Két napot töltöttem el egy a Keleti pályaudvarnál táborozó migránsokat segítő csoportban. Aprítottam a répát, kentem a szendvicset, kevertem a hatalmas fazékban készülő ételt, és ami legjobb, kimentem és segítettem kiosztani az ételt az éhes menekülteknek. Rengeteg élményem lett ez alatt a két nap alatt. Azok a segítők, akik már közel két hónapja végzik a munkát sok információval láttak el a migránsokról, ami a saját tapasztalataimmal is bővült. Már hetek óta készültem, hogy felmegyek Budapestre és elhatároztam, hogy írni is fogok arról, hogy mit láttam, hallottam.
De az ott engem ért impulzusokat némileg megzavarta a fészbukra kitett fényképekre való reagálás. Mondhatom felkavartam az ismerőseim körében a vizet, és kaptam (illetve nem is annyira én, hanem a migránsok) hideget, meleget. Emiatt lehet, hogy kicsit keszekusza lesz az írásom, mert nagyon sok gondolat kavarog bennem. Az eredetileg tervezett poszt témája kibővült azokkal a felvetésekkel, melyek a fészbukra kitett fotók alatt gyűltek össze. Az emberek semmit nem tudnak róluk, és a gyűlölködés a legkönnyebb. Mindenféle hülyeséget olvasnak az interneten, aztán el is hiszik. Érdekes, hogy ellenőrizhetetlen híreket elfogadnak, de egy szemtanú beszámolóját nem. Szóval rengeteg kérdést meg kellene válaszolni. Emiatt vagy nagyon hosszú leszek most, vagy több részletben írok.
Akkor kezdem:
Először is: Nem örülök, hogy ezek az emberek itt vannak. Nem örülök, hogy a jelenlétük rengeteg pénzbe és erőfeszítésbe kerül a magyar államnak és a migránsokat segítő csoportoknak. Sokkal jobban örülnék neki, ha mindannyian otthon maradnak és békében élnek a családjukkal a szülőföldjükön, miközben ugyanúgy élik megszokott normális életüket, mint én. De azt hiszem ezzel ők is így vannak. Szerintem ők is jobban örülnének, ha otthon maradhatnának. Jelenlétük rengeteg kérdést vet fel, amelyek zavarba hozzák az egyre keresztényibbé válni vágyó magyarokat. Mit csináljanak ezekkel az emberekkel? Hogy segítsenek megoldani, leülnek a számítógépük elé, és posztok, kommentek seregeit hozzák létre, hátha megoldódik valahogy és megtalálják a legjobb megoldást. Van akitől, csak annyi telik, hogy le kéne lőni őket, és van aki felajánlkozik, hogy menne segíteni.
Másodszor: miért jönnek? egy biztos: a jobb élet reményében. Hogy most gazdasági, vagy politikai menekültek, az engem annyira nem érdekel. A menekülteket segítő csoportból több beszámolót is hallottam. Én ugyan nem tudtam beszélni velük, mert az angol tudásom olyan, mint a csiga futókészsége. Több megrázó esetet hallottam. Az egyik fiatal nő mesélte, hogy talált egy fiatal fiúkból álló csoportot, akiknek ennivalót szeretett volna adni. Nyújtotta nekik az ételt, mert láthatóan el voltak csigázva. De egyik fiú sem nyúlt érte. Ez több volt mint szégyenlősség. Kiderült, hogy mind a tizenhárom fiúnak levágták mind a tíz ujja első percét. Ők azon "szerencsések" közé tartoztak, akiket csak megkínoztak. De sok menekült családját lefejezték, vagy más módon végezték ki. A segítők elmondták, hogy sok fiatal teli van sebekkel, vágásokkal, forradásokkal. Szóval legtöbben a kínzások vagy a halál elöl menekül ide. Persze ez nem zárja ki, hogy valaki kalandvágyból jönne, és azt sem zárom ki, hogy rossz indíték vezet egyeseket.
Harmadszor: Gazdagok? Azok, akik a Keletinél tanyáztak abban a két napban, amikor ott voltam, nem néztek ki valami fényesen. Nyoma sem volt a beharangozott márkás cipőknek, a drága ruháknak. A fiatalok ócska sportcipőkben, szakadt szandálokban, papucsokban, vagy épp mezítláb voltak. Egyetlen számomra ismerős márkájú ruhát, cipőt sem láttam. Sokuknak kötések voltak a lábain, mert sok száz kilométert gyalogoltak, hogy ideérjenek. Nem szállították őket, gyalogoltak. Sokukat kirabolták a hozzájuk képest "szent" európaiak. Rengeteg menekültet átvernek, kihasználnak. Sokan napokig nem esznek, mert nincs mit. A menekültekkel foglalkozók elmondták, hogy az első menekültek között valóban sok jómódú volt. Ők igénybe sem vették a segítséget, mert vettek maguknak ennivalót. De most már a szegény réteg menekül, falusiak, akik nem is láttak még nagy várost. Érdekes volt látni, hogy a közlekedési lámpákat figyelmen kívül hagyják. Mintha nem is tudnák mire való. Természetesen most is vannak jobb módúak közöttük, de a legtöbb kiéhezett nincstelen, aki elveszítette az otthonát és a családját. Rendkívül sok közöttük a fiatal. 15-25 éves kor között vannak a legtöbben. Szülők, család nélkül. Sokuknak a család dobta össze a pénzt, hogy megmeneküljenek abból a pokolból, amivé vált az otthonuk.
Negyedszer: Kik segítenek nekik, és miből? Olyan önkéntesek, akik a saját szabadidejüket szánják a migránsok megsegítésére. Munkájuk mellett végzik. Ráadásul nem az égből pottyantak ide, hanem már évek óta hajléktalanokkal és más rászorulókkal foglalkoznak. Tehát nem igaz az, hogy a rászoruló magyarok nem érdeklik őket. A migránsok mellett, a környékbeli hajléktalanok is kaptak az ennivalóból. A fészbukos kommentek között, azok tanúskodtak a legnagyobb szűklátókörűségről, melyek felháborodottan kérték számon a segítőket, hogy miért nem a rászoruló magyaroknak segítenek. Természetesen olyanok voltak a számon kérők, akik még sosem segítettek hajléktalanokon, vagy más rászorulókon. Mig bent voltam a konyhán többször is jöttek emberek segíteni,akik valahonnan hallották, hogy itt lehet, és felajánlották idejüket, szaktudásukat. Olyan ember is jött, aki pénzt akart adni, de közölték vele, hogy pénzt nem fogadnak el, csupán élelmiszert. A segítők elmondták, hogy rengeteg adomány érkezik, ami biztosítja a többszáz adag ételt, naponta háromszor. Az adakozók elmennek a legközelebbi teszkóba, és teherautónyi élelmiszert fizetnek ki, amit a teszkós teherautó szállít ki. Összefutottunk egy furgonnal, ami tele volt kenyérrel és ásványvízzel, amit Kínában élő emberek adományaiból vásároltak. Az állam semmilyen segítséget nem nyújt ezeknek az embereknek.
Ötödször: Milyenek a menekültek? Ez talán a legjobb rész. Zömével fiatalok. 15-25 év közöttiek, de persze minden korosztály megtalálható közöttük. Nem koszosak! A körülményekhez képest megdöbbentően jól rendben tartják magukat. Nem piszkos a ruhájuk, nem ápolatlanok. Kb ezren vannak összezsúfolva a Keletinél, többszáz műanyag tányért szórtunk szét ebédre, és mikor vissza mentünk vacsorát osztani, sehol nem voltak eldobált tányérok. Persze első ránézésre rendezetlennek tűnhet a sok ember, de ha az ember átlátja és megérti a körülményeket, megérti, hogy sokkal rendezettebb a terep, mint amilyennek sokan megpróbálják beállítani. Mikor megérkeztem a főhadiszállásra, többen is külön elmondták, hogy milyen jó, hogy jöttem, mert a migránsok tisztelik az ilyen nagydarab, agyontetovált, fülbevalós embereket. Először nem értettem, hogy miért vagyok nagydarab, hiszen a közel száz kilóm nem tesz azzá. Aztán mikor kimentünk a migránsok közé, megértettem.
Apró termetű emberek, fiatal srácok, akik kiváncsian bámultak fel a tetoválásaimra. Afféle élő kordonként szolgáltam, hogy az ételosztáskor egy sorban, rendezetten álljanak. Hárman-négyen, két tizenéves afgán sráccal simán rendben tartottunk egy több száz fős sort. nem volt kiabálás, zavargás. Az emberek nyugodtan álltak a sorban. Egyetlen fickó balhézott, tolakodott és kötekedett azokkal, akik rászóltak de azt lerendeztem, és megszelidülve beállt a sor végére, és onnan nyugodtan kivárta a sorát. mikor mellém ért, békésen ökölpacsiztunk. A két nap alatt több száz menekült ment el mellettem. Néztem őket, a reagálásaikat, viselkedésüket. Semmi különbség nincs. Köztük is vannak jó és rossz emberek. A legtöbben nyugodtan tűrték a sorsukat, de voltak köztük szemtelen suhancok, akik olyanok voltak, mint bármelyik magyar tini. Voltak akik természetesnek vették, elvárták, hogy nekünk ki kell szolgálnunk őket. Volt aki nem volt hajlandó megköszönni. Volt aki önző módon több adag ételt próbált megszerezni, többször sorban állva, vagy a gyerekét soron kívül többször odaküldve. De ez csupán töredéke azoknak a szimpatikus teljesen normális embereknek, akik békésen töltötték a napjaikat a Keletiben.
Egyszer a sorban előrehaladva, mellém ért egy hároméves forma kissrác. A gyerekek különösen megcsodáltak. Nézett fel rám, és én észrevettem, hogy mindkét cipőfűzője ki van kötődve. Letérdeltem elé, és elkezdtem bekötni. Az apja zavarba jött, és letérdelt mellém, hogy a másikat is bekösse. mikor végeztünk, és kiegyenesedtem a körülöttem álló férfiak, mind hálásan mosolyogtak, és egymással versenyezve köszönték meg. Biztos azt hitték addig, hogy valami marcona verőlegény vagyok, és rájöttek, hogy csak egy segítő. A mellettem elhaladó suhancok szemtelenkedve szóltak nekem számomra érthetetlen nyelven, és nagyokat nevettek, mikor mosolyogva vissza szóltam nekik a saját nyelvemen. Sokan barátságosan mosolyogtak rám. Ott álltam több száz férfi között, és nem éreztem magam fenyegetve.Nem volt semmi okom a félelemre. Amikor elfogyott a meleg étel, és még vagy kétszázan álltak sorba, szóltunk nekik, hogy várjanak egy kis időt, elmegyünk szendvicsért. A tömeg mosolygott, és leültek sorban a földre. Nem hőzöngtek, nem hepciáskodtak. Ekkor történt egy számomra is megdöbbentő dolog.
Mivel várni kellett a szendvicsre és a srácok mind békésen leültek, gondoltam bemegyek a metró elé, ahol a legtöbben voltak, és körülnézek, hogyan élnek. Egyszer csak egy nagy tolongásra lettem figyelmes, egy nagy tömegben dulakodtak valamiért, és mindenhonnan elkezdtek futni oda az emberek. Aztán láttam, hogy valami banánért és ásványvízért megy a harc, tépték, marták, ahogy érték, hogy hozzájussanak. Aki tépett magának egy fürt banánt, az győztesen mosolyogva hagyta ott a dulakodó tömeget. Nagyon szeretik a gyümölcsöt. Az ott lézengő magyarok megdöbbenve, és fancsalogva mondták, hogy ezek állatok. De én egészen másképp éltem meg. Már túl voltam ekkor négy ételosztáson, és sosem volt ilyen felfordulás. Aznap reggel mi is rengeteg gyümölcsöt kivittünk, de csak a gyerekek kaphattak. Nekik külön kellett sorba állniuk érte. A felnőttek is szerettek volna kapni, de mikor mondták nekik, hogy csak a gyerekek kapnak, csalódottan ugyan, de tudomásul vették. Nem volt semmi rendbontás. Mi lehetett mégis a gond annál a dulakodásnál? Valószínüleg egy segíteni akaró tapasztalatlan csoport hozta, akik akkor először jöttek, mert a mieink sem ismerték őket. Nem tudták, hogy miként kéne kiosztani, és csak lerakták azt a pár doboz banánt a tér közepére. Ha úgy osztották volna mint mi, akkor nem lett volna baj. Mondjuk baj így se történt, csak azok az emberek alkottak rossz véleményt, akik pont akkor, pont ezt az egy pillanatot kapták el.
Egészében véve nagyon élveztem ezt a két napot. nagyon elfáradtam. Minden tiszteletem azoké, akik ezt már közel két hónapja csinálják. Sokukon láttam, hogy érzelmileg néha kikészülnek, Kialakulnak kapcsolatok a segítők, és a migránsok között. Mivel a segítők legnagyobb része nő, ők különösen hajlamosak érzelmileg kötődni a segítettekhez, és ahogy mondják, néha nehéz tudomásul venni, hogy egy három-négy napja ismert tragikus sorsú csapat, vagy család, hirtelen eltűnik, mert éjszaka elindultak nyugatra.
Én nagyon remélem, hogy Európa vezetői találnak valami humánus megoldást erre. Én ezt az állapotot nem tartom jónak, tarthatónak. Nem látom át a valódi okait, nem tudom mik a lehetséges következmények. De nem is érdekel, hiszen én csak egy vájár vagyok a volt Márkushegyi bányaüzemből. De azt tudom, hogy az éhes embert nem szabad éhen hagyni, és keresztényi kötelességünk emberi módon bánni velük, még ha a vallásuk a kultúrájuk más is mint a miénk. A jobb oldali politikusok egyre többször hangsúlyozzák Európa keresztény gyökereit. Igaz ezeket a gyökereket nem nevesítik, csupán általánosságban beszélnek róla. Én szeretném emlékeztetni a kereszténységet erőltető, európaiakat, hogy a kereszténység egyik legfontosabb alapja a következő mondat a Bibliából:
“Ha éhes az ellenséged, adj neki enni kenyeret; és ha szomjas, adj neki inni vizet!”
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Embernek maradni (menekültek és idegengyűlölet) 2015.09.01. 10:11:52
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Aranyosi 2015.08.26. 20:41:18
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.26. 20:45:08
Nazo · http://literaty-nazo.blogspot.com/ 2015.08.26. 22:23:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.26. 22:25:58
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 09:36:32
Nem a te feladatod megoldani magát a problémát, de az erőddel való ésszerű gazdálkodás érdekében azért végiggondolhatod. Mit szeretnél jobban:
- célszerűtlen vezetői döntéseket menekülő tömegekkel, akiken segíthetsz, vagy
- célszerű vezetői döntéseket otthon jólétben élő emberekkel.
Ha az utóbbit, akkor üzenjük együtt a muszlim migránsoknak: Mohamed miatt éltek rosszul, mi meg Jézus miatt jól. A megoldás nem az, hogy átjöttök ide Mohameddel, hanem hogy otthon maradtok, és jólétben, demokráciában, toleranciában éltek Jézus tanítását követve. Ha ez nem szimpi, akkor sajnos Európában sem fogtok jól élni, kár az erőfeszítésért, ne pazaroljuk egymás idejét.
Atyek 2015.08.27. 10:54:45
Hihetetlen, hogy te mekkora egy pöcs vagy.
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 12:05:21
Bizonyára nagy meglátásod támadt, kifejtenéd?
Atyek 2015.08.27. 12:12:10
Többen próbálták, nem sikerült nekik.
Ebből kifolyólag nem is én leszek az, aki ezt kifejti neked.
Talan neked kellene raébredni erre nem?
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 12:23:29
A nyugati jólét titka nem is a nyugati kereszténység, hanem valami ismeretlen tényező, pl. a flogiszton vagy az éter.
Az iszlám világ írástudatlan erőszakos nyomora nem Mohamed miatt van, hanem valami ismeretlen tényező, pl. a szilikózis vagy a „sötét energia" miatt.
A muszlimok nyugodtan hozzák csak nyugatra Mohamedet, akkora jólét lesz belőle mindannyiunknak, hogy ihaj-csuhaj-recece. Én tudom, mert jártam muszlimok lakta nyugati városrészekben.
A muszlimoknak nem használja a kereszténység, mer... mittomén, kiszeramérabávatag.
Szóval, indulati barátom, nem ártana néhány észérv.
Atyek 2015.08.27. 12:36:05
Reménytelen eset vagy, de azért megpróbálom.
"Nem a te feladatod megoldani magát a problémát"
Hol írta itt valaki, hogy meg akarja oldani a problémát?
Ezután tanácsot adsz, hogy mi lenne a megoldás. Persze a saját szűk látókörű kereteiden belül.
Nem, nem az indulat vezérelt, hogy megszólítsalak bocsi, hanem a magas színvonalú hozzászólásod.
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 12:53:45
Ki is gondolna indulatiságra. Bizonyára jártál már muszlimok lakta nyugati városrészekben, ahol lelkesen felkiáltottál: Kőbányára is ilyet kérek!
Felteszem, neked az a tapasztalatod, hogy ahol a muszlimok megjelennek, ott feltűnnek a muskátlik a tiszta-rendes alpesi házak ablakában, tömegessé válik a kvantumfizikáról való episztemológiai elmélkedés, a nemek közötti egyenlőség és a többségi társadalommal való toleranciaalapú win-win együttműködés. Az utcán integrációs esteket tartanak hajnalig, a gyaurokkal ismerkedő diplomás muszlim lányokat büszkén megdicsérik, a Mohamedet bírálókat pedig a kritikai gondolkodás, a szólásszabadság bajnokainak tekintik, és áhítattal hallgatják. Nos, ha te ezt tapasztalod, netán ezt az álláspontot véled konszenzusnak akkor helyesen látod, hogy én nagyon kilógok belőle, és a kilógásról biológiailag asszociálva juthatott eszedbe a fenti kifejezés.
Atyek 2015.08.27. 13:20:00
Nem vagy te egy kicsit ilyen?
kepfeltoltes.hu/view/150827/kereszt_nys_g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sírok, mert belementem ebbe a kilátástalan, és meddő beszélgetésbe. Kérhetem, hogy felejtsd el?
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 15:03:32
Ha a muszlimok igyekeznek a mi irigyelt helyzetünkbe kerülni, nem hozhatják ide Mohamedet, mert attól mindannyian olyan borzasztó helyzetbe kerülünk, amilyenből most kivándorolnak. Idáig követhető?
Ha a muszlimok a mi irigyelt helyzetünkbe szeretnének kerülni, a hazájukban elfogadhatják Jézus tanítását, és akkor otthon elérik a mi nyugati jólétünket, a szeretteikkel együtt. Mennyivel egyszerűbb, nem kell hátrahagyni a családot, hazaküldeni a gyaur civilizációban keresett pénzt, hanem otthon élvezhetik a jóléti demokrácia előnyeit. Követhető?
Ha muszlim testvéreink visszakérdeznek, hogy „és mégis, melyik kereszténységet vegyük fel: az inkvizíciósat, a közép-amerikait, a 30-éves-háborúsat vagy a gyarmatosítót vagy a kreacionistát?", akkor azt mondjuk, „egyiket sem, hanem nézzetek körül a nyugati jóléti demokráciában, és annak az így-úgy kereszténységét vegyétek fel, mivel az láthatóan működik, annak a jólétére vágytok. Nézzétek, milyen jól érzik benne magukat az ateisták, a judaisták, a kommunisták, a mások és a másként gondolkodók, a világért ki nem vándorolnának onnan. Ne feledjétek tehát alkalmazni a nyugati kereszténység 3 alapelvét:
- Ne a vallási formára, hanem a lelki tartalomra koncentrálj, és ne a rítus, hanem a tartalom és az etika előnyeiről győzködd embertársaidat.
- Csakis nyílt, tettlegességtől mentes vitában próbálj érvényesülni.
- Aki nem ért veled egyet, az is hadd éljen a lehető legszabadabban és legboldogabban, amíg nem akadályoz téged, hogy a lehető legszabadabban és legboldogabban élj.
Na, ezt a kereszténységet vegyétek fel a jóléti demokrácia érdekében és a szeretteitek boldogságáért, kedves muszlim testvéreink."
Szálem alejkum, shalom chaverim, béke és boldogság legyen mindannyiunknak a zsidó Messiás belső meggyőződésből megélni próbált tanítása által.
Atyek 2015.08.27. 15:11:23
Tényleg azt gondolod, hogy mi "Jézus miatt vagyunk a magunk irigyelt helyzetében"?
Áh kész vagyok. Felejtsd el kérlek, hogy gyenge voltam, és véleményt formáltam.
Egyben elnézést is kérek.
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.08.27. 17:12:18
Oké, semmi gond. Azt gondoltam, hogy van valami alternatív álláspontod, amit majd kifejtesz.
A nyugati civilizációnak keresztény alapja van, ezért vasárnap a pihenőnap, a zsidó Messiás feltámadásának emlékére, erről az alapról nem szoktak vitatkozni. Az egyetemes (katolikus) keresztény alapra viszont humanizmus, protestantizmus, szekuláris gondolkodás és „leben und leben lassen felfogás" épült rá, és ezek nélkül nem lehetne sikeres a nyugati kultúra.
Sokan úgy vélik (talán te is), hogy a nyugati siker titka valójában a humanizmus, a szekularizmus és a leben lassen. Ha ez így lenne, akkor lennie kellene a világon még olyan kultúrának, amely az említett komponensekkel lett sikeres, és ahol nem a Messiás feltámadásának napja a pihenőnap. Ilyen kultúra nincs, azaz a sikerhez mindenképpen szükséges, ám nem elégséges a keresztény alap, ami pl. Oroszországban is megvan, mégsem érnek el vele nyugati sikert.
Eleinte rossz ötletnek látszhatott a reformáció, a tridenti zsinat (még a közben habzó szájú antiszemitává őrült Luther életében) teljesen okafogyottá tette a protestet, majd az ezt követő 30 éves vallásháborúba 3-8 millió ember halt bele, igaz, főleg éhínség és járványok miatt. Azonban ebből a rosszból nőtt ki a lelkiismereti szabadság, az önálló bibliaolvasás, a nyugati kultúra óriási civilizációs előnye.
Míg a keleti kereszténység kellően erős központi hatalommal rendelkezett ahhoz, hogy elfojtson minden reformot, ezáltal versenyhátrányba került, már nem lesz belőle jóléti minta.
Mi erős keleti befolyás meg osztályharcos gondolkodás alól másztunk ki alig 25 éve, ezért érthető, hogy amikor nyugati típusú kereszténységet mondok, az elsőre sokakban felemás érzelmi reakciókat ébreszt. (Nem ezt tanították a pártiskolákban, meg a politikai gazdaságtan és a tudományos szocializmus keretében.) De ma már lehet utazni, az élményeket szabad végiggondolni, elérhető statisztikák szerint minden nyugati jóléti államban 50% felett van a magukat kereszténynek vallók aránya.
Nem olyan egyszerű a helyzet, hogy Ali és Dzsamila kiírja a kapujára, hogy „itt keresztények laknak, ha kő van nálad, és kenyeret kérsz, dobd be az ablakot", és máris dől a bankszámlára a pénz. Ehhez nyugati típusú iparkodás, tanulás, szekuláris, autonóm gondolkodás is kell a keresztény alapokra.
Sőt a másként gondolkodás tűrése is szükséges. Pl. ez a vita közöttünk nem hozott nagy egyetértést, de egyikünk sem készül robbantásos merényletre, hogy „lemossa az őt ért gyalázatot", ami egy muszlim számára igen nehezen magyarázható, és talán megbocsáthatatlan, puhány gyávaságnak tűnik. Ez a látszólagos puhaság is a nyugati keresztény kultúra, a nyugati jóléti demokrácia része.
Rovarölő 2015.08.27. 20:43:59
Vannak közös gondolataink!
Közös az, hogy egy teljesen másképpen nevelt ember csoport, akik a vallásuk tekintetében kimondottan veszélyesek az európai kultúra ápolására, így saját életünk nyugodt élésére, miért tartják jobbnak, kívánatosabbnak azt, ami ellen harcolnak vallási vezetői? Az világos, hogy a beléjük vésett vallási képüknek semmi köze az új világ ideológiájához, de mégis ezt akarják! Képesek lennének alkalmazkodni és feladni hitüket, vagy azt gondolják, hogy a nézeteiket megőrizve oldódik az olaj a vízzel és mi fogunk állatiasan nyilvánosan fejbe lőni egy nőt az utcán, mert nem volt az arca eltakarva! Ma láttam egy videót, ahol a bevándorlók általi országban mobilok sokasága mellett, akik felvették a dolgot, lazán fejbe lőttek egy nőt, mert látható volt az arca!
Ezek tények! Tény az is, hogy az ott kioktatott ifjak mindent megtesznek azért, hogy az életük árán is öljék a mi fajtánkat, akik nem vagyunk közéjük valóak! Most a nagy számok törvénye alapján, óriási lehetőségük van, hogy menekültként jöhetnek Európába, hogy rendet tegyenek! A jó szándékú emberek nem is sejtik, hogy hány kígyót melengetnek a keblükön!
De!
Nem értek veled egyet abban, hogy itt a Jézust szeretők miatt van jobb élet!
Az emberek, akik szerte a világban, a jobb helyeken élnek, nem igazi Istenhívők! nem érdekli őket őszintén Jézus váltsága! Csupán, mivel nem őrült fanatikus kiképzésben részesül a nép, a pénzre, jobb megélhetésre és a kényelemre utaznak, egy teljesen más kultúra mentén.
Nekem annyira hiányoznak ezek a menekültek, mint üveges tótnak a hanyatt esés, főleg azért, mert a szemem láttára törnek át töményen és vandálkodnak, amit Sefa már csak erősen hígítva lát! Olyan ez, mint amikor tömény szennyvizet engednek a folyóba, de több száz kilométerrel arrébb már ennek nincsenek nyomai! Nálunk undorító, tömény a helyzet, a barátom meg már ebből semmit sem érzékel és mindenkinek igaza van!
Ennek ellenére nagyon becsülöm a tesóm érzéseit és a jóra való hajlamait, hogy segíteni akart és segített is sok embernek! Nem csak beszélt, cselekedett is, mert egy szerető, érző ember!
Sefa azt tette, amit a szíve diktált, ezért le a kalappal előtte! Én nem tenném ezt, mert én másképpen látom a dolgot, de nem biztos, hogy én látom jól, de ezt érzem jelenleg! remélem, hogy nem én érzem jól, mert akkor jaj nekünk!
Amúgy bírom a humorodat, csak ezzel sajnos megbántasz olyanokat is, akiket szeretek!
Ruzsa Söndör 2015.08.27. 20:59:48
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.27. 21:05:46
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.27. 21:07:02
www.youtube.com/watch?t=139&v=xpxBvXoZZhs
Ruzsa Söndör 2015.08.27. 21:11:27
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.27. 22:01:45
vitaygeorgina 2015.08.27. 22:39:35
Vértes Lászlónak vannak jó gondolatai, de lehetne benne annyi nagyvonalúság, hogy nem offolja szét ezt a jó posztot. Írjon blogot, és ott ő lehet a középpontban.
valgirt 2015.08.28. 00:08:44
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 06:37:29
"Én ezt az állapotot nem tartom jónak, tarthatónak. "
Az elején meg ezt:
"Nem örülök, hogy ezek az emberek itt vannak. Nem örülök, hogy a jelenlétük rengeteg pénzbe és erőfeszítésbe kerül a magyar államnak és a migránsokat segítő csoportoknak. Sokkal jobban örülnék neki, ha mindannyian otthon maradnak és békében élnek a családjukkal a szülőföldjükön,"
De mindig az adott helyzetből kell kiindulni és az adott helyzet az, hogy itt vannak, és még jönnek. A problémát nem nekem kell megoldani. De úgy látom, hogy a valódi megoldás megkeresése és végrehajtása késik. És ha ez a több tízezer ember nem kap enni az ország nagyvárosaiban, akkor abból nagyobb baj is lehet
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 06:39:16
Ez a régi: verteslaszlo.blogspot.hu/
És ez az új:
kozlogika.blogspot.hu/
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 22:27:58
Sajnos ezek a menekültek csak eszközök- a kapzsi nagyhatalmak kezében..kihasználják őket céljaik elérésére.....
A cél nemes, az eszme is,mindaz amit tettél... de V.L. valahol megütötte a lényeget...
Muszlimok, más a kultúra stb.....
Egy szakértő mondta a napokban, ami amúgy is köztudott,a muszlim vallás nem képes kompromisszumokra nem toleráns....Most jönnek, letelepednek...majd 1, 5 vagy 25 év mulva, őt,vagy fiát vagy unokáját megszállják Moahmed tanai fogja az Ak 47.-est aztán a gyermekeidet, unokáidat egy bevásárlóközpontban agyonlövi, mert Allah így akarja......
Sajnos ez háború a javából...csak az únió nem eszmélt fel, s már késő..ezek az emberek időzített bombák...
Ja, hogy mennyi terrorista lesz ebből a több millió ide készülő bevándorlóból...10 - 50 csak??
Akkor az semmi !
Majd annak kell ezt mondani, hogy a milliókhoz képest az semmi, kinek e gyermekeit felrobbantják vagy elvágják a torkukat !
Mondjuk majd ezt meg annak az anyának vagy apának !
Hiszen itt is ölnek - naponta, akkor meg nem mindegy ?
Hát nem !
Ez egy akkora biztonsági kockázat,mellyel a 2. világháború óta nem szembesült európa!
S az únió meg nem csinál semmit !
Úgy is mondhatnám, hogy elkerülhetetlen a két kultúra,s a két vallás összetűzése - és sajnos ez európai színtér lesz
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 22:30:10
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 22:39:50
Nem írtam, hogy ne segíts, vagy ne segítsenek....nem írtam, hogy én nem segítenék rajtuk...még meg is dicsérlek..azt sem írom, hogy én tudom, a megoldást erre a problémára/nem vagyok szakértő se fasiszta// ...nem tudom miként kellene megoldani/kellett volna/...de amit írtam úgy van, s ahhoz tartom magam.... A tól Z ig...
Elkerülhetetlen az összetűzés !
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 22:42:23
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 22:42:43
Nem vagyok próféta, de a múlt tükrében ez nagyon nyilvánvaó
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 22:45:02
Az a srác, én vagyok :)
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 22:48:02
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 22:54:47
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 22:55:56
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 23:07:26
A tetkók meg...hát nem csoda, hogy féltek tőled :)
Mi vagy most akkor ?
Farkasbőrbe bújt bárány ? :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 23:09:04
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.28. 23:11:35
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.28. 23:15:39
Laszlo Sogor 2015.08.29. 02:57:49
KU DE TA 2015.08.29. 04:03:47
"Sziasztok, szeretnék beszámolni egy tegnap történt sokkoló, engem sokkoló dologról, ami nagyon sokszor eszembe jut azóta és nem tudom kiverni a fejemből...
Tegnap a kisfiammal a keleti pályaudvarnál szálltunk át... Odamentem a fenti kő korláthoz és lenéztem, nagyon durva látvány volt ahogy az emberek fekszenek sátrakkal, gyerekek játszanak és nagyon sokan vannak, büdös van és kosz...
De nem ez sokkolt...
Egy nő hozott nekik adományt... Zokni vagy konyharuha lehetett nem is tudom nem láttam pontosan... Odament egy csapathoz nem tudom mi szerint választhatott... Egy felpattant és elmarta a kezéből szó szerint elmarta, ezután 10-en rámentek a nőre és szétkapták a szatyrot amibe hozta...
A nő nagyon megijedt ahogy rámentek és én is... Megdöbbentő volt erőszakosak voltak és félelmet keltettek a viselkedésükkel...
A nő a táskáját erősen fogta, mert már azt is kirántották volna róla... Ezután azonnal arrébb állt a nő ijedten...
Egy odament hozzá közülük, gondolom bocsánatot kérni nem tudom, ezt a többiek meglátták és azonnal megint rámentek a nőre tök gyorsan és körbeállták, aztán elsietett a nő... Ijesztő volt az egész, kurva gyorsan mozogtak és erőszakosak voltak nem kicsit...
Fent állt egy pasi fényképezővel akivel megdöbbenve beszéltük a történeteket... Azt mondja tegnap előtt ugyanez volt, csak valaki zsömlét hozott, de ugyanígy szétkapták... Azt mondja egyre erőszakosabbak... Gondolom nap mint nap kijár fotózni, mert nagyon kis pöpec gépe volt...
Azt mondja tegnap beszélt egy szíriaival... Valamennyit tudott angolul... Azt mondta a szíriai ö biztos nem megy vissza a hazájába akár képes ölni is, de nem megy (!)...
És én ott álltam egy pici babával, aki békésen aludt a babakocsiban... A szemem előtt folyamatosan az a kép ahogy a nő táskáját kapják szét...
És egyet mondok és nem feszültséget akarok kelteni... Ha ezek elszabadulnak. mert éhesek lesznek, elfogy a pénzük... Az Isten mentsen meg minket... Nem gyakorlom a vallásomat, bár keresztény vagyok... Így abban hiszek amit én magam teszek... És mindent megfogunk tenni, hogy megvédjük a családunkat!
Egyébként a fotós pasi azt mondta maguktól biztos, hogy nem fognak elmenni ebből az országból"... (azt majd Mi szabályozzuk - EJK szerk.)
(forrás: Hajdár Rita - Migráns Mentes Magyarországot!)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 07:23:32
Az egyik mondat különösen tetszett: "Ha ezek elszabadulnak. mert éhesek lesznek, elfogy a pénzük...." Hát igen. A segítők is ezt mondták, hogy ha éhes lesz ez a több ezer ember, akkor sokkal nagyobb problémát fognak jelenteni, mint most. De eben semmi különös nincs. Akármelyikünk veszélyesebb, ha éhes
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 07:50:32
Hitetlen Tamás · http://www.belsoszepseg.eoldal.hu/ 2015.08.29. 09:35:34
Ruzsa Söndör 2015.08.29. 11:01:01
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 12:22:44
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 12:23:15
Hitetlen Tamás · http://www.belsoszepseg.eoldal.hu/ 2015.08.29. 12:47:11
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 12:50:06
Hitetlen Tamás · http://www.belsoszepseg.eoldal.hu/ 2015.08.29. 13:03:59
Makk...Marci 2015.08.29. 14:10:20
Tegyük félre egy pillanatra a vallási különbségeket és próbáljunk más oldalról közelíteni a problémához.
A legnagyobb gond az, hogy ezek az emberek sokan vannak, rettentő sokan, és a számuk egyre csak nő. Lássuk be, hogy azért Magyarország sem egy Kánaán, magunkat is alig bírjuk eltartani, nemhogy ennyi menekültet.
Akik ráadásul a legelemibb szabályokat sem képesek betartani (az most mindegy, hogy azért, mert nem beszélnek nyelveket és nem értik, vagy nem jut el hozzájuk az információ, vagy éppen pont leszarják): sunnyogva jönnek át a határon (holott meglenne a lehetőségük, hogy menekültstátuszért folyamodva, legálisan jöjjenek), nem mennek szűrővizsgálatra, nincs ujjlenyomat-vétel, nem a nekik kijelölt helyen tartózkodnak, stb. Ha a híradásoknak csak a negyede igaz, már az is több, mint sok. Azért, ha én segítséget kérek idegenektől, akkor az a minimum, hogy betartom, amit cserébe kérnek - ha ez nem tetszik, akkor nem veszem igénybe a segítséget. Ezek az emberek láthatóan meg sem próbálnak beilleszkedni és elfogadni a szabályainkat. Nem kell csodálkozni, ha az egyszeri magyar nép ezen bizony kiakad.
Aztán, ahogy te is írtad, ezek az emberek zömmel életerős, munkaképes fiatalok. Nem értem, hogy miért nem veszik ki a részüket a munkából, ha másra nem, jelen esetben pl. zöldségpucolásra meg szemétszedésre és hasonló minimális erőfeszítéssel járó és diplomát nem igénylő munkára azért igazán vállalkozhatnának. Főleg, miután már napok óta itt vannak és feltehetőleg ezalatt kipihenték az eddigi utazás fáradalmait. Persze a földön tespedve, szeméttel körülvéve várni, hogy a jólelkű önkéntes megcsináljon helyette ingyen mindent, az sokkal könnyebb. A táborokban sem igen látni serénykedő embereket, a panaszkodás bezzeg megy. (De most komolyan, nem érdekel, hogy mennyire fáradt vagy éhes, az ingyen kapott tisztálkodószerek üres flakonjait azért nem veszem be, hogy nem bírná kidobni a 10 m-rel arrébb lévő kukába, ahelyett, hogy szanaszét hajigálja a csapok körül, a többi meg azon taposgál, mint valami ősember. Vagy elég megnézni néhány tudósítást a határokról, ami disznóólat napi szinten újratermelve maguk mögött hagynak, az vérlázító. Gondolom, nem fotosoppolták a képeket, tehát valódiak.) Ez sem valami bizalomgerjesztő attitűd a részükről. Évek óta tele vannak a meglévő táborok is, de még egyszer nem hallottam, hogy pl. árvízvédekezésnél bevetették volna a migránsokat. Nem kell hozzá szak- és nyelvtudás, aki egészséges és fiatal, az nyugodtan tudna homokzsákot rakosgatni. Szerintem jogosan várnánk el, hogy az ingyen szállás-kaja-egészségügyi ellátásért cserébe néha valamit ők is visszaadjanak a vendéglátó országnak. Nem lenne velük semmi bajom, ha legalább a szikráját látnám a tenni akarásnak, hogy valamit vissza akarnának adni a rájuk fordított pénzből. De én csak azt látom, hogy vadállat módjára tépik ki felnőttek a 8éves gyerek kezéből ételosztásnál a kólát. (Eleve, miért kólát kapnak, a víz nem jó?)
És azt sem veszem be, hogy aki jelenleg itt van, az mind a háború elől menekült. Biztos sok olyan is van, de hogy mind, az egyszerűen kizárt. Magyarország egyszerűen a jelen helyzetében nem engedhet meg magának ennyi ingyenélőt, aki nem háborús övezetből érkezik, az menjen szépen haza és tegye rendbe a saját háza táját, mielőtt ráakaszkodik olyanokra, akik szintén küszködnek a megélhetésért. Ha ők nem fognak maguktól rendet tenni és megteremteni a demokráciát a saját hazájukban, akkor senki. Nekünk sem az égből pottyant le a rendszerváltás. Elég nekem és a többi tisztességesen dolgozó és adózó magyarnak a magyar ingyenélőket eltartani, köszönöm szépen, nem kérek még külföldieket is. Főleg nem ennyit. Van egy határ, na. Amikor a magyar dolgozó 2 hónapot vár a tüdőszűrésre, a menekült meg megkapná azonnal (és szintén ingyen), és még az alól is kihúzza magát, akkor ne legyek felháborodva? Majd ha flottul rendbevágtuk itthon a kényesebb ügyeket (egészségügy, oktatás, nyugdíjasok eltartása, munkanélküliség visszaszorítása, munkabérek rendezése, stb.) és marad fölös pénzünk, na, akkor jöhetnek és szívesen segítek rajtuk (ha betartják a békés együttéléshez szükséges elemi szabályokat persze). De addig engedtessék meg, hogy nemtetszésemet fejezzem ki és az általam elérhető minden eszközzel megpróbáljam megakadályozni, hogy az adóforintjaim jelentős részét kétes származású, civilizálatlan idegenekre fordítsa az állam, ahelyett, hogy mondjuk elemi gyógyszereket venne a kórházainkba.
A végére hagytam, mert nem tudok teljesen elmenni emellett, a vallási elvakultságot. Engem nem érdekel, hogy ki miben hisz, hogy hívják az istenét, mindenkinek a magánügye. Az a vallási hiperszenzitivitás lehet, hogy náluk megszokott, de Európában, ahol rengeteg különféle vallás gyakorlói élnek együtt, elfogadhatatlan. Meg kéne tanulniuk lenyelni a békát és nem az ételt adó kézbe belemarni ilyen hülyeségek miatt.
Albertina 2015.08.29. 17:35:42
2. csak nekem tűnik fel, hogy ezek az emberek EGYSZERRE indulnak el nyugat felé, holott a háborúskodás már elég régóta tart?
3. valamint abba belegondolt már valaki, hogyha napi szinten több ezer ember lépi át nálunk a határt és egyszer eljutunk odáig, hogy elkezdik őket hazatoloncolni, akkor Magyarországon pikk-pakk több MILLIÓ migráns reked, illetve küldenek először ide vissza? Mert hogy őket a Nyugat nem fogja tudni se munkával se lakhellyel ellátni, az is biztos. És akkor mit csinálunk? A saját munkanélkülijeinket nem tudjunk segéllyel segíteni (illetve munkába állítani), ezeknek meg ingyen osztogatjuk az ételt, de a Blahán fekszik egy idős ember az aluljáróban, maga szerint mennyi aprót láttam a sapkájában?
Régebben is volt ilyen, de Erdélyből eljöttek a szomszédos országig, ezek meg ezer kilómétereket tesznek meg, azt se tudják, hova jönnek, a kultúránkkal nincsenek tisztában, a közlekedési lámpákat nem ismerik, ha valóban falusiakról (is) beszélünk, gőzük nincs a technikáról. Ezekkel kell együtt élni? Kérem szépen, a romákat nem sikerül beillesztenünk (és elfogadnunk) a társadalomba, holott "velünk nőttek fel". A migránsok meg.... hagyjuk. Mi nem tudjuk kik is ők, de ők se tudnak rólunk semmit. Kosztért, kvártéjért nem fognak egyik napról a másikra "megtérni".
És ha ők összemarakodnak, mert már volt rá példa menekülttáborokban, elhozzák ám nekünk a Keletet. Háborúznak egyik sarokról a másikra, és akkor mi hova menekülünk?
Lanchaster2 2015.08.29. 20:26:27
A grizzly megtanítja a fiait vadászni, a zsákmányt megszerezni és saját életterét megvédeni, a tápálékláncban elfoglalt mindenkori szerepének megfelelően.
Nem fajdkakast nevel belőle, de még csak nem is oposszumot, hanem grizzlyt.
Az ember az egyedüli olyan faj, amely elpocsékolja ősei örökségét és hajlamos az utódait feláldozni olyan eszmék, szokások, életformák érdekében, amelyek a természettel, és a természetével tökéletesen ellenkeznek.
Egy dolgot felejtünk el: mi vétettünk a természetből és nem a természet belőlünk.
Az ellene való lázadást pedig eddig mindig kegyetlenül megtorolta.
2015.08.29. 21:25:47
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:07:57
Rovarölő 2015.08.29. 22:10:33
"NA, MOST TELT BE A POHÁR: VONATOKAT DOBÁLNAK A MIGRÁNSOK
Tartozom egy vallomással: nem sorolom magam migráns-ügyben a legvérmesebbek közé. Nem nyitnék tüzet fegyvertelen emberekre, nem telepítenék aknát a határra, nem látok potenciális terroristát háború és nyomorúság elől menekülő családokban. De most elérkezett az a pont, amikor most már szerintem is elmehetnek a büdös francba!
A vonatközlekedés biztonsága érdekében a MÁV péntek délutántól határozatlan ideig szünetelteti a vasúti forgalmat a Röszke-Horgos szakaszon - adja hírül az Origo. A döntés azt követően született meg, hogy a Vasutasok Szakszervezete a vasúti társasághoz fordult, jelezve, hogy péntek reggel a sínek mentén, illetve a síneken haladó migránsok megdobálták a Horgos és Szeged között közlekedő szerelvényt.
A levelet jegyző Meleg János szakszervezeti vezető szerint az incidensre azért került sor, mert "az illegális bevándorlókat zavarja, hogy a haladásukat akadályozzák a közlekedő vonatok." Úgy véli, az, hogy senki sem sérült meg, "csak a jó szerencsén múlott".
Tetszik érteni? A migránsok, akik a kerítést kikerülve haladnak a vasúti pályán,
azon vannak felháborodva, hogy a síneken időnként vonatok is elhaladnak, így nekik néhány percet várniuk kell.
Na, most megértem, hogy, ha valaki a háború poklából érkezik, több ezer kilométert vándorolt, szomjas, éhes és fáradt, az ingerültebb, adott esetben akár hajlamos szociopataként is viselkedni. Lehet, hogy hasonló helyzetben az én gyógyszerem is elgurulna.
Megértem, de leszarom.
Mert, ami érthető, az nem mindig elfogadható is. Vonatokat - egyáltalán bárkit és bármit - megdobálni meg egészen biztosan rohadtul elfogadhatatlan. És, ami nem fogadható el, az ellen tenni kell. Aki ellenzi a Honvédség bevetését a határvidéken, az menjen le szépen Horgosra, és próbálja meg szép szóval rávenni a migránsokat, hogy ne támadjanak rá a vonatokra, meg úgy általában ne viselkedjenek már megvadult söpredékként. Ha sikerül nekik, becsszóra, én magam vágom át a kerítést..."
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:20:32
millet 2015.08.29. 22:30:10
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:33:52
Sajnálom, hogy pozítív tapasztalataim vannak. Sajnálom, hogy az aluljáróban senkit nem láttam vonatot dobálni, sajnálom, hogy nem volt teli minden szeméttel, sajnálom, hogy többszáz ember normálisan sorba állt a kajáért. Sajnálom, hogy egyik sem akart felrobbantani stb. A poszt a saját tapasztalataimat írja le. Azt tudom, hogy mára megduplázódott a számuk, ez magával hozza a a problémák hatványozódását.
Soha sehol nem mondtam, hogy ezek az emberek szentek, én azt mondtam, hogy ugyanolyanok mint mi. Nagyon sok szemét embert ismerek. Gondolom köztük is van bőven
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:34:51
millet 2015.08.29. 22:37:03
A vasárnapi kereszténység kérdésébe meg végképp nem mennék bele, mert nem témája a posztnak.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:37:26
Rovarölő 2015.08.29. 22:37:44
Idős emberekkel készítettek interjút Horgoson. Az emberek arról nyilatkoztak, hogy náluk nem zárnak be és le szinte semmit, mert náluk, a faluban nem kellett félniük soha senkitől!
Elmentek rövid időre bevásárolni és addig a családi házukat megszállták a szívem csücskei! Mindent, ami elérhető volt zabálni kezdték, a lakást felforgatták és nem mentek ki a területről a házigazdák felszólítása ellenére sem. Amikor a hatóság próbált rendet tenni, az eredmény az lett, hogy az egész faluban (Horgos) a járdától kezdve az úttesteken is egyszerűen sátor tábort vertek és nem mozdultak onnan egész éjszaka!
Kiskunhalason több százan fenyegetőzni kezdtek a drágáim, hogy vagy kiengedik őket a táborból, vagy fel fogják gyújtani az egészet!
BP. keleti pu. Tüntetést szerveztek a szegény szerencsétlen éhezők, okos telefonjaikat bevetve az egységükre és ott tomboltak, míg meg nem lehetett őket nyugtatni ki tudja, hogy mivel!
Persze ezekről mind készültek jó minőségű videó felvételek!
A TV kamerája előtt törnek ránk százával jelen percekben is a déli határoknál, ami tény és senki sem csinál semmit, csak ők a tevékenyek!
Lehet őket sajnálni, etetni, itatni és tisztelem azokat, akik ezt teszik, mert csukott a szemük és ösztönösen teszik a dolgaikat, de azért aki sakkozni szeret és tud is, az tudja, hogy nem a jelenlegi állást kell nézni, hanem jóval előre kell tervezni és ezt tudják azok, akik ezt a biológiai fegyver arzenált küldték a nyakunkra és egész Európa nyakára! A népünk ösztönösen védekezne, de a felső körök, akik minden kormányt irányítanak, tudják a dolgukat és így csak prüszkölhetünk, höröghetünk, de a fej nem enged, sőt számukra jól alkalmazható, ember szerető, mit sem sejtő ösztön lényeket használnak fel arra, hogy nekünk ássák meg a sírhelyünket!
Ez az állapot jó alapul szolgálhat egy újabb, a harmadik nagy spartakiádhoz, ahol nagyon kevés lesz a tovább jutók aránya!
Mindenki dönthet az esze, vagy ha az nem sok adatott, az ösztönei alapján arról, hogy kinek segít valójában!
Rovarölő 2015.08.29. 22:45:59
Na ezt nem te tapasztaltad, mint azt sem, ami a tűzvonalban van itt!
Én csak rossz tapasztalatokkal vagyok telve, tehát mindenkinek igaza van, főleg nekem!:D
Gyere el ide a röszkei fogadóba is és írj egy új posztot utána! A címe lehetne a szokásos: Előtte és utána!
Inkább, a hatás kedvéért, utána de előtte! Hö.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:47:19
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 22:56:45
Rovarölő 2015.08.29. 23:12:01
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 23:13:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.29. 23:16:50
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 08:30:55
Ruzsa Söndör 2015.08.30. 10:10:18
Én ezért nem csalogatom a jobb élet és bánásmód reményével ezeket a népeket. Viszont nem is bántom őket, de ha tudnám, akkor ahhoz segíteném őket, hogy egész Európából menjenek el és a maguk kultúrkörében keressék a jobb életet.
hir.ma/kulfold/szines-hirek/ez-am-a-valo-vilag-avagy-horgoson-a-migransok-hazakat-vesznek-birtokba-es-bankokbol-tobb-ezer-eurot-vesznek-fel-video/562552
2015.08.30. 11:07:09
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.08.30. 11:18:08
Üdv;a napokban néztem egy interjút Nógrádi György biztonságpolitikai szakértővel.Ő a tények embere,...az mondja,hogy ezek az emberek egyrészt rászedés áldozatai,mivel az otthonukban azt terjesztették el,hogy ha eljönnek Európába azon belül főleg Németországba akkor ott mindent megkaphatnak ami a jóléthez kell anélkül,hogy kellene szaktudás,vagy bármi erőfeszítés,munka.
A jelenlegi migrációs törvény pedig valóban vonzó még a bevándorlóknak,(de bizony már nem sokáig).
Mivel kevéssé iskolázott egyszerű emberek,teljesen más kultúrával,vallással sajnos a beilleszkedésre nagyon kevés lenne az esély.(Lásd a törököket Németországban).
Erre a második generációnak lehetne nagyobb esélye,akik viszont egészen biztosan radikalizálódni fognak,nem fogják megtalálni a helyüket ebben az idegen európai környezetben,a periféria szélén fognak állni és megnövekedik a belső biztonsági fenyegetettség.
------
Szerintem emberileg könnyű megoldás nem létezik a problémára,...szinte megoldhatatlan sőt a java még hátra van.
Egy kis idő és Európa ráfog kényszerülni sajnos az'erőteljes,határozottabb'megoldásra,mert másképp egyszerűen nem fog menni.Ez miatt Európa nem válhat működés képtelenné.
---
Én nem voltam eddig a muszlim vallásra nagy előítélettel,amíg múlt héten a helyi könyvesboltban bele nem lapoztam a 'Korán'-ba.
Nem tudom,hogy véletlen volt-e vagy csak nekem nyíltak ilyen lapok,de minden oldalon amit olvastam megalázóan,elsöprő gyalázatos módon írt a 'hitetlenekről' avagy azokról az emberekről akik nem 'muszlimok'. A megvetés és a gyűlölködés érződött ezen néhány lapból.
Magyarán ha ezek az emberek,hűek akarnak maradni Mohamed tanításaihoz és a koránhoz,a hagyományaikhoz,kultúrájukhoz ami az Iszlámot jelenti.Akkor a keresztények reális veszélyben lehetnek a jövőt illetően vagy sem !?
A másik,...szerintem ezek az emberek jelentős számban bizonyos politikai erők a hatására indultak el,..tehát nem véletlen az egyszerre történő invázió.A célja is meg van.Ezek az emberek csak szereplői egy sokkal nagyobb mocsokságnak ami majd később fog kiderülni.
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.08.30. 11:50:13
“Ha éhes az ellenséged, adj neki enni kenyeret; és ha szomjas, adj neki inni vizet!”
>
Szerintem ezt az írásszöveget egy másik fényében kell vizsgálni:
"Annakokáért míg időnk van, cselekedjünk jót mindenekkel, kiváltképen pedig a mi hitünknek cselédeivel. (Gal 6:10)"
Kérdem én:
-Miért 'velük(a saját hitűekkel)' kivált képen?
-Ezek szerint mégis van valamiféle megkülönböztetése,prioritása a segítségnyújtásnak?
-Hol húzta meg a határt a szentírás,hogy mikor és meddig apontig,kell segíteni a(más hittel rendelkezőknek)?
Sehol,...de ha van fontossági sorrend márpedig úgy tűnik van,ez már sokat jelenthet a helyes döntésben.
-Most egy nehezet kérdezek,...ha egy falat kenyered lenne,kinek adnád a gyermekednek,magadnak vagy egy idegennek?...A válasz kézenfekvő,...a saját gyereknek.
Persze még nem tart itt a helyzet,de eljuthat odáig ha nem lépnek hatékonyan,mert bizony afelé halad.
Felehet vállalni ennyi ember teljes ellátását bizonytalan ideig úgy,hogy súlyosan ne károsuljon a társadalmi rendszer ami már eleve sérült?
Szép és keresztényi cselekedet a segítségnyújtás,...enni és inni adni a rászorulóknak,de ez sohasem válhat szerintem súlyosan a nép kárára.
Ugyanis az valamiféle öngyilkosság lenne,és szembemenne a természet örök törvényeivel,...úgy segíteni,hogy mi teljesen kárt szenvedjünk.
Albertina 2015.08.30. 14:18:44
Mindenki előbb a saját portáján tegyen rendet, aztán forduljunk a másé felé.
2015.08.30. 14:27:05
Ne is törődj velük.
Nemrég láttam valakit, aki egy egész nap a kánikulában izzadó zöldség- és gyümölcsárusnak vitt két doboz sört, mire az első megjegyzés az volt egy másik vásárlótól: "Remélem, alkoholmentes!"
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.30. 15:07:37
"...Sefatias, ahogy látom, elég sok errefelé a fanyalgó és irigy, akinek a csőrét csak az piszkálja, hogy a másik tett valamit, és nem ő. És mivel nem ő volt az, aki tett, ezért nekiáll hibát keresni a másik tetteiben..."
Kognitív disszonancia.
érdekes, hogy sok hozzászóló más blogokon is az azonnali segítséggel szemben (Sefatias) mindig valami hosszabb távú dolgot hoz fel: átveszik Európa irányítását, iszlám!, teleszülik az életterünket stb.
Szerintem nem az iszlám hívő sok Európában, hanem a keresztény kevés.
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.30. 15:34:39
2015.08.30. 16:08:51
A keresztény világnak egész kultúrák kellett behódoljanak, például Dél-Amerikai és Észak-Amerika indiánjai. Népek és hagyományok tűntek el a föld színéről. Elmondhatják-e ezt magukról a muzulmánok? Hány kultúrát irtottak ki gyökerestül?
Nem beszélve a modernizáció olyan káros hatásairól, melyekről a Divinity-n beszélgettünk. Japán és Kína már rég, India csak most van csatlakozóban a tömegtermelés- és fogyasztás "kultúrájához". Nem vagyok arról feltétlenül meggyőződve, hogy mi nyugaton olyan jól állunk. Csupán a földi javaink gyarapszanak.
Te egyébként mióta vagy ilyen kereszténység-párti :)?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:14:42
Hogy pedig én személyesen hogyan segítettem másokon, azt nem lenne szép, ha itt irnék róla. Legyen elég annyi, hogy ezt az írást olvassák nagyon sokan az ismerőseim közül. Sem itt, sem a fészbukon (de még a hátam mögött sem) támadnak rám azért, mert mert olyat tettem, ami nem jellemző rám.
"Ugyanis leginkább ez a tapasztalatom. Van, aki látszat jótékonykodik, csak hogy legyen mire vernie a mellét."
Hol tapasztalod ezt?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:18:29
Pedig a poszt végén odaírtam, hogy "én csak egy vájár vagyok a volt Márkushegyi bányaüzemből."
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:21:14
Hú mikor ezt elmondom, le tudnának fejezni
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:22:14
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.30. 16:32:32
"...a kereszténységnek legalább akkora bűnei voltak, mint az iszlámnak..."
Lehet így olvasni. De minden rosszban van valami jó is. ;) Ha dél Amerikában nem lenne kereszténység, sokkal visszaszorultabb lenne a világon Jézus követése.
Nem minden iszlám annyira erőszakosan térítő, mert ha jól tudom Indonéziában meg a környékén nem annyira. Indiában sem, bár ott a hinduk és a muzulmánok azért nem voltak/vannak teljesen jóban.
A felheccelt hinduk mennek iszlám kegyhelyeket rombolni néha és vica versa. Az arabok büszkék és sajnos 100-200 éve állva maradtak a nyugat mellett a társadalmi fejlődést tekintve és ez nagyon zavarhatja őket.
A modernizációt eltérően ítéljük meg, valaki írta a modernizáció elkényelmesít, anyagiassá tesz de pl. nem kell annyi időt kézi mosással tölteni, ami időt szabadít fel másra. ;)
"...Te egyébként mióta vagy ilyen kereszténység-párti :)?..."
Sajnálnám, ha keresztény ellenesnek tűnnék, egyáltalán nem számítom magam annak, de ha így tűnik másnak valahol kérdezz rá. Próbálom megérteni őket, könnyű, mert keresztény kultúrában élünk.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:40:37
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.30. 16:41:13
Meg honnan jönnének keresztény hittérítők Európába a mormonok mellé? Mert ráférne egy kis evangelizáció már Európára is. Vagy túlzok?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 16:43:11
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.08.30. 18:48:53
Máshogyan kérdezném,meddig adhatunk olyan éhezőknek akik bevállalták ezt a helyzetet,nem kérdezték,hogy jöhetnek-e bírjuk-e és úgy sejtem ez egyiküket sem érdekli.
Fél világon átutaztak'kemény pénzért',hogy aztán a gazdag államok szociális ellátásain ellegyenek.
Meg kellene értetni velük,hogy patt helyzetbe kerültek,nem jó döntést hoztak Európa készletei lehetőségei végesek.
Ez nagyon kényes terület,nem nagyon van rá jó válasz megoldás csak fájdalmas.
Képzeld csak el egyik nap amikor hazaérsz valaki ott ül a konyhádban és nem akar kimenni!...belenyugszol,bár nem kér enni te mégis jó keresztény módjára adsz az éhezőnek mert nyilvánvaló,hogy éhes.
Minden ok,...mindenki örül jól érzi magát.De aztán jön még egy hívatlan vendég,meg még egy, aztán már alig férsz a konyhádban és a hűtőd végül annyira kifogy,hogy már sem te sem a családod nem tud enni.
Kettő dolog történhet:
1.Együtt haltok éhen vagy...(a biblia nem kötelez effajta mártíromságra ha egyáltalán létezik ilyen)
2.Megkéred őket arra,hogy ez a helyzet tarthatatlan,..ennyire futotta megpróbáltad,de eddig tartott.
3.Ha nem mennek kitessékeled őket és próbálsz valami igazi megoldást keresni.
Társadalmi szinten is hasonló történhet,Európa saját élete működése a tét mert még ezután jön a java,...ez csak a bemelegítés volt.Lesz itt még hadd el had,meg katonai erők meg miegymás. Ha pedig nem lépnek akkor annyi lesz a tehetetlen Uniónak,...,de úgy gondolom pont ez is volt a célja a fő kolomposoknak.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 18:59:08
1, Szerintem sehol nem írtam olyat, hogy örökbe fogadok pár száz migránst.
2, Ha úgy érzed, hogy el kell ezt nekik mondani, akkor tedd meg. Én nem tudok a nyelvükön beszélni. Viszont kenyeret kenni tudok. Mindenki úgy segítsen, ahogy tud.
3, Én nem tudok kitessékelni több ezer embert. Talán egy darab embert, abból is csak egy kisebbet. Én megpróbálhatok megoldást keresni, már gondolkoztam is, hogy rácsörgök Barack Obamára, hogy mit szól az ötletemhez, de este foglalt volt. Majd talán ma.
Drága Kingdom. Én megpróbálok a korlátaim között maradni. És ez egyenlőre kimerül a szendvics készítésben, de egyenlőre még az se megy, mert hiába kenem a kenyeret Móron, egy migráns se jön ide.
Nem tudom miért hiszi mindenki, hogy én vagyok a messiás, csupán azért, mert kentem 150 kenyeret és kiosztottam
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.08.30. 19:28:22
Arra a dilemmára akartam volna választ keresni,amit felvetettél:"kell-e enni adni az éhezőnek?"
Szerintem ez túlnőtte magát az személyes segítségnyújtás keretein, társadalmi probléma lett és mi ehhez nagyon kicsit tehetnénk hozzá ami nem igazi megoldás csak tovább húzása a dolgoknak.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.30. 19:33:14
divinity.szabadosadam.hu/?p=14172
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.08.30. 19:34:56
Darázsfészekbe nyúltál.
2015.08.30. 20:09:49
Én alapvetően más alapokon nyugvó kultúrában érezném jól magam, de az már filozófiai probléma, hogy ebből valaha megvalósulhat-e valami.
Isten országa vajon mindig csak egy szűk kisebbség belső állapota lesz, állandó törekvésben ennek kollektivizálása felé, vagy egyszer valamiképp mindenkire kiterjedően megvalósul itt a földön?
Ugyanis úgy tűnik, a keskeny utat nem lehet olyan sztrádává tenni, amelyen egyszerre hatalmas néptömegek mozoghatnak. Ugyanakkor ennek az állapotnak egyszer az ígéret szerint el kellene jönnie. Szóval érdekes kérdés, hogy az ember meddig mehet el ennek megvalósításában.
millet 2015.08.30. 20:34:27
Igen, a keskeny utat nem lehet sztrádává tenni, amin tömegek járnak, bár nem azért, mintha nem mehetne mindenki rajta. A gond inkább az, hogy a mi sok felesleges csomagunk nem fér el az úton. Ahogy haladunk, egyre több felesleges dologtól kell megválnunk, hogy tovább haladhassunk. Itt a hangsúly a feleslegesen van, Isten semmi szükséges, semmi jó dolgot nem akar elvenni tőlünk.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.30. 21:32:17
"...Isten országa vajon mindig csak egy szűk kisebbség belső állapota lesz, állandó törekvésben ennek kollektivizálása felé, vagy egyszer valamiképp mindenkire kiterjedően megvalósul itt a földön?..."
Olyan megfogalmazást olvastam erről, hogy nem csak hogy eljön Isten országa mindenkinek, hanem ez ELKERÜLHETETLENÜL bekövetkezik.
"...Szóval érdekes kérdés, hogy az ember meddig mehet el ennek megvalósításában..."
Aki elérte ezt az állapotot, az is tovább tud menni, tehát nincs határ.
2015.08.31. 14:05:09
Igen, de kik az övéi? Számomra ez a nagy kérdés.
Ez kapcsolódik a teremtéshez is egyébként, nemrég két olyan könyvet olvastam (az egyiket még most is) egymás után, melyek különösen érdekesen hatottak így mintegy átfedésben. Az egyik Eckhart mester munkája, a Teremtés könyvének magyarázata, szerintem egyébként különlegesen jó meglátások vannak benne, a másik Spinoza Etikája, melyben Isten természetét is fejtegeti. Egyetértek Eckharttal abban, és Spinoza ugyanezt mondja, hogy a teremtés nem az időben történt, hanem Isten örökkévalóságában (vagyis a világnak, Istenhez hasonlóan nincs kezdete), ugyanis a teremtés nem más, mint Isten természetének szükségszerű (!) kivetülése, Isten természetéből adódóan, hiszen akarata, gondolata és lényege egy. Ami a lényegéből adódik, az megegyezik az akaratával és fordítva, az akarata egyben a lényege is, amit nem másítana meg. Isten ugyanis nem tudott volna másként akarni és másként dönteni, minthogy éppen ezt a világot és ezt a teremtést hozza létre, ugyanis éppen ez adódik az ő természetéből és lényegéből.
Mindezt csak azért mondtam el, mert ha a teremtés nem más, mint Isten természetének megnyilvánulása, akkor a benne lévő élőlények és mi emberek is azok vagyunk. Spinoza is ezt írja egyébként. Miután pedig a teremtés nem az időben történt, Isten országa Istenben készen áll és mindig is készen állt, hiszen számára nem létezik múlt és jövő, csak jelen. Ő nem törekszik egy cél felé, például afelé, hogy Isten országa megvalósuljon, hiszen nem szenved hiányt semmiben. Számára minden úgy van jól, ahogy van, most, a jelenben.
És mivel a teremtmények az ő megnyilvánulásai, kifejeződései, és mindannyiunk eredeti, legteljesebb "mása", lényege Istenben van, aki igaz és jó, akkor lényegünk szerint mi is mindannyian, kivétel nélkül igazak és jók vagyunk, csak abban van különbség, hogy a felszínen mennyi hordalék rakódott erre az eredeti isteni elképzelésre.
Ha tehát mindannyian mindig is Isten közelében vagyunk, az ő világosságában, akkor tulajdonképpen MINDENKI AZ ÖVÉ. Az ő örök jelenében mindannyian mellette vagyunk, teremtményeiként, most mégis úgy tűnik, hogy vannak, akik sokkal közelebb, míg mások sokkal távolabb vannak tőle.
Szóval akkor vajon hogyan nyer értelmet a "keskeny út" metaforája?
@kjapp: "Olyan megfogalmazást olvastam erről, hogy nem csak hogy eljön Isten országa mindenkinek, hanem ez ELKERÜLHETETLENÜL bekövetkezik."
Ezt fejtettem ki feljebb, szerintem is erről van szó. Mégis érdekes, hogy folyamatosan arról hallunk, ez nem vonatkozik mindenkire. Illetve nehéz is elképzelni azt, hogy amikor egyesek olyan távol vannak tőle itt a földön, hogyan fogják felismerni azt, hogy valójában közel vannak?
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.31. 16:35:53
"...Mégis érdekes, hogy folyamatosan arról hallunk, ez nem vonatkozik mindenkire.Illetve nehéz is elképzelni azt, hogy amikor egyesek olyan távol vannak tőle itt a földön, hogyan fogják felismerni azt, hogy valójában közel vannak?..."
Mindenki hívást kap, ha nem fogadta el, újból (legközelebb).
És azok is akik hívást kaptak, legközelebb is (itt most a reinkarnáció következő életére gondolok) kapnak, de akkor már egy magasabb szinten/más környezetben ténykedhetnek. És azután még, még, ahogy Isten szeretné éppen annál a léleknél. És ez így megy kinél gyorsabban, kinél lassabban, előbb, vagy utóbb de mindenki megkapja és végig is megy rajta ezen az elkerülhetetlen, de hosszú úton. Mindenki 'szentté' válik bár nem egy két élet alatt.
Ez oldja fel számomra azt a tapasztalati tényt, hogy miért van az, hogy valaki megkapta a kegyet és megmutatkozott neki Isten valamilyen formában, valaki meg nem. Aki nem hiszi Őt legtöbbször ezért nem teszi, nem azért mert megtagadta.
Szerintem mindenkinek meg van a feladata az adott életben, és Isten ugyanúgy örül annak, hogy valaki ezt megteszi, függetlenül attól, hogy szent györgyként a sárkányt győzte le, vagy csak egy csendes hívő életet élt, ha ez volt a feladata.
2015.08.31. 17:53:56
És azok is akik hívást kaptak, legközelebb is (itt most a reinkarnáció következő életére gondolok) kapnak, de akkor már egy magasabb szinten/más környezetben ténykedhetnek. És azután még, még, ahogy Isten szeretné éppen annál a léleknél. És ez így megy kinél gyorsabban, kinél lassabban, előbb, vagy utóbb de mindenki megkapja és végig is megy rajta ezen az elkerülhetetlen, de hosszú úton. Mindenki 'szentté' válik bár nem egy két élet alatt.
Ez oldja fel számomra azt a tapasztalati tényt, hogy miért van az, hogy valaki megkapta a kegyet és megmutatkozott neki Isten valamilyen formában, valaki meg nem. Aki nem hiszi Őt legtöbbször ezért nem teszi, nem azért mert megtagadta."
Ezzel teljesen egyetértek! Azonban bizonyos tanítások szerint a "gonoszok", az igaztalanok nem fogják Isten közelségét megtapasztalni. És mivel ezek a tanítások például a Bibliában is benne foglaltatnak, eléggé lehatárolva a keskeny úton járók körét, ezért mégiscsak merészen hangzanak ezek a kijelentések.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.31. 18:06:24
"... "gonoszok", az igaztalanok nem fogják Isten közelségét megtapasztalni..."
Amikor rosszat teszünk tudatosan/tudattalanul, távolodunk Istentől és nem vagyunk boldogok, szenvedünk.
A kijelentések merészek a Biblia szemszögéből igaz, ezért nem szerencsés keverni vagy válogatni különféle utak tanításaiból. Egyáltalán a reinkarnáció tana is az, de számomra úgy tűnik hogy többen gondolkodás útján közelítik a hitet, hátha segít nekik ez, ha nem, figyelmen kívül hagyják, vagy bibliai idézeteket hoznak hogy mennyire nem igaz amit írok.
Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2015.08.31. 18:25:58
18 292 ??? vagy nálam a hiba ?
Ez " jackpot "............!!!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.08.31. 18:41:45
2015.08.31. 21:47:25
Összességében szerintem egy ember kommunikációjából nem feltétlenül lehet következtetni tapasztalatainak teljes skálájára, és mindig érdemes többet feltételezni mindenkiről, mint amit megnyilvánulni látunk belőle.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.08.31. 22:21:33
Szerintem ritka is lehet az, ha csak az egyik oldalról közelítünk egy dologhoz.
Bocsáttassék meg nekem ha egy keresztény oldalon utalok egy reinkarnációs magyarázat lehetőségére is. (ha egyáltalán szükség lenne bármiféle magyarázatra)
19433
2015.08.31. 22:52:59
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.01. 08:33:19
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.01. 08:43:04
Szép szép, hogy 20782-nél tart a számláló, de összemérhető a külső és a belső elvárás?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.01. 08:50:05
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2015.09.01. 12:27:23
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.01. 12:38:45
2015.09.01. 22:23:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.01. 22:24:20
2015.09.01. 22:31:26
Kíváncsian várom a következő posztod :).
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.01. 22:37:17
oriandras.hu/menekultek-idegengyulolet-embernek-maradni/
mitortenikma.blog.hu/2015/08/28/en_nem_a_menekultektol_felek_en_toletek_felek?fb_action_ids=10200761041665089&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B1018004214911194%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D
Olyat tapasztaltam meg, ami félelemmel tölt el
2015.09.01. 23:42:50
Amelyik kutya ugat, az nem harap, csak épp nem túl kellemes hallgatni a csaholását. Kíváncsi vagyok mihez kezdenének ezek a hőbörgők, ha személyesen állnának a menekültek elé.
millet 2015.09.02. 07:56:04
Vagy Ők lennének menekültek...
millet 2015.09.02. 07:58:35
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 08:33:34
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 08:39:10
Ez igen elgondolkodtató téma. Vajon azok, akik arról posztolnak, hogy le kéne lőni a menekülteket mennyire gondolják komolyan? Szerintem egyáltalán nem. Biztos, hogy nem tudnák megtenni. Ám ez azt jelenti, hogy sokan csak olyanról tudnak beszélni, amit nem tennének meg. Így nem lesz belőlük más, csak egy fotelban ülő kerékkötő, aki csak hátráltatja azokat, akikben van tettvágy. Még azon sem hajlandók elgondolkodni, hogy egész pontosan mi a helyzet.
Nem azt látják, hogy itt vannak ezek az emberek, hanem azon sírnak, hogy miért zavarják itt a fészbukot. Úgy próbálják elintézni egy csapásra, hogy úgy beszélnek róluk, mint akiket azok hívtak ide akik be szeretnék őket fogadni az otthonaikba. Teljesen elmennek a valóság mellett. És aki elmegy a valóság mellett, az mennyit ért meg belőle?
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.02. 09:07:44
millet 2015.09.02. 09:08:27
aracs 2015.09.02. 10:23:35
daito 2015.09.02. 13:26:58
Figyelj, messziről jött ember vagyok, azt írok és mondok, amit akarok - de soha, soha ne higgyél egy biztonságpolitikai szakértőnek, főleg ne egy magyarnak. Egy: nem szakértő; inkább elemző - ugyanis soha a büdös életben nem dolgozott valamelyik biztonsági (rendvédelmi, honvédelmi, biztonságtechnikai) szektorban - a lábasjószágok között. Ez ilyen magyar mentalitás, hogy valaki egyszer csak szakértő lesz. Egyedül a Tarjányi Péternek van utcai/életbeli tapasztalata a magyarok közül.
Írom azt, hogy a fenti poszt szerzőjének több gyakorlati tapasztalata van a témában, mint a magyar szakértők 99%-nak.
Képzeld el, ezek a menekültek ugyanolyan hús-vér emberek, mint te, én, a posztoló, Orbán Viktor, akárki idehaza. Ezek az emberek ugyanúgy néznek tévét, olvassák az internetet - nem is gyengén, mindenkinek van rokona, ismerőse valahol a nagyvilágban. Nem szedik rá őket, nem verik át őket; hanem mint a mi ismerőseink: begyűjtik az infót, hogy kőműves Magyarországon megkeres 110e-t, kint Németországban meg min. 350ezret; de ha jó, de ha ügyes, de ha dolgozik, akkor többet. Ahmed Szíriában/Libanonban/Törökországban pontosan így működik; és érted: Törökország; ahonnan a menekültek fele érkezik (az ottani táborokból). Kikből van irgalmatlan sok Németországban? Törökökből. Ha picit - helyi tapasztalat nélkül - elgondolkozol ezen, akkor rájössz, hogy bizony Törökországban relatíve sok ember lehet, akinek van információja arról, hogy egy muszlimnak/töröknek milyen lehetőségei vannak Németországban.
S kb. 1 perc gondolkodás alatt meg is cáfoltad a NEMZET BIZTONSÁGPOLITIKAI SZAKÉRTŐJÉT; aki szemrebbenés nélkül nyilatkozik bármit, akár hülyeséget is - ugyanis annak nincs tétje.
daito 2015.09.02. 13:42:35
1. Nem tudom miért épp 800 millióról írsz? Ha csak a nagyobb országokat nézed, akkor 1,5mrd muszlimtól kell rettegni...
2. Akik erre jönnek - azok nagyrészt szírek, libanoniak, jemeniek, irakiak - ezekből az országokból nem jöhet, max 80m ember. De ennyi nem fog.
Ha anno a 75m-s Törökországból is 1-2m ment csak Németországba, akkor a többi ország 90%-a sem fog ide jönni, sok okból kifolyólag.
3. Ha nagyon számokkal akarunk dobálózni; akkor is pár százezer emberről beszélünk; néha érjük el a milliót.
Európáról beszélünk, ahol 700m-an laknak. Ha 7m menekült jönne ide (most kb. ennyi az összes Törökországban és Jordániában), akkor 1%-kal bővülne az európai lakosság. Mintha Budapesten lenne újabb 20 ezer lakos. Kidurranna a város, mindenhol sorok lennének, folyamatos dugó, elfogyna az élelmiszer a polcokról.
Arról a kontinensről és gazdasági közösségről beszélünk, ahol az a kib.szott probléma, hogy MINDENBŐL és az ÉLELMISZERBŐL is túltermelünk. Nem gazdasági blogban vagyunk - ezért leírom, hogy most a gazdasági oldalakon az a téma, Európa annyi tejet termel, hogy olyan olcsó a tej, hogy a termelőnek 30-40 forinttal kevesebbet adnak az előállítási árnál. Hidd el, nem jobb a helyzet a gabona és a húsfronton sem.
daito 2015.09.02. 14:50:49
A muszlim világban a cipő koszos dolog, és a lábadon hordod. (Mint nálunk, höhö.)
Arról biztos hallottál már, hogy sok helyen leveszik a cipőt (otthonokban, mecsetben), pont azért, mert a cipő koszos. Az a dolga, hogy az legyen koszos és ne te. Ilyen helyeken azért veszed le, hogy ne koszold össze az adott helyet.
Ezért elterjedt sértési módszer az iszlám világban, hogy valakit a cipőddel dobsz meg, vagy a képén/szobrán taposol. Sok országban a legmélyebb sértés.
Te megfordítottad a dolgot, te egy muszlim ember koszos cipőjéhez nyúltál, önként csináltál olyat, ami fordítva a legnagyobb sértés lenne. Ezt ráadásul egy idegen gyerekkel tetted - a muszlim világban a gyerek nagyon fontos. A gyereknek sok mindent megbocsátanak, és aki a gyerekhez kedves, az jó ember. (Most abba ne menjünk bele, hogy hány éves korig él ez a szokás a gyakorlatban; általában a 10 év alatti gyerekeknél mindenképpen.)
Nagyon nehéz ezt a mi nyelvünkre/kultúránkra lefordítani, de kb. az ottani szereped olvasva a tetted olyan, mintha egy magyar polgárőr/rendőr egy vadidegen gyereket az utcán pelenkázna.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 14:56:44
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 14:59:31
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 15:27:50
Sajnos a magyar társadalom jelentős része azt hiszi, hogy ezehk az emberek a hétfejű gonosz sárkány, és maga az ördög keresztezéséből jöttek létre. Az őket segítőkről meg azt hiszik, hogy valamilyen álomporral megzavarták őket, melynek következtében azt hisszük, hogy ők szentek, jobbak, szebbek, különlegesebbek, mint mi és ezért még az otthonainkat is készek vagyunk feláldozni, csak hogy idejöjjenek és itt maradjanak.
kingdom · http://blogjt.blog.hu/ 2015.09.02. 17:25:20
Az elemzők hitelességét és statisztikai számításait leszámítva.Véleményem szerint nem látod a maga súlyában a dolgot és azt hogy hová fejlődhet,nem baj.Kíváncsi leszek 1 év múlva mit fogsz írni ? :)
Egyébként tévedsz,jelentős részük szakképzetlen és a technikától is idegen mondjuk így nagyon-nagyon egyszerű ember.
Egy kollégám dolgozott közöttük fél évig,be kellett volna tanítani őket csőszerelőnek(izometrikus csőszerelésre).
Képtelen volt rá venni őket a 8 órás látható munkára.Jellemző módon leültek körben és számukra természetesen beszélgettek a munkaidőben.
Amikor be kapcsolata a sarok csiszolót szó szerint elrohantak úgy megijedtek.(nincs túlzás).
Persze semmi sem lehetetlen,szoktatással egy határozott és jó szakképzéssel faraghatnak belőlük is néhány jó(?) szakembert.
De otthon náluk nem ment.Arról nem is beszélve,hogy bizonyos (hiány)szakmákhoz sok-sok év vagy egy élet is kevés,hogy elsajátítsa valaki,és sok helyen Európában sem kellenek a középszerű szakemberek.No de kitudja ,hátha ők ezt az akadályt könnyeben veszik.
Ezt csak azért írom mivel nagyon pozitívan és felhőtlenül állsz hozzá a gyors munkára foghatásukhoz.Nem olyan egyszerű ez mint az 1x1!...
Addig pedig marad a szociális ellátás.
Magyarországon a (nem egyszerű) értelmiségi szakembereknek is nehéz megélni,sok nem kisebbség is szociális ellátásra szorul ez nagyon gyenge már és alig lehet belőle megélni.
Németország valóban erős (még) ebben a tekintetben, de az a rendszer is véges ezt már ők (is) látják,ezért is erőltetnék az újra elosztást.
Lilite 2015.09.02. 20:42:13
Inquisitive Man 2015.09.02. 21:22:24
Avagy kellemetlen már ez a fene nagy népszerűség és látogatottság?
Egy kissé szerényebben kellett volna "kidomborítani", hogy TE ott voltál.
Az edény alja nem lyukadt ki a sok keveréstől?
Olyan személyi kultusz ízű az írás is, meg a kisfilm is.
Népszerűségből *5-ös, bár nem volt rá szükséged.
Már bocs a meglátásomért.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.02. 21:29:21
Nem tudok szerényebben domborítani csak így. :)
2015.09.02. 22:41:11
Több százezer ember halt meg, élve elégtek, vagy égési sérüléseikbe haltak bele, esetleg a sugárfertőzésből adódó későbbi betegségekbe.
Bizonyos magyar politikai rendszerek (jobb és bal oldalon egyaránt) barbár tettei kevésbé voltak barbárak?
Csak összehasonlításképpen kérdezem.
Az IÁ olyasmiből csinál propagandát, ami a történelem során egyáltalán nem volt unikum, csak éppen nem készült róla videó és nem használták fel a félelemkeltés eszközeként. A szerb-horvát háborúban olyasmivel fociztak a katonák, amit inkább nem írok le, a második világháborúban nyilvános kivégzések zajlottak városokban és falvakban, lincselések, megerőszakolások, stb.
A második világháború után számomra kissé furcsa, hogy európaiak és amerikaiak együttesen állnak ki és verik a mellüket a barbarizmus ellen, amit néhány évtizeddel azelőtt sokkal nagyobb léptékekben(!!!) maguk is műveltek. Például a németek is, akik közül elég sokan asszisztáltak hidegvérrel emberek millióinak tömeges likvidálásához, most meg úgy néznek, mintha soha nem láttak volna ilyesmit.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.02. 22:45:31
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 05:36:51
A kérdés az, hogy lehet-e máshogy? ECCE HOMO. Tényleg ilyen az ember? Milliók életének erőszakos, oktalan kioltása sem okoz annyi lelkiismeretfurdalást, hogy rájöjjünk: Az élet a legszentebb, és legfontosabb dolog a világon? Mi meg úgy dobálózunk vele, mint egy papirrepülővel. :(
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.03. 08:00:46
nem hiszem hogy lenne erre valami időtartam.
"...Csak azért érezzük ezt most olyan különlegesnek, mert számunkra ez a jelen, de szerintem 60 évvel ezelőtt jobban benne lettünk volna a pácban..."
Ha a hetven évvel ezelőtti atombombára gondolsz, azért akkor egy majdnem az egész világra kiterjedő háború utolsó szakaszában "voltunk" és akkor tényleg szerintem nagyon benne voltunk a pácabn és szerintem sokan a bármi áron de békét állásponton lehettek. Abba ne menjünk talán bele hogy a békét csak ilyen eszközökkel lehetett-e elérni.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.03. 08:12:19
"...Az az igazán félelmetes, hogy a barbarizmus csírája ott lapul bennünk, és hogy pontosan kikben, azt egészen addig nem tudjuk, amíg a helyzet elő nem hozza..."
Igen ennek tudatában kell tevékenykednünk (és nem megítélni másokat), mi félúton vagyunk az állat és az isteni lét között, sok konkrét állati tulajdonsággal, amelyeknek persze, mint sok mindennek a világon van jó és rossz oldala. pl. az állati agresszió az amely feltűnik a háborúban is (ezzel nem azt állítom, hogy az állatok háborúznának) az egy dinamizmust is ad a statikus növényi világhoz képest. Az emberi értelem sok életet könnyítő dolgot, széppé tevő dolgot is ad de árnyoldalai is vannak.
Tudod mi az érdekes, hogy ahhoz, hogy ezeket a tulajdonságokat meg tud haladni, azoknak elő kell jönni, meg kell jelenni külsőleg is.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 08:15:07
Hirosíma és Nagaszaki esetét nem lehet a "pác"-cal magyarázni
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.03. 08:20:46
Ahogy SzA mondaná, ne általánosíts! Ezek a tulajdonságok, melyeket a keresztény kultúrkörnek felrósz, emberi tulajdonságok, amelyek mindegyikünkben megvannak kiben kiben különféle mértékben, függetlenül attól hogy keresztény, ateista vagy hindu.
"...A kérdés az, hogy lehet-e máshogy? ..."
Lehet, de nem egy-két éves "projektek" ezek. Ilyen utakra minden kultúrkörben vannak példák szerintem. Ugyanúgy a kereszténységben is meg van ennek a lehetősége, akkor is, ha néha úgy tűnik az emberi értelemnek hogy nem lehetséges.
Ne add fel, ne add fel!
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.03. 08:24:31
Talán félreérthető voltam, távolról sem szeretném magyarázni, nem értek a történelemhez meg sokszor utólagos magyarázkodást/igazolási kísérleteket látok benne.
Csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy 45-ben az emberiség talán jobban benne volt a 'pácban' mint most, ahogy ezt meg lehet ítélni.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 08:31:52
Ezzel egyetértek. A problémám az, hogy a kereszténységre mindig is jellemző volt önmagát különbnek, szentebbnek tekinteni, és így a saját tökéletlen emberi mivoltát figyelmen kívül hagyta, más népekét pedig kihangsúlyozta.
kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2015.09.03. 08:41:20
Más szemében a szálkát is, sajátunkban a gerendát sem ...
Magyarként 'belülről' talán megkérdezhetem, nem érzed néha azt, hogy a fentiekben a keresztény általánosítás helyére a magyarság (vagy sok egyéb csoport) is beírható lenne, mondjuk a mindig másra mutogatással kiegészítve? Nem akarlak provokálni, de a legtöbb vallás/nép képviselője saját vallását/igazságát többre tartja mint a többit, ezért akar téríteni.
Olyan jó a vallás vagy bármely csoport 'akolmelegéből' kitekinteni a vad pusztába és VAKNAK titulálni a kint levőket azzal a biztos tudattal, hogy mi már kiválasztottak vagyunk az 'üdvözülésre'.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 08:47:15
paráznabillegető 2015.09.03. 09:06:18
írtál tizenhárom fiúról,akiknek egyiknek sincs elsőujj perece.
eltekintve attól, hogy bazmeg, mekkora állat tesz már ilyet, és továbbgondolva a jövőjüket, hát az bizony egy zsíros nulla. mert gyakorlatilag semmi hasznos munkára nem lesznek foghatóak, vagy csak igencsak korlátozottan. ettől még lehet belőlük korszakos költő vagy filozófus, író, zeneszerző, tudós, akármi, persze, de sokkal valószínűbb az átélt trauma miatt, hogy használhatatlan eltartandó ballasztként nehezednek a társadalomra még úgy 40-60 évig. fix kiadás.
hány ilyen lehet, lesz még?
kinek kell ez?
elnézést a kifejezésekért.
az élet kemény.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 09:11:38
millet 2015.09.03. 09:34:44
millet 2015.09.03. 09:48:10
Erről ez jutott eszembe:
hu.wikipedia.org/wiki/Stanfordi_b%C3%B6rt%C3%B6nk%C3%ADs%C3%A9rlet
daito 2015.09.03. 10:39:38
"Véleményem szerint nem látod a maga súlyában a dolgot és azt hogy hová fejlődhet,nem baj.Kíváncsi leszek 1 év múlva mit fogsz írni ? :)"
Figyelj, olyan 3 éve lehetett, amikor nézegettem a fejem felett két Cobrát és aztán Blackhawk-okat, ahogy járőröztek a határ mentén. Láttunk éppen Szíriába tartó "árukat", és a helyiek tök természetesen magyarázták, hogy épp mi zajlik. Akkor, ott egy turista voltam, azért "néztük" ezt meg, mert érdekelt, és legkésőbb akkor megértettem, hogy ezt mi sem ússzuk meg. Hozzáteszem, a látott dolgokat nem jelentettem a magyar hírszerzésnek/államnak; azt gondolom, hogy ezt nélkülem pontosan tudniuk kellett volna már akkor is, de azóta mint írtam, eltelt 3 év.
"Egyébként tévedsz,jelentős részük szakképzetlen és a technikától is idegen mondjuk így nagyon-nagyon egyszerű ember."
Ezt pontosan nem tudom, kikre érted. A menekültekre (szerintem róluk ezt senki sem tudja megmondani, hogy hány orvos, farmer, atomfizikus van köztük épp) vagy az arabokra/muszlimokra?
"Egy kollégám dolgozott közöttük fél évig,be kellett volna tanítani őket csőszerelőnek(izometrikus csőszerelésre). Képtelen volt rá venni őket a 8 órás látható munkára.Jellemző módon leültek körben és számukra természetesen beszélgettek a munkaidőben. Amikor be kapcsolata a sarok csiszolót szó szerint elrohantak úgy megijedtek.(nincs túlzás).
Persze semmi sem lehetetlen,szoktatással egy határozott és jó szakképzéssel faraghatnak belőlük is néhány jó(?) szakembert.
De otthon náluk nem ment.Arról nem is beszélve,hogy bizonyos (hiány)szakmákhoz sok-sok év vagy egy élet is kevés,hogy elsajátítsa valaki,és sok helyen Európában sem kellenek a középszerű szakemberek.No de kitudja ,hátha ők ezt az akadályt könnyeben veszik."
Fogalmam sincs, melyik országról beszélsz és ott melyik régióról. Azt tudom mondani, hogy mi 30-40 éve dolgozunk ebben a régióban, ipari létesítményeket építünk, építettünk. Nem űrállomásokat, de a munkák 90%-át helyi szakemberekkel oldottuk meg. Helyi hegesztők, helyi darusok, helyi mérnökök is. Sőt, magyar gyárunkban is dolgozott onnan felvett arab.
Megfordítom picit. Láttál már a szír konfliktusról videókat, riportokat? A lázadók egy része magának gyártja a fegyvereket. Rakétákat, gránátokat; de állandóan alagutakat ásnak/építenek; az a taktika része, hogy így aknázzák alá az ellenséget, majd felrobbantják.
Nem azért írom, mert ilyet kéne nálunk. Csak annyira nem lusták, nem buták, nem tehetségtelenek. Mások.
"Ezt csak azért írom mivel nagyon pozitívan és felhőtlenül állsz hozzá a gyors munkára foghatásukhoz.Nem olyan egyszerű ez mint az 1x1!...
Addig pedig marad a szociális ellátás."
Egész pontosan egy büdös szót sem írtam erről. Azt írtam, hogy nem verik át őket odahaza; hanem olvasott/hallott, alapvetően tapasztalat alapú információk alapján indulnak el. Nem írtam integrációról, munkára fogásról, ilyenekről. Ugyanis az a fogadó ország története, nem pedig az emigránsé. Az emigráns annyit tud/gondol, hogy ő onnan, ahol van, el akar húzni, oda, ahová gondolja. Általában nem rábök a térképre, hanem a legtöbb ember a saját szintjén körüljárja. Nyilvánvalóan, egy arab farmer máshogy járja körbe a témát, mint egy magyar szívsebész, mást is gondol, máshogy készül rá. De az emberek - még ezek is olyanok, hogy nem indulnak el a vakvilágba.
Az itt lévőknek fogalmuk nincs, hogy megy a magyar történet - nem is érdekli őket. Őket a német/francia/angol/svéd érdekli, annak néztek utána.
"Magyarországon a (nem egyszerű) értelmiségi szakembereknek is n ehéz megélni,sok nem kisebbség is szociális ellátásra szorul ez nagyon gyenge már és alig lehet belőle megélni."
Ez nem kérdéses, nem is vitatom. Viszont meglepő módon relatíve kevés köze van a dologhoz. Legalábbis most.
"Németország valóban erős (még) ebben a tekintetben, de az a rendszer is véges ezt már ők (is) látják,ezért is erőltetnék az újra elosztást."
Nézd, a németek nemcsak ezért erőltetik. Ők fizetik gyk. az EU-t is; és gondolom annyira nem tetszik nekik az, hogy itt van Magyarország, beléptek az EU-ba, aztán a schengeni övezetbe; ezért is kapnak PÉNZT, és alapvetően nem látják el a feladatukat. Azt tudom mondani, hogy ha az EU-tól jól esik az évi 1-2000 mrd forint mindenféle magyar bohóckodásra (gazdák támogatása, vasút, színház, iskola, utak, közterek, mindenféle projektek), akkor esetleg az EU-ra jutó terhekből is kiveheti Magyarország a részét.
NEm tudom, hogy a német politikai elit így gondolja-e, de ha így tenné - én azt maximálisan megérteném.
daito 2015.09.03. 10:54:24
Egyrészt, az amerikaiak joggal gondolhatták, hogy japán földön kemény csaták várnak rájuk - a japánok eredetileg erre is készültek. Más kérdés, hogy 45 augusztusára már japán földön is kaptak annyit a hazaiak, hogy már a kapituláció előtt álltak Hirosima előtt is.
Technikai oldalról a foszforos gyújtóbombák sokkal rosszabbak voltak; pont azért bombázták Hirosimát és Nagaszakit, mert azok ilyenből még nem kaptak; és állítólag Kiotó az egykori amerikai nagykövetnek köszönheti megmaradását.
A két atombomba megölt 160 ezer embert, a többi bombázás meg 6-800 ezret.
daito 2015.09.03. 11:02:03
A vietnámi konfliktus idején az amerikai különleges erők már alkalmazták a "Szív és ész" doktrínáját. Ez azt jelentette, hogy a vietkongtól megtisztított területen pl. beoltották a farmerek gyerekeit; és így a csecsemő/gyerek halandóságot negyedére csökkentették. Az volt a cél. hogy ezzel is a maguk oldalára állítsák a helyieket. (Ami be is jött.)
Ezért a vietkong azt találta ki, hogy amikor visszamentek egy ilyen faluba, az összes gyereket megnézték, és akinek a karján volt oltásnyom, annak azt a karját levágták.
Megfordították a stratégiát.
Szív és ész.
András Dragomér Katalin 2015.09.03. 11:13:09
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.09.03. 11:33:45
paráznabillegető 2015.09.03. 11:39:48
a véleményem... számít az? a világ kőkemény pro és kontra, haver, és nagyon csekély ezen nyomorultak erényeinek a száma, szemben azzal mekkora roncsokká is váltak mind fizikailag, mind lelkileg.
pragmatikus leszek: miért én álljam ezt a számlát? szolidáris is leszek: miért te? és most humánus is leszek: akkor mégis ki a faszom???
a válaszba ne keverjük bele jézust vagy az európai értékrendet (??? vagy mit...), lécci.
millet 2015.09.03. 12:38:46
A belinkelt stanfordi kísérlet is azt mutatja, hogy inkább a kulturált viselkedésünk a felszín, és ha a körülmények lehetőséget adnak rá/kikényszerítik, aljas dolgokra vagyunk képesek. Hozzáteszem, hogy kivéve, ha Isten segítségével másként döntünk és cselekszünk, de ez már nem a természetünkből adódik.
millet 2015.09.04. 12:33:30
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.04.12. 06:44:42