Isten egyre jobban benne van a magyar politikai életben. Egyre többször szólítják meg. Kérik, hogy áldja meg az ő akaratát fontosnak tartó politikai vezetőket. És ennek köszönhetően egyre több a magát vallásosnak tekintő szavazó, aki persze arra szavaz, aki fontosnak tartja a kereszténységet. Épp most olvastam, hogy a "777 csapata arra buzdítja a világon élő valamennyi magyart, hogy történelmi tragédiánk évfordulóján lélekben újra együtt legyünk, imában kérve Isten áldását nemzetünkre. Hiszünk az ima erejében, és habár a fizikai határokat nem tudjuk eltüntetni, de a lelki összetartozás hatalmas erejét megtapasztalhatjuk."
A kérdés számomra ebben az egyre istenesebb, egyre keresztényebb világban, hogy vajon Isten mit szól ehhez? Tényleg ott ül, és a magyar országvezetés érdekli őt? Tényleg fontos számára, hogy merre halad az ország? Érdekli Trianon? Abból, hogy a zsidók számára ketté választotta a Vörös tengert, úgy tűnik, hogy odafigyel arra, hogy merre halad a népe. Sőt! Jézus idejében háromszor is leszólt az égből, hogy az emberek odafigyeljenek a fiára. De valljuk be, azóta túl nagy a csend odafent. Meg aztán az se biztos, hogy tényleg kettéválasztotta a Vörös tengert. És az sem, hogy leszólt az égből. De ha mégis igaz lenne, mostanában akkor sem nagyon hallatja a hangját.
És pont ezt használják ki a politikusaink, meg a 777-hez hasonló vallásos kufárok, akik saját kényük kedvük szerint alakítják és árusítják Isten véleményét. Mivel Isten mélyen hallgat, nem szól semmit, csak bambán figyeli (ha figyeli) az eseményeket, mindenki azt mond róla, amit akar. És mindig annak lesz eredményesebb a mondanivalója, aki hangosabban tudja mondani. És bizony amikor a hatalom és a vallás kéz a kézben, együtt áll ki a maguk alkotta isteni vélemény mellett, akkor az nagyon hangos, és nagyon sokan hallják.
De attól, hogy néhányan kisajátítják maguknak az isteni vélemény közlésének a jogát, attól az a vélemény nem lesz isteni. Attól, hogy a szószékről valaki ki meri jelenteni, hogy Isten szerint hogyan kell szavazni, az még nem lesz isteni akarat. Csupán egy hamis útra tereli az ország lakosságát, ahonnan aztán nagyon nehéz a vissza út. Az emberek nagyon hiszékenyek. És hála az elmúlt évek kormányzati kommunikációjának, egyre kevésbé kritikusak. Így könnyű velük elhitetni, hogy egy láthatatlan, hallhatatlan, felismerhetetlen, észlelhetetlen istenség, mit szeretne.
Senki sem gondolkodik el azon, hogy az istenhez mondott imáknak még soha nem volt gyakorlati haszna. Isten nem segít az éhezőkön, nem segít az árvákon, nem segít a betegeken, és pont ebből az okból kifolyólag azzal sem törődik, hogy mi folyik a parlamentben.
És ez a csend, ez az isteni csend, ez az isteni semmittevés teszi lehetővé, hogy gonosz, lelkiismeretlen emberek Isten nevében emberek millióinak életét tegyék tönkre.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 12:11:32
Emmett Brown 2020.06.02. 12:22:28
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 12:39:13
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 13:00:56
A "ne lopj" nem értelmezhető kiterjesztően. Ha így lenne értelmezve, az egész liberalizmus tilos lenne minden kereszténynek.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 13:03:21
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 13:03:38
Igen, állíthatja, hiszen a lelkiismeretünk erre is szolgál.
Az persze nyilván nevetslges, amikor valaki Istenre hivatkozik gyakorlati politikai kérdésekben, de alapelvekben ezzel semmi gond.
Pl. nevetséges azt mondani, hogy Isten akarka x autópálya megépítését.
De semmi gond Istenre hivatkozni, ha a homofób ügyet akarjuk propagálni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 13:04:59
A liberalizmus gazdasági alapja a kapitalizmus, ott pedig az a lényeg, hogy az erősek ellopják a gyengék munkájának eredményét, nem fizetik meg őket tisztességesen.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 13:06:51
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 13:09:53
A liberalizmus mint eszme elválaszthatatlan a kapitalizmustól. A liberalizmus alapeszméje az egyéni szabadság, s annak egyik oszlopa a gazdasági szabadság.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 13:11:04
Serény Vélemény 2020.06.02. 13:11:53
Imádkoztam pl azért, hogy idén ne legyen prájd. :-)
Egyébként Isten szól. Hozzád is szólt, csak nem akartad meghallani. Azután, hogy elmondta neked, hogy mit akar, és te nem figyeltél rá, mit akarsz, mit csináljon? Hogy minden nap ismételgesse?
Isten nem fog neked smúzolni, nem fogja a lelkedet pátyolgatni, nem fog neked udvarolni, hanem - legalább egyszer - megmondja a tutit. Aztán az már a te bajod, ha nem hallgatsz rá...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 13:12:48
Iván Balicza 2020.06.02. 13:47:19
CalabiYau 2020.06.02. 13:50:33
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 13:56:49
BrianZ 2020.06.02. 14:19:14
BrianZ 2020.06.02. 14:20:20
morph on deer 2020.06.02. 14:22:08
“ De semmi gond Istenre hivatkozni, ha a homofób ügyet akarjuk propagálni.”
Úgy érted, hogy nyugodtan lehet emlegetni, mivel szerinted elcseszte?
Mivel ugyebár ők is Isten teremtményei, és mivel a jelek szerint te nem vagy megelégedve az eredménnyel, nyilván Isten rontotta el a dolgot, ugye?
“ Pl. nevetséges azt mondani, hogy Isten akarja x autópálya megépítését.”
Így gaz. Ezért aztán az is legalább ennyire nevetséges, amikor fel- vagy megszentelik azt az autópályát, gyalogutat, vagy stadiont is, ha már itt tartunk.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:46:42
Mi a liberális teológia és mi köze aliberalizmushoz? Ez így lyáték a szavakkal.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:48:04
Isten nem teremtett egy betegséget se.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 14:49:40
A megszentelés nem nevetséges, célja, hogy az adott objektum jó célt szolgáljon. Pl. a kilőtt megszentelt bomba ne gyilkoljon, hanem csak katonai célpontra essen.
Iván Balicza 2020.06.02. 15:25:57
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 15:35:32
funfun 2020.06.02. 15:35:52
Ugyanez Trianonnal. Történelmi tragédia? Nekünk. A másik oldal másképp éli meg.
És ha már tragédia, mi is a tragédia? Honnan tudjuk, hogy ami történt, tragédia? Erről pont a napokban hangzott el egy prédikáció, ráadásul a gyulafehérvári érsek szájából. Idézem.
Egy idős bölcs ember tanyán gazdálkodott fiával együtt. Egy vihar alkalmával lovaik megijedtek, és elszabadulván elkóboroltak. Keresték őket, de nem találták meg. A szomszédok sajnálkoztak rajtuk, és azt mondogatták, hogy milyen nagy rossz érte most őket. Az öreg bölcs erre így szólt: „Honnan tudjátok, hogy ez rossz?”
És valóban, pár nap múlva a lovak visszatértek, de magukkal hoztak pár vadlovat is. Így lovaiknak száma kétszeresre növekedett. A szomszédok erre ezt mondták: „Örülünk, hogy ilyen nagy szerencse ért”. Az öreg bölcs ismét megkérdezte: „Honnan tudjátok, hogy ez jó?”
A vadlovakat az öreg bölcs fia be akarta törni, leesett a lóról, eltörte a lábát. A szomszédok most sopánkodtak: „Jaj, milyen nagy rossz érte magukat!” Az öreg ismét megkérdezte: „Honnan tudjátok, hogy ez rossz?”
Háború tört ki, és a fiatalokat behívták katonának. A bölcs öreg fia azonban nem vált be, mert törött volt a lába. Így a rossz jónak bizonyult, mint ahogy előzőleg a jó rossznak…
Forrás: www.magyarkurir.hu/hirek/csiksomlyoi-bucsu-jarvany-visszavezet-bennunket-lenyeghez-az-unnep-magvahoz
Szóval erősen el kell azon gondolkodni, mit tudhat egy politikus Isten tervéről? Egy őszintén hívő politikus nem Istennel akarja az adott helyzetet bizonyítani.
chrisred 2020.06.02. 15:40:14
Serény Vélemény 2020.06.02. 15:50:58
chrisred 2020.06.02. 15:52:18
Serény Vélemény 2020.06.02. 15:55:35
Miért nem Tőle kérdezed?
Én nem vagyok próféta, hogy tudjam, és nem is akarok azzá válni.
Andy73 2020.06.02. 16:14:06
Ezt inkább Tőle kellene megkérdezned - ha hinnél benne. De nagyon úgy tűnik, hogy nem hiszel. Akkor pedig csak magadat csapod be - vagy másokat próbálsz.
"Senki sem gondolkodik el azon, hogy az istenhez mondott imáknak még soha nem volt gyakorlati haszna. Isten nem segít az éhezőkön..."
Akkor talán bővítsd az ismereteidet, és olvasgasd még egy kicsit a Bibliát.
Persze, ha úgysem hiszel benne, sem Istenben, akkor meg minek foglalkozol vele egyáltalán? Csak azért, hogy bosszantsd a hívőket?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 16:24:19
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 16:26:00
Iván Balicza 2020.06.02. 16:47:52
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 16:53:43
1. A Szentírás szavaival. 2. Jézus példájával. 3. A lelkiismeret szavával.
Erre én a következőt kértem:
tudnál erre példát mondani a Bibliából ?
Tehát. Arra szeretnélek kérni, hogy mutass olyan példát, ami alátámasztja az állításodat.
Jósiás esete nem jó, mert nem jósiáshoz szólt a tekercs, hanem csak le volt írva, és elolvasták. DE NEM iSTEN SZÓLT!!!!
Nehémiás esete ugyanez. Olyan példát mondj, amikor Isten szól, egy bizonyos személyhez, ne pedig olyat, ami általában van megfogalmazva
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 17:00:03
Igen, része a hadi etikának.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 17:04:05
"A polgári társadalomban ugyanazok a szabályok vonatkoznak az erősek magántulajdonára, mint a gyengékére."
Igen, mindnekinek alkotményos joga palotában lakni. Csak akinek erre nincs pénze, annak ez a jog üres.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 17:42:02
morph on deer 2020.06.02. 17:43:33
“ Pl. a kilőtt megszentelt bomba ne gyilkoljon, hanem csak katonai célpontra essen.”
:))
És ott mit csináljon, szerinted?
morph on deer 2020.06.02. 18:03:51
“ Isten nem teremtett egy betegséget se.”
Szóval te nem hiszel a teremtésben?
Mert ez csak akkor lehetséges, ha netán mégsem az Isten bíbelődött az evolúció alapjainak lerakásával, hanem csak úgy nőttünk, mint a gomba! (Amelyet akkor szintén nem teremtett a Teremtő!)
Ajaj...
És akkor a beteg embereket szerinted ki teremtette? Tudod, akik pl eleve nyitott gerinccel, meg hasonlókkal születnek, hmm?
Nem is említve ezt a jópofa járványt éppen: akkor ez sem Isten akaratából irtja a népet? Nem mondod..!
Akkor az mégiscsak az 5G lesz a ludas..:)
Amúgy a Morbus Sacer hogy tetszik?
Igaz, csak Hippokratész tartotta szentnek, és nem valamelyik próféta, de azért jól cseng így is, nem?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 18:19:47
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:28:21
Nem, Isten nem foglalkozik ilyesmivel.
Abban segít a harcoló katonának, hogy a harc hevében ne legyen pl. kegyetlen, ne okozzon feleslegesen halált.
Iván Balicza 2020.06.02. 18:30:38
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:32:07
Ne gyilkoljon civileket például, ne romboljon nem katonai objektumokat. Nyilván gyilkolnia és ro,mbolnia kell, hiszen háború van, de a háború lehet embertelen és emberséges is.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 18:32:54
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:33:00
Nem minden fekete és fehér.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:34:20
A teremtés sokféleképpen lehetséges. Nem kell feltérlenül az újprotestáns kreacionizmus alapján lennie.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:35:28
Eleve a "ne gyilkolj" a jobb fordítás. Hiszen kell ölni. Húsevők vagyunk. Aztán önvédelem. Háborúskodás.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 18:38:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 18:39:08
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.02. 18:41:41
Hol a hülyeség?
Iván Balicza 2020.06.02. 18:51:28
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 18:53:29
_lecso_ 2020.06.02. 19:10:19
Milyen interakciót vársz? Ha eléd áll egy ember és azt mondja: én vagyok isten, csak emberi formában; nem hiszed el. Sőt bolondnak nézed. Ha hangként szólalna meg az ember fejében, az kivétel nélkül sokkolná az embert. A legtöbb ember számára az feldolgozhatatlan lenne.
Mivel isten nem a valóságban létezik, hanem a misztikumban, így a kommunikáció is (ha van) ebben a "térben" zajlik. A lélek és a lelkiismeret magában hordozza az abszolút jót. Hogy ez emberi mivoltunk része, vagy istenhez van köze, szerintem teljesen lényegtelen. A fontos az, ami ezekből fakadóan döntésként, tettként megjelenik a világban rajtunk keresztül. Ez egy olyan kérdés, amire a választ nem kell realizálni. Csupán egyensúlyban tartani értelmi és érzelmi képességeinket. És semmi szükség arra, hogy a saját tetteinket, döntéseinket isten akarataként adjuk elő. Sem a hétköznapi életben, sem a politikai életben.
A bombák megáldásához, ellenség megöléséhez meg annyit tudok hozzászólni, hogy nincs ok, amiért embernek embert kéne ölnie. Ha erre sor kerül, már rég a rossz utat járjuk. Ha mindez isten akarataként van beállítva, még mélyebbre süllyeszti az emberiséget.
Valamelyest párhuzamot látok az ember-isten és a tinédzser-szülő viszony között. Legalábbis, ahogy sokan pszichésen felfogják a dolgok. A tizenéves mindent jobban tud az ősöknél, nem kell tőlük semmi és nem is kérték, hogy megszülessenek. De, ha baj van, megy a szemrehányás, hogy hol voltál, mikor bajban voltam. Miért nem segítettél?! Az emberiség globálisan egy hisztiző, elkényeztetett, felelőtlen hülyegyerek.
Serény Vélemény 2020.06.02. 21:16:05
Mivel definíció szerint a "hit" mint olyan : "Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által." (Róma levél:10:17), ezért bibliai értelemben vett hithez nélkülözhetetlen, hogy az Isten szóljon az emberhez. Anélkül, hogy Isten kezdeményezné, -- vagyis hogy szólna -- az ember nem juthat hitre.
Ezért amit írsz, önmagában véve sík hülyeség: a bibliában mindenkihez, aki rendelkezett hittel eleve már szólt Isten.
Serény Vélemény 2020.06.02. 21:25:28
Ez megint egy eszement butaság, ugyanis János evangéliuma pont úgy kezdődik,
1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
Ez egy kb 2000 éves állítás, tehát nem azt kell bebizonyítanunk NEKÜNK hívőknek, hogy A BIBLIA ISTEN IGÉJE, hanem NEKED kellene bebizonyítani, hogy nem az.
De mivel ehhez kevésnek tűnsz, ezért már azt is elfogadom bizonyítékként, ha az bebizonyítod, hogy nem volt "Kezdetben". Ugyanis a Biblia első állítása pont az, hogy "Kezdetben..." (...teremtette Isten...)
Serény Vélemény 2020.06.02. 21:32:50
morph on deer 2020.06.02. 21:34:29
“ de a háború lehet embertelen és emberséges is.”
Attól tartok, hogy neked durván hazudtak.
A háború ugyanis SOHA nem emberséges, mert az ember ellen irányul, ezért nem lehet az! Az erőszak semmilyen formában NEM emberséges, és nem, a cél SOHA NEM szentesíti az eszközt!
Igen, ez lényegében ennyire egyszerű.
Ahogy az is, hogy vannak akik valamilyen érdek mentén ezt tagadják, hazudnak és megtévesztenek ezreket és milliókat, de attól még ez ugyanolyan erkölcstelen marad, legfeljebb a résztvevők próbálják meg- és kimagyarázni tetteiket, másra tolni a felelősséget, ahogy ezt mindig is tették.
:(
Serény Vélemény 2020.06.02. 21:36:02
Akkor szerinted nem kellett volna kivégezni Adolf Eichmannt?
Vagy Szálasit?
Serény Vélemény 2020.06.02. 21:38:56
Mondjuk ha az USA nem üzen hadat a náci Németországnak, akkor lehetséges, hogy a németek lenyomják nem csak teljes Európát, hanem Oroszországot is.
Most akkor az USA jól tette, hogy háborúzott a nácizmus ellen, vagy nem tette jól?
_lecso_ 2020.06.02. 21:42:54
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 22:02:39
morph on deer 2020.06.02. 22:02:57
“ A betegség ugyanannak az eseménynek: a "bűnbeesésnek" a következménye, mint a halál.”
Aha. Tehát Isten, mivel “végtelenül jó és szeretetre méltó” zokon vette, hogy ősanyánk - igen, Éva nő volt, - nem fogadott neki szót, és tett a vitaminhiány ellen, ezért aztán itt a retorzió..!
- “Dögöljetek meg!” mondá az Úr, és lőn!
Mindenesetre nekem ez inkább egy kisstílű bosszúnak tűnik egy hisztis akarnoktól, és még csak véletlenül sem az egy igaz Istenhez illő cselekedetnek, te nem így gondolod?
Az az aprócska ellentmondás meg már csak ráadás, hogy ha ősszüleink békén hagyták volna a tudás fáját, akkor ugye elég nagy gondban lenne az emberiség, merthogy (ihaj-csuhaj) sose halunk meg, csak szaporodunk és sokasodunk, betöltjük a Földet, - és perceken belül már állóhely sem marad!
Akármiben fogadok, hogy az egész műbalhé az almafával csak azért kellett, hogy legyen kit hibáztatni a hibás koncepció kiigazítása miatt. Mert hiszen még így is kezdjük kinőni a golyóbist, pedig hullunk rendesen!
Mi lenne itt betegségek nélkül, mi?
Naugye.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.02. 22:06:48
morph on deer 2020.06.02. 22:18:30
“ Hiszen kell ölni. Húsevők vagyunk.”
Igazából mindenevők lettünk, de azért, mert már megint nem fogadtunk szót a teremtőnek!
Ő ugyanis kizárólag a növényi eredetű táplálékot szánta az embernek, az állatokon csak “uralkodhatnánk”, jelentsen ez bármit.:)
“... és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
És monda Isten: Imé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül.”
1 Móz. 9,3., Zsolt. 115,16.
Látod, látod, a Mindenható vegának teremtett, csak te ellene szegülsz az ő akaratának, és ölni akarsz, mert húsevő lettél!
Ajaj..!
És akkor még a véreskezű Semjénről említést sem tettem, aki merő szórakozásból gyilkolja az Isten teremtményeit! Hiszen ennél még a legtöbb állat is különb, mivel csak szükségből ölnek, nem kedvtelésből!
Szóval vannak itt gondok, kérem...
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:41:56
Az emberséges-embertelen itt nyilván relatíve értendő.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 05:54:12
Jelenleg húsevők vagyunk, ebből a szempontból lényegtelen az eredeti állapot.
A vadászat ősi emberi hagyomány.
chrisred 2020.06.03. 08:19:40
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 08:53:40
Mi másról?
A noéi törvények immár legalizálták a húsevést, ezzel együtt a vadászatot is.
Andy73 2020.06.03. 09:34:47
Bár lenne más dolgom a kommentelés helyett, de ha már kérdezed, és ha tényleg érdekel, válaszolok.
Nem, nem csak a Bibliából tudom, már nagyon sokszor megtapasztaltam, csak nem akarok személyes dolgokat írni. Részben azért nem, mert ezek egyébként sem feltétlen tartoznak a nyilvánosságra, részben azért, mert a kommentelők nagy része troll, aki nem is kifejezetten a cikkre reagál, hanem a többi kommentelőt sértegeti, gyakran alpári stílusban gyalázza, ami sajnos már velem is előfordult.
Ami pedig az éhezést illeti, amiről konkrétan írtam, az velem hála Istennek nem sokszor fordult elő, ahogy a magyarok többségével sem, akiknél jellemzően inkább az elhízás okoz nagyobb problémákat - ezért tehát nem is kellett imádkoznom.
Másban viszont nagyon sok imám meghallgatást nyert már - de ezt te valószínűleg úgy sem értenéd, mivel nem tűnsz nyitottnak a témára. Én pedig nem is akarlak győzködni, csak arra kérdeztem rá, hogy ha úgysem hiszel benne, akkor miért foglalkozol vele - olyan dologgal, ami szerinted nem létezik.
A te témád egyébként alapvetően a vallás és a politika, illetve az egyház és az állam viszonya, ami viszont egy hatalmas téma, és most arra sincs időm, hogy ebbe belemenjek.
chrisred 2020.06.03. 10:50:48
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 11:05:51
Így igaz. Aki háborúba megy, az ellen mások is háborúznak. Ha lősz, esetleg visszalőnek.
De néha szükséges ez.
A mi Istenünk nem olyan Isten, mint a protestánsoké, aki egész nap mosolyog, s buksikat simogat, majd mindenkitől elnézést kér. A mi Istenünk egyik kezében békegalambot tart ugyan, de a másikan acélsodort, szegecselt korbács van, s ha kell odacsap maximális erővel, sőt öklével is lecsap a hulladékemberekre.
Ez már a külsőségekben is látszik. Nézz meg egy protestáns Isten-ábrázolását, jellemzően valami jóságos szakállas fiatalember, aki labdázik a gyerekekkel, majd beszédet tart az összegyűlt jónépeknek, s mindenki mosolyog, mintha drogosok lennének.
Míg a miénken összevont szemöldökkel felügyel, mint egy szigorú apa, aki azonban megbocsát persze, ha az rossz kölyök megbánja tettetit, de bizony odacsap párat, hogy emlékezzen a haszontalan csirkefogó gyerek. S ha kell, szemrebbenés nélkül miliókat kiirt.
chrisred 2020.06.03. 11:24:43
Serény Vélemény 2020.06.03. 11:36:55
I.Móz 9:3. Minden mozgó állat, amely él, legyen nektek eledelül; amint a zöld füvet, nektek adtam mindazokat.
4. Csak a húst az őt elevenítő vérrel meg ne egyétek.
Valójában aki vega, az lázad Isten ellen, mert kerek-perec megmondta, hogy húst -- szinte kell -- enni... :D
Serény Vélemény 2020.06.03. 11:45:41
Ez ugyanaz, mint amikor Jézus azt mondja: "Aki hiszen ő benne, el nem kárhozik; aki pedig nem hisz, immár elkárhozott, mivelhogy nem hitt az Isten egyszülött Fiának nevében."
Ezek után TE nem kérheted számon Istent, hogy "miért kárhoztam el, hiszen senki nem mondta, hogy mit kell tennem az elkárhozás elkerüléséhez!?", mert ott van kerek-perec leírva, megmondva, nyilvánosságra hozva!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 16:29:41
Erről itt írtam:
sefatias.blog.hu/2017/09/15/isten_jo_616
sefatias.blog.hu/2016/03/09/isten_a_daganataim_es_en_a_deista
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 16:30:47
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 16:31:52
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 16:43:57
Az eltérő istenképekre gondoltam nyilván.
Az eredeti istenkép az amit leírtam.
A katolikus istenkép inkább valamiféle nagybirtokos úr.
A protestáns kép meg vagy az amit leírtam, vagy valamiféle szadista kamasz.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 16:48:26
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 17:04:08
Az apostoli atyáktól.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 17:53:19
_lecso_ 2020.06.03. 17:56:22
Isten nem ember. Nincs se szakálla, se szemöldöke. Alapvető hiba istent emberként leírni, ábrázolni. Hiszen istennek nincs egoja. Nem személy. És ezzel ő nem kevesebb az embernél, hanem több. Az, hogy istent emberként látod, csupán egy sztereotípia. És határozottan tévút.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 17:59:36
sefatias.blog.hu/2016/01/03/isten_szemely_es_kell_hogy_az_legyen
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 18:11:16
Ha bennük se bízhatunk, akkor kiben?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 18:12:31
Nyilván Isten nem ember, leszámítva Jézust. A hasonlat nyilván átvitten értelmezendő.
_lecso_ 2020.06.03. 18:13:17
A háromság pedig lehet a személyi lét feltétele (test, szellem, lélek). Ha ez a feltétel, hogy valaki személy legyen, akkor isten híján van a testnek. Vagy, ha minden anyagot isten testének tekintünk, akkor túlságosan kiterjedt ahhoz, hogy az önrendelkezést gyakorolhassa rajta. Így ez szerintem bukik.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 18:13:39
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 18:14:31
_lecso_ 2020.06.03. 18:16:02
_lecso_ 2020.06.03. 18:22:32
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 18:22:50
Valamibe kapaszkodni kell. Ha semmit se fogadunk el axiómaként, akkor vége van mindennek. Még a tudomány is bizonyítatlan axiómákon alapszik.
Én úgy döntöttem,hiszek az apostoli hagyománynak. Axiómaként.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 18:25:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 18:26:06
Nyilván ez így van, de nekünk csak az emberi magyarázat marad, akkor is ha tudjuk, hogy Isten más. De mássága olyan, hogy felfoghatatlan emberi fogalmakkal, így kénytelenek vagyunk valahogy körülírni mégis, s ezt csak emberi fogalmakkal tudjuk megtenni, merf másunk nincs.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.03. 18:26:45
sefatias.blog.hu/2015/11/07/van_ra_bizonyitekod
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.03. 18:31:58
Istent nem lehet bizonyítani.
_lecso_ 2020.06.03. 18:37:30
Andy73 2020.06.03. 19:43:00
Azt elhiszem, hogy egy súlyos betegség vagy bármilyen nehézség próbára teszi a hitet, ahogy az is, ha a bármelyik egyházban vagy szektában negatív tapasztalatok érnek valakit. Az istenképet sok minden befolyásolja, de leginkább valószínűleg a személyes tapasztalatok, ezért mindenkinek más, a vallások csak a keretet biztosítják. Nyilván ismered a Szeretethimnusz végét: Most tükörben/ tükör által homályosan/ látunk, akkor pedig majd színről-színre.
A betegségeknek és a gyógyulásoknak is sok oka lehet, én is úgy gondolom, hogy egy gyógyulás nem feltétlen csoda, isteni beavatkozás következménye, mégis fontosnak tarom a hálaadást, akár a kisebb dolgokért is, és én személy szerint bízom Isten jóságában is.
Ez a világ egyébként nem azonos a mennyországgal, és minden embert érnek nehézségek, megpróbáltatások, azokat is, akik többnyire egészségesek vagy viszonylagos jómódban élnek, a boldogság nem csak ezektől függ. A szenvedést senki sem kerülheti el, akár testi, akár lelki síkon, legfeljebb van, akinek nyilvánvaló a szenvedése, másoké kevésbé. Nyilván tudod, hogy Jézus is szenvedett, a keresztényeknek Ő a példa.
Végül azt tudom javasolni, hogy ne emészd magad túlságosan ezeken a kérdéseken, mert a túlzott stressz is okozhat megbetegedéseket, amiről már nyilván hallottál te is.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:19:56
Ez nem bizpnyíték, ahnem csak egy rávezetés. Ami nem ugyanaz.
Egyébként én is így jutottam el Istenhez. Ateista családban nőttem fel, de egy adott pillanatban szkeptikus lettem, s rádöbbentem: a materializmushoz nagyobb hit kell, mint Istenhez.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.04. 07:21:02
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.06.04. 07:32:58
Mert azt kell feltételezni, hogy a dolgok csodás módon önmaguktól lettek, dehát hogyan lett maga a létezés önmagától, s miért lett eleve valami, továbbá miért tűnik úgy, hogy a természeti törvények egységesek.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.04. 07:36:27
chrisred 2020.06.04. 08:57:25
Andy73 2020.06.04. 09:51:44
velunkazisten.hu/content/book/L%C3%A1bnyomok_a_homokban
Serény Vélemény 2020.06.04. 10:52:13
Igazság Kereső 2020.06.07. 16:38:42
Olvasva ezt a sok hozzászólást, bennem is felmerült néhány kérdés:
Milyen volt az emberi nem a fáról való evést megelőzően, mielőtt "megnyíltak szemeik"?
Pontosan milyen képességeknek voltak híján ill. lettek birtokában a "bűnbe esés" következtében?
Mert ezt írja:
" Hirtelen, mintha mindkettőjüknek felnyílt volna a szeme, mindent másképp láttak. Azt is azonnal észrevették, hogy meztelenek - ezért összekötözött fügefalevelekből valami ágyékkötő-félét készítettek, és azt vették magukra."
/1Mózes 3:7; EFO/
és...
" Akkor az Örökkévaló Isten ezt mondta: „Most hát az ember olyanná lett, mint egyikünk: ismeri a jót és a rosszat. Nem engedhetjük meg, hogy kinyújtsa kezét, és szakítson az Élet Fájának gyümölcséből és örökké éljen."
/1Mózes 3:22; EFO /
Mi ez az új esetleges képesség, ami a leírtak szerint felbukkant bennük, bennünk s amit a jelek szerint Isten szándékával ellentétes?
Esetleg a jó és a rossz közötti különbség felismerésének képessége?
Az Írás erre enged a nyers olvasat alapján következtetni.
Mit ért az Írás azon, hogy Isten kijelentése szerint:
"az ember olyanná lett, mint egyikünk"?
Miben lett olyan?
Azt írja erre:
"ismeri a jót és a rosszat."
A következő, erre való reakció, hogy emiatt nem engedhetjük meg, hogy szakítson a másik fáról is, és annak következtében őrökké éljen!
Istennek miért volt problémája azzal, hogy az ember FELISMERI a különbséget a jó s rossz között?
Ha ez probléma, miért pont ezzel tette próbára?
Amint elsőként kérdeztem, vajon milyen volt az ember maga, mielőtt evett a fáról és az Írások szerint megnyíltak szemeik?
Mi az amit nem tudott?
Nekem úgy tűnik, hogy valamiféle robot,vagy kómás állapotban lévő ember, vagy mint egy állat.
Inkább hangzik mitológiai történetnek, mint valós, történelmi eseménynek.
Mindenesetre, nagyon sok kérdés nincs tisztázva!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.07. 19:18:37
Akkor kezeld akként
Igazság Kereső 2020.06.08. 00:19:59
És Te személy szerint, mit gondolsz arról, amint fentebb felvetettem, vagy effektíve a Bibliáról?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.08. 15:47:03
Igazság Kereső 2020.06.08. 18:32:11
De Isten csak hallhat, csak hallgat,csak hallgat...
keresemazutam 2020.06.08. 20:03:26
"csak hallgat,csak hallgat..."
Pont ennyit mondott sefának is, nekem is, és bárkinek akit csak ismerek...
Igazság Kereső 2020.06.08. 23:58:50
Na és mi következik ebből?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.06.09. 05:23:13
keresemazutam 2020.06.09. 06:11:22
Deizmus.
Igazság Kereső 2020.06.09. 17:55:33
"szerintem csupán annyi, hogy annyit tegyél istenért, amennyiről meggyőződtél, hogy elvárja tőled"
Hát épp ez az!
Egyáltalán nem vagyok semmiről sem meggyőződve!
Sokan csak annyit mondanak, "hidd el", meg, "személyes kapcsolat Jézussal"....
Mióta nem vagyok Tanú, összeomlott a kereszténységben való hitem, belső bizonyosságom.
Amit eddig hittem, csak mese volt csak ámítás és önámítás.
Mi a biztosíték, hogy azok akik Jézussal ápolt személyes kapcsolatot hangoztatják, nem épp úgy ámítják magukat?
Az a bizonyos belső bizonyosság is csak egy kondicionált beidegződés.
Amit sokszor mondogatsz magadnak, végül belső bizonyossággá fejlődik(mint ahogy elhittük a Tanúk tanításait is) és igaznak bizonyul SZÁMODRA!
De attól még koránt sem biztos, hogy igaz! Amint hogy a Tanukról is kiderült.
A Tanúk, pontosabban annak felismerése, hogy azok sem igaz vallás, és hogy átvertek, talán bibliai értelemben is hitehagyottá tettek!
Sokat tanultam azóta, olvastam, és az olvasottak még messzebbre vittek.
Lassan azon kapom magam, hogy inkább vagyok ezotéria-hívő, mint keresztény. Abban több rációt látok!
Az efféle frázisok: "Hidd el", "Személyes kapcsolat Jézussal", "Jézus benned kinyilvánítja magát" stb stb.
Engem ezek nem győznek meg!
Pont a fentebb leírt okok miatt.
Közben meg mégis van bennem egy legbelső huza-vona a keresztényi-nem keresztényi lét között.
Azt hiszem, még mindíg ott van bennem a Tanúk évtizedek alatti lassu de alapos kondicionálásának hatása.
Nem tudom hogyan rendezzem ezt el magamban, magammal!
Na és hogy mit kezdjek a kereszténységgel.
Nagyon sok hibát látok a bibliában és magában a kereszténységben is.
Már nem tudok megbízni benne, úgy,mint amire feltétel nélkül az életemet merném feltenni.
Számomra kevesek a bizonyítékok!
Azt sem tudom mi volna elég....
Sok ember vívódik hozzám
hasonlóan, Istent meg szemlátomást nem izgatja egyrészt a vívódás, másrészt az, hogy mit tudnak róla, mint hisznek róla!
Isten felelős ezért a helyzetért!
Ez a bizonytalanság, és Isten, mondjuk úgy elrejtőzése egyre inkább kiöli belőlem a keresztény hitet!
Nem beszélve arról, hogy a hit a Biblia tanítása szerint Isteni ajándék, Tőle kapod vagy nem kapod!
De akkor meg hogy lehet feltételként szabni az elfogadottsághoz?
Úgy tűnik, én nem kaptam ebből az "ajándékból"!
Na mindegy....
Igazság Kereső 2020.08.04. 17:13:10
Nagy a "csend" itt mostanában.
Rég volt új poszt. Hiányoznak az eszmefuttatásaid!
Nincs ihlet, vagy el vagy havazva?
Igazság Kereső 2020.08.12. 02:24:37
Egyik régebbi cikkedben olvastam egy elemzést Pál találkozásáról Jézussal a damaszkuszi úton.
Ott ellentmondás látható az elbeszélésben.
Ezzel kapcsolatban találtam valamit egy könyvben.
Nem annyira meggyőző, de elgondolkodtató.
Gondoltam megosztom itt.
Ezt írja:
"Hangot hallottak vagy fényt láttak?
"A vele utazó férfiak pedig szótlanul álltak, mert hallották ugyan a hangot, de senkit sem láttak." ApCsel. 9.7
"Akik velem voltak, a fényt ugyan látták, de a velem beszélő hangját nem hallották." ApCsel. 22.9
Mi lehet az oka a fenti ellentmondásnak?
Az olvasó jogosan kérdezheti, miképpen lehet az, hogy ezt a felejthetetlen emléket ellentmondásosan adja vissza Lukács?
A „hang” szó helyén a görög fwnh v jelentése hang, beszéd. Ugyanitt a Pesittában szereplő arám fq szó egyaránt jelent emberi hangot, beszédet és egyéb hangot, zajt, zörejt is. Tehát az esemény két látszólag ellentmondó leírása teljességgel elképzelhető egy időben, azaz zajt hallottak, emberi beszédet nem, Jézust nem látták, de fényt igen."
Mit gondolsz erről?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.08.20. 21:07:50
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2020.08.20. 21:08:48
Igazság Kereső 2020.08.21. 00:52:09
Számomra is sántít.
Ha ez igaz, miért fogalmaz olyan különösen az író....
Miért olyan lényeges beszámolni a "zaj" észrevételéről, ha az jelentéktelen? Miféle "zaj"?
Nem látták azt aki beszél, ellenben láttak valami féle fényt, és hallottak valamiféle zajt, de nem hallották a beszéd hangot.
Közben a "zaj" szót és a "beszéd hang" kifejezését
ugyan az a szó írja le.
Ebből nehéz bármiféle elfogadható következtetésére jutni.
Meg egyáltalán! Miért kell nekem, mint egyszerű Biblia olvasónak nyelvésznek, történésznek, teológusnak meg még ki tudja mi mindennek lennem, hogy egyszerűen(ha valóban Isten az aki üzenetet küld) megértsem Isten üzenetét?
Állítólag ez úgy mond "egyszerű embereknek" íródott. Biztos?
Lassan doktorátus kell ahoz, sőt lassan az is kévés, hogy meg tudjam fejteni ezt az üzenetet-ha van egyáltalán üzenete!
Miért kell "ügyvéd" a bibliához?
Miért kell állandóan magyarázni, vagy éppen KImagyarázni, miért nem világos és közérthető?!
Mert az, hogy önmagát magyarázza, az egyszerűen nem igaz!
Emellett, ha az öszszes többi fordító "hülye", akkor megint elő bújik a deizmus a zsákból; Istent ugyanis egyáltalán nem érdekli, hogy hogyan értelmezik vagy hogyan értelmezik férre amit s ahogyan közölni akar?
Nem irányítaná a helytálló fordítást és megfogalmazást?
Mert néhány kicsi hiba és, főleg ha sok van belőle, bizony óriási értelmezés beli változásokat okozhat az eredetileg közlendőhöz viszonyítva!
Nem kerek...
Hát erről ennyit. :)
2020.09.06. 11:50:53
"Igazából mindenevők lettünk, de azért, mert már megint nem fogadtunk szót a teremtőnek!
Ő ugyanis kizárólag a növényi eredetű táplálékot szánta az embernek, az állatokon csak “uralkodhatnánk”, jelentsen ez bármit.:)
“... és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
És monda Isten: Imé néktek adok minden maghozó fűvet az egész föld színén, és minden fát, a melyen maghozó gyümölcs van; az legyen néktek eledelül.”
1 Móz. 9,3., Zsolt. 115,16.
Látod, látod, a Mindenható vegának teremtett, csak te ellene szegülsz az ő akaratának, és ölni akarsz, mert húsevő lettél!
Ajaj..!
És akkor még a véreskezű Semjénről említést sem tettem, aki merő szórakozásból gyilkolja az Isten teremtményeit! Hiszen ennél még a legtöbb állat is különb, mivel csak szükségből ölnek, nem kedvtelésből!
Szóval vannak itt gondok, kérem... "
Nagy-nagy tévedés, itt a következő "utasítás" és elrendelés Noénak a vízözön után:
Teremtés könyve 9. fejezet
A világ új rendje.
9 1Isten megáldotta Noét fiaival együtt, és így szólt hozzájuk: „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, és töltsétek be a földet. 2A föld minden állata, az ég minden madara, a föld minden csúszómászója és a tenger minden hala féljen és rettegjen tőletek: a kezetekbe adom őket. 3Minden, ami él és mozog, szolgáljon nektek eledelül, mindent nektek adok, mint a zöld növényt. 4Csak élő állatot vérével együtt nem ehettek.
"3Minden, ami él és mozog, szolgáljon nektek eledelül, mindent nektek adok, mint a zöld növényt."
2020.09.06. 11:59:07
Nem felismeri a jót és a rosszat, hanem "ismeri".
Addig nem ismerte a rosszat, nem tudta azt cselekedni. Zéró tudás volt magának a rossznak a mibenlétéről.
Szóval itt a probléma azzal volt szerintem, hogy nem is tudta, hogy mi a rossz cselekedet, hanem eredendően a jót cselekedte.
Nem tudta konkrétan tenni a rosszat, mert nem létezett számára a rossz, mint gondolat és ezáltal lehetséges cselekedet.
Igazság Kereső 2020.09.07. 17:51:54
Igen.
És mi következik ebből? :)
2020.09.08. 02:36:57
Igazság Kereső 2020.09.08. 17:02:06
Csak érdekelt volna a további véleményed erről. :)