Sokat gondolkodom mostanában azon, hogy mi lesz velem? Mi áll előttem? Mit akar velem az Isten? Persze nem vagyok én akkora talentum, akkora hal, hogy velem kapcsolatban Istennek külön szándéka lenne, de hiszek abban, hogy mindenkinek vannak ajándékai Istentől, és ezeket az ajándékokat vétek lenne nem felhasználni. Nem tudom mennyi talentumot kaptam Jehovától, lehet, hogy csak egyet, de semmiképpen nem szeretném elásni, akármennyit is kaptam. Szeretném hasznosítani magam abban a munkában, amit ma Isten elvár mindenkitől.
Persze egyelőre fogalmam sincs, hogy mi lesz ebből. Nem tudom, hogy az utam hova vezet, csak azt tudom, hogy el kell rajta indulnom. Néhány hónappal ezelőtt, még mások írásait olvasva, és az indítékaikat néha megkérdőjelezve kérdeztem sokszor, hogy mire jó az, hogy ezeken a blogokon feldúlják mások hitét, és miután ezt megtették, nem nyújtanak gyakorlati segítséget abban, hogy hogyan tovább. De szép lassan megértettem, hogy az utamat nem mondhatja meg senki. Nem mások dolga, felelőssége irányt mutatni. A pontos irányt, és a helyet ahova el kell jutnom, azt nekem kell megtalálnom. Keresnem kell magamban azokat a talentumokat, képességeket, amelyeket felhasználva megtehetem azt, amit Isten elvár tőlem. Persze nem a nulláról kell indulnom. A Jehova Tanúi gyülekezeteiben szerzett két évtizedes tapasztalat sokat segíthet ebben. Részt vettem egy gyülekezet hatalmassá fejlődésében, láttam, hogy miként, és milyen körülmények között kellett kettéválasztani ezt a gyülekezetet. Részt vettem egy 10 fős kis csoport gyülekezetté fejlesztésében, és annak irányításában. Hogy ezt jól vagy rosszul csináltam, azt ítélje meg az Isten, és azok, akik akkor ott voltak velem. Miután úgy döntöttem eléggé zavartan, és súlyos depressziótól szenvedve, hogy elhagyom a gyülekezetemet, akkor még azzal a szándékkal tettem ezt, hogy ha érzelmileg helyreállok, és rendezem az életemet, akkor visszatérek, és folytatom Isten szolgálatát a megszokott módon. Úgy éreztem képes lennék a hibákat figyelmen kívül hagyva szolgálni tovább akár másokért a gyülekezetben, akár a prédikáló szolgálatban. Persze ahogy egyre több ismeretet szereztem, és egyre jobban beleláttam abba, hogy mi folyik abban a szervezetben, amit én húsz éven keresztül Jehova igaz szervezetének, az egyetlen igaz vallásnak tekintettem, a céljaim fokozatosan kezdtek megváltozni. Ma már nem látom értelmét a visszatérésemnek. De esélyem se lenne, hiszen már a kiközösítésemkor hitehagyottnak számítottam. Akkor most miért térjek vissza oda, ahol olyan dolgokban hisznek, amiben én nem, vagy épp elítélik azt, amiben én hiszek? Azt hiszem, egészen más irányba kell mennem.
Az elmúlt hónapokban több vallásos személlyel beszélgettem. Felkerestem különböző egyházak képviselőit, és még van néhány ember akivel, vagy személyesen, vagy az internet segítségével beszélni akarok. Szükségem van arra, hogy lássam, más emberek miként látják a jövőt. Ők mit tesznek azért, hogy megsokszorozzák a tálentumjaikat. Egy dolog biztos. Nem fogok csatlakozni más egyházakhoz. Az eddigi ismereteim alapján, mindenhol találtam olyat, amivel képtelen vagyok azonosulni. De arra is rájöttem, hogy nem feltétlenül van szükség arra, hogy én egy egyház, felekezet hivatalos tagja legyek. A jövőt egy vallástól független, önkéntes és a szentírás szeretetén alapuló kis létszámú közösség létrehozásában látom. Már beszéltem ilyen kis csoportok tagjaival. Úgy érzem, hogy ezek a csoportok tudják a leginkább kielégíteni egy ember szellemi, és érzelmi szükségleteit.
Annak idején súlyos hibának tartottam, hogy Jehova Tanúi megszüntették azt az elrendezést, hogy 10-20 ember kis csoportokban tanulmányozik, és beszéli meg a tanultakat. Szerintem ennek sokkal több haszna volt, mint 70-100 fős gyülekezetekben egymástól elidegenedve testvérnek nevezni egymást, miközben egymásra irigykedve, pletykálkodva, versengve élik az életüket.
Ezt a postot nem azért írom, hogy megosszam másokkal elmélkedésimet. Egy kérést szeretnék intézni mindenkihez, aki ezt olvassa, függetlenül felekezettől, hogy kommenteljen. Arra kérnélek benneteket, hogy írjátok le, hogy ti mit láttok megoldásnak! Hogyan lehetne egy szellemi közösséget létrehozni? Mik a legelőnyösebb feltételek a nyáj számára? Akinek van ebben tapasztalata, az azt írja le, akinek meg nincs, az meg azt, hogy a szentírás alapján mit lát megoldásnak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
karecsi 2012.05.10. 17:10:11
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 17:12:06
ennél azért lehetnél egy kicsit konkrétabb. Mitől jobb az amit a Takács Jánosék akarnak, annál, amit a Szabó Pistáék?
karecsi 2012.05.10. 17:17:14
metanoia 2012.05.10. 18:19:50
"Mi áll előttem? Mit akar velem az Isten?"
Ezt Tőle kérdezd, Tőle kérd el.
Eddig emberek, egy emberi szervezet mondta meg mit tegyél.
Várd meg a válaszát.
Lehet, h várni kell, sőt egészen biztos.
Egy feladat/elhívás előtt mindig van felkészülési/pusztai időszak.
Mindannyian kaptunk ajándékokat ÉS talentumokat Atyánktól.
Ezért /is/ Ő az, aki tudja, és közli is velünk, - ha Tőle kérjük - hol és mire használhatjuk.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 18:36:04
szehenza 2012.05.10. 19:07:26
szehenza 2012.05.10. 19:08:54
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 19:12:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 19:14:02
szehenza 2012.05.10. 19:16:01
egyébként jó az ötleted szerintem.Én is szívesen járnék ilyen kis csoportba.
szehenza 2012.05.10. 19:19:50
A hitemben biztos vagyok, az is ki lett már próbálva rendesen. Persze sose tudni... de bárhol történhet olyan ami megingathatja az ember hitét.Remélem sose leszek olyan helyzetben.
karecsi 2012.05.10. 19:38:41
szehenza 2012.05.10. 19:45:46
karecsi 2012.05.10. 19:49:50
szehenza 2012.05.10. 19:55:45
karecsi 2012.05.10. 20:02:31
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:12:26
karecsi 2012.05.10. 20:19:26
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.10. 20:33:54
>>" Bár néhány napja azt mondták róla, hogy mire elvégzed, már nem is fogsz Istenben hinni."<<
Azért a Baptista Teológiai Akadémiáról még nem hallottam ilyen tapasztalatot, pedig 16 éve vagyok aktív baptista egyháztag. 'Anno Barna Zoli is oda járt,és a Honlapján megtalálható a szakdolgozata: exjt.hu/ujdonsagok.html
@szehenza: Szerintem jól Választottál!
Kívánom,hogy megtapasztald Isten áldását, és a testvérek támogatását,szeretetét!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:36:30
Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.05.10. 20:41:40
szuksegunkvanistenre.blogspot.com/
Lehetetlen...
Romániában egyébként több JT körül kiszakadt csoport is van.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:48:36
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:49:30
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.10. 20:50:00
>>" Egy dolog biztos. Nem fogok csatlakozni más egyházakhoz. Az eddigi ismereteim alapján, mindenhol találtam olyat, amivel képtelen vagyok azonosulni."<<
Csatlakozok Metanoia véleményéhez.
Érdemes Jahveh Atyánkra bízni,és kérni Krisztus vezetését. Ha én,-mint tanítvány- azt mondom,hogy "tutti,hogy én nem evezek egy csónakban egy golgotás,adventista,vagy pünkösdi kereszténnyel!!",akkor hogy hangzana az én számból: "Legyen meg a Te akaratod"...?
Megértem,hogy az Őrtorony-múlt erősen kísért: be lettünk "oltva" a keresztény közösségek ellen,mert azok a "RomlottVérszopóMocskosHáromsághívőNagybabilon" részei- a Watchtower teológia szerint.
Sándor György (A huMoralista) mondta: "Aki tökéletes testvérre vágyik,az egyke kell,hogy maradjon!"
Hiszem,vallom,és tapasztalom: szükségük van ex-Jehova Tanú sorstársainknak az evangéliumi,hívő keresztény közösségekre,hogy a brooklynból épített előítéletből,előutálatból,és bizalmatlanságból kigyógyuljanak,és ne akarjanak- akár tudat alatt- egy újabb Őrtorony-vallást alapítani.
A felekezet-független szuper keresztény közösségről ajánlok egy nagyon jó tanulmányt Sytkától: megmondoka.freeblog.hu/archives/2011/07/20/Satorbol_var/
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:57:21
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.10. 20:57:34
Helyesbítés: A "felekezet-független szuper keresztény közösség" természetesen abszolút idézőjelben!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 20:59:03
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 21:01:46
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 21:03:32
metanoia 2012.05.10. 21:12:03
Zimányi József református lelkészt idézte vki, h neki mondták amikor jelentkezett a Református teológiára, h elkötelezett-e, mire ő azt válaszolta: 100%-ig, - az kevés, mert annyit kiölnek belőle, volt a válasz.
Több teológián pl. a Reformátuson is jelen van a Biblia kritika, ami megzavarhatja azokat, akiknek nincs kialakult istenhitük.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.10. 21:14:33
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.10. 21:26:23
Az Úr Jézus Krisztus türelmét csodálom,hogy miért nem fáradt bele a formálásomba, nem sújtott villámmal,és nem dobott el,mint használhatatlan eszközt! Nagyon szerettem poénkodni,-az sem zavart,ha más kárára,élveztem a cinikus dumákat. Mivel nagyon szerettem,ha enyém az utolsó szó, szerettem vitatkozni is,- nagyon tetszett,hogy szinte mindenkit sarokba szoríthattam az Őrtorony Társulat által tanult érvekkel.
De eljött az az idő,amikor nem én sújtottam le a Biblia-idézetek bombájával másokat, hanem a Szent Lélek által megelevenedett Szentírás sújtott le az izmosra épített elmémre,egómra.
Tükörként mutatta meg a Szentírás,hogy nem "csak" tökéletlen vagyok,hanem abszolút bűnös,ítéletre méltó,és minden hiábavaló beszédért számot kell adni az Ítéletkor.
Ugyanakkor felszabadító volt felismerni Jézus Krisztusban a Megváltót,aki összes bűnösért feláldozta Önmagát,akik Benne hisznek,azokat az Atya előtt igazzá, tökéletessé tette. Szeretném,ha minél több lenne látható az életemben a Megváltóból,és minél kevesebb az egómból.
Szeretettel ajánlom a Krisztusban lévő új identitással kapcsolatba: www.gotquestions.org/Magyar/ki-Krisztusban.html , www.szerko.com/index.php/uezenetek/hanganyagok/2006/146-ki-vagyok-en , bury-adrian.blogspot.com/2011/02/ki-vagyok-krisztusban.html
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.11. 04:38:59
Nem jártam teológia akadémiára,-a saját egyházam akadémiájára sem- én csak egy egyszerű proletár keresztény vagyok. [;-<)) De mivel hosszú ideje vagyok baptista keresztény,sok tesót ismerek,akik elvégezték,és senki nem lett liberális,vagy Biblia-kritikus.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 04:40:35
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 04:45:57
Megértem,hogy az Őrtorony-múlt erősen kísért: be lettünk "oltva" a keresztény közösségek ellen,mert azok a "RomlottVérszopóMocskosHáromsághívőNagybabilon" részei- a Watchtower teológia szerint.
Egyébként egyáltalán nem gondolom már így. Semmi bajom más vallásokkal. És nem okozna gondot közösséget ápolni velük. és abban is igazad van, hogy "legyen meg az Ő akarata"
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.11. 04:57:23
Semmiképpen sem haragszom!
Mindannyian "béta verziós" szellemi "hardverek" vagyunk! [;-<))
Sok fejleszteni valója van Atyánknak....rajtam is!
szehenza 2012.05.11. 08:11:07
persze az sem biztos, hogy sikerül, majd meglátjuk.Párom minden esetre nagyon örült, mert neki az egész családja Baptista
reboot (törölt) 2012.05.11. 10:05:45
ilyen közösségbe én is szívesen járnék :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 10:26:16
reboot (törölt) 2012.05.11. 10:41:03
egyet értek veled, és azzal is, hogy nagy hiba volt a könyvcsoportokat megszüntetni
én a teokratikus 'színészképző' iskolát, és a szolgálati 'beszervező' összejövetelt iktattam volna ki, semmi értelme ezeknek az összejöveteleknek
a nyilvánost jó volna, ha a végén egy zsűri értékelné pontozással 1-10-ig, bár én bevezetném a nullát is !! az őrtoronyt meg fordítva képzelem el, a cikk megvizsgálása után lehetne kérdéseket feltenni
mit gondoltok? :D
szehenza 2012.05.11. 10:55:00
szehenza 2012.05.11. 10:57:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 10:57:27
reboot (törölt) 2012.05.11. 11:05:29
szerintem hatalmas lenne, ha lehetne pontozni az előadókat :D én élvezném
előtte meg is indokolnám, miért annyit adok :D
szehenza 2012.05.11. 11:34:01
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 16:17:32
Elképzelem a puzsér róbertet, amint értékeli a nyilvánosokat: Mi volt ez az alpári gusztustalanság?...
szehenza 2012.05.11. 17:29:08
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 17:33:36
metanoia 2012.05.11. 18:32:14
Egy vén, aki vezette az alkalmat, fogalma nem volt mit kell válaszolni,
/sztem még a kérdést sem értette/
némi feszengés után kivágta a választ:
"kérdezni csak innen lehet", mármint a pulpitusról.
Szánalmas.
Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.05.11. 21:11:51
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 21:14:59
metanoia 2012.05.11. 21:33:56
Sztem a puzséros dobta fel :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.11. 21:36:48
metanoia 2012.05.11. 23:07:43
"a cikk megvizsgálása után lehetne kérdéseket feltenni"
Össze is dőlne a torony.
A kényes kérdések feltevőit kiközösítenék, és mindjárt negyedére csökkenne a létszám.
Akkor lenne izgalmas, ha a kérdésekre válaszolhatnának a mezei tagok is.
Sztem a vezérkar sok esetben még a kérdést sem értené, ezért kéne szabad kezet/mikrofont adni a népnek.
Mindjárt pezsegne az élet. Még össze is verekednének.
váró 2012.05.12. 15:18:24
Szeretném megköszönni az írásaidat. Szép így követni hogyan használ téged az Isten. Hát, egy talentumod van, az biztos. Hogy mennyi van még, azt is majd megmutatja neked.
Kérdezed hogy hogyan lehetne egy szellemi közösséget létrehozni?
Szerintem ez nem (csak)a mi hatáskörünke tartozik.
Mit is ír erröl a Biblia?
"Dicsőítették az Istent, és az egész nép szerette őket. Az Úr pedig naponként VEZETETT HOZZÁJUK olyanokat, akik hagyták, hogy megmentsék őket."(Apcsel.2:47)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.12. 15:56:59
"Egy feladat/elhívás előtt mindig van felkészülési/pusztai időszak."
Azt hiszem , én most élem ezt a pusztai időszakomat
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.12. 21:36:03
Nem tudom,hogy egy talentumra gondoltam-e Váróval,-de majd kiderül...
Sefa, az egyik Ajándékod a Bloggerkedés lehet! Nagyon jó,és fontos postokat Írsz! (Valamikor én is gondoltam,hogy blogger leszek...)
Szerintem a jó blog-post nem csak megragadja az Olvasó figyelmét,hanem gondolatokat generálnak,amelyek mint kommentárok jelennek meg.
("/OFF")
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.12. 21:47:17
Örülök,hogy itt megvalósult!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.12. 22:04:46
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.13. 07:18:06
Egyébként néztem egy interjút a puzsérral. és arról beszélt, hogy az a sok tehetségtelen ember azért ment oda a színpadra, mert hamis megerősítést kaptak a környezetüktől. A napokban gondolkoztam ezen, hogy Jehova Tanúi előadói, vénei, is hamis megerősítést kapnak, és ezért azt hiszik, hogy jó az amit csinálnak. Senki nem meri őszinte segítő kritikával illetni a másikat, főleg ha egy vénről van szó
nina:) 2012.05.13. 11:44:45
cyrrus 2012.05.13. 22:35:57
1.) Szivem szerint nekem is lenne 3-4 különbözö felekezetü gyüli ahova szivesen tartoznek :) Vizsgalj meg parat, latogass el nehanyba es az alapjan dönts h szerinted melyik tükrözi leghivebben a Biblia utasitasait. Sok helyen van kiscsoportos összejövetel, ami pont arrol szol h mindenki elmondhatja h mit gondol. Ez nem azt jelenti h mindenkinek egyet kell erteni, legalabb lesz hazi feladatod/ujabb kutatasi temad aminek utana kell jarni.Nem hinnem h Isten elvarja tölünk h mindent tisztan lassunk....
Viszont fontos h valahova tartozz, egy gyülekezetbe. "Egymas terhet hordozzatok" Nincs egyszemelyes keresztenyseg, ahol csak te meg Isten letezik. Ha meg alapitasz egy kis csoportot, elöbb-utobb növekedni fog, akkor meg olyan mintha te hoznal letre egy uj felekezetet.
2.) Eppen azert olvasom a blogodat, mert mar annyi könyvet olvastam, h nekem egy szemelyes tapasztalra/ beszamolora van szüksegem.
3.) Lehet küldetesed akar az ex-testvereidhez is vagy akar a keresztenyek fele is, h ök is ujragondoljanak ezt-azt!
zsuzsi31 2012.05.16. 13:46:38
Lelkes olvasód vagyok és keresem az utam, szeretnék megkersztelkedni, így várom az általad létrehozott gyülekezetet talán ott megtalálnám azt amit keresek.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.16. 14:08:50
zsuzsi31 2012.05.17. 06:49:11
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.17. 09:07:06
zsuzsi31 2012.05.17. 09:24:34
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.17. 09:58:49
metanoia 2012.05.18. 00:05:34
"de mindenhol vannak hibák"
Ez természetes, hiszen mindannyian tökéletlen emberek vagyunk, tükör által homályosan látunk stb.
Az a lényeg, h mire ill. kire építkezik egy közösség mint alapra.
A gyümölcseiről ismerszik meg a fa.
Szeretet tapasztalható-e az adott közösségben?
Semmi tukmálás, csupán egy javaslat.
Amennyiben Bp-en laksz nézd meg a Golgota gyülekezetet.
www.golgotabudapest.hu/
Ha rákkattintasz az élő közvetítésre, majd ott a biblitanítás archívumra, ott találsz igehirdetéseket - hallgass bele.
A keresésnél pedig böngészhetsz esemény, sorozat és előadó szerint is.
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.18. 06:29:17
Problémák vannak a Jehova Tanúi Egyházban,és az evangéliumi keresztény gyülekezetekben is. Az elkerülhetetlen emberi tényezőkön túl azért van hatalmas különbség a két közösség-típus között.
Jehova Tanúi teljesítmény,és totális lojalitás-alapú felekezet: a szeretet,és a közösségbe fogadás az aktív gyülekezetbe járástól,rendszeres missziós szolgálattól,és az Őrtorony Társulat iránti feltétlen,abszolút engedelmességtől függ.
Az evangéliumi keresztény gyülekezetekben pedig azoknak az embereknek is van helyük,akik a Bibliai határokon belül,ami -nem azonos a Biblia magyarázattal, felekezeti teológiával- követik Krisztust,és lelkiismereti okokból másképp hisznek/gyakorolnak.
Persze: messze nem tökéletes egyik szellemi irányzat sem. Ahogy a két Korea sem egyenlő a Földi Paradicsommal.
De vajon Észak-Koreában,vagy Dél-Koreában van emberibb,szabadabb élet-feltétel? Míg Észak-Koreából sokan menekültek Dél-Koreába,fordítva maximum (el)tévedésből történhet.
"Jehova Tanúi"-t egy vonzónak,"szellemi Paradicsomnak" beállított vallási diktatúrának ismertem meg, az evangéliumi gyülekezeteket pedig egy bűnös,megtért, kegyelmet,és Isteni elfogadást nyert keresztények közösségének.
Mivel Jehova Tanúinál maga a "kegyelem" szó is hiányzik a teokratikus szóhasználatból,és az Istenről alkotott felfogásuk is erősen teljesítmény-alapú,"alapelveken nyugvó", és feltételes,így törvényszerűen a Jehova Tanúi Egyháztagok egymás közötti kapcsolatára kihat.
Ezért is tekintik ellenségnek minden, a Vezető Testülettől eltérő módon gondolkodó embert.
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.18. 06:32:40
szabadjt.szabadszo.hu/viewtopic.php?f=2&t=8#p37
szabadjehovatanui.gportal.hu/gindex.php?pg=31504490&pageno=1&postid=314116
zsotza.blogspot.com/2011/11/17.html
reboot (törölt) 2012.05.18. 09:24:47
golgota? metzger tiszteletes (azt hiszem) a múlt heti ószövetségi előadásában izraelről, mint "jehova feleségéről" beszélt, nem ez az első, hogy isten nevét használja, egy jt-nek ez nagyon meglepő lehet
zsuzsi31 2012.05.18. 13:45:30
reboot (törölt) 2012.05.18. 14:38:17
előadás: a neten szoktam hallgatni őket, a magyar előadóik túlnyomó részt elég gyatrák, némelyik kifejezetten jt stílusú volt, nem is hallgattam végig
ridegség: ez meglepett, interneten nézve nekem nagyon szimpatikusnak tűnt a bp-i gyülekezet
úrvacsora: ha jól tudom, ők nem bort, csak szőlőlét isznak?
zsuzsi31 2012.05.18. 14:57:30
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 15:01:08
reboot (törölt) 2012.05.18. 15:07:02
na, mikor alapítasz egy új vallást??
egy kis csoportos bibliakörbe én is szívesen járnék :)
ha összefogna az összes egykori jt szolga, országos mozgalmat lehetne indítani ez tuti :D
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 15:10:02
leslie07 2012.06.24. 14:53:47
János 14:26
Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, akit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja mindazokat, amiket mondottam néktek.
A legfontosabb számunkra, hogy befogadjuk Ot a Szent Szellem Istent, akit a Megváltó Isten elkuldott, azzal a céllal, hogy tole tanuljunk. Amíg nem tárulkozunk ki hittel ez isten személy elott, addig bizony egy helyben topogunk az Ur ismeretének dolgában.
Ezért az elso lépés befogadni Ot és engedni, hogy tanítson vezessen megigazítson, majd megszenteljen.
János 16:7
De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.
8
És az, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében:
9
Bűn tekintetében, hogy nem hisznek én bennem;
Az Úr Jézus annyire fontos szerepet tulajdonított a Szenmt Szellem munkájának, hogy azt mondotta a tanítványainak, hogy jobb lesz nekik, ha O elmegy,mert csak így tudja elkuldeni hozzájuk a Szent Szellemet.
János 16:7
De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.
Mindenekelott azt is mondotta az Úr, hogy a gyulekezetekbol ki fogják rekeszteni a kovetoit, amit azért tesznek, mert nem ismerték meg sem Ot, sem az atyát.
János 16:1
Ezeket beszéltem néktek, hogy meg ne botránkozzatok.
2
A gyülekezetekből kirekesztenek titeket; sőt jön idő, hogy aki öldököl titeket, mind azt hiszi, hogy isteni tiszteletet cselekszik.
3
És ezeket azért cselekszik veletek, mert nem ismerték meg az Atyát, sem engem.
4
Ezeket pedig azért beszéltem néktek, hogy amikor eljő az az idő, megemlékezzetek róluk, hogy én mondtam néktek. De ezeket kezdettől fogva nem mondottam néktek, mivelhogy veletek valék.
Bármennyire is fájdalmas azoknak,akik elszenvedik a gyulekezetekbol való kirekesuzést, az Úr azt mondotta, hogy ez szukséges jó a számukra azokban az esetekben, ha a gyulekezetekben,ahová tartoztak nem ismerték meg sem Ot sem az Atyját.
Az az idoszak ,miután az Ur kovetoit kirekesztik a gyulekezetekbol a Szent Szellemtol való tanulás idoszaka.
János 16:13
De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek.
Bármennyire is hiányoznak az gyulekezetekbol kirekesztettek számára azok társasága, akiket hozzájuk hasonlóan szintén kirekesztettek a kulonbozo gyulekezetekbol, turelmesen ki kell várniuk, amíg a Szent szellem megtanítja oket minden igazságra.
Igy juthatnak el a Szent Szellem segítségével a megigazulás, majd a megszentelodés állpotába, és vállhatnak a szentek gyulekezet az Isten Élo Egyházának a tagjaivá.
Bizniuk kell, hogy megszentelodnek az Isten Igéje igazsága által, ha hamisítatlanul befogadják az isten igéjét, mint ahogyan azt a Szent szellem kijelentette.
János 17:17
Szenteld meg őket a te igazságoddal: A te ígéd igazság.
Ezért nélkulozhetetlen a Szentírásnak a megismerése, nem emberi okoskodások, magyarázatok által, hanem az által, hogy befogadják hamisítatlanul az Ur Szavát.
2. Kor. 4:2
Hanem lemondtunk a szégyen takargatásáról, mint akik nem járunk ravaszságban, és nem is hamisítjuk meg az Isten ígéjét, de a nyilvánvaló igazsággal kelletjük magunkat minden ember lelkiismeretének az Isten előtt.
Mindezido alatt a megtéréshez méltó cselekedetek cselekvése is nélkulozhetetlen
Ap. Csel. 26:20
Hanem először a Damaskusbelieknek és Jeruzsálembelieknek, majd Júdeának egész tartományában és a pogányoknak hirdettem, hogy bánják meg bűneiket és térjenek meg az Istenhez, a megtéréshez méltó cselekedeteket cselekedvén.
Igy válhat a hívo ember Isten megszentelt gyermekévé és Isten fiaivá,
akiknak megjelenését sóvárogva várja az egész világ.
Róma 8:14
Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.
15
Mert nem kaptatok szolgaság lelkét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Lelkét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abbá, Atyám!
16
Ez a Lélek bizonyságot tesz a mi lelkünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk.
17
Ha pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak; ha ugyan vele együtt szenvedünk, hogy vele együtt is dicsőüljünk meg.
18
Mert azt tartom, hogy amiket most szenvedünk, nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, mely nékünk megjelentetik.
19
Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.
Nos ez az isten legfobb akarata, a mi szentté lételunk, hogy a szentek gyulekezetét alkothassuk Istenunk és egymás oromére.
Kol. 1:10
Hogy járjatok méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén és nevekedvén az Isten megismerésében;
11
Minden erővel megerősíttetvén az Ő dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra és hosszútűrésre örömmel;
12
Hálákat adván az Atyának, ki alkalmasakká tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban;
13
Aki megszabadított minket a sötétség hatalmából, és általvitt az Ő szerelmes Fiának országába;
Igy képezhetik az Isten Élo Egyházát, amel amely nem foldi szervezetben van
hanem Krisztus testében.
Kol. 1:24
Most örülök a ti érettetek való szenvedéseimnek, és a magam részéről betöltöm ami híja van a Krisztus szenvedéseinek az én testemben az Ő testéért, ami az egyház;
Nos ez a célja Istennek véghezvinni mindezeket az igaz hivok életében.
1. Péter 1: 15
Hanem amiképpen szent az, aki elhívott titeket, ti is szentek legyetek teljes életetekben;
16
Mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok.
17
És ha Atyának hívjátok őt, aki személyválogatás nélkül ítél, kinek-kinek cselekedete szerint, félelemmel töltsétek a ti jövevénységtek idejét
A Szentek gyulekezete után kell hát sóvárognunk, midnyájunknak,akiket megszabadított az Ur a vallásszervezetekbol.
leslie07 2012.06.24. 14:59:05
Ésaiás 25:6
És szerez a seregek Ura minden népeknek e hegyen lakodalmat kövér eledelekből, lakodalmat erős borból; velős, kövér eledelekből, megtisztult erős borból;
leslie07 2012.06.24. 15:01:29
leslie07 2012.06.24. 15:04:29
Ez a szomorú valóság.
leslie07 2012.06.24. 15:49:19
Ha a Szentírásban az van, hogy bort kell vinni az úr asztalára, akkor nem fordulok szembe azzal, hogy kiforratlan, tormával tartósított tisztátalan mustot vigyek elé.
A Golgota Egyház tanítói nem csak a bor kérdésében mondanak ellent az Urnak, hanem az elragadtatás ideje tekintetében is.
Ezt hitvallásukból másoltam ki:
Az elragadtatás idejéről
Hisszük, hogy a hívők elragadtatása a nagy nyomorúság előtt fog megtörténni.
Nos ez egy nagy hazugság, ugyanis az Úr a Máté 24. fejezetében a választottak egybegyujtését a nagy nyomorúság utáni idore teszi.
Máté 24:29
Mindjárt pedig ama napok nyomorúságai után a nap elsötétedik, és a hold nem fénylik, és a csillagok az égről lehullanak, és az egeknek erősségei megrendülnek.
30
És akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen. És akkor sír a föld minden nemzetsége, és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel.
31
És elküldi az ő angyalait nagy trombitaszóval, és egybegyűjtik az ő választottait a négy szelek felől, az ég egyik végétől a másik végéig.
Ne engedjétem magatokat megtéveszteni vallászervezetek szemfényvesztései által.
Mire van számotokra az Ur szava, ha nem azt kovetitek?
leslie07 2012.06.24. 15:57:07
reboot (törölt) 2012.06.25. 09:48:14
reboot (törölt) 2012.06.25. 10:05:43
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.26. 08:12:17
Bár szükségesnek látom egymás támogatását akát csoportokon keresztül is, részemről nagyon óvatos vagyok a biblián alapuló csoportok, gyülekezetek szervezésével kapcsolatosan. Pontosan azért, mert egyenlőtlen helyzeteket teremt, mindig akadnak majd olyanok, akik megmondják a tutit és olyanok is, akiknek ilyen vezetőkre van szükségük, mert nem bíznak a saját képességeikben. Ez aztán olyan helyzeteket terem, mint amihez már volt szerencsénk a JT gyülikben.
Nekem, az általad említett ötletről a
Márk 13:6 verse jut eszembe:
"Mert sokan jőnek majd az én nevemben, a kik azt mondják: Én vagyok: és sokakat elhitetnek."
zsuzsi31 2012.06.26. 08:37:54
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.26. 18:14:48
Megfontolandó mondat. Ha nem is jó, mivel a Biblia egyértelműen arra hivja fel a figyelmet, hogy gyülekezetekké szerveződjünk, Jób esete arra utalhat, hogy különleges esetekben gyülekezet nélkül is el lehet az ember. és mi különleges helyzetben vagyunk. Egyébként az Őrtoronyban is gyakran olvasni magányos hősökről, mint pozitív példákról
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.27. 11:16:06
A kereszténységet évszázadok óta halottnak hívő,és azt "feltámasztani igyekvő", önmagukat egyedül helyesnek tartó vallási irányzatoknak bizonyítani kellene kétezer éves, folyamatos történelmi múltat,-amit persze képtelenek.
Ha pedig Isten Népe egy "Szervezet", akkor kétezer éves szervezeti múltat kellene / illene igazolni. Addig minden ilyen "egyház" teológiai-történelmi hitele súlytalan.
zsuzsi31 2012.06.29. 14:20:43
Szerint szükségünk van arra, hogy megmondják a tutit :-), nem feltétlenül azért, mert nem bízunk a saját képességeinkben, de az embernek szüksége van irányításra véleményem szerint.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.29. 15:07:09
zsuzsi31 2012.06.29. 19:29:57
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.29. 19:33:38
metanoia 2012.06.29. 21:02:19
Más egyházaknál nincs az, h vmivel nem értesz egyet akkor kiraknak, nem járhatsz közéjük, nem tekintenek testvérnek.
Semmi gond.
Nem hiszel /jelenleg :) / a szent3-ságban? Nem probléma, attól még ugyanugy fognak szeretni és elfogadni, mint aki hisz benne.
Körül kell nézni több gyülekezetben és ahol a leginkább "otthon" érzi magát az ember járjon oda.
Ahol látni a jó gyümölcsöket.
De természetesen vannak un. pusztai időszakok is az ember életében.
Ezt mindenki maga tudja mikor van, és meddig tart.
A pusztai csendben jobban meg lehet hallani Isten halk és szelíd hangját.
A JT-i azért terhelik agyon a tagjaikat, nehogy idejük maradjon a családjukra, nehogy idejük maradjon elmélkedni, nehogy idejük maradjon Istenre figyelni.
A nagy jövés-menésben csak az emberi szó, azaz a Szervezet állandó ostorozása jut el az agyonhajszolt hívekhez. :(
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.30. 04:39:04
Egy régi Jehova Tanú Barátom esetére emlékeztem. Ő,-ahogy minden (Szervezethez lojális) hírnök, megszakította velem a kapcsolatot. Két,vagy három év után jelentkezett,hogy szeretne velem beszélgetni. Találkoztunk többször, beszélgettünk,-még egy előadásra is elmentem Vele,ahol Dr. Almási Mihály egyetemi tanár,baptista lelkész) tanított: Neki is tetszett (!)
Sajnos, a Szentháromság-tan miatt őrlődőtt sokat, nem akarta belátni: Nem emberi elképzeléshez hasonló az Istenség! Bátorítottam,hogy ne rágódjon, ne eméssze magát.
Meggyőződésem,hogy nem az Istenről szóló "full_extrás_pontos_ismeret" teológia üdvözít,-bár fontos a szellemi nagykorúsághoz-, hanem Krisztus kereszthalála,és kegyelme,amellyel minden megváltott minden bűn-adósságát örökre kifizette!
Nem attól VAN a megváltott embernek Örök Élete,hogy azonosul teológiai értelmezésekkel,hanem attól,hogy,és beismeri,és bánja bűnösségét, és felismeri Krisztusban a Megváltót, aki a Benne hívők összes bűnéből megváltotta a kereszten.
Ezért is győzelmi szimbólum a kereszt a Bibliai kereszténységben,amit nem szabad szégyellni. Mivel Jehova Tanúi nem tudnak mit kezdeni a teljes megváltásról, bűnbocsánatról, örök üdvösségről szóló igazságokkal,ezért sem tudnak mit kezdeni a kereszttel. Ha valaki megnyílik Isten előtt,és -mint Urának-engedelmeskedik,akkor megtapasztalja az Atya, a Fiú,és a Szent Szellem munkáját,erejét,és szeretetét.
Szerintem ez a legfontosabb.
Istennek hála, régóta,-idén 16 éve- vagyok baptista egyháztag,-tehát nem "csak látogató". Megtapasztaltam,hogy az evangéliumi kereszténység állapota sem tökéletes,voltak/vannak egészséges vitáim. Szemben Jehova Tanúival,soha nem tekintettek ezért "gyenge szellemiségűnek", nem kellett fegyelmi tárgyalásokon részt vennem, soha nem kellett gyomorgörccsel mennem gyülekezetbe. Míg a destruktív szektákban szellemi diktatúra van, addig a keresztény gyülekezetekben szabadság.
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.06.30. 05:33:39
Az ördög nem végez félmunkát.
Ha egy Jehova Tanú már átlátja az Őrtorony Társulat teológiájának a teljes hiteltelenségét:különösen az 1914-es alaptanítás, és az erre épített "Hű és bölcs rabszolga" totális tekintélyuralom tarthatatlanságát akkor jó eséllyel szabadul a SzervezetBŐL,-de nem feltétlenül szabadul a SzervezetTŐL!
A "Nagy Testvér" szellemi értelemben "elkísér(t)i" az áldozatot.
Az Őrtorony Társulat által beadott "szellemi vakcina" a kereszténység ellen még általában még a kiközösítés / elkülönülés után is kifejti hatását.
Ez a "szellemi vakcina" görcsbe rántja az áldozatait,és olyan hallucinációt idéz elő (képletesen) hogy minden keresztény gyülekezetben leuralják a hívőket. Ebben annyi igazság van,hogy - szigorúan mint szélsőség- előfordulhatnak ilyen esetek,ahogy a Bibliában is olvashatunk a Korinthusi gyülekezet szellemi betegségeiről.
Ami a keresztény gyülekezeti életben ritka betegség, addig a destruktív vallásokban megszokott gyakorlat a leuralás,és a megfélemlítés!
A destruktív szektákban a teljesítmény alapú elfogadás,az üdv-bizonytalanság,és a félelem a jellemző, addig a kegyelem-alapú keresztény közösségekben a szabadság, a szeretet,és a szabadság:mivel az újjászületett hívők felismerték Isten teljesítmény-független,megbocsátó,feloldozó szeretetét, ezért képesek azt megélni,és továbbadni.
Ahhoz,hogy ez megtapasztalható valóság legyen, ki kell lépni az Őrtorony előítélet-fogságából,és rendszeresen látogatni egy keresztény gyülekezetet, beszélgetni, kérdezni,oldódni a brooklyni bénultságból. Jézus is megkérdezte a béna férfitől a Beteshda tavánál: "Akarsz-e meggyógyulni" Erre a kérdésre mindenkinek magának kell megadni a választ.
Lehet meggyógyulni, és lehet elszigetelődni,és keseregni,hogy "milyen rossz a kereszténység!!!"
Sok ex-JT sorstárs saját magát kötözi meg avval,hogy a Vezető Testületet elutasítja,de az általuk beoltott beidegződésekhez foggal-körömmel ragaszkodik: mert az kényelmes,és megszokott. Nem érdemes hasonlítani a szuper házastársat kereső facér fazonokhoz,aki még a hozzáillő partnert is visszautasítja, mert "nem értek vele egyet mindenben!" Mikor elment felette az idő, akkor meg haragszik Istenre,hogy miért maradt egyedül.... [;-<((
21 éve vagyok házas,annak ellenére,hogy feleségemmel "nem értek Vele egyet mindenben!" Mégis megtapasztalom Általa, és a hittestvérek által a Krisztus szeretetét, befogadását,Isten jellem-formálását. Nélkülük sokkal szegényebb lennék.
Bár egyedül is lehet gyakorolni a labdarúgást, de ahhoz,hogy megtanulja a játékos: mit jelent Csapathoz tartozni,abban játszani ahhoz-ahogy a legendás Film-ben mondta Minarik Ede: "Kell egy csapat!"
Ahogy a futballista sport-életében nem extra-opció a csapattagság,úgy -hitem,és Bibliaismeretem szerint- az az egészséges, nagykorúságra törekvő hitéletben sem kikerülhető a gyülekezeti élet. (Az más helyzet,ha valaki fizikai akadály miatt nem tud gyülekezetbe járni: pl.: fogvatartott, ágyhoz kötött beteg. De ilyenkor a hittestvérek látogathatják meg: HA keresi az elszigetelt testvér a közösséget a keresztényekkel.)
Isten nem azért hívta életre az Egyházat,hogy legyenek emberek,akik önkéntes folyóirat-terjesztőként dolgozzanak,és egymás teljesítménye alapján "szeressék" egymást,hanem azért,hogy megtapasztalható valóság legyen a Kegyelem,és megtanuljuk a gyakorlatban is a közösségi keresztény életet, a megbocsátást: hiszen a megváltott ember Isten bocsánatából él.
Róma 15:7 " Azért fogadjátok be egymást, miképen Krisztus is befogadott minket az Isten dicsőségére."
Róma 5:9 "Minekutána azért most megigazulTUNK az ő vére által, sokkal inkább megtartaTUNK a harag ellen ő általa." (Saját kiemelések: Zs.)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.30. 11:11:11
apologia.hu/index.php/vallasok/tanacsok/74-vallasi-fogyasztovedelem
karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.01. 18:30:48
" de az embernek szüksége van irányításra véleményem szerint."
Nem az a kérdés, hogy kell-e ilyen irányítás vagy sem, inkább az, hogy kitől jöjjön ilyen. Ha valaki méltó a bizalmadra és hallgatsz a tanácsaira, melyekről úgy érzed jók neked, akkor az rendben,("figyelmezvén az ő életök végére, kövessétek hitöket").De mi van akkor, ha rombolóak ezek a tanácsok, vagy a "tanítók" élete nem bővelkedik követendő példákban? Vajon akkor is hallgatsz rájuk? És mi van akkor, ha ellentétben vannak a saját belső irányításoddal?
Ugyanis ez történik a JT gyülekezetekben, és a nem "engedelmeskedsz", akkor elszakítanak a családodtól és a barátaidtól.
Személy szerint úgy gondolom, hogy egy ilyen helyzetből is pozitivan lehet ugyan kijönni (pl: az a barát, akitől ilyen módon le lehet szakítani, az nem igaz barát, vagyis talán jobb is megszabadulni az ilyenektől egy időre legalább...) attól még senkinek sincs joga ilyet tenni.
Én ezért látom úgy, hogy sok szekta (köztük JT-i is) a megvezethetőek és megvezetettek csoportjára bontható.
De az is igaz, hogy mindenkinek magának kell tudnia, hogy mi a jó számára. Vannak olyanok, akiknek keresztül kell menniük ezen a tapasztalaton is (mint ahogy nekünk is kellett...), ezért én nem mondanám neked, hogy TE a személyes életeddel mit kezdjél vagy mit ne, mert ilyesmire nem érzem magam feljogosítva.
Ezért a kérdés nem az, hogy mit kellene tennünk, vagy ki hogyan értelmezi a Bibliát ebben a kérdésben? Hanem az, hogy TE mit akarsz csinálni és azért tudod-e majd vállalni a felelősséget?
zsuzsi31 2012.07.02. 13:37:12
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.02. 13:47:31
kicsella 2012.07.05. 22:11:00
Ameddig én jelen időben jutottam , az ez:
Jehova a szívek vizsgálója.
Minden embert szeret, aki Őt féli, és igazságot cselekszik, hovatartozástól függetlenül.
"Ahol ketten, vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük"
Nem egy vallás, egy csoport, vagy felekezet részesül a megmentésben, hanem maga az egyén.
Reményeim szerint, akik hisznek Istenben, és szeretik Őt,elfogadják, és nagyra értékelik Jézus váltságáldozatát, egy napon majd boldogan együtt, közösen dicsérhetik a Teremtőt.Egyenlőre, "legyen kinek -kinek a saját hite szerint"
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.05. 22:12:39
Tobzoska 2012.07.05. 22:35:38
Egyébként véleményetek szerint mi a probléma a pünkösdi karizmatikus felekezetekkel (az anyagiasságot leszámítva...)?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.06. 07:26:33
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.08.15. 11:51:23
Hiszem,vallom,és tapasztalom:Jehova Istennek mindig volt szervezettől független népe,különböző közösségekben,akik felismerték önmagukról,hogy megváltásra szorulnak,és felismerték az Úr Jézus Krisztusban a Megváltót. Vannak olyan közösségek,amelyek tudják önmagukról: "tükör által homályosan" látnak, nem gondolják magukról,hogy nélkülük az emberek csakis a vesztes oldalon állhatnak az Ítéletnapon, mert nincs üdvözítő egyház,csak Üdvözítő Jézus Krisztus. Érdemes megismerni ilyen keresztényeket. Szeretettel ajánlom még: gyulekezetvezetes.blog.hu/2011/01/10/az_uj_reformacio_hazi_gyulekezetek_i_resz , gyulekezetvezetes.blog.hu/2011/01/17/az_uj_reformacio_hazi_gyulekezetek_ii_resz , gyulekezetvezetes.blog.hu/2011/01/24/az_uj_reformacio_hazi_gyulekezetek_iii_resz
Silverman 2013.12.05. 14:39:07
A Szentírástudománynak olyan sok művelője van, hogy több élet is kevés lenne ahhoz, hogy a legaprólékosabb részletekig mindent átfogóan megvizsgáljon az igazságkereső ember. Éppen ezért válogatni kényszerül, ebben a válogatásban nagy szerepe van annak a hozzáállásnak, hogy megelégszik-e az ember azzal, amit a szószékről, vagy esetleg a saját gyülekezetében hall, vagy úgy dönt, hogy a nem egészen világos részeknek utána jár. Ennek az utána járásnak a nyomán, eljuthat sok más az övével hasonló, vagy pont a sajátjával ellentétes dolgokat képviselő közösségekbe.
Ezen az úton haladva, észreveszi a különbözőségeket, az ellentmondásokat, az egyezőségeket. Mivel léteznek ellentmondások, ezért ha önmagában rendet akar teremteni, és az Istenkapcsolatát nem hazugságra szeretné építeni, mindenféleképpen meg húz egy határvonalat az igaz és a hamis közt.
Állást foglal a hitelesebb kép, és a kevésbé hiteles kép között. Mindenképpen eljut ahhoz, hogy a Bibliák szövegeit, szerzőit, az iratok keletkezésének körülményeit és a szerzők szándékait megvizsgálja.
Ahhoz, hogy reálisabbá tegye az Istennel való kapcsolatát, nem csupán az imádkozás révén, hanem az Isten üzeneteinek a megértése által, szüksége van olyan vonalzóra, amely vonalzó nem girbegurba, hanem egyenes és utat mutat neki. Ennek a vonalzónak a megszerzése komoly kihívás, hiszen nem csupán történelem, nyelvészet, régészet, paleográfia, numizmatika, néprajztudomány, földrajz, vallások ismerete szükséges hozzá, hanem a saját közösségének a dogmáival is meg kell birkóznia, ha úgy tűnik, azok ellentmondásban vannak, az útja során megismert és felismert igazságokkal. Ez a legtöbb esetben szembefordulást hoz létre a közössége vezetői részéről, sok esetben kiátkozást lesátánozást, leantikrisztusozást, eretnekezést, végső soron kizárást eredményez.
Amikor az ember túljut azon a csalódáson, amit a fentebb említett tényezők váltanak ki, elkezdi keresni, a hozzá hasonlókat, akikkel újra együtt tud gondolkozni, akik szintén ezen az úton járnak. Rájön arra, hogy nincsen mégsem egyedül, társakra talál, akikkel és akár közösen folytathatják azt a munkát, amit egyedül, vagy valakinek a segítsége révén elkezdett.
A feltárt tények alapján megkérdőjeleződik sok dogma. Kiderül, hogy sokszor feleslegesen hisznek az emberek különböző dolgokat. A dogmák elhagyása, nem szembefordulás Istennel, hanem az igazság és az igaz Istenismeret követésének a kezdete.
Az útkeresés időszakában ráébred arra, hogy sok egyezőséget is talál volt hitével, volt közösségének a nézeteivel, a keresztény vallás hitrendszerével. Ezek az egyezőségek felbukkanása azt is jelenti, hogy a kereszténység tartalmazza az igazság törtrészeit, ezért hát nem képes, nem is akar, és nem is fog teljes mértékben szembefordulni azzal, ahonnan elindult, azaz, a felekezetet ahonnan jött, vagy amiket megismert útja során, nem fogja kárhoztatni, csupán átlátja azok tévedéseit.
Ekkor ébred fel benne az a vágy, hogy azokat az igazságokat, amiket megismert megossza másokkal, akik még a tévedés időszakában vannak.
A helyes értelmezést, a helyes szavakat megpróbálja átadni, hiszen a szavak tartalmat közölnek, és nem mindegy, hogy hol melyik szövegben milyen szavak szerepeltek a korai iratokban, és milyen szavakká változtak át az idő múlása folyamán, amik a tévedéseket okozzák, amiket már fentebb említettem.
Létezik egy úgynevezett szövegvizsgálat, amely azzal foglalkozik, hogy a tekercsek (Szentírás töredékek) legkorábbi szövegének a megfelelő helyes szavait meghatározza. Ennek segítségével, és sok minden mással, amire majd kitérek, az eredetinek vélt isteni üzenetet jobban be lehet határolni. Ez a hozzáállás feltételezi azt is, hogy maga a Szentírás tartalmazza Isten üzenetét, csak a keskeny út az (eredeti üzenet), ami közvetlenül Istentől származik és a széles út mindaz (emberek által kibővített szövegek), amik a szövegekbe bekerültek.
A történeti Jézus önmagában hordozta a hit krisztusát, különben ha nem így volna nem lehetett volna belőle a hit krisztusa. Azonban, arra lehetőségre nézve, hogy a történeti Jézusból mások faragtak hit krisztusát, igennel válaszolok. A történeti Jézus személye, tanítása és életének példája nem zárja azt ki, hogy belőle hit krisztusát faragjanak mások (ez történelmi tény). Azoknak az embereknek, akik ráébredtek az ámítás mibenlétére az Isten fenntartja a lehetőséget arra nézve, hogy ezt másokkal is közöljék. Ezeknek az embereknek viszont a történeti Jézus kutatását és ez által a valóság jobb megismerésének a lehetőségét is megadta az Isten. Az ember személyes felelőssége az, hogy a tudását kivel, mikor és milyen mértékben ossza meg. Amennyiben úgy látja az ember, hogy az igazságok feltárásai az adott egyénnek szükségesek, mert vergődik a bizonytalanságban, vagy az életében problémát okoznak azok a kétségek, amik az igazságok ismeretének a hiányából fakadnak, akkor viszont fel kell tárni azokat.