"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

A farizeus és a vámszedő

2012/05/24. - írta: sefatias

Az elmúlt napokban írt postjaim némi indulatot kevertek. Hogy őszinte legyek, néhány évvel ezelőtti magamat láttam néhány hozzászólóban. Az, hogy ki hogyan tekint a másikra, mi a véleménye róla, az csakis a saját dolga. Én őszinte ember vagyok. Vállalni szoktam önmagam, és a felelősséget is. Talán ezért is van az, hogy mindig vezető pozícióban dolgoztam. Régebben én is a tetteik alapján ítéltem meg az embereket. Meghatároztam, hogy ki jó, és ki rossz szellemiségű. A tettei alapján döntöttem el hogy ki melyik kategóriába tartozik. Én magam a jó szellemiségű kategóriába soroltam magam, mert az életem, és a szolgálat iránti odaadásom alapján megilletett ez a cím. Bár néha éreztem, hogy azért nem minden van rendben bennem sem.

Ám egy idő után ez a két kategória némi zavart okozott bennem. Ugyanis egyre több olyan embert ismertem meg, akik ugyan jó szellemiségűek voltak, ám emberileg a minimumot alig ütötték meg, míg többen olyanok voltak, akik rossz szellemiségűeknek számítottak, de mint emberek értékesebbek voltak sok ’jó szellemiségűnél’. Rájöttem, hogy az embereket nem lehet ebbe a két kategóriába sorolni. Csak jó emberek, és rossz emberek vannak. Rossz ember nem lehet jó keresztény. Akkor éreztem először ezzel kapcsolatban meghasonlást magamban, amikor mint bíró, részt vettem egy fiatal srác megítélésében, paráznaság miatt. Nagyon jól ismertem a srácot, és nagyon szerettem is. Odaadó fiú volt, aki hitt Istenben és szerette is őt. Ám egyszer csak megtörtént a baj. A bírói bizottság a kiközösítése mellett döntött. A döntésben semmi kifogásolnivalót nem lehetett találni. Pontosan aszerint hoztuk meg a döntést, ahogy az a nagykönyvben(ügyeljetek) meg van írva. A döntés ellen teljesen felesleges lett volna fellebbezni. Ám én nem tudtam lezárni magamban ezt az ügyet. Hiába néztem újra át a szabályozásokat, hiába volt igazolva minden lépésünk, döntésünk, ez nem nyugtatta meg a lelkiismeretemet. Mint hivatalnok, mint bíró ugyan jó döntés mellett szálltam síkra, de mint pásztor, mint ember nem. Ez a fiú egy őszinte Istent szerető ember volt, akinek az érzéseit nem vettük figyelembe. Nem foglalkoztunk azzal, hogy milyen félelmei, érzései vannak. Nem érdekelt bennünket semmilyen enyhítő körülmény. Bűnt követett el? Követ rá! Akkor még nem értettem, hogy miért nem hagyott nyugodni a lelkiismeretem. Nem értettem, hogy mit hagytunk figyelmen kívül. De ma már tudom. Az embert. Az embert, mint egészet. Nem az emberrel foglalkoztunk, hanem csak a bűnnel. Ám mégsem a bűnt ítéltük el, hanem az embert. Ő lett megbélyegezve, kirekesztve, megalázva. Persze magának köszönheti. Minek paráználkodott. Egye meg, amit megfőzött. És azt hiszem, ott akkor mindannyian azért gondolkoztunk így, mert nem ismertük igazán Jézust. Csak a szabályokat. Az egyház szabályait. De azokat jól. Krisztust meg rosszul.

Miután én is átestem hasonlón, évek múlva akkor már értettem azt, amit akkor évekkel korábban még csak sejtettem. A bűnt elkövető ember nem bűnöző. Nem megátalkodott gonosz, akinek nincs létjogosultsága arra, hogy emberszámba vegyék. Egy bűnt elkövető embert nem lehet egy óra alatt lerendezni, mint egy munkát, amit határidőre meg kell csinálni. Sokkal több törődésre van szüksége, nem pedig egy ítéletre. Jézus példája sokat segíthet, hogy az ember ne csupán hivatalnok, bíró, vagy rendőr legyen, hanem pásztor. Igazi pásztor, aki törődik a juhokkal. Jézust a hivatalnokok, bírók, rendőrök azzal vádolták, hogy „adószedők, és bűnösök barátja.” Időt töltött ezekkel az emberekkel, beszélgetett velük, és elfogadta a tőlük jövő ajándékot. A bűnösöket Jézus szeretete, törődése, és vigasza indította bűnbánatra, nem pedig a büntetéstől való rettegés. Én ezt Jézust szeretem. Azt, aki otthagyja értem a kilencvenkilencet, mert fontos vagyok neki. Mert bármit megtesz, bárhol felkutat, mert az övé vagyok, és nem akar elveszíteni. Mert bár a saját hibámból csámborogtam el, ő tudja, hogy azért ez nem ilyen egyszerű. Főleg nem ebben a világban.

De az, ahogyan a bűnösöket tekintjük, nagyban segít meghatározni, hogy Jézus idejében melyik oldalon álltunk volna. Az, ahogyan bánunk velük, ahogyan beszélünk hozzájuk, ahogyan nézünk rájuk, egyértelműen mutatja, hogy értjük Jézust vagy nem. Sokszor próbált segíteni Jézus az őt hallgatóknak ebben, és próbál ma is a Biblia lapjain keresztül. De sajnos nem mindenki értette meg jézus szavait, mint ahogy ma is nagyon sokan nem értik.

Némelyeknek pedig, akik magukban bíztak, hogy ők igazságosak, és akik a többieket semmibe se vették, ezt a szemléltetést is mondta: „Két ember ment fel a templomba imádkozni, az egyik farizeus, a másik adószedő. A farizeus megállt, és így imádkozott magában:» Ó, Isten, hálát adok neked, hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember: zsaroló, igazságtalan, házasságtörő, vagy mint ez az adószedő is. Hetente kétszer böjtölök, megadom a tizedet mindenből, amit szerzek. « Az adószedő pedig távol állva még szemét sem akarta az égre emelni, hanem csak verte, verte a mellét, és ezt mondta:» Ó, Isten, légy kegyelmes hozzám, bűnöshöz!« Mondom nektek, ez igazságosabbnak bizonyulva ment haza, mint amaz; mert mindenki, aki felmagasztalja magát, megaláztatik, de aki megalázza magát, felmagasztaltatik.”

                                                                        Lukács 18:9-14

Évekkel ezelőtt hálát adtam az Istennek, hogy nem vagyok olyan, mint a többiek. Nem vagyok zsaroló, igazságtalan, házasságtörő. Régen hetente kétszer böjtöltem, és megadtam a tizedet mindenből, amit szereztem. Ma már csak verem és verem a mellem, és néha az égre sem merek nézni, csak csendben kérni:» Ó, Isten, légy kegyelmes hozzám, bűnöshöz! A Jézusról szóló történetek, ahogyan bánt az elnyomott, valamint bűnös emberekkel hatalmas vigaszt jelentenek. Míg korábban állandóan bűntudat gyötört, mert legjobb erőfeszítéseim ellenére sem sikerült megtennem, amit az emberek elvártak tőlem, ma már ez nincs meg. Nyugodt, és békés életet élek. Meg tanultam alázatosnak lenni, de azért még rám fér egy kis tanulás. Ma már nem merem elítélni az embereket, nem merem azt mondani, hogy valaki rossz vagy jó. Már tudom, hogy ez nem az én dolgom. Soha nem szeretnék többet büszke lenni arra, hogy valamiben jobb vagyok, mint mások. Mert ezt megítélni ezzel a két szememmel nem lehet. Ennél sokkal több kell. Ehhez Jézus kell.

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr194543960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szehenza 2012.05.24. 18:13:57

na, megint én vagyok az első kommentelő?:)
nekem ez is tetszett, ez van. Én azért szeretem a postjaidat, mert én is bűnös vagyok, és jó, hogy egy kis erőt kapok az írásaidból.Én is átéltem azt, hogy én külömb vagyok más embereknél(hisz ezt tanultuk) de már tudom, hogy nem, csakis Isten kegyelmére számíthatok.Átéltem nagyon sok próbát, és sok próbán(legalábbis amit a társulat felállít) elbuktam. De Jehovát szeretem, és hiszek benne, remélem megbocsát

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 19:26:37

@szehenza: hát tudod ezek a történetek akkor nyernek igazán értelmet, ha az ember nem csupán tökéletlen, hanem bűnös.

szehenza 2012.05.24. 19:34:04

@sefatias: igen, és mindenkivel előfordulhat, hogy bűnös lesz! akármit gondol is magáról. Ezért is lenne jó, ha elgonolkodnának azok is akk még nem érintettek,hogy mi van, ha úgy hozza az élet, hogy ők is bajba jutnak.."Aki áll vigyázzon, hogy el ne essen..."

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 19:37:51

@szehenza: mindenki érintett, csak van aki magának is tagadja. ittvan például csapos. a saját szabályai szerint minden éjjel kiközösítésre méltó bűnt követ el, ám ez nem zavarja. bezzeg más bűne igen. pedig ugyanaz a kategória. engem is egy parázna vén közösített ki. őt se zavarta. és van néhány lopós vén ismerősöm, akiket szintén nem zavar, de engem lenéznek, pedig ott a helyük mellettem. csak ők azt hiszik hogy ők kivételek

szehenza 2012.05.24. 19:49:34

mert úgy gondolják, hogy amit más nem tud, nincs is! de Jehova tudja ám, csak ennyi hitük nincs! homokba dugják a fejüket, mint a struccok. Erről jut eszembe, láttatok már emu násztáncot? hát Jehova nagyon vicces kedvében lehetett mikor teremtette:) annyira jópofa, hogy hihetetlen! jó nézni Jehova teremtésművét!

22. az Elem. 2012.05.26. 22:31:22

@sefatias:
az út amin végigmentünk, átment egy olyan "területen" ami egy farizeusból vámszedőt faragott...hála érte Istennek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.27. 07:08:59

@twenty-two years: Valahogy én is így érzem :) Bár eleinte megrázó volt, ma már egyre jobb

gigacherry 2012.09.28. 01:44:18

Mit jelent egyébként konkrétan a paráználkodás? Honnan közösítenek ki valakit emiatt manapság?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.28. 04:26:47

@gigacherry: Hát jól bekérdeztél.Ez egy igen vitatott téma. A Vallásos emberek minden házasságon kivüli nemi kapcsolatot paráznaságnak tartanak. Tehát az esküvő előtti kapcsolatokat, és a házasságban élők házasságtörését is. Ennek a szónak igazán jó magyar fordítása nincs. Én magam sem vagyok benne biztos, bár ez lehet, hogy sokaknak nem tetszik. A paráznaság szószerint a pénzen vett szerelmet jelenti, vagy pedig az olyan lelketlen szexuális kapcsolatot, amit csupán az élvezet kedvéért, önző initékból gyakorol valaki. Ezért a katolikus biblia is inkább kicsapongásnak fordítja. Én magam is erre a nézetre hajlok. A bibliában a paráznaság fogalma nincs konkrétan benne, csak különböző történetek megvizsgálása adhat támpontot a jelentése kiderítésére. A történeteket figyelembevéve is nehéz azonosítani ennek a szónak a fogalmát. De a legtöbb keresztény arra hajlik, hogy a paráznaság az minden házasságon kívüli kapcsolat, ám egy jelentős csoport az elkötelezett jegyesek kapcsolatát már nem tartja annak.

Thyatira 2012.09.29. 12:30:24

@sefatias:

Vannak azok még,akik arra hajlanak,ami a jelenlegi érdeküket támogatja,mindegy az hogy milyen csoport vagy vallás adja ki.
A határkeresés nagyon veszélyes.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.29. 13:33:12

@Thyatira: A határkeresés még véletlenül sem veszélyes. Mindig attól függ, hogy a határ melyik oldalán vagy.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.09.29. 20:17:43

"Akkor még nem értettem, hogy miért nem hagyott nyugodni a lelkiismeretem. Nem értettem, hogy mit hagytunk figyelmen kívül. De ma már tudom. Az embert. Az embert, mint egészet. Nem az emberrel foglalkoztunk, hanem csak a bűnnel. Ám mégsem a bűnt ítéltük el, hanem az embert. Ő lett megbélyegezve, kirekesztve, megalázva. Persze magának köszönheti. Minek paráználkodott. Egye meg, amit megfőzött."

Mostanra talán már jobban érted mit hagytál figyelmenkívül...
Alapvetően ezzel az agond, hogy az egész követelményrendszer úgy ahogy van betarthatatlan. Vagyis az a legnagyobb hazug, aki azt állítja, hogy betartja. Ebbe a hibába estek a farizeusok is, akiket Jézus leleplezett példázatával.

A JT elrendezésben azok, akik az ítélekzésel, bírói ügyekkel és vezetéssel vannak megbízva, óriási lelki terheket vesznek magukra, mert olyan döntéseket hoznak emberek felett, mely lerombolja az életüket. Ennek eredményeként ők is ugyanezt fogják átélni, mert amit vet az ember, azt is aratja.
Lehet persze úgyis tanulni, hogy a másik cipőjébe lépünk, de ez szélesebb látókört igényelne, ami nem fér össze az Őrtorony tanokkal.

Ebben az az érdekes, hogy, ahogy írtad, végülis a döntés nem volt feltétlenül igazságtalan, hiszen vétett a közösség által lefektetett szabályok ellen (amiről azt szeretnék hinni JT-i, hogy Isten törvényei....), ami szankciót von maga után, amit a kinevezett képviselők foganatosítanak ellene.
Az ügy tisztának tűnik, akkor mi a probléma? Hát az a fránya lelkiismeret! Csak az ne volna! Mert akkor az ilyen eljárásokkal nem lenne semmi gond.
Ezért válnak JT-i érzéketlen személyekké, mert máskülönben hoygan nyomnák el a lelkiismeret szavát?

A jog is úgy határozza meg a bűnösség fogalmát, hogy az illető személy saját cselekvéséhez viszonyuló pszichés állapota.
Ha nem bánt a lelkiismeret, akkor nem vagyok 'bűnös', igaz, akkor nem is ment fel!
Nem csoda, ha pszichés gondokkal küszködnek azok, akik erre a kákára akarnak csomót kötni.

Még szerencse Sefa, hogy nem hagyott nyugodni a lelkiismereted!
Látod, ezért mehettél keresztül azon, amin....
És ez már egészen más összefüggésbe helyezi az egészet.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.29. 20:27:29

@karalabe4: egész jó kis gondolatsort fogalmaztam meg. Ehhez kellett, hogy én is a másik bőrébe bújjak. Csak így lehet. Ma már értem, hogy mi miért történik. És tudom, hogy a bűn az nem az ember. Legalább is a legtöbb esetben. És nem biztos hogy egy bűnért az embert kell elítélni

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.09.30. 08:58:14

@sefatias:
A bűnt az egyik Őrtorony is úgy határozta meg, hogy a céltól való eltérés. Az már más kérdés, hogy a célt ők határozzák meg a tagoknak, bár az mindenkinek sajátja van, amitől ha az illető eltér, akkor "bűnös"-nek tekinthető.
Ezért élnek át JT-i közül sokan nagyon kemény helyzeteket, mert az, amit a társulat közvetít, csak nekik jó, de azoknak, akik végrehajtják, káros.

Viszont Isten mégiscsak látja az egyes Tanúk odaadását és a kegyelméből megengedi, hogy 'megláthassuk magunkat a tükörben' időközönként (feltéve, ha akarjuk).

Az ítélet, amit másokról hozunk, igazából magunkról szól. A helyzet hasonló ahhoz, amikor Dávid paráználkodott Betsabéval és megölette a férjét. Az egyik próféta egy példázatot mondott egy pásztorról, akinek egy juha volt és azt is ellopták. Dávid ekkor elítélte a példázatban szereplő személyt, amikor a próféta azt mondta: "Te vagy az az ember!"

Te is csak ezt élted át, amikor feletted ítélkeztek, mert felismerted, hogy te magad vagy abban a helyzetben, amiben az a férfi volt, aki felett te ítélkeztél annakidején.
Ezért nem helyes ilyen dolgokért a társulatot hibáztatni, mivel az ilyen helyzetek valójában Isten kegyelméről tanúskodnak. Ugyanis, aki erre nem képes vagy nem hajlandó, azon senki sem tud segíteni.

Az a rendszer, a hamis bibliaértelmezés, Isten hamis színben való feltüntetése, az az ő 'saruk', amiért nekik ugyanúgy fizetniük kell egyszer, mint ahogy nekünk is a saját dolgainkért.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 09:02:35

@karalabe4: Bár én másként fogalmaznám meg, de igazad van

küzdős 2012.09.30. 17:44:38

Minden szervezetnek a világon, meg van a joga, hogy saját szabályokat hozzon létre, amit be kell tartania annak, aki abba a szervezetbe akar tartozni. Akár jogosak ezek a szabályok, akár nem, el lehet dönteni mindenkinek, hogy aláírja-e a szerződést, vagy nem. Mi aláírtuk, mert bizonyos szempontok nem érintettek bennünket! Lazán hoztuk a bírói döntéseket az adott jogszabályok alapján, amiért nem kell lelkiismeret furdalásnak lenni, te is végezted a munkádat! A szabály az szabály! A gond akkor kezdődik, ha már engem is érintenek ezek a szabályok, amikor már rám is érvényesek azok,ami miatt másokat elítéltem! Kezdem érezni, hogy miért is történhetett meg ez velem is. Rögtön tudom az ügyvéd szerepét is, elmondom miért is lennének mentségemre bizonyos emberi tényezők, melyeket idáig én másnál nem vettem figyelembe.
Ezért volt Jézus kiemelkedő ezen a területen is, hiszen nem ítélkezett akkor sem, amikor a törvény szerint megtehette volna!
Egy jól kiképzett vén nem gondolkozik, csak cselekszik, ahogyan elvárják tőle, csak akkor kap a fejéhez, ha ő is belelép véletlenül a bűnös cipőjébe! Akkor aztán mindenkiböl kitör az ember, aki vétkezhet, de meg is bánhatná, ha segítenének neki ebben, nem pedig kidobnák a sötétségre.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 17:49:29

@küzdős: nem értek veled teljesen egyet. Ha a szervezet egy igazi krisztusi törvényeken épülő szervezet lenne, és megfelelő oktatásban részesítené a vénjeit, ami nem csak az itélkezésből állna, hanem az igazi krisztusi pásztorlásból, akkor másképp alakult volna a dolog. Nem hiszem , hogy csak egy bűn elkövetése után tudsz csak igazán krisztusi lenni. Szerintem, ha igazán arra képeztek volna minket, hogy miként segíthetünk egy bűnösön, akkor más lett volna a helyzet.

De most őszintén: Szerinted mikor képeztek minket arra, hogy miként értsük meg a bűnösöket? Én nem emlékszem ilyenre

küzdős 2012.09.30. 17:56:38

@sefatias: Kiéleztem a helyzetet, nem pedig jónak láttam!
Soha nem képeznek erre, ettöl függetlenül én magam számtalanszor gyakoroltam a lelkiismeretem alapján. Azért sok lúd disznót győz, ez a szervezetben is érvényes. Értettem, mit akartál mondani, egyet is értek veled, nem viccelek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 17:59:29

@küzdős: Egyébként az én bíróimon még csak kisérletet sem tettek arra, hogy segítsenek. Egyértelműen az volt a cél, hogy én többet oda be se tegyem a lábam

küzdős 2012.09.30. 18:03:08

@sefatias: Ez a természetes kiválasztódás alkalmazása a szervezetben.
Aki nem eléggé életképes, nem azonosul a ludakkal, az disznó lesz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 18:17:00

@küzdős: Szerintem simán lehetne a pásztorokat az irgalomra képezni. De úgy néz ki, hogy ez senkinek sem érdeke. Mi lehet ennek az oka?

küzdős 2012.09.30. 18:56:13

@sefatias: Az irgalom nem divat ebben a világban, a vének meg még a világbol is kijöttek, tehát még a szó sem ismerős. Egyébként a vének nem pásztorkodnak, hanem ítélkeznek, nem cél a beteg gyógyítása, nagyon macerás, sok időt követel. Nálunk inkább rábeszélik a testvéreket, hogy jobb, ha elkülönülnek, jobb, mint a kiközösítés!
Jahova Tanújának érzed magad, mi a célod, stb., ezekkel a kérdésekkel gyógyítanak. Sajnos magukat sem tudják kezelni, nem másokat. Az a baj, hogy legtöbbjük csak azért akart vén lenni, hogy kitünjenek a szürke sorokbol és amikor szembesülnek az igazi véni munkával, az csak egy nagy pofont jelent nekik, azt sem tudják, eszik, vagy isszák a pásztorkodást. A szervezet nem a megelőzést erőlteti, hanem csak az állandó tűzoltás a jellemző. A baj az, hogy általában hiába spriccelnek,a tűz már csak akkor alszik el, amikor már teljesen kiégett minden, akkor viszont nagy mellénnyel kijelentik, hogy mi mindent megtettünk, de nem lehetett mit kezdeni vele, nem hagyta!

Rovarölő 2012.09.30. 20:01:17

Bocsánat, hogy belepiszkítok a témába, de még nagyon friss az élményem az árnyékot adó, szélvédő, meg vízszolgáltató vénekről.
Pásztorkodtak, mint az állat, nem győzték a lábam elkapni a görbe botjukkal, aztán amikór kihúzták a lábam alól a talajt,sikeresen rám ugratták a terelőkutyát is. Próbáltam mindent kitalálni, hogy vissza vegyenek, de látszott az eleve elrendelésük. Azóta is büszkén, gőgösen élnek, egymást dicsőítve, egymás szemétségüket takargatva, farizeuskodva.
Pfuuujjj! Ezek nem pásztorok, bérgyilkosok!
Bocsika, ha bele kotnyeleskedtem, csak rámjött, mert én ott vagyok minden kilóméterkőnél.
Akarom kérdezni, Sefa, mit tudsz a királyról, már rég köhögött a Reboot?
Unja a témát, vagy megtért?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 20:06:37

@Rovarölő: egyébként jól tetted, hogy belepiszkítottál. Szívesen látott vendég vagy nálam

Rovarölő 2012.09.30. 20:33:07

@sefatias: Na az jó, ha nem zavartam, akkór eztán is próbálkozok, ha ihletem lesz.
Üdvözlöm az említett tesót, ha alkalmad van add át neki,egyébként tényleg nem mindég van mire reagálni, de az utóbbi időkben az én témám alakult ki, Ping-Pong, akit soha nem csíptem, belopta a szívembe magát! Tud a gyerek, nem kicsit, nagyon! Egyébként téged is olvasnálak sűrűbben, te is vissza fogtad magad! Hékás! pörgesséé ráá!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.30. 20:36:26

@Rovarölő: Hát akkor a kinai ütősjátékossal egyformán állunk. Sosem csíptem a végeláthatatlan kommentjeit. Soxor inkább erl sem olvastam. Aztán rájöttem, hogy nem hülye a gyerek, csak katolikus. Aztán egy csomó mindent tanultam tőle. De Mária akkor sem ment fel az égbe testestül :)

Rovarölő 2012.09.30. 21:27:44

@sefatias: Persze, én sem értek mindenben egyet vele, de ha gondosan megerőszakolom magam és nem csak átfutom az írásait, akkór azt kell megállapítanom, hogy le a kalappal, ebben a nagy melegben, előtte. Így forgatni a szavakat, azt nem mindenki tudja, ráadásul olyan dolgokat mond, hogy ilyet nem tapasztaltam az IGAZSÁGBAN!
Szelektálni jogomban áll, de az értelmezésekben otthon van! Egy átlag ember rögtön gerincre vágja magát, de én nem vagyok átlagos! Én átlagon aluli vagyok, azzal nehezebb megbírkózni.
Aki csak szeret focizni, de érzéketlen, azt nehezebb kicselezni, mert nem érzi, mit kellene lépni! Én nem vagyok nagy spiler a hitben, de azért van tapasztalatom, úgy hogy nehéz kielégíteni az igazságot illetően.
Nyitott vagyok, mint a kert kapunk! Jöhet minden,ami igazság!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.01. 19:50:42

@Rovarölő: tessék az új post. különben is egy csomóhoz nem szóltál hozzá.
süti beállítások módosítása