az hogy nincs benne könyörület, esetleg gőgös, nagyra tartja magát, elhanyagol fontos, ám mások számára nem észrevehető dolgokat, az nem ellenőrizhető, és nem mérhető. Ebből adódóan nem is megítélhető. Így olyan emberek tudnak vezető pozícióban maradni a gyülekezetekben, akik amúgy erre alkalmatlanok és sok kárt okoznak a nyájnak. De kinek jó ez? Ki szerez hasznot abból, hogy szabályok segítségével fenn tudja tartani az állását az emberek előtt? Hányan vannak, akiknek vaj van a füle mögött, de senki nem tud tenni semmit ellene, és ennek köszönhetően emberéletek mennek tönkre?
Sajnos a saját tapasztalatomból, és mások életéből látom, hogy ez a szabályozás senkinek sem jó. Gyakran előfordul, hogy bár konkrét szabály van az egyháztól egy bizonyos esetre, az egyház tagja belül vívódik, mivel az emberi érzései, a lelkiismerete harcol a szabály ellen. Jó példa erre a kiközösítettekkel való bánásmód. Ami a legtöbb Tanúnak embertelen, és kellemetlen bánásmódnak számit, legszívesebben nem is alkalmaznák, csak félnek a következményektől. Ezzel megerőszakolva a lelkiismeretüket. Akik meg örömüket lelik az alkalmazásában, azok olyan emberek, akik ennek köszönhetően tudják magukat jónak érezni. Mert úgy érzik, hogy „minél jobban elítélem a rossz embert, akkor annál jobb vagyok én” (Róma 2:1-5)
Tehát a szabályok olyan embereknek valók, akik képtelenek önálló döntésekre. Akik félnek a felelősségre vonástól, és akik inkább a saját érzéseiket is képesek megtaposni, csak ne kelljen önállóan gondolkodni. Pedig a Biblia egyértelműen erre buzdít. Pál szavaiból még egy fontos dolog kiderül. Azok az emberek, akik csak a mások által szabályozott vallási rendszerben képesek Isten imádni, képtelenek megismerni Jehova igazságosságát. Tehát az alkalmazott szabályrendszer megakadályozza őket abban, hogy a saját tudásukra, lelkiismeretükre hallgassanak, amit a Biblia segítségével fejlesztettek ki. Ennek köszönhetően nem isten igazságosságát erősítik meg, hanem a magukét, vagy éppen azokét, akik ráerőltetnek egy szabályrendszert. Ezek alapján elmondható, hogy az emberi szabályrendszerek szerint élő, önálló gondolkodásra képtelen keresztények, felülírják Jehova igazságosságát, és a saját ízlésük szerint ítélik meg egymást, súlyos károkat okozva ezzel más istent őszintén szerető embereknek. (Róma 14. fejezet. Különösen az 1-4, 12, 14, 22, 23)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szehenza 2012.06.13. 15:57:24
reboot (törölt) 2012.06.13. 16:08:19
nagyon fontos gondolat !! ami nincs hitből az bűn ! ezt se értik jt...
"súlyos károkat okozva ezzel más istent őszintén szerető embereknek"
ez a legnagyobb gond jt szervezetével ! a lelkület amit képvisel torz, és aki jól áll hozzá a dolgokhoz, azt is átneveli torz hozzáállásúra !
metanoia 2012.06.13. 17:31:20
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.13. 17:42:14
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 14:54:59
reboot (törölt) 2012.06.14. 15:20:12
miért??
kb. 1,5 éve beszéltem az egyik ébredező volt különleges úttörővel [pár éve hagyta abba a különleges szolgálatát]
szkis, jelenleg is fontos ember...
azt mondta, hogy rá kellett jönnie, hogy a majdnem 20 (!!) éves teljes idejű szolgálatát a lelkiismeret furdalás vezérelte, nem az emberek, vagy az isten iránti szeretet...
azt hiszem ezzel mindent elmondtam a témáról...
ha ezt pl. egy kerületkongresszuson is felvállalná nyíltan a mikrofonba, sokan megkönnyebbülnének
de ezt nem fogja megtenni, szeret fontos ember lenni (egyenlőre)
nem véletlen szoktam azt írni, hogy amit az emelvényről hirdetnek, még azok se tudják megugrani, akik épp beszélnek róla
ez a sztori nekem azért volt fontos, mert egy olyan személyről beszélek, aki magát a buzgó jéhuhoz hasonlította a szolgálat végzésében (jéhu = úgy hajt mint egy őrült)
kevés olyan buzgó személyt ismerek, mint ő volt, volt szerencsém együtt szolgálni vele jó pár évet
ha ő ezt mondja, akkor mit mondanak mások ?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 15:43:43
reboot (törölt) 2012.06.14. 15:49:50
szehenza 2012.06.14. 17:16:46
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 18:09:40
szehenza 2012.06.14. 18:45:43
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 18:51:40
szehenza 2012.06.14. 18:59:13
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 19:00:55
kicsella 2012.06.14. 20:16:28
Pl az egyik úttörő testvérnővel való prédikálás elég érdekesre sikeredett, mert a területen lévő szinte minden butikba, és cukrászdába be kellett vele menni.
Mit csináljak, nagyon szerette a fagyit, és a süteményt, illetve kedvenc időtöltése a vásárolgatás, vagy a boltokban való nézelődés volt.
Két süti evés között, azért felkínált egy egy folyóiratot, vagy traktátust is.
Később hallottam másoktól is hogy ugyan azt csinálta mikor velük volt.
Így könnyű úttörőnek lenni.
Egy másik: jó hosszúkat gyalogol a társával, (az autóját lerakja a parkolóban)képes három órát oda, három órát vissza gyalogolni hogy elvigyen egy folyóiratot.
Egy másik: szeret bepúposkodni ismerősökhöz, leül beszélgetni sokszor mindenről , csak a bibliáról nem.
Ilyen helyzetekben nagyon kényelmetlenül éreztem magam.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 20:18:45
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.14. 20:56:32
"Ez megkérdőjelezi a tevékenység minőségét, illetve azt, hogy valóban beteljesítik a máté 24:14-et"
Már miért kérdőjelezné meg? Az mindegy, hogy színből vagy szívből prédikálják, attól az még van.
Természetesen ki mint vet, úgy fog aratni is.
Amint tudjuk, a JT-vel való kapcsolat eléggé veszélyes az egészségre. Ha valaki csak félszívvel csinált valamit, akkor az igen kemény helyzetbe fog kerülni, amikor az "elszámolásra" kerül sor: "Ha lágyan viselted magadat a nyomorúságnak idején: szűk a te erőd."
(Péld 24:10)
Mi legalább azt tudjuk mondani, hogy nincs mit megbánnunk, mert beleadtuk a teljes szívünket. De hogy olyan dolog miatt kerüljek bajba, amit igazából nem is akartam csinálni, az már vacak helyzet.
Egyébként én szerettem a prédikálást. Azt nem mondanám, hogy mindig, mindenkivel, de amikor nem élveztem, akkor abbahagytam. Az úttörőzéssel az óra megkötés miatt egy párszor a káromra esküdtem ugyan, de soha nem írtam be semmilyen nem létező órát és az általam ismert emberek sem tettek ilyet.
A blogok hozzászólásaiból tudom, hogy mennyien csaltak.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 04:31:41
reboot (törölt) 2012.06.15. 12:40:10
az úttörők meg sokszor csak lődörögnek, aztán a kongresszuson meg megtapsolják őket
sokat mentem velük, túlnyomó részt csak az idő eltöltéséról szól a dolog, minőség az ablakban sincs, egy-két kivételtől eltekintve
igazából egy egészségügyi séta, úgy szervezik a dolgaikat, hogy az összekötő tevékenység a szolgálatnak nevezett valami, bevásárlás, fodrász, kutyasétáltatás mind-mind belefér, itt egy traki, ott egy folyóirat, és 3 óra alatt ez is megvolt, az is, effektíve 20 percet ha ment, de beír 3 órát
@sefatias: ha nem kellene leadni jelentést, a testvérek nagy része nem is menne
illetve hazudna valamit, már bocs
tudom, hogy az úttörők egy része igazából nem vesz részt "jelentőségteljesen" a szolgálatban (hogy a kiadványokat idézzem) vagyis hazugság a munkajelentésük, a 70 óra, az nem 70 óra valójában
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 14:33:36
reboot (törölt) 2012.06.15. 14:38:00
a gyerekek már más kérdés, illetve azok, akik nem akarnak menni, de kell, mert elvárja tőlük a szervezet, rájuk biztos nincs jó hatással
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 14:40:39
szehenza 2012.06.15. 15:43:27
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 15:46:15
szehenza 2012.06.15. 16:30:15
Toronyőrbácsi 2012.06.15. 21:39:09
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 21:42:03
Toronyőrbácsi 2012.06.15. 21:54:33
metanoia 2012.06.15. 23:53:11
1. Kérdezd meg ŐT, aki leiratta.
2. Keresd meg.
3. Ott ahol válaszolnak a hívásra,
igen Atyám itt vagyok, bízom Benned,
jó Veled lenni, csak Nálad vagyok
biztonságban, minden más hazugság,
ámítás, szemfényvesztés.Tudom kinek
hiszek.
Ilyen emberek itt is, ott is,
mindenhol vannak, és lesznek.
4. Imádkozom Érted, h a kérdéseid
meghallgatásra találjanak.
Imádkozom, h békére lelj.
5. Ha leteszed a "kardot", ha
csendben figyelsz, akkor
meg fogod hallani a halk
és szelíd hangot.
6. Lásd meg, és fogd meg a kinyújtott
kezet. Ott van, hidd el.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 05:39:05
"Ti lennétek Isten népe?" Nem mi vagyunk Isten népe. Szerintem mi is mint annyi őszinte Istent kereső személy részét képezzük Isten világméretű népének. Kétlem, hogy ma egy tulajdonnévvel ki lehetne fejezni, meg lehetne fogalmazni, határozni Isten népének NEVÉT. Isten népe nem egy bizonyos jellemzőkkel bíró csoport, akiket ruházatuk, tevékenységük azonosít. Isten keresztény népéhez tartozik minden olyan ember, aki mégha téved is, és bizonyos dolgokat rosszul lát, ám ennek ellenére keresi kutatja, hogy jobban megismerje őt.(máté 11:12 , Lukács 13:24) Szóval néha meg kell erőszakolnunk magunkat, hogy válaszokhoz jussunk. Nem a válaszokkal van a hiba. A válaszok ott állnak készen. A kérdés az, hogy te hogyan állsz hozzá a kereséshez? Ott állsz és sírva bömbölsz, hogy válaszokat akarsz, vagy pedig úgy rendezed a dolgaidat, hogy be is tudd fogadni őket. Belőled a keserűség, és a cinizmus árad. Ez egy olyan fallal vesz körül, hogy képtelen vagy befogadni, megtalálni a válaszaidat. A stilusodból itélve(káromkodás, agresszivitás, barátságtalanság, túlzott cinizmus,stb) arra következtetek, hogy semmire sem fogsz menni. Neked az alapoktól kell kezdeni. Egyetlen kérdésre koncentrálni. És az nem az, hogy melyik Isten népe. Ez a következő: VAN ISTEN? Te ugyanis istenben nem hiszel. És ameddig ez a helyzet nem változik, addig hiába keresed a többi kérdésre a választ. Te abban a helyzetben vagy mint az éppen járni tanuló kisgyerek, aki kimenne az ajtón, de a kilincset még nem éri fel. Először nőjön 20 centit, és ha az megvan, akkor jöhet a kilincs.
A második kérdésed:"Most viccelsz, ugye?" A válaszom: Nem nem viccelek. Mi egy körzetbe jártunk. nem tudom hogy te milyen feladatokat láttál el, de azt tudom hogy vén voltál, és hittél istenben. Vissza kéne fordulnod az alapokhoz.hogy megint hinni tudj. És ezt nem nagyképűségből írom, mert ezen én is átmentem. Sőt néha most is feltör bennem az a keserű érzés, hogy értelmetlen ez az egész.És hogy Isten szakadjon már le rólam, mert már elegem van belőle. De azt hiszem, hogy amin mi átmentünk, az feljogosít erre az érzésre, És Jehova nem haragszik meg érte, mert ő is megérti, hogy nagyon nehéz helyzetben vagyunk
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 06:21:20
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 06:45:39
Lehet, hangsúlyoznám lehet,hogy jóval előtted!Ja, ha már így "összzehaverkodtunk" elmondom neked hogy se vén, se kisegítőszolga nem voltam, elvi okokból!Most, hogy már "ilyen jól" ismerjük egymást javasolni fogom a környezetbarátfelvigyázónak hogy a VT-ben lenne a helyed!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 07:10:19
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 07:17:25
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 07:55:24
"összehaverkodtunk"??????Így világos?"Te rúgsz, harapsz, marsz."Ja wohl, mindennel és mindenkivel szemben, aki nem hallgat a józan eszére, és csak "száraz tónak, nedves partján"frázisokkal hozakodik elő! Elmondom a te kedvedért sokadszorra, hogy NEM ISTEN LÉTEZÉSÉVEL VAN A BAJOM HANEM A KIBEN, MIBEN LÉTÉVEL!Leesett, keresztény jellegű "barátom"?( barátom, idézőjel)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 08:07:28
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 08:16:58
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 09:05:20
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:07:57
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 10:30:29
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 10:34:47
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:51:45
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:55:22
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.16. 11:02:25
Vow, miről maradtam le! Ez jobb, mint a tegnapi angol-svéd meccs!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 11:24:41
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.16. 11:46:42
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 12:04:46
szehenza 2012.06.16. 13:58:42
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 14:00:09
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 20:47:33
Toronyőrbácsi 2012.06.16. 21:11:19
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.17. 12:27:58
kicsella 2012.06.17. 20:25:38
Ez telitalálat a tanúkra.
Ugyanis minden vitából a maguk igazságának bizonygatásával próbálnak kikerülni.
Ha pedig már valamire nincs érvük, akkor jön a végső mentsváruk: "hitehagyott vagy, veled nem tárgyalok!"
(Mint ahogyan a minap is az arcomba vágta az egyik.)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.17. 20:28:03
cyrrus 2012.06.19. 12:50:39
hat en most olvastam vegig....de remelem h sefa es toronyor szoban meg tudja beszelni -amihez nagy-nagy kitartast es szeretetet kivanok- mert enyhen szolva nevetseges ez az indulatos, "csak azert sem magyarazom meg mire is gondolok" magatartas a reszedröl. (mint az oviban kb.)
Toronyor! a blog azert van h megbeszeljuk azt, ami vkinek nem vilagos, higgadt es nyugodt fejjel!
Hol van a szeretet a szavaidban? Olvasd at parszor amit irtal.
Bocs de erre nincs szüksegem.
Epitö jellegü hozzaszolasokat varok a kommentekböl.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 13:07:20
küzdős 2012.06.19. 18:35:08
A vének mindent kiagyalnak, hogyan lehet elkerülni a házankénti munkát (jól tudom, bőven benne voltam).
A kivonulások idejére terveznek pásztorit, családi Bt-t, valakivel történő Bt-t, arról nem beszélve, hogy családilag mennek el buzgón HAZA! Viszont ott voltak, buzdítottak, bemutatták a km szerint, mit kell csinálni, aztán léc, amerre csak van kiút! Persze mindég vannak kivételek, de azokat egyiket sem az esze miatt rabolnák el az UFO-k.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 19:00:46
reboot (törölt) 2012.06.19. 21:07:03
sokszor az egész cucc nem más, mint színjátszó kör, és az alapozó a teokratikus iskola, amit én színészképzőnek hívok, mert az is !!
küzdős 2012.06.20. 18:20:42
Ne haragudj, de nem tudtam felvenni a fonalat. Csak olvasom Sefatiasnak szánt döféseidet, de nem értettem meg, honnan származnak a vele való sérelmeid, ennek a témának kommentjeiből nem derült ki.
Segíts abban, honnan ered a problémád, látszik, hogy nem innen, ebből a cikkből.
Igazából mi a nézeted, tanú vagy, esetleg voltál, mi a problémád az általad bibliai Jézussal kapcsolatban, stb.? Látszik, hogy a mások által írt szavak (elírások) fontosak számodra, nem az, mit akart kifejezni. A német szavakat, ha idézed, csak pontosan tedd te is, tehát nem wirtsaft, hanem wirtschaft. Látod, kötözködni mindenki tud, de az úgynevezett hang ember a valóságban niemand, ahogyan, most én idézem németül.
Eddigi hozzászólásaid, amit olvastam, valóban építőek (le!), buzdítanak a keresztényi szeretetre, a békére és az egységre.
Én, ha ez a saját oldalam lenne, már kizártalak volna belőle, magam is küzdős vagyok, csodálom Sefatiast, hogy így el van veled, és képes "barátkozni".
Biztosan segítene mindenkinek, ha nem lennél olyan, mint egy csecsemő, aki ccsak ordít, de nem lehet tudni, hogy mmost, éhes, szomlyas, fáj a hasa, vagy csak simán beszart.
küzdős 2012.06.20. 18:24:34
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.20. 18:58:48
Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.06.20. 21:04:38
küzdős 2012.06.21. 19:19:31
Viccnek nem rossz, de ha rólam szól, akkor szerintem ez egyáltalán nem vicces, sőt nem is értem, de fogalmazhatnék úgy is, hogy egyenesen rossz.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:21:05
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 19:31:43
Toronyőr
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:40:18
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 20:05:15
@sefatias:"Szerintem én is felvállalom önmagam, hiszen nem véletlenül találtak rám páran a facebook-on. kitettem ország világ elé hogy ki vagyik." Paris Hilton nincs fenn a facebook-on? És akkor mi van? Nem gondolom, hogy bántani akarsz,de ha segíteni szeretnél,állok elébe.Tedd meg, ÖNÁLLÓ, ÉS NEM LOPOTT ESZMÉKKEL GONDOLATOKKAL, HANEM JÓZAN ESZEDET HASZNÁLVA.Mindenesetre nagy provokatőr vagy, nem úgy mint én.:DDD
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:06:28
küzdős 2012.06.21. 20:20:16
Azt mondod, hogy az összes beírásodat ismerni kellene. Sajnos én nem ismerem, szívesen venném az álláspontodat az élet nagy dolgairól.
Kérdeztem néhány dolgot veled kapcsolatban. A kérdések komolyak, ha gondolod írj csak nekem.
Magam részéről szerettem az olyan figurákat,akiknek van külön véleménye és ennek hangot is mernek adni, a lényeg az, hogy érthető legyen az álláspontja.
Tényleg nem szeretnélek bántani, csak kitört belőlem a nem tetszésem a homályos, szúrkálódós stilusod miatt.
Tehát, ha tudnám, mi a gond, esetleg meg is értenélek. Érted, adj egy kis fényt, ne a levegőt csapkodjuk, amikor egymást is üthetnénk (Hú, mekkora vicc volt ez tőlem, látom, hogy te is vigyorogsz)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:22:10
küzdős 2012.06.21. 20:31:18
Miről? Mi lesz szombaton? Miért van az Isten után kérdőjel?
Hidd el, totál sötétségben vagyok veled kapcsolatban.
küzdős 2012.06.21. 20:37:30
Szélsőségesek találkozója a grundon?
Ne tudjam meg, hogy engem senki nem hív meg az ilyenre, ha lesz egyáltalán, mert váratlanul beállítok és elveszem az üveggólyótokat, tehát einstand, vagy mi.
Nézzed a meccset tesó, hajrá portugálok.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:38:34
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 20:56:43
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 21:02:12
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 21:16:47
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 21:26:07
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 21:31:09
küzdős 2012.06.21. 22:09:40
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 22:24:54
@sefatias: Kösz, hogy eddig megtűrtél.Többé nem biztos, hogy ki szeretném fejezni magam ezen a blogon.De azért, kösz.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 22:39:57
Toronyőrbácsi 2012.06.21. 22:49:06
Ruzsa Söndör 2012.06.21. 23:03:14
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 23:21:52
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 07:32:54
" igazából semmit nem teszel hozzá a beszélgetésekhez, csak értelmetlen mondatokkal megtöröd a beszélgetések menetét."
Bocs, cáfolnám: toronyőr kommentjei nagyon is színesek és eredetiek. KIhívást állít a volt tagok elé azáltal, hogy meghökkenti őket, így lehetőség van kizökkenni a begyöpösödött gondolati vágányokból.
Ruzsa Söndör is csak erre világított rá.
Igaz, a JT gondolkodás túl kényelmes volt, ami miatt kissé elrozsdásodtak az agyféltekék.
" a 20-30 éve Brooklyn-konform szövegeken szocializálódott volt és perifériára sodródott jelenlegi JT-ket, akik masszívan gyalázzák a saját múltjukat, mintha most kiértek volna a megvilágosodásra a fügefa alatti böjtjük miatt".
A múltunk kiértékelése nélkül éppen olyan nevetségessé tesszük magunkat az emberek előtt, mint amikor JT-i voltunk.
Az exek "nagy egyetértése" és "krisztus-keresése" nem több, mint egy újabb szekta, vagyis cseberből-veder.
Toronyőr legalább mer szembeszállni ezzel a posványodással. (az már más kérdés, hogy milyen stílusban teszi ezt, de hát belőle ez jön...)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 07:48:58
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 07:54:27
reboot (törölt) 2012.06.22. 08:23:41
szóval, ha toronyőt ír valamit, a sanyika kedvest köll mögkérdözni, hogy mi vót a sommája a dógóknak :)
és utána, mint az irodalmi est végén megholt költő mondaná: "gondolta a fene"
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 08:43:45
reboot (törölt) 2012.06.22. 09:14:37
www.lacikazi.hu/tartalom/james-b-north-%E2%80%93-egyh%C3%A1z-t%C3%B6rt%C3%A9nete-p%C3%BCnk%C3%B6sdt%C5%91l-napjainkig
mellesleg annak az amerikai intézménynek az egyik oktatójától származik, ahova anno a jt között nagyra tartott F. Franz is járt kevesebb mint 3 évet :)
időben van egy kis eltérés (jó pár évtized) de, ilyenekről biztos nem hallott anno F. Franz, mert ha hallott volna, és megérti, szerintem nem vezeti több évtizedig az őrtorony társaságot elnöki pozícióban !!
a könyv amúgy elég részletes, és széleskörű ismeretanyagot tartalmaz, csak ajánlani tudom minden alul képzett, ismerethiányos, beszűkült, egyébként csak a közös ellenség köpködésében egyet értő sorstársamnak
ej de kiütném az okos kis fejét a fülei közül a drága kis sanyikának :D
reboot (törölt) 2012.06.22. 09:16:14
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 09:42:11
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 10:06:37
Ha valaki épít egy épületet és azt utána sokan használják (legyen az templom, parlament, vagy akármi) és néhányan akik a használat közben felismerik, hogy számukra szűkek, vagy nem megfelelőek, ill. elfogadhatatlannak tartják valamilyen okból, azok részéről nem elfogadható, ha lecserélnek az épület tetején egy keresztet csillagra, vagy néhány más emblematikus dolgot megváltoztatnak és ugyanazon néven sajátnak kezdik tekinteni. Ti mindannyian az igazság kereséséről értekeztek, de lényegében egyetlen (és nem is a legjelentősebb) egyházhoz képest definiáljátok magatokat. Pontosabban a hibáihoz, amit ti már nem követtek.-(el.) Ha néhány színből még az egyházban lévőt ez irritál az nem a tükör hibája, bár a Mostoha a mesében adott a tükörnek is rendesen :D
Azt már többen látják közületek is, hogy emberi közösséget kormányozni nem egyszerű dolog, hiszen jó emberi kezdeményezések törvényszerűen megbuknak a tagok hibáiból. Ha van energiátok és tudásotok egy új és jobb létrehozásához és a magam részéről üdvözlöm és a legnagyobb tisztelettel fogadom. Nem színből, hanem szívből. Lévén a nickem alapján is a SZABADFSÁG öreg barátjaként. Mindig rosszul tűrtem a diktatúrákat és az indokolatlan korlátokat. A határaim azok, amit magam is megértek és belátok, parancsra nem megy.
Tehát tisztelem az itt írogatók közül azokat, akik a meggyőződésük miatt felálltak a JT tagok közül és azt mondták, "már nem tudok hinni a gyülekezet alapvető tanításaiban, ezért másként szeretném élni az életem". Viszont nem igazolható, családi, anyagi, érzelmi stb...érvekkel a hazugság, a csalás, az árulás. Mint ahogyan a valamelyik Tanú mondta nekem egyszer, hogy "nem mentesít a lopás alól, ha a meglopott gazdag és a tolvaj szegény és rászorul". Jól emlékszem a példájára, mert bibliával is alátámasztotta :)
Persze megértem, hogy az emberi szív a haláláig mentegeti önmagát és önigazolásért kiált.
Köszönöm, hogy megértetettek még, ha nem is értetek egyet velem. További vitákba azért nem bocsátkoznék, mert ez a TI harcotok és nem az enyém.
sziasztok.
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 10:38:35
Szerintem is félreértetted. Egyébként pont rád nem jellemző, hogy kivond magad a saját élettörténetedből, túl keményen ítéled meg magad.
Bizony nagyobb alázatot lehene elvárni az exektől, mert azzal, hogy "rájöttek" a társulati turpisságára, sokan már azt is gondolhatják, hogy felfedezték a spanyolviaszt. Elfelejtették azt a kis jelentéktelennek látszó részletet, hogy ők maguk ugyanúgy részét alkották a rendszernek, tolták annak szekerét és tapostak mások fején. A legkönnyebb azt mondani, hogy engem becsapott az a csúnya társulat...
Mindössze arról van szó, hogy ha látom a másik (adott esetben az Őrtorony társulat) hibáit, az még senkit nem tesz automatikusan igazságossá. Ezt úgy kb az óvodáskorú gyerekek gondolják így.
Ha Pistike rossz volt, akkor ebből következik, hogy én biztosan jó vagyok.
Sok van még hátra, fel kell nőni.
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 10:49:42
reboot (törölt) 2012.06.22. 11:15:04
Azért neked válaszolok, mert az eddigi írásaidból az tűnik ki, hogy egy Keresztény lelkületű ember vagy
>>értem a célzást…, nem, nem az ing, amit ’miért vettél magadra?’<<
Mivel magatartásformát kritizáltam és nem személyeskedtem senkivel ezért nem érzem a felsőbbrendűség vádját jogosnak.
>>hazudsz! és meg akarsz téveszteni másokat! mit képzelsz te rólunk és magadról??bizonyítsam? égni fogsz nagyon!<<
Azt pedig, hogy mi az etikus és mi nem, vallási képzés nélkül is sokan a bensejükből érzik
>>mekkora igazságszóló vagy te… 1x1=1<<
az általatok pogánynak tartottak közül is.
>>ne általánosíts! nem igaz<<
A hasonlatom a következő, a kritikám alapjainak a megértéséhez.
>>és még egy hasonlat erejéig is leereszkedsz hozzánk, hogy értésünkre add…, lássuk!<<
Ha valaki épít egy épületet és azt utána sokan használják (legyen az templom, parlament, vagy akármi) és néhányan akik a használat közben felismerik, hogy számukra szűkek, vagy nem megfelelőek, ill. elfogadhatatlannak tartják valamilyen okból, azok részéről nem elfogadható, ha lecserélnek az épület tetején egy keresztet csillagra, vagy néhány más emblematikus dolgot megváltoztatnak és ugyanazon néven sajátnak kezdik tekinteni.
>>huh, ez nagyon gyengúsz volt<<
Ti mindannyian az igazság kereséséről értekeztek
>>nem mindnyájan!<<
de lényegében egyetlen (és nem is a legjelentősebb) egyházhoz képest definiáljátok magatokat.
>> általánosítasz, egyszerűsítesz, és hülyeségeket beszélsz! mit gondolsz te rólunk?!!<<
Pontosabban a hibáihoz, amit ti már nem követtek.-(el.)
>>tózse<<
Ha néhány színből még az egyházban lévőt ez irritál az nem a tükör hibája, bár a Mostoha a mesében adott a tükörnek is rendesen :D
>>nem tükörképet adtál, hanem festettél egy hamis képet rólunk... meg is kapod ami jár ezért<<
Azt már többen látják közületek is, hogy emberi közösséget kormányozni nem egyszerű dolog, hiszen jó emberi kezdeményezések törvényszerűen megbuknak a tagok hibáiból.
>>1x1=1<<
Ha van energiátok és tudásotok egy új és jobb létrehozásához és a magam részéről üdvözlöm és a legnagyobb tisztelettel fogadom.
>>igeeen? és te mit tudsz ehhez felajánlani??<<
Nem színből, hanem szívből.
>>akkor meg még inkább! TE mit tudsz ehhez felajánlani??<<
>> nem ám csak így távol állunk és üdvözöljük, meg tiszteljük, tök gáz hozzá állás…<<
Lévén a nickem alapján is a SZABADFSÁG öreg barátjaként.
>>te, kérdezd már meg a szabdság haverodtól, hogy hol a határa!<<
Mindig rosszul tűrtem a diktatúrákat és az indokolatlan korlátokat.
>>és ez nagy dolog?? nekem meg két lábam van képzeld<<
A határaim azok, amit magam is megértek és belátok, parancsra nem megy.
>>akkor te se vagy keresztény, az tuti…, de más se…, figyi, nem látod a korlátaidat, és röhejessé teszed magad 2 kommenttel…<<
Tehát tisztelem az itt írogatók közül azokat, akik a meggyőződésük miatt felálltak a JT tagok közül és azt mondták, "már nem tudok hinni a gyülekezet alapvető tanításaiban, ezért másként szeretném élni az életem".
>>na és mi van a többiekkel?<<
Viszont nem igazolható, családi, anyagi, érzelmi stb...érvekkel a hazugság, a csalás, az árulás.
>>te már csak tudod, mint az igazság bajnoka…, hú de megmondtad<<
Mint ahogyan a valamelyik Tanú mondta nekem egyszer, hogy "nem mentesít a lopás alól, ha a meglopott gazdag és a tolvaj szegény és rászorul". Jól emlékszem a példájára, mert bibliával is alátámasztotta :)
>>te se ismered a bibliát (OSZ), ócska szövegeddel butíts másokat!<<
Persze megértem, hogy az emberi szív a haláláig mentegeti önmagát és önigazolásért kiált.
>>kiindultál magadból? vagy megint 1x1=1????)
Köszönöm, hogy megértetettek még,
>>én inkább szörnyülködök<<
ha nem is értetek egyet velem.
>>majd minnyá meg is sajnállák, ütyürü-pütyürű kisemberkével nem értenek eggyet<<
További vitákba azért nem bocsátkoznék, mert ez a TI harcotok és nem az enyém.
>>akkor miért szóltál bele? a pálya széléről a beugatás sehol sem díjjazzák!! öregem, vagy maradj itt, és tedd hozzá a magadét a sztorihoz, vagy keress olyan játszó társakat, akik bedőlnek a dumádnak<<
sziasztok.
>>szia<<
reboot (törölt) 2012.06.22. 11:18:56
reboot (törölt) 2012.06.22. 11:20:04
reboot (törölt) 2012.06.22. 11:24:54
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 11:33:36
Egyébként is mindenki látásmódjából lehet épűlni, főleg ha az illető őszinte (és ő annak tűnik).
Mindössze a JT tagság által felvett "nagy arc"-ot kell csak levetkőzni ehhez.
Jajj, most olvasom a fenti diskurzust, marha jó, fetrengek a röhögéstől:
"Vakok közt a félszemű a császár"
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 11:35:54
De azt hiszem nem volt felesleges a kommentem. Ez volt a neked szóló kis mondatom célja. Hogy megmutasd ki vagy valójában.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 11:52:43
reboot (törölt) 2012.06.22. 12:20:52
reboot (törölt) 2012.06.22. 12:28:26
ne add úgy elő a dolgot, mintha a te célodnak én bedőlve lelepleztem volna magam
[1] nem vagy te ekkora játékos
[2] én meg nem vagyok ekkora lúzer
amit írtam, az neked, és rólad szólt, mert jöttél, láttál, és szépen elkent szavakkal degradáltad azokat, akiket én kedvelek
bírd a kritikát, és láss tisztán!
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 12:30:49
reboot (törölt) 2012.06.22. 12:54:38
„Brooklyn-konform szövegeken szocializálódott”
„perifériára sodródott”
„mintha … kiértek volna a megvilágosodásra a fügefa alatti böjtjük miatt”
„Az összes klerikális műveltségük onnan fakad”
„a világ vallásairól alkotott tapasztalataik minimális külső forrásból származnak”
„Ami … összehozza őket az a közös ellenség gyűlölete”
„Ezt akárhogy cifrázzák, gyenge kapocs”
„A közös Istenük áldása lassan eléri őket :D”
utána meg ezt:
"Mivel magatartásformát kritizáltam és nem személyeskedtem senkivel ezért nem érzem a felsőbbrendűség vádját jogosnak."
[1] nem csak magatartás formákat kritizáltál !!
[2] nem személyeskedtél, ez igaz
felsőbbrendűség vádja?? csak aki személyeskedik, az felsőbbrendű?? mint pl. én veled szemben??
személyeskedés -> felsőbbrendűség
nincs személyeskedés -> nincs felsőbbrendűség?
hm?
oké, akkor én bocsánatot kérek, a személyeskedésemért, és ezúton kritizálom MAGATARTÁSFORMÁDAT MISZERINT:
[1] azt állítod magadról, hogy CSAK elítéltél bizonyos magatartás formákat!
[2] úgy állítod be az egyik mondatod, mint célt, mely szentesítette az eszközt az én valódi egyéniségem leleplezésére ("Ez volt a neked szóló kis mondatom célja")
[3] a blogtársakat vaknak titulálod, engem meg félszeműnek ("Vakok közt a félszemű a császár")
[4] illetve felszínesen ítélsz és téves elvárásaid vannak ("Nem cáfoltál, csak gúnyolódtál és minősítettél" cáfoltam is, de nem vetted észre, minősíteni jogom van)
ugye mennyivel jobb így, személyeskedés nélkül??
:D
reboot (törölt) 2012.06.22. 13:04:26
reboot (törölt) 2012.06.22. 13:07:02
nem ám :) egy idő után karecsit se méltattam válaszra :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 13:11:45
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 13:15:49
reboot (törölt) 2012.06.22. 13:28:33
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 13:32:46
Azt nem tudjuk, hogy Söndör "bácsi" hogyan keveredett ide, ha már egyszer itt van, értékelni kellene.
A JT közösség egy meglehetősen zárt, szemellenzős, gondolatilag beszűkítős közösség. Miért baj az, ha valaki olyannak mutat be bennünket, ahogyan a kívülállók láthatnak.
Én magam is tapasztaltam, aki valaha Jt voltam, hogy igen nehéz azt a sok hülyeséget, ostoba Jt-féle felfuvalkodottságot, kivagyiságot elhallgatni, amit itt egyesek kifejtenek magukról. Volt úgy, hogy rá sem bírtam nézni a blogra emiatt.
Milyen fárasztó lehet ez egy olyan személynek, akinek valamennyire más rálátása van az esetre. Én örülök, hogy leírta a meglátásait és sok mindennel egyet is értek.
Szerintem ti nagyon magatokra vettétek az egészet.
PL: Sefa, azért mert neked kissebbrendűségi komplexusod van, attól még a másik nem feltétlenül felsőbbrendűsködik. Miért kell neked mindent külön megmagyarázni?
Vagy reboot: téged csak addig bánt az intolerancia, amíg azt veled szemben gyakorolják, ha már te viselkedsz másokkal így, akkor az elfogadható?
reboot (törölt) 2012.06.22. 13:58:10
nem szoktam először ütni, nem vagyok bunkó, de ha másik üt, vagy hadonászik, akkor ne csodálkozzon
azt látom, hogy az általa kifejtett gondolatok itt egyesek szerint hasznosak lennének, nekem szo-szo a legjobb esetben is...
nekem a stílusa abszolút nem jött be azért, mert a mondanivalója bár hímes, de sértő, degradáló
rám pl. nem igaz amit az első kommentjében írt, és úgy érzem más blogtársaimra sem, de ha mégis, akkor bocs hogy többnek gondoltam egyeseket, és hát akkor akinek inge vegye nyugodtan magára, nem szaladok oda, és tépem le róla, hogy ez az ing nem rád való :D
írod:
"téged csak addig bánt az intolerancia, amíg azt veled szemben gyakorolják"
tudnál erre példát mondani?
"ha már te viselkedsz másokkal így, akkor az elfogadható?"
nem, de célravezető, illetve hangsúlyozom, csak ritka esetben váltok át erre a stílusra, és okkal :)
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 14:27:37
Amit írt az első kommentjében, azt nem rólad írta. Egyszerűen ez volt a benyomása az oldalak olvasásáa közben (ki tudja mennyit olvasott). A főbb vonalakban egyetértek vele.
De ez most mindegy, hogy igaz-e vagy sem (nyilván van akire az, van akire nem), de mivel nem említett meg személyeket, ezért senki sem sértődhet meg ezen jogosan, hacsak nem veszi magára a dolgot.
Még ha te magad ezzel mélységesen nem értesz egyet és megalázónak tartod azt másokra nézve (amihez természetesen jogod van) mégsem érveket hoztál fel normális stílusban, hanem rögtön nekimentél és személyeskedni kezdtél vele mégpedig meglehetősen gúnyos modorban:
"örülj rúzsa sándornak, hogy lefordítja neked toronyőr mondandóját"
"én mint alul művelt paraszt,"
" drága sándor "... ! melyik út megyen itt budára??" hm? undestood? remélem vágod !"
Mégis mire számítotál? Őt sem ejtették a fejére, és ez már kiderült az első hozzászólásából is.
Én sajnos egyetértek Söndörrel abban, hogy egyfajta félműveltség jellemzi a Tanúkat, amire ráadásul baromira büszkék is. Amikor te magad estél áldozatul ilyen embereknek a gyüliben, akik nem tolerálták a más véleményt, mert ők olyan okosnak képzelték magukat (én nem tudom mi történt csak most ezt hoztam példának) akkor az téged padlóra küldött.
Most itt van egy ember, akinek a tiédtől van eltérő véleménye, akkor vajon képes vagy-e azt mondani, hogy joga van ehhez?
Akkor most hogy van ez?
Egy angol közmondás szerint: "what goes around, comes around", vagyis ami jön belőlünk az fog szembejönni velünk az utcán.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 14:45:22
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 14:49:49
moly.hu/konyvek/dr-szanto-konrad-a-katolikus-egyhaz-tortenete-i-iii Lényegében ugyanarról szól mint amit ma vettem, de az egyik katolikus szemszögből, a másik pedig nem. Érdekes, hogy ugyanazokat a bibliaidézeteket, ugyanazokat a második századi keresztényeket idézi mindkettő, és mégis két különböző véleményt formálnak. hogy mik vannak...
reboot (törölt) 2012.06.22. 14:54:19
Amit írt az első kommentjében, azt nem rólad írta.
>>általánosítva írt, egy kalap alá véve<<
mivel nem említett meg személyeket, ezért senki sem sértődhet meg ezen jogosan, hacsak nem veszi magára a dolgot
>>tévedsz, ha én nem említelek meg téged név szerint, de a sötét hajú hölgyekről negatívan beszélek, akkor te is benne vagy<<
>>pont ezért írtam azt, hogy vedd a szárnyaid alá, mert te legalább ügyelsz arra, hogy kiegyensúlyozott légy, ő meg általánosítot<<
mégsem érveket hoztál fel normális stílusban, hanem rögtön nekimentél és személyeskedni kezdtél vele mégpedig meglehetősen gúnyos modorban
>>ez így van :)<<
Mégis mire számítotál?
>>én? semmire, jelezni akartam, hogy vegyen vissza, még ha szépen is csomagolja a mondókáját, én direkt nem csomagoltam<<
Őt sem ejtették a fejére, és ez már kiderült az első hozzászólásából is.
>>ezzel nem értek egyet<<
Én sajnos egyetértek Söndörrel abban, hogy egyfajta félműveltség jellemzi a Tanúkat, amire ráadásul baromira büszkék is.
>>akkor menjen jt királyság termébe prédikálni erről<<
Amikor te magad estél áldozatul ilyen embereknek a gyüliben, akik nem tolerálták a más véleményt, mert ők olyan okosnak képzelték magukat (én nem tudom mi történt csak most ezt hoztam példának) akkor az téged padlóra küldött.
>>hm, tudnod kéne ki vagyok... erre nem tudok mit írni, mert ez így nem történt meg<<
Most itt van egy ember, akinek a tiédtől van eltérő véleménye, akkor vajon képes vagy-e azt mondani, hogy joga van ehhez?
>>joga van, és nekem is azt mondani, hogy egy része baromság, és általánosítás<<
Akkor most hogy van ez?
>>pont úgy<<
Egy angol közmondás szerint: "what goes around, comes around", vagyis ami jön belőlünk az fog szembejönni velünk az utcán.
>>ritkán jön szembe :)<<
reboot (törölt) 2012.06.22. 15:05:23
mondj már erre példát, érdekelne, bár meglepődni már nem tudok ezen :)
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 17:13:36
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:18:37
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:22:47
küzdős 2012.06.22. 17:30:59
Söndör beszótt neköd, mögmonta a frankót, oszt nem bírod eeviseeni?
Söndör nem hülye, változtassa a nevit gyakran, csak a stilusát nem. Az tetszik, hogy bevitt a mánásba, ráugrottá a provokációra, mint ping-pong, mög a Toronyőr az enyimre. Van az a szöveg, ami előhozza az állatot belűlűnk.
Odáig jutottá, hogy azt mond Söndörnek, hogy bakfitty? Ilyet csak égy valaki mert neki szóni, az mög ott fekszik az epör fa alatt.
Lögyé okosnak okos, Söndörnek mög Söndör. Oszt, hogy mellik a zsidó, mellik a görög, vagy a betyár, azt neköd köll látnod.
Remélöm értötted, ha nem biztosan eemagyarázza neköd valamellik betyár.
reboot (törölt) 2012.06.22. 17:33:34
reboot (törölt) 2012.06.22. 17:39:43
reboot (törölt) 2012.06.22. 17:44:44
reboot (törölt) 2012.06.22. 17:45:43
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 17:49:05
A reebookot mög attú tartok, hogy isméröm is, me' a stílusa igen markáncsos, de ha mégsé akkó sé sok illen futkos a bűnös városba' nem sok köll égy illenre rákérdözni...
A többiektől meg tényleg őszinte bocsi, de a "hülyék a túloldalon vannak" és sefának személyesen csak azt, ha már megkérdezett a véleményemről, hogy az Isten akit tisztelünk a képességeket, vagy a tulajdonságokat becsüli-e többre?
Mert, ha nem leszünk jobb emberek, akkor paszírozhatjuk a sz.(ó)t napestig, de a hitünk csak olyan, mint a képzeletben elfogyasztott vacsora.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:51:55
küzdős 2012.06.22. 18:00:26
Hatalmas bácsi vagy (én, mint kisgyerek mondom), igaz most csak vicsorgok, gondolkodni nem tudok, mert rád figyelek, bölcsességed határtalan, persze ez érthető, hiszen azt mondod magadról, te már nem vagy ember, mondjuk erre nem is gondoltam egy percig sem. Akkor szellem lehetsz csak, (bízom benne, hogy nem szent!) DDDDDDDD
Sefatiastól majd megkérdezem, merre van a Bohém erdő, mert ő okosabb nálam.
Sajnos nem hiszem, hogy okosabb, mert úgy tűnik, ő sem érti az életadó igét, ami a szádból származik, nem az eszedből.
Vezető Testület, meg fiókhivatalok, vagy mik. Ezek milyen betegségek? Osszad az észt szellem(es) bácsi.
Ne lépjél le innen, szines vagy, mint egy kakadu, vagy mi a frásznak hívják, te biztosan tudod. DDDDDDDDDDDDD
A tolmácsodat honnan szedted össze, aki mindent ért, amit ember nem.
Ez hasonlít egy másik tolmács osztályra, akik nélkül meg a Bibliát sem értem, pedig akarom. Már kezdtem éppen érteni, de te új értelmet adtál életemnek Drága!
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 18:04:37
reboot (törölt) 2012.06.22. 18:19:24
küzdős 2012.06.22. 18:19:34
Tudtam, hogy rólad van szó, ezért írtam.
Egyébként nem mondtam, hogy nem írok fel, de a véleményem nem változott, amióta beszélgettünk. Várom a borozást és elmondom a tuttit, bár újat nem tudok. Szerintem én tudom kezelni a dolgot. Jól bevált a tanácsod,amiről beszéltünk (lelkesség). Azóta is röhögök rajta.
küzdős 2012.06.22. 18:53:53
Róla annyit, hogy a legjobb cimborámnak tekintettem mindég, hihetetlen duma, vidámság, saját vélemény a nehéz helyzetekben is. Sokat köszönhetek neki az élet komoly dolgaival kapcsolatban, amit símán felvállalok. A legtöbb dologban már nagyon régóta egyetértünk.
Figyeljetek a szavak mögé, mindenütt van valami. Véleményét tiszteletben kell tartani. Higgyétek el bőven van mit tanulni tőle, ha ez nem is derült ki ebből a néhány kommentből, amiknek más volt a célja, ami nekem világos volt.
Legyünk jó hallgatók, ne ítéljünk gyorsan, az nem a szeretetet mozdítja elő, pedig a cél ez lenne Jézus tanítványainál.
reboot (törölt) 2012.06.22. 19:01:34
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 19:41:07
A rólam leírt pozitívumokat csak azért köszönöm a jelentős túlzásaid ellenére, mert ezért mentem el hozzád, hogy valóban támaszt nyújtsak, amikor motherless childnek érzed magad, mert megmozdult a talaj a lábad alatt. Ha sikerült valamit dobnom a hangulatodon, akkor már semmi nem volt hiába. Légy hű halálig és, ha majd a Megiddó-i csatatéren a cipőd orrával bökdösöd, aki alád nyesett és én segítek a tetemet a hátára söndöríteni és álmélkodunk majd mindketten: "Jé, a felvigyázó testvér! Uram atyám, ki hitte volna?" Majd szembejön a Béla barátunk és a meglepetéstől Pig-Pong labdányi szemekkel egyszerre kiáltjuk: "Béla, hát te hogy kerülsz ide?"
Még jó, hogy nem nekünk kell ítélkezni, csak az a dolgunk, hogy szeressük Jehovát, Szeressük a testvéreinket és tartsuk meg a parancsolatait.
A Biblia értelmezése is fontos, de ha a paradicsom sorompónál rád kiált a tüzes pallost pörgető unokatesó, hogy "Hova, hova? Majd megkérdi: "Mit jelent az, hogy a hétfejű sárkány belerántja a gyertyatartókat a farkával az üvegtengerbe?" Mi pedig mind bambán állunk, mert rosszul értelmeztük, de igyekeztünk jót cselekedni, vajon beenged-e?
És fordított esetben?
Ha köpjük a 708-at és az összes javított és javítatlan 1.0ás verziót amivel "elkápráztattuk" Mennyei Atyánkat, hogy milyen éles elméjűek voltunk, de megbuktunk a tulajdonságainkban és a szellemgyümis kosárban csak pálinkának való szilvánk van?
Akkor beengednek-e?
Történnek még velünk különb dolgok is, de a borozást a jövő szombatra le is fixálhatjuk. A Zolinak én szólok.
csőváz.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 19:58:21
küzdős 2012.06.22. 20:20:35
Szólok az én tesómnak, a csodálkozónak és még lefixáljuk. Jó felkészülés lesz a kongresszusra. Egyébként gondolkoztam rajta, hűtőtáskában egy kis sörrel el kellene nézni megnézeni a drámát, kicsit csevegni a szellemileg hozzánk illőekkel, mint régen,de ez még képlékeny. Nagy ihlet kell, hogy rászánjam magam. Jaj, nehogy a lángoló pallosost megsértsük, oszt nyikiric.
Éljen a szabadság, menjetek haza, jön a meccs!
Ruzsa Söndör 2012.06.22. 20:24:43
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 20:25:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 20:27:24
reboot (törölt) 2012.06.22. 21:51:40
reboot (törölt) 2012.06.22. 21:57:45
csak az nem tűnik fel senkinek, hogy az elmebetegek nem beszámíthatóak, így a szellem ellen sem tudnak véteni :D na mindegy
nízzed a meccset :P
küzdős 2012.06.22. 22:09:25
Egyébként jó volt a "párbeszéd", legalább is nekem tetszett. Tanulságos mindenkinek, főleg, ha van a végén alázat is. Jöhet a következő, valóban építő kapcsolat.
Húúú, mekkora gólt lőttek a németek!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:10:40
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:11:53
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:16:42
@küzdős: ja, ezt benéztem :) ha troll szagot érzek, elkap a harci kedv :D
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:18:20
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:19:53
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:24:59
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:26:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:27:52
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:32:54
[na mielőtt valaki levenné a fejem a nácizás miatt, közlöm, felmentésem van a témában]
küzdős 2012.06.22. 22:34:10
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:34:25
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:36:46
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:36:47
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:37:50
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:39:12
küzdős 2012.06.22. 22:40:54
reboot (törölt) 2012.06.22. 22:44:12
karecsi 2012.06.23. 10:42:18
Toronyőrbácsi 2012.06.24. 11:30:54
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 11:32:09
Toronyőrbácsi 2012.06.24. 11:42:39
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 12:04:05
Ruzsa Söndör 2012.06.24. 14:36:20
A sok tévedésünk, emberi hibánk és néha (részemről) szándékos gonoszkodásainkon túli összetartozás érzését. Összetartoztuk, mert ugyanazokat a dolgokat valljuk értéknek és jónak, bár néha a hozzávezető út módján vitázunk. Ez egy olyan érzelmi és lelki (szellemi) állapot, amit csak azok értenek akik valaha egy percig is komolyan gondolták amit csináltak.
Félreérted a diskurzusainkat. Az hogy engem a reboot elküldött melegebb éghajlatra, az egyáltalán nem zavart.
Elvégre Jehova Tanúja vagyok, bunkó világiak 40 éve teszik ezt velem az ajtók előtt naponta. (az intelligensek nem).
Ettől még nem gyűlölöm őket. Sőt, reboot segített is egy kicsit, mert amióta nem vagyok olyan lelkes, néha már hiányzik is :D
reboottal már 1984-ben a 4/23-ban (én a 21-ben) "meghaltunk" volna egymásért. Amiért nekimentem az pusztán az, hogy hozzá méltatlan módon "bosszút áll" a sérelmeiért. Helyreteszem, mert szeretem. Ha újra találkozunk személyesen ezért azt fogom neki mondani, hogy "vedd le a szemüveged"! Aztán megöleljük egymást és jobbról, balról, majd megint jobbról...mint Kádár János Eric Honeckert anno.
Aki ezt nem érti, az örök kívülálló marad.
küzdős 2012.06.24. 17:34:31
Olvastad, mi a véleményed róla.
Én átmentem bunkóba(nem kellett sokat erőlködnöm) és válaszoltam neki a saját vonala alapján.
Nagy provokatőr a csóka. Szereti a verést, azért provizik, mazochista a javából. Nem kis kihívás az agysebészet számára, mit is lehetne csinálni belőle. Igazi evoluciós termék, hiányzó láncszem a barom és az ember közötti szakaszra.
Értöd a lényegöt?
Mondtam én neked, hogy tedd közzé azt a bizonyoss írásod, mindenki szívesen olvasná, az biztos, vagy ennyire elfogult lennék?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 17:43:08
küzdős 2012.06.24. 18:19:22
Egyébként Ruzsa Söndör életrajzát megkaptad, mi a véleményed.
Nem Toronyőr féle észjárás.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 18:22:45
Ruzsa Söndör 2012.06.24. 19:15:02
A véleményemet leírtam neki a saját modoromban.
Te nem az vagy amit rád mondanak, hanem az amit bármilyen provokáció hatására teszel. Ezt az ajtók előtt lehet igazán megtanulni :D
Ruzsa Söndör 2012.06.24. 19:17:16
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 19:28:39
küzdős 2012.06.24. 21:03:23