"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Mi az evangélium?

2013/06/20. - írta: sefatias

A görög evangélium szó (ευαγγέλιον), jelentése jó hír, örömhír. Jézus egy evangéliumot hirdetett az embereknek, amit a követői, a halála után tovább hirdettek. Az előző posztomban arról írtam, hogy bár az evangélium hirdetése minden Krisztusban hívő keresztény kötelessége, mégis vigyáznunk kell, hogy az evangélium amit hirdetünk, összhangban legyen azzal, amit Jézus, vagy az apostolok hirdettek. Nem tehetünk hozzá, nem egészíthetjük ki, különben isteni átkot vonunk magunkra. Az első században A Jézus és az apostolok által hirdetett evangéliumot a mózesi törvény betartatásával egészítették ki. Ma is lehet, hogy egy egyház ugyanúgy bizonyos cselekedetekhez, tevékenységekhez köti a megmentést, mint akkoriban a zsidókból lett keresztények, akik ezt mondták: „Szükséges körülmetélni őket, és megparancsolni nekik, hogy tartsák meg Mózes törvényét.” (Csel 15: 5) Ezzel ellentmondtak annak a jóhírnek ami Pál szerint ez volt: "Tudjuk azonban, hogy az embert nem a törvény szerinti tettek teszik igazzá, hanem a Jézus Krisztusba vetett hit. Ezért elfogadtuk Jézus Krisztus hitét, hogy a Krisztusba vetett hitben váljunk igazzá, nem mert tetteink megfelelnek a törvénynek, hisz a törvény szerinti tettek senkit sem tesznek igazzá." (Galata 2:16) De mi is valójában az az evangélium, amit Jézus és az apostolok hirdettek?

Az Ézsaiás 52:7-9-ben a következő evangéliumot olvashatjuk: "Milyen szép a hegyeken annak a lába, aki jó hírt hoz; aki békét hirdet, örömhírt hoz, és kikiáltja a szabadulást. Aki azt mondja Sionnak: „Királlyá lett a te Istened. Figyelj csak! Őrszemeid felemelik a hangjukat, és mind ujjonganak, mert szemtől szemben látják, hogy visszatér az Úr a Sionra. Ujjongva énekeljetek mindnyájan, Jeruzsálem romjai, mert az Úr megvigasztalja népét, és megváltja Jeruzsálemet. Az Úr felfedte szent karját minden nemzet szeme láttára. És meglátja a föld minden határa, hogy szabadulást szerez Istenünk"


Tehát az evangélium az az, hogy "Királlyá lett a te Istened", és hogy megvált. Jézus erről beszélt az embereknek a Máté 4:23-ban, ott ezt olvassuk: "Jézus bejárta egész Galileát, tanított a zsinagógákban, hirdette országa evangéliumát" Sajnos hogy konkrétan mit mondott Jézus az embereknek, és mit tartott evangéliumnak az nem lett feljegyezve. Ám egyértelműen kiderül az evangéliumokból, hogy Jézus üzenetének a központja ő maga volt. A belé, és az áldozatába vetett hit körül forgott az evangélium. Egyszer ezt mondta, mikor kérdezgették őt: "A farizeusok megkérdezték tőle, hogy mikor jön el az Isten országa. Ezt válaszolta:... az Isten országa közöttetek van.” Tehát Isten országa ott volt közöttük. Ott járt kelt, hiszen az Isten országáról szóló evangélium nem volt más mint Jézus Krisztus, aki megváltotta az emberiséget a bűntől, mely ellen önmagunktól teljesen tehetetlenek vagyunk.

Mi volt Pál apostol szerint az evangélium? Leveleiben többször megfogalmazta ezt: Galata 1:3-5 : "Kegyelem és békesség nektek Atyánktól, az Istentől és Urunktól, Jézus Krisztustól, aki odaadta magát bűneinkért, hogy kiragadjon minket ebből a jelen gonosz világból, Istenünk és Atyánk rendelése szerint. Övé legyen a dicsőség örökkön-örökké! Amen." A Galáciaiak ettől a jóhírtől tértek el, és tántorogtak vissza a hamis tanítók hatására a mózesi törvényhez. A Korintusiaknak ezt írta az első levelének második fejezetében: "Elhatároztam ugyanis, hogy nem akarok másról tudni köztetek, csak Jézus Krisztusról, a megfeszítettről." A levelének végén pontosan meghatározza az evangéliumot, amit hirdetett nekik. 1Kor 15: 1-8 : "Figyelmetekbe ajánlom, testvérek, az evangéliumot, amelyet hirdettem nektek. Elfogadtátok, és szilárdan kitartotok benne. Általa elnyeritek az üdvösséget, ha megtartjátok úgy, ahogy hirdettem nektek. Másként hiába lettetek volna hívővé. Elsősorban azt hagytam rátok, amit magam is kaptam: Krisztus meghalt bűneinkért, az Írások szerint, eltemették és harmadnap feltámadt, az Írások szerint. Megjelent Péternek, majd a tizenkettőnek. Később egyszerre több mint ötszáz testvérnek jelent meg, ezek közül a legtöbben még élnek, néhányan azonban már meghaltak. Azután Jakabnak jelent meg, majd az összes apostolnak. Utánuk pedig, mint egy elvetéltnek, megjelent nekem is."

Tehát az evangélium nem szól másról, mint Krisztus megváltó tettéről, amivel szabaddá tett bennünket, Nem szól időpontokról, tettekről, elvárásokról, szabályokról. Nem szól halálról, fenyegetésről, megsemmisülésről, paradicsomról.

Címkék: tanítás Isten
70 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr565371177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ORION 2013.06.21. 18:26:23

Látjátok testvéreim mit ir nektek Sefa."" Krisztus meghalt bűneinkért, az Írások szerint, aki odaadta magát bűneinkért, hogy kiragadjon minket ebből a jelen gonosz világból, Istenünk és Atyánk rendelése szerint. """ Nem gonosz rabszolgák vagyunk, hanem Szent Atyafiak.Miénk a menyország és az örök élet. UGY LEGYEN.

ORION 2013.06.21. 19:48:50

Zsid 4,16 Ha pedig Jézus a Főpapunk, akkor bátran és bizalommal menjünk az Atya-Isten kegyelmének Trónjához!
Őnála bőségesen megtaláljuk azt a megbocsátást, segítséget és kedvességet, amire éppen most van szükségünk. Azt olvassuk, bátran menjek oda az Atya-Isten kegyelmének Trónjához! Szóval, bátran és nem félve. Hová? Isten elé. Isten a Kegyelem Trónján ül. Szóval, nem az ítélő trónján. Ezt jó tudni. Sőt, nem csak bátran, felemelt fővel, hanem bizalommal is. Bízhatok a kegyelmében. Mit jelent a kegyelem? Elengedi a bűnömért járó ítéletet. Nem kell félni, hogy meg leszek dorgálva, meg leszek büntetve.
Mit találok Isten előtt? Bemegyek a jelenlétébe a sok bűnös dolgaimmal, hibáimmal, egyenesen a a színe elé, és még bátorságra is int az Isten. Bátran gyere! Ne félj! Azt találod meg Nálam, amire szükséged van. Megbocsátást, kedvességet, szeretetet. Mit???
Nem ítéletet, dorgálást, kárhozatást, hanem megbocsátást. ÁMEN

Aranyosi 2013.06.21. 21:05:32

Igen az evangélium amit hirdetni kell, nem 1914, 1925, 1975, 2000, és ha nem vagy a szellemi bárkában elpusztulsz.

reboot (törölt) 2013.06.21. 21:47:40

Látom ötletet adott a legutóbbi levelezésünk :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.22. 08:42:14

@reboot: hát igen... bár már gondolkoztam ezen korábban is, ihletet adtál :) köszi (nem előszőr)

névtelenül 2013.06.22. 22:51:21

Nem tudom. Az evangélium. Öröm. Hír. Öröm és hír.
Eddigi életemben az örök életről ábrándoztam. Nem hallottam Krisztusról, sem az evangéliumáról. Nem hagyott nyugodni a múlandóság gondolata. Törődj bele, mondták. Ez van. Lesz ahogy lesz. Nagyon sokat gondolkodtam ezen, túl sokat. Pillanatokat, fontos pillanatokat hagytam ki, mert nem tartottam fontosnak semmit, ami nem örök. Nem tudtam, hogy nem elérhető, akartam örökké élni.
Krisztusban Isten a saját határait feszegette, ha vannak neki - szerintem vannak. Ki akarta próbálni, milyen érzés azt hinni, talán mégsincs folytatás. Milyen érzés a halálunk pillanatában elhagyatottan, reménytelenül, de mégha remény lenne is valamennyi, akkor is kétségekkel telve fújni ki az utolsó lélegzetünket. Krisztus olyan halált halt, amilyet én is fogok. Abban a pillanatban - és addig is - kétségeim lesznek. Talán egy baleset, talán egy betegség, vagy egy hirtelen állapotváltozás, szívinfarktus, tökmindegy. Félni fogok, mert most is félek, ha rá gondolok. Krisztus átélte ezt az elhagyatottságot. Ugyan olyan kétségek között hunyta le a szemét, mint itt bárki fogja. Könnyű is lett volna, ha tudja, csak egy csettintés, és vége. Az nem igazi. Aki meghal, úgy hal meg igazán, ahogy Ő. Aki mghal, úgy érzi, elhagyta az Isten, mert még maga Isten is úgy halt. Ott egy ember halt meg. És mi emberek így csináljuk, tehát Isten, most az egyszer te tartottad be a mi szabályainkat. Ember akartál lenni, hát tessék, megváltottál, köszönjük, meg kellett halnod, jó, gyere, mutatjuk hogy kell, te még ezt úgysem élted át, rajta hát, fog ez menni.
Az evangélium. Mégis mit mondjak bárkinek ebben a világban az evangéliumról? És ki hinné el? Isten itt volt, és megváltott bűneidből, "ember, kelj fel, tudod hogy várnak rád".
Nem tudom. Én hiszek. Én tudom hogy úgy van. De ez az egész nem 100%-os. Vannak kétségeim, és lesznek is. Csak az biztos, hogy még az evangélium, és a biblia is a halálomról beszél, és ha ez nem lenne elég, itt volt maga Isten is, aki emberként szintén meghalt. Ez lenne az evangélium üzenete? Most izé meg kéne halnod, de aztán, hát aztán annyira jó lesz, hogy ezen az egészen csak nevetni fogunk! Kicsit ellentmondásos. Olyan fanyalogva fogadjuk el, kénytelen-kelletlen. Hát biztos csak jó lesz aztán.
Hmm.
Annyira nem örülök. Csak kicsit.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.22. 23:31:47

@névtelenül: Én nem hiszem, hogy a Biblia a halálra hegyezné ki az emberi életet. Azt hiszem, hogy ezt inkább a vallások tartják fontosnak. Jézus azt mondta: "Ne aggódjatok tehát a holnap miatt, a holnap majd gondoskodik magáról! A mának elég a maga baja." A prédikátor meg ezt: "Nem tehet jobbat az ember, mint hogy egyék, igyék és kedvét lelje a munkájában."

Szerintem Isten nem azt akarja, hogy a mánkat adjuk fel a holnapért, hanem azt, hogy a mánkat jól használjuk fel, hogy legyen holnapunk

bjanek 2013.06.22. 23:47:15

Kedves @névtelenül!
én inkább téged gondollak egy kicsit csalódottnak és ellentmondásosnak.
csak egy példát ragadnék ki:
"Nem tudom. Én hiszek. Én tudom hogy úgy van. De ez az egész nem 100%-os. Vannak kétségeim, és lesznek is."

ami számomra biztos, és nagyon jóhír, h nem kell úgy meghalnom, ahogy Krisztusnak kellett. ez pont abból a szempontból érdekes, amit sztem tévesen látsz. bár őt tényleg elhagyta Papa, de nem csak azért mert épp nem figyelt oda, hanem mert Jézus magára vette az egész világ bűnét (szerencsére a Tiédet és az enyémet is) és nem csak alibiből, v színjátékból. ettől volt annyira beparázva a gecseménéban.

"az Istennek ama báránya, a ki elveszi a világ bűneit!"

Neki pont ez volt a gondja, h becsomagolták mindenki bűnét előre-hátra a történelemben és ezt magára vette. ez volt az a pohár, amit nem akart kiinni, de miattunk nem volt más választása, amivel azt is magára vállalta, h jogszerűen meghal mindenkiért.
ezzel azonban egyúttal az Atya bűnnel szembeni gyűlöletét is megnyerte, ami az abszolút magárahagyatottságot jelentette számára az örök megsemmisülést esélyével megtetézve.

"Mert azt, a ki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk"

szerencsére ezt egyszer kellett végigcsörtézni, így sem Neked sem másnak nem kell ezzel a teherrel meghalnia :)

"Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer"

újabb mázli, h itt nem lett vége a történetnek

"Krisztus, a ki feltámadott a halálból, többé meg nem hal"

és a főnyeremény:

"Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen."

metanoia 2013.06.23. 00:39:51

Zsid. 2:15

" Igen, Jézus emberré lett és meghalt, hogy az embereket megszabadítsa a halálfélelemtől, amely őket egész életükben rabszolgaságban tartotta."EFO

"és megszabadítsa azokat, akik a haláltól való félelem miatt egész életükben rabok voltak."MBT

Jézus a kárhozat halálát halta, ahogy bjanek is írta, elhagyatva az Atyától,
mert magára vette a mi bűneinket.
Velünk ott lesz az Atya halálunk pillanatáig.

Isten egyik "tenyeréből" a másik "tenyerébe" kerülünk.

Jn 3,36
"A ki hisz a Fiúban, örök élete VAN; a ki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.

Jn 5,24
Bizony, bizony mondom néktek, hogy a ki az én beszédemet hallja és hisz annak, a ki engem elbocsátott, örök élete VAN; és nem megy a kárhozatra, hanem általment a halálból az életre.

Jn 6,47
Bizony, bizony mondom néktek: A ki én bennem hisz, örök élete VAN annak.

Jn 6,54
A ki eszi az én testemet és iszsza az én véremet, örök élete VAN annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.

1Jn 5,11
És ez az a bizonyságtétel, hogy örök életet adott nékünk az Isten és ez az élet az ő Fiában van.

1Jn 5,13
Ezeket írtam néktek, a kik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök életetek VAN, és hogy higyjetek az Isten Fiának nevében."

ORION 2013.06.23. 06:10:31

@névtelenül: Nem 100% hogy örökké élek hanem 1000%.

ORION 2013.06.23. 06:23:04

@bjanek: Ez a történet hogy Isten el hagyta Jézust a kereszten valahogy nem megy be a tök fejembe. Istent meg feszítik és Isten elhagyja az Istent a kereszten vagyis saját magát.Valami nem pászol.Lehet hogy valami mást kiabált a keresztről, nem ezeket a szavakat.Szóval magass ez nekem mint bikának a tangó.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.23. 07:37:25

@ORION: Ez már a háromság kérdése amit feszegetsz. Szerintem ne foglalkozz vele. Az Atya, aki Jézus istene is volt, nem ugyanaz Jézussal.

bjanek 2013.06.23. 13:23:46

@ORION: @sefatias
szerintem ez egy igen fontos kérdés, amit felvetettél.
az egyik dolog ezzel kapcsolatban valóban a háromság problémájából ered. sajnos a teológusok jó része szereti túlmisztifikálni Istent és összemosni egyértelmű különbségeket az Atya és a Fiú között, egy másik csoport (pl JT) meg túl éles kontúrt húzni közéjük.
a Bibliából én azt látom, h mindkettő torz istenképhez vezet. mert igen is elkülönül az Atya a Fiútól és Istenről úgy beszélni, h az alatt mindig Kriszust értem úgyanolyan hiba, mint tagadni Jézus Isten voltát. természetesen mindig maradni fog felfoghatatlan rész is Róla, de hát emiatt is Isten. nem akarom túlragozni ezt, mert nagyon messzire vinne az eredeti témától. (még annyit zárójelben, amiért viszont fontosnak tartom a minél pontosabb istenképet, h egy hívőnek ez jelentősen meghatározza a személyiségét, mivel olyan szeretne lenni mint Ő)

a másik ebből fakadó dolog, ha nem összekeverjük a szereplőket, hanem a helyükre tesszük, akkor nagyon is van értelme annak, ami a kínoszlopon/kereszten történt.

„És kiáltván Jézus nagy szóval, monda: Atyám, a te kezeidbe teszem le az én lelkemet. És ezeket mondván, meghala.”

„A kik ő általa hisztek Istenben, a ki feltámasztotta őt a halálból és dicsőséget adott néki; hogy a ti hitetek reménység is legyen Istenben.”

bjanek 2013.06.23. 13:54:10

@ sefatias „Tehát az evangélium nem szól másról, mint Krisztus megváltó tettéről, amivel szabaddá tett bennünket, ... Nem szól halálról, fenyegetésről, megsemmisülésről, paradicsomról.”

nekem az evangélium szerves része „Istenünk bosszúállásának napja” is. szerintem enélkül nem kerek, és nem igazán jó sem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.23. 20:47:18

@bjanek: Abban igazad van, hogy az Ézsaiásnál szerepel ez a gondolat is, de amikor Jézus felolvasta akkor ezt a részt kihagyta belőle. Gondolom nem véletlenül. Lukács 4: 18, 19

bjanek 2013.06.23. 21:00:13

@sefatias: abban egyetértünk, h nem véletlenül hagyta ki akkor, de vajon nem volt része az eredeti örömhírnek?
Jézus szolgálatának későbbi részében nem tett hasonló kijelentéseket, ill mennyire lenne enélkül jó a hír?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.23. 21:04:52

@bjanek: Ez érdekes. Korábban a katolikus dogmatikában olvastam erről, hogy Jézusnak, aki az Isten Igéje, joga van az igén változtatni ha akar, vagy ha valami változott. És ezt a részt hozták fel példának, hogy Jézus, valamilyen ismeretlen okból megváltoztatta ezt a részt a felolvasásnál, és még a sorrendet sem jól olvasta. Ami számomra érdekes még, hogy ez nem tűnt fel senkinek a zsinagógában. Bár az is lehet, hogy fejből nem tudták a szöveget, és nem volt saját tekercsük

bjanek 2013.06.23. 21:24:00

@sefatias: mindig mondom, h a katolikus teológiával vigyázni kell ;)
hol rontotta el a sorrendet?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.23. 21:29:57

@bjanek: Hát ha összehasonlítod a két idézetet az ó és újszövetségben, akkor látni, hogy nem teljesen ugyanúgy van. A katolikus teológiában sok okos dolog van. Bár attól még vannak benne számomra érthetetlenül nagy butaságok is

bjanek 2013.06.23. 21:43:21

@sefatias: az, h nem ugyan az a szöveg, az még nem jelenti, h sorrend csere történt.

bjanek 2013.06.23. 22:00:08

ami fontosabb, h később Jézus nem titkolta el a jóhírnek ezt a részét sem, csak figyeljük meg a Máté 25. fejezetében a kecskéknek mondott gondolatokat.
„Távozzatok tőlem, ti átkozottak, az örök tűzre, a mely az ördögöknek és az ő angyalainak készíttetett. …
És ezek elmennek majd az örök gyötrelemre; az igazak pedig az örök életre. ”

de az örökkévaló evangéliumnak mindig is a része volt.
„És láték más angyalt az ég közepén repülni, a kinél vala az örökkévaló evangyéliom, hogy a föld lakosainak hirdesse az evangyéliomot, és minden nemzetségnek és ágazatnak, és nyelvnek és népnek, Ezt mondván nagy szóval: Féljétek az Istent, és néki adjatok dicsőséget: mert eljött az ő ítéletének órája; és imádjátok azt, a ki teremtette a mennyet és a földet, és a tengert és a vizek forrásait.”

inkább sokaknak az a kérdés, h ez mitől jó hír? te mit gondolsz Sefa?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.23. 22:04:52

@bjanek: :) én most azt gondolom, hogy spanyolok rúghatnának még egy gólt :) Egyébként nem tudom. Nekem sokatmondó, hogy ott akkor Jézus kihagyta azt a gondolatot. Hogy őszinte legyek hozzám közel áll az univerzalizmus, még akkor is ha mind mellette, mind ellene tudnék érveket felhozni. Én egyenlőre félek attól, hogy az isteni bosszúállásról beszéljek másoknak. Nem tudom, hogy nekem van e jogom hozzá

bjanek 2013.06.23. 22:32:26

@sefatias: az első mondatot azt értem :), az utolsó kettőt azt nem.
mi okozza a félelmet?
az utolsót az végképp nem értem.

bjanek 2013.06.23. 22:43:51

@sefatias: nem tett jót a meccsnek a kívánságod

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.24. 08:03:46

@bjanek: hogy mi okozza a félelmemet? Az, hogy nem tudom eldönteni(és nem is akarom), hogy isten kit ítél meg. EZért nincs is jogom hozzá. Az más kérdés, hogy jó tudni, sőt örömmel tölt el, hogy Isten bosszút áll azokon akik megérdemlik. 2thessz 1:8, róma 12:19.

ORION 2013.06.24. 10:58:43

A Szent Háromsággal nincs bajom .Én simán elfogadom . Itt a blogon találtam róla egy nagyon világos magyarázatot.Már vagy háromszor átolvastam .Azal a kijelentéssel van gondom hogy az Atya elhagyta volna a Fiut a kereszten.EZT lehetetlennek tartom.

bjanek 2013.06.24. 11:01:48

@sefatias: most végképp összezavartál :D

arról szó sem volt, h Neked, v bárkinek Krisztuson kívül ítélkezni-e kell (legalábbis nem ebben a testben). csupán annyit szerettem volna hozzátenni, h véleményem szerint ez is az evangélium része, és az általad említett okok miatt örömteli. én kifejezetten annak is örülök, h nekem nem kell senkit ítélnem

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.24. 11:03:16

@bjanek: :) akkor jól elbeszéltünk egymás mellett. Néha van ilyen. :)

bjanek 2013.06.24. 11:24:30

@ORION:
Sefától nagyobb érvet nem tudok rá :),
de meg kellett tennie, mert gyűlöli a bűnt.

bjanek 2013.06.24. 11:25:40

@sefatias: de legalább nem hülyéztük le egymást ;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.06.24. 11:27:09

@bjanek: :D Majd legközelebb :P Megvan a könyved. Majd viszem

csutika77 2013.06.24. 15:26:57

Sziasztok.Pár hete hallottam életemben először élő evangéliumot Bódis Miklós erdélyi ref.lelkipásztortól.Soha nem gondoltam volna,hogy ennyire mélyen érint.Ha egy olyan ember szájából hallod,akit Isten hivott el, behatol a lelked mélyéig,és átgondolod,átértékeled addigi életedet,és el sem tudod képzelni a jövődet Isten nélkül.

küzdős 2013.06.24. 16:49:19

@ORION: .Azal a kijelentéssel van gondom hogy az Atya elhagyta volna a Fiut a kereszten.EZT lehetetlennek tartom.
Nekem egyszer azt a magyarázatot adta egy barátom, hogy Jézus, aki csak mint ember volt így nevezve, földi élete során azért kiáltott fel, hogy Istenem miért hagytál el engem, mert addig az emberben maga Isten lakozott, de Isten nem halhat meg, ezért az utolsó percekben eltávozott Jézus emberi testéből, vagyis valóban elhagyta őt, így csupán az Istent addig magában hordozó emberi test halt meg, akit aztán Isten fel is támasztott.

ORION 2013.06.24. 21:03:38

@küzdős: Hu ha na igy már nem is lehetetlen, igy már van értelme.KÖSZI

metanoia 2013.06.25. 21:58:35

@csutika77:

Bizony fantasztikus élmény amikor vki a Szent Lélek által szólja Isten szavát.
Az valóban élő és ható... szívhez/lélekhez szóló.

Az Ige azt mondja, h a juhok a jó pásztort a hangjáról felismerik.

Egy újjászületett keresztény rögtön felimseri a másik újjászületett testvérét, attól függetlenül, h nem mindent látnak egyformán, vagy más közösségnek a tagjai. Mert nem az számít

Az Isten Lelkének jelenléte nyilvánvaló, és annak hiánya is...

bjanek 2013.06.26. 21:20:40

@ORION: @küzdős:
“Jézus, aki csak mint ember volt így nevezve, földi élete során azért kiáltott fel, hogy Istenem miért hagytál el engem, mert addig az emberben maga Isten lakozott, de Isten nem halhat meg, ezért az utolsó percekben eltávozott Jézus emberi testéből, vagyis valóban elhagyta őt, így csupán az Istent addig magában hordozó emberi test halt meg, akit aztán Isten fel is támasztott.”

Vigyázni kell azzal, h ha egy gondolatban van némi logika, attól még nem biztos, h igaz , v bibliailag is megállja a helyét. ez a fajta különválasztás pl nem.

Péter a következőket mondja ezzel kapcsolatban:
“előrelátva szólt Krisztus feltámadásáról, hogy nem marad az alvilágban (Hádesben), sem hústeste nem lát romlást.
Ezt a Jézust feltámasztotta az Isten, aminek mi mind tanú(bizonyságtevő)i vagyunk.”
nem tesz különbséget a Krisztus és Jézus között.

Pál apostol így mutatja be elhívását:
“nem emberektől és nem is ember által, hanem Jézus Krisztus által és Isten, az Atya által, aki feltámasztotta őt a halottak közül”
szintén nem arról beszél, h csak Jézus, az ember támadt fel.

ha igaz lenne a fenti megállapítás, akkor az azt jelentené, h vmiféle színjáték történt és nem igazak a következő szavak sem:
“Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?”
ez pedig mérhetetlen veszteség lenne.

bjanek 2013.06.26. 21:32:32

@metanoia:
szerintem a pásztor hangjának felismerése, mint bibliai gondolat nem támasztja alá ezt:
"Egy újjászületett keresztény rögtön felimseri a másik újjászületett testvérét"

ha ez igaz lenne, akkor Jézus nem figyelmeztetett volna a báránybőrbe bújt farkasok miatt. Pálnak sem kellett volna a hamis atyafiakat, apostolokat leleplezni, és Péter sem mondta volna:

"köztetek is lesznek hamis tanítók, kik veszedelmes szakadásokat csempésznek be, kik a mi parancsolónkat, aki megvásárolta őket, megtagadják, ezek hirtelen veszedelmet vonnak magukra.
Sokan fogják kicsapongásaikat követni."

ORION 2013.06.27. 19:16:34

Akinek van füle az hallja

Ameddig vakságban vagy, nem tudsz semmiből megtérni. Szükséges a lepel lehullása, hogy láss tisztán. Az emberek
elméjét vakította meg a sátán és nem a szellemünket, hanem a tudásunkat, ismeretünket Istenről és az Istennel való kapcsolatunkat, származásunkat. Jézus ezt jött helyreállítani. Isten gyújtott világosságot a szívünkben és az elménkről lehullott a hazugság leple ami a sötétségben tartott. Így kijöttünk Jézussal a világosságra. Mi már nem vagyunk a sötétségben. Az embereknek el kell mondani az örömhírt.
2 Kor. 4,4 Akikben e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe. 2 Kor. 4,6 Mert az Isten, aki szólt: sötétségből világosság ragyogjon, Ő gyújtott világosságot a mi szívünkben az Isten dicsősége ismeretének a Jézus Krisztus arcán való világoltatása végett.2Kor 4,4 Ezek a hitetlen emberek nem képesek megérteni, mert ennek a világnak az „istene”, azaz a Sátán elsötétítette agondolkodásukat. Azért tette ezt, hogy azok ne láthassák az örömhír fényét. Az örömhír pedig Krisztus dicsoségérol szól, aki minden tekintetben olyan, mint maga Isten.
2Kor 4,6 Isten egyszer régen azt mondta: „Ragyogjon fel a fény a sötétségbol!” O gyújtott világosságot a mi szívünkben is. Emiatt tudtuk felismerni és megismerni az Isten dicsoségét Jézus Krisztusban, az o személyében és jellemében. Tékozló fiak gyertek haza. Lépjetek be az új teremtés valóságába. A bűneitek el vannak törölve, és Isten előtt megbocsátottak vagytok. Van fehér
ruha, van igazság palástja, van gyűrű az Atyai háznál, van hízlalt tulok, van palota ahol az Atya van. Öltsük fel! Vegyük át! Lépjünk be! Hogyan? Tettek által? Jó cselekedet által? Nem! Csak hit. Mi meg lettünk hazudtolva a tudásban. Az ember nem szakadt el Istentől valóságosan hanem a kapcsolat szakadt meg. A tudásunkban jött a torzulás. Az Isten ismeretétől szakadtunk meg és összeházasodtunk a törvénnyel, a saját képességeinkkel. A szellemi halál nem azt jelenti
hogy a szellemünk halott, hanem az ISMERETÜNK, és TUDÁSUNK halt meg az Isten ismeretére.

küzdős 2013.06.27. 20:21:30

@bjanek: "ha igaz lenne a fenti megállapítás, akkor az azt jelentené, h vmiféle színjáték történt és nem igazak a következő szavak sem:
“Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?”
ez pedig mérhetetlen veszteség lenne."
Nem történt színjáték, mivel Jézus, az ember, Isten fia volt,aki földi, emberi testben jelent meg! Tudjuk, hogy hús és vér nem örökli Isten Királyságát. Az emberi test meghalt, de Isten nem volt halott, csak az emberi teste, akit feltámasztott az Úr, mint szellemit, vagyis regenerálta magát és újra az eredeti állapotába került. Először lealacsonyodott, kevesebbé lett az angyaloknál is, amit emberi testbe való költözéssel lehetett megoldani, de az igazi éne, valósága nem változott.
Az özönvíz előtt angyalok emberi testet öltöttek, feleségeket szereztek az emberek közül, de amikor kitört a balhé, az emberi testeket elhagyva eliszkoltak vissza!
Amikor Jézusról azt olvassuk, hogy a kezdet és a vég, mint Fiú Isten, az alfa és az omega, akinek minden hatalom a birtokában, akkor nem lehet a kezdet és vég között egy nem létező, halotti állapota, mint Isten, hanem csak mint az emberi lénye!
Isten és ember, nem ugyan az! Egyszerre nem lehet valaki ember is és teremtő Isten is. Az emberi formát öltött Isten emberi formája meg halt, mint azok, akikről Pál beszélt, hogy egy szempillantás alatt átváltoznak az égi életre. Meghalnak? Igen, mint test! Feltámadnak? Igen, mint szellemi test!
Isten egy emberi testben mutatkozott be az embereknek, aki nem egy egyszerű halandóként szolgált a földön, ezért a felajánlás a váltság részére rendben van!

küzdős 2013.06.27. 20:34:40

@küzdős: Egyébként hozzá szólásomat úgy kezdtem, hogy egy barátom magyarázata szerint! Én csak próbálom értelmrzni!

metanoia 2013.06.27. 22:47:55

@bjanek:

Jn.10:4
"És mikor kiereszti az ő juhait, előttök megy; és a juhok követik őt, mert ismerik az ő HANGJÁT."

Jn.10:5
"Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak attól: mert nem ismerik az idegenek HANGJÁT."

Ugyanúgy az újjászületett emberek felismerik egymást, attól függetlenül, h nem mindenben értenek egyet, vagy éppen egy karámban lennének.
Mert a bennük lévő lélek felismeri a másikban lévő lelket.

A szavakon/fordításokon/értelmezéseken tantételeken való csatározás pont a lényegről tereli el a figyelmet, azonkívűl értelmetlen/káros/fölösleges
időtöltése sokaknak.

De ha te nem így látod, engem nem zavar.

bjanek 2013.06.27. 23:43:17

@metanoia: "...az ő HANGJÁT"

nekem ez nem azt jelenti, h egymás hangját.

"Mert a bennük lévő lélek felismeri a másikban lévő lelket."

ezt konkrétan miből gondolod?

"A szavakon/fordításokon/értelmezéseken tantételeken való csatározás pont a lényegről tereli el a figyelmet, azonkívűl értelmetlen/káros/fölösleges
időtöltése sokaknak."

a csatározás részével egyetértek, h felesleges.
viszont nekem sokszor segített mélyebben megértenem egy gondolatot más fordítások használata, v éppen az eredeti nyelv.
ezt nem tartom haszontalannak, minthogy azt sem, h ha vmiben nem értünk egyet megvizsgáljuk tüzetesebben hogyan is van az.
szerintem ez után jön az az opció, ha nem jutunk közös nevezőre:
"ha te nem így látod, engem nem zavar."
de ne vessük már el eleve az egymástól való tanulás lehetőségét :)

bjanek 2013.06.27. 23:49:48

@küzdős: "Egyébként hozzá szólásomat úgy kezdtem, hogy egy barátom magyarázata szerint!"
mivel nem azonosítottad (lehet nincs is itt a blogon) így neked címeztem a választ :)

bjanek 2013.06.28. 00:17:55

@küzdős:
én a Bibliából azt látom, h a Fiú nem beköltözött egy testbe, mint ahogy a démonok megszállnak vkit (akinek egyébként külön egyénisége van), hanem megszületett, valóságosan meghalt és az Atya feltámasztotta. (lsd korábbi idézetek)
nem véletlenül hívta az Atyát az én és a ti Isteneteknek (Pálnál is rengetegszer látom ezt a megkülönböztetést, miszerint az Isten az Atya)
és mivel az Atyától várta Jézus a feltámadást ezért mondhatta e szavakat:
"Atyám, a Te kezedbe teszem le szellememet."

részemről sem az ó, sem az új testamentumban nem látok utalást bármilyen szétválasztásnak a lehetőségére

ORION 2013.06.28. 06:54:27

CSODÁLATOS EVANGÉLIUM! ELVÉGEZTETETT!
2 Tim 1:10 - a halál eltörölve
2 Kor 5:19 - a világgal kibékülve
2 Kor 5:19 - a bűn többé fel nem említve
Kol 2:14 - a törvény követelése eltörölve
1 Péter 2:24 - a gyógyulás megtörtént
Ef 1:3 - az Áldások szétosztva
Apcsel 2:17 a Szent Szellem kitöltve minden testre
Róma 5:9 - megigazultunk a vér által
Ef 2:5 - megelevenítve Krisztussal
1 Péter 1:3 - újjászülettünk a feltámadásban

ORION 2013.06.28. 07:14:57

Az ember bukása nem változtatta meg az Isten képmását az emberben. Csak a fejünkben lett torzulás és elferdülés. Kol 1:21-elidegenedtünk az ELMÉNKBEN. Ef 4:17 - Kik ÉRTELMÜKBEN meghomályosodtak, elidegenültek az ISTENI ÉLETTŐL a TUDATLANSÁG miatt.
A képmás örök! Soha nem vész el! Soha nem torzulhat! A sárba esett gyémánt még mindig értékes és még mindig gyémánt. Még ha darabokra törik is gyémánt fajta marad. Az ember a bukás után is KÉPMÁS maradt. 1 Kor 11:7 - Mert a férfi nem kell befedje az ő fejét, mivel ő az Istennek képe és dicsősége. (természetesen az asszonyok is), a nem hívők is és a hívők is. Itt az Ige általánosságban beszél.

Jézus azt teszi hogy erre emlékezteti az embert újra hogy az ELMÉNKBEN is kiformálódjon ÚJRA az eredeti képmás!

Az ember Istenképűsége az egyik OK amiért Isten értékesnek tart minket és megváltott minket! Ő a képmását váltotta meg és újra felfedi az emberben. A kereszten legyőzte diadalmasan a VÉRE ÁLTAL a BŰNT ami a képmástorzítást okozta a fejünkben és szívünkben. De az ember szellemében ott maradt az eredeti, sértetlen. Ez most a megváltás és a kijelentés útján újra feltárul az emberek előtt ha hisznek.

KI EZ A KÉPMÁS BENNÜNK? KRISZTUS!!!!!

2 Kor 4:4 - Krisztus dicső evangéliumának világosságát, AKI AZ ISTEN KÉPE!
Zsidó 1:3 - AKI az Ő dicsőségének visszatükröződése, és az Ő valóságának képmása

metanoia 2013.06.28. 21:13:38

@bjanek:

Nekem a pásztor hangján kívűl a juhok hangját IS jelenti :)
A hasonlatnál maradva, ugyanazon a legelőn vagyunk /legfeljebb különböző karámokban, vagy szabadon/ ugyanaz a pásztorunk, ugyanazt a levegőt szívjuk stb.

Ha vkiben a Krisztus él, az összetéveszthetetlen. Sztem.

Nem arra gondoltam, h ne lehetne különböző fordításokat használni, én is sokat használok, hanem amikor azon vitáznak emberek, h ebben a fordításban benne van, abban nincsen, ezt így kell érteni, azt úgy kell érteni stb.

bjanek 2013.07.01. 07:13:10

@metanoia: "Ha vkiben a Krisztus él, az összetéveszthetetlen. Sztem."

ezzel mélységesen egyetértek

a hasonlatokkal az lehet a baj, ami a nagy előnyük is, miszerint egy nehezen érthető dolgot képiessé, könnyebben érthetővé tehet, v más megvilágításba helyezi a témát...
viszont nem szabad a nem odaillő részeket is "ráeröltetni", mert az torzíthatja az értelmet, elveheti az egyszerűséget, stb.

bjanek 2013.07.01. 07:21:08

@ORION: "Az ember bukása nem változtatta meg az Isten képmását az emberben. Csak a fejünkben lett torzulás és elferdülés."

Pál szerint az egész lényünket torzulás érte:
"Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó"

"A sárba esett gyémánt még mindig értékes és még mindig gyémánt."

a Biblia beszennyezett aranyról és ezüstről beszél, ami értéktelen, v kis értékű a tisztításig, mert nem kívül koszos, hanem belül és nehezen szétválaszthatóan.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2013.07.01. 08:39:30

A Post végén van a Csúcs, és a Kulcs: >>" Tehát az evangélium nem szól másról, mint Krisztus megváltó tettéről, amivel szabaddá tett bennünket, Nem szól időpontokról, tettekről, elvárásokról, szabályokról. Nem szól halálról, fenyegetésről, megsemmisülésről, paradicsomról. "<<

Erről van szó!

>>" Most pedig emlékeztetlek benneteket, testvérek, a jó hírre, amelyet hirdettem nektek,amelyet el is fogadtatok, amelyben álltok is, amely által megmentésben is részesültök azzal a beszéddel, amellyel hirdettem nektek a jó hírt, ha erősen ragaszkodtok hozzá, hacsak nem hiába lettetek hívőkké. "<< ( 1.Kor. 15:1,2 - "Új Világ fordítás)

Az EVANGÉLIUM , Krisztus kegyelme, és szabadítása az "útlevél" Isten Királyságába. Minden más: teológiai értelmezgetések, tradíciók körítés,bár hasznosak is lehetnek,de -sajnos - kerítéssé is válhatnak,amelyek elválaszthatják egymástól Krisztus tanítványait.

ORION 2013.07.01. 13:50:13

@bjanek: Pál szerint az egész lényünket torzulás érte:
"Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó" Ha Pálban nem volt semmi jó akkor mit hirdetett?? a rosszat??????

ORION 2013.07.01. 15:47:04

Na akkor még egy kis torzulás . Az ember eszik a tudás fájáról (gyümölcsöt)és ezzel elköveti a nagy bünt. És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy, jót és gonoszt tudván.
Kérdés. Biztos hogy BÜNT kellet elkövetnie az embernek ahoz hogy Istenhez hasonlóvá váljon??? NEM HINNÉM!!!

bjanek 2013.07.04. 09:19:21

@ORION: szerinted mi a bűn, v mit jelent bűnt elkövetni?

ORION 2013.07.04. 11:54:52

Adjon Isten erőt egészséget 1Móz2 16 És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.
17 De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert amely napon ejéndel arról, bizony meghalsz.
311És monda Ő: Ki mondá néked, hogy mezítelen vagy? Avagy talán ettél a fáról, melytől TILTOTTALAK, hogy arról ne egyél? 17 Az embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára, és ettél arról a fáról, amelyről azt PARANCSOLTAM, hogy ne egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj belőle életednek minden napjaiban. Nekem ugy tünik hogy megszegték a parancsolatot .Ezt értelmezem BÜNNEK.Bár szivem szerint még kis csinytevésnek is nehezen nevezném.

bjanek 2013.07.12. 07:27:31

@ORION: "Kérdés. Biztos hogy BÜNT kellet elkövetnie az embernek ahoz hogy Istenhez hasonlóvá váljon??? NEM HINNÉM!!!"

egész biztosan nem (ebben egyet értünk :))

a problémát a 1Móz 3:22 félreértése adja.
"és azt mondta az Úr Isten: Íme, az ember olyanná lett, mint egy közülünk: tud jót és rosszat."
mind a héberben, mind a görögben a tudni, ismerni ige magában hordozza a megtapasztalást (pl ismeri feleségét => szexuális kapcsolat). Ádám és Éva esetében ez azt jelentette, h az engedetlenséggel tapasztalatot szereztek a rosszal. addig csak a jót ismerték, a bűnről pedig fogalmuk sem volt h milyen, de innentől már "tudták mi a rossz". pontosan ezért már nem voltak olyanok, mint Isten, akinek "Cselekedete tökéletes, mert minden ő úta igazság! Hűséges Isten és nem csalárd; igaz és egyenes ő".
éppen ezért az "olyanná lett, mint egy közülünk" kifejezés nem Istenre mutat, hanem egy másik személyre a környezetéből, aki szintén tapasztalatot szerzett a bűnnel és így ismeri "tudja mi a rossz". ez pedig nem más mint az ördög, v sátán.

bármennyire is kis csínytevésnek tűnhet, de "egy kicsiny kovász az egész tésztát megkeleszti", így az ember megromlott belülről, és nem csak egy picit bepiszkolódott kívülről

ORION 2013.07.12. 08:55:45

@bjanek: éppen ezért az "olyanná lett, mint egy közülünk" kifejezés nem Istenre mutat, hanem egy másik személyre a környezetéből, aki szintén tapasztalatot szerzett a bűnnel és így ismeri "tudja mi a rossz". ez pedig nem más mint az ördög, v sátán.zsolt 82.6 Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan: Én nem gondolom hogy ördögre ,sátánra,kérubra, angyalra vonatkozna ez a MIKÖZÜLŐNK EGY .

reboot (törölt) 2013.07.12. 11:12:19

@bjanek: honnan veszed ezt a magyarázatot? saját, adventista, vagy miféle? ezt a variációt még nem halottam

mindenesetre az mókás, hogy nőtt azon bversek száma, amit úgy is érthetünk, hogy istenről, jézusról szól, meg úgy is, hogy az ördögről ... kínos!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.14. 20:22:29

@reboot: @bjanek: Én egyetértek Bjanek magyarázatával, de nem hinném, hogy a "mi közülünk egy" kifejezetten Sátánra vonatkozna, mégha nyelvtanilag helyesnek is tűnik az, Hogy az Isten a többieknek mondva, Sátánra gondolt, mint "egyre közülünk" Bár ha jobban belegondolok valóban van logika az eszmefuttatásban, hiszen Isten, bár nem tapasztalta meg a bűnt tudta mi az, viszont csak Sátán volt akkor még aki ebben tapasztalatot szerzett.Ergo: Lehet, hogy Ádámot Sátánhoz hasonlította

reboot (törölt) 2013.07.14. 21:29:55

@sefatias: en nem foglaltam allast, hogy ez a magyarazat helyes vagy sem ...pusztan elszomorit, hogy egy olyan konyvbol probalunk boldogulni, ami ennyi felekeppen ertheto, magyarazhato :/

ORION 2013.07.15. 09:20:26

Nem a bún kellet ahoz hogy olyaná váljon AZ EMBER mint az Isten hanem TUDÁS. Hogy a Földön tudjon élni.Az édenkertben minden adott volt, a földön mindent elő kellet neki teremteni .Ehez pedig tudás kell, amit meg is szerzett.

bjanek 2013.08.14. 11:28:47

@ORION: “Én nem gondolom hogy ördögre ,sátánra,kérubra, angyalra vonatkozna ez a MIKÖZÜLŐNK EGY.”

én nem akarlak meggyőzni ebben a dologban, minthogy én magam is bizonytalan vagyok a kérdésben, csak szerettem volna egy másik utat mutatni, ami nekem kerekebb történetet ad, vmint máshol is előfordul hasonló kifejezés a Bibliában ebben az értelemben :
Márk 14:18 “Bizony mondom néktek, egy közületek elárul engem”
Apcs 15:24 “Mivel meghallottuk, hogy közülünk egyesek megzavartak titeket, és szavaikkal feldúlták lelketeket - pedig mi nem adtunk nekik megbízást”

“olyanná lett, mint mi közűlünk egy”

I. a legtermészetesebb értelmezése ennek valóban az, h pl. az én családomban mindenki kékre festett arcú. a szomszédnak megtetszik és ő is kékre festi az arcát. “olyanná lett, mint mi közűlünk egy”

II. a másik értelme kicsit eröltetettnek hat, de ha az előző példát folytatjuk értelmet nyerhet. az egyik családtagom megelégeli a kék színt és befesti az arcát lilára, majd rábeszéli a szomszédot és ő is átfesti az arcát lilára. ebben az esetben a szomszéd:
“olyanná lett, mint mi közűlünk egy”, aki tudja milyen kéknek és lilának lenni, most tehát innentől nem adunk neki több paradicsomot meg uborkát és ezután nem jöhet be a portánkra sem.
ez nekem teljesen olyannak hat, mint a Bibliában.
“Ímé az ember olyanná lett, mint mi közűlünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakaszszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen. Kiküldé őt az Úr Isten az Éden kertjéből...”

ad I.
az első esettel az a problémám, h ha ettől a tettétől az ember olyan lett, mint Isten, akkor miért folytatódik így?
"Most tehát..." + büntetés
az életünk célja az, h olyanok legyünk, mint Isten és ha sikerül nem büntetés a következménye.

bjanek 2013.08.14. 11:40:30

@reboot: "honnan veszed ezt a magyarázatot? saját, adventista, vagy miféle?"

úgy gondolom, h adventista alapjai vannak, de miután rákérdeztél felvetettem a problémát az egyik legjobb vitapartneremnek közülük és furcsamód neki is új volt...
általában azt szoktam képviselni, amiről meggyőződök függetlenül a forrástól. (kivétel, ha vmit indirekt akarok bizonyítani magamnak)

bjanek 2013.08.14. 12:21:34

@reboot: "...pusztan elszomorit, hogy egy olyan konyvbol probalunk boldogulni, ami ennyi felekeppen ertheto, magyarazhato :/ "

volt kb 8-9 év az életemben, amikor engem nemcsak elszomorított, de kifejezetten dühített, h ha Istentől származik a Biblia miért nem fogalmaz világosabban és egyértelműen kérdésekben.

szerintem Isten nagyon tisztel bennünket és annyira nem erőszakos, h meghagyja a lehetőséget a kételyre, a másképp gondolkodásra. ennek pedig megvan az az előnye, h kiderüljön mi van a szívünkben.
kifogásokat keresünk, kötekedni szeretnénk, érdekel-e valójában az igazság, eltudjuk-e fogadni a másságot...

bjanek 2013.08.14. 12:40:28

@ORION: "Nem a bún kellet ahoz hogy olyaná váljon AZ EMBER mint az Isten hanem TUDÁS. Hogy a Földön tudjon élni."

azt egy pillanatig sem állítottam, h a bűn tette az embert olyanná, mint Isten.

azt azért jó, ha megérted, h a tudás bibliai értelemben egyenlő a nullával. a héberben az ismerni, tudni kifejezés legtöbb esetben magában hordozza a tapasztalást, a gyakorlatot, a nagyon közelről szemlélést.

hogy nem menjünk messzire a történetünktől:
1Móz 3:7 "És megnyilatkozának mindkettőjüknek szemei s észrevevék, hogy mezítelenek"
1Móz 4:1 "Azután ismeré Ádám az ő feleségét Évát, aki fogad vala méhében és szüli vala Kaint"

észrevevék, ismeré kifejezéseket vö. a "jót és gonoszt tudván"-nal, mivel ugyanazon szó mindegyik a héberben

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.08.14. 19:51:49

@bjanek: "szerintem Isten nagyon tisztel bennünket és annyira nem erőszakos, h meghagyja a lehetőséget a kételyre, a másképp gondolkodásra. ennek pedig megvan az az előnye, h kiderüljön mi van a szívünkben.
kifogásokat keresünk, kötekedni szeretnénk, érdekel-e valójában az igazság, eltudjuk-e fogadni a másságot..."

Appám!!! Ez igen jól sikerült komment. Én köszönöm :)

reboot (törölt) 2013.08.14. 21:39:01

@bjanek: most nagyon kevés időm van, szóval csak dióhéjban:

értem, kösz a választ

reboot (törölt) 2013.08.14. 21:47:40

@bjanek: hááááát ... hm ... a mormonok is ezzel érvelnek az ő igazuk mellett, és a szalai bundi kifejti a könyvévben, hogy ez inkorrekt (tisztességtelen) érv a részükről

na most ezt nehogy magadra vedd! nem te vagy inkorrekt, hanem az érv (szerintem is)

másoktól is hallottam már ezt, gondolom te se magadtól vetted ezt az érvet, de sem bibliaverssel, sem logikailag nem tudom alátámasztani ezt az érvelést meggyőzően

én úgy látom, van ennek egy jóval egyszerűbb magyarázata, mintsem az, hogy aki nem fogadja el így a bibliát, annak rossz az indítéka

innen folytatom később
süti beállítások módosítása