"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Az Isten igazságossága

2012/06/13. - írta: sefatias

Szabályokra szükségünk van. Biztonságossá, élhetővé teszik az életünket. A szabályok megmondják, mit lehet, és mit nem. Bizonyos esetekben akár az életünket is nekik köszönhetjük. Rábízhatjuk magunkat nálunk képesítettebb, hozzáértőbb emberekre, akik helyettünk gondolkodva, az élet különböző területeire alkotnak szabályokat. Sőt gyakran már szinte kérjük, hogy szabályozzanak minket. Minden könnyebb, ha nem nekünk kell kitalálni, hogy mikor mi a helyes, mikor mit kell tenni. És vannak az életnek kényesebb, átláthatatlanabb területei is, amelyekben semmi jártasságunk nincs, és szinte könyörgünk, hogy valaki vezessen, irányítson bennünket. Az egyik ilyen terület a vallás, a hit. A Biblia olyan hosszú, annyi mindenről van benne szó. Sőt néha azt is be lehet belőle bizonyítani, aminek az ellenkezőjét is. Minden egyház saját értelmezéssel rendelkezik, mindenki be tudja bizonyítani a saját igazát. Ebben a zűrzavarban mindenkinek jól esik egy kedves hozzáértő ember, aki megmondja, megmutatja, hogy mit hogyan kell csinálni, miről mit mond a Biblia stb. És persze jelentkező erre a feladatra mindig akad. Mindig lesznek olyan emberek, szervezetek, akik úgy érzik, ők különleges képességekkel, esetleg különleges kapcsolattal rendelkeznek Istennel. Az ilyen érett emberek, vagy emberekből álló csoportok mindig is szívesen szabályozták a szabályozásra éhező emberek életét.

De vajon szükségünk van szabályokra? Szükségünk van olyan emberekre, akik szabályokat alkotnak számunkra, és megmondják, hogy miben higgyünk, mit tegyünk, hogyan gondolkodjunk? Azok az emberek, akik szabályok betartásával tudják igazolni tetteik helyességét, gyakran érzik magukat jónak. A szabályok betartása azt az érzést keltik bennük, hogy jól teszik, amit tesznek. Könnyen ellenőrizhető a rendszer, és így a lelkiismeret is könnyebben nyugtatható. Ha az ember kissé elbizonytalanodik, akkor sora veszi a szabályokat, mint egy tesztet, és kipipálja a megfelelő választ. Ez is meg van, ezt is megtettem, ebben is helytállok stb. És mire a teszt végére ér, már meg is nyugtatta a lelkiismeretét, hogy minden rendben van, Isten kedvel engem, mert a szabályokkal minden oké. (Márk 10:17-22) Annak idején a farizeusok is hasonló rendszert hoztak létre. Szabályok tömegét, melyeket betartva, bár néha sajátságos módon, az ember nyugodt lehetett. (Lukács 18:11, 12)

De vajon elég volt Jehovának annyi, hogy valaki szabályok betartásával igazolni tudta jóságát? Egyáltalán, jó volt az, aki ezt meg tudta tenni? Az előző két bibliai idézet egyértelműen bizonyítja, hogy nem. Csupán a szabályokhoz, törvényekhez való alkalmazkodás nem tette az embert elfogadhatóvá Isten szemében. Jézus gyakran okozott megbotránkozást azzal, hogy figyelmen kívül hagyta a farizeusok szabályait. Sőt volt, hogy látva a farizeusok megbotránkozását, még provokálta is őket. Jézus kihangsúlyozta, hogy nem a szabályok lesznek azok, amelyek betartásától függhet a megmentésünk. Pál apostol követte ebben mesterét, és ádáz harcot folytatott azokkal a keresztényekkel, akik szabályok, törvények közé akarták szorítani az imádatot. Ezzel ugyan ellenőrizhetőbbé, átláthatóbbá tették volna az imádati rendszert, viszont a farizeusokhoz hasonlóan súlyosan megterhelték volna a gyülekezet tagjait olyan tettekkel, amelyekre a megmentés szempontjából semmi szükség. De hogyan vélekedett erről ő maga? Nézzük meg a Róma 9:30-10:4 részt erről.

„Akkor hát mit mondjunk? Azt, hogy a nemzetekből valók, bár nem törekedtek az igazságosságra, elérték az igazságosságot, a hitből eredő igazságosságot; Izrael azonban, bár törekedett az igazságosság törvényére, nem jutott el e törvényre. Miért? Mert nem hit által törekedett rá, hanem mint aki cselekedetek által teszi ezt. Belebotlottak a „botlásnak kövébe”, amint meg van írva: „Íme! Botlásnak kövét és botránkozásnak szikláját teszem le Sionban, de aki abba veti hitét, nem fog csalódni.” Testvérek, szívem jóakarata és  értük való könyörgésem az Istenhez a megmentésükért van, igen. Mert tanúskodom mellettük, hogy van bennük buzgalom Isten iránt, de nem pontos ismeret szerint; mert — mivel az Isten igazságosságát nem ismerték, hanem a magukét igyekeztek megerősíteni — nem rendelték alá magukat az Isten igazságosságának. Mert a Törvény vége Krisztus, mindazok igazságosságára, akik hitet gyakorolnak.”

Pál szavai igen kijózanítóak. Azok, akik törvények szabályok által közelednek Istenhez, valójában ezt sosem érhetik el. Ám aki nem ezek alapján, hanem a hite által teszi ugyanezt, az megmentésben részesülhet. Tehát nem az a kérdés, hogy a tetteimet tudom e igazolni egy két szabállyal, hanem az, hogy hiszek-e Krisztusban? Jehova Tanúi közül sokan tudják igazolni önmagukat. Sok arra alkalmatlan felvigyázó ül a székében megtámadhatatlanul, mert az óra átlaga megvan, az összejövetelekre jár, a programjait megtartja, és mondjuk, nem káromkodik. De az hogy nincs benne könyörület, esetleg gőgös, nagyra tartja magát, elhanyagol fontos, ám mások számára nem észrevehető dolgokat, az nem ellenőrizhető, és nem mérhető. Ebből adódóan nem is megítélhető. Így olyan emberek tudnak vezető pozícióban maradni a gyülekezetekben, akik amúgy erre alkalmatlanok és sok kárt okoznak a nyájnak. De kinek jó ez? Ki szerez hasznot abból, hogy szabályok segítségével fenn tudja tartani az állását az emberek előtt? Hányan vannak, akiknek vaj van a füle mögött, de senki nem tud tenni semmit ellene, és ennek köszönhetően emberéletek mennek tönkre?

Sajnos a saját tapasztalatomból, és mások életéből látom, hogy ez a szabályozás senkinek sem jó. Gyakran előfordul, hogy bár konkrét szabály van az egyháztól egy bizonyos esetre, az egyház tagja belül vívódik, mivel az emberi érzései, a lelkiismerete harcol a szabály ellen. Jó példa erre a kiközösítettekkel való bánásmód. Ami a legtöbb Tanúnak embertelen, és kellemetlen bánásmódnak számit, legszívesebben nem is alkalmaznák, csak félnek a következményektől. Ezzel megerőszakolva a lelkiismeretüket. Akik meg örömüket lelik az alkalmazásában, azok olyan emberek, akik ennek köszönhetően tudják magukat jónak érezni. Mert úgy érzik, hogy „minél jobban elítélem a rossz embert, akkor annál jobb vagyok én” (Róma 2:1-5)

Tehát a szabályok olyan embereknek valók, akik képtelenek önálló döntésekre. Akik félnek a felelősségre vonástól, és akik inkább a saját érzéseiket is képesek megtaposni, csak ne kelljen önállóan gondolkodni. Pedig a Biblia egyértelműen erre buzdít. Pál szavaiból még egy fontos dolog kiderül. Azok az emberek, akik csak a mások által szabályozott vallási rendszerben képesek Isten imádni, képtelenek megismerni Jehova igazságosságát. Tehát az alkalmazott szabályrendszer megakadályozza őket abban, hogy a saját tudásukra, lelkiismeretükre hallgassanak, amit a Biblia segítségével fejlesztettek ki. Ennek köszönhetően nem isten igazságosságát erősítik meg, hanem a magukét, vagy éppen azokét, akik ráerőltetnek egy szabályrendszert. Ezek alapján elmondható, hogy az emberi szabályrendszerek szerint élő, önálló gondolkodásra képtelen keresztények, felülírják Jehova igazságosságát, és a saját ízlésük szerint ítélik meg egymást, súlyos károkat okozva ezzel más istent őszintén szerető embereknek. (Róma 14. fejezet. Különösen az 1-4, 12, 14, 22, 23)

175 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr964585899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szehenza 2012.06.13. 15:57:24

egyetértek, a tanúknál a lényeg az óraszám,és az ott lét a gyülekezetben (ezért sokan nagyon kedvesen, akár influenzásan is ott ülnek)Hiszen ezzel mutatják ki a hitüket.csak azt nem tudják, hogy ez a társulatba vetett hit,és nem Jehovába.

reboot (törölt) 2012.06.13. 16:08:19

"Mert nem hit által törekedett rá, hanem mint aki cselekedetek által teszi ezt"

nagyon fontos gondolat !! ami nincs hitből az bűn ! ezt se értik jt...

"súlyos károkat okozva ezzel más istent őszintén szerető embereknek"

ez a legnagyobb gond jt szervezetével ! a lelkület amit képvisel torz, és aki jól áll hozzá a dolgokhoz, azt is átneveli torz hozzáállásúra !

metanoia 2012.06.13. 17:31:20

"Hanem ez lesz a szövetség, a melyet e napok után az Izráel házával kötök, azt mondja az Úr: Törvényemet az ő belsejökbe helyezem, és az ő szívökbe írom be, és Istenökké leszek, ők pedig népemmé lesznek." Jer.31:33.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.13. 17:42:14

@metanoia: igy van :) az elsők között tanultam meg ennek a versnek az értelmét :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 14:54:59

@reboot: szerinted hányan vesznek részt csupán kényszerből a prédikáló szolgálatban?

reboot (törölt) 2012.06.14. 15:20:12

@sefatias: érdekes kérdés, válaszom gyakorlatilag mindenki :)

miért??

kb. 1,5 éve beszéltem az egyik ébredező volt különleges úttörővel [pár éve hagyta abba a különleges szolgálatát]

szkis, jelenleg is fontos ember...

azt mondta, hogy rá kellett jönnie, hogy a majdnem 20 (!!) éves teljes idejű szolgálatát a lelkiismeret furdalás vezérelte, nem az emberek, vagy az isten iránti szeretet...

azt hiszem ezzel mindent elmondtam a témáról...

ha ezt pl. egy kerületkongresszuson is felvállalná nyíltan a mikrofonba, sokan megkönnyebbülnének

de ezt nem fogja megtenni, szeret fontos ember lenni (egyenlőre)

nem véletlen szoktam azt írni, hogy amit az emelvényről hirdetnek, még azok se tudják megugrani, akik épp beszélnek róla

ez a sztori nekem azért volt fontos, mert egy olyan személyről beszélek, aki magát a buzgó jéhuhoz hasonlította a szolgálat végzésében (jéhu = úgy hajt mint egy őrült)

kevés olyan buzgó személyt ismerek, mint ő volt, volt szerencsém együtt szolgálni vele jó pár évet

ha ő ezt mondja, akkor mit mondanak mások ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 15:43:43

@reboot: Erről egyébként nekem is ez a véleményem. nem találkoztam még sok olyan emberrel, aki valóban őszinte inditékkal, szeretettől indíttatva végezte ezt a munkát. Még én se, annak ellenére, hogy én elmondhatom magamról, hogy szerettem csinálni. Élveztem

reboot (törölt) 2012.06.14. 15:49:50

@sefatias: amúgy a vének rühellik a legjobban a házankénti munkát szerintem, de kapaszkodj meg, az idős köf, akit nagyon szeretsz, ő is azt mondta, hogy nem szeret menni prédikálni... :) tudom, mert nekem mondta egy magán beszélgetés során :)

szehenza 2012.06.14. 17:16:46

@reboot: akkor képzeljétek a gyerekeknek milyen kínos! az én gyerekeim is tudom, hogy nagyon féltek, hogy be ne csengessenek egy osztálytárshoz.De még bennem is ott volt, hogy csak ne ismerőshöz csöngessek:( meg, ha lehet senki ne legyen otthol sehol:) de, ha már bent voltunk valahol, akkor viszont nagyon szerettem Jehováról beszélni!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 18:09:40

@reboot: @szehenza: Szerintem 95 % ha nem több akik csak kényszerből mennek. Mi lenne ha megszüntetnék a munkajelentést?

szehenza 2012.06.14. 18:45:43

@sefatias: na, ez az! erre már én is gondoltam, hogy erre való a munkajelentés. Biztos, hogy felét se menné az óráknak a legtöbb ember. Tudom, mert én is sokszor ezért mentem, mert nagyon kínos lett volna, ha 0 órám van.Mondjuk azért biztos vannak olyanok is, akik szívesen mennek.Főleg a nyugdíjasok, legalább van programjuk, fontosnak érzik magukat, pletyizhetnek...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 18:51:40

@szehenza: amikor írtam ezt a posztot, erre is gondoltam. Ez a munkajelentés olyan, hogy ha az ember rá tud kaparni valahogy 10 órát, akkor már nyugodt a lelkiismerete. Rengeteg embert ismerek főleg véneket, akik 4 órát irtak a családi tanulmányozásra, a feleségükkel egy hónapban kétszer háromszor körbesétálták a várost a folyóiratkörúttal és már meg is volt 8-9 óra. esetleg vezettek egy bt.-ét évek óta és már menők is voltak

szehenza 2012.06.14. 18:59:13

@sefatias: igen, nekem is van sok ilyen tapasztalatom, uttörő testvérnőkkel. Olyan hülye helyeken fejeztük be a prédikálást, hogy hihetetlen...konkrétan tudtuk, hogy egyáltalán nem érdekelte az illetőt a Biblia, de elmentünk hozzá(nem egyszer),csak azért, hogy több óra legyen. De olyanról is tudok, hogy elment két testvérnő prédikálni, az egyik uttörő.Érdekes módon a sima hírnök két órát prédikált, míg az uttörőnek ez valahogy három óra lett.Nem tudtuk megfejteni, hogy milyen óra szerint prédikál:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 19:00:55

@szehenza: hát sok úttörőt láttam, akinek a 90 illetve 70 óra mögött nagyon kevés teljesítmény volt

kicsella 2012.06.14. 20:16:28

@sefatias: Az biztos. Nekem is van egy jó pár tapasztalatom.
Pl az egyik úttörő testvérnővel való prédikálás elég érdekesre sikeredett, mert a területen lévő szinte minden butikba, és cukrászdába be kellett vele menni.
Mit csináljak, nagyon szerette a fagyit, és a süteményt, illetve kedvenc időtöltése a vásárolgatás, vagy a boltokban való nézelődés volt.
Két süti evés között, azért felkínált egy egy folyóiratot, vagy traktátust is.
Később hallottam másoktól is hogy ugyan azt csinálta mikor velük volt.
Így könnyű úttörőnek lenni.

Egy másik: jó hosszúkat gyalogol a társával, (az autóját lerakja a parkolóban)képes három órát oda, három órát vissza gyalogolni hogy elvigyen egy folyóiratot.

Egy másik: szeret bepúposkodni ismerősökhöz, leül beszélgetni sokszor mindenről , csak a bibliáról nem.

Ilyen helyzetekben nagyon kényelmetlenül éreztem magam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.14. 20:18:45

@kicsella: és ilyenből rengeteg van! RENGETEG!! Ez megkérdőjelezi a tevékenység minőségét, illetve azt, hogy valóban beteljesítik a máté 24:14-et?

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.14. 20:56:32

@sefatias:
"Ez megkérdőjelezi a tevékenység minőségét, illetve azt, hogy valóban beteljesítik a máté 24:14-et"

Már miért kérdőjelezné meg? Az mindegy, hogy színből vagy szívből prédikálják, attól az még van.
Természetesen ki mint vet, úgy fog aratni is.
Amint tudjuk, a JT-vel való kapcsolat eléggé veszélyes az egészségre. Ha valaki csak félszívvel csinált valamit, akkor az igen kemény helyzetbe fog kerülni, amikor az "elszámolásra" kerül sor: "Ha lágyan viselted magadat a nyomorúságnak idején: szűk a te erőd."
(Péld 24:10)
Mi legalább azt tudjuk mondani, hogy nincs mit megbánnunk, mert beleadtuk a teljes szívünket. De hogy olyan dolog miatt kerüljek bajba, amit igazából nem is akartam csinálni, az már vacak helyzet.

Egyébként én szerettem a prédikálást. Azt nem mondanám, hogy mindig, mindenkivel, de amikor nem élveztem, akkor abbahagytam. Az úttörőzéssel az óra megkötés miatt egy párszor a káromra esküdtem ugyan, de soha nem írtam be semmilyen nem létező órát és az általam ismert emberek sem tettek ilyet.
A blogok hozzászólásaiból tudom, hogy mennyien csaltak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 04:31:41

@karalabe4: Mondjuk ebben igazad van. Pál beszélt is erről: Filippi 1:15-18

reboot (törölt) 2012.06.15. 12:40:10

@szehenza: ja, a gyerekeknek nagyon nehéz ez a jt életstílus

az úttörők meg sokszor csak lődörögnek, aztán a kongresszuson meg megtapsolják őket

sokat mentem velük, túlnyomó részt csak az idő eltöltéséról szól a dolog, minőség az ablakban sincs, egy-két kivételtől eltekintve

igazából egy egészségügyi séta, úgy szervezik a dolgaikat, hogy az összekötő tevékenység a szolgálatnak nevezett valami, bevásárlás, fodrász, kutyasétáltatás mind-mind belefér, itt egy traki, ott egy folyóirat, és 3 óra alatt ez is megvolt, az is, effektíve 20 percet ha ment, de beír 3 órát

@sefatias: ha nem kellene leadni jelentést, a testvérek nagy része nem is menne

illetve hazudna valamit, már bocs

tudom, hogy az úttörők egy része igazából nem vesz részt "jelentőségteljesen" a szolgálatban (hogy a kiadványokat idézzem) vagyis hazugság a munkajelentésük, a 70 óra, az nem 70 óra valójában

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 14:33:36

@reboot: akkor el lehet mondani, hogy ez a fajta erőltetett szolgálat súlyos károkat okoz az egyénnek? aki érzi a kényszert, hogy menni kell, de szíve szerint valamiért nem menne?

reboot (törölt) 2012.06.15. 14:38:00

@sefatias: nem vagyok pszichológus, nem tudom, kire hogyan hat, a lődörgős úttörőkre biztosan jól, mert elvannak mint marci hevesen, az idősekre is, mert sétálnak, meg be-be olvasnak idegeneknek, meg rajta tartják a kezüket a gyülekezet vénáján, vagyis megy az aktuális pletyi

a gyerekek már más kérdés, illetve azok, akik nem akarnak menni, de kell, mert elvárja tőlük a szervezet, rájuk biztos nincs jó hatással

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 14:40:39

@reboot: szerintem az ilyen személyek mégha felnőttek is megsínylik a szolgálatot. folytonos lelkiismerefurdalást érezhetnek!

szehenza 2012.06.15. 15:43:27

@sefatias: bizony! mert bűn, ha nem megyek kopogtatni, hiszen nem teljesítem Jehova akaratát.Lelkiismeret furdalásom lesz.Ha félek a szolgálatban, felmerül bennem, hogy Jehova nekem biztos nem adott erőt, hogy prédikáljak, mert bűnös vagyok.Megint lelkiismeret furdalásom van, hisz más olyan bátor,mert őket biztos segíti Isten.Vagy nem vagyok benne sikeres, azt gondolom,szintén, hogy mivel bűnös vagyok Isten engem nem támogat ebben a munkában...ó és már megint lelkiismeret furdalásom van.Pedig lehet, csak nem vagyok egy üzletkötő tipus:) ezt mind átéltem egyébént, sajnos

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.15. 15:46:15

@szehenza: pontosan. erre gondoltam. És akik praktikákkal próbálják elütni az időt, tudatalatt kárt szenvednek, mert érzik, hogy helytelen az amit tesznek

szehenza 2012.06.15. 16:30:15

@sefatias: tehát megint egy olyan dolog, ami miatt úgy sem jutok be az újvilágba....nekem volt egy pár ilyen.:) éreztem, hogy egyszerüen nem tudok megfelelni (akkor még azt hittem )Jeovának, akkor meg minek az egész...Tudtam, hogy én erre nem vagyok alkalmas. Csak teljesen magamat okoltam

Toronyőrbácsi 2012.06.15. 21:54:33

Sztem Metanoiának tettem fel a kérdést, nem neked.Ti lennétek Isten népe?Most viccelsz, ugye?

metanoia 2012.06.15. 23:53:11

@Toronyőr:

1. Kérdezd meg ŐT, aki leiratta.

2. Keresd meg.

3. Ott ahol válaszolnak a hívásra,
igen Atyám itt vagyok, bízom Benned,
jó Veled lenni, csak Nálad vagyok
biztonságban, minden más hazugság,
ámítás, szemfényvesztés.Tudom kinek
hiszek.
Ilyen emberek itt is, ott is,
mindenhol vannak, és lesznek.

4. Imádkozom Érted, h a kérdéseid
meghallgatásra találjanak.
Imádkozom, h békére lelj.

5. Ha leteszed a "kardot", ha
csendben figyelsz, akkor
meg fogod hallani a halk
és szelíd hangot.

6. Lásd meg, és fogd meg a kinyújtott
kezet. Ott van, hidd el.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 05:39:05

@Toronyőr: Elnézést kérek, hogy kéretlenül beleszóltam elmélyült elmélkedésedbe. Nem tudtam, hogy ennyire érzékenyen érint néhány kéretlen szó. Ám mivel a második kommentedben már két kérdést is feltettél nekem bősz haragodban, ezért összeszedtem a bátorságomat, és bár félve egy újabb rámförmedéstől, bátorkodom írni neked. Igyexem elkerülni a "fogaddjézustszivedbestilustmertamúgyistávolálltőlemezafajtahozzáállás"
"Ti lennétek Isten népe?" Nem mi vagyunk Isten népe. Szerintem mi is mint annyi őszinte Istent kereső személy részét képezzük Isten világméretű népének. Kétlem, hogy ma egy tulajdonnévvel ki lehetne fejezni, meg lehetne fogalmazni, határozni Isten népének NEVÉT. Isten népe nem egy bizonyos jellemzőkkel bíró csoport, akiket ruházatuk, tevékenységük azonosít. Isten keresztény népéhez tartozik minden olyan ember, aki mégha téved is, és bizonyos dolgokat rosszul lát, ám ennek ellenére keresi kutatja, hogy jobban megismerje őt.(máté 11:12 , Lukács 13:24) Szóval néha meg kell erőszakolnunk magunkat, hogy válaszokhoz jussunk. Nem a válaszokkal van a hiba. A válaszok ott állnak készen. A kérdés az, hogy te hogyan állsz hozzá a kereséshez? Ott állsz és sírva bömbölsz, hogy válaszokat akarsz, vagy pedig úgy rendezed a dolgaidat, hogy be is tudd fogadni őket. Belőled a keserűség, és a cinizmus árad. Ez egy olyan fallal vesz körül, hogy képtelen vagy befogadni, megtalálni a válaszaidat. A stilusodból itélve(káromkodás, agresszivitás, barátságtalanság, túlzott cinizmus,stb) arra következtetek, hogy semmire sem fogsz menni. Neked az alapoktól kell kezdeni. Egyetlen kérdésre koncentrálni. És az nem az, hogy melyik Isten népe. Ez a következő: VAN ISTEN? Te ugyanis istenben nem hiszel. És ameddig ez a helyzet nem változik, addig hiába keresed a többi kérdésre a választ. Te abban a helyzetben vagy mint az éppen járni tanuló kisgyerek, aki kimenne az ajtón, de a kilincset még nem éri fel. Először nőjön 20 centit, és ha az megvan, akkor jöhet a kilincs.
A második kérdésed:"Most viccelsz, ugye?" A válaszom: Nem nem viccelek. Mi egy körzetbe jártunk. nem tudom hogy te milyen feladatokat láttál el, de azt tudom hogy vén voltál, és hittél istenben. Vissza kéne fordulnod az alapokhoz.hogy megint hinni tudj. És ezt nem nagyképűségből írom, mert ezen én is átmentem. Sőt néha most is feltör bennem az a keserű érzés, hogy értelmetlen ez az egész.És hogy Isten szakadjon már le rólam, mert már elegem van belőle. De azt hiszem, hogy amin mi átmentünk, az feljogosít erre az érzésre, És Jehova nem haragszik meg érte, mert ő is megérti, hogy nagyon nehéz helyzetben vagyunk

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 06:21:20

@metanoia: Na ez egyenes beszéd. Nem csalódtam benned. És ha mindezt megtettem, akár többször is, és mégsem történt semmi? Most jön "a hiba az ön készülékében van" monológ. Ne már!

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 06:45:39

@sefatias: Cinikus lennék? Igen. Agresszív? Igen.Káromkodok, nagy a pofám? Igen. De hogy nem hinnék egy felsőbb intelligenciában?Ennyire hülyének nézel?Hogy is tudnék rá haragudni, ha nem hinnék benne? Az meg, hogy eleve úgy állítod be magad, mint aki előrébb jár, finoman szólva .....Akkor hol is járok én?
Lehet, hangsúlyoznám lehet,hogy jóval előtted!Ja, ha már így "összzehaverkodtunk" elmondom neked hogy se vén, se kisegítőszolga nem voltam, elvi okokból!Most, hogy már "ilyen jól" ismerjük egymást javasolni fogom a környezetbarátfelvigyázónak hogy a VT-ben lenne a helyed!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 07:10:19

@Toronyőr: akkor bocs. Rossz volt az infóm. Összehaverkodtunk? Veled nem lehet. Te rúgsz, harapsz, marsz. Mindenkit. Hogy el˝rrébbjárok mint te? Azt nem állitottam. Nem is merném, ugyanis én még nagyon az elején kullogok a dolgoknak. Egyenlőre még csak ott tartok, hogy az alapokat próbálom megérteni. Neked egy ellenséged van. A neve toronyőr. Ugyanis aki másokkal nem tud békében lenni az azért van, mert magával van baja. Tényleg meg kéna vizsgálnod a készülékedet. Vagy pedig átkapcsolni egy másik csatornára.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 07:17:25

@Toronyőr: egyébként tegnap a jj blogján te tetted fel a kérdést, illetbe a felszólitást, hogy mutassuk meg neked, hogy hol van isten. Ebből, és még jónéhány kommentedből gondolom, hogy bajod van isten létezésével

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 07:55:24

@sefatias: Nyugalom, a hosszú élet ritka!
"összehaverkodtunk"??????Így világos?"Te rúgsz, harapsz, marsz."Ja wohl, mindennel és mindenkivel szemben, aki nem hallgat a józan eszére, és csak "száraz tónak, nedves partján"frázisokkal hozakodik elő! Elmondom a te kedvedért sokadszorra, hogy NEM ISTEN LÉTEZÉSÉVEL VAN A BAJOM HANEM A KIBEN, MIBEN LÉTÉVEL!Leesett, keresztény jellegű "barátom"?( barátom, idézőjel)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 08:07:28

@Toronyőr: melyik szavaim tükrözik vissza azt, hogy nem hallgatok a józan eszemre? Hol beszéltem a száraz tó, nedves partjáról? Mit értesz azon, hogy isten kiben, miben léte? És miért csak keresztény jellegü vagyok?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 08:16:58

@Toronyőr: lehet hogy jóval előttem jársz? Lehet. Ahogy mondtam, én még az alapokat próbálom összerakni. De ha lehet hogy már tudsz olyat amit én, vagy mi nem tudunk, akkor miért nem segitesz? Miért nem próbálsz emberi módon, kedvesen, türelmesen beszélgetni másokkal? Lehet, hogy pont rád van szükségem, hogy megértsek valamit. De ahelyett, hogy jézust utánozva kedvese, segitenél, inkább egyből torokra mész mint egy pitbull, pedig lehet hogy csak simogatni akartak

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 09:05:20

@sefatias: "melyik szavaim tükrözik vissza azt, hogy nem hallgatok a józan eszemre?"Olvasd el a saját cikkedet, esetleg, a kommentjeidet!"Mit értesz azon, hogy isten kiben, miben léte?"Ebben mi nem világos? Nem rovásírással írtam!"És miért csak keresztény jellegü vagyok?"Te akartad!www.kislexikon.hu/jelleg.html Az igavonó képességet külön kiemelném:D"De ha lehet hogy már tudsz olyat amit én, vagy mi nem"Vannak olyanok az exek között akik már kapizsgálnak, csak nem merik felvállalni."Miért nem próbálsz emberi módon, kedvesen, türelmesen beszélgetni másokkal?"Próbáltam, hiába!Az exek nagy többsége sínylődik a saját gödrében,pedig csak egy jó nagy bakancs kellene a végbélrózsájukba" De ahelyett, hogy jézust utánozva kedvese, segitenél, inkább egyből torokra mész mint egy pitbull, pedig lehet hogy csak simogatni akartak "Melyik Jézusra gondolsz?A bibliaira? Abból nem kérek. Olvass többet!Ne alázz,minimum egy argentin dog

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:07:57

@Toronyőr: köszönöm a logikus, értnető és kimeritő válaszodat. Most már mindent értek. Mindenesetre már nagyon várom, hogy találkozzunk, mert nagyon kiváncsi vagyok, hogy ki áll a nick mögött.

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 10:30:29

@sefatias: Jel.22:9 "Vigyázz! Ne tedd!Csak rabszolgatársad vagyok ,neked és testvéreidnek, akik próféták, és azoknak, akik megtartják e tekercs szavait. Az Istent imádd!" Kesztyűt hozzál!Nem értem mi a kaki nem világos!

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 10:34:47

@sefatias: Ja ez lemaradt :Toronyőr:sefa 1:0

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:51:45

@Toronyőr: nagyon sajnálom. De gyakorlatilag a mai beszélgetésünkből egy szavadat sem értem. Lehet hogy bennem van a hiba.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 10:55:22

@Toronyőr: rosszul fogalmaztam. Nem csak a mait. Mióta olvasgatom a blogokat, soha nem értettem, hogy te végül is mit akarsz, vagy mik a nézeteid. De további sok sikert hozzájuk

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.16. 11:02:25

@Toronyőr: @sefatias:
Vow, miről maradtam le! Ez jobb, mint a tegnapi angol-svéd meccs!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 12:04:46

@karalabe4: őszintén mondom, hogy toronyőrnek egy szavát nem értem, úgyhogy fogalmam sincs miről maradtál le, mert én sem tudom mi volt ez

szehenza 2012.06.16. 13:58:42

@sefatias: így kívül állóként sem érthető:) nem értem miért ilyen haragos toronyőr.Bár lehet nem az, csak az írásából tűnik annak

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.16. 14:00:09

@szehenza: :DDD ebben biztos vagyok. olyan mint leslie07. itt csinálják a feszkót, közben meg tök normális emberek.

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 20:47:33

@sefatias: Hogy engem Leslie-vel teszel egy lapra az önmagában is megalázó. De, hogy még nem is érted, amiről beszélek, az már rólad szól. Nem te vagy az egyedüli, aki nehezen viseli a stílusom. Még az asszony, aki épp most írja a kommentet, az sem szokta meg.(Menekülőre fogná, de nem hagyom.)Úgyhogy, csak türelem. Krisztus szerint mi egy test vagyunk. Mint a "kar a lábé".:D

Toronyőrbácsi 2012.06.16. 21:11:19

@szehenza: Nézd meg a fecskéket! Isten alkotása! Egyszerűen csodálatosak! Lenyűgöz milyen wirtsaftot csinálnak, és mégis milyen békések. Csak figyeld meg őket, megnyugtató. Épp most néztem őket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.17. 12:27:58

@Toronyőr: tényleg nem tudom mihez kezdjek veled. remélem jövő héten letisztázhatunk mindent. nem akarlak elkeseríteni, de egy szem kritikát nem írtál,nem hogy olyat ami rosszul esett volna. a kommenteket azért töröltem, mert rád nézve kellemetlenek voltak már, mert személyeskedésbe ment át mindkettőnk részéről, és arra semmi szükség. Nem tudom hogy figyelted e de csapos kommentjeit sem töröltem, pedig ha valami negatív volt rám nézve, az övé igen. szóval. lényeg az hogy egy kicsit jobban értelmezd a saját, és a mások írásait is

kicsella 2012.06.17. 20:25:38

@sefatias: "mivel az Isten igazságosságát nem ismerték, hanem a magukét igyekeztek megerősíteni"
Ez telitalálat a tanúkra.
Ugyanis minden vitából a maguk igazságának bizonygatásával próbálnak kikerülni.
Ha pedig már valamire nincs érvük, akkor jön a végső mentsváruk: "hitehagyott vagy, veled nem tárgyalok!"
(Mint ahogyan a minap is az arcomba vágta az egyik.)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.17. 20:28:03

@kicsella: én is igy érzem. ezért is irtam belőle ezt a posztot.

cyrrus 2012.06.19. 12:50:39

@Toronyőr:
hat en most olvastam vegig....de remelem h sefa es toronyor szoban meg tudja beszelni -amihez nagy-nagy kitartast es szeretetet kivanok- mert enyhen szolva nevetseges ez az indulatos, "csak azert sem magyarazom meg mire is gondolok" magatartas a reszedröl. (mint az oviban kb.)
Toronyor! a blog azert van h megbeszeljuk azt, ami vkinek nem vilagos, higgadt es nyugodt fejjel!
Hol van a szeretet a szavaidban? Olvasd at parszor amit irtal.
Bocs de erre nincs szüksegem.
Epitö jellegü hozzaszolasokat varok a kommentekböl.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 13:07:20

@cyrrus: én is igy gondolom. Ezért is töröltem toronyőr kommentjeit mert semmi értelme az ilyen vitáknak. Írja le hogy mi a véleménye, és akkor megvitatjuk. De hát a gondolatait, véleményét nem osztja meg, csak másokat bánt.

küzdős 2012.06.19. 18:35:08

@reboot:
A vének mindent kiagyalnak, hogyan lehet elkerülni a házankénti munkát (jól tudom, bőven benne voltam).
A kivonulások idejére terveznek pásztorit, családi Bt-t, valakivel történő Bt-t, arról nem beszélve, hogy családilag mennek el buzgón HAZA! Viszont ott voltak, buzdítottak, bemutatták a km szerint, mit kell csinálni, aztán léc, amerre csak van kiút! Persze mindég vannak kivételek, de azokat egyiket sem az esze miatt rabolnák el az UFO-k.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.19. 19:00:46

@küzdős: mintha csak az itteni vénekről beszélnél. amikor még volt könyvtanulmányozási csoport, és mindegyiknek tartania kellett volna kivonulást, akkor voltak ám kifogások. Ha mégis elmentek a vének, akkor pont ez a forgatókönyv játszódott le amit írtál.Bár én mindig megszerveztem, és ott voltam, a volt nejem csak akkor jött, ha vittem magammal bt-re, vagy folyóiratkörútra. Neki se füllött a foga a prédikáláshoz, úgyhogy sokszor mentem egyedül. kicsit szégyeltem. De ma ő az egyik legjobb keresztény. igaz most is hazamegy kivonulás után, ha mégis ott lenne.

reboot (törölt) 2012.06.19. 21:07:03

@küzdős: bizony, bizony, de ezt a drága testvérek nem tudhatják...

sokszor az egész cucc nem más, mint színjátszó kör, és az alapozó a teokratikus iskola, amit én színészképzőnek hívok, mert az is !!

küzdős 2012.06.20. 18:20:42

@Toronyőr:
Ne haragudj, de nem tudtam felvenni a fonalat. Csak olvasom Sefatiasnak szánt döféseidet, de nem értettem meg, honnan származnak a vele való sérelmeid, ennek a témának kommentjeiből nem derült ki.
Segíts abban, honnan ered a problémád, látszik, hogy nem innen, ebből a cikkből.
Igazából mi a nézeted, tanú vagy, esetleg voltál, mi a problémád az általad bibliai Jézussal kapcsolatban, stb.? Látszik, hogy a mások által írt szavak (elírások) fontosak számodra, nem az, mit akart kifejezni. A német szavakat, ha idézed, csak pontosan tedd te is, tehát nem wirtsaft, hanem wirtschaft. Látod, kötözködni mindenki tud, de az úgynevezett hang ember a valóságban niemand, ahogyan, most én idézem németül.
Eddigi hozzászólásaid, amit olvastam, valóban építőek (le!), buzdítanak a keresztényi szeretetre, a békére és az egységre.
Én, ha ez a saját oldalam lenne, már kizártalak volna belőle, magam is küzdős vagyok, csodálom Sefatiast, hogy így el van veled, és képes "barátkozni".
Biztosan segítene mindenkinek, ha nem lennél olyan, mint egy csecsemő, aki ccsak ordít, de nem lehet tudni, hogy mmost, éhes, szomlyas, fáj a hasa, vagy csak simán beszart.

küzdős 2012.06.20. 18:24:34

@küzdős: Tudom, hogy a most egy m,a másik gratis.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.20. 18:58:48

@küzdős: köszönöm a segítséget. igazából fogalmam sincs m i a baja, nem is értem őt, de ha többen mondják neki, akkor talán elmondja

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.06.20. 21:04:38

@küzdős: ...és mi az ami a hangembernél is gyengébb? Aki ultrahangember :D

küzdős 2012.06.21. 19:19:31

@Johnny Joker: Ez vicc volt, vagy rám gondoltál?
Viccnek nem rossz, de ha rólam szól, akkor szerintem ez egyáltalán nem vicces, sőt nem is értem, de fogalmazhatnék úgy is, hogy egyenesen rossz.

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 19:31:43

@cyrrus: @küzdős: @sefatias: @Johnny Joker:stb Tán csak nem féltek? Olyan visszafogottan beszéltek! Pont mint egy hű keresztény (pl.:"vagy csak simán beszart", "Aki ultrahangember :D ") Küzdő: Bocs elírtam a wirtschaft-ot ,mint te a"ccsak" szócskát.Amúgy nem a szavakon akadok fenn.Szombaton ,ha "Isten"(?) is úgy akarja, meggyőzhetsz! Denevadulmertkirepedekalul. Ja, az összes komment olvasásával lenne érthető,hogy ki vagyok én. De még talán akkor sem. Nem csak ezen a blogon, de más blogon is törölve lettem, hála Jahvénak (vagy a blog tulajának). Na jó, nem idegesítelek titeket tovább. Az a furcsa bennetek, hogy egy általatok nem ismert, "nem hallott", nem látott ember ennyire könnyen manipulálja a véleményeteket.Szánalmas.Gondoljátok végig a reakciótokat! Persze ez megint nem lesz érthető. De egy bármilyen felsőbb hatalom, ami lehet akár jó, akár rossz,de sokkal nagyobb intelligenciával rendelkezik mint én és manipulálhat benneteket, nem vezethet ugyanígy jó vagy rossz irányba? De ti képben vagytok. Nem vagyok pszichiáter, nem értem az emberi agy működését,de mégis olyan dolgok alapján ítéltek, amiről fogalmatok sincs velem kapcsolatban.Így működik a tv is.(PL.Palesztina egy terrorista állam.Ja hivatalosan nem, de a gyakorlatban mégis)JJ-nek meg üzenem, hogy nem kell félni tőlem. Sértődöttség nélkül, nem biztos, hogy van értelme exjt-kel a kereszténységről, hitről beszélni, mert nem értenek meg, vagy meg akarnak enni.Fura, hogy az ateisták ezt nem csinálják, pedig ők Sátán követői. A blogon megjelenő, Toronyőr által közzétett információ 5 másodperc múlva automatikusan törlődik. Köszönöm.Az őszinteséget meg hagyjuk.Én legalább felvállalom, aki vagyok.Közületek csak kevés őszinte véleménynyilvánítóval találkoztam.De lehet, hogy én sem ismerlek titeket.De szerintetek ennek megint nem volt értelme.Köszönettel, hódolattal, tisztelettel,"szeretettel" mindenki iránt.
Toronyőr

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 19:40:18

@Toronyőr: egyébként nem tudom miből gondolod, hogy én bántani akarlak. inkább segíteni. de nem azért mert jogom, képességem van hozzá. egyszerűen csak mert szeretnék segíteni.

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 20:05:15

@küzdős: Atya Úr Isten!Ennyire ne sértsd meg JJ-t, mert bár nem bírom, de ez már nekem fáj.Ja, persze, én vagyok az akinek csak simán " fáj a hasa".
@sefatias:"Szerintem én is felvállalom önmagam, hiszen nem véletlenül találtak rám páran a facebook-on. kitettem ország világ elé hogy ki vagyik." Paris Hilton nincs fenn a facebook-on? És akkor mi van? Nem gondolom, hogy bántani akarsz,de ha segíteni szeretnél,állok elébe.Tedd meg, ÖNÁLLÓ, ÉS NEM LOPOTT ESZMÉKKEL GONDOLATOKKAL, HANEM JÓZAN ESZEDET HASZNÁLVA.Mindenesetre nagy provokatőr vagy, nem úgy mint én.:DDD

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:06:28

@Toronyőr: az a baj hogy nem értelek. mire gondolsz? milyen eszméket loptam?

küzdős 2012.06.21. 20:20:16

@Toronyőr: Agresszív, de jó a dumád. Talán azonosulnék is vele, de ahogyan jeleztem is, nem tudom, mi fáj.
Azt mondod, hogy az összes beírásodat ismerni kellene. Sajnos én nem ismerem, szívesen venném az álláspontodat az élet nagy dolgairól.
Kérdeztem néhány dolgot veled kapcsolatban. A kérdések komolyak, ha gondolod írj csak nekem.
Magam részéről szerettem az olyan figurákat,akiknek van külön véleménye és ennek hangot is mernek adni, a lényeg az, hogy érthető legyen az álláspontja.
Tényleg nem szeretnélek bántani, csak kitört belőlem a nem tetszésem a homályos, szúrkálódós stilusod miatt.
Tehát, ha tudnám, mi a gond, esetleg meg is értenélek. Érted, adj egy kis fényt, ne a levegőt csapkodjuk, amikor egymást is üthetnénk (Hú, mekkora vicc volt ez tőlem, látom, hogy te is vigyorogsz)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:22:10

@küzdős: egyetértek. én is csak azt látom hogy semmise jó neki, de hogy miért, és mégis milyen megoldást lát, azt nem írná le az istennek se. szombaton kiverem belőle :DDD

küzdős 2012.06.21. 20:31:18

@Toronyőr: Még egy kérdés: Mit jelent az, hogy szombaton, ha Isten is úgy akarja, meggyőződhetsz.
Miről? Mi lesz szombaton? Miért van az Isten után kérdőjel?
Hidd el, totál sötétségben vagyok veled kapcsolatban.

küzdős 2012.06.21. 20:37:30

@sefatias: Kérdés neked is: Mi lesz szombaton, esetleg valami titkos összejövetel, amiről én nem tudhatok?
Szélsőségesek találkozója a grundon?
Ne tudjam meg, hogy engem senki nem hív meg az ilyenre, ha lesz egyáltalán, mert váratlanul beállítok és elveszem az üveggólyótokat, tehát einstand, vagy mi.
Nézzed a meccset tesó, hajrá portugálok.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 20:38:34

@küzdős: irtam privátban. hajrá portugáliaaaa!!!!!

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 20:56:43

@sefatias: Nem értesz? Eddig sem értettél.Először válaszold meg az előző kérdéseimet: a kereszténység hitvilága nem lopott?Ha igen honnan, hogyan? Te pedig úgy tudom, keresztény vagy.A zsidóság eredetét, hitvilágát, istenét ne is említsük, bár kellene, mert innen indult minden.De ha ezt firtatom, az már büntetendő.Érdekes, hogy az ezt megelőző kommentemre keresztény kollégáidtól nem jött válasz.Lehet, hogy nem olvasták még, vagy alszanak,esetleg szórakoznak mint az istenük, persze nem a te istenedre gondolok, az nyilván más. Őszintén javaslom, tényleg legyél nyitottabb, és olvassál bibliai és kereszténységgel kapcsolatos kritikákat.Többet, mint amit idáig megtettél.Nem vezet ateizmushoz,saját példám igazolja.(Nem is akarom, hogy ateista, agnosztikus, vagy bármi legyél.)Csak még több kérdéshez vezet.Most meg látomásom volt,valami Úr nevű személytől, aki megmondta, hogy holnap sok dolgom van, holnapután meg rám küldi az angyalait, akik lelki terrorral megesznek élve.Nekem eljött Armageddon.Imádkozz értem :D Jó éjt!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 21:02:12

@Toronyőr: na kezd valami derengeni. szóval, hogy te a kereszténységen kívül is keresed az igazságot? És nem az én gondolataimat, hanem a kereszténység gondolatait tartod lopottnak? Sajnos eléggé kacifántosan fejezed ki magad, mintha mindenkinek magától értetődő kell hogy legyen az amire te gondolsz. De sajnos erre a szintre még nem jutottam el, de igyexem kérdezni Pl 20:5. szóval akkor te a kereszténység előtti vallásokban is keresed az igazságot? talán a vallás fejlődésben hiszel? Nem pedig a vallás alapításban?

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 21:16:47

@küzdős: Persze hogy totál sötétben vagy!Szbat az a bagolyimádás lesz emberáldozattal! Gyere el Cím:Bohém erdő 666 Csak moloknak

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 21:26:07

@Toronyőr: te beteg vagy. sajnálom. nem lehet veled mihez kezdeni.

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 21:31:09

@sefatias: Holnap megpróbálom, ma már nem megy. bocs! Na azért nem vagy totál bigott."Sajnos eléggé kacifántosan fejezed ki magad, mintha mindenkinek magától értetődő kell hogy legyen az amire te gondolsz." Az ég világon semmi kacifántos nincs benne.

küzdős 2012.06.21. 22:09:40

@Toronyőr: Miért van az, hogy a GPS nem találja ezt a címet, pedig az ember áldozat érdekelne, téged biztosan nem áldoznak fel ezek szerint

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 22:24:54

@küzdős: "Miért van az, hogy a GPS nem találja ezt a címet"- Kérdezd meg az illetékeseket! Nem, Drága engem nem találnának meg, mert én már nem vagyok ember.Egészségedre, kisgyerek!Remélem jól szórakozol.Kérdezd meg Sefát, hol van a Bohém erdő, talán ő tudja. Biztos műveltebb, mint te vagy, te Küzdő!Vicsorogjál csak nyugodtan, nehogy gondolkodj.:DDDDDDDDDD A Vezető Testület és a fiókhivatali tagok szoktak összeülni szeánszra.:DDDDD Ott vitatják meg mi lesz a keresztény Őj Világrend programja, ja meg a következő kongresszusé.DicsértessékazÚrJézus!
@sefatias: Kösz, hogy eddig megtűrtél.Többé nem biztos, hogy ki szeretném fejezni magam ezen a blogon.De azért, kösz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 22:39:57

@Toronyőr: Ahogy érzed. bár nem nevezném kifejezésnek amit csinálsz, de ha nem változtatsz, akkor köszönöm a többi olvasó nevében is, hogy nem kommentelsz. igazából semmit nem teszel hozzá a beszélgetésekhez, csak értelmetlen mondatokkal megtöröd a beszélgetések menetét. Ha esetleg egyszer érzel magadban erőt ahhoz, hogy értelmes gondolatközlésben vegyél részt, amelynek egyik fele én vagyok, privátban megtalálsz. De szombatig még pontot tehetünk a mondat végére.

Toronyőrbácsi 2012.06.21. 22:49:06

@sefatias: Akkor én is köszönöm.Mindenkinek!!!

Ruzsa Söndör 2012.06.21. 23:03:14

Lényegében igaza van Toronyőrnek, amikor szembesíti a 20-30 éve Brooklyn-konform szövegeken szocializálódott volt és perifériára sodródott jelenlegi JT-ket, akik masszívan gyalázzák a saját múltjukat, mintha most kiértek volna a megvilágosodásra a fügefa alatti böjtjük miatt. Az összes klerikális műveltségük onnan fakad és a világ vallásairól alkotott tapasztalataik minimális külső forrásból származnak. Ami műveltségi és társadalmi különbségeik ellenére összehozza őket az a közös ellenség gyűlölete. Ezt akárhogy cifrázzák, gyenge kapocs. A közös Istenük áldása lassan eléri őket :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.21. 23:21:52

@Ruzsa Söndör: hát mit ne mondjak...egyetértek. Saját tapasztalatból mondhatom, hogy Jehova Tanúi igazából csak ott tudnak sikert elérni, ahol semmilyen, vagy nagyon minimális bibliai ismeret van. Ezért azok az emberek, akik onnan kikerülnek, csakis azzal a vallási illetve"klerikális" ismerettel rendelkeznek, amivel a bekerülésük előtt. Azt hiszem ezért nem lehet minket vádolni. Az én eredeti egyházam, illetve az ebbe az egyházba bekeresztelő szüleim gyakorlatilag SEMMIT nem tettek azért, hogy egy bizonyos mértékű ismerettel, megvédjenek attól, hogy félre legyek vezetve. Jó neked, hogy te más nevelést, tanítást kaptál. De szerintem te sem vagy vádolható azért, mert van olyan dolog, amiben sokkal jobb vagyok mint te. Lehet hogy számodra nevetséges a mi útkeresésünk, de szerintem nevetés helyett inkább segíts, és add át a tudásod. Nem hiszem, hogy a kommented híven visszatükrözi Jézus gondolkodását a megtévedt bárányokról, illetve a pásztor nélküli juhokról.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 07:32:54

@sefatias:
" igazából semmit nem teszel hozzá a beszélgetésekhez, csak értelmetlen mondatokkal megtöröd a beszélgetések menetét."

Bocs, cáfolnám: toronyőr kommentjei nagyon is színesek és eredetiek. KIhívást állít a volt tagok elé azáltal, hogy meghökkenti őket, így lehetőség van kizökkenni a begyöpösödött gondolati vágányokból.

Ruzsa Söndör is csak erre világított rá.

Igaz, a JT gondolkodás túl kényelmes volt, ami miatt kissé elrozsdásodtak az agyféltekék.
" a 20-30 éve Brooklyn-konform szövegeken szocializálódott volt és perifériára sodródott jelenlegi JT-ket, akik masszívan gyalázzák a saját múltjukat, mintha most kiértek volna a megvilágosodásra a fügefa alatti böjtjük miatt".
A múltunk kiértékelése nélkül éppen olyan nevetségessé tesszük magunkat az emberek előtt, mint amikor JT-i voltunk.

Az exek "nagy egyetértése" és "krisztus-keresése" nem több, mint egy újabb szekta, vagyis cseberből-veder.

Toronyőr legalább mer szembeszállni ezzel a posványodással. (az már más kérdés, hogy milyen stílusban teszi ezt, de hát belőle ez jön...)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 07:48:58

@karalabe4: hát toronyőr legfelkebb abban állit kihivást, hogy az ember egész nap,azon gondolkodik, hogy mit is akart mondani, mert csak szavakat olvas az ember, de gondolatot nem találni. De szerintem hagyjuk is őt. A nagy rablóvezérbő lett szabadságharcossal egyetértek, szerintem ez kitünt a kommentemből, legfeljebb azt a fesőbbrendűség érzést iktatnám ki a mondanivalójából. Az hogy a krisztus keresés újabb szektához vezet-e azt nem tudom. Ha innen nézzük, akkor már majdnem ott tartunk, hogy érdemes-e a bibliával, és a kereszténységgel, mint isten akaratával foglalkozni. Vagy egyáltalán szükségünk van-e erre a témára?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 07:54:27

@karalabe4: egyébként nem érzem úgy hogy masszivan gyaláznám a saját múltamat. Ezt akkor sem tettem meg, amikor tanú voltam. Sosem tagadtam meg, vagy vertem a mellem bánatomban, mert olyan voltam amilyen. Sőt rengeteget tanultam a fiatalkoromból. Az egy más kérdés, hogy nem kellemes érzés a jelenlegi útkeresés, és az ezzel járó csalódás, illetve örökös gondolkodás

reboot (törölt) 2012.06.22. 08:23:41

@sefatias: örülj rúzsa sándornak, hogy lefordítja neked toronyőr mondandóját, sőt megfejeli egyetértésével :)

szóval, ha toronyőt ír valamit, a sanyika kedvest köll mögkérdözni, hogy mi vót a sommája a dógóknak :)

és utána, mint az irodalmi est végén megholt költő mondaná: "gondolta a fene"

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 08:43:45

@reboot: hát hallod... Este lefekvés utń én os ezen elmékedtem. Ahelyett hogy a cseh portugál meccs momentumait, ronaldó gólját idéztem volna fel elmémben, azon gondolkoztam, hogy söndör bátyánk milyen jól megfejtette toronyőr rejtjeles irásait. Mintha egy kódfejtő szerkentyű lenne a monitorjára szerelve, ami előhozza a titkos mondanivalókat. Ráadásul ilyen névvel, egyből fotóval, első kommentet irni nem kis teljesitmény. Ettől függetlenül igazat adok neki. Tényleg fogalmam, fogalmunk nincs a klerikális műveltségről. Igaz életemben nem hallottam ezt a kifejezést. De az biztos, hogy rengeteg tanulni valómáll előttem, aminek vagy nekifogok, vagy hagyom az egészet a csudába

reboot (törölt) 2012.06.22. 09:14:37

@sefatias: én mint alul művelt paraszt, ha ajánlhatom, akkor szerezd be ezt a könyvet:

www.lacikazi.hu/tartalom/james-b-north-%E2%80%93-egyh%C3%A1z-t%C3%B6rt%C3%A9nete-p%C3%BCnk%C3%B6sdt%C5%91l-napjainkig

mellesleg annak az amerikai intézménynek az egyik oktatójától származik, ahova anno a jt között nagyra tartott F. Franz is járt kevesebb mint 3 évet :)

időben van egy kis eltérés (jó pár évtized) de, ilyenekről biztos nem hallott anno F. Franz, mert ha hallott volna, és megérti, szerintem nem vezeti több évtizedig az őrtorony társaságot elnöki pozícióban !!

a könyv amúgy elég részletes, és széleskörű ismeretanyagot tartalmaz, csak ajánlani tudom minden alul képzett, ismerethiányos, beszűkült, egyébként csak a közös ellenség köpködésében egyet értő sorstársamnak

ej de kiütném az okos kis fejét a fülei közül a drága kis sanyikának :D

reboot (törölt) 2012.06.22. 09:16:14

@Ruzsa Söndör: drága sándor "... ! melyik út megyen itt budára??" hm? undestood? remélem vágod !

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 09:42:11

@reboot: már nézegettem ezt a könyvet a harmat kiadónál, de ha te mondod, akkor ma meg is rendelem. Úgyis kell még egy új károlit rendelnem a trifinek, és akkor egy füst alatt meglesz a kettő (vagy három) de hatud valaki egy keresztény könyvesbótot a déli pu. Körül, akkor gyorsan irja meg, mig itt vagyok

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 10:06:37

@sefatias: Azért neked válaszolok, mert az eddigi írásaidból az tűnik ki, hogy egy Keresztény lelkületű ember vagy, függetlenül az Egyházadban jelenleg betöltött státuszodtól. Mivel magatartásformát kritizáltam és nem személyeskedtem senkivel ezért nem érzem a felsőbbrendűség vádját jogosnak. Azt pedig, hogy mi az etikus és mi nem, vallási képzés nélkül is sokan a bensejükből érzik az általatok pogánynak tartottak közül is. A hasonlatom a következő, a kritikám alapjainak a megértéséhez.
Ha valaki épít egy épületet és azt utána sokan használják (legyen az templom, parlament, vagy akármi) és néhányan akik a használat közben felismerik, hogy számukra szűkek, vagy nem megfelelőek, ill. elfogadhatatlannak tartják valamilyen okból, azok részéről nem elfogadható, ha lecserélnek az épület tetején egy keresztet csillagra, vagy néhány más emblematikus dolgot megváltoztatnak és ugyanazon néven sajátnak kezdik tekinteni. Ti mindannyian az igazság kereséséről értekeztek, de lényegében egyetlen (és nem is a legjelentősebb) egyházhoz képest definiáljátok magatokat. Pontosabban a hibáihoz, amit ti már nem követtek.-(el.) Ha néhány színből még az egyházban lévőt ez irritál az nem a tükör hibája, bár a Mostoha a mesében adott a tükörnek is rendesen :D

Azt már többen látják közületek is, hogy emberi közösséget kormányozni nem egyszerű dolog, hiszen jó emberi kezdeményezések törvényszerűen megbuknak a tagok hibáiból. Ha van energiátok és tudásotok egy új és jobb létrehozásához és a magam részéről üdvözlöm és a legnagyobb tisztelettel fogadom. Nem színből, hanem szívből. Lévén a nickem alapján is a SZABADFSÁG öreg barátjaként. Mindig rosszul tűrtem a diktatúrákat és az indokolatlan korlátokat. A határaim azok, amit magam is megértek és belátok, parancsra nem megy.

Tehát tisztelem az itt írogatók közül azokat, akik a meggyőződésük miatt felálltak a JT tagok közül és azt mondták, "már nem tudok hinni a gyülekezet alapvető tanításaiban, ezért másként szeretném élni az életem". Viszont nem igazolható, családi, anyagi, érzelmi stb...érvekkel a hazugság, a csalás, az árulás. Mint ahogyan a valamelyik Tanú mondta nekem egyszer, hogy "nem mentesít a lopás alól, ha a meglopott gazdag és a tolvaj szegény és rászorul". Jól emlékszem a példájára, mert bibliával is alátámasztotta :)

Persze megértem, hogy az emberi szív a haláláig mentegeti önmagát és önigazolásért kiált.

Köszönöm, hogy megértetettek még, ha nem is értetek egyet velem. További vitákba azért nem bocsátkoznék, mert ez a TI harcotok és nem az enyém.
sziasztok.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 10:38:35

@sefatias:
Szerintem is félreértetted. Egyébként pont rád nem jellemző, hogy kivond magad a saját élettörténetedből, túl keményen ítéled meg magad.

Bizony nagyobb alázatot lehene elvárni az exektől, mert azzal, hogy "rájöttek" a társulati turpisságára, sokan már azt is gondolhatják, hogy felfedezték a spanyolviaszt. Elfelejtették azt a kis jelentéktelennek látszó részletet, hogy ők maguk ugyanúgy részét alkották a rendszernek, tolták annak szekerét és tapostak mások fején. A legkönnyebb azt mondani, hogy engem becsapott az a csúnya társulat...

Mindössze arról van szó, hogy ha látom a másik (adott esetben az Őrtorony társulat) hibáit, az még senkit nem tesz automatikusan igazságossá. Ezt úgy kb az óvodáskorú gyerekek gondolják így.
Ha Pistike rossz volt, akkor ebből következik, hogy én biztosan jó vagyok.
Sok van még hátra, fel kell nőni.

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 10:49:42

@reboot: Csak a személyeskedéseidért cserébe :D "Vakok közt a félszemű a császár". Nagyon kicsi a te blogkirályágod. Sose legyen nagyobb sikered mint, hogy itt prófétálj és itt a csúcsra is értél, mert a becsületességed alapján innen, már csak lefelé vezet az út.

reboot (törölt) 2012.06.22. 11:15:04

@Ruzsa Söndör:

Azért neked válaszolok, mert az eddigi írásaidból az tűnik ki, hogy egy Keresztény lelkületű ember vagy
>>értem a célzást…, nem, nem az ing, amit ’miért vettél magadra?’<<

Mivel magatartásformát kritizáltam és nem személyeskedtem senkivel ezért nem érzem a felsőbbrendűség vádját jogosnak.
>>hazudsz! és meg akarsz téveszteni másokat! mit képzelsz te rólunk és magadról??bizonyítsam? égni fogsz nagyon!<<

Azt pedig, hogy mi az etikus és mi nem, vallási képzés nélkül is sokan a bensejükből érzik
>>mekkora igazságszóló vagy te… 1x1=1<<

az általatok pogánynak tartottak közül is.
>>ne általánosíts! nem igaz<<

A hasonlatom a következő, a kritikám alapjainak a megértéséhez.
>>és még egy hasonlat erejéig is leereszkedsz hozzánk, hogy értésünkre add…, lássuk!<<

Ha valaki épít egy épületet és azt utána sokan használják (legyen az templom, parlament, vagy akármi) és néhányan akik a használat közben felismerik, hogy számukra szűkek, vagy nem megfelelőek, ill. elfogadhatatlannak tartják valamilyen okból, azok részéről nem elfogadható, ha lecserélnek az épület tetején egy keresztet csillagra, vagy néhány más emblematikus dolgot megváltoztatnak és ugyanazon néven sajátnak kezdik tekinteni.
>>huh, ez nagyon gyengúsz volt<<

Ti mindannyian az igazság kereséséről értekeztek
>>nem mindnyájan!<<

de lényegében egyetlen (és nem is a legjelentősebb) egyházhoz képest definiáljátok magatokat.
>> általánosítasz, egyszerűsítesz, és hülyeségeket beszélsz! mit gondolsz te rólunk?!!<<

Pontosabban a hibáihoz, amit ti már nem követtek.-(el.)
>>tózse<<

Ha néhány színből még az egyházban lévőt ez irritál az nem a tükör hibája, bár a Mostoha a mesében adott a tükörnek is rendesen :D
>>nem tükörképet adtál, hanem festettél egy hamis képet rólunk... meg is kapod ami jár ezért<<

Azt már többen látják közületek is, hogy emberi közösséget kormányozni nem egyszerű dolog, hiszen jó emberi kezdeményezések törvényszerűen megbuknak a tagok hibáiból.
>>1x1=1<<

Ha van energiátok és tudásotok egy új és jobb létrehozásához és a magam részéről üdvözlöm és a legnagyobb tisztelettel fogadom.
>>igeeen? és te mit tudsz ehhez felajánlani??<<

Nem színből, hanem szívből.
>>akkor meg még inkább! TE mit tudsz ehhez felajánlani??<<
>> nem ám csak így távol állunk és üdvözöljük, meg tiszteljük, tök gáz hozzá állás…<<

Lévén a nickem alapján is a SZABADFSÁG öreg barátjaként.
>>te, kérdezd már meg a szabdság haverodtól, hogy hol a határa!<<

Mindig rosszul tűrtem a diktatúrákat és az indokolatlan korlátokat.
>>és ez nagy dolog?? nekem meg két lábam van képzeld<<

A határaim azok, amit magam is megértek és belátok, parancsra nem megy.
>>akkor te se vagy keresztény, az tuti…, de más se…, figyi, nem látod a korlátaidat, és röhejessé teszed magad 2 kommenttel…<<

Tehát tisztelem az itt írogatók közül azokat, akik a meggyőződésük miatt felálltak a JT tagok közül és azt mondták, "már nem tudok hinni a gyülekezet alapvető tanításaiban, ezért másként szeretném élni az életem".
>>na és mi van a többiekkel?<<

Viszont nem igazolható, családi, anyagi, érzelmi stb...érvekkel a hazugság, a csalás, az árulás.
>>te már csak tudod, mint az igazság bajnoka…, hú de megmondtad<<

Mint ahogyan a valamelyik Tanú mondta nekem egyszer, hogy "nem mentesít a lopás alól, ha a meglopott gazdag és a tolvaj szegény és rászorul". Jól emlékszem a példájára, mert bibliával is alátámasztotta :)
>>te se ismered a bibliát (OSZ), ócska szövegeddel butíts másokat!<<

Persze megértem, hogy az emberi szív a haláláig mentegeti önmagát és önigazolásért kiált.
>>kiindultál magadból? vagy megint 1x1=1????)

Köszönöm, hogy megértetettek még,
>>én inkább szörnyülködök<<

ha nem is értetek egyet velem.
>>majd minnyá meg is sajnállák, ütyürü-pütyürű kisemberkével nem értenek eggyet<<

További vitákba azért nem bocsátkoznék, mert ez a TI harcotok és nem az enyém.
>>akkor miért szóltál bele? a pálya széléről a beugatás sehol sem díjjazzák!! öregem, vagy maradj itt, és tedd hozzá a magadét a sztorihoz, vagy keress olyan játszó társakat, akik bedőlnek a dumádnak<<

sziasztok.
>>szia<<

reboot (törölt) 2012.06.22. 11:18:56

@Ruzsa Söndör: kisember, megsérteni engem TE nem tudsz, ez a blog nekem csak passzió és törlesztés, a kis királyságom meg megvan az életben, nekem nem kell virtuális, örülnél te, ha én helyemben lehetnél :)

reboot (törölt) 2012.06.22. 11:20:04

@Ruzsa Söndör: ne papolj becsületességről, ne játszd magad, hidd le, nem áll jól :)

reboot (törölt) 2012.06.22. 11:24:54

@karalabe4: kérhetek valamit? a rúzsa magdinak :D ja nem, a rúzsa söndörnek is tanítsd már meg a stílusodat, látásmódodat pls :) hátha hasznát veszi mások épülésére

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 11:33:36

@reboot: ugyan miért kéne, teljesen jó stílusa van.

Egyébként is mindenki látásmódjából lehet épűlni, főleg ha az illető őszinte (és ő annak tűnik).
Mindössze a JT tagság által felvett "nagy arc"-ot kell csak levetkőzni ehhez.

Jajj, most olvasom a fenti diskurzust, marha jó, fetrengek a röhögéstől:
"Vakok közt a félszemű a császár"

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 11:35:54

@reboot: Nem cáfoltál, csak gúnyolódtál és minősítettél. :D
De azt hiszem nem volt felesleges a kommentem. Ez volt a neked szóló kis mondatom célja. Hogy megmutasd ki vagy valójában.

reboot (törölt) 2012.06.22. 12:20:52

@karalabe4: szóval jó a stílusa, csak nagyképű :) értelek :D

reboot (törölt) 2012.06.22. 12:28:26

@Ruzsa Söndör: te nem vagy magadnál, egy kezemen meg lehet számolni, hogy hány embert osztottam le úgy mint téged, és gondolod ez mindent elmond rólam? ez alapján akarsz megítélni?? ne nevettesd már ki magad :D

ne add úgy elő a dolgot, mintha a te célodnak én bedőlve lelepleztem volna magam

[1] nem vagy te ekkora játékos
[2] én meg nem vagyok ekkora lúzer

amit írtam, az neked, és rólad szólt, mert jöttél, láttál, és szépen elkent szavakkal degradáltad azokat, akiket én kedvelek

bírd a kritikát, és láss tisztán!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 12:30:49

@reboot: komolyan megnevetettél, már rég szórakoztam ilyen jól a blogon...

reboot (törölt) 2012.06.22. 12:54:38

@Ruzsa Söndör: te akartad, megkapod ! ezt írtad te rólunk:

„Brooklyn-konform szövegeken szocializálódott”

„perifériára sodródott”

„mintha … kiértek volna a megvilágosodásra a fügefa alatti böjtjük miatt”

„Az összes klerikális műveltségük onnan fakad”

„a világ vallásairól alkotott tapasztalataik minimális külső forrásból származnak”

„Ami … összehozza őket az a közös ellenség gyűlölete”

„Ezt akárhogy cifrázzák, gyenge kapocs”

„A közös Istenük áldása lassan eléri őket :D”

utána meg ezt:

"Mivel magatartásformát kritizáltam és nem személyeskedtem senkivel ezért nem érzem a felsőbbrendűség vádját jogosnak."

[1] nem csak magatartás formákat kritizáltál !!
[2] nem személyeskedtél, ez igaz

felsőbbrendűség vádja?? csak aki személyeskedik, az felsőbbrendű?? mint pl. én veled szemben??

személyeskedés -> felsőbbrendűség
nincs személyeskedés -> nincs felsőbbrendűség?

hm?

oké, akkor én bocsánatot kérek, a személyeskedésemért, és ezúton kritizálom MAGATARTÁSFORMÁDAT MISZERINT:

[1] azt állítod magadról, hogy CSAK elítéltél bizonyos magatartás formákat!

[2] úgy állítod be az egyik mondatod, mint célt, mely szentesítette az eszközt az én valódi egyéniségem leleplezésére ("Ez volt a neked szóló kis mondatom célja")

[3] a blogtársakat vaknak titulálod, engem meg félszeműnek ("Vakok közt a félszemű a császár")

[4] illetve felszínesen ítélsz és téves elvárásaid vannak ("Nem cáfoltál, csak gúnyolódtál és minősítettél" cáfoltam is, de nem vetted észre, minősíteni jogom van)

ugye mennyivel jobb így, személyeskedés nélkül??

:D

reboot (törölt) 2012.06.22. 13:04:26

@sefatias: remélem neked is tetszeni fog :) tényleg jó könyv, és valószínűleg sokszor fogsz párhuzamot érezni jt irányába, látva azt, hogy az egyháznak milyen nehéz volt normális választ adni elsőre az élet hozta társadalmi, teológiai problémákra, nem sorolom tovább... :) sok olyan kérdést letisztáz, ami benned volt, de lehet nem fogalmaztad meg magadnak :)

reboot (törölt) 2012.06.22. 13:07:02

@karalabe4: akkor van egy javaslatom :) regisztrálj egy másik nicknéven, és nyomd a süket dumát, provokálj engem, és lesz még folytatás :D

nem ám :) egy idő után karecsit se méltattam válaszra :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 13:11:45

@Ruzsa Söndör: tényleg ritka az, ha reboot igy kioszt valakit, de általában megvan az oka. Én személy szerint nem bánnám, és ahogy reboot kommentjeiből kiderült, hogy ő sem, ha itt maradnál, és megosztanád velünk a gondolataidat. Igen különleges képességekkel lehetsz megáldva, hiszen meg tudtad fejteni toronyőr gondolatait, ami nekem hónapok óta nem sikerül. Az látszik hogy nem érted, hogy mi a blog célja, vagy hogy mit szeretnénk. De ha maradsz, és kicsit ismerkedsz velünk, akkor ezt át lehet hidalni, és talán új ajtókat nyithatsz nekünk. Szerintem gyakorlott blogoló vagy. Ez látszik a fellépésedből, de ha nem akkor bocs. a reboottal történt szócsata jó bevezető lehet. Ird le a véleményed, de olyan stilusban, hogy én is megértsem, meg a nagymamám is. Egyébként nem hiszem, hogy találgál a blogon új és sokkal szupibb szekta alapitási tervet, egyszerűen csak igyekszünk érzel i támogatást nyújtani egymásnak, illetve volt hittársainknak, akik titokban olvasgatják ezt a szamizdat blogot

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 13:15:49

@reboot: a párhuzam már az elején érződik. Meg is ijedtem.

reboot (törölt) 2012.06.22. 13:28:33

@sefatias: na, már megérte felkelnem :) a napi 1 jó cselekedetem megvolt, adtam egy jó tippet neked, hogy milyen könyvet olvass :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 13:32:46

@reboot: @sefatias:
Azt nem tudjuk, hogy Söndör "bácsi" hogyan keveredett ide, ha már egyszer itt van, értékelni kellene.
A JT közösség egy meglehetősen zárt, szemellenzős, gondolatilag beszűkítős közösség. Miért baj az, ha valaki olyannak mutat be bennünket, ahogyan a kívülállók láthatnak.

Én magam is tapasztaltam, aki valaha Jt voltam, hogy igen nehéz azt a sok hülyeséget, ostoba Jt-féle felfuvalkodottságot, kivagyiságot elhallgatni, amit itt egyesek kifejtenek magukról. Volt úgy, hogy rá sem bírtam nézni a blogra emiatt.
Milyen fárasztó lehet ez egy olyan személynek, akinek valamennyire más rálátása van az esetre. Én örülök, hogy leírta a meglátásait és sok mindennel egyet is értek.

Szerintem ti nagyon magatokra vettétek az egészet.
PL: Sefa, azért mert neked kissebbrendűségi komplexusod van, attól még a másik nem feltétlenül felsőbbrendűsködik. Miért kell neked mindent külön megmagyarázni?

Vagy reboot: téged csak addig bánt az intolerancia, amíg azt veled szemben gyakorolják, ha már te viselkedsz másokkal így, akkor az elfogadható?

reboot (törölt) 2012.06.22. 13:58:10

@karalabe4:

nem szoktam először ütni, nem vagyok bunkó, de ha másik üt, vagy hadonászik, akkor ne csodálkozzon

azt látom, hogy az általa kifejtett gondolatok itt egyesek szerint hasznosak lennének, nekem szo-szo a legjobb esetben is...

nekem a stílusa abszolút nem jött be azért, mert a mondanivalója bár hímes, de sértő, degradáló

rám pl. nem igaz amit az első kommentjében írt, és úgy érzem más blogtársaimra sem, de ha mégis, akkor bocs hogy többnek gondoltam egyeseket, és hát akkor akinek inge vegye nyugodtan magára, nem szaladok oda, és tépem le róla, hogy ez az ing nem rád való :D

írod:

"téged csak addig bánt az intolerancia, amíg azt veled szemben gyakorolják"

tudnál erre példát mondani?

"ha már te viselkedsz másokkal így, akkor az elfogadható?"

nem, de célravezető, illetve hangsúlyozom, csak ritka esetben váltok át erre a stílusra, és okkal :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.22. 14:27:37

@reboot:
Amit írt az első kommentjében, azt nem rólad írta. Egyszerűen ez volt a benyomása az oldalak olvasásáa közben (ki tudja mennyit olvasott). A főbb vonalakban egyetértek vele.
De ez most mindegy, hogy igaz-e vagy sem (nyilván van akire az, van akire nem), de mivel nem említett meg személyeket, ezért senki sem sértődhet meg ezen jogosan, hacsak nem veszi magára a dolgot.

Még ha te magad ezzel mélységesen nem értesz egyet és megalázónak tartod azt másokra nézve (amihez természetesen jogod van) mégsem érveket hoztál fel normális stílusban, hanem rögtön nekimentél és személyeskedni kezdtél vele mégpedig meglehetősen gúnyos modorban:
"örülj rúzsa sándornak, hogy lefordítja neked toronyőr mondandóját"
"én mint alul művelt paraszt,"
" drága sándor "... ! melyik út megyen itt budára??" hm? undestood? remélem vágod !"

Mégis mire számítotál? Őt sem ejtették a fejére, és ez már kiderült az első hozzászólásából is.

Én sajnos egyetértek Söndörrel abban, hogy egyfajta félműveltség jellemzi a Tanúkat, amire ráadásul baromira büszkék is. Amikor te magad estél áldozatul ilyen embereknek a gyüliben, akik nem tolerálták a más véleményt, mert ők olyan okosnak képzelték magukat (én nem tudom mi történt csak most ezt hoztam példának) akkor az téged padlóra küldött.

Most itt van egy ember, akinek a tiédtől van eltérő véleménye, akkor vajon képes vagy-e azt mondani, hogy joga van ehhez?

Akkor most hogy van ez?

Egy angol közmondás szerint: "what goes around, comes around", vagyis ami jön belőlünk az fog szembejönni velünk az utcán.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 14:45:22

@karalabe4: nekem semmi bajom söndör bácsi jelenlétével. sőt! mint kifejeztem többször is, nem bánnám, ha maradna, és megosztaná velünk a gondolatait. És akárhányszor olvasom az első kommentjét akár még visszafelé is, akkor is lekezelő. ezzel szemben a többi már nem annyira. De hát ez nem is érdekel. lényeg, hogy úgy tűnik tud olyat amit én, vagy mi nem. Ezért szeretném ha ezt kifejtené, a reboottal történő szócsatától mentesen

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 14:49:49

@reboot: Talán már mondtam, hogy olvasom a Katolikus egyház története címü könyvet. nem kis falat, három kötetes, és akkora mint egy lexikon. illetve három.
moly.hu/konyvek/dr-szanto-konrad-a-katolikus-egyhaz-tortenete-i-iii Lényegében ugyanarról szól mint amit ma vettem, de az egyik katolikus szemszögből, a másik pedig nem. Érdekes, hogy ugyanazokat a bibliaidézeteket, ugyanazokat a második századi keresztényeket idézi mindkettő, és mégis két különböző véleményt formálnak. hogy mik vannak...

reboot (törölt) 2012.06.22. 14:54:19

@karalabe4:

Amit írt az első kommentjében, azt nem rólad írta.
>>általánosítva írt, egy kalap alá véve<<

mivel nem említett meg személyeket, ezért senki sem sértődhet meg ezen jogosan, hacsak nem veszi magára a dolgot
>>tévedsz, ha én nem említelek meg téged név szerint, de a sötét hajú hölgyekről negatívan beszélek, akkor te is benne vagy<<

>>pont ezért írtam azt, hogy vedd a szárnyaid alá, mert te legalább ügyelsz arra, hogy kiegyensúlyozott légy, ő meg általánosítot<<

mégsem érveket hoztál fel normális stílusban, hanem rögtön nekimentél és személyeskedni kezdtél vele mégpedig meglehetősen gúnyos modorban
>>ez így van :)<<

Mégis mire számítotál?
>>én? semmire, jelezni akartam, hogy vegyen vissza, még ha szépen is csomagolja a mondókáját, én direkt nem csomagoltam<<

Őt sem ejtették a fejére, és ez már kiderült az első hozzászólásából is.
>>ezzel nem értek egyet<<

Én sajnos egyetértek Söndörrel abban, hogy egyfajta félműveltség jellemzi a Tanúkat, amire ráadásul baromira büszkék is.
>>akkor menjen jt királyság termébe prédikálni erről<<

Amikor te magad estél áldozatul ilyen embereknek a gyüliben, akik nem tolerálták a más véleményt, mert ők olyan okosnak képzelték magukat (én nem tudom mi történt csak most ezt hoztam példának) akkor az téged padlóra küldött.
>>hm, tudnod kéne ki vagyok... erre nem tudok mit írni, mert ez így nem történt meg<<

Most itt van egy ember, akinek a tiédtől van eltérő véleménye, akkor vajon képes vagy-e azt mondani, hogy joga van ehhez?
>>joga van, és nekem is azt mondani, hogy egy része baromság, és általánosítás<<

Akkor most hogy van ez?
>>pont úgy<<

Egy angol közmondás szerint: "what goes around, comes around", vagyis ami jön belőlünk az fog szembejönni velünk az utcán.
>>ritkán jön szembe :)<<

reboot (törölt) 2012.06.22. 15:05:23

@sefatias: "Érdekes, hogy ugyanazokat a bibliaidézeteket, ugyanazokat a második századi keresztényeket idézi mindkettő, és mégis két különböző véleményt formálnak. hogy mik vannak..."

mondj már erre példát, érdekelne, bár meglepődni már nem tudok ezen :)

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 17:13:36

Hát valóban az történt, amit a szoftverhibás úr jól megmondott: lelepleződtem! Egy ostoba, (és épp emiatt) nagyképű, felfuvalkodott, gőgös, túlzottan önérzetes, felszínes alak vagyok. Ja és tájékozatlan az OSZ-ben és a JT-ban. De csakis azért mertem válaszolni a 7 diplomás úrnak, mert a saját stílusomra ismertem és az én hülyeségem és emberi hitványságom, semmit nem von le az ő becstelen életéből. Ezt neki egy kisgyermek szájából is el kellene viselnie, hiszen valóban rutinos (sokfelé) blogolóként egy percig sem hittem, hogy a barátait védi a saját (itt jöhet egy fakultatív jelző) egója helyett. Egyébként tényleg okkal olvastam, sőt célirányosan a blogon egy barátom kommentjeit követve a nicke alapján.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:18:37

@reboot: Mr. James North arra a következtetésre jutott a szentírás tanulmányozása során, hogy a presbiterek, és a püspökök ugyanazt a csoportot jelentik, és hogy amikor a biblia egy gyülekezet véneIről, és püspökeIről beszél, akkor mindig többes számban, tehát egy csoport alkotta a gyülekezet véneit, püspökeit, és a két tipusú feladatot ugyanazok az emberek látták elé, azaz egy fickó egyszerre volt vén, és püspök. Dr szántó Kornél pedig arra a következtetésre jutott, hogy a Biblia a vénekről minden esetben többes számban, viszont a püspökről minden esetben egyes számban beszél, ezért ez azt jelenti, hogy a két feladat teljesen mást jelent, és ezért egy gyülekezetben volt egy vének testülete, akik fölött a püspök elnökölt

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:22:47

@Ruzsa Söndör: @reboot: Drága barátaim szerintem a személyeskedést most már hagyjuk, megtörtént az ismerkedés. tekintsünk előre és dobáljuk tele a közös kalapot a saját tudásunkkal. Söndör bátya! mond meg nekünk a tutit. szerinted merre vezet egy őszinte keresztény útja?

küzdős 2012.06.22. 17:30:59

@reboot: Ejnye-bejnye barátocskám!
Söndör beszótt neköd, mögmonta a frankót, oszt nem bírod eeviseeni?
Söndör nem hülye, változtassa a nevit gyakran, csak a stilusát nem. Az tetszik, hogy bevitt a mánásba, ráugrottá a provokációra, mint ping-pong, mög a Toronyőr az enyimre. Van az a szöveg, ami előhozza az állatot belűlűnk.
Odáig jutottá, hogy azt mond Söndörnek, hogy bakfitty? Ilyet csak égy valaki mert neki szóni, az mög ott fekszik az epör fa alatt.
Lögyé okosnak okos, Söndörnek mög Söndör. Oszt, hogy mellik a zsidó, mellik a görög, vagy a betyár, azt neköd köll látnod.
Remélöm értötted, ha nem biztosan eemagyarázza neköd valamellik betyár.

reboot (törölt) 2012.06.22. 17:39:43

@küzdős: Akkor én csak annyit mondok erre: bakfity, nem olyan nehéz az az eper fa :D

reboot (törölt) 2012.06.22. 17:44:44

@Ruzsa Söndör: Jó észrevételek. Az egoval kapcsolatban azonban tévedsz, nem feltétlen a méretével kapcsolatban, hanem az inditékom vonatkozásában. De nem gond.

reboot (törölt) 2012.06.22. 17:45:43

@sefatias: Ja, sajna nem vagyok meglepődve.

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 17:49:05

@küzdős: tezsvéröm, amikó a sört ittuk aszontad, hogy té égyáltalán nem írogacc ide, csak ó'vasó...azé ez nem vót fair! De gyön még kutyára úthengör, oszt én mög boroztatni foglak amíg e'nem mondod a tuttit.

A reebookot mög attú tartok, hogy isméröm is, me' a stílusa igen markáncsos, de ha mégsé akkó sé sok illen futkos a bűnös városba' nem sok köll égy illenre rákérdözni...

A többiektől meg tényleg őszinte bocsi, de a "hülyék a túloldalon vannak" és sefának személyesen csak azt, ha már megkérdezett a véleményemről, hogy az Isten akit tisztelünk a képességeket, vagy a tulajdonságokat becsüli-e többre?
Mert, ha nem leszünk jobb emberek, akkor paszírozhatjuk a sz.(ó)t napestig, de a hitünk csak olyan, mint a képzeletben elfogyasztott vacsora.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 17:51:55

@Ruzsa Söndör: ezzel egyetértek. tenni kell, méghozzá jót, hogy keresztényeknek mondhassuk magunkat

küzdős 2012.06.22. 18:00:26

@Toronyőr: Nem tudom, hogy sírjak-e, vagy röhögjek DDDDDDDDDDDDDDD
Hatalmas bácsi vagy (én, mint kisgyerek mondom), igaz most csak vicsorgok, gondolkodni nem tudok, mert rád figyelek, bölcsességed határtalan, persze ez érthető, hiszen azt mondod magadról, te már nem vagy ember, mondjuk erre nem is gondoltam egy percig sem. Akkor szellem lehetsz csak, (bízom benne, hogy nem szent!) DDDDDDDD
Sefatiastól majd megkérdezem, merre van a Bohém erdő, mert ő okosabb nálam.
Sajnos nem hiszem, hogy okosabb, mert úgy tűnik, ő sem érti az életadó igét, ami a szádból származik, nem az eszedből.
Vezető Testület, meg fiókhivatalok, vagy mik. Ezek milyen betegségek? Osszad az észt szellem(es) bácsi.
Ne lépjél le innen, szines vagy, mint egy kakadu, vagy mi a frásznak hívják, te biztosan tudod. DDDDDDDDDDDDD
A tolmácsodat honnan szedted össze, aki mindent ért, amit ember nem.
Ez hasonlít egy másik tolmács osztályra, akik nélkül meg a Bibliát sem értem, pedig akarom. Már kezdtem éppen érteni, de te új értelmet adtál életemnek Drága!

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 18:04:37

@küzdős: Tévedsz, nem én vagyok a Tower Watcher csak azért, mert leszűrtem valamit a vagdalkozásaiból. Az egy mezei szociopata, aki a Neten garázdálkodik és rád van vágyódása :) Ne etesd a troltt!

reboot (törölt) 2012.06.22. 18:19:24

@Ruzsa Söndör: Reboot nem az a kispályás fickó, mint akire te gondosz :D tégy próbát ! Be my guest ;)

küzdős 2012.06.22. 18:19:34

@Ruzsa Söndör: Csao!
Tudtam, hogy rólad van szó, ezért írtam.
Egyébként nem mondtam, hogy nem írok fel, de a véleményem nem változott, amióta beszélgettünk. Várom a borozást és elmondom a tuttit, bár újat nem tudok. Szerintem én tudom kezelni a dolgot. Jól bevált a tanácsod,amiről beszéltünk (lelkesség). Azóta is röhögök rajta.

küzdős 2012.06.22. 18:53:53

@reboot: Csak annyit mondanék mindenkinek, főleg neked, hogy Söndört rögtön felismertem, hiszen száz éve ismerem, stilusa előttem letagadhatatlan, mint ahogyan ez fordítva is igaz, ő is kiszúrt, ahogyan azt jelezte is.
Róla annyit, hogy a legjobb cimborámnak tekintettem mindég, hihetetlen duma, vidámság, saját vélemény a nehéz helyzetekben is. Sokat köszönhetek neki az élet komoly dolgaival kapcsolatban, amit símán felvállalok. A legtöbb dologban már nagyon régóta egyetértünk.
Figyeljetek a szavak mögé, mindenütt van valami. Véleményét tiszteletben kell tartani. Higgyétek el bőven van mit tanulni tőle, ha ez nem is derült ki ebből a néhány kommentből, amiknek más volt a célja, ami nekem világos volt.
Legyünk jó hallgatók, ne ítéljünk gyorsan, az nem a szeretetet mozdítja elő, pedig a cél ez lenne Jézus tanítványainál.

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 19:41:07

@küzdős: Ha itt megdicsérnek az nem jó jel. Észbe kellene kapnom.

A rólam leírt pozitívumokat csak azért köszönöm a jelentős túlzásaid ellenére, mert ezért mentem el hozzád, hogy valóban támaszt nyújtsak, amikor motherless childnek érzed magad, mert megmozdult a talaj a lábad alatt. Ha sikerült valamit dobnom a hangulatodon, akkor már semmi nem volt hiába. Légy hű halálig és, ha majd a Megiddó-i csatatéren a cipőd orrával bökdösöd, aki alád nyesett és én segítek a tetemet a hátára söndöríteni és álmélkodunk majd mindketten: "Jé, a felvigyázó testvér! Uram atyám, ki hitte volna?" Majd szembejön a Béla barátunk és a meglepetéstől Pig-Pong labdányi szemekkel egyszerre kiáltjuk: "Béla, hát te hogy kerülsz ide?"

Még jó, hogy nem nekünk kell ítélkezni, csak az a dolgunk, hogy szeressük Jehovát, Szeressük a testvéreinket és tartsuk meg a parancsolatait.

A Biblia értelmezése is fontos, de ha a paradicsom sorompónál rád kiált a tüzes pallost pörgető unokatesó, hogy "Hova, hova? Majd megkérdi: "Mit jelent az, hogy a hétfejű sárkány belerántja a gyertyatartókat a farkával az üvegtengerbe?" Mi pedig mind bambán állunk, mert rosszul értelmeztük, de igyekeztünk jót cselekedni, vajon beenged-e?

És fordított esetben?
Ha köpjük a 708-at és az összes javított és javítatlan 1.0ás verziót amivel "elkápráztattuk" Mennyei Atyánkat, hogy milyen éles elméjűek voltunk, de megbuktunk a tulajdonságainkban és a szellemgyümis kosárban csak pálinkának való szilvánk van?
Akkor beengednek-e?

Történnek még velünk különb dolgok is, de a borozást a jövő szombatra le is fixálhatjuk. A Zolinak én szólok.
csőváz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 19:58:21

@Ruzsa Söndör: na most már aztán tényleg maradj. ha a küzdő azt mondja, hogy érdemes rád figyelni, akkor isten uccse!

küzdős 2012.06.22. 20:20:35

@Ruzsa Söndör: OK!
Szólok az én tesómnak, a csodálkozónak és még lefixáljuk. Jó felkészülés lesz a kongresszusra. Egyébként gondolkoztam rajta, hűtőtáskában egy kis sörrel el kellene nézni megnézeni a drámát, kicsit csevegni a szellemileg hozzánk illőekkel, mint régen,de ez még képlékeny. Nagy ihlet kell, hogy rászánjam magam. Jaj, nehogy a lángoló pallosost megsértsük, oszt nyikiric.
Éljen a szabadság, menjetek haza, jön a meccs!

Ruzsa Söndör 2012.06.22. 20:24:43

@sefatias: majd írok neked priviben, mert azért minden nem publikus, de most meccs és azt vagy élőben, vagy sehogy :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 20:25:29

@küzdős: hát a kongresszuson majd megkapjátok a magatokét. a mai (pénteki) nap gyehennára küldték a hitehagyottakat

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 20:27:24

@Ruzsa Söndör: megköszönöm a megtiszteltetést. én is megyek. teli hassal meccset nézni, és egy hideg sört meginni. jaaaj de férfinek érzem magam

reboot (törölt) 2012.06.22. 21:51:40

@Ruzsa Söndör: testvérem, testvérem... aljas jt trollnak néztelek :) sajnos volt már szerencsém/nk jó párhoz..., mellényúltam, bocs, tényleg !

reboot (törölt) 2012.06.22. 21:57:45

@sefatias: ejha, miket tudsz :) bár már a régi világosság is az volt, hogy a szent szellem ellen vétkező, elmebetegek vagyunk :D

csak az nem tűnik fel senkinek, hogy az elmebetegek nem beszámíthatóak, így a szellem ellen sem tudnak véteni :D na mindegy

nízzed a meccset :P

küzdős 2012.06.22. 22:09:25

@reboot: Az a baj, hogy az emberben már kialakul egy természetes védelmi reakció, ezért hamarabb beszélünk időnként, mint kellene, de ez szerintem azért van, mert egy idő múlva képesek vagyunk egy áltlunk megszokott stilusba bele simulni, de ha valami idegen dolgot érzékelünk, gyorsan támadásnak ítélhetünk, pedig csak bement az elefánt a porcelán boltba békésen, de tört, zúzott.
Egyébként jó volt a "párbeszéd", legalább is nekem tetszett. Tanulságos mindenkinek, főleg, ha van a végén alázat is. Jöhet a következő, valóban építő kapcsolat.
Húúú, mekkora gólt lőttek a németek!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:10:40

@reboot: vannak besúgóim :) ráadásul az tartotta aki annak idején engem tanított. igaz, hogy szerinte az i.e.607, igy szószerint van benne a bibliában, de azóta már fejlődött. lehet hogy már ő is érti az 1914 kiszámítását.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:11:53

@küzdős: pont lemaradtam a gólról a komment miatt :@

reboot (törölt) 2012.06.22. 22:16:42

@sefatias: 2-1 :) már 3:1 :D a komment végére a 4. is meglesz?

@küzdős: ja, ezt benéztem :) ha troll szagot érzek, elkap a harci kedv :D

reboot (törölt) 2012.06.22. 22:18:20

@sefatias: mondtam, hogy a meccset nézd :P vagy tekerd vissza az adást :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:24:59

@reboot: :)már nem is érdekel. elég ha hallom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:27:52

@reboot: a nácikat mindig útáltam, de most örültem volna ha a németek kiesnek.

reboot (törölt) 2012.06.22. 22:32:54

@sefatias: oh... akkor tényleg nem érdemes már nézned :) mondjuk nekem tök mindegy ki nyer, csak az asszony nézi a mecset :D

[na mielőtt valaki levenné a fejem a nácizás miatt, közlöm, felmentésem van a témában]

küzdős 2012.06.22. 22:34:10

@reboot: Troll szagot visz a szél minden irányból, már csak ezt érezzük, néha úgy érzem, hogy magamon is azt érzem. Szellőztetni kell, mert nehezen megy ki a szaga, ha besurran.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:36:47

@küzdős: @reboot: nem kéne egyből harapni, még akkor sem, ha tényleg egy provokátor az illető. én személy szerint biztos vagyok abban, hogy ha gy őszinte tanú ide, vagy más blogra téved, mégha védi is a mundért, de fog rá sár ragadni, aminek a lekapirgálása nagyon nehéz.és egy provokátor is csak akkor éri el a célját, ha felünk neki

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.22. 22:37:50

@reboot: azt hiszem értem. akkor nekem meg a tótok ellen van felmentésem

reboot (törölt) 2012.06.22. 22:39:12

@küzdős: mostanában túl sok baromba futottam bele, a sor végi meg mindig megkapja a magáét az előzőek miatt is :)

küzdős 2012.06.22. 22:40:54

@sefatias: Ez már hamisítás, nem az eredeti görögöt láttuk, hát vége. 4:2, örülhetnek a neonácik (meg én, mint zugi német szurkoló, de ez titok)!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 11:32:09

@Toronyőr: semmi különös. miért? hiányzik a kommented? nem illik ide.

Toronyőrbácsi 2012.06.24. 11:42:39

@sefatias: Neeeeem? A meccs meg az összes többi baromság, az bezzeg belefér. Nem vagy tisztességes.De ez sem újdonság számomra. Remélni tudom csak, hogy változol jó irányba, és nem hagyod, hogy hülye gyerekek irányítsanak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 12:04:05

@Toronyőr: tudod azt hiszem eljutottam arra a pontra, hogy már unlak. szerintem ne kimmentelj többet ide. semmi értelme. menj olyan blogra, ahol hasonszőrüekkel tudsz társalogni. én sajnos nem értem, hogy mi a gondod

Ruzsa Söndör 2012.06.24. 14:36:20

@Toronyőr: Hadd mondjam el neked, mit értünk mi a számodra távoli világunk alapjain.
A sok tévedésünk, emberi hibánk és néha (részemről) szándékos gonoszkodásainkon túli összetartozás érzését. Összetartoztuk, mert ugyanazokat a dolgokat valljuk értéknek és jónak, bár néha a hozzávezető út módján vitázunk. Ez egy olyan érzelmi és lelki (szellemi) állapot, amit csak azok értenek akik valaha egy percig is komolyan gondolták amit csináltak.

Félreérted a diskurzusainkat. Az hogy engem a reboot elküldött melegebb éghajlatra, az egyáltalán nem zavart.

Elvégre Jehova Tanúja vagyok, bunkó világiak 40 éve teszik ezt velem az ajtók előtt naponta. (az intelligensek nem).

Ettől még nem gyűlölöm őket. Sőt, reboot segített is egy kicsit, mert amióta nem vagyok olyan lelkes, néha már hiányzik is :D

reboottal már 1984-ben a 4/23-ban (én a 21-ben) "meghaltunk" volna egymásért. Amiért nekimentem az pusztán az, hogy hozzá méltatlan módon "bosszút áll" a sérelmeiért. Helyreteszem, mert szeretem. Ha újra találkozunk személyesen ezért azt fogom neki mondani, hogy "vedd le a szemüveged"! Aztán megöleljük egymást és jobbról, balról, majd megint jobbról...mint Kádár János Eric Honeckert anno.

Aki ezt nem érti, az örök kívülálló marad.

küzdős 2012.06.24. 17:34:31

@Ruzsa Söndör: Kaptunk egy privátot néhányan ettől a kedves notre dame-itől.
Olvastad, mi a véleményed róla.
Én átmentem bunkóba(nem kellett sokat erőlködnöm) és válaszoltam neki a saját vonala alapján.
Nagy provokatőr a csóka. Szereti a verést, azért provizik, mazochista a javából. Nem kis kihívás az agysebészet számára, mit is lehetne csinálni belőle. Igazi evoluciós termék, hiányzó láncszem a barom és az ember közötti szakaszra.
Értöd a lényegöt?
Mondtam én neked, hogy tedd közzé azt a bizonyoss írásod, mindenki szívesen olvasná, az biztos, vagy ennyire elfogult lennék?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 17:43:08

@küzdős: nahááát... én nem kaptam. akkor én már ennyire tisztességtelen vagyok?

küzdős 2012.06.24. 18:19:22

@sefatias: Te is kellett, hogy kapjál, a névsorban benne voltál.
Egyébként Ruzsa Söndör életrajzát megkaptad, mi a véleményed.
Nem Toronyőr féle észjárás.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 18:22:45

@küzdős: pedig nem kaptam. söndör bátyánkét megkaptam majd reagálok is rá.

Ruzsa Söndör 2012.06.24. 19:15:02

@küzdős: Az nem privát volt, hanem egy blogbejegyjés, ami itt jelent meg az oldalon és sefa a jó ízlés érdekében törölte. Ennek másolatát küldte meg neked is a rendszer.

A véleményemet leírtam neki a saját modoromban.

Te nem az vagy amit rád mondanak, hanem az amit bármilyen provokáció hatására teszel. Ezt az ajtók előtt lehet igazán megtanulni :D

Ruzsa Söndör 2012.06.24. 19:17:16

@küzdős: akkor az én válaszomat is olvasnod kellett, amit te kaptál :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.24. 19:28:39

@Ruzsa Söndör: irom a válaszomat priviben a tegnapi üzidre. várd meg, de még sokáig fog tartani, mert hosszú lesz

küzdős 2012.06.24. 21:03:23

@Ruzsa Söndör: Nem olvastam, sehol nem jelent meg. Nagyeszű írása is csak a magán címemen jelent meg, Sefa is azt jelzi nem jött el neki, már nem vagyok képben, hogy mi van. Az a baj, hogy ez az élőlény tényleg kiszámíthatatlan, szerintem nem is kell válaszra méltatni, totál káros. A klinikán (gyogyón) kezelt személyek kiegyensúlyozott emberek hozzá képest.
süti beállítások módosítása