"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Amiért hálás vagyok

2012/10/21. - írta: sefatias

Az elmúlt közel egy évben rengeteg panaszt halottam, olvastam Jehova Tanúiról. A felvigyázók túlkapásai, a hamis tanítások, a kiadványokban található szándékos hazugságok, megtévesztések mind olyan dolog, ami rengeteg, sok esetben maradandó érzelmi károsodást okozott a világon emberek ezreinek, vagy akár százezreinek is. Mára elmondható, hogy a vallások közül Jehova tanúi azok, akik az interneten az egyik legnagyobb ellenzékkel bírnak. A világ minden országában, mindenféle nyelven olvashatók, és hallhatók olyan anyagok, amelyekben támadják Jehova tanúi tanításait, az emberekhez való hozzáállásukat, a vezetőik képmutatásait. Én magam is sok ilyen cikket írtam már. De azt látom néha, hogy vannak, akik a nagy társulatszidásban már átesnek a ló másik oldalára, és olyan dolgokért is a társulatot, a véneket teszik felelőssé, amihez azoknak semmi köze. Sokat gondolkodtam már azon, hogy mindattól függetlenül, hogy milyen kárt okozott nekem ez a vallás, mennyi minden van, amiért viszont hálás lehetek nekik.

Ezt a postot arra szánom, hogy áttekintsem mindazokat a dolgokat, amiért hálás lehetek nekik, és amit szerintem jobban csinálnak, mint más általam ismert egyházak. Kezdjük az elején. A nyolcvanas évek végén voltam a tizenéves korom végén. 12 évesen elkezdtem dohányozni, 14 évesen elkezdtem inni, majd 16 évesen elkezdtem szipózni. Ekkor már rendszeresen csavarogtam az országban, hálózsákban aludtam ott ahol ez sikerült. Sok időt töltöttem például akkoriban a déli pályaudvaron, ahol vonatokban, vagy éppen bent a pályaudvaron aludtam. Hozzá kell tennem, hogy én mindig is hittem Istenben. Számomra teljesen természetes volt, hogy Isten teremtette a világot, pedig soha semmilyen vallásos oktatásban nem részesültem. Miközben a Déli pályaudvaron kéregetésből tartottam fenn magam, és az alkoholmámoros állapotomat, sokszor jöttek oda hozzánk mindenféle vallású fiatalok, akik megpróbáltak nekünk segíteni. Télen meleg teával, egy szelet zsíros kenyérrel stb. Persze a céljuk az lett volna, hogy valahogyan segítsenek közelebb kerülni a valláshoz, illetve Istenhez. Több ilyen találkozás és beszélgetés is történt, de annak ellenére, hogy én hittem Istenben, egyáltalán nem éreztem indíttatást arra, hogy foglalkozzak velük, vagy, hogy elmenjek az összejöveteleikre. De nem így Jehova tanúival. Amikor egyszer otthon voltam a legjobb barátommal, akkor bekopogtak hozzánk, egy jót beszélgettünk, aminek az lett a vége, hogy némi huzavona után Jehova Tanúi lettünk mind a ketten.

Mind a mai napig meggyőződésem, hogy az a mód, ahogyan Jehova Tanúi tárják fel a Szentírást az embereknek, nagyban hozzájárult ahhoz, hogy én valóban Isten felé forduljak. És abban is biztos vagyok, hogy ezzel nem csak én vagyok így. És bár a kezdetektől fogva találkoztam súlyos kérdéseket felvető, megbotránkoztató esetekkel, ám mégis haladtam előre, mivel az összejöveteleken erősen ki volt hangsúlyozva a Biblia tanulmányozása, és az evangelizálás. Én nagyon élveztem mindkettőt. Ma is meggyőződésem, hogy az a keresztény, aki nem evangelizál, az nem is igazi keresztény. Meg kell vallanunk a hitünket az embereknek, és hirdetnünk kell az Isten megmentő szándékát másoknak. A gyülekezetben sok barátom lett. Fiatalok, idősek egyaránt. Ez az oktatás, és a gyülekezet egy erős közösségi szellemet nevelt belém, és megtanított arra, hogy a testvéreimet önfeláldozó módon kell szolgálnom. Közben a teokratikus Iskolán rendszeresen tartott tanulóbeszédeim segítettek jó tanítóvá, előadóvá válni, aminek köszönhetően később több ezer ember előtt is tarthattam beszédeket. A gyülekezeti összejövetelek és a kongresszusok megszervezése is megtanított arra, hogy hogyan kell megszervezni egy Istent imádó csoportot, és hogyan kell ellátni őket megfelelő szellemi táplálékkal, illetve érzelmi segítséggel. Nyugodtan elmondhatom, hogy az árnyoldalai ellenére is rendkívül élveztem azt az időszakot, amit Jehova Tanúinál töltöttem. Hatalmas öröm volt számomra minden összejövetel.

Élveztem az Őrtorony tanulmányozásokat, akkor is, ha én tartottam, meg akkor is, ha nem. Amíg volt könyvtanulmányozás, addig a legfontosabb elrendezésnek tartottam, és lelkiismeretesen készültem mindig, hogy annak a kis csoportnak a lehető leghasznosabban teljen az az egy óra. Havonta két, három nyilvános előadás megtartása sokat segített a beszédkészségem fejlesztésében, és az hogy az észak-Dunántúl majd minden városába hívtak előadást tartani, az is nagy örömömre, és képzésemre szolgált. A Jehova Tanúinál eltöltött idő segített, hogy jól szervezett legyen az életem, hogy pontos legyek, és hogy Isten számára felkészített ember váljék belőlem. Nemrég voltam egy összejövetelen, ahol kb. 40-en vettünk részt, és ebből kb. 30-an voltunk olyanok, akik korábban sokáig voltunk Tanúk. Nagyon sokszor több ember szájából is elhangzottak értékelő szavak, és beszélgettünk arról, hogy bár már egyikőnk se akar soha visszatérni a szervezetbe, mégis milyen sok hasznos dolgot tanultunk. Többször elhangzottak értékelő szavak a Tanúknál tapasztalható rend, és fegyelem miatt, ami nagyon hasznos tud lenni egy összejövetelen. Szóval nagyon sok mindenért hálás lehetek a szervezetnek is és sok embernek is, akik a barátaim lettek. Az ország minden részén voltam királyságtermeket építeni, ami sok tapasztalattal látott el az építőipar területén, és sok jó embert ismerhettem meg. Köszönöm ezt a sok jót

Ma már eljutottam arra a pontra is, hogy a szenvedéseimért is hálás vagyok, és azoknak az embereknek, akik megbotránkoztattak, kegyetlenkedtek velem, köszönettel tartozom, mivel segítettek felismerni, hogy bár a szervezetben sok jó, hasznos dolgot tanultam, ám ez a szervezet mégsem helyettesítheti számomra Jézust a megváltót. Nekik köszönhetem azt, hogy tovább tudtam lépni, és az igazság újabb és újabb lépcsőfokaira léphettem tovább. Az elmúlt egy év rendkívül izgalmas volt számomra. Olyasmi, mint a Jehova tanúinál eltöltött időszakom kezdete. A Bibliatanulmányozásom során rengeteg új információval ismerkedtem meg. Nagyon sokat tanultam, Egy nagy felfedező körutat tudtam megtenni a már agyonhasznált Bibliámban. Rájöttem, hogy nincs vége az Isten ismeretének, hogy van még tudás a sok színes könyvön túl is, amit a Tanúk adtak ki.

Egyszóval: Köszönöm nektek testvérek a sok segítséget!

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr134860481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karecsi 2012.10.21. 12:32:47

Ezt az írást vártam mindmostanáig, ezért gratulálok neked. Nagy igazságokat írtál, hiszen nekem se volt halvány fogalmam Istenről, és az akaratáról mind addig amíg nem találkoztam a tanúkkal. És ezért haragszom nagyon mind a mai napig a vallásokra, mert náluk a vallás csak munkahely, tisztelet a kevés kivételnek akiknek igaz hitük van.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.21. 14:01:05

@karecsi: A vallás ma Isten kezében csak egy eszköz. A vallásokat használja fel arra, hogy az emberek elinduljanak azon az úton, ami hozzá vezet. (máté 13:47-50) Sajnos a legtöbb ember a vallásokban nem az Istenhez, és a Krisztushoz segítő eszközt látja, hanem a célt látja bennük. "katolikusnak születtem, abba is akarok meghalni." "Jehova Tanúja lettem, halálomig az maradok" Közben nem veszik észre, hogy a nagy vallásosságban megrekedtek valahol félúton Krisztus felé. Sőt sokan a vallást már fontosabbnak tartják, mint az őszinte, saját hitet. Sokan csak azért hisznek valamiben, mert a vallásukban általában abban hisznek az emberek. Tipikus példája ennek Jehova Tanúi. A személyes hitüket nem a saját bibliaolvasásuk, és az Istennel ápolt kapcsolatuk formálja, hanem az egyház éppen aktuális nézete valamiről. Eddig abban hittek, hogy fehér, de ha az egyház úgy kívánja akkor holnaptól abban hisznek, hogy piros.
Hiszem, hogy a vallások csupán eszközök Isten kezében. És azt is hiszem, hogy mindenki számára el fog jönni az az idő, amikor ez az eszköz már csak akadályozója lesz az Istennel ápolt kapcsolatnak. De addig is ki lehet használni a vallások adta lehetőségeket

2012.10.21. 14:21:38

Ez így korrekt. Volt az ujjadon piros gyűrű is?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.21. 16:37:46

@ex.hmcs-s: Te tudsz valamit testvér! :) volt ám. Nem is volt drága. Egy fél deci Diannába került

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.21. 19:50:14

@ex.hmcs-s: mesélj testvér! Neked is volt talán olyan karikagyűrűd? Hogy állsz az almabor, és diana keverékével?

2012.10.21. 20:23:10

@sefatias: Egyszer volt alkalmam ott héderezni. Az említett italokat rég nem fogyasztottam én sem. De van itt valami ami érdekesebb. Olvastalak nem rég, miszerint az idő is teremtett dolog. Ez mindent megmagyaráz, ha tényleg így van. Ez nekem eddig nem jutott volna eszembe. Ez nagyon jó gondolat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.21. 20:26:13

@ex.hmcs-s: Jó fej vagy! Remélem egyszer tudunk személyesen csacsogni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.21. 20:33:00

@ex.hmcs-s: egyébként ez az idő téma engem is sokat gondolkoztatott. Jehova Tanújaként Istent csak a saját világunkban képzeltük el. De ez nagy tévedés. Ő mindenek felett áll. Mindennél nagyobb. Nincs semmi ami korlátozná. Ha lenne, akkor valami nem stimmelne. Az idő a nekünk teremtett dolgok egyike. Ő maga egészen másként él.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.22. 08:42:26

@sefatias:
Én is örülök Sefa, hogy eljutottál idáig és nem ragadtál el a kiközösítettek társulatgyalázó, vádaskodó, kicsinyes hitvitáinál.
Mindennek van másik oldala...még az érem másik oldalásnak is. Tudnunk kell, hogy honnan indultunk és mi volt az az eredeti probléma akár a mi, de akár a szüleink életében, ami olyan kétségbeesett helyzetbe sodort minket (vagy azt a családtagot, aki először lett JT), hogy kapva kapjon a reménységen, amit a JT-k kínálnak fel.

Nemrég írtam egy esettanulmány elemzést, melyben kifejtettem, hogy a szociális ellátórendszer hiányosságai hogyan járulnak hozzá a szociális problémákhoz.
Sajnos a mai helyzet egyáltalán nem jobb, sőt talán még rosszabb is bizonyos szempontból, mint a 80-as évek helyzete, amint láthatjuk a hajléktalanok számából, főleg Pesten.

Lehet, sok ex-JT, a megfelelő következtetések levonása után, egy újfajta értelmet találhat valamelyik segítőfoglalkozásban, felhasználva JT-ként szerzett tapasztalataikat az emberekkel való bánásmódban (már ha valakinek volt ilyen szándéka, hogy embereknek akart segíteni eredetileg, nem csupán az órákat gyüjteni és feltornászni magát a gyülekezeti létrán....mert az tényleg jobb, ha mást keres magának).

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.22. 08:45:01

@karalabe4: "Lehet, sok ex-JT, a megfelelő következtetések levonása után, egy újfajta értelmet találhat valamelyik segítőfoglalkozásban, felhasználva JT-ként szerzett tapasztalataikat az emberekkel való bánásmódban"

Én is ezen töröm a fejem, hogy amit tanultam, azt hogyan használhatom fel mások érdekében. Ezért is kezdtem iskolába járni. Talán nem vagyok még túl "öreg" ahhoz, hogy más irányba tereljem az életem.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.22. 08:47:01

@sefatias:
Hát persze, hogy nem vagy öreg! Hozzám képest meg taknyos gyerek vagy még! Pedig én sem vagyok öreg, sőt fiatal vagyok!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.22. 08:50:06

@ex.hmcs-s: "Ez nekem eddig nem jutott volna eszembe"

Kedves hmcs-és. Ezek az oldalak egyébként azért jók, mert olyan dolgokon gondolkoztatnak el, amit az Őrtoronyban nem találsz meg. Akármennyire fájó, a társulat "teológusai" nem érnek egy fabatkát sem. Mióta képzett teológusok könyveit olvasom, azóta értem, hogy miért volt nekem mindig hiányérzetem, amikor keményebb szellemi eledelre vágytam. Hát kérlek azért volt hiányérzetem, mert Jehova Tanúi kiadványai között nincs olyan. Neked is ajánlanák néhány nem társulati könyvet olvasásra. Szerintem sok elgondolkodtató írást találnál bennük

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.22. 08:52:12

@karalabe4: :) van három évem, hogy eldöntsem milyen irányba tereljem az életem. De az biztos, hogy bár teológiailag alulképzett vagyok, de van olyan tudásom ami másnak nincs meg. És ezt szeretném valahogy kihasználni.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.10.22. 09:33:23

@karalabe4:

Abszolúte így van.
Amikor 25 év után újra találkoztunk, -talán éppen a BlogTalin-, akkor döbbentem rá:pozitív értelemben, hogy semmit nem Változtál,-"csak" tapasztaltabb Lettél!

@sefatias:

Nagyon fontos témában Írtál!
Én is korábban egy hasonló "ízű" postot: szabadjehovatanui.gportal.hu/gindex.php?pg=31504490&postid=651369

Ami jó Jehova Tanúinál, azt tisztelettel elismerem, ami rossz az evangéliumi kereszténységben, azt elutasítom,akár nyilvánosan is. (Még csak fegyelmit sem kaptam érte.)

Ha életvezetési tanácsokról van szó, arra a mai napig visszaemlékezem,és hálás vagyok az útmutatásért, szemben a teológiai tévedéseikkel.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.22. 11:50:10

@Zsolt520:
Látod, rajtam már el is kezdtek teljesedni a Biblia próféciái, hiszen meg is gyógyultam, meg már el kezdtem visszafiatalodni is...

Igaz, ehhez el kellett jönnöm a JT gyüliből, mert akkor másfajta próféciák teljesedtek volna rajtam....

2012.10.23. 11:37:03

@sefatias: Ebben egyetértünk dianás cimborám (nem hagyhattam ki). Az ember könyvtára nem lehet soha túl nagy. Bár hozzáteszem, hogy az isteni helyesléshez nem kell pontosan mindent érteni. Sokszor maguk az írók, és szereplők sem értettek mindent...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.24. 01:44:18

@ex.hmcs-s: Ebben egyetértünk. Szerintem sem lehet, és nem is kell érteni mindent. És meggyőződésem, hogy amikor eljön az ideje, akkor nem a tudást fogják megítélni, hanem a szívet, és a tetteket. Viszont jelenleg több millió Jehova Tanúja táplálkozik hazugságokon, megtévesztéseken alapuló szellemi táplálékkal. Az hogy ők ezt nem értik, annak semmi köze ahhoz, hogy például Dániel nem értette azt amit írt. Az hogy sokan félnek szembenézni az igazsággal, az össze sem hasonlítható azzal, ahogy Dániel nem értette a végidőről szóló próféciákat. Olvasd el a Jeremiás 5:20-25, 29-31-et. Láthatod, hogy Nem csak a vezetők voltak felelősek azért, mert hazugságot tanítottak, hanem a nép is felelős volt azért, mert ezt eltűrte, sőt, így szerette. Ugyanez a gondolat jön elő a Jeremiás 2:13-ban is.Nem a hamis tanítókat ítélte el Isten, hanem a népet, amiért olyan tanításra hallgattak, ami nem az isteni forrásból, hanem más vallási tanítók hazugságaiból táplálkozott. Én nem szeretek szigorú írásokat írni, de érdemes lenne elgondolkodnod neked is, és sok más gondolkodó tanúnak arról, hogy van-e felelősséged abban, hogy milyen tanítást fogadsz be az elmédbe.

Amikor te Jehova Tanúja lettél, akkor fogalmad sem volt arról, hogy mi az igazság. Egy tiszta lap volt az elméd, amire azt írtak amit akartak. Azok az írások azóta is ott vannak, és soha nem vontad kétségbe azok létjogosultságát. De most épp itt az ideje, hogy felülvizsgáld a hitedet, és kritikusan állj ahhoz a tanításhoz, amit az önjelölt próféta, a hű és értelmes rabszolga kínál fel neked. Nem én kérlek erre, hanem maga az Isten. Ő követeli szolgáitól, hogy soha semmit ne fogadjanak el kétkedés nélkül. János 1:4 (!!!!) Ha a hited hazugságokon alapul, és ezt te nem mered magadnak sem bevallani, akkor te magad is hazuggá válsz amikor másokat tanítasz, valamint gyávává, mivel még magadnak sem mered beismerni azt, hogy a tudásod nincs összhangban a szentírással. És annyit már olvastál ezeken a blogokon, hogy ezt ne tekintsd megalapozatlan állításnak. Hogy ezt mennyire nem szabad félvállról venni azt jól jelzi a jelenések 21:8, ahol a gyávák, és a hazugok a paráznákkal gyilkosokkal, bálványimádókkal szerepelnek egy halmazban.

És most tedd fel magadnak a kérdést! Nem lehet, hogy becsapom önmagam? Hogy hazudok saját magamnak? Nem lehet, hogy egyszerűen gyáva vagyok kimondani, hogy amiben eddig hittem az nem igaz?

Én már túl vagyok ezen. És tiszta lelkiismerettel nevezem a te hű és bölcs rabszolgádat egy hazug, képmutató, és gyáva csoportnak, akik szándékosan vezetik félre emberek millióit, hatalmaskodva fölöttük, és sok érzelmi kárt okozva nekik. Lehet hogy te is azok közé tartozol, akikről Jehova sajnálkozva mondja: "de az én népem így szereti"?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.24. 11:50:57

@ex.hmcs-s: Bocs! Az egyik bibliaverset rosszul írtam 1János 4:1

Fantomas. 2012.10.25. 20:28:03

"Csodákról szólnak álmaid,
a semmiről írsz meséket.

Aztán a csend. Aztán a félelem.
Mert kémeket küldött a gyáva értelem.

Nem ismered fel azóta
A belső hangokat.

csend van, félelem,
Mert kémeket küldött a gyáva értelem

Egy nap döntöttél,
Ne parancsoljon mélyre a sátán szava.
Megpróbáltál élni, házat bevakolni,
Hová hazatérhetsz, mi otthon, mi haza.

Aztán újra csend lett, újra a félelem.
Mert kémeket küldött a gyáva értelem."

küzdős 2012.10.25. 21:06:23

@sefatias: Ez a cikked hozzá tartozik a teljes igazsághoz! Nem gondolom, hogy bánni kellene bárkinek, aki igazi bűnös életet élt és "megtért" a JT egyházhoz.
A Sátán által uralt világ, nem kétséges, hogy hová vezet.
Magam is ezt tapasztaltam meg. Mindenképpen börtönben kötöttem volna ki,csak az nem mindegy, hogy miért.
Nagyon sok igazán boldog évem volt, pedig JT szervezetében éltem. Miért? Egyszerűen azért, mert valaha összhangban láttam az általam tanultakat a gyakorlattal! Szerettük egymást, élveztük az illegalitás által izzított egységünket. Megismerhettem sok száz testvért, akikkel jól éreztem magam.
Ez a tudatlanságunknak köszönhető, nem az ismeretemről, a Bibliából, az rendben volt úgy, ahogy, inkább arról, amit szerencsére nem tudtunk sokáig! Kinek is szolgálunk, kik és mire tanítottak, mik vannak a háttérben, és még sorolhatnám. Egymással voltunk elfoglalva, nem volt téma a hű szolga kérdés.
Ma már erősen felhígult az egész, nem elég az, hogy mára elfogyott az igazi testvéri szeretet, még meg is tudhattuk, kik a gyökereink és mi a nagy változások oka.
Volt munkahelyem is, amit sokáig nem cseréltem volna le semmi pénzért, aztán nem győztem menekülni onnan, mert vezető váltások miatt, csak a név maradt, a jó dolgok eltűntek.
Ezt tapasztalom most ebben a szervezetben is! Egyre rosszabb vezetés, minden szinten, ami depressziós testvéreket szül, akik egymás szeretete helyett, egymás kicsinálását kezdeményezik. Szinészek, képmutatóak, talán akaratlanul is hazugok, kétéltűek. Ne mernek igazságot gondolni, főleg szólni, mert az már a véget jelentené, ezért árulók, felfúvalkodottak, inkább a gyönyör, mint Isten szeretete, ami jellemzi a szerencsétleneket. Egymást nézik, egymásnak akarnak tetszeni, magukat és főként Jehovát szeretnék becsapni.
Ez már nem az, de még csak nem is hasonlít a régi időkre, de nem könnyű a szakítás, no nem a szervezettel, hanem azokkal, akik alkotják a más juhok (birkák) általi baráti és családi
körömet.
Ketyeg az óra, a visszaszámlálás is és az előrehaladásé is. Nem tudom, melyik lesz a gyorsabb.
Bár tényleg sokat köszönhetek ennek a szervezetnek, de az ész azt diktálja, hogy a felsőbb osztályba lépést meg kellene lépni. Szép volt, jó volt, talán igaz sem volt???

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.25. 21:13:33

@Fantomas.: Kedves tőled, hogy ezt a verset idemásoltad. De én túl egyszerű ember vagyok ahhoz, hogy megértsem a mondanivalódat. Esetleg kifejtenéd?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.25. 21:16:22

@küzdős: " az ész azt diktálja, hogy a felsőbb osztályba lépést meg kellene lépni."

Egyetértek. Én nem gondolok haraggal vissza, de egyértelmű, hogy az alapok lerakása után(amiben nagyon sokat köszönhetek a Tanúknak)tovább kell lépni. Istenhez kell menni, és nem emberekhez. És az Istenhez vezető úton újabb tanulási lehetőségekre van szükség

küzdős 2012.10.25. 21:37:43

@sefatias: A célig minden kilóméterkőnél ott kell lenni, a köztes állomások szükségesek, de a végállomás a lényeg. Azért vigyázni kell vele, hol szállsz le, sokat veszthetünk, ha tévedünk!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.25. 21:58:10

@küzdős: Kétlem, hogy Jehova irgalmatlan szigorral lépne fel a tévedéseinkért. Ettől függetlenül őszintén igyekeznünk kell egyre jobban megismerni őt

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.25. 22:03:41

@Fantomas.: látom a versszakokat külön kiválogattad, célirányosan. Fordítsd le nekem

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.26. 08:31:23

@sefatias:
Jaj, Sefa! Mit kell neked lefordítani?
Ő gy fejezi ki magát, nincs ebben semmi rossz. Nem kell mindent az értelemmel felfogni, mert van olyan dolog, amit nem lehet. Éppen ez az egyik JT csökevény, amit ki kell nőnünk, hogy ne akarjunk mindig mindent megmagyarázni, dobozba rakni és felcimkézni. Mert akkor egyszer velünk is ezt fogják tenni és akkor majd megértjük, hogy hova is vezet ez valójában...

A saját gondolat és érzésvilágában mindenki azt csinál, amit akar és abban és úgy hisz, ahogy neki jó. Addig, amíg ez NEKEM nem okoz kárt, nincs jogom tőle számonkérni a tetteit és magyarázatot kérni a megjegyzéseire.
(sokak szerint akkor sincs, ha ezzel kárt okoznak mésoknak, de én ezt nem így látom....de azt is el tudom fogadni, ha egyesek nem akarnak szembesülni az általuk okozott károkkal, csak akkor ne csodálkozzanak, ha egy napon ők maguk is áldozatokká válnak...)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.10.26. 08:58:38

@karalabe4: nem ilyen helyzetekre lehet alkalmazni pál 1kor 14:19-ben leirt szavait?

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.10.26. 09:42:24

@sefatias:
Á dehogy!
Te azt a fajta 'értelmet' keresed, amit a JT-inél elsajátítottál és 'megértetted'. De ők direkt erre utaztak, hogy az olyanokat, mint te kihasználják, kiszipolyozzák aztán félredobják.

Aztán megértettél valamit is abból?
Kiderült, hogy az 'értelemmel' mondott beszédek egy nagy értelmetlenség. És csak azért mert meg akartad érteni és fel akartad fogni a dolgokat, kiszolgáltattad magad nekik és a tanításaiknak.

Ez a pasi (fantomas), vagy akárki legyen is, nem a gyülekezetben beszél, hanem egy nyilvános blogon kommentel. Ő így fejezi ki magát, ezt persze akármilyen szándékkal teheti, az ő dolga. Majd ha akar valamit megmondja, hogy mit.
De ha téged érdekel és kiványcsi vagy, hogy mit akar, akkor tegyél fel neki konkrét kérdéseket inkább, mint hogy 'én nem értem, magyarázd meg'. Végülis mit nem értesz rajta?

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.10.26. 12:00:52

@Fantomas.:

Dugasz István: Az értelem

Szeretet nem elég,
ha az ész meg nem ért.
Az értelem nagy úr,
olyan, mint pénz, a húr.
A húrt se húzhatom,
ha nincs rá alkalom.
Szeretni szép dolog,
mint nyári hajnalok.
Az ész fura jószág,
benne nincsen jóság.
Ahol az ész tiszta,
ott soha nincs vissza.
Szeretni szép dolog,
benne a szív dobog.
Az ész szakít, ha kell,
szívvel és a hittel.
Szív, a lélek csalhat,
ahol az ész hallgat.

leslie07 2012.11.16. 12:36:13

@küzdős: Azok a régi idok talán csak azért voltak másak, mert a tiltás és illegalitás miatt nem ért el a Vezeto Testulet keze kozvetlenul a gyulekezetekhez, és forditva a gyulekezetek sem értek ela Vezeto Testulet dolgaihoz.

A rendszerváltás elotti évek lehetetlenné tették, hogy bárki is kutakodjon Russell ,Rutherford, Knor, Franz és a tobbi életében.

Nem lehettunk ott New Yorkban 1965-ben
az elso kongresszusi terem átadásánál,amikor annak homlokzatát a Russell és Rutherford konyveit is díszíto útálatos bálvánnyal a kétszárnyú nappal és a két kobrakígyóval diszítették. Ha ott lettunk volna, akkor már akkor elgondolkodhattunk volna, hogy milyen gyokerei vannak az Ortorony szervezetnek.

Mi a rendszerváltás elott mégcsak eredeti kiadványokhoz sem juthattunk hozzá, amelyben ezek a bálványszimbólumok diszelegtek.

Igy naívan hittuk, hogy Booklynban a szentek székelnek, ezért bármit leírtak nekunk azt vakon elfogadtuk.

Amikor 1988-ban egy évvel a rendszerváltás elott a katonai szolgálat megtagadása miatt bebortonoztek, hittem és vallottam, hogy helyesen cselekedtem, hogy ott hagytam feleségemet két gyermekunkel az Ortorony szervezet utasítását kovetve, és vállaltam friss gerincmutét után szenvedések kozepette a bortonbuntetést, pedig háború sem volt, hogy bárkire lonom kellett volna.

A Biblia az tanítja, hogy az uralkodónak Istentol kapott joga, hogy hadsereget tartson fel a gonoszok kordában tartása végett.

Az Ortorony szervezet valamilyen furcsa oknál fogva ezt másként gondolta.

Ok még a civil szolgálatot is megtiltották. Nem érdekelte oket hány család ment tonkre a bortonévek miatt.

Bortonbuntetésem alatt a szervezetet nem érdekelte, hogy a családom mibol él.Soha egyetlen alkalommal sem látogatták meg családomat, hogy anyagi támogatást nyujtsanak nekik, ha már én az Ortorony szervezet utasításainak hu kovetése miatt nem gondoskodhattam róluk.

Visszagondolva így az ido távlatából, elcsodálkozom, hogy mennyire vakon kovettuk a Brooklyni aggastyánok utasításait egy olyan rendszerben,ahol állandóan ki voltunk téve a bortonveszélynek.

Elvárták tolunk, hogy illegális irodalomkészítéssel foglakozzunk, ahelyett, hogy enyhitették volna a katonai szolgálattal kapcsolatos merev hozzáállásukat legalább békeidoben,amikor senki senki ellen nem harcolt a hadseregben.

Ha ebben a dologban engedményt tettek volna azokban az országokban,ahol a katonai szolgálat megtagadását a torvény bubtette, elérhették volna, hogy ne kelljen illegalitásban végezni az irodalom készítést.

De hát a brooklyni aggastyánokat nem hívták katonai szolgálatra. Ok nem voltak bortonbuntetéssel fenyegetve.

Mikor bezzeg a huségnyilatkozatot kellett aláírniuk, akkor mindannyian aláírták. Magukkal szemben nem voltak oly szigorúak,mint a mezei tanúkkal szemben.
süti beállítások módosítása