"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Némi kritika a feltálalt szellemi táplálékkal szemben

2013/02/03. - írta: sefatias

Ahogy azt tegnapi posztomban írtam, pénteken meglátogattam a királyság-termet. Beültem a könyvtanulmányozásra, és meghallgattam a Köf előadását. A program alatt néhány értelmezési hibára lettem figyelmes, amiről úgy gondoltam, hogy érdemes egy posztot írni. Nézzük először az elsőt, ami a könyvtanulmányozáson hangzott el.

A Jeremiás 13:1-11 verset tanulmányoztuk át, amit a társulat által kiadott Jeremiásról szóló könyvben az 51-52. oldalon találhatunk. Itt az található, hogy Jehova felszólította Jeremiást, hogy gyalogoljon el kétszer oda vissza az Eufráteszhez, ami összesen 2000 km gyalogutat jelentett. A könyv tanulságképpen azt hozta fel, hogy még akkor is engedelmeskedjünk Jehova törvényeinek, ha azért esetleg kritikát kapunk. A kiegészítés az volt hozzá, hogy Jeremiáshoz hasonlóan velünk is előfordulhat, hogy Jehova olyan dolgot kér tőlünk, amit nem értünk, ám mégsem szabad megkérdőjeleznünk a parancsot, hanem engedelmesen meg kell tenni, amit az Isten kér. Jeremiás jó példát mutatva szó nélkül engedelmeskedett, és bár értelmetlennek tűnt a parancs, ő mégis megtette, és csak akkor tudta meg, hogy mi értelme volt, amikor már túl volt rajta. Tehát nekünk is engedelmeskedni kell minden értelmetlennek tűnő isteni parancsnak, bízva abban, hogy majd egyszer megértjük, hogy miért is kellett.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ezt a történetet régebben én is felhasználtam, hogy kihangsúlyozzam az engedelmesség fontosságát, de akkor még „kisgyermek voltam, úgy beszéltem, mint egy kisgyermek, úgy gondolkodtam, mint egy kisgyermek, úgy okoskodtam, mint egy kisgyermek; de most, hogy férfi lettem, elhagytam a kisgyermek jellemvonásait”és ezért teljesen másképp látom ezt a történetet. (1kor 13:11) Két oldalról közelíteném meg ezt a történetet.

1. A sztoriból tényleg nem derül ki, hogy Jeremiásnak bármilyen kifogása lett volna a parancs teljesítése ellen. Csak annyit olvasunk, hogy Jehova kiadta a parancsot, Jeremiás pedig teljesítette azt. De vajon biztos, hogy úgy történt a dolog, hogy Jeremiás hallott egy hangot Istentől, és erre fogta magát és ment is az Eufráteszhez? Vajon az, hogy a történetben nem szerepel párbeszéd, az azt jelenti, hogy Jeremiás egy szó nélkül engedelmeskedett? Bár semmi kétségem afelől, hogy Jeremiás engedelmes szívű volt, azért gondolom ennél azért több hangzott el ott, és bár nincs megemlítve, Jeremiás beszélhetett Istenhez, hiszen ez nála nem volt új dolog. Bár a Biblia Istentől ihletett könyv, azt azért még se gondoljuk róla, hogy ez azt jelenti, hogy a benne lévő történetek minden apró részletének szerepelnie kell benne. Tehát, csupán azért mert valami nincs benne egy történetben (pl. az, hogy Jeremiás vitt magával valamit. másik sarut, vizet, ételt vagy más dolgot), az még nem azt jelenti, hogy nem is történt meg.

2. A második pont az, hogy vajon ez a 11 vers tényleg azért lett leírva a Bibliában, hogy a mai keresztényeket a vak engedelmességre ösztönözze? Jehovának tényleg az a szándéka, hogy kérdezés nélkül azt tegyük, amit mondanak nekünk, és ha ellenvetésünk lenne, akkor azzal fellázadnánk Isten ellen? Ha ezt így gondolnánk, akkor súlyos hibát követnénk el a Szentírás egésze ellen. Ugyanis Jehovát nem egyetlen történetből kell megismernünk, hanem a Szentírás egésze biztosítja számunkra a megfelelő képet Istenről. Ha csupán erre az egy történetre alapozva hoznánk meg fontos döntéseket az életünkben, akkor szűk látókörűségről tennénk tanúbizonyságot, és később rossz következményeit aratnánk le rosszul átgondolt döntésünknek. Miért? Ugyanis a Biblia más helyeken számos történetet tartalmaz, amelyben Isten lojális szolgái bizony nem hagyták szó nélkül Jehova parancsát. Maga Jeremiás is mikor megkapta prófétai kinevezését Jehovától, ellenkezni, szabadkozni kezdett, hogy ő még túl fiatal ehhez a munkához. De gondoljunk Mózesre, aki szintén vissza akarta utasítani a Jehovától kapott feladatot. Jónásról ne is beszéljünk. De Mózes egy esetben mintha tanácsot is adott volna Istennek a 2Mózes 32: 9-14 versekben. Azt olvassuk, hogy Jehova Mózes szavára gondolta meg magát. De megemlíthetnénk Ábrahámot, aki elkezdett alkudozni Istennel Szodoma felett, és bátran mondott ellent Istennek, és alkudta le 50-ről 10-re a megkövetelt jó emberek számát.(1Mózes 18:22-33) Ugyanekkor történt, hogy mikor az angyalok megparancsolták Lótnak, hogy meneküljön a hegyekbe, Lót ahelyett, hogy engedelmeskedett volna inkább azt kérte, hogy had menjen inkább Coárba, a közeli városba. Jehova ezt a kérést is figyelembe vette, és bár az eredeti tervei között szerepelt Coár elpusztítása is, mégsem tette meg, hogy kedvezzen Lótnak. (1Mózes 19:17-22) De megemlíthetnénk Gedeont is, aki miközben beszélt Jehova angyalával kétségbe vonta a szavahihetőségét, és kétszer is jelet kért Istentől, hogy bizonyítsa be, hogy valóban vele lesz. (Bírák 6: 20-40)

Na, most ezeket a történeteket figyelembe véve valóban azt kéri tőlünk Isten, hogy vakon engedelmeskedjünk neki? És tényleg lázadásnak tekint minden ellentmondást, vagy kérdést a kapott feladattal kapcsolatban? Azt hiszem a kiegyensúlyozott Istenképhez szükségünk van a Biblia többi részét is megvizsgálnunk. De nézzünk egy harmadik pontot.

3. Hogy őszinte legyek, ha Jehova most itt megjelenne nekem, és azt mondaná, hogy menjek gyalog Prágába, ami innen 500 km. mint Jeremiásnak az Eufrátesz, akkor bizony fognám a sátorfámat és már indulnék is. Ám ha egy öltönyös férfi kérne ugyanerre, egy vallásos folyóirattal a kezében, akkor nem vagyok benne biztos, hogy engedelmeskednék neki. Érdemes elgondolkodni azon, hogy ki kapott személyes feladatot mostanában Istentől? Azt hiszem nincs ilyen ember a földön. Aki esetleg utasítást ad nekünk az egy férfi lesz, valamilyen vallásos kiadvánnyal a kezében, és úgy állítja be az utasításait, mintha Istentől jönnének. Ha én ennek a férfinak a helyében lennék, akkor felhasználnám Jeremiás történetét arra, hogy rávegyek embereket a saját érdekeim szolgálatára, és meg sem említeném a többi fent említett bibliai történetet, mert sokkal hatékonyabb lennék.

Szóval kedves olvasók, döntsétek el, hogy kinek az érdeke az, hogy ennyire egyoldalúan mutassa be a szentírást?

Most pedig térjünk át a körzetfelvigyázó előadására, amelyben a lojalitásról beszélt. Azt hangsúlyozta ki, hogy bizony előfordulhat, hogy családtagjainkat, legjobb barátainkat közösítik ki Jehova szervezetéből. Ilyenkor próba alá kerül a lojalitásunk, és döntenünk kell a kiközösített, és Jehova között. Hogy alátámassza a mondanivalóját Lót és a felesége példáját hozta fel. Az 1Mózes 19:26-os vers volt erre a bizonyíték. A vers így szól: „és Lót mögött a felesége körülnézett, és sóoszloppá vált.” Bár ebben a versben nincs szó a lojalitásról, ám a körzetfelvigyázó egy túldramatizált, kitalált történetet kreált, ami elég jól hatott az érzelmekre. Egy sztorit kerekített ki abból, hogy Lót felesége miért volt Lót mögött. Azt mondta, hogy mikor elkezdtek menekülni, akkor még előtte volt, és Lót vigyázott rá és a karjai között volt a lányokkal együtt, de az asszony szép lassan kifordult Lót öleléséből és mögé került. Még egy darabig ment utánuk, de aztán hátranézett, és sóoszloppá vált. Most nézzük meg még egyszer a bibliát: „És Lót mögött a felesége körülnézett, és sóoszloppá vált.” Ennyi. Bár a körzetfelvigyázó által kitalált történet drámai hatással bírhat, nem több egy népmesénél, vagy valamelyik Grimm történetnél. Honnan szedte, hogy először Lót előtt ment az asszony, és csak szép lassan került mögé? És nem csak az a kérdés, hogy honnan szedte, hanem az is, hogy miért? Miért kell kiegészíteni a Szentírást egy olyan történettel, ami valójában nincs is benne? Vajon ebben az esetben lehet egy lelkiismereti döntést egy öltönyös ember képzeletéből kipattant történetre alapozni? Nem úgy járnánk, mint a Jeremiás könyvéből vett történettel, amely túl egyoldalúan, a vezető testület szájíze szerint mutatja be Istent?

Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon miért érdeke a vezető testületnek, hogy egyoldalúan tálalt, vagy éppen apró részletek köré kitalált történetekkel, az érzelmekre hatva vegyen rá olyan dolgokra, amik neked eszedbe se jutnának a bibliaolvasásod során?

Címkék: tanítás
60 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr895059625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 12:18:45

Ma ismét elmentem összejövetelre, hogy meghallgassam a körzetfelvigyázó nyilvános előadását. Megdöbbentő volt számomra néhány dolog. A fenti posztot ma éjjel raktam ki, és ha tudom miről fog szólni a nyilvános, akkor vártam volna még a kirakásával, mert ma is hasonló gondolatokról volt szó. Ez is megérne egy posztot, de felesleges lenne két ugyanolyat egymás után kirakni.

A Köf ugyanúgy mint pénteken a könyvtanulmányozáson, azt hangsúlyozta ki, hogy kérdések nélkül vakon engedelmeskedjünk. Noé példáját hozta fel aki nem vonta kétségbe Jehova bárkával kapcsolatos utasításait. Kihangsúlyozta, hogy Noé nem értette, hogy miért kell engedelmeskednie, de ennek ellenére szó nélkül megtette. Természetesen ebből egy szó sem igaz. Még mielőtt Isten a bárkáról kezdett volna beszélni Noénak az 1Mózes 6:17-es versében pontosan meghatározta az okát annak amit tenni fog, és csak azután beszélt arról, hogy mi a megoldás, és hogy miként kell azt elkészíteni. Noé megkapta az utasításokat Istentől, pontosan tudta, hogy a munkájának mi a célja, és hogy miért van szükség a bárkára. Szó sincs arról, hogy Noé vakon engedelmeskedett volna, mint akinek fogalma sincs arról, hogy mit miért csinál. És vajon Noé a vak engedelmességéről tenne bizonyságot azzal, hogy nem kérdőjelezte meg Isten bárka építéssel kapcsolatos utasításait? De most őszintén! Gondoljunk bele! Mi oka lett volna Noénak belekotnyeleskedni egy olyan dolog terveibe, amilyet még soha nem látott?
Én azt látom, hogy mind a pénteki, mind a vasárnapi programon az előadók azt akarják elérni, hogy a testvérek vakon, minden kérdés nélkül engedelmeskedjenek a vének, és a vezető testület parancsainak. Nagyon fontos tényezőt felejtenek ki. Ezeket a parancsokat MAGA JEHOVA ADTA KI SZEMÉLYESEN AZ ÉRINTETT EMBEREKNEK(!!!!!!!) és nem egy emberi közvetítő által, akinek semmilyen bizonyítéka nincs arra, hogy felhatalmazást kapott Istentől. Az ilyen történetek tanulsága képpen mindig a véneknek való engedelmességet hangsúlyozzák ki, és SOHA NEM a Jehovának való engedelmességet! Miért? Mert ha valaki őszinte szívvel olvassa a Bibliát, akkor bizony fog olyan utasításokat olvasni, amelyek ellentétesek a szervezet, és a vének érdekeivel De ha sikerül elérni, hogy valaki a vének utasításait egyenesen Jehovától jövő utasításnak tartsa, akkor már el is érték a totális elmemanipulációt, amelynek következtében egy emberi érdekcsoport parancsára az egyszerű tanú azt hiszi, hogy most Jehovának engedelmeskedik.

Miközben ott ültem, végig gondoltam, hogy most két egymást követő alkalommal is erőteljesen kihangsúlyozták a totális , vak, megkérdőjelezés nélküli engedelmességet, ráadásul a vének, valamint a szervezet képviselőjeként egy szélsőségesen gondolkodó felső vezető. Ott ültem, és mindenki tudta, hogy én vagyok Sefatias, a magyarországi ellenzéki gondolkodás egyik fő képviselője, aki írásaival aláássa az egyetlen igaz imádatot. Mi lett volna, ha egy ilyen érzelmileg feltuningolt állapotban azt mondták volna, hogy az ilyenek mint én méltók a halálra, és halált érdemlek. Bár ilyen nem fog történni, azt hiszem nem sok kellene akkor ahhoz, hogy megkapjam a magamét

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.03. 13:01:11

@sefatias:

Fú de kemény. Nem maradt más eszközük, csak azt hajtogatják egyre: "Nem kell, hogy értsed miért, ENGEDELMESKEDJ NEKÜNK, mert különben meghalsz!" Eszköztelenek a szabad információáramlással szemben.

Félelemkeltés, érzelmi zsarolás, a végletekig kihasználás... mindezt Isten nevében.

Ha kihal a nem-netező korosztály pár utolsó képviselője is, hányan lesznek majd a királyságtermekben? 10-en? A véncsaládok meg a gyerekeik? Hát nem lesz kin uralkodni hamarosan...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 13:08:36

@Johnny Joker: Hihetetlen bénák. És még mindig nem a problémát orvosolják, hogy jobb legyen a testvérek közérzete, hanem inkább félelmet és lelkiismeretfurdalást keltenek bennük

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.03. 13:14:12

@sefatias: Igen. Pontosan önmaguk alatt vágják a fát. Minél szorosabbra húzzák a pórázt, annál jobban elvadul a kutyuskájuk. És harapni fog... marcangolni!

reboot (törölt) 2013.02.03. 15:47:19

Amit a köf tesz, az ISTENKÁROMLÁS!!!

Persze ezt szegény még nem tudja, mert a vt aki szintén istenkáromló erre a módszerre képezte ki ...

Istenkáromló, mert

1. Isten nevében beszél
2. Kiforgatja a szent írás mondanivalóját
3. Hozzátesz Isten szavához

Ha csak azt megértik jt, hogy emberek parancsolatainak engedelmeskednek, és nem Istennek, már elindultak a felébredés útján.

Azt mondják, így szól Jehova, holott Jehova nem szólt!!!

Ezek az emberek nem tudják mekkora bűnt követnek el ...

küzdős 2013.02.03. 17:11:08

@sefatias: Na végre Tesókám!
Látom, megjött az eszed és újra jársz összejövetelekre. Biztosan sokat tanultál és építették gyenge hitedet. Az ne zavarjon, hogy nem érted, az értelmes érti és vezet téged az úton, melyen járnod kell. Saját lépteid úgy sem rád tartoznak ezért bízd magad a vezetésre.
A kfv. nem tréfálkozott, amikor intett a gondolkodás veszélyeitől! Neked a bennük levő hit által kell járnod, nem az Írásokban látottak, vagyis látás által!
Majd szólok, ha hozzánk is jön az utazó ige, aztán el jössz és együtt elmegyünk meghallgatni és egy nagyot tapsolni.
A VT legyen veled! (Vagy ne?)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 17:19:38

@reboot: Amikor tartotta az előadást kissé gúnyosan szólítottam meg magamban: "Leszünk mi még egy oldalon" De az is tény, hogy tíz éve még én is hasonló stilusban nyomtam. Lesz itt még ébredés. Nem vagyunk a munka végén

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 17:27:36

@küzdős: Szombaton ezt írta nekem a Reboot: " te vagy az egyik fő magyar hitehagyott". Én még nem is nagyon gondoltam ebbe bele, de ma már ezzel a tudattal mentem, és miközben ott ültem sokat gondoltam arra, hogy mi játszódhat le szegényekben. A korábbi elnöklőjük, aki rengeteget tett értük, és a gyülekezetért, most ott ül civilben, farmerban, lezseren, és ő az egyik legfőbb képviselője a hazai ellenzéknek. Biztos vagyok abban, hogy ha nem vagyok ott, akkor a kiközösítettek ellen szóló rész másként hangzott volna el. Mint ahogy tavaly is belezavarodott a témába az akkori Köf

Ismeretlen név 2013.02.03. 18:23:51

@sefatias: Most nézem a blogod jelképééül szolgáló mérlegből eltűntek a dolgok... Ez már az új idők új logója?

Egyébként gyengülés, megrogyás. Szerintem két éven belül! Aztán meglátjuk mi lesz. Magyarországon sok tűzijáték lesz még. Mi lesz, ha elkezdik "költséghatékonyság" céljából összevonni a gyülekezeteket országszerte... Nálatok is: "40 fő"!!! És országos a kisebb gyülekezetek hanyatlása. Ahol sokan vannak, ott még elkerülhető egy rövid ideig a galiba, de a kis gyülekezetek nagyon hamar komoly gondoknak néznek elébe. Mind anyagi, mind szellemi téren. És mikor lesz az első Királyság-terem eladás? Na ezek indítják el majd a lavinát.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.03. 18:28:17

@sefatias:
Hehehe, még csak most jön a teljes magyar Lelkiismereti válság!!!

;)

Hamarosan...

küzdős 2013.02.03. 18:29:02

@sefatias: Jó lett volna látni az arcukat!
Jó, hogy ott voltál, nélküled felszabadultabban nyomta volna az igét.
Azért az iskola vezér könyvből adhattál volna tanácsot neki.
Mifelénk az volt a szokás, hogy bejelentette az elnöklő, hogy ha valakinek vannak kérdései az előadással kapcsolatban, azt a program végén felteheti az előadónak, vagy valamelyik vénnek. Kár, hogy nem használtad ki a lehetőséget.

reboot (törölt) 2013.02.03. 19:27:54

@sefatias: a köfök nem nagyon állnak át a mi oldalunkra :) godold végig :) csak majomkodniuk kell az emelvényen, uralkodni a sok málé között, pénz, taps ... kevesen képesek ezt eldobni ... sőt, igazából a jt féle fönökösdi, vagy a semmi között kell választaniuk ... minimális az esély, hogy az ellenzék oldalára áll, hamarabb lesz ateista :) szerinem

névtelenül 2013.02.03. 19:53:53

@sefatias: Én nem tudnék pókerarcot ölteni, és elmenni egy Jt összejövetelre. Neked biztosan kötélből vannak az idegeid.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 19:59:00

@névtelenül: nehogy azt hidd. Ma ugyan semmi gond nem volt, de pénteken pánikrohamom lett a program alatt. Alig bírtam ott maradni

névtelenül 2013.02.03. 21:13:59

@sefatias: Na az nagyon rossz érzés. Sajnos pánikbeteg vagyok, meg tudom erteni.
Visszatérve a témához, én nem bírnám ki csendben.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 21:16:24

@névtelenül: Mitagadás néha nekem is volt némi ingerenciám arra, hogy beleszóljak, de hát nem szabad, mert akkor kitiltanak. Azt meg nem akarom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.03. 21:39:44

@reboot: Istenkáromló, mert

1. Isten nevében beszél
2. Kiforgatja a szent írás mondanivalóját
3. Hozzátesz Isten szavához

Olvastam egy könyvet a szektákról. Az egyik jellemzőjük az, hogy a Bibliának csak egy oldalát hangsúlyozzák ki. Kiemelnek egyetlen verset, vagy történetet, és arra építik fel a hitvallásukat. Ezzel a módszerrel tudta elérni David Koresh, vagy Jom Jones azt hogy embereket öljenek meg, vagy legyenek öngyilkosok. Ugyanis, ha valaki nem ismeri, nem látja át a Biblia tanításainak összességét, és nem engedi, hogy a különböző történetek, bibliaversek kiegyensúlyozzák egymást, akkor annak szörnyű következményei lehetnek. Erre mondta Jézus, hogy lesz majd idő, amikor aki megöl titeket azt hiszi, hogy szent szolgálatot végez Istennek. És miért hiszi azt? Mert a Bibliában azt olvasta, hogy úgy kell

metanoia 2013.02.04. 00:42:03

A zrténél már az indulásnál alkalmazták azt a módszert, h ó és újszövetségi példákat hoztak fel, ahol ténylegesen Jahve v. Jézus szólt vkihez/néphez, és ezt szemérmetlenül saját magukra alkalmazták, mintha hozzájuk is úgy szólna Isten. Aki nem engedelmeskedik, az Jahvénak nem engedelmeskedik és megy az örök levágattatásra.

A bibliai történetekben szereplő próféták egyetlen egyszer sem változtatták meg üzenetüket, nem mondták, h ja nem azt mondta az Úr, hanem ezt. Rögtön TELJES DÉL volt.

A zrténél pedig egyfolytában változtatgatnak, állandó villámlások és napfogyatkozások vannak.
Sőt egyesek és némelyek a hibásak, akik össze vissza beszélnek.

Mióta van egyeseknek és némelyeknek szava a jt. kiadványokban?
Hát ki a HBR ????

reboot (törölt) 2013.02.04. 09:56:01

Itt van, amit ígértem :)

Virago_1000 2013.02.04. 11:15:37

NAgyon jo poszt. A Jeremias tortenet az engedelmessegre hegyezi ki a tarsulat. A vak engedelmessegre. Nincs is ezzel gond. Csak azzal van egbekialto gond, ami a sugallata ennek az egesznek.
Az, hogy engedelmeskedj nekik, mert ha nem, az Jehova elleni lazadas.

- egyreszt meg a profetak, Lot, stb sem engedelmeskedtek vakon, kerdezes nelkul - es ez nem engedetlenseg, hanem egyuttmukodes ertelmes ember modjara

- masreszt milyen jogon sugallja magarol az ortorony zrt. hogy o mint Isten kepviseloje isteni ranggal rendelkezik itt a foldon.

Virago_1000 2013.02.04. 11:20:47

"Honnan szedte, hogy először Lót előtt ment az asszony, és csak szép lassan került mögé?"

-1000 ilyen eset van/volt, amikor kiszinezik a bibliai torteneteket, hogy hassanak az erzelmekre. Meg JT koromban sem ertettem ezt, mert hiszen nem talaltam ennyire reszletes leirast a Bibliaban. Akkoriban tisztelettel arra gondoltam, hogy micsoda ismeretuk van ezeknek, nekem talan soha sem lesz, meg ha eletem vegeig is tanulok.

Virago_1000 2013.02.04. 11:21:28

"Érdemes elgondolkodni azon, hogy vajon miért érdeke a vezető testületnek, hogy egyoldalúan tálalt, vagy éppen apró részletek köré kitalált történetekkel, az érzelmekre hatva vegyen rá olyan dolgokra, amik neked eszedbe se jutnának a bibliaolvasásod során?"

- en nagyon jol tudom, miert. Te is jol tudod.

Virago_1000 2013.02.04. 11:34:01

@sefatias: "Ezeket a parancsokat MAGA JEHOVA ADTA KI SZEMÉLYESEN AZ ÉRINTETT EMBEREKNEK(!!!!!!!) és nem egy emberi közvetítő által, akinek semmilyen bizonyítéka nincs arra, hogy felhatalmazást kapott Istentől"

- itt van a kutya elasva. ITT!!!

"Mi lett volna, ha egy ilyen érzelmileg feltuningolt állapotban azt mondták volna, hogy az ilyenek mint én méltók a halálra, és halált érdemlek. Bár ilyen nem fog történni, azt hiszem nem sok kellene akkor ahhoz, hogy megkapjam a magamét "

- en biztosan tudom, hogy jt semmivel sem jobb, mint pl egy ongyilkos szekta. LEgalabbis abbol a szempontbol nem, hogy a totalis elmemanipulacio ugyanazt a szintet erte el. Ha holnap a vezeto testulet arra adna utasitast, hogy oljek meg a vilagiakat, megtennek.
Nem lenne bonyolult kimagyarazni a Bibliabol, persze kicsit kacifantosan, csusztatva, ide-oda idezgetve, szemelyes velemennyel megtuzdelve.

Hiszen szerintuk mi mar most is orok pusztulasra vagyunk itelve. Csak azt kerdeznem honnan tudjak. Anyam sogora, CS.M. 74 eves, ven a gyori gyulekezetbol, cca 50 evnyi szolgalat es ismeretszerzes utan erre nem tudott valaszolni. Csak annyit tudott mondani, hogy a helyzetemet mar nem tudom visszacsinalni (marmint hogy ne gyuloljenek a csaladtagjaim) egy modot leszamitva, ha ujra jt leszek.

Virago_1000 2013.02.04. 11:40:28

@Johnny Joker: "Ha kihal a nem-netező korosztály pár utolsó képviselője is, hányan lesznek majd a királyságtermekben? 10-en? A véncsaládok meg a gyerekeik? Hát nem lesz kin uralkodni hamarosan... "

- Attol tartok, a vencsaladok gyerekei is egyre kevesbe jarnak. A nem-netezok pedig egyre kevesebben vannak, hiszen mar a 60-as korosztaly is rendszeres netezo, foleg varoson. De a begyokeresedett tanteteleket nehez am kiirtani. Nehezebb mint hinnenk.
Csak gondolj bele, olvasod a Bibliat es automatikusan beugrik a jt-fele ertelmezes. Annal inkabb, minel tobbet voltal jt. Ezen csak Isten tud segiteni, hasonlokeppen, ahogy Pal apostolt is elhivta. Hasonlokeppen, ha nem is ilyen termeszetfeletti modon, kepes azok szemet felnyitni, akiket alkalmasaknak tart. En ra bizom, mert magam erejebol gyakorlatilag lehetetlen, ezt tapasztalom a sajat kornyezetemben.

MEg abban remenykedek, hogy a hugom szeme felnyilik. Ebben biztos sokat segitene, ha beutne nala egy mindent elsopro szerelem egy "vilagi" fiu irant. A "to verdener" cimu filmet is felmasoltam a gepere titokban :))) hatha szukseg lesz ra. :))

Virago_1000 2013.02.04. 11:42:35

@sefatias: "És még mindig nem a problémát orvosolják, hogy jobb legyen a testvérek közérzete, hanem inkább félelmet és lelkiismeretfurdalást keltenek bennük "

- eszak-koreai modszer. A vilagon az egyetlen hely, ahol a net be van tiltva. Az emberek hisznek is a kommunizmusban, pedig eheznek. De mint azt tudjuk, az informacio hatalom. Es szerintem talan a legnagyobb hatalom a vilagon. A penzkibocsatas joga utan.

Virago_1000 2013.02.04. 11:48:14

@reboot: a kofok olyanok, mint a megelhetesi politikusok. Nyomjak, ha egyetertenek, ha nem (bar ezt nem valoszinusitem) mert ettol fugg a betevo, kiveve ha nincs szuloi, masik csaladtagok altali tamogatas.

@sefatias: mit ertesz az alatt, hogy kitiltanak? Ez a szabad vallasgyakorlas joganak megsertese.

En azota sem voltam jt gyulekezetben, hogy kikozositettek, most 2 het mulva lesz 10 eve. De mar kezdek ingerenciat erezni, hogy elmenjek, es vegignezzek a meglepodott arcokon, valamint nyajasan a szemukbe mosolyogjak.

Virago_1000 2013.02.04. 11:50:07

@Ismeretlen név: "És országos a kisebb gyülekezetek hanyatlása. Ahol sokan vannak, ott még elkerülhető egy rövid ideig a galiba, de a kis gyülekezetek nagyon hamar komoly gondoknak néznek elébe. "

- az amugy is tobbsegeben ehberen eldegelo tagok nem birjak kigazdalkodni az utazast (50-100 km hetente 2x?) de akkor mindjart rajuk lehet sutni, hogy rossz szellemiseguek. Ez ordogi kor, remelem elindit sokakat a megvilagosodas fele.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.04. 11:50:34

@Virago_1000: Aki rendbontó, azt van joguk kitiltani. Még rendőrt is hívhatnak. Szóval inkább nem. Egyébként érdemes elmenni. Persze csak ha van elég bőr a képeden, mert először nagyon meg leszel nézve

Virago_1000 2013.02.04. 11:53:03

@sefatias: "Erre mondta Jézus, hogy lesz majd idő, amikor aki megöl titeket azt hiszi, hogy szent szolgálatot végez Istennek"

- hat ez mar most is igy van. Sot azt mondhatom, ha jelkepesen ertelmezem, akkor tapasztalom is a boromon. Pl testverem levegonek nez, allitom le is tagadna, hogy letezem.

Virago_1000 2013.02.04. 11:55:27

@sefatias: Nekem az utolso alkalommal, mikor talalkoztam veluk (a biroi volt az), B.CS. ven a p'halmi gyulekezetben azt mondta, hogy be ne merjem ide tenni a labam, mert kihivjak a rendoroket. Igy koszonte meg tobb eves szolgalatomat. De nem baj, szamitottam is hasonlora.

reboot (törölt) 2013.02.04. 12:07:21

@Virago_1000: ismerek olyan köföt, aki abbahagyta a szolgálatát, és a hivatalos indoklással ellentétben az a sejtésem, hogy a hócipője tele lett a szervezeti hülyeségekkel (és talán talán olvasgat is ellenzéki gondolatokat)

nem tudom pontosan, csak meglepődtem, hogy kritikusan nyilatkozott bizonyos szervezeti elrendezésekről ... aztán később beadta a kulcsot ...

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.04. 12:10:00

@sefatias: Amikor én megyek gyülekezetbe, szinte félnek tőlem. Megfagy a levegő. Szúrós gyűlölő tekintettel elvétve és félve néznek rám, mint egy szabadlábon kószáló sorozatgyilkosra =D

Mintha maga a Sátán lépkedne a Királyságteremben.

Laci7000 2013.02.04. 12:21:36

@Johnny Joker: Nem semmi :) Pedig hát az van írva, hogy: ..... ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mivel vagytok különbek? .... Tehát tényleg csak egy magyarázatuk lehet a gyűlöletre: ha valóban kb. Sátánnal azonosítanak ;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.04. 12:28:09

@Johnny Joker: :) nekem sem örülnek. Eleinte volt egy két mosoly. de mára mindenki mereven néz előre ha megjelenek

Virago_1000 2013.02.04. 12:42:37

@Laci7000: "hát az van írva, hogy: ..... ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mivel vagytok különbek? "

- hanyszor de hanyszor mondtam ezt a verset is otthon. Pedig nem is illik a helyzetre, mert mi nem gyuloljuk oket. Hiszen tudjuk, hogy aldozatok.
Ok viszont gyulolnek minket, annak ellenere, hogy tudjak, mi a jezusi parancs, es annak ellenere, hogy azt hirdetik, ok az egyetlen igaz vallas, amely ezt betartja.

bornagain 2013.02.04. 14:07:29

Egyébként csak annyit: Jeruzsálemtol az Eufrátesig mevan majdnem 1000 km - még nem volt idom megnézni a térképen.
Szerény véleményem szerint ez csak egy "prófétikus képlet" és Jeremiás soha nem járt az Eufratesznél!

bornagain 2013.02.04. 14:14:28

@bornagain:
Igen, csak légiúton Jeruzsálem - Bagdad 878 kilométer! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.05. 12:12:11

Azt elfelejtettem hozzátenni a poszthoz, hogy a körzetfelvigyázó arra alapozta a kitalált történetben azt a részt, hogy Lót felesége először előtte volt, hogy a kiadványokban szereplő rajzokon is úgy szerepel. Komoly érv. ütős.

bornagain 2013.02.05. 13:31:53

@sefatias:
Sefa , már még Tunéziából is látogatnak! Ejnye... :)))

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.05. 13:34:50

@bornagain: Igen onnan pár hete rendszeresen, de a világ minden részéről is. Az elmúlt négy napban nagy forgalmam van. 3x annyian olvasnak, mint szoktak

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.05. 13:35:21

@bornagain: bárcsak én is meglátogathatnám őket két hétre :)

bornagain 2013.02.05. 15:32:04

@sefatias:
Gratula! És még azt mérlegelted, folytasd-e?!
Ne félj, meg lesz az is! Lehet, hogy még UFÓ-k is felkeresnek!! :DDD

2013.02.13. 09:55:51

Idefűzném még az Ezékiel 4. fejezetét is. Főleg a 14, 15-ös verseket. Emberi ürülékem kellett volna a prófétának megsütnie a kenyerét. Ez miatt tisztelettel ugyan, de szót emelt! No ez a történet is sokatmondó.

2013.02.13. 10:02:32

Nem "ürülékem", hanem ürüléken... :-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.13. 10:03:11

@ex.hmcs-s: Köszönöm. Ez a rész nekem is sokat jelent. Valóban fontos sztori. A bibliám hátuljában csináltam egy kis részt ahova azoknak a bibliai történeteknek a koordinátáit irom, ahol Jehova figyelembe veszi az embert és a lelkiismeretét. Ez is ott van :) De nem gondoltam rá mikor ezt írtam. Még egyszer köszi :)

=xXx= 2013.02.14. 02:45:41

Végig olvastam minden kommentet... és érdekes... elősorban olyan emberek írnak akiknek fingjuksincs Jehova Tanúiról. Mert ha lenne, akkor nem így nyilatkoznának. Inkább csak elvakultan gyűlölik őket, a gyűlölet pedig soha nem volt jó tanácsadó.

A Post is érdekes. Kár lenne megcáfolni az állításokat, erre nem is pazarolnám az időt... Inkább magát az okot kérdőjelezném meg. Vagy is hogy komolyan azt gondoljátok, hogy a vének, és a társulat azt várja el, hogy vakon engedelmeskedjünk minden értelmetlen parancsnak??? :)

Először is nem parancsolgat senki közöttünk. Ami tiltva van, azt nem a vének tiltják, hanem a Biblián keresztül Jehova Isten. Bárki elolvashatja feketén fehéren, a vének csak annyit tesznek, hogy emlékeztetnek minket ezekre. És nem félremagyarázott dolgokról, és homályos féligazságokról beszélek, hanem paráznaságról, gyilkosságról, és spiritizmusról stb... ezek vannak tiltva. Sajnos a kereszténység többi egyházában elnézik az ilyesmit.

Másodszor ezek a dolgok soha nem értelmetlenek. A vének értelmes, következetes, és kedves emberek, a körzetfelvigyázók szintén. Ha vannak KÉRÉSEIK akkor azoknak pontosan elmondják az okait is, és soha nem saját megfontolásból születnek ezek.

Olyan kép van kialakulva rólunk, és a vénekről, hogy ők az öltönyös szemfényvesztők, akik semmi mást nem csinálnak, csak parancsolgatnak, és fenyegetnek, a gyülekezet tagjai meg persze mint valami buta nyáj, szájtátva követi őket...
Elég sértő ez a kép ránk nézve, és arról árulkodik, hogy nem ismernek minket, és úgy ítélnek meg.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 07:23:14

@davieboy: >>és érdekes... elősorban olyan emberek írnak akiknek fingjuksincs Jehova Tanúiról.<<

Végignéztem a kommenteket. ketten írtak olyanok akik nem voltak tanúk soha, a többiek átlegban 20 évig voltak azok. Ebből hárman több mint tíz évig voltunk vének, és egyikünk sem egy sima gyülekezeti vén volt, hanem olyan akit a társulat felhasznált más gyülekezeten kívüli feladatokra. Tehát hogy a szavaiddal fogalmazzak van bőven fingunk a dologról.

>>Inkább csak elvakultan gyűlölik őket<<

Tévedsz az itt kommentelők egyikében sincs gyűlölet a tanúk iránt. Nem is engedném, hogy elvakult gyűlöletbeszéd piszkitsa be a blogomat. Mi szeretjük azokat az embereket, akik a gyülekezetekben vannak. Nekem is ott a családom, és a legjobb barátaim.

>>Kár lenne megcáfolni az állításokat, erre nem is pazarolnám az időt<<

Dehogy lenne kár. Külön megkérnélek erre. olvasd el a posztjaimat, és írd le a kritikáidat, cáfold meg az érveimet. El sem hiszed mekkora boldogságot okoznál ezzel. Komolyan, szeretettel kérlek rá.

>>Elég sértő ez a kép ránk nézve, és arról árulkodik, hogy nem ismernek minket, és úgy ítélnek meg.<<

Ezeken a blogokon a vénekként szolgáló testvéreink nagy részét áldozatnak tekintjük. Nem pedig szemfényvesztőnek. Persze azért jelentős része a véneknek hatalmaskodó, önelégült fickó, aki tönkreteszi sok ember életét. Én csak örülök, ha még nem találkoztál ilyennel. És még egyszer mondom, nagyon jól ismerjük Jehova Tanúit

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.14. 09:19:19

@davieboy: Végig olvastál minden kommentet? Hol, csak ennél a bejegyzésnél? Esetleg megnézhetnéd a blog többi kommentjét is.

Drága felebarátom, itt több hosszú évtizedig szolgált tanúk írnak, nem a levegőbe beszélnek.

Az a baj tudod, hogy még csak nagyon keveset voltál tanú, a színfalak mögé még nem látsz be, csak gyönyörködsz a díszletben.

Azért kérdeznék párat. Írod: "Ami tiltva van, azt nem a vének tiltják, hanem a Biblián keresztül Jehova Isten. Bárki elolvashatja feketén fehéren, a vének csak annyit tesznek, hogy emlékeztetnek minket ezekre."

HOL VAN A BIBLIÁBAN FEKETÉN FEHÉREN, HOGY
- nem lehet maszturbálni
- nem lehet orális szexet élvezni
- nem lehet születésnapot tartani
- nem lehet vérátömlesztést elfogadni
- 1914-ben jött el Krisztus másodjára
- 1919-ben nevezte ki az Őrtorony Társulatot földi szervezeteként
- miért jelenti 1935 az égi reménységűek begyűjtésének a végét, és a földi reménységgel rendelkező más juhok begyűjtésének kezdetét
- a pedofil eseteket CSAK KÉT TANÚ esetén vizsgálják ki és a gyülekezet tagjainak nem árulják el
- a Példabeszédek 4:18 az Őrtorony Társulatra vonatkozik
- Az Őrtorony Társulat Isten földi kommunikációs csatornája
- nem szabad önállóan, kritikusan gondolkodnunk
- Isten szervezete hamisan prófétálhat
- úgy kell kiközösíteni, ahogyan teszik
- stb, stb, stb

Sorolhatnám a végtelenségig. Tudod, hogy Jehova Tanúinak milyen álláspontjuk van ezekben a kérdésekben? Benne van "FEKETÉN FEHÉREN A BIBLIÁBAN" ezekre a dolgokra a válasz? A lelkiismeretedre bízzák ezeket a kérdéseket? Tudod, hogy kiközösítést von maga után, ha más >VÉLEMÉNYEN< vagy pár ilyen dologban?

Kedves felebarátom, te friss tanú, vagy érdeklődő!

Én azt tanácsolom neked, hogy, ha ennyire biztos vagy abban, hogy nem fogsz csúnyán pofáraesni egy-két banánhéjon, akkor még nagyobb lendülettel, még nagyobb lépésekkel ELŐRE!!! Fel, a Tanú ranglétrán! Érezd, hogy te vagy a kiválasztott nép tagja, érezd, hogy igen, csak itt csak most, mi vagyunk a legfontosabb küldetés hordozói, a legtisztábbak a mocskosak közül, IGEN! Csináld teljes erőbedobással, teljes nekifutásból.

Nem kell hallgatnod a több évtizedes tapasztalattal rendelkezők banánhéjakra figyelmeztető szavaira.

Ha okos vagy, tanulsz majd a hibáidból. Ha bölcs vagy mások hibáiból tanulsz. Ha ostoba vagy, még a saját hibáidból sem tanulsz majd.

=xXx= 2013.02.14. 11:50:31

Ebben nőttem fel. Eljutottam bizonyos szintekre, hisz kisegítő szolga voltam, majd vissza estem a SAJÁT hibámból. Soha nem hibáztattam a rendszert a saját botlásomért, hisz olyasmit tettem amire figyelmeztetett a szervezet, és meg is ittam a levét. De hidd el hogy az a törődés, és az a szeretettel nyújtott segítség amelyet kaptam a hibám elkövetése után, meg győzött arról, hogy jó helyen vagyok.

Bele láttam-e én is a rendszer hibáiba...? Igen hidd el láttam, és hallottam érdekes dolgokat. De semmi olyat nem tapasztaltam, ami arra indított volna, hogy aztán hátat fordítsak a szervezetnek.

Nem lehet maszturbálni? :) De lehet, csak tisztátalan dolog, és ha a következményeit nézzük, akkor megértjük, hogy nem egy dédelgetni való szokás.

Nem lehet az orális szexet élvezni? Miért ne lehetne. A Biblia nem mondja hogy tilos. Van aki szerint valóban helytelen, de ettől függetlenül nem közösítenek ki valakit ez miatt.

A születésnap tartása valóban egy érdekes kérdés. Ám pontosan tudod, hogy a Bibliában leírt két születésnap csúnya következményekkel járt: Isten szolgái haltak meg egy-egy ilyen alkalommal. Ha a Biblia nem jó képet fest valamiről, akkor az azért van mert Isten gondolja úgy, hiszen ő íratta le.

A vérátömlesztést, és a vér elfogadását egyértelműen tiltja a Biblia - "az állatot a vérével együtt ne fogyasszátok."

A bibliai évszámok terén hadilábon állok, és most nem is folynék bele, de ez az ÉN felkészületlenségemet jelzi, nem azt hogy össze lennénk zavarodva...

A Pedofil eseteket a legkomolyabban veszik hidd el. És tisztelem azt hogy többet tudsz nálam, így elismerem a tapasztalatod a témában... De most őszintén. Ugyan mit kellene tennie azoknak akik szembe kerülnek a pedofil témával, mint azt hogy utánajárnak, és Tanúkat keresnek?

Soha nem állította senki hogy az Őrtorony társulat Isten földi kommunikációs csatornája lenne. Isten kommunikációs csatornájának az imát hívjuk. Az őrtorony társulat pusztán támogatást nyújt ahhoz hogy mindannyian megértsük, és vizsgáljuk a Bibliát.

Az önálló gondolkodást senki nem tiltja. Sőt Jehovától kaptuk a szabad akaratot ami a szabad gondolkodást is magában foglalja. Kritikusan gondolkodni is szabad, csak nem mindig vezet jó eredményre ha kritikusan gondolkodsz, mert az magában foglalja, hogy a hibákat keresed, nem a megoldásokat...

A kiközösítésnek pedig van pár módja. Ha valakinek nem tetszik (ami előfordulhat) akkor van lehetősége fellebbezni, új tárgyalást kérni, stb... Megvannak a módszerek arra hogy valaki a megfelelő elbírálást kapja.

Én nem a Tanú ranglétrán akarok előre haladni, hiszen azon valamelyest túl vagyok... eljutottam egy szintre (nem azért mert törekedtem rá) majd vissza estem.

Én helyeselt állapotban szeretnék Istenem előtt állni, tiszta lelkiismerettel, hogy azt mondhassam "Én nyomorult ember... tökéletlen, és bűnös vagyok. De szeretlek Téged Istenem, és szeretnék a barátod lenni, és azt tenni amit elvársz tőlem..." Ennyivel én már megelégszem.

És igen, tanulok, de sajnos én az a fajta vagyok, aki csak a saját hibáiból tud igazán. Talán ha érettebb, és idősebb leszek, akkor eljutok odáig hogy mások hibáiból is levonjam a tanulságokat...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.02.14. 12:09:20

@davieboy: szia!

Minden komment alatt van egy "válasz erre" gomb. ha a kommented előtt arra rákattintasz, akkor az illető értesítést fog kapni arról, hogy neki címezted az írást. és akkor tud reagálni. Ha ezt nem teszed meg, akkor csak én fogok értesítést kapni.

és akkor a kommented.

Milyen következményei vannak a maszturbálásnak? hol olvastál erről?

Az orális szex régen paráznaságnak számított még házasságon belül is, jelenleg aki alkalmazza, az nem lehet vén vagy kisegítőszolga

az hogy a bibliában kétszer szerepel a születésnap, és mindkétszer kivégeztek valakit, abban semmilyen szabály nincs. Ebből nem lehet szigorú törvényeket létrehozni. hiszen ennyivel egy kertben sem lehet imádkozni, mert a bibliában egyszer valaki egy kertben imádkozott, és aznap ki is végezték

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2013.02.14. 14:37:24

@davieboy: No, te is ebben nőttél fel? Én is barátocskám, már is van közös alap!

A hőn védett vallásodról igen szegényesek az ismereteid. Remélem nem bánod, ha rávilágítok, mivel nem vagy tisztában. Az alábbiakban igyekeztünk kifejteni az adott témaköröket:

Maszturbálás:
jehovatanui.blog.hu/2012/09/05/az_ortorony_tarsulat_jelnyelven_is_tiltja_a_maszturbaciot

Orális szex:
jehovatanui.blog.hu/2013/02/06/jehova_tanui_szerint_az_oralis_es_az_analis_szex_termeszetellenes

Születésnap:
jehovatanui.blog.hu/2011/12/12/karacsony_szuletesnap_pogany_unnepek

Vérátömlesztés:
jehovatanui.blog.hu/2012/02/13/elkulonolo_level

Évszámok, hamis jóslatok:
jehovatanui.blog.hu/2011/06/30/huek_voltak_e_es_bolcsek

A pedofília kezelése:
jehovatanui.blog.hu/2012/07/12/az_ortornyot_megbuntettek_a_tarsulat_jogi_csatat_vesztett_gyermekmolesztalasi_ugyben
jehovatanui.blog.hu/2012/09/08/a_lany_aki_kiallt_az_ortorony_ellen_candace_conti_kitalal

Soha nem állította senki hogy az Őrtorony társulat Isten földi kommunikációs csatornája lenne?
jehovatanui.blog.hu/2011/08/01/mi_az_nem_profeta_de_isten_kommunikacios_csatornaja_nem_ihletett_de_a_szent_szellem_altal_vezerelt

Az önálló gondolkodás tiltása:
jehovatanui.blog.hu/2012/04/15/te_veszelyes_vagy_1
jehovatanui.blog.hu/2010/11/01/jehova_tanui_es_a_fuggetlen_gondolkodas

Kiközösítés:
jehovatanui.blog.hu/2011/02/05/s_ne_is_koszonjetek_neki_soha
jehovatanui.blog.hu/2011/02/11/s_ne_is_koszonjetek_neki_soha_1
jehovatanui.blog.hu/2011/06/23/mikor_es_miert_kezdodtek_a_kikozositesek

Írod: "Én helyeselt állapotban szeretnék Istenem előtt állni, tiszta lelkiismerettel, hogy azt mondhassam "Én nyomorult ember... tökéletlen, és bűnös vagyok. De szeretlek Téged Istenem, és szeretnék a barátod lenni, és azt tenni amit elvársz tőlem..." Ennyivel én már megelégszem."

És szerinted ehhez egy emberi szervezetnek kell a része lenni?

Jó olvasgatást és kutatást kívánok. A cáfolatokat örömmel várjuk, immár harmadik éve!!!

Virago_1000 2013.02.18. 14:52:46

@=xXx=: "elősorban olyan emberek írnak akiknek fingjuksincs Jehova Tanúiról."
- Olvasgasd csak a kommenteket, es rajossz, hogy mi sem all tavolabb az igazsagtol, mint ez az allitas. Egyesek itt lehuztak evtizedeket, vezeto poziciokban.

"A Post is érdekes. Kár lenne megcáfolni az állításokat, erre nem is pazarolnám az időt... "
-jo kifogas.

"Először is nem parancsolgat senki közöttünk. Ami tiltva van, azt nem a vének tiltják, hanem a Biblián keresztül Jehova Isten"

- hol tiltja a Biblia a dohanyzast, szerencsejatekot, maszturbaciot, katonaskodast? Az ortornyos szabalyok 90%-a csak olyan, hogy a vezetoseg (new yorkban) levont valami kovetkeztetest a Szentriasbol, ez az o sajat velemenyuk, es ezt raeroszakoljak a hivekre, kikozosites terhe mellett. Nem parancsolgat senki....hajjjaj. A kikozosites meg tudjuk, mit jelent a szemetekben... az orok pusztulast armageddonkor. Vagyis meg van nekunk elolegezve Isten itelete, a veneitek es a biroi bizottsagok altal. Ezaltal vilagosan lathato, ok elet-halal urai, en legalabbis igy erzem.

Jol is neznenk ki, ha Armageddonkor Isten aszerint dontene, hogy a venek mit hataroztak, es ha azt a legkevesbe is figyelembe venne.

"Sajnos a kereszténység többi egyházában elnézik az ilyesmit"
- honnan tudod? Jarsz kozejuk? Odatartoztal korabban? Ha igen, melyik(ek)hez?
Milyen jogon allitasz ilyet es itelkezel?

"A vének értelmes, következetes, és kedves emberek, a körzetfelvigyázók szintén"
- vannak ilyenek is koztuk.

"Olyan kép van kialakulva rólunk, és a vénekről, hogy ők az öltönyös szemfényvesztők, akik semmi mást nem csinálnak, csak parancsolgatnak, és fenyegetnek"
- meg ilyenek is vannak koztuk.

Virago_1000 2013.02.18. 15:06:49

@=xXx=: "és a vér elfogadását egyértelműen tiltja a Biblia - "az állatot a vérével együtt ne fogyasszátok.""
- azt mar csak az ortorony tarsulat magyarazza bele, hogy a veratomlesztest is tiltja. En nem olvastam ilyet a Bibliaban.

De lehet, hogy meglepeteskent hat a szamodra, hogy a verre vonatkozo Ortorony felfogas miatt a vedooltas is tilos volt sokaig.

Sot, mi tobb, a szervatultetes is, arra hivatkozva, hogy az kannibalizmus lenne.
Pl. En edesanyam, aki szuletese ota megrogzott Ortorony hivo, kb 10 eve, egy gyenge pillanataban elkottyantotta magat, es azt mondta, inkabb meghalna, mint hogy szervatultetest hajtsanak rajta vegre.

"Ugyan mit kellene tennie azoknak akik szembe kerülnek a pedofil témával, mint azt hogy utánajárnak, és Tanúkat keresnek?"

"Soha nem állította senki hogy az Őrtorony társulat Isten földi kommunikációs csatornája lenne. "
- 1000 helyet idezhetnenk be, (Johhny megtette) ahol ezt allitotta, allitja mar 130 eve. Azt is, hogy a megfelelo szellemi taplalek sehogy mashogy nem kaphato meg, kizarolag e csatornan keresztul.

"Az önálló gondolkodást senki nem tiltja. Sőt Jehovától kaptuk a szabad akaratot ami a szabad gondolkodást is magában foglalja. Kritikusan gondolkodni is szabad, "
- ha ez igy lenne, akkor nem tiltananak el mindenfele "hitehagyott" vagy egyeb mas vallasi irodalomtol. Kikozosites terhe mellett.
Annak ellenere, hogy ok is olvassak, es idezgetnek belole.

" "Én nyomorult ember... tökéletlen, és bűnös vagyok. De szeretlek Téged Istenem, és szeretnék a barátod lenni, és azt tenni amit elvársz tőlem..." Ennyivel én már megelégszem. "
- Csak kovesd Jezust. Ez a legjobb amit tehetsz.

"És igen, tanulok, de sajnos én az a fajta vagyok, aki csak a saját hibáiból tud igazán. "
- en is ilyen fajta vagyok. Megbant cselekedetem ha visszatekintek eletemre, csak az az ominozus konrgresszus, amikor bemeritkeztem. Majd kesobb biztos megtudom, hogy Atyamnak mi celja volt ezzel, hogy megengedte, es nem sugta a fulembe, hogy ne, ne, ne. (mert megbanod, es gyulolni fog a csaladod)

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:12:06

@=xXx=:

Végig olvastam minden kommentet... és érdekes... elősorban olyan emberek írnak akiknek fingjuksincs Jehova Tanúiról.

>>marhaság<<

Mert ha lenne, akkor nem így nyilatkoznának. Inkább csak elvakultan gyűlölik őket, a gyűlölet pedig soha nem volt jó tanácsadó.

>>de okos vagy te, mond már el ezt a bruklini főmuftiknak is, de ráderford is híjján volt ennek<<

A Post is érdekes. Kár lenne megcáfolni az állításokat, erre nem is pazarolnám az időt... Inkább magát az okot kérdőjelezném meg. Vagy is hogy komolyan azt gondoljátok, hogy a vének, és a társulat azt várja el, hogy vakon engedelmeskedjünk minden értelmetlen parancsnak??? :)

>>igen, ez az elvárás<<

Először is nem parancsolgat senki közöttünk. Ami tiltva van, azt nem a vének tiltják, hanem a Biblián keresztül Jehova Isten.

>>vak vagy! a vt tíltja jó részét<<

Bárki elolvashatja feketén fehéren, a vének csak annyit tesznek, hogy emlékeztetnek minket ezekre.

>>kiraknak, ha nem idomulsz<<

És nem félremagyarázott dolgokról, és homályos féligazságokról beszélek, hanem paráznaságról, gyilkosságról, és spiritizmusról stb... ezek vannak tiltva. Sajnos a kereszténység többi egyházában elnézik az ilyesmit.

>>hazudsz, nem igaz, csak másként kezelik<<

Másodszor ezek a dolgok soha nem értelmetlenek. A vének értelmes, következetes, és kedves emberek, a körzetfelvigyázók szintén.

>>90%-uk buta, hataloméhes ember, a többi meg lusta :D<<

>>én tudom, te nem tudod!<<

Ha vannak KÉRÉSEIK akkor azoknak pontosan elmondják az okait is,

>>nagy részük beszélni sem tud értelmesen, tudom a vakok között a félszemű a király...<<

és soha nem saját megfontolásból születnek ezek.

>>úristen, te nagy kezdő lehetsz, ekkora hülyeséget írni<<

Olyan kép van kialakulva rólunk, és a vénekről, hogy ők az öltönyös szemfényvesztők, akik semmi mást nem csinálnak, csak parancsolgatnak, és fenyegetnek, a gyülekezet tagjai meg persze mint valami buta nyáj, szájtátva követi őket...

>>erről van szó, agymosott birkák<<

Elég sértő ez a kép ránk nézve, és arról árulkodik, hogy nem ismernek minket, és úgy ítélnek meg.

>>többet tudok én erről a szervezetről, mint a haveri köröd, meg az egész gyülekezet amiben szolgálsz ... nem túlzás az agymosott birkák kifejezés!<<

reboot (törölt) 2013.02.18. 15:22:55

@=xXx=:

az a törődés, és az a szeretettel nyújtott segítség amelyet kaptam a hibám elkövetése után, meg győzött arról, hogy jó helyen vagyok.

>>ennyi erővel más egyház tagja is lehetnél<<

Bele láttam-e én is a rendszer hibáiba...? Igen hidd el láttam, és hallottam érdekes dolgokat. De semmi olyat nem tapasztaltam, ami arra indított volna, hogy aztán hátat fordítsak a szervezetnek.

>>ksz voltál ... ugyanmár ... az egy 'nagy nulla' a szervezetben<<

Nem lehet maszturbálni? :) De lehet, csak tisztátalan dolog, és ha a következményeit nézzük, akkor megértjük, hogy nem egy dédelgetni való szokás.

>>és ezt hol írja a biblia?<<

Nem lehet az orális szexet élvezni? Miért ne lehetne. A Biblia nem mondja hogy tilos. Van aki szerint valóban helytelen, de ettől függetlenül nem közösítenek ki valakit ez miatt.

>>ja, de fekete bárány, ha bevallja, illetve bizonyos esetekben kiközösítik érte, csak TE ezt nem tudod<<

A születésnap tartása valóban egy érdekes kérdés. Ám pontosan tudod, hogy a Bibliában leírt két születésnap csúnya következményekkel járt: Isten szolgái haltak meg egy-egy ilyen alkalommal. Ha a Biblia nem jó képet fest valamiről, akkor az azért van mert Isten gondolja úgy, hiszen ő íratta le.

>>jób fiai is ünnepelték<<

A vérátömlesztést, és a vér elfogadását egyértelműen tiltja a Biblia - "az állatot a vérével együtt ne fogyasszátok."

>>hülyeség, nagyon műveletlen vagy<<

A bibliai évszámok terén hadilábon állok, és most nem is folynék bele, de ez az ÉN felkészületlenségemet jelzi, nem azt hogy össze lennénk zavarodva...

>>pedig össze vagy<<

A Pedofil eseteket a legkomolyabban veszik hidd el. És tisztelem azt hogy többet tudsz nálam, így elismerem a tapasztalatod a témában... De most őszintén. Ugyan mit kellene tennie azoknak akik szembe kerülnek a pedofil témával, mint azt hogy utánajárnak, és Tanúkat keresnek?

>>anyám ... tanúkat keresni erre? magadnál vagy?<<

Soha nem állította senki hogy az Őrtorony társulat Isten földi kommunikációs csatornája lenne.

>>állították, többször is<<

Az őrtorony társulat pusztán támogatást nyújt ahhoz hogy mindannyian megértsük, és vizsgáljuk a Bibliát.

>>hülyeség<<

Az önálló gondolkodást senki nem tiltja.

>>a szervezet nem nézi jó szemmel<<

Sőt Jehovától kaptuk a szabad akaratot ami a szabad gondolkodást is magában foglalja. Kritikusan gondolkodni is szabad, csak nem mindig vezet jó eredményre ha kritikusan gondolkodsz, mert az magában foglalja, hogy a hibákat keresed, nem a megoldásokat...

>>nagyon sötét vagy, ha azt hiszed, hogy ez a kritikus gondolkodás, belőled se lesz egy cég vezető beosztású menedzsere, vagy csak valami bóvli adócsaló cégnél<<

A kiközösítésnek pedig van pár módja. Ha valakinek nem tetszik (ami előfordulhat) akkor van lehetősége fellebbezni, új tárgyalást kérni, stb... Megvannak a módszerek arra hogy valaki a megfelelő elbírálást kapja.

>>azt se tudod miről beszélsz<<

Én nem a Tanú ranglétrán akarok előre haladni, hiszen azon valamelyest túl vagyok...

>>a szervezetben semmit sem értél el már bocs, ne verd a nyálad<<

eljutottam egy szintre (nem azért mert törekedtem rá) majd vissza estem.

Én helyeselt állapotban szeretnék Istenem előtt állni, tiszta lelkiismerettel, hogy azt mondhassam "Én nyomorult ember... tökéletlen, és bűnös vagyok. De szeretlek Téged Istenem, és szeretnék a barátod lenni, és azt tenni amit elvársz tőlem..." Ennyivel én már megelégszem.

>>jó hozzáállás, olvass többet, és ne az őrtorony gemagógiáját<<

És igen, tanulok, de sajnos én az a fajta vagyok, aki csak a saját hibáiból tud igazán. Talán ha érettebb, és idősebb leszek, akkor eljutok odáig hogy mások hibáiból is levonjam a tanulságokat...

>>neked ismeret hiányod van, nem fiatal kori tapasztalatlanságod<<

ORION 2013.03.17. 14:35:49

@Johnny Joker: Húúúúú hát ez nagyon komoly!!
süti beállítások módosítása