"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Elfogadás 2.rész

2012/09/04. - írta: sefatias

Sok-sok hónapnyi bibliatanulmányozás, és vallástanulmányozás után arra a következtetésre jutottam, hogy a Biblia nem beszél arról, hogy lenne egy igaz vallás. És nincs is ilyen. Persze sokan felkaphatják erre a fejüket, mert általában mindenki abban a hiszemben tagja a saját vallásának, hogy az áll a legközelebb a Szentíráshoz. Nem tartom magam túl felkészült valláskutatónak, sőt, még a Bibliát sem olyan mértékben ismerem, amennyire szeretném. Mindettől függetlenül arra jöttem rá, hogy minden kis, és nagy egyházban vannak olyan szokások, hitnézetek, amelyekkel nem tudok azonosulni.

Abban is biztos vagyok, hogy minden létező egyházban vannak emberi problémák. Elkerülhetetlen, hogy ne legyenek súrlódások, sértődések, amelyek hónapokra, vagy évekre megmérgezik két keresztény életét. Nem hiszem, hogy találnék olyan egyházat, ahol az emberi konfliktusokat ki tudnák zárni anélkül, hogy ne süllyedjen le a képmutatás szintjére az emberi kapcsolat. Kétlem, hogy a jövőben valaha is találok olyan egyházat, gyülekezetet, amelyik minden tekintetben megfelel annak az ismeretnek, amit eddig megszereztem. Ezt a postot nem azért írom, hogy részletezzem, hogy melyik egyháznál mi nem tetszik. Viszont ez a nem tetszés, nem vonatkozik az egyház tagjaira,

Jelenleg minden keresztény vallás őszinte, hitét gyakorló tagját testvéremnek tekintem, függetlenül attól, hogy Baptista, Katolikus, Jehova Tanúja, vagy felekezeten kívüli. Rá kellett jönnöm, hogy a Biblia megértése sokkal bonyolultabb annál, mint, hogy egy egyházban keressem a pontos megértést. Viszont mindenhol vannak őszinte Istent kereső, és imádó emberek, akik nem tehetnek arról, hogy nincsenek tisztában minden apró részlettel, amit megtalálhatunk a Bibliában. Szerintem minden vallás tagságának nagy része készen kapja a hitét, azaz csupán azért hisz egy bizonyos tanításban, mert ott az a szokás. Biztos vagyok abban, hogy Jehova Tanúi közül a tagság 90 %-a nem tudná a Bibliából bebizonyítani, hogy miért az övé az igaz vallás. De abban is biztos vagyok, hogy ez az arány a Katolikus egyháznál is ennyi lehet. Azért ezt a két egyházat vettem számításba, mert ez az a két egyház, amelyre legjobban jellemző a kivagyiság, és a többi egyház lenézése. Viszont a tagság itt sem jobb a Deákné vásznánál, mint bárhol máshol. A múltkor megkérdeztem egy vallásos munkatársamat, hogy hisz-e a háromságban. Határozottan rávágta, hogy igen. Erre kérdezem tőle: akkor el tudnád nekem magyarázni? Ekkor egy határozatlan, szégyenlős „nem” volt a válasz. És szerintem a háromság hívő egyházak gyakorló hívei ugyanígy lennének vele. Ezért azt hiszem, hogy nem a pontos megismerésen van a hangsúly. Bár akinek többet adtak, attól többet is követelnek Ma számomra egy dolog a fontos: a lelkiismereti szabadság tisztelete. Tehát ha közösséget fogok választani, akkor a szempont az lesz, hogy ők mennyire tolerálják a véleménykülönbségemet, még ha az a különbség az én elmebeli képességeim korlátoltságának, vagy a tudás hiányának köszönhető. Azt hiszem ma a keresztények közötti szeretet abban is meg kell, hogy nyilvánuljon, hogy tiszteletben tartjuk egymás véleményét, és türelmesek vagyunk azok iránt, akik még nincsenek a mi megértési szintünkön, illetve bizonyos hitkérdésekben más megértésre jutottak, mint mi. Azok, akik azt hiszik, hogy a kijelentéseik, hitnézeteik megtámadhatatlanok, azok általában vallási türelmetlenséget mutatnak ki más gondolkodású emberekkel szemben. Ennek köszönhetjük az inkvizíciót, a vallásháborúkat, illetve Jehova Tanúinál a családi kapcsolatok szétszakítását, amit a kiközösítések okoznak. Persze ma már sem inkvizíció, sem vallásháborúk nincsenek. Sőt! Néhány hónappal ezelőtt az „Elfogadás” című postomban egy magas rangú Katolikus egyházfi szavait idéztem, ami némi szerénységet tükrözött a vallásával kapcsolatban. Mostanában ll. Helvét hitvallást olvastam, amelynek az előszavában fontos gondolatokat olvastam a más hitnézetű emberek iránti tiszteletről. Ez a hitvallás a Református egyház egyik alapműve. Ezt találtam benne:

„Mindamellett a reformátorok és hitvallásaink sem vonták kétségbe, hogy amennyiben a római katholicizmus körében is hirdetik a Krisztus evangéliomát, s kiszolgáltatják a két igaz sákramentumot is: bár sok tévedéssel elborítva, de bizonyos mértékig ott is jelen van a Krisztus egyháza. A református hitvallás – minden szükségképpeni ellentét mellett is – egynek tudja magát mindazzal, ami akár a Tridentinum előtti, akár a Tridentinum utáni római katholicizmusban valóban a Szentírás szerint való igaz keresztyén tanítás és élet… Az Isten Igéje szerint reformált egyház bennük is olyan mértékben ismeri fel a Krisztus egyházának jelenlétét, amilyen mértékben tanításuk és egyházi életgyakorlatuk a Szentírás helyes magyarázásának és alkalmazásának bizonyul. Ami pedig az evangéliomi keresztyénségen belüli különbségeket illeti: a református egyház a lutheri és az anglikán keresztyénséget önmagával együtt egy egyháznak: a Krisztus evangéliomi egyházának vallja. Nem közömbös a reformáció e három különböző iránya közötti belső meghasonlások iránt sem, de ezeket nem tekinti egyházszakadás jellegűeknek, vagy eretnek tévelygéseknek. Sem tanításukban, sem egyházi életgyakorlatukban nem lát olyan mérvű eltávolodásokat a Szentírástól, amikre „damnamus”-t volna kénytelen mondani. Az egységet és békességet kereső testvéri párbeszéd viszonyában van velük. Isten kezében levőnek látja azt a lehetőséget, hogy a belső ellentétek valamikor egy olyan közös hitvallásban oldódhatnak fel, amely nem elhallgatását vagy elkendőzését, hanem egy magasabb szintézisben való feloldódását jelenti majd a köztük levő különbségeknek, úgyhogy mindegyik a maga addigi hitvallásának kiteljesedését találja meg az Isten újonnan meghallott Igéjére közösen ráfelelő új hitvallásban.”

Nem arról van itt szó, hogy nézzük el mások helytelen hitnézeteit, esetleg bálványimádását, és mi is csináljuk. De nem mi vagyunk azok, akiknek ebben el kell ítélnünk a másikat. Mennyi az esélye annak, hogy egy 70 éves nénit meg tudunk győzni arról, hogy ne menjen gyónni? És egyáltalán van értelme? Inkább azt kell keresni a másikban, ami közös, amivel együtt tudunk működni. Azért támadni valakit, vagy éppen értelmi fogyatékosnak tartani, mert ő abban hisz, hogy 144000-en mennek az égbe, vagy, mert nem érti a háromság tant, vagy, mert akármit másként gondol, mint mi, azt hiszem bűn. Számomra nagyon szimpatikus az a nézet, hogy Krisztus egyháza magában foglalja a ma működő keresztény egyházakat. Sokszor tapasztalom azt, hogy nem csak tanítás, hanem egyéniség függő is a felekezetválasztás. Például vannak egyházak, amelyek nagyon kitárulkoznak az Istentiszteleteiken, Átéléssel, hangosan énekelnek, imádkoznak mindenki szeme láttára. Én erre képtelen vagyok. Nekem a csendes visszafogottabb összejövetelek jönnek be, amelyek jobban illenek az én egyéniségemhez. De ez vonatkozik a lelkipásztorra is. Hányan nem járnak az egyházuk összejövetelére, mert nem jönnek ki a plébánossal, vagy a lelkésszel? Rengetegen. És ilyenkor elmennek máshova. Vajon nem járna jobban mindenki, ha nem elitélve, lenézve tekintenénk a másik emberre, csupán azért, mert másként lát dolgokat, másként hisz? Mi a garancia arra, hogy a saját nézeteim, hitem pontosan megfelel a Szentírásnak? Azt hiszem semmi.

De abban is biztos vagyok, hogy el fog jönni egy pillanat, amikor minden ember előtt ott lesz a kérdés: a vallásom, az egyházam fontosabb számomra, vagy az hogy mindent Krisztus szerint csináljak? De ezt a pillanatot nem nekünk kell elhozni, hanem Jézus Krisztusnak. Ő fog mindenki számára nyilvánvalóvá válni, és akkor fog kiderülni, hogy mi is van valójában az emberek szívében. De addig nem a mi dolgunk lesz azt megítélni.

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr834755552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sting 2012.09.05. 11:12:01

"Sok-sok hónapnyi bibliatanulmányozás, és vallástanulmányozás után arra a következtetésre jutottam, hogy a Biblia nem beszél arról, hogy lenne egy igaz vallás. És nincs is ilyen "

Erre ahogy mondod,én is felkaptam a fejem :)

Tudnád ezt nekem bizonyítani,hogy tényleg nincs szükség vallásra,és hogy a biblia szerint, igaz vallásra sincs szükség?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 11:22:04

@Sting: tudod az az érdekes ebben, hogy nem látom értelmét ezt bizonyitani, de este irok erről, mert most mobilozok, és nem szeretek sokat irni. Viszont addig megforditanám a kérdésedet, és arra kérnélek, hogy te bizonyitsd be a bibliából, hogy van igaz keresztén vallás, és hogy miről lehet felismerni őket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 11:24:05

@Sting: jaa azt még hozzátenném, hogy én nem irtam azt, hogy nincs szükség vallásra. Szerintem van rájuk szükség

Sting 2012.09.05. 11:51:42

@sefatias:

Bocsi,akkor félreértettem. Tehát a véleményed,hogy vallásra szükség van,de nincs Isten előtt igaz vallás.

Annyira nem tudnám bizonyítani,csak szimplán józan paraszti ésszel vittem végig a logikát,amikor a bibliával kezdtem foglalkozni.

Pontosan azért kérdeztem,mert nem világos előttem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 12:27:53

@Sting: hát ez pont az a téma, ahol józan paraszti észre van szükség. ahogy a postból kiderül az egyetemes keresztény egyházban hiszek, azaz abban hogy a különböző keresztény felekezetek mind részét képezik valamilyen szinten az egyháznak. Mindegyiknek megvan az előnye, és a hátránya egymással szemben. Ezek a felekezetek mind elősegitik valamilyen formában egykeresztény szellemi fejlődését, és abban a pillanatban, ahogy egy keresztény lehorgonyoz egy felekezetnél, és kijelenti, hogy ez az egyetlen igaz, akkor abban a pillanatban elvágja maga előtt a további szellemi fejlődés lehetőségét. Ugyanis nem lehet ezt kategorikusan kijelenteni, mert minden egyháznak megvannak a maga hibái. Ez olyan, mintha azt akarnánk eldönteni, hogy melyik a legfinomabb étel, vagy a legszebb ruha. Bár egy kicsit fura ez a szemléltetés, de a vallás igazzá tételében is ugyanúgy szerepet játszanak személyes izlések, neveltetés, szokások. Bár sok egyház próbálkozik különböző bizonyitékokkal alátámasztani igaz voltát, ezek legtöbb esetben inkább önigazoló próbálkozások, amelyek komoly vitát szülnek, teljesen feleslegesen. te mióta próbálkozol ennek meghatározásával?

Sting 2012.09.05. 12:52:56

Na, most valahogy belekeveredtem,szóval J.T voltál,és most úgy gondolod,hogy az "egyetemes keresztény egyház "-ban hiszel?

Ez hogy értendő? Ebbe beletartoznak több vallások is? Vagy csak a katolicizmus?

Egyébként én mindig is hittem Istenben,de mostanság kezdett tudatosulni bennem,hogy
valami itt igen bonyi,és változást érzek sok millió embertársammal együtt,és ebben igen szilárdan hiszek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 13:49:56

@Sting: igen az egyetemes keresztény egyházban hiszek, amibe beletartozik a római katolicizmus is. Úgy hiszem, hogy minden egyház bizonyos részigazságokat birtokol. Ki többet, ki kevesebbet. És ha lehorgonyzol egynél, akkor ezzel elitélheted azt az egyházat, amelyik jól tanit valamit, amit a tied nem, és az előitéleted miatt, talán elveszited a lehetőséget a továbbfejlődésre. Ezért kell nyitottnak lenni a többi egyház, és egyháztag előtt, és ahogy irtam, ezért kell olyan felekezetet választani, ahol a lelkiismereti szabadságodat tiszteletben tartják, és nem itélnek el azért, ha valamiben nem tudod elfogadni, az adott egyház tanitását

Sting 2012.09.05. 14:49:15

@sefatias:

Még mindig nem értek valamit...,tehát azt akarod mondani,hogy a te meglátásod szerint,minden egyházból ki kell szedni az adott személynek azt,amit maga számára megfelelőnek tart,az Isten hittel kapcsolatban,és amit rossznak tart,azt meg elvetni?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 14:53:52

@Sting: Ha erre a kérdésre egy szóval lehetne válaszolni, akkor azt mondanám, hogy igen. De azért nem ilyen egyszerű a sztori

Sting 2012.09.05. 15:21:21

@sefatias:

Huuu,ez tényleg nagyon kavarcos :)

De csak úgy egymagában nem lehet az ember,kell az Isteni fegyelem, nem? Valami összetett dolog,ami összefogja az egészet.
Nekem úgy jött le,ahogy kutakodtam ebben az egész témakörben,valahogy olyan érzést ad át nekünk embereknek az egész biblikus útbaigazítás,ami arra ad következtetni,mintha a szavaiban, egységet és erőt akarna elénk tárni Isten.
Egy átfogó,de ugyanakkor olyan érzést vált ki az emberben,hogy valaminek ugyanazon követői legyünk.
Nekem azt sugallja a biblia,hogy Isten mondja meg,hogy mi a helyes, mit kövessünk,és hogy ne mi emberek próbáljuk összeszedegetni a magokat,hanem minden meg van,csak kövessük azt,de egy irányelvvel,amit Isten határoz meg.
Na most ezt az egységes,mondjuk úgy utat kutatgatom,mert Isten mindig egy saját népről beszélt,meghatározott dolgokat,és azon kívülieket,nem fogadta el.
Néhány ellenvéleményt olvastam,és elgondolkodtatott az is,hogy itt sokkal többről lehet szó,minthogy magunk szedegessük össze,mit s hogyan kell.
Azt gondolom,lehet rosszul,amit említettem is,hogy adva van miden Isten részéről,csak el kell fogadni.

Eléggé összetett,de csak kiigazodok majd valahogy :)

Sting 2012.09.05. 15:25:32

@sefatias:

Egyébként megfigyeltem,a környezetemben ,aki csak kicsit is Isten létezése párti,hogy hol van az igaz vallás,hol található...érdekes,de nehéz összerakni a mozaikokat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 15:31:25

@Sting: nem olyan bonyolult ez. Majd otthon kifejtem jobban. A biblia azt mondja. Hogy a szent szellem fog tanitani mindenkit az igazságra. Ha van bibliád, és nyitott az elméd, meg a szived, akkor egy kis türelemmel meglátod az igazságot. Nem az egészet, hanem egy darabját. Mert olyan ember nincs, aki mindent pontosan tud, és ért

Sting 2012.09.05. 15:49:23

@sefatias:

Értelek,de mindig hiányt éreztem,mikor beszéltem az adott témáról másokkal,akiket érdekelt is.
Hiányt abban,hogy hol van az emberekben,az a törekvés,amit szinte belénk kódolt, az ember teremtésénél,az összetartozást,nem csak emberileg,hanem az imádatban is,amivel Istennek akarnánk tetszeni.
Nem tudom,hogy fejezzem ki,de kell lenni egységnek mindenben,amit Isten létrehozott. Eleve nem lehet ez másképpen,mert akkor nem lenne Isten igazságos,de mivel Ő szerető,így csak egységes akaratot,szívet hozhatott létre. Bár szabad akarattal alkotott embert,de adott egy meghatározott keretet,ahogy az édenben is az első emberpárnak. azon belül mozoghattak,de a letérés utánra,szabályokat határozott meg.
Én azt érzem,hogy az Istenhittel kapcsolatban is,valahova kell tartozni,aztán majd dönt felettünk,hogy mit követünk,nem?
Engem ez a téma nagyon foglalkoztat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 16:07:32

@Sting: ezt úgy írtad mintha csak az én fejemből szedted volna ki ezt a gondolatot. Nagyon egyetértek veled. Remélem este tudunk erről részletesebben beszélni. Én is érzem azt a belénk kódolt vágyat, hogy egy közösség tagjaiként imádjuk a teremtőt, egymás épülésére

reboot (törölt) 2012.09.05. 16:08:30

@Sting: ha egy fiatal belefut mondjuk a golgota keresztény gyülekezet nyilvános evangelizációjába, és megtetszik neki, majd elmegy az összejövetelükre, és még jobban megtetszik neki, oda jár rendszeresen, mert az tetszik neki... (jóra tanítják, istenhitre, becsületes, keresztény életvitelre...)

gondolod Isten később megítéli őt, hogy jól, vagy rosszul választott vallást??

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 17:15:54

@Sting: Na most van egy kis időm. Ez a post nem vallás ellenes írás. Ellenkezőleg. Szilárd meggyőződésem, mind emberi vágyaimat tekintve, mind a szentírás erre vonatkozó részét, hogy egy keresztény embernek közösségben kell imádnia az istent. Szükség van egy gyülekezetre, amelynek tagjait testvérként tekinted, és szolgálod őket amivel csak tudod. Hiszem, hogy szükségünk van társakra az imádatban, mert különben nem tudnánk épülni. De ha a tanításaik alapján megvizsgálom az egyházakat, mindig van olyan dolog, hitnézet, szokás egy felekezetnél, ami nem teljesen szentírási, vagy éppen szentírás ellenes. Hogy mondjak egy példát, itt az eleve elrendelés. Ez egy igen vitatott tantétel. De a református egyház egyik alaptanítása. Na most mi van akkor, ha református vagy, és az egyházad minden tekintetben megfelel, csak épp az eleve elrendelést nem érted, vagy nem tudod elfogadni? Tehát református létedre nem hiszel a vallásod egy alaptanításában. Akkor el kel hagynod az egyházat, ahová a családod, és a barátaid járnak? Nem!!! Nem kell elhagynod. Olyan református leszel aki nem hisz az eleve elrendelésben. Ez baj? nem az. A lelkipásztor meg fog vetni ezért? nem. senkit nem érdekel, mert a te dolgod. Elismert tagja lehetsz az egyházadnak, és tiszteletben tartják a lelkiismeretedet. Ennyi.

Sting 2012.09.05. 17:53:22

@reboot:

Tisztában vagyok azzal,hogy sok vallás és felekezet van,különböző előnyökkel,vagy hátrányokkal,de ez emberfüggő,ki hogy és miként tekinti ezeket. Mert lehet az egyiknek,előny,viszont ugyanakkor az a másiknak hátrányt jelenthet.
Azt hiszem,mivel Isten tökéletes,így minden létrehozása is az.
Arra rájöttem,hogy a tulajdonságai,ahogy a biblia ki is fejti,csodálatosak,egy nagy és mindenki Atyja, csakis az előnyét akarja a teremtményeinek.
De ugyanakkor szigorúságra véltem rá találni,ami behatárolja,hogy hova tartozzon az az ember,aki majd részesülhet,mondjuk azokban az áldásokban,mint ami engem nagyon megfogott,és a csontjaimban érzem,hogy nagyon is valós lesz,de ez csak töredéke a sok ígéretének,amiről tudjuk,hogy mindig beteljesítette,amit kijelentett.
Szerintem,nagyon is érdemes mindent pontosan megtudni,mit vár el tőlünk Isten. Egyszerűen nem értek meg vallásosnak mondott embereket,akik egy részét elfogadják Isten ígéreteinek,más részén viszont mosolyognak,talán szava hihetetlennek tartsák Őt? De ezt is mint minden mást Ő ígérte meg,és soha nem mondott valótlant,amit ne tette volna meg.

Biztos vagyok benne,hogy te sokkal jobban ismered ezeket a részeket,figyeld csak:

Ézs 45:18

"Mert így szól az Úr, aki az egeket teremté; Ő az Isten, aki alkotá a földet és teremté azt és megerősíté; nem hiába teremté azt, hanem lakásul alkotá: Én vagyok az Úr és több nincsen!"

Ézs 9:6,7

"Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának, békesség fejedelmének!
Uralma növekedésének és békéjének nem lesz vége a Dávid trónján és királysága felett, hogy fölemelje és megerősítse azt jogosság és igazság által mostantól mindörökké. A seregek Urának buzgó szerelme mívelendi ezt!"

Zsolt 37:10,11

"Egy kevés idő még és nincs gonosz; nézed a helyét és nincsen ott.
A szelidek pedig öröklik a földet, és gyönyörködnek nagy békességben "

Ézs 2:4

"Ki ítéletet tesz a pogányok között, és bíráskodik sok nép felett; és csinálnak fegyvereikből kapákat, és dárdáikból metszőkéseket, és nép népre kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanul."

Ézs 32:18

"Ki ítéletet tesz a pogányok között, és bíráskodik sok nép felett; és csinálnak fegyvereikből kapákat, és dárdáikból metszőkéseket, és nép népre kardot nem emel, és hadakozást többé nem tanul."

Mik 4:4

"s kiki nyugszik az ő szőlője alatt és fügefája alatt, és senki meg nem rettenti őket, mert a Seregek Urának szája szólott."

Ézs 65:21-24

"Házakat építnek és bennök lakoznak, és szőlőket plántálnak és eszik azok gyümölcsét.
Nem úgy építnek, hogy más lakjék benne; nem úgy plántálnak, hogy más egye a gyümölcsöt, mert mint a fáké, oly hosszú lesz népem élete, és kezeik munkáját elhasználják választottaim.Nem fáradnak hiába, nem nemzenek a korai halálnak, mivel az Úr áldottainak magva ők, és ivadékaik velök megmaradnak.
És mielőtt kiáltanának, én felelek, ők még beszélnek, és én már meghallgattam"

Ézs 11:6-9

"És lakozik a farkas a báránynyal, és a párduc a kecskefiúval fekszik, a borjú és az oroszlán-kölyök és a kövér barom együtt lesznek, és egy kis gyermek őrzi azokat;
A tehén és medve legelnek, és együtt feküsznek fiaik, az oroszlán, mint az ökör, szalmát eszik;
És gyönyörködik a csecsszopó a viperák lyukánál, és a csecstől elválasztott a baziliskus lyuka felett terjengeti kezét:
Nem ártanak és nem pusztítnak sehol szentségemnek hegyén, mert teljes lészen
a föld az Úr ismeretével, mint a vizek a tengert beborítják."

Ján 5:28.29

"Ne csodálkozzatok ezen: mert eljő az óra, amelyben mindazok, akik a koporsókban vannak, meghallják az ő szavát,
És kijőnek; akik a jót cselekedték, az élet feltámadására; akik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására."

Sting 2012.09.05. 18:11:59

@sefatias:

Teljes mértékben,értem amit írtál.
De van valami,amit nem értek. Ha már egyszer,meg lettünk alkotva,akkor gondolom,de inkább tudom,hogy Istennek terve volt mindenre. Így meghatározhatta,azt is hogy mi módon imádjuk,cselekedjük az elvárásait,nem?
Valami rendszernek kell lennie most is,mint azokban az időkben,amikor közvetlen szólt emberekhez,vagy amikor a fia Jézus a földön járt.
Egyszerűen egy egységre gondolok,amit többször olvashatunk a bibliában.
Én úgy érzem, azért van ennyi vallás,mert általában maguk,a vallások szabnak meg dolgokat,és így tulajdonképpen homályba merül az igazi elvárása Istennek. Valami konkrét szabályoknak,elvárásoknak kell lenniük a bibliában,hogy mit kell,vagy mit nem szabad tenni,nem?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 18:13:44

@Sting: "Azt hiszem,mivel Isten tökéletes,így minden létrehozása is az. "

Látod pont itt a lényeg. Isten nem egyszerűen tökéletes. Azok mi leszünk. Isten sokkal több annál. Bölcsebb, okosabb, mindent jobban tud, mint mi. Azt is, hogy mire van szükségünk. És pontosan tudja, hogy tökéletlenek, korlátoltak vagyunk. Akiket befolyásol a kultúra, a neveltetés, a képzettség. És ezért mindannyian teljesen másképp gondolkodunk, érzünk, és alkotunk véleményt. Szerinted egy mindent tudó,látó Istentől, aki mindezekkel tisztában van, bölcs lépés lenne egy rendkívül szigorú rendszer létrehozása, amit alig lehet megtalálni?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 18:14:53

@Sting: "Így meghatározhatta,azt is hogy mi módon imádjuk,cselekedjük az elvárásait,nem?"

De! Össze tudnád foglalni, hogy mik ezek az elvárások?

Sting 2012.09.05. 18:18:58

@sefatias:

Nekem az úgy nem kerek,hogy vagyok egy vallásban,de vannak dolgok,amivel nem akarok,tudok azonosulni,szerintem ezért is kellene keresni,az igaz vallást,mert biztos,hogy rendelkezett ilyenről is Isten.
Kell ilyennek lennie,mert ha maga Isten tökéletes,akkor az irányelveinek is azoknak kell lenni.
Huuu,nem tudom,de ez nagyon a levegőben van,lehet most következik az az idő,amikor más hatalom rak majd rendet,az Isteni hatalom,akárhol járok,csak panasszal vannak tele az emberek,meg egyre többen emlegetik Istent,hogy majd ha eljön stb....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 18:21:15

@Sting: hát erről van szó. ezt írtam a postban is: "De abban is biztos vagyok, hogy el fog jönni egy pillanat, amikor minden ember előtt ott lesz a kérdés: a vallásom, az egyházam fontosabb számomra, vagy az hogy mindent Krisztus szerint csináljak? De ezt a pillanatot nem nekünk kell elhozni, hanem Jézus Krisztusnak. Ő fog mindenki számára nyilvánvalóvá válni, és akkor fog kiderülni, hogy mi is van valójában az emberek szívében. De addig nem a mi dolgunk lesz azt megítélni."

Nem vagyunk abban a helyzetben, hogy egy vallást igaznak, vagy hamisnak jelentsünk ki. De eljön az a pillanat, amikor majd mindenkinek lehetősége lesz a helytelen nézeteit kiigazítani

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 18:22:33

@Sting: Kell ilyennek lennie,mert ha maga Isten tökéletes,akkor az irányelveinek is azoknak kell lenni.

Hát akkor keresgesd. Hogyan állsz neki? mik a szempontok?

Sting 2012.09.05. 20:11:58

@sefatias:

Egyenlőre még nem teljes a kép. Mondjuk úgy, hogy meg van már minden,csak éppen össze kellene raknom,mint egy mozaik képet,,valahogy így tudnám jellemezni,a jelenlegi helyzetet.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 20:12:46

@Sting: akkor irigyellek :) nekem az a kép elég messze van

Sting 2012.09.05. 20:16:29

@sefatias:

Egyébként benned milyen hatást vált ki,vagy mit gondolsz azokról a b.versekről,amiket beidéztem? Annyira valóságosnak érzem,olyan mint amikor egy szerető szülő vigasztalja a csemetéjét,mikor az bajban van,és nem lát megoldást,hogy nyugodjon meg,minden rendben lesz,és a kis csemete bízik a szülőben,hisz mindig segített rajta :)

Sting 2012.09.05. 20:18:18

@sefatias:

Hidd el az én helyzetem sokkal rázósabb még,mint a tiéd,hisz te már megállapodtál.
De egyben számomra ez így izgalmas is,mert érzem,hogy célt nyert az életem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 20:38:53

@Sting: egyébként én nem állapodtam meg. viszont elmondhatnád, hogy neked milyen célt nyert az életed

Sting 2012.09.05. 21:01:48

@sefatias:

Visszatéréshez hasonlítanám,mintha lenne lehetősége valakinek arra,hogy az állandó honvágya ne gyötörje tovább,és visszatérhessen a régi megszokott otthonába.
Úgy gondolom,hogy Isten lehetőséget ad nekünk,embereknek is,hogy részesei lehessünk,az eredeti tervének,és ezért is adta nekünk Jézust,hogy megváltson minket,és ezeknek a valós ígéreteinek élvezőivé válhassunk.
Ezért tartom nagyon fontosnak,hogy jó irányt vegyek ezekben a kérdésekben .

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 21:09:10

@Sting: egy kicsit azért lehetnél konkrétabb

Sting 2012.09.05. 22:32:37

@sefatias:

Hogy milyen célt? Ezt kérdezted,igaz?

Mivel Isten nem azzal a tudattal hozta létre a legbecsesebb teremtményét,hogy elfogadóvá váljon benne, az a jelenlegi tény,hogy egyszer meg kell majd betegednie, aztán halnia,és ez a rövid időszak is gyötrelemmel legyen teli,hanem eleve az örök élet tudatával alkotta meg az embert,mint egy koronáját a teremtésműveinek. Vagyis az a vágy,hogy ha tehetné az ember,soha nem akarna meghalni,még így szenvedve sem,nemhogy egészségesen,gondok,bajok nélkül.
Mindezt több felmérés is mutatja ,amit készítettek azok a szakemberek,akik azt kutatták,hogy az ember amikor érzi,vagy tudja,hogy rövidül az élete, valójában mit is szeretne. Hogy, hogy vélekedett nagy százaléka a felmérésben résztvevőknek?

"Csak még egy kicsit élhessek "

Az embernek ez a kérése,vágya, végtelen lenne.Ha azt vesszük alapul,amilyen tudattal alkotta meg Isten az embert,akkor ez az érzés teljesen természetes.
Megszokásból mondják sokan,hogy "ez az élet rendje,nyugodjunk bele "
Pedig ez nem így van,csupán csak is addig,amíg nem érezzük a halál szelét,onnantól az életösztön sokkal nagyobb. Még akik kómában vannak ,azoknál a betegeknél is megállapították,hogy tudat alatt is működik ez az életösztön,és akik hisznek Isten létezésében, hogy Ő hozott létre minden életet a földön,akkor nem is lehet a felmérések eredményén csodálkozni.
Joggal hihetjük el azokat a megtörténésre váró eseményeket,amelyekről a biblia több helyen is ír.

Hát nem elég cél egy ember életében,ha tudja,hogy Isten nem hazudik,és elfogja érni az emberiség ezt az állapotot?
Csakhogy itt ezért tenni is kell,de elsőként,megismerni Istent,hogy milyen tulajdonságai vannak,és,hogy szerető,nem akarja,hogy bárki is elvesszen.
Részben ezért is fontos,hogy azt az utat járjuk,ami Istennek kedves,nem pedig ,amit maga az ember alakít ki,vagy gondol el,érzem,hogy itt többről van szó. Egy megalapozott,határozott irányelvről,csak össze kell,hogy rendeződjön ,mi is az,amit elvár tőlünk az Alkotónk.
Szerintem nagy a tét,élet vagy halál!
De semmiképpen sem gyötrő félelemről szól a történet,ellenkezőleg,egy izgalmas igazi "életről" mert ami most van, egy nagy semmi,közel nem ez volt Istennek az eredeti szándéka.
Tehát én azt gondolom,hogy nem mindegy,hogy cselekszünk,vagy gondolkodunk,az "igaz" vallás tekintetében.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 22:39:15

@Sting: Akkor megfogalmaznád, hogy te hogyan gondolod?

Sting 2012.09.05. 22:45:47

@sefatias:

Jajjj,asszem már mondtam,hogy még ezt nem tudom pontosan,de remélem majd alakul .

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.05. 22:56:31

@Sting: tudod szerintem aki közel van a célhoz, az pontosabban meg tudja fogalmazni azt amit el szeretne érni. Nálad ezt nem látom. Nézd csak mit írt Pál:
1.Kor.9.:24, 26
Ugye tudjátok, hogy a versenypályán sok versenyző fut, de csak egyikük lesz a győztes, és ő kapja a díjat? Úgy fussatok, hogy győztesek legyetek!
Én nem céltalanul futok (nem a bizonytalanra), hanem egy meghatározott cél felé. Úgy küzdök, mint egy ökölvívó, aki eltalálja az ellenfelét, és nem a levegőbe csapdos.

és nem a levegőbe csapdos.

Levegőbe csapdosni azt jelenti, hogy mellé ütsz. ez akkor van ha már nem nagyon tudod koordinálni a mozgásodat. És a levegőbe ütés sokkal több energiát emészt fel, mint egy betalált ütés. Te nem látod még a célodat. Csak üres frázisokat. Mert bár az általad idézett versek jók, és sokat jelentenek a hívőknek, az igaz vallás keresésében semmit nem segítenek. Egy kicsit olyan, mintha úgy keresnéd a tűt a szénakazalban, hogy van egy másik tű a kezedben, amivel össze tudod hasonlítani az elveszettet, és fel tudod ismerni, hogy ez az igazi tű. De az esélyeid, egy másik tűvel nem nőnek. Sőt!!

Sting 2012.09.05. 23:07:59

@sefatias:

"Szerinted egy mindent tudó,látó Istentől, aki mindezekkel tisztában van, bölcs lépés lenne egy rendkívül szigorú rendszer létrehozása, amit alig lehet megtalálni?"

Úgy tudom,hogy Isten csak annyit vár el,amennyit meg tudunk tenni,és Ő boldognak akar majd bennünket látni,hisz az ígéretei,erre következtetnek.
Itt nem a szigorúságra értettem,hanem a határozott elvárásokra,hogy kell lennie erős lábakon álló törvénynek,amit maga Isten határozhat csak meg.
Nézzük csak,azt az eseményt,amikor Jézus bement az Ő Atyja házába,és meglátta,hogy a tevékenységükkel meggyalázzák az imádati helyet az árusok,haragra gerjedt,és nagyon is határozottan űzte ki őket onnan.

Sting 2012.09.05. 23:18:14

@sefatias:

Teljesen igazad van.
Pontosan,azt próbáltam elmondani,hogy már van célom,tudom merre akarom venni az irányt,ismeretem teljes meggyőződésen alapszik. De csak addig a pontig jutottam el,hogy felismertem,Isten hiteles dolgokat közöl velünk,vagyis íratott le. Tehát nem kételkedek.
A megvalósítás a kemény menet,hogy melyik út legyen az igaz,hisz a biblia csak két útról beszél,vagyis közép az nincs Isten előtt,hideg,meleg,ebben határozott. Ezért is gondolom,hogy az elvárásai is ugyanilyen határozottak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.06. 04:27:18

@Sting: "Úgy tudom,hogy Isten csak annyit vár el,amennyit meg tudunk tenni,és Ő boldognak akar majd bennünket látni,hisz az ígéretei,erre következtetnek."

Pont azért, mert Isten csakis annyit vár el tőlünk, mint amennyit tudunk adni, nem várja el, hogy képzett geológusok, fizikusok, történészek, teológusok legyünk. Ugyanis egy igazán pontos döntéshez ezekre lenne szükségünk. Ezért nem kell az igaz vallást keresni, mert, egyrészt ez felülmúlná a képességeinket, másrészt meg mivel másokét is, ezért nincs is olyan.

"A megvalósítás a kemény menet,hogy melyik út legyen az igaz,hisz a biblia csak két útról beszél,vagyis közép az nincs Isten előtt,hideg,meleg,ebben határozott."

Milyen két útról? mik az azonosítási feltételei a keskeny ösvényen járásnak?

reboot (törölt) 2012.09.06. 08:27:39

@Sting: köszönöm a válaszod, sajnos sokra nem mentem vele..., de ne gond, majd mással biztos sikerül elbeszélgetned... azért adok egy kis útravalót mielőtt elköszönök tőled, ha már idéztél jézus krisztustól (az idézetedet megelőző szövegkörnyezet)

(János 5:17-27) . . .„Az én Atyám mindmostanáig folyton munkálkodik, és én is folyton munkálkodom.” 18 Emiatt aztán a zsidók még inkább azon igyekeztek, hogy megöljék őt, mert nemcsak hogy megszegte a sabbatot, hanem Atyjának is nevezte az Istent, egyenlővé téve magát az Istennel. 19 Jézus azért még ezt mondta nekik válaszul: „Bizony, bizony mondom nektek, a Fiú semmit sem tehet a maga kezdeményezéséből, hanem csak amit lát, hogy az Atya tesz. Mert amiket Az tesz, azokat teszi hasonlóképpen a Fiú is. 20 Mert az Atya vonzalmat érez a Fiú iránt, és megmutatja neki mindazt, amit ő maga tesz, és ezeknél nagyobb cselekedeteket is mutat majd neki, hogy álmélkodjatok. 21 Mert ahogy az Atya feltámasztja a halottakat, és megeleveníti őket, úgy a Fiú is megeleveníti azokat, akiket akar. 22 Mert az Atya senkit sem ítél, hanem az egész ítélkezést a Fiúnak adta át, 23 hogy mindenki tisztelje a Fiút, mint ahogy az Atyát is tisztelik. Aki nem tiszteli a Fiút, nem tiszteli az Atyát sem, aki küldte őt. 24 Bizony, bizony mondom nektek, aki hallja a szavamat, és hisz annak, aki küldött engem, örök élete van, és nem kerül ítélet alá, hanem átment a halálból az életbe. 25 Bizony, bizony mondom nektek, eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallani fogják az Isten Fiának hangját, és akik hallgatnak rá, élni fognak. 26 Mert ahogy az Atyának élete van önmagában, úgy a Fiúnak is megadta, hogy élete legyen önmagában. 27 És hatalmat adott neki arra, hogy ítéletet tartson, mivel Emberfia. . .

[1] Atyjának is nevezte az Istent, egyenlővé téve magát az Istennel

[2] mindenki tisztelje a Fiút, mint ahogy az Atyát is tisztelik

[3] örök élete van

[4] átment a halálból az életbe

[5] eljön az óra, és az most van, amikor a halottak hallani fogják az Isten Fiának hangját, és akik hallgatnak rá, élni fognak

---

[1] Atyjának ... egyenlővé

[2] tisztelje ... ahogy az Atyát

[3] van

[4] átment

[5] most ... halottak ... élni fognak

---

javasolnám nem az igaz vallás, hanem az igaz HIT megtalálását, isten áldjon!

Sting 2012.09.07. 21:16:22

@reboot:

Kérdezed:

" Ha egy fiatal belefut mondjuk a golgota keresztény gyülekezet nyilvános evangelizációjába, és megtetszik neki, majd elmegy az összejövetelükre, és még jobban megtetszik neki, oda jár rendszeresen, mert az tetszik neki... (jóra tanítják, istenhitre, becsületes, keresztény életvitelre...)

gondolod Isten később megítéli őt, hogy jól, vagy rosszul választott vallást?? "

Elnézést,lehet kicsit magamnak fogalmaztam, konkrétabbnak kellett volna lennem.
Én erre szoktam mondani,hogy mindenkinek szuverén joga oda tartozni,ahova szeretne vallásügyileg is. De,ott van az a "de" ami nagy kérdés,melyik út a kijelölt? Mert bizony hasonló gondolkodásúak,egyazon úton haladnak,és Isten két utat jelöl meg. Ezen a téren,nem az a lényeg,hogy mi mit tartunk igaznak,hanem hogy Isten melyiket jelölte ki,hisz akkor nem beszélt volna arról a két útról.

Vajon,ha nem így lenne,akkor miért írt volna ilyenről? Minden ember másképpen határozza meg az életét,a felfogásokat az élet nagy kérdéseiben.Tulajdonképpen
akkor a valláskérdés egyéni lenne,semmi olyant nem kellene tenni,ami esetleg Istennek kedves? Mi kedves Istennek? A jó tulajdonságok gyakorlása,alap,csak erre lehet építeni.
Viszont minden ember külön egyéniség,más és más tervekkel,nem beszélve a gondolkodás sokszínűségeiről,ez magában foglalja,hogy egyéni nézőpontunk legyen mindenben. Mit eredményezett ez Ádámnál és Évánál? Halált. Pedig Isten meghatározta mit kell tenni,és mi az amit el kell,hogy kerüljenek,különben ez és ez lesz a következménye. Na most,én azt gondolom,hogy most is kell lenni ilyen irányzatnak,ami vagy-vagy alapon van Isten előtt. Többek között ez is igazolja, Isten két útra vonatkozó példázatát,amit leíratott.
Nem is tudom,de nem hiszem,hogy elég lenne csak jónak lennünk stb...
Szerintem van igaz vallás,végig ilyen irányú a biblia.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.07. 21:33:02

@Sting: "Elnézést,lehet kicsit magamnak fogalmaztam, konkrétabbnak kellett volna lennem."

Hát igen.. elég homályosan fogalmazol. Valójában nem mondasz semmit. Kissé royroyroy-os a stílusod. Szavaidból, sarkos megfogalmazásaidból látszik, hogy Tanú vagy

"De,ott van az a "de" ami nagy kérdés,melyik út a kijelölt?"

Már többször kérdeztem, és most is megteszem: Szerinted mi alapján lehet megtalálni az Isten által kijelölt utat? Mik a jellemzői?

"Ezen a téren,nem az a lényeg,hogy mi mit tartunk igaznak,hanem hogy Isten melyiket jelölte ki,hisz akkor nem beszélt volna arról a két útról."

Egész pontosan melyik két útról beszélt? És már megint itt a kérdés, hogy miről lehet felismerni a keskeny ösvényt?

"Vajon,ha nem így lenne,akkor miért írt volna ilyenről?"

Egész pontosan hol ír a Biblia a keskeny ösvény felismerő jeleiről? Mik az azonosító kódok?

"Tulajdonképpen
akkor a valláskérdés egyéni lenne,semmi olyant nem kellene tenni,ami esetleg Istennek kedves? Mi kedves Istennek?"

És még egyszer: Ma mitől kedves Istennek egy vallás?

"Isten meghatározta mit kell tenni,és mi az amit el kell,hogy kerüljenek,különben ez és ez lesz a következménye. "

Ma mit határozott meg Isten? Mit kerüljünk el?

"Szerintem van igaz vallás,végig ilyen irányú a biblia. "

Szupi. Mi alapján mondod ezt, és mi alapján azonosítod be?

Az az érzésem, hogy vagy egy újabb Biblia ismeret nélküli Jehova Tanúja vagy aki azt hiszi, hogy mivel áttanulmányozta a mit tanít könyvet, akkor már a kisújjábban van minden, vagy pedig egy régi maszatolós Tanú, aki mindig újabb és újabb nicknéven rombolja a szellemi előrehaladás lehetőségét. Nem bánnám, ha a nézeteidet konkrét érvekkel támasztanád alá. Addig reboot se fog veled időt pocsékolni, mert sajnos a semmitmondásra nincs időnk. Vagy mutass utat, vagy keresd meg!!

Sting 2012.09.07. 21:48:39

@sefatias:

Jajj,úgy látom félreértés van.
Nem számítottam arra,ha kicsit a periférián vagyok,akkor ilyen ridegen fogadtok,nincs bennem semmi ártó szándék,csak felvetéseket mondok,a saját meglátásaimat. Nem kell beazonosítani senkivel sem,nem kell félni tőlem,nem rontok én szellemi fejődést,annak előremenetelét sem . Ne legyetek már ilyen ellenségesek,ha esetleg nem úgy látom a dolgokat mint ti.

Kicsit később meg próbálok válaszolni neked,most mennem kell,de majd jövök.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.07. 22:32:12

@Sting: nem az a baj, hogy nem úgy látod ahogy mi. Ez nem az a fórum, ahol csak azok a jó srácok, akikkel együtt forog az agyunk. Az igazság az, hogy elég jól működik itt az ami a tanúk között nem, hogy különböző véleményű emberek jókat tudnak beszélni egymással.
Szóval nem az a baj, hogy te másként látod a dolgokat, hanem az,hogy (és ne sértődj meg, nem bántásból írom) valójában nem is látod sehogy. Csak azokat a frázisokat ismételgeted amik egy kereszteletlen hírnök számára elérhető infó. De semmi konkrétumot nem írsz, és a válaszokat kerülöd.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.07. 22:45:31

@Sting: jaaa és

" Ne legyetek már ilyen ellenségesek"

Nem vagyunk. Távol álljon tőlünk. Csak egyre kevesebb időnk, és türelmünk van a mellébeszélésre. Kaptál pár kérdést, válaszold meg őket

Niro 2012.09.09. 18:35:41

Látom érik benned a Niroizmus, főleg mivel ez egy egyház nélküli hit;)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 19:52:44

@Niro: Akkor rosszul értelmezted a postot. Én hiszek az egyházban. Hiszek az egyetemes egyházban. Viszont a vallás, és felekezetnélküli hitben hiszek, ami a szentíráson, és az önálló véleményalkotáson alapul. A fészbuk profilomra régóta ez van kiirva:

Nincs vallásom. Csak hitem. De ennyi elég is

Sting 2012.09.09. 20:39:21

@sefatias:

"Kaptál pár kérdést, válaszold meg őket"

Ez most komoly ? :D

Elég sajátos a modorod :)
Egyébként nem vagyok hülye gyerek,akit utasítgassanak :)

Ha akarok,és lesz kedvem,majd válaszolok :):):)

De azért nincs harag :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:41:39

@Sting: hát jja. A modorom hagy néha némi kivánnivalót maga után. Alapvetően bunkó vagyok. De szerintem ez itt most nem jött elő. Persze a kérdésekre nem kell válaszolnod. Meg is értjük, ha nem teszed. Hozzászoktunk.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:46:34

@Sting: :) engem? :) nem lehet. Emiatt ne aggódj. Tényleg komolyan mondtam hogy alapvetően bunkó vagyok, és olyan vastag bőr van a képemen, hogy a legmegalázóbb sértéseket is simán fogadom. Úgyhogy nem bántottál meg. Ha valamiért zavarna a kommented, akkor törölném. de eszemben sincs. Örülök hogy itt vagy. Itt mindenki olvashat, és hozzászólhat :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:48:07

@Sting: mondjuk ha azt mondanád hogy bakfitty. Akkor már felmenne bennem a pumpa.(ez egyébként akkor fordult elő velem utoljára, mikor melléültem a vécén)

Sting 2012.09.09. 20:50:07

@sefatias:

Egyébként az egyik hátulütője ennek a rendszernek, meg kell hogy szokjuk,a modortalanságot,és lassan,akkor kapjuk már csak fel a fejünket,ha valaki kedvesen szól hozzánk,és természetessé válik a rideg magatartás,ennek következménye,hogy kissé érzéketlenné válunk,mint a tetteinkben,és a beszédünkben is.
Túl edzettek is vagyunk mi emberek :)

Sting 2012.09.09. 20:51:50

@sefatias:

Most komolyan mondod? :D

Melléültél a WC-nek :):):)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:51:53

@Sting: szerintem itt nincs modortalanság. csak nem látod a betűk mögött a gesztikulációt. emiatt tűnik modortalannak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:52:42

@Sting: jja..akkor ment fel bennem a pumpa.
Kellemetlen volt :DDD

Sting 2012.09.09. 20:55:58

@sefatias:

Általánosságra értettem,nem lekorlátozva,a modortalanságot.

Az a baj,hogy elég vizuális a látóképem :)
Bocs,de majd leestem az ágyról,ahogy olvastam a WC-s sztorid :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.09. 20:57:08

@Sting: :) örülök, hogy szebbé tehettem a napod

Niro 2012.09.11. 10:51:40

@sefatias: Hiszel az egyházban de nincs vallásod azonban van hited, na ez a 3 szerintem összeférhetetlen:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.11. 11:26:43

@Niro: nem egészen, csak épp nem érted a szavak jelentését. Az egyház a krisztusban hivők közösségét jelenti. Nem egy állam által bejegyzett vallást, hanem általában a keresztények egyetemes egyházát, amely külonböző felekezetekre tagolodott sajnos. Tehát amikor azt mondom, hogy hiszek az egyházban, akkor ez alatt azt értem, hogy az isten minden egyházban megtalálja az övéit, még akkor is, hogy ha némi nézetkülönbség van köztük. Minden egyháznak vannak jó, szentiráson alapuló tanitásai. De mindegyiknek vannak rosszak is. Ezért tartom fontosnak, hogy legyen bennünk alázat, és nyitottság, hogy amikor eljön az ideje, akkor jézus ki tudja igazitani a gondolkodásunkat. Mert bizony mindenkiét ki kell . Ezért fontos hogy ne legyünk kirekesztőek, azaz ne nézzük hülyének azt, aki egy másik egyház tagja, mivel senki sem tudhatja, hogy az ő hitében, ismeretében milyen kivetnivalót talál az isten. Márpedig fog találni. A kérdés az, hogy akkor meg akarjuk-e győzni az istent arról, hogy ő tudja rosszul, vagy pedig elfogadjuk amit mond, és átformáljuk a gondolkodásunkat

Niro 2012.09.11. 11:38:20

@sefatias: Így már értem, igazad is van. Én azt nem szeretem az egyházakban, hogyha pl. nem vagy megkeresztelve, nem vagy egyiknek sem a tagja, rögtön azt nyomják hogy hitetlen, pogány, ateista vagy. Én hiszek Istenben, hiszek bizonyos mértékben a Bibliában is, de attól hogy nem vagyok egy egyház, azaz egy földi rendszer tagja attól még mit szólnak le?!... Azért mert nem keresztelkedek meg nem jutok a mennybe? Valamint akinek van hite, nem értem miért kellene egy egyház általi verzióban lényegében bekorlátoznia. Szerintem: Hit=Hit; Vallás=Egy hitrendszer; Egyház=Egy hitrendszer anyagi/lelki kihasználója a hívőkön keresztül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.11. 11:59:12

@Niro: részben igazad van. De nézzük sorba. A keresztelkedés nem egyházi kitaláció. Valóban meg kell keresztelkedni annak, aki megismerte istent, és elfogadta krisztust.(máté 28:19,20) a baj ott kezdődik, ha egy egyház kötelezővé teszi, hogy minden tanitását fenntartás nélkül elfogadd, mert ahohy az előbb is irtam, akkor a hibíban is hinned kell, és nem kérdőjelezheted meg. Tehát meg kell keresztelkedni, de nem úgy ahogy ezt sokan gondolják, hogy ezentúl a keresztelkedésem egy valláshoz köt, hanem úgy, hogy a keresztelkedésem istenhez, krisztushoz, és a szent szellemhez köt. Szerintem súlyos hibát követnek el azok, akik a keresztelkedésükkel egy vallásszervezetnek tesznek hűségesküt. Meggyőződésem, hogy ez nagy hiba. De ettől függetlenül ezek avallászervezetek napjainkban szükségesek. Ők teremtik meg a jogi alapjait a keresztények szellemi fejlődésének. Épületeket tartanak fent. Könyveket adnak ki. Teológusokat képeznek ki, akik könyveken keresztül, és katedrákon tanitják az embereket. Összejöveteleket szerveznek stb. Nélkülük még azk a független kis csoportok sem tudnának működni, akik minden héten házaknál csak úgy vallásos vezetés nélkül tanulmányozzák maguktól a bibliát. Hiszen ők is az egyházak általmkiadott könyvekből fejlődnek

Niro 2012.09.11. 12:08:29

@sefatias: Mint írtam bizonyos mértékben hiszek a Bibliában:) Nem attól fogadja el az ember Istent, hogy vizet löttyintenek rá, hanem életében tetteivel. Tudtommal már rég le van kanonizálva az egész Biblia. Tegyék fel a netre a magyarázatát aztán kész, nem kell ebből akkora cécót csapni:) Véleményem szerint az egyház nem más mint olyan emberek halmaza akik közösségkedvelők és irányításra szorulnak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.11. 12:40:12

@Niro: nem minden ember egyforma. Nem mindenki tud önálló lenni. És aki tud, az is csak rövid ideig. Tudod vannak akiknek szükségük van támaszra, és vannak akiknek szükségük lesz támaszra. Egyedül nem jó istent imádni, és nem is igazán lehet. Nem véletlenül van a bibliában az tanácsolva, hogy a hívők alkossanak gyülekezeteket, és ott gyakorolják a testvéri szeretetet

Niro 2012.09.11. 12:43:52

@sefatias: Pont ott a baj, hogy elmennek egy héten egyszer templomba, imádják az Istent. Hazamennek aztán egy hétig meg is feledkeznek hogy nem abból állna. Bocs hogy azt kell mondjam, de a legtöbb templomba járó hívő álszent, akiknek még 1 parancsolat betartása is nehezére esik az életben. Tapasztalat...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.11. 19:45:59

@Niro: tudod, elképzelhető, hogy igazad van. de egy dologra nagyon vigyázni kell.Hogy miközben másokat kritizálsz, akkor önmagaddal szemben is kritikát fogalmazol meg, azaz, ha mások vallásosságát álszentségesnek ítéled, akkor komolyan felmerül a te vallásosságod minőségének kérdése. Róma 2:1. Tehát érdemes önvizsgálatot tartanod, hogy a te Istennek bemutatott imádatod milyen minőségű. Mert könnyen előfordulhat, hogy ha egy alapos vizsgálatnak vetnénk alá, akkor ugyanabba a kategóriába tartoznál, mint azok, akiket elitélsz

névtelenül 2012.09.18. 19:35:28

Sziasztok!
Cső Sefa!

Tetszik a téma, én csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy tökéletesen azonos állásponton vagyok Sefával, azaz az egyetemes egyházban hiszek, nem egy-egy felekezetben. Tehát emberek sokaságát tekintem AZ EGYHÁZNAK, nem pedig egy-egy felekeuetet, amelyekre egyébként szintén használják az "egyház" fogalmát.
Református vagyok, de ez nálam nem jelent semmilyen vaskalaposságot. Ha kell, elfogadom hogy valaki nem ért egyet a háromsággal. /Bár nem könnyen. :)/

Üdv, Névtelenül.
Á B!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.18. 19:39:12

@névtelenül: Üdv Tesa!

A következő postom is hasonló témával fog foglalkozni. Majd érdemes lesz ránézned

csutika77 2012.09.19. 21:49:41

Tetszik az irásod,ugyan ezek a gondolatok forognak a fejemben.Református vagyok én is,de nem a fanatikus fajtából.Szivesen beszélgetek más vallású emberekkel,Jehova tanúival is,de ők sajnos nem nyitottak semmire.Tiszteletben tartom más emberek hitét.

karecsi 2012.09.27. 18:21:22

@sefatias: Én is szeretném ha ez így volna, de sajnos ezek a biblia versek ennek is ellent mondanak. 1Kor 14:33
mert Isten nem a zűrzavar (felforgatás) Istene, hanem a békességé, amint a szentek összes gyülekezeteiben ApCsel 20:28
Ügyeljetek magatokra és a nyájra mind, amelyben titeket a Szent Szellem felügyelőkül helyezett, hogy pásztoroljátok az Isten (kihívott) gyülekezetét, amelyet saját vére által szerzett meg magának, Zsid 13:17
Engedelmeskedjetek az elöljáróitoknak és alkalmazkodjatok hozzájuk, mert õk őrködnek lelkeitek fölött, mint számadók. Hadd tegyék ezt örömmel és ne sóhajtozva, mert ez nem lenne előnyös néktek.
1Kor 14:40
minden illő módon (ékesen) és rendben történjék.
Jel 12:17
és haragra gerjedt (gyulladt, lobbant, megharagudott) a sárkány az asszonyra és elment, hogy háborút indítson a többiek ellen, akik az asszony magvából (ivadékai közül) valók, akik megtartják (megőrzik) Isten parancsolatait és akiké a Jézus tanú bizonyságtétele. 1Kor 1:10
Intelek pedig titeket a mi Urunk Jézus Krisztus nevéért, hogy ugyanazt mondjátok (egyformán szóljatok) mindnyájan és nehogy szakadások legyenek köztetek, hanem legyetek egyek [egybeköt(öz)ve] ugyanazon értelemben és ugyanabban a felfogásban. Máté 24:14 ,28:19,20 ; Lukács 8:1 ; 2Kor. 6:14-18 ; 1Kor. 1:10 ; Jakab 1:27, 4:4 ; Titus 2:11,12 stb.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.09.27. 18:26:30

@karecsi: több dimenzióban kéne látnod, és egy kicsit jobban bíznod az emberekben. Van ám élet az üveghegyen túl
süti beállítások módosítása