"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Az Újszövetség

2014/12/24. - írta: sefatias

Hónapok óta érlelődik bennem az a gondolat amit most le fogok írni. Az elmúlt hónapokban már súroltam a témát, de az valóban csak súrolás volt, hiszen a témából senki nem következtetett a végső célra, amit most megpróbálok leírni. Az UTÓPIA sorozatomban már leírtam egy fontos és meghökkentő dolgot, ami szerintem a kereszténység egyik legsúlyosabb hibája. Az a mondat, amely a legvitatottabb volt minden fórumon, így hangzott: "Szóval mit is látok megoldásnak? Akármennyire megbotránkoztató ez, azt hiszem, a Krisztusközpontú istentiszteletről át kell váltani az emberközpontú istentiszteletre. Az imádatunknak nem a helyes dogmatikán, a tűpontos teológiai látásmódon kell alapulnia, hanem az emberekkel való helyes bánásmódon."

Az egyik téma amit a keresztények beszélgetéseiben a legkevebb esetben merül fel, az az Újszövetség. Az Újszövetségből csupán Krisztus az aki szóba kerül, és ő van az egész középpontjába állítva, de az Utópia sorozatomban leírtam, hogy véleményem szerint ez nem helyes nézőpont. Az Újszövetség célja nem Krisztus, hanem az EMBER. A Biblia kétszer beszél az újszövetségről, és annak pontos céljáról. Egyszer a Jeremiás könyvében, egyszer pedig ezt szó szerint idézi a zsidókhoz írt levél. Ez a bibliai rész azt hiszem méltánytalanul el van hanyagolva, pedig itt van megfogalmazva az újszövetség célja. Jeremiás 31: 31-34:

"Igen, jönnek napok – mondja az Úr –, amikor új szövetséget kötök Izrael házával és Júda házával. De nem olyan szövetséget, mint amilyet atyáikkal kötöttem azon a napon, amikor kézen fogva kivezettem őket Egyiptom földjéről. Azt a szövetségemet ugyanis megszegték, holott én uruk voltam – mondja az Úr. Ez lesz az a szövetség, amelyet majd Izrael házával kötök, ha elérkeznek azok a napok – mondja az Úr: Bensejükbe adom törvényemet, és a szívükbe írom. Én Istenük leszek, ők meg az én népem lesznek. És többé nem lesz szükség rá, hogy az egyik ember a másikat, testvér a testvérét így tanítsa: Ismerd meg az Urat, mert mindnyájan ismerni fognak a legkisebbtől a legnagyobbig – mondja az Úr –, mivel megbocsátom gonoszságaikat, és vétkeikre többé nem emlékezem."

Az Újszövetség célja egyértelműen meg van fogalmazva: Hogy az ember és Isten között meglegyen a közvetlen kapcsolat. Nincs szó Krisztusról. Nincs szó a váltságáldozatról. Az Újszövetség megfogalmazása nem tartalmazza. Bár így utólag látni lehet benne. De Isten egyértelműen fogalmaz. A cél: "Bensejükbe adom törvényemet, és a szívükbe írom. Én Istenük leszek, ők meg az én népem lesznek. És többé nem lesz szükség rá, hogy az egyik ember a másikat, testvér a testvérét így tanítsa: Ismerd meg az Urat"

Na ez az aminek a megismerését senki sem szorgalmazza. Egy olyan ember, aki az Újszövetségben van arról ismerhető meg, hogy Isten törvénye a bensőjében van. Mondhatni a jellemének része. A szívébe van vésve. De nem azért mert egy másik ember belevéste. Nem. Az újszövetség törvényét maga Isten vési bele a szívekbe. Nincs közbenjáró! Nincs egy mester, egy pap, nincs tanító, nincs guru. Csak Isten van és az ember. Méghozzá nincs kritériumhoz kötve: Legkisebbtől a legnagyobbig.

Ám a mai kereszténység azon alapul, hogy a legnagyobbak, a képzettek, a tanítók, felelősségüknek érzik a többiek, a legkisebbek oktatását. Ennek köszönhetően a kereszténység minden csoportja két részre van szakadva: Az Istent ismerő nagyokra, és azokra a kisebbekre, akiket meg kell tanítani az Isten ismeretére. Azok akik így gondolkodnak lehet, hogy kizárják magukat az Újszövetségből, hiszen az egyértelműen fogalmaz: "nem lesz szükség rá, hogy az egyik ember a másikat...tanítsa,...mert mindnyájan ismerni fognak " Ez a megfogalmazás kizárja azt az osztályt, amit ma a papok, lelkipásztorok töltenek be, függetlenül attól, hogy mások, vagy maguk helyezték ebbe a feladatkörbe magukat.. Legalább is a szerepüket illetően. Mert az tagadhatatlan, hogy Pál szerint  "némelyeket tanítóúl" adtak, de a szerepük így kérdésessé válik.

Az Újszövetségről szóló szövegrész megint amellett tanúskodik, hogy annak célja nem Krisztus volt, hanem az ember. Krisztus csupán eszköze volt az újszövetségnek, mint ahogy az istentiszelet középpontja sem Krisztus, hanem az alapja. Meglátásom szerint az Isten imádatában, annak gyakorlásában sokkal nagyobb szerepet kell kapnia az embernek, mint ahogy azt ma látjuk. Gyakorlatilag az imádat legelhanyagoltabb tényezője, a teremtés és az Újszövetség célja: AZ EMBER

 

149 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr487009079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Tarró 2014.12.26. 19:26:16

@csakegyember: Egyetértek abban, hogy létezik rossz egyházvezetés.
Az egyháztörténelem azt mutatja, hogy nagyon kevés esetben tudtak az eredeti közösségben reformokat felmutatni ezen a téren. Jött a szűkségszerű szakadás, aztán felmerűlnek nem vezetés, hanem látás különbségek újabb szakadásokat keltve.
Egy közösség addig műkődik tényleg jól, amíg meg van az egységre való készség a kompromisszumok árán, egy nagyobb cél érdekében. Ezt sem könnyű megvalósítani. Mindig lesznek olyanok, akik igazságérzete meghaladja a megegyezés lehetőségét. Nem mondom, hogy ez baj, itt a földön elmegy.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 19:30:54

@Csaba Tarró: Szerintem nem megy el. Ez azt jelenti, hogy a kereszténység nem tud felmutatni egyetlen dolgot sem, ami egységbe kovácsolná őket. Semmi nem olyan a hitükben, ami közös lenne. Még az se lenne baj, ha különböző nézőpontokkal ugyan, de egységesek lennének. De csak fújnak egymásra

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.26. 19:41:17

@Csaba Tarró: Igazad van az emberek által irányított egyházakkal , felekezetekkel kapcsolatban..de nem azt keressük .........s nem az a baj, hogy nem lennék toleráns,vagy "tökéletességet" várnák el felekezetem vezetőitől tagjaitól, vagy hogy túl igazságos szeretnék lenni s ezért hiányos számomra az, nem, mivel látom az első századi gyülekezet problémáit személybeli hiányosságait...melyek azért adódnak mivel Krisztus követőit gyarló emberek alkotják......De egy "egyház" melyet Krisztus irányít, a neve fémjelez, annak egy kicsit máshogy kellen kinéznie........

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 19:58:14

@Csaba Tarró: Egyébként gondolkoztam már azon amit most is írtál. Hogy a kereszténység pozitivumain kellene gondolkodnom, és arról írnom. Természetesen nem mondom azt, hogy a kereszténység egyházai nem tudnak felmutatni pozitivumot. Csupán annyi a bajom, hogy semmivel sem tudnak többet felmutatni, mint egy jól menő cég, amelyik szponzorál jó dolgokat. A kereszténység sem dolgozik a világ problémáinak győgyításán, hanem alamizsnával próbálja enyhíteni azt. Miközben a gazdagságát a probléma okozásával szerezte.

Csaba Tarró 2014.12.26. 21:04:45

@sefatias: Pistám még most sem érted a lényeget. Amikor ''Horváth néni'' jó szívvel adakozik a csekélyke nyugdíjából, hogy ''Kiss Bazsikának'' legyen kenyér az asztalán, nem tudom milyen szponzor céggel hasonlítod össze, s miért oka Ő ''Kissék'' nyomorának.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 21:08:26

@Csaba Tarró: Én nem a Horváth néni közvetlen segítségnyújtásáról beszélek, hanem a dollármilliárdokat elnyelő egyházakról

Csaba Tarró 2014.12.26. 21:12:46

@csakegyember: Testvérem mivel nem ismerem a theológiai beállítottságodat, engedd meg, hogy három, egymástól igeértelmezésében eltérő keresztyén egyházat ajánljak ismerkedésre.
Őskeresztyén Egyház, Biblia Baptista Egyház, Református Presbiteriánus Egyház. Ismerd meg őket, mert a feketén és a fehéren kivűl léteznek árnyalatok.

Csaba Tarró 2014.12.26. 21:16:01

@sefatias: Vannak közösségek, akik Krisztus üzenetét hordozzák, nem egy befektetési formát.
A fenti három is ide tartozik, s része a keresztyénségnek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 21:17:46

@Csaba Tarró: az a baj velük, hogy sehol nincsenek. Krisztust meg mindenhol képviselni kéne

Csaba Tarró 2014.12.26. 21:26:10

@sefatias: Ne legyél igazságtalan! Egy-egy gyülekezet elsősorban a szűkebb környezetében képviseli Krisztust. Másodsorban ott, ahová a missiós tevékenységével el tud érni.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.26. 21:37:44

@Csaba Tarró: A teológiai beállítottságom lényegében ugyanaz mint Istváné,..ugyanazon alapokkal rendelkezem..s a teológiám alapjaiból,
amit bibliailag bizonyítottnak látok - ahhoz ragaszkodom......De hidd el most azon gondolkodom, amit írtál....nem az adott felekezetekre gondolok melyekre felhívtad a figyelmemet, hanem az előbbiekben tárgyaltakra.....

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.26. 21:53:15

@Csaba Tarró:ja, a gondolkodás nálam nem azt jelenti, hogy választ is adok azonnal. Nálam ez nagyon hosszú folyamat...de bekerül az adott lehetőségek tárházába, nem zárom ki...folyamatatosan mérleglek...

Csaba Tarró 2014.12.26. 22:14:09

@Csakegyember: Rendben!
Lassú víz partot mos! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 22:40:24

@Csaba Tarró: @Csakegyember: Voltaire Metafizikai értekezését olvasom épp, és tegnap egy végtelenül egyszerű, de bölcs megállapítást olvastam benne: "inkább megállok, semminthogy eltévelyedjem." Hát igy vagyok ezzel én is. Most állok, és addig nem mozdulok semerre, amig biztosra nem megyek.

Csaba Tarró 2014.12.26. 22:49:25

@sefatias: Én csak egy névtelen buddhista tanítót tudok idézni.
''Amikor nem mozognak a hajó alatt a hullámok, azt jelenti, hogy nem tart sehová. ''
Én szeretek tévedni, tapasztalni, haladni.

bjanek 2014.12.26. 22:52:28

@sefatias: "Amikor azt írtam a posztban, hogy szó sincs Krisztusról, az egyedül a Jeremiási szövegre vonatkozik."

akkor ezt légy szíves értelmezd nekem:

"mivel megbocsátom gonoszságaikat, és vétkeikre többé nem emlékezem."

hogyan tudod kikerülni ebben Krisztust?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 22:52:44

@Csaba Tarró: valószinűleg nem futottál akkora kárt okozó zsákutcába, mint mi. :) amig nem tapasztalod meg a mi tapasztalatainkat, addig nem is fogod érteni a reagálásunkat és a kérdésfeltevéseinket. A mi esetünkben még egy tévedés végzetes lehet

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 22:54:05

@bjanek: nem akarom kikerülni. A posztban leírtam, hogy bár Krisztusról nincs szó az idézetben, utólag meglátható benne

bjanek 2014.12.26. 22:58:03

@sefatias: nem teljesen értelek. egy Krisztust háttérbe szorító kereszténység
az kb szív nélküli szívműtét

Csaba Tarró 2014.12.26. 22:58:29

@sefatias: Négy szektában jósoltak ''egyházi'' karriert nekem. Négyszer gondoltam azt, hogy jó helyen vagyok. Négyszer estem keservesen pofára.
A keresztyén mindig feláll, mert Krisztusba kapaszkodik....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 23:01:33

@bjanek: nem gondoltam Krisztust háttérbe szorító kereszténységre. Csupán nem vagyok abban biztos, hogy krisztus kettős természetének megértése fontosabb, mint az emberekért tett jócselekedeteink

Várkonyi Gábor 2014.12.26. 23:03:20

@Csaba Tarró: Valóban...Ebben igazad van Csabi! SOHA akkora szeretetet és befogadást nem tapasztaltam mint az Őskeresztyén Egyház helyi gyülijében ahol jelenleg lakom mint gondnok! Azt kell mondanom hogy a vitapartner aki Sefába meg belém is kötött a fészbukomon az tényleg hátast dobna! :D Pstinek már adott egy nevet is a tetkós ember aki az evangéliumot hirdeti úgyhogy én ezennel Tetkós evangélistának hívlak ezentúl Sefa! :D

Lényeg a lényeg, karácsonyra kérlek szépen kedves őskeresztyén tesóim annyi kaját hoztak hogy még akár Titeket is vendégül tudnálak látni... :) Ott tényleg élik a szeretetet nem csak beszélnek róla...Ezt megtapasztaltam saját bőrömön, és ez még akkor is így van ha történetesen eljárok a református gyülekezetbe is :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 23:07:10

@Várkonyi Gábor: itt a hegyekben vannak őskeresztények. Már régóta gondolkodom rajta, hogy megnézem őket. De ha jól tudom ők erősen fundamentalisták

bjanek 2014.12.26. 23:08:35

@sefatias: "nem gondoltam Krisztust háttérbe szorító kereszténységre. Csupán nem vagyok abban biztos, hogy krisztus kettős természetének megértése fontosabb, mint az emberekért tett jócselekedeteink"
akkor mér nem ezt írtad le :P

bjanek 2014.12.26. 23:10:38

@sefatias: ha egyszer bejutsz hozzájuk, veled tartanék :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 23:11:07

@bjanek: ezt írtam le, csak nem fejeztem be. :) de pont ezért utaltam az utópiás posztomra, hogy a magyarázat ott van

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.26. 23:12:36

@bjanek: elmehetünk oda is. Tudom hol vannak. Néztem a honlapjukat is. Nekem kicsit konzervatívok. De ez legyen az ő bajuk

bjanek 2014.12.26. 23:13:18

@sefatias: bocs, akkor ritkábban kell benéznem :)

bjanek 2014.12.26. 23:19:28

@sefatias: mi az?
én vmi keresztenyek.hu-ra emléxek, de az lehet másik csapás volt

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.26. 23:23:08

@sefatias: Hát igy vagyok ezzel én is. Most állok, és addig nem mozdulok semerre, amig biztosra nem megyek.-szó szerint idéztelek..én már 4 éve így állok....de az elkövetkező hónapokban komolyan kell döntenem, s nemcsak ebben, az életem más területein is, ugyanis olyan helyzetbe kerültem, hogy ez kikerülhetetlen , már nics lehetéoségem várni!!!

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.26. 23:40:34

@Csaba Tarró: Hát nem semmi amit leírtál,...négy felekezet...s még talpon vagy, vagy éppen ezért ?....Idézlek:'"Amikor nem mozognak a hajó alatt a hullámok, azt jelenti, hogy nem tart sehová. ''
Én szeretek tévedni, tapasztalni, haladni...." Tapasztalni szeretek én is, tanulni is, mivel az igazán bölcs ember felismeri, hogy valójában mennyire is tudtalan,vagy híján van az igazi bölcsességnek, de tévedni már ilyen komoly dologban nem szeretnék....nem írok magamról,sajnos a nevemet sem tudjátok, ki fia-borja vagyok/hát nem megalázó inkognítóban chat-elni/...de tévedni..nem, nem akarom újból fenékig üríteni a keserűség poharát, amiből az utóbbi időben kijutott nekem....most kaptam
Istentől egy esélyt...s szerintem nem lesz több,ez az életem minden területésre érvényes...megmentette életem - de nem mondta meg merre mennyek....

Csaba Tarró 2014.12.27. 08:01:54

@Csakegyember: Bibliai meggyőződésem, hogy Isten gyülekezeti közösségre hívja a keresztyéneket.
Van a református theológián egy ''Felekezet ismeret''-nevű tantárgy. Ezen keretein belül megtanulják a jővendő lelkészek, hogy melyik felekezet miben téved. Bátran a hajukra kenhetik, mert nincs mögötte személyes megtapasztalás.
Nem ismerhetik meg az embert, aki esetleg a tévedései mellett is rengeteg gyümölcsöt teremhet Istennek. Ezek a lelkészek csak a rosszat hallják, s soha nem fognak tudni beszélni azokról a gyümölcsökről, amely más felekezetekben is teremhet.
Én idáig a tévedéseimből tanultam a legtöbbet, hálás vagyok a próbákért Istennek.
Van helye a megpihenésnek, de aki egyhelyben marad és nem szerez új tapasztalatokat, az végül nem jut el sehová.
Amúgy érzelmileg éngem is a Jehova Tanúival való szakítás volt, ami talán a legjobban megviselt. Van élet az Őrtorony Kiadó után is, nem kell félni tőle. :)
Van egy csodás (több is) ígéret az igében:
''MEG LÉVÉN GYŐZŐDVE ARRÓL,HOGY AKI ELKEZDTE BENNETEK A JÓ DOLGOT, ELVÉGZI A KRISZTUS JÉZUSNAK NAPJÁIG.''
FIL.1:6
AKIT EGYSZER ISTEN VALÓSÁGGAL MEGRAGAD, ARRÓL NEM MOND LE SOHA!

teremtett ember 2014.12.27. 09:04:29

@Sefatias: Kérlek, mesélj arról, hogy szerinted hogyan kellene kinéznie egy emberközpontú istentiszteletnek véleményed szerint?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 10:37:32

@Csaba Tarró: Tudom, hogy az amit keresek, egyetlen egyház keretein bévül sem találom meg,-ez biztos !
S lehet bennem a hiba, feketén és fehéren látom a dolgokat,/eredendően hibás teológiai értelmezésemből/...De az van benne, hogy nemcsak saját "elveim"érvényesülését keresem,saját utamat, azt ami számomra megfelelő,akkor már rég túlléptem volna mindezen....... de Isten helyeslését is....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 12:14:01

@teremtett ember: Fentebb ezt írtam:

"Amikor azt mondom, hogy emberközpontú Istentisztelet, akkor nem arra gondolok, hogy az embert imádva tisztelhetjük az Istent, hanem az embert szolgálva. Azt hiszem ezt jobban nem tudom kifejteni, mint ahogy az Utópiás sorozatomnak a második részében. Jézus egyértelműen megfogalmazta, hogy az Istenimádatunk minősége attól függ, hogy miként bánunk az emberekkel. Ezt szerintem félre sem lehet érteni a kecskékről és a juhokról szóló példázatból (Máté 25:31-40) De Jakab is elég élesen fogalmazott, szinte szó szerint úgy határozva meg az istentiszteletet mint én, csak a lényeget idézve: "Isten és az Atya szemében ez az igazi, tiszta vallásosság: meglátogatni nyomorukban az árvákat és az özvegyeket," "

És még itt fejtettem ki:
sefatias.blog.hu/2014/09/09/az_en_utopiam_2_resz

Sitites 2014.12.27. 12:30:12

@Csakegyember: "Tapasztalni szeretek én is, tanulni is, mivel az igazán bölcs ember felismeri, hogy valójában mennyire is tudtalan,vagy híján van az igazi bölcsességnek, de tévedni már ilyen komoly dologban nem szeretnék..."
Szerintem nagyon is rendben van ez így:) Én úgy gondolom (a saját tapasztalatomból is és abból is, amire rálátásom van mások életéből, hogy ha elértem a saját utamon egy ponthoz, ami egy csomópont valamilyen szempontok alapján, akkor ott igenis érdemes megállni. Főleg, ha az egy "utólag" belátott vagy annak megtapasztalt csomópont.... Vagyis már bejártam egy utat, ami tévedésnek bizonyult, aztán egy másikat, de az is zsákutca, majd a harmadikat vagy a sokadikat... és be kellett lássam, hogy vissza kell térjek az utolsó biztos "sarokpont"-hoz... akkor én a magam részéről mindenképpen megállok és elgondolkodom, hogy most akkor mi van:) Vannak emberek, akik másként tesznek: muszáj minden egyes zsákutcán végigmenniük, minden egyes falba koccantani a fejüket, hogy megtapasztalják, jé, ezen összetörök. Nem állítom, hogy egyik jobb, mint a másik. Ezt legtöbbször adott csomópontban nem lehet előre tudni. De szerintem, nem ez a lényeg. Hanem, hogy a magunk meggyőződése szerint hozzunk döntéseket és a SAJÁT utunkat kövessük. Az is egy döntés, ha megyek a másik ember után:) Mindegy, mert a döntéseinkért tartozunk felelősséggel.

Csaba Tarró 2014.12.27. 12:30:24

@Csakegyember: Hát nem tudom, hogy mennyire lehet frusztáló, ha eleve úgy látod, hogy egyetlen gyülekezeten belül nem találhatod meg, amit keresel.
Biztos nehéz.
A fekete-fehér képről azért jó váltani, mert amikor az ember önmaga valami jóba kezd, előbb-utóbb látni kezdi az árnyalatokat is. Úgy emlékszem írtad, hogy nem a tökéleteset keresed, most mégis úgy tűnik.
Érdemes keresztyén gyülekezetekkel ismerkedni akkor is, ha nem lesz belőle beépűlési szándék.
A jó tapasztalatok gyűjtése legalább olyan fontos, mint a hibák észrevétele.
Néhai Őskeresztyén lelkipásztor mondta nekem:
''Csaba én tudom, hogy a mi Istentiszteleti formánkban is lehetne hibát találni. Én arra törekszem, hogy az alkalmainkon mindenki szolgálhasson Istennek, akit a szíve arra índit.''
Alapjában véve kálvinista vagyok, de szerintem az Őskeresztyének Istentisztelete áll közelebb az igéhez.
Sosem tudhattam volna ezekről, ha nem ismerkedem valós módon.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 13:26:03

@Csaba Tarró: Tudatosítom,hogy minden vallásban van valami jó....így vagy úgy..
Mindenhol vannak őszinte és bölcs vezetők, mindenhonnan lehet tanulni...
Nemrégen egy nagyon jó cikket olvastam egy ortodox paptól-meg is lepett a nyitottsága – éleslátása....az emberi kapcsolatokról volt szó.
De a krisztus által irányított egyháznak, a Krisztust igazán követő egyháznak, mint egésznek kell vizsgáznia - nemcsak egyéneknek,vagy csak egy részének..
Volt egy beszélgetésem a hit gyülekezet egyik tagjával...a beszélgetés úgy zárult mikor érveltem,.... hogy neki mindegy, de ő magvan győződve, hogy az az igaz amit egyháza tanít,....szóba jőtt a gyógyítás kézrátevéssel, Sátán lábbal tiprása.....biztos tudjátok miről van szó...., de amivel zártam a beszélgetést,az ez: a Biblia az olyan ajándék a Teremtőtől, mint egy kosár gyümölcs...
Sok gyümölcs egy kosárban ......s hogyan nyilvánítom ki, hogy értékelem ezt azt ajándékot, s hogyan mutatom ki értékelésemet az ajándékozó irányába ?
Hát nem úgy, hogy a kosárból kiveszek egy pár gyümölcsöt,s csak azokat fogyasztom el, a többit meg hagyom megrothadni....
Az egész kosár gyümölcsöt hasznosítanom kell..ne mennyen kárba, mert akkor az tiszteletlenség lenne az ajándékozó irányába.....Igaz nem mindegyik gyümölcs egyformán édes,vagy ízletes, de még a savanyú gyümölcsök is a javamat szolgálják, mivel tele vannak vitaminokkal.................
Hát így vagyok ezzel.............

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 13:37:23

@Sitites: Hát iegn: "hogy a magunk meggyőződése szerint hozzunk döntéseket"
ezt szeretném.....de annyi mindent figyelembe kell venni, oly sok tényezőt -nemcsak a saját személyemről van szó..az embernek van családja is....stb.Mindebből kifolyólag hajlandó lennék néha kompromisszumra is,az is felmerült má-sőt mérleglem -... de lehet akkor belepusztulok,...

Csaba Tarró 2014.12.27. 13:53:40

@Csakegyember: Nem akarom bántani a HGY-t, de számomra nem nagy a különbség köztük és a JT-között.
Az egyházvezetés és az anyagi furmányok, nagyon hasonló képet mutatnak. A tanításuk olyan amilyen...
Krisztus fősége gyülekezeti szinten az egyházvezetésen, a diakónián és a tanításon keresztül együttesen mérhető le.
Szóval van ahol ez tetten érhető, nem minden helyen vannak lelki terrorban a keresztyének.

firecrest 2014.12.27. 16:19:31

Szép jó estét a testvéreknek,

Örülök, hogy ezt a blogot felfedeztem. Én is a "Hogyan tovább?" státuszban vagyok évek óta. Eredetileg református vagyok de más protestáns egyházakban is megfordultam. Elegem lett az oly nagyra tartott MRE-ból. Elvilágiasodott, korrupt szervezetnek tartom. Én a házi gyülekezetekben látom a megoldást. "Mert ahol az én nevemben összegyűltök....."
Sokkal emberközelibb és meghittebb mint egy megagyülekezethez tartozni.

Tisztelettel: firecrest

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 17:12:30

@firecrest: üdv a klubban............
Ez a blog tényleg jó, habár a tulaj néha radikális....szókimondóbb...de én kibírom,,,ez a vicc helye volt, de tényleg így van,,,üdv még egyszer

Sitites 2014.12.27. 18:20:50

@Csakegyember: Nem tudhatom, hogy milyen döntésekről van szó és azt sem, hogy mit értesz egészen pontosan belepusztulás alatt. (És talán ez nem is mondható el itt....)
Én voltam olyan helyzetben, amikor ugyan nem a belepusztulást választottam, de a választásomat meghatározó döntések gyakorlatilag kis híjján ahhoz vezettek. Mentségemre legyen a tudatlanságom (és más okok is)... De a kegyelem akkor is tartott, amikor én már nem kapaszkodtam. Így aztán csináltam azt, amihez erőmből jutott, noha akkor teljesen értelmetlennek látszottak ezek a cselekvések, mert adott pillanatban adott célra használhatatlannak bizonyultak. Utólag látom, hogy nem így van:összehordtam egy csomó téglát és megtanultam néhány nagyon fontos folyamatot, készséget, jártasság is lett némelyikből:)) Csak egyedül nem jöttem rá, hogy nekem kell megépítenem azt az utat, ami tovább visz. Áldogálltam én abban a "csomópontban" vagy másfél évtizedig, mert úgy láttam, nincs tovább járható út:))) Ha innen visszanézek és azt mondom, jó lett volna-e valami másként (többnyire ilyet nem mondok, mert jól van így, ahogyan van), akkor talán ez az egyetlen: majdnem késő volt, túl sokáig álltam. Akkor ezt sem tudtam, ma már igen: soha nincs elég(nek érzett) információ a döntéseinkhez, nem tudhatunk mindent előre biztosan, hogy a legjobb döntést hozzuk. Pontosabban nem ettől lesz a legjobb. Utólag mindig több a tudásunk, csak utólag fest minden rosszabbnak, mint ahogyan most döntenénk a már meglévő tudásunk alapján. Nem a rossz döntés és a jó döntés közötti választás a meghatározó, hanem a döntés és nem döntés közötti.
Biztos, hogy megéri az a kompromisszum, ha belepusztulsz? Jó az valakinek? Jó az BÁRKINEK, aki miatt esetleg azt a kompromisszumot hoznád, hogy belepusztulj?

Arpicus 2014.12.27. 19:35:48

@firecrest: örülök,hogy itt is találkozunk.Az Evangéliumi hitvédelmi blogon már cseréltünk eszmét.Most nem szólok hozzá a fő témához,már többször nyilvánítottam ezekhez hasonló dolgokban véleményt(Sefatias egyik kedvenc témájának legújabb verziója ez a poszt, ami mint nála általában jól meg van írva és gondolatébresztő).Nem csak azért nem reagálok most a fő témára mert már többször is kifejtettem a ebben véleményemet hanem mert a héten elég komoly testi gyengeségen estem át és ez kihat a lelkire is.Csak azért reagáltam a bejegyzésedre mert a múltkor részt vettem egy vitában ami a kiscsoportokról szólt az egyházon belül(a MRE-en belül).Amikor "helyrebillenttetek",hogy kisegyházi háttérrel ne szóljak a nagyok vitájába akkor elhallgattam.Nagyon idegesít amikor az egyszerű hívőket kiskorúaknak tekintik akik nem képesek önállóan gondolkodni és tevékenykedni.Kintről tekintve úgy látom,hogy a MRE fejlődésképtelen és maga alatt vágja a fát.Számomra a reformátusi gondolatot hitelesen a Református Presbiteriánus Egyház viszi tovább.Ők sem bírtak megmaradni a hivatalos egyházban.Végül két link azzal kapcsolatban amit fentebb leírtam:
www.bibliaszov.hu/aktualis/877-a hazi-csoport-mozgalom-es-a-krisztus-test-egysege
valamint egy reakció a fentire:
www.ujkalvinizmus.com/2014/12/08/2483/
Az ujkalvinizmus blogon több értékes írást olvashatsz a kiscsoportokról.
üdv.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 19:39:27

@Sitites: Jó ez a blog,......többször is elolvastam azt amit írtál,.....5-dik éve, hogy nem tudok dönteni...vagyis vártam a csodára..ami természetesen nemjött, inkább az ellenkezője....vagyis halasztottam annak érdekében,hogy helyesen tudjak dönteni, vártam a bizonyítékokat, gondolkodtam,mérlegeltem, kerestem stb....S az események úgy hozták – hogy olyan helyzetbe kerültem mindebből a „tehetetlenségből“ s „ döntéshiányból „ kifolyólag....hogy itt már nem lehet nem dönteni...hónapok kérdése..Lényegében sarokba szorultam, ahonnan nincs más kiút csak ha döntök.....így vagy úgy. A sarokba szorítást nem a rossz értelemre, hanem a helyzetre értem...s érdekes,hogy Isten kegyelme, védelme, irgalma hozta ezt a talán utolsó lehetőséget............................igen mert megengedett olyasmit,amiből mondhatom“csodával“ határos módon ki is szabadított.......................

Hogy belepusztulnék, azt szó szerint értem --- elsorvadni,igen mintha agysorvadásban szenvedne valaki, ami kihatással van természetesen a lelkiekre és fizakaikra is egyaránt...
Mert a kompromisszum érdekében, „valamit valamiért“, vagyis,ebben az esetben fel kellene áldoznom azt,amiért „harcolok“,meg kéne alkudnom,amit még eddig soha nem tettem...
De az is lehet , hogy csak „büszke vagyok“...s a belepusztulás lényegében „az alázat gyakorlását foglalja magában „...............
Amit nem tudok elfogadni...........látod lehet itt minden - most gondoltam egy szépet.... - bocsánat !

Arpicus 2014.12.27. 19:42:09

@firecrest: elnézést,a második linket hibásan írtam be,helyesen:
www.ujkalvinizmus.com/2014/12/08/2438/
Nekem az ő hozzáállásuk szimpatikusabb.
Elnézést,hogy a 38 helyett 83-at írtam.
üdv.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 19:49:02

@Arpicus: Szervusz..remélem jól vagy, annak ellenére, hogy írtad betegeskedtél...örülök meked...

Arpicus 2014.12.27. 19:57:07

@Csakegyember: szervusz...örültem amikor láttam,hogy ismét aktívan jelen vagy a blogon.Veled mindig jó beszélgetéseket folytattam...szerda reggel nagyon úgy nézett ki,hogy itt hagyom ezt az árnyékvilágot de az Úr kegyelmesen megtartott.Talán még van valami feladata a számomra.Szívesen olvasom tapintatosan megírt jó és építő hozzászólásaidat! :)
Az ÚR áldjon!

firecrest 2014.12.27. 19:59:25

@Arpicus: Rám is legyintettek sokszor és sokan, mivelhogy felvetettem több problémát is. Pénzlenyúlások, hatalmi harcok, hűtlen egyházi vezetők stb. Az utolsó csepp a pohárban az volt, amikor a lelkész rám vágta az ajtót betegségem idején, mondván az Isten büntetése ez.
Ahogy más blogokon is írtam, sok közösségben nem tűrik meg az építő kritikát sem. A véleményvezérek egyszerűen eltanácsolnak az adott közösségből. Bárány vagyok de nem birka. Itt vidéken több lehetőség nincsen. Baptisták elhúztak a pünkösdista vonal felé, az evangélikus lelkészről inkább nem mondok semmit.
Katolikus atyával szoktam beszélgetni akiben kellemesen csalódtam én a protestáns. :)

Addig is marad a csendes bibliaolvasás és a blogon a gondolataim megosztása, hátha érdekel valakit.

További kellemes hétvégét:firecrest

P.S. Különben nem vagyok könnyű eset, úgyhogy tessék vigyázni velem! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 19:59:40

Szép jó estét mindenkinek!

Csavarogtam egész délután, úgyhogy csak épp a kommenteket tudtam elolvasni néha.

@firecrest: :) Én is üdvözöllek a blogon. A házi gyülekezet nálam is a befutó. Néha ugyan elmegyek különböző egyházak Istentiszteleteire, de inkább a kiváncsiság visz, mint a valódi Istentisztelet utáni vágyam. Legtöbb esetben nem találom őket semmilyen szinten építőnek. Ezért szívesebben látogatom a Bibliaköreiket. A helyi ref. lelkésszel nagyon jóban vagyok. Nekik havonta egyszer van egy bibliakörük, oda rendszeresen járok már két és fél éve. És mi is alapítottunk egy kis csoportot. Heti rendszerességgel összejövünk, és a saját ritmusunkban tanulmányozzuk a Bibliát, illetve beszélgetünk róla. Ez most már másfél éve tart. Annak ellenére, hogy a résztvevők közül senki sincs ugyanazon a vallási meggyőződésen, és a teológiai látásmódunk merőben más. Persze sok dologban meg egyetértünk.
A házicsoportos gyülekezetekről jelent meg egy könyv: Frank Viola, a gyülekezet újragondolása. A könyv kb fele hasznos és átgondolásra méltó információkat tartalmaz. A többi részéről nem szólnék. :)

Kellemes olvasgatást a blogon. Ha esetleg túl radikális gondolatokat olvasnál, ne ijedj meg, inkább beszéljünk róla. Hajlamos vagyok a határok feszegetésére, és a túlfutásra.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:01:34

@Arpicus: Szia Tesa! Már hiányoztál! Én is dögrováson voltam a napokban. Három napig egy szemhunyásnyit nem aludtam. De most már kifele megyek. Jobbulást neked!!!!!!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:07:03

@Sitites: Ez az "egy helyben ácsorgás" érdekes téma. Szerintem amúgy valójában ilyen nics. Az ember mindig gondolkodik, olvas, beszélget. Szóval érik benyomások. Ezért valamilyen mértékű előre haladás mindig van, mégha a nagy döntések nincsenek is meg. Viszont bármi is történjen, az a legfontosabb, hogy akár kicsit, akár nagyot lép valaki, az a saját lépése legyen, amit ő maga lép meg. És ha erre 15 évet kell várni, akkor is többet ér, mintha az ember mindig mások után futkos össze vissza

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:09:06

@Arpicus: Aha szóval nem egy sima betegséged van. Akkor nagyon vigyázz magadra! Tudom milyen az, mikor az ember a halálra készül. :(

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:12:09

@firecrest: Nálam van mindjárt egy jó pontod "juhok vagyunk nem birkák"....ez góóólllllllll...........

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:16:01

@Arpicus: Nagyon sajnállak, de remélem rendbe jösz, és sok kellemes percet okozol mindnyájunknak itt a blogon...csak vigyázz magadra..én is kaptam egy esélyt....hát ki szeretném használni...kellemes estét

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:18:14

@sefatias: Le a kalapal, hogy iyen színvonalú embereket vonz a blogod...ez a mai este, nekem jól esett....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:21:27

@Csakegyember: Én is kaptam pár esélyt. Két rák, egy sztrók, és a többiről ne is beszéljünk. Most meg itt ülök egészségesen. (remélem még 30-40 évig)

Arpicus 2014.12.27. 20:33:35

@sefatias: Köszönöm az együttérzésedet!
Ezekkel amivel birkozóm még évekig elélhetek de holnap is kimúlhatok.Szerintem a bölcs ember naponta gondol a halálra és készül valamilyen formában rá.A Biblia is több helyen beszél erről.Épp ma olvastam egy áhítatot a Lk.12,16-21 alapján.Hogy egy kicsit csatlakozzam a poszthoz és a vitához,az állapotomhoz sajnos eléggé hozzájárult az egészségtelen gyülekezeti állapot,a lelki hontalanság,a haszontalanság érzése:amikor nem bírod használni,hasznosítani a karizmáidat és talentumaidat.Rájöttem,hogy sokkal jobban vigyáznom kell a lelkemre és akkor a testem is jobban fog teljesíteni.Közhely de igaz:ha a lélek nincs rendben akkor azt a test biztosan lereagálja...Ezt én tapasztalatból tudom.A lélek karbantartása nagyon fontos,hogy a testünk ne betegedjen meg.Sajnos azonban sok az olyan helyzet amikor az ember lelkileg le-és megterhelődik.És ez gyakran a gyülekezetben,úgymond hívő emberek között történik meg.Pedig a hívők közösségének kellene az utolsó helynek lennie ahol az embert negatív lelki és szellemi hatások érik,főleg ha meghurcolják.Én az utóbbi harminc évben több ilyenen átmentem:nem maradtak következmények nélkül.Ezek a dolgok most vámolásra kerültek.Remélem,hogy még sokáig bírom olvasni a blogodat és néha még hozzá is szólhatok,de ki tudja...?
Most sokkal jobban vagyok mint néhány napja,ennek a jele,hogy jelentkeztem...
További jó blogolást kívánok! :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:35:02

@sefatias: Sajnos a rákról tudok...de a többiről nem.....s örülök, hogy jól vagy...sokmindent tudok rólad, mivel Te nem szorulsz rá hogy inkognitóban legyél...míg én egyenlőre igen, egy beszélgetésedet is hallgattam valamely pesti kis rádióban..You Tube -on rajta van.......köszi a Blogot, lehet többek között ez az esély egyik indoka........

Arpicus 2014.12.27. 20:35:26

@Csakegyember: Köszönöm!A Sefatiasnak írt válaszom Neked is szól kedves barátom.Neked is további jó estét kívánok!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:37:17

@Arpicus: Teljesen egyetértek. Ha még nem olvastad a vesszőfutásomat, akkor itt megtalálod a "saját utam" cím alatt
sefatias.blog.hu/tags/%C3%A9letem

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:40:10

@Csakegyember: A blog egyetlen célból működik. Mondhatnám, hogy az egómnak jó, de az nem okozna kitartást, hogy lassan három éve csináljam. Az egyetlen cél, hogy a hasonló cipőben járók találjanak egy fórumot, ahol olvashatnak mások tapasztalatairól, gondolatairól. A blog már rég kinőtte az eredeti olvasóközönséget, és mindenféle vallásos háttérrel jönnek ide olvasni. A problémánk ugyanaz. Mégha a vallásunk más is

Sitites 2014.12.27. 20:40:29

@sefatias: Ó persze, ezért is írtam azt, hogy közben is csináltam valamit, bár annak később láttam csak hasznát:) Azzal sincs baj, hogy ha éppen úgy döntök valamivel kapcsolatban, hogy most még nem döntök. Ha mindez nem tudatos... akkor nehezebb. Azzal meg pláne nincs, hogy adott pillanatban vagy helyzetben az ember mire képes vagy mire nem. Hogy mennyire voltam gyáva, mennyire adtam meg magam a félelmeimnek. De a félelmekkel kapcsolatban van egy pont, a "minden mindegy" -határ, ami rohamosan elszívja az életet, amivel szerintem vigyázni kell. Erre utaltam azzal, hogy "legközelebb" talán nem várnék ennyit. Ami nem a félelmek "eltüntetését" jelenti, csupán azt hogy most már nem vagyok hajlandó félni tőlük:))

Sitites 2014.12.27. 20:42:28

@Csakegyember: "Amit nem tudok elfogadni...........látod lehet itt minden - most gondoltam egy szépet.... - bocsánat !"
Ezt nem értem, bocs:)

Arpicus 2014.12.27. 20:42:50

@firecrest:
"Addig is marad a csendes bibliaolvasás és a blogon a gondolataim megosztása, hátha érdekel valakit."-engem őszintén érdekel a véleményed.Amit az imént leírtál azzal teljesen egyet tudok érteni.

"P.S. Különben nem vagyok könnyű eset, úgyhogy tessék vigyázni velem! :)"
Szerintem itt senki sem könnyű eset(én sem)de a tanácsod nagyon megszívlelendő:a vita hevében is vigyáznunk kell egymásra.
További jó hétvégét Neked is! :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:45:36

@Sitites: Én sajnos eljutottam a minden mindegy pontra. Azt mondom, hogy "sajnos" pedig azt hiszem az mentett meg.

firecrest 2014.12.27. 20:46:10

Reménykedem abban, hogy az Úr megtart benneteket még egy darabig. Én már néha nem bánnám ha szemtől-szemben lennék Jézussal. Talán az utód nélküli élet is szerepet játszhat ebben. De fel a fejjel!-mondta a béka a gólya szájában. :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:46:45

@Arpicus: @sefatias: Hát nagyon sok közös van bennünk,az életünk,a tevékenységünk a gyülekeztben,az ott való sínylődésünk...s szó szerint ahogy Árpád írtad: ez nem marad eredmény nélkül, benyújtja a számlát....ez törvényszerű,kinek miként de a számla az jön....
Nem hiszem, hogy véletlen hogy ezen a blogon találkoztamm veletek, tudjátok nem nagyon szerettem használni föleg az utóbbi időben a testvér szót, mivel az a szememben nagyon amortizálódot,..átkaroltak két kézzel testvéremnek szólítottak, a hátam mögött meg......képmutatás...De veletek kapcsolatban szeretném használni a "Testvér " szót ha megengeditek tetvéreim,Isten áldjon és óvjon benneteket, nagyon hasznos része vagytok a közösségnek..higgyétek el ilyet nagyon régen mondtam....Ámen

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 20:47:42

@firecrest: "Én már néha nem bánnám ha szemtől-szemben lennék Jézussal. "

Húúúú mennyi kérdést szegeznék neki

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 20:48:58

@firecrest: Te itt hiányoztál:De fel a fejjel!-mondta a béka a gólya szájában. :)

Sitites 2014.12.27. 20:59:29

@sefatias: Nem hiszem, hogy megtudjuk (legalábbis itt), hogy "azt hiszem", vagy pedig biztos. És hogy mi lett volna ha. Én a magaméról tudom: azt a lépést, ami végül megmentett, megtettem mindkétszer, 15 év különbséggel. Először nem volt válasz, másodszor nagyon is. De ez - a válasz - nem az én "hatásköröm", nem is gyötrődtem a miértjén egy pillanatig sem... Viszont az, hogy mire maradt erőm a további cselekvéshez abban az állapotban, ahová jutottam, a második alkalommal... nos az nagyon elgondolkodtatott...

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 21:12:25

@Sitites: Bocsi, ezt csak én értettem

az is lehet , hogy csak „büszke vagyok“...s a belepusztulás lényegében „az alázat gyakorlását foglalja magában amit én nem tudok elfogadni-büszkeségem miatt...........látod lehet itt minden,minden éremnek két oldala van- most/ a gondolatokból kifolyólag/ gondoltam egy szépet/egy kicsit káromkodtam magamban/ bocsánat !..................Mert az olyan embereket mint én, megszokott dolog, és nagyon hálás dolog az adott személyek-vezetők számára a büszkeség címkéjével megjelölni,az ellen nem tudsz védekezni, bizonyítani sem kell, s elég arra, hogy leírjanak, Krisztussal összeegyeztethetetlen, nemkívánatos tulajdonság miatt.-Iróniának szántam.Bocsi

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 21:14:17

@Csakegyember: A büszkeség vádja nekem is ismerős :DDD

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.27. 21:18:56

@sefatias: Igen,te tudod konkrétan mi ez...nem kell bizonyítani.....s ha három " pásztor" ezt rád ragasztja..nincs abban a közösségben senki, aki ezt a címkét leszedné rólad....s utána fosztanak meg az emberi méltóságodtól, hogy alázatra tanítsanak, ....megint akartam káromkodni, bocsánat, csak nyeltem....

Sitites 2014.12.27. 21:23:25

Semmi baj, nem kell bocsánatot kérned:) Majd ha többet olvaslak, megszokom, hogy mi mit jelent:))
Büszke... megint csak mit jelent... Ha önteltséget, akkor értem, hogy nemkívánatos. De szerintem sokszor az ilyen vezetők (vagy mások) a magabiztosságot nem tűrik és azt támadják a "légy alázatos" bunkósbotjával.

Sitites 2014.12.27. 21:37:48

@Csakegyember: oppá, az előzőt Neked címeztem, csak lemaradt:))

Sitites 2014.12.27. 21:43:55

@Csakegyember: :)
Kár, hogy így van... Sokkal könnyebb védekezésre "kényszeríteni" a másikat,s ezzel elterelni a figyelmet, mint a tényleges problémát felvállalni. Nyilvánvalóan a hatalom és az emberi gyengeségek ebben (is) egymást erősítik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.12.27. 21:50:01

Ez ugyanaz a módszer mint amit az inkvizició alkalmazott régen. csak lassabban jön a végeredmény. A vallások vezetői mindig is szívesen alkalmazták ezt a módszert

Sitites 2014.12.27. 22:01:46

@sefatias: Szerintem azért működik ma is (legalábbis részben ezért), mert a csoporthatást ugyanúgy fel lehet használni, mint akkor. Meg mindenféle ehhez kapcsolódó manipulatív technikát.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2014.12.28. 08:19:06

@sefatias: ...és nekem is :)
Mivel akadnak egyesek, akik a véni pályafutásuk folytatását vélik a blogokban....ahelyett, hogy egy szervezeti keretektől mentes nyílt kommunikációnak tekintenék, amivel megismerhetik esetlegesen a másik fél nézőpontját is...
De semmi gond.

Alázat-büszkeség témájában egyébként Cyrano mondása tetszik, 'magamat kigúnyolom, ha kell, de mástól ezt nem tűröm el'.
Szerintem senkinek sem kell kigúnyolnia magát, de ha ténylegsen problémája van az alázattal (kinek nincs?), akkor ezt neki magának kell felismernie és kezelnie. A megaláztatás csak sérelmeket okoz, de a problémát nem oldja meg.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 09:57:41

Hát bocsánat, visszanézve a kommentjeimet, most elszégyelltem magam...ordítozok, hogy keresem Krisztust,s nemtalálom a felekezetemben... a másik oldalon meg képtelen vagyok a megbocsátásra, s arra, hogy ne itéljek....nos ez farizezusi...bocsánat...ez a két dolog a legnagyobb hiányossságom...itt kimyegy a biztosíték...ha ezekre a dolgokra képes leszek,vagy nem teszem...akkor lehet, hogy tényleg megtalálom Krisztust...Bocsánat még egyszer....

Sitites 2014.12.28. 11:18:35

@Csakegyember: Az, hogy felismerjük és kimondjuk, ami fáj, még nem a másik feletti ítélet. Nagyon nem! Még a megbocsájtás sincs enélkül:)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 11:39:35

@Sitites: Az is lehet,hogy mindaz amin most átmegyek, s amit nehezményezek,vagy amit nemmtudok megemészteni, ami miatt lázadok, ami miatt keresek....az csak "munkám" gyümölcsének a learatása...ki mit vet..azt aratja is...lehet én is ugyanolyan voltam valamikor, ugyanúgy bántottam másokat...s most csak megkaptam, érezzem saját bőrömön.....hogy okuljak belőle...akkor meg minek panaszkodok...Az embernek minden megfordul az agyában.....De tényleg dolgoznom kell azokon amit írtam,mert a csúnyább dolgokat inkább ki sem mondom...de legbelül ott vannak, s ezektől kell megszabadulnom !

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 11:42:44

@Sitites: A csúnyább dolgok: pl. a bosszúvágy..sajnos eleget is tudtam,vagy tudnék tenni neki/néha még fizikailag is/................Nem akármi egy "kereténytől"

Sitites 2014.12.28. 11:55:26

@Csakegyember: Értem:) Jó munkát! :)
De hadd jegyezzem meg: semmi sem csúnya!!! Addig, amíg egy érzés csak. Nem csúnya, hanem természetes. Ember voltunk része.
Tudom, nem könnyű azért ilyesmiket is meglátni és elfogadni magunkban:)
De csúnya csak attól függően lesz/lehet, hogy mit kezdünk vele.

firecrest 2014.12.28. 12:25:48

Érzés-gondolat-szó-tett. Mirajtunk múlik melyik szakaszban fogjuk meg.
A szeretet parancsa. Mindenkire egyformán tudom alkalmazni? A családtagom gyilkosára is?

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 12:32:18

@Sitites: Ne haragudj a személyeskedésért...de mit jelent a neved..miért azt választottad..ha már ennyire elbeszélgettünk..de ha személyes hagyd...Én azért választottam a csak egy ember nevet, mivel utalni szerettem volna rá, hogy csak egy ember vagyok, semmivel sem különb mint mások, vagyis nem tartom magam se, okosabbnak,se bölcsebbnek stb. mástól, mivel mindnyájan ugyan abban a cipőben járunk, s szükségünk van Krisztus megváltására....lehet külsőleg,jellembelileg különbözünk,de a lényeget tekinteve nem !
A másik oldalon még a nevem megválasztásakor arra gondolta, hogy én is egy "ember" vagyok, ugyanúgy mint más-...................

firecrest 2014.12.28. 12:58:04

@Csakegyember: Pedig bármikor bekövetkezhet és nem mindegy milyen állapotban ér minket.

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 13:09:27

@firecrest: Élve szaggatnám ki a bordáit...........most ilyen állapotban vagyok......

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 13:16:57

Azt hiszem kint az összes biztosíték, helyre kell tennem őket, bocsi...

firecrest 2014.12.28. 13:21:20

Valószínű letaglózna először majd később jönne a bosszúállás érzése.
Különben sokkal kisebb megbántásért is hetekig/hónapokig hordozom sérelmeimet.
Mindig visszavezet Isten a kiindulóponthoz azaz újra kell járnom azt az utat.

Sitites 2014.12.28. 14:24:52

@Csakegyember: Hát...a története nagyon is személyes, nem is lenne könnyen elmondható (anélkül, hogy mennyi mindent el kellene mesélnem magamról)... összefüggésben más általam használt nick-nevekkel. De olyasmiről is szól, ami a Tiéd mögött van, csak más szemszögből:)
(Görög.)
Bocs...nem baj? :)

Csakegyember · http://jehovatanuikozepeskeleteuropaban.blog.hu/ 2014.12.28. 14:52:43

@Sitites: Köszönöm szépen, azt hittem túl indiszkrét voltam s elriasztottalak.....Tiszteletben tartom..

Sitites 2014.12.28. 15:06:46

@Csakegyember: Jaj, dehogy:) A válaszok néha nem-ek, de attól még kérdezni kell! (És ez a nem még csak nem is vonatkozik másra, mint a konkrét kérdésre... Vannak, lehetnek személyes ebb dolgok, amikről szívesen beszélek, ez ne tartson vissza... Senkit.)
Nem olyan könnyű engem elriasztani:)))
süti beállítások módosítása