"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Kedves móri és oroszlányi és más, környékbeli testvéreim!

2012/07/30. - írta: sefatias

Igen én vagyok. Kovács István. Vagy Kokó ahogy mindannyian hívtatok. Bár már jobban hozzászoktam a Sefához. Immár másfél éve annak, hogy nem beszélgettünk. De megtudtam, hogy sokan olvassátok a blogomat, és ezért gondoltam leírom nektek, hogy mi van velem. Az első dolog, amit le szeretnék szögezni, hogy azoknak a szaftos, rólam szóló pletykáknak fele sem igaz. Még akkor sem, ha megbízható forrásból származnak, illetve vénektől. Valószínűleg ezek a rágalmazók felelősségre lesznek vonva a jó hírnevem besározásáért.

Néhány szót rólam. A felvigyázói tisztségemből történő leváltásomat nagyon nehezen viseltem. Súlyos depresszióba süllyedtem. Ahogy korábbi cikkeimben olvashatjátok, kishiján az öngyilkosságba menekültem. Mikor ezt a vének megtudták, akkor azonnal szóltak, hogy figyelmeztessem a feleségemet erre, hogy nehogy a depresszióm miatt a családommal is végezzek, és ezért fel tudjon készülni az esetleges családirtásra. Engedelmes voltam. Megtettem. Bár nem értem, hogy erre miért volt szükség. Ezenkívül semmilyen segítséget nem kaptam a vénektől. Aztán átestem egy rákon, amiből kikezeltek, de ezt már biztos tudjátok. Ha nem, korábbi cikkeim erről is írnak. Tavaly szeptemberben kaptam egy sztrókot, aminek semmilyen fizikai oka nem volt. A pszichiáterem szerint az elmúlt évek súlyos lelki megrázkódtatásai okozták, azóta súlyos pánikbeteg lettem, egyszer a mentő vitt el a munkahelyemről egy rohamom miatt. Azóta rendszeresen szedek egy csomó gyógyszert, de amúgy jól vagyok. A pánikrohamaimat már tudom kezelni.

Magamról még annyit írnék, hogy bár a véleményem alaposan megváltozott Jehova Tanúiról, a Szentírás még mindig a legfontosabb szerepet játssza az életemben. Nem csatlakoztam egyetlen egyházhoz sem, hiába terjednek ellenkezőjéről a hírek. Viszont körülnéztem más egyházak összejövetelein. Az életemet teljesen a Szentírás szerint élem, bár ez magában foglal néhány olyan szokást, tettet, ami Jehova tanúi szerint kiközösítésre méltó, ám a bibliatanulmányozásom során rájöttem, hogy erről vagy nem beszél a Biblia, vagy egészen másként kell értelmezni. Egyébként ugyanaz a kedves, szolgálatkész fiatalember maradtam, aki voltam, ahogy megismertetek. Tudjátok nagyon jól, hogy milyen voltam. Nagyon szerettétek hallgatni lelkes, szívből szóló előadásaimat, ami szerintem mindig őszinte volt, és az Isten valamint a Szentírás iránti szeretetemről tanúskodott. Ez ma sem változott meg. A válásomról annyit, hogy nem vagyok túl büszke rá. De megvolt a maga oka, hogy ennek ez lett a vége. Erről nem szívesen beszélnék. Ne aggódjatok amiatt, hogy ezeket a sorokat olvassátok. Bizonyítékom van rá, hogy a vének is olvassák. Ezúton is szeretnék néhány üzenetet küldeni nekik. Esetleg adjátok át nekik 

B.I.-nek: azt a hitehagyott kongresszust nem én szervezem. De részt fogok venni rajta. Egyébként nem is annak hívják, csupán egy találkozó, ahol hasonló gondolkodású emberek beszélgetnek egymással. Szerintem máskor, mielőtt az Őrtorony tanulmányozáson bejelented, járj utána alaposabban, hogy miről van szó. Esetleg fel is hívhatsz. Ha esetleg meglesz a következő találkozó időpontja, és azt is be szeretnéd jelenteni, az emelvényről, akkor küldj egy sms-t és megírom neked. Egyébként mire gondoltál, hogy majd a társulat mit fog lépni erre? Talán azt gondoltad, hogy rendőrökkel zavartat haza mindenkit? Vagy a fiókbizottság odajön, és baseball ütővel szétcsapja azt a gyülevész népséget? Jaaa és szeretnélek emlékeztetni, hogy amikor te voltál kiközösítve, én mindvégig a barátomnak tartottalak.És azt se felejtsd el, hogy a visszafogadásodat jelentősen elősegítette, hogy a sógorod, aki amúgy nagyon jó ember, figyelmen kívül hagyta a Számotokra oly fontos, kiközösítettekkel ápolt kapcsolatra vonatkozó előírásokat. Ráadásul, mikor egyszer feljöttél hozzám este, és élesen kritizáltad a szervezetet, én nem rohantam fűhöz-fához, hogy beköpjelek, vagy eláztassalak. mint hitehagyottat. :P

N.J.-nek: Hát veled egy kicsit furcsa így beszélgetni. A múltkor mikor a kisteremben neked szegeztem néhány kérdést, nem voltál hajlandó válaszolni rájuk. Ugye a magyarázat egyszerű. ki vagyok közösítve, és ezért nem beszélhetsz velem. De akkor miért olvasod a blogomat? Ennyi erővel válaszolhattál is volna. Nem ellentmondásos ez egy kicsit? :P

Szóval köszönöm mindenkinek hogy érdeklődik a nézeteim iránt. Boldogan megosztom veletek. Az egyik vénnel már beszélgettem is a nézeteimről privátban. Neki üzenem, hogy nem fogom elmondani senkinek. Nyugodtan olvasson tovább. Írhat is. Én ellentétben más vénekkel, tudok titkot tartani.

És még egy fontos dolog! Szinte mindenkire nagy szeretettel gondolok vissza. Nagyon szerettelek, és szeretlek is benneteket.

Remélem, hamarosan beszélgethetünk.

Kokó

U.i.: Nyugodtan megkereshettek és írhattok privát üzenetet. Regisztráljatok be valami furcsa néven, és a nevemre kattintva tudtok üzenetet küldeni. Szívesen válaszolok a kérdéseitekre. Soha nem derül ki, hogy kik vagytok, illetve,ha mégis megtudom kik vagytok, akkor számíthattok a diszkréciómra. Több személlyel is tartom a kapcsolatot, és mégsem buknak le.

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr314686766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mark Tailor 2012.07.30. 16:42:29

Melyik gyülekezetben szolgáltál ? Móron vagy Oroszlányban ?

Rovarölő 2012.07.30. 17:06:32

Pajtás! Te aztán odatetted! Látszik, hogy mérges vagy, osztod a fejeseket.
Bírom azt a hitehagyott kongresszust, az nagy duma.
Neked egyébként már nem mindegy, mit csinálnak a majmok? Kár agyalni velük, csak idegesíted magad, aztán nyomni kell a nyugtatókat, meg a sört.
Szard le a fejüket! Semmi közöd már a baromjószágokhoz! Csempézd ki a kriptájukat ingyen!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 17:17:30

@Rovarölő: nem vagyok én mérges. Azon már rég túl vagyok.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 20:51:01

@Rovarölő: nekem mindegy lenne, de ők nem hagynak békén. Mindent megtesznek, hogy megkeserítsék az életemet. Ahogy fent olvashattad, rengeteg hazugságot terjesztenek rólam, és nem engedik, hogy rendezzem. Azt a választ kaptam, hogy a rólam szóló rágalmakat csak a visszafogadásom után rendezhetem. Na de azért álljon meg a világ. Nem vagyok én lábtörlő!!! Egy kiközösítettnek is lehetnek emberi jogai!!

Bumbumöcsi (törölt) 2012.07.30. 21:17:21

@sefatias: Lehet, hogy egy kicsit keménykedned kellene! Bár nem tudom. De az egy jó dolog, hogy legalább itt írsz a téged ért problémákról, mert más is olvashatja és tanulhat belőle. Nekem az volt a tapasztalatom, (itt kinéznék egy kicsit az ezt a kommenetet olvasó vénekre)hogy akármit el akartam sírni a véneknek, úgy éreztem, hogy nem értik mit akakarok mondani. Mintha elbeszélnénk egymás mellett.
Én látom rosszul a dolgokat. Én vagyok a hülye. Én vagyok a bűnös. Viszont a mentségükre legyen mondva, a bíróimon nagyon korrektek voltak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 21:21:22

@bumbumöcsi: Folyamatban van a dolog. Megelégeltem, úgyhogy elkezdtem a biblia által meghatározott lépéseket. a négyszemköztin, és a véneken már túl vagyok. Sajnos. Rossz látni, hogy a gőg mivé változtatja az embereket. És ők azt hiszik, hogy én vagyok a hibás. Pedig ha kicsit magukba néznének. Ráadásul olvassák a blogomat, és egymás között meg is beszélik. közben meg engem szidnak.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.07.30. 21:33:11

@sefatias: Gondolom, hogy magukba nézni nem fognak. Nagyon nehéz lehet. Kicsit úgy érzem mintha valamiért szándékosan akarnának meghurcolni. Ebben az esetben sem világos, hogy ha ki vagy közösítve, miért nyaggatnak. Csípheti a szemüket, hogy gyülibe jársz? Nem értem?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 21:38:07

@bumbumöcsi: hogy mi az igazi baj arról nem szeretnék itt írni. Nem tudom mi lesz a vége a dolognak. Beszéltem a vénekkel, de nem reagáltak. úgyhogy írtam levelet a fiókhivatalba, és a köf-nek is. Súlyos vádakkal illettem őket, de majd kiderül hogy mi lesz. NMekem elegem van a lábtörlő szerepből. A büszkeségüktől nem látják, hogy miként teszik tönkre az emberek életét. És nem elég nekik az amit eddig csináltak, még másfél év után is nyomulnak. Majd ha vége az ügynek talán írok róla

Trifena 2012.07.30. 21:43:48

nem tudják mire vélni hogy járunk gyülibe. többször mondták is hogy ez nagy kétely nekik. de legalább van kinek címezniük a csípős beszólásaikat mert már hetek óta az őrtorony tanulmányozás főszereplői vagyunk. egy az egybe rólunk szól, minket szidnak. épp hogy név szerint nem említenek meg. de hát én csak bájosan mosolygok ilyenkor :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 21:56:21

@bumbumöcsi: a jelenlétem/ünk mindig emlékezteti őket arra, hogy van igazságtalanság a gyülekezetben. Már többször jelezték vagy igy vagy úgy, hogy összezavarom a testvéreket a jelenlétemmel

Nazo · http://literaty-nazo.blogspot.com/ 2012.07.30. 23:32:17

Lehet, hogy tényleg hagyni kéne őket?
Olvasva a dolgokat úgysem fognak más belátásra jutni, max még több rágalmat szórhatnak majd. Erre tényleg rámehetnek az idegeid.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 04:22:49

@Literaty-Nazo: :) az idegeim már rendben vannak. amit én szenvedtem miattuk...most már ezt a pár hetet kibirom. De ahogy írtam nem az a gond, hogy én nem tudok meglenni velük, hanem az, hogy ők nem bírnak békén hagyni engem. Ezt most nem túlzásból írom: Hetek óta ügyködnek azon, hogy elintézzék, hogy elköltözzem. Emelett egy éve a rágalmaikat kell hallgatnom. és többszörösen sárba tiporták az emberi jogaimat. Ha nem lépek fel végre ez ellen, akkor egész életembe tőlük fogok függeni?

Trifena 2012.07.31. 08:42:45

múltkor tartottak egy helyi szükségleteket, hogy nem szabad pletykálni a kiközösítettről, nem is kell vele foglalkozni, el kell felejteni stb....de hát ők nem tartják be a saját elvárasaikat. ők pletykálnak rólunk, rágalmaznak, megaláznak, persze mindezt úgy, hogy nekünk esélyünk sincs megszólalni, vagy megvédeni magunkat mert ugye nem állnak velünk szóba.
én csak annyi álmatlan éjszakát kívánok nekik, amennyit ők okoztak nekünk az elmúlt három és fél évben, kezdve onnan, hogy a saját szobámban, a saját ágyamon ülve késő este a rágalmaikkal ketté törték az életem. azóta vannak mindig kéznél a pszichiáter által felírt gyógyszereim.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.07.31. 12:33:54

Jehova Tanúi hivatalos állásfoglalása szerint bárki szabadon bármikor, mindenféle következmény nélkül elhagyhatja a vallást.

Ezt mindannyian tudjuk, hogy nem igaz, hazugság.

Az érvényes magyar és európai törvények értelmében senkit sem szabad negatívan megkülönböztetni (diszkriminálni) a hite (vagy hitetlensége) miatt. Jehova Tanúi az állásfoglalásukkal szemben több vagy akár többszáz ember előtt szégyenítenek meg elkülönült vagy kiközösített embereket, példa erre bereabeli, sefáék, és még sok más extanú.

Ez törvényellenes!!!

Brazíliában állami per indult emiatt:
jehovatanui.blog.hu/2011/08/09/brazilia_allami_birsag_a_negativ_dsizkriminacioert

Hamarosan itthon is lesz ilyen per. Közelről ismerjük a magyar HEAD-et és a nagynevű ügyvédjét, aki készségesen ajánl peren kívüli megegyezést a sértetteknek vagy titkos részesedést a sértett ügyvédjének.

Velünk fűbe haraptok pubikáim. Minket a pénz nem érdekel! Készüljetek...

sz.zoli25 2012.07.31. 14:23:41

Jééé...Te vagy az Pesta???
Micsoda meglepi... :-)

Nazo · http://literaty-nazo.blogspot.com/ 2012.07.31. 18:41:28

@sefatias: hát igen, ha fordított a helyzet és nem hagynak békén,szekálnak, rágalmaznak stb, ezért tényleg tenni kell.
Mi közük nekik a lakásodhoz? - ez nekem túl magas.

küzdős 2012.07.31. 20:00:25

@Trifena: Kedves!
Nem új a helyzetetek! Velem és feleségemmel ezt eljátszották nem régen.
Feleségem, mivel el merte mondani négy vén előtt, szemtöl szembe, hogy szemét hazugok és rágalmazók, annak ellenére, hogy akkor köpni, nyelni nem tudtak, nyilvános feddésben részesítették. Bár nem mondták ki a nevét, mindenki tudhatta, hogy róla van szó.
Én kiadványokkal mentem nekik, hogy minek kell megelőznie az általuk alkalmazott feddést, amiböl semmi nem volt rendben.
Hozzászólásaimban akkor nyilvánosan feddésben részesítettem őket, saját írásaik alapján. A fegyverük visszalőtt, a testvérek látták, hogy kaki került a palacsintába.
A levelek a vezető testülethez, meg a fiókhivatalhoz semmit nem érnek (Tapasztalat sokszor)! Kéz kezet mos, maffia az egész, igazságrol ne álmodj itt!
Szélmalom harc! Amikor elértél egy szintet és azt gondolod, hogy itt fogom meg őket, akkor megváltozik a játékszabály, amit nem ti diktáltok.
Egyetlen esély, ha perelitek őket, személyiségi szabadság megsértése és rossz hírnév keltése miatt a világban.
Ettöl rezeg a gatya, mert saját törvényüket szegik meg.
Sok sikert, de a levelekre való reagálásokat nem fogjátok olvasni.
Nálunk(a városban) minden ésszerű ok nélkül váltottak le egy általános úttörőt, mert férje is nehéz ügy volt, tűzijátékozott, mert ez a munkája.
Csak azok kedvéért, akik nem ismerik a szabályt, ha egy általános úttörőt le akarnak váltani, és ő nem ért egyet ezzel, joga van írni egy levelet erröl, amit csatolni kell a véneknek a saját törlési javaslatukhoz.
Eredmény: Törlés megtörtént, az illetékes azóta sem kapott infót, mit reagált a fiókhivatal a levelére! Természetesen el sem küldték a piszkok!
A kf most tudta meg a történetet (legalább tíz éves történet) és azt mondta, ilyen nincs! És mégis van!
Az ügy megjárta párszor a szentek szentjét is, de vissza lett dobva a helyi agyasoknak, akik nyeltek egyet és ezt is lenyelték.
Fogadjatok meg egy (küzdős) tanácsot.
Vagy kapjátok el őket, hogy ne tudjanak védekezni, vagy ne is lépjétek át a küszöbüket. Széllel szemben nem kényelmes minden.
Éljetek boldogan ti és dobjatok le minden felesleges terhet, hiszen ti velem szemben bőségesen lépés előnyben vagytok. Én még küzdök, szerencsére az idegi játékban előnyben vagyok.
Csao

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 20:01:14

@Mark Tailor: Te értelem nélküli fickó. szeretném figyaelmedbe ajánlani, hogy nem tartózkodtam gépközelben, ebből adódóan moderálási lehetőségeim igencsak korlátozottak voltak. ettől függetlenül igazad van. De ez ismét egy bizonyitéka annak, hogy az iq-d épphogy üti a delet

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 20:03:07

@küzdős: Egyetlen esély, ha perelitek őket, személyiségi szabadság megsértése és rossz hírnév keltése miatt a világban.

Ez történt

küzdős 2012.07.31. 20:32:58

@sefatias: Sok sikert (de őszintén)!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 20:35:42

@küzdős: ez elsősorban az én harcom. szerencsére sok tanum van. Jelenleg ott tartunk, hogy beszéltem a vénekkel, és elküldtem egy levelet a fiókhivatalba és a köfhöz. Most várok

küzdős 2012.07.31. 21:06:30

@sefatias: Újra csak azt mondom, hogy ezek nem fognak egymás ellen fordulni!
Ennyi erővel küldhedted volna nekem is, én legalább melletted lennék, ha ez számít neked valamit.
Azért drukkolok, ha tudsz valamit, tisztelj meg azzal, hogy jelezd az eredményt!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 21:09:02

@küzdős: jeleztem a levélben, hogy amennyiben nem történik lépés az ügyben, akkor más módját választom a jogaim érvényesítésének. Egyébként nem gondolom, hogy álnokok lennének a fiókhivatalban. Szerintem van bennük annyi, hogy rábízzák a köfre

küzdős 2012.07.31. 21:19:02

@sefatias: Tévedsz! A köf nem megy fejjel falnak. Ha mégis megtenné, nagyot koppan és elhallgat.
Persze szívböl kívánom, hogy történjen valami, akkor én is elindulok, de azt majd megdumáljuk.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 21:19:53

@küzdős: hát azt tudom. a legtöbb köf csak egy nyuszi

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.31. 21:20:46

@küzdős: amint lehet, minden publikálható dologról beszámolok

metanoia 2012.08.01. 22:15:49

Ha vki Mo-on keresztűl szeretné brooklynba küldeni a levelét, alapból nem továbbítják, helyi szinten rendezik/nem rendezik az ügyet.

Ha egyenesen B-ba a vezérkarhoz küldi a levelét, akkor olvasatlanul visszaküldik Mo-ra és szintén helyi szinten intézkednek.

Nem szeretik a macerás embereket, akik kérdéseket tesznek fel, akik igazságtalanságokat írnak le, vagy hallatlanra veszik, vagy kap az illető egy 3 tagú bizottságot és, ha tovább akadékoskodik akkor rögtön lerendezik az ügyet, azaz kiközösítik.

Ha pedig egy kiközösített ember ír levelet - és nem a visszavételét kéri - akkor még inkább hallatlanra veszik.

És ez az egyigazegyetlen vallás. :(

metanoia 2012.08.01. 22:24:01

@sefatias:

Féltik a hatalmi poziciójukat, ők is alárendelt helyzetben vannak.

Aki ragaszkodik az ügy igazságos rendezéséhez, ami történetesen nem egyezik a társulati szabályokkal, akkor előbb utóbb kicsinálják/leváltják, ill. az illető fog lelkiismeretére hallgatva megválni "kiváltságos" poziciójától.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.02. 07:03:58

A levélírás azért lehet hasznos, mert annak a személynek, aki írja egyfajta mankó lehet. Sokat segít, ha már le tudjuk írni a gondot, mert először is összegyüjtöttük magunknak, másodszor úgy érezhetkük, hogy teszünk valamit az ügyben, a levélírással átadjuk a terhet oda az ahova való.
Ahogy elnézem a fenti összeófoglalást, választ nem érdemes várni. Ma már én is tudom ezt, akkor, amikor én írtam leveleket (egyenesen Brooklynba is), akkor még fájdalmas volt szembesülni, hogy semmibe vesznek. De legalább tudtam, hogy mi a helyzet, mert előtte azt képzeltem, hogy hű majd mennyire érdekli őket a teokratikus vezetés, meg a 'szent szellem' felhozza a gondokat, meg hasonlókat.

Mégis jó volt, hogy megírtam a leveleket, mert ez számomra volt bizonyíték arról, hogy hogyan történnek a dolgok, ahelyett, hogy mástól hallottam volna. Nekem ez fontos volt.

Csak érdekességként: nemrég olvastam Susan Forward: Mérgező szülők c. könyvében arról, hogy mennyire hasznos a bántalmazó szülőhöz írott levél. Ez ugyan ritkán vezetett eredményhez, de a levélírónak hasznos volt. Az írónő szerint az eredményesség azért olyan alacsony (igazából csodaszámba megy, ha sikerül egyáltalán---és nem is ez a cél), mert a mérgező emberek nem fogják elismerni a tetteiket, hiszen elsőkörben el sem követték volna őket, ha képesek lennének belátni a tetteiket. Az ugyan lehet, hogy valaki később 'megbán' dolgokat, bár a doktornő szerint, aki százával kezelt ilyen mérgező kapcsolatokat, ez is csak leginkább szavakban nyilvánul meg, a tettekig már nem jutnak el.

Véleményem szerint az alapelv alkalmazható másfajta tekintélykapcsolatokra is, ezért nincs sok értelme eredményre várni, de annak van, ha valaki tesz valamit a saját érdekében (akár levélírás, akár pereskedés).

Sefa, jól tettétek, hogy világi bírósághoz fordultatok, mert így egy független szervezet hozhat döntést, amit mindkét félnek el kell fogadnia.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.02. 07:11:59

@karalabe4: Szia! Nem fordultunk bírósághoz, egyenlőre még a társulatnál a labda. A levélben kihangsúlyoztam, hogy elsősorban a Társulat belső szabályai szerint szeretném rendezni a dolgokat. Csak abban az esetben keresem más módját a megoldásnak, ha ez nem sikerül. Mivel a birtokomban van a terelgessétek isten nyáját, illetve az ezzel kapcsolatos vének testületeinek szóló levél, ezért teljesen biztosra mentem, és tudom, hogy a társulat számára is jobb egy ilyen belső ügyintézés. Szerintem reagálni fognak. Egyébként teljesen egyetértek veled. Már korábban is próbáltam ebben az ügyben lépni, de a hű és értelmes, valamint a vének kinevezése iránti tisztelet megakadályozott abban, hogy határozottan lépjek fel a saját érdekemben (Jehovára vártam) Ma már tudom hogy jehovának semmi köze ehhez a szervezethez, sem a vének kinevezéséhez, és ez magabiztosságot adott. Nem Jehova ellen "harcolok" hanem Istenkáromló emberek ellen. Nem ugyanaz. Sőt! Biztos vagyok abban, hogy Jehova jó szemmel nézi azt amit teszek.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.02. 12:58:07

@sefatias: Milyen jó, hogy felismerted, hogy cselekedni kell.

Ezzel a "várj jehovára" porhintéssel pont ezt idézik elő, hogy lebénuljanak, amúgy cselekvőképes emberek.
Mi van akkor, ha Jehova meg rád vár, hiszen lehet (sőt nagyon is valószinű), hogy éppen azért vagy abban a helyzetben, amiben, mert neked kéne cselekedned valamit. Végülis az a legkönnyebb, hogy "jehováravárunk", így nem kell semmit sem csinálni (valószínűleg hibát sem követünk el...). Csak nehogy az ilyenek úgy járjanak, mint a Jézus példázatában szereplő gonosz szolga, aki elásta a talentumát, ahelyett, hogy kamatoztatta volna.

"Előjövén pedig az is, a ki az egy tálentomot kapta vala, monda: Uram, tudtam, hogy te kegyetlen ember vagy, a ki ott is aratsz, a hol nem vetettél, és ott is takarsz, a hol nem vetettél; Azért félvén, elmentem és elástam a te tálentomodat a földbe; ímé megvan a mi a tied.Az ő ura pedig felelvén, monda néki: Gonosz és rest szolga, tudtad, hogy ott is aratok, a hol nem vetettem, és ott is takarok, a hol nem vetettem;
El kellett volna tehát helyezned az én pénzemet a pénzváltóknál; és én, megjövén, nyereséggel kaptam volna meg a magamét."
(Máté 25:24-27)

Végül az ura még azt az egytálentumot is elvette tőle és annak adta, akinek 10 volt.

A gyakorlatban ez úgy jöhet le, hogy "én nem tudom", "nem vagyok erre képes", "nem az én dolgom", "nem tudom minden részletét az ügynek" stb, stb.....
Vagyis kifogás-hegyek az egy tallér miatt, ami valójában önbizalomhiány.
A példázat azonban szépen rámutat, hogy ennek hátterében a félelem húzódik: "tudtam, hogy te kegyetlen ember vagy", ezzel a saját tehetetlenségét másra hárítja az ilyen ember.
Az Úr szerint azonban pont ezért "kellett volna elhelyezni a pénzt a pénzváltóknál", vagyis az önbizalomhiány egyben az Istenbe vetett hit és bizalom hiányát is jelenti.
Érdekes ebben a példázatban, hogy a szolga nem volt tudatában annak, hogy rosszat tesz, mert még mintegy "büszke" is volt arra, hogy elásta az egy tálentumot. Valóban azt hitte, hogy az ura boldog lesz ettől. Előfordulhat, hogy sok "jehováraváró" abba a hitbe ringatja magát, hogy még jutalmat is fognak nekik osztogatni azért, mert képes becsukni a szemeit a törvénytelenésgek előtt. Mintha az valami nagy erény lenne, hogy mennyi ostobaságot lenne képes az ember végignézni nagy "önuralommal". Ezzel szemben az Úr "gonosz és rest szolgának" nevezte az öntelt és lusta szolgát.

Ezért tartom óriási dolognak, hogy felismerted, hogy a Jehovára várás valójában aktív cselekvést jelent.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.02. 13:04:06

@karalabe4: Ezt már régen felismertem. már évekkel ezelőtt feltártam a véneknek azokat, amiket most is. A különbség annyi, hogy most nem elégedtem meg ennyivel. És mivel nem voltak korábban sem és most sem intézkedni, a saját hibáik miatt(kéz kezet mos) ezért most továbbléptem, és mivel bizonyítékaim vannak, ezért azt a lehetőséget is nyitva hagyom, hogy még ennél is tovább megyek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.02. 13:05:01

@karalabe4: egy szót kihagytam: nem voltak HAJLANDÓAK korábban sem...

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.02. 16:27:39

Hajrá Sefa!! Több mint 100-an állnak mögötted exJT... ;-)

Ügyvéd, jogász, belsős dokumentum, bármi kell, csak szólj!

metanoia 2012.08.03. 00:49:00

Sefa, bátorításul leírok egy pár évvel ezelőtti történetet.

Egy soproni jt-t igazságtalanul kiközösítettek, utána jó hírét rongálták, ami anyagi kárral is járt számára.
A testvér minden összejövetelre eljárt, a fehér inge hátára hímezte: Mt.23:13

/Emlékeztetőül amiben ez áll:
"De jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok,".../

Ez annyira belbőszítette a véneket, h erőszakkal el akarták távolítani a gyülekezetből. Lökdösődés, kiabálás, veszekedés, sértegetés zajlott le a vének részéről.
Végül rendőrt hívtak, a rendőr megállapította, h ez egy nyilvános összejövetel és ha nem viselkedik botrányosan, akkor nincs joguk eltávolítani.

A testvér az inzultus és a rágalmazások miatt feljelentést tett a bíróságon.
Budepesten tárgyalták az ügyet.

Egy közeli hozzátartozóm jelen volt a tárgyaláson.
A társulat részéről az akkori vezető Völgyes Sándor, valamint a társulat jogi képviselője, egy ügyvédnő volt jelen. /aki jt./
A kiközösített testvér magát védte.

Az alperes soproni vének, azt állították, h az ominózus jeleneteknél vagy mással voltak elfoglalva, vagy nem emlékeztek, vagy épp jelen sem voltak, vagy az egészről nem is tudtak semmit.

A birónő kifakadt. Hagyják abba most már a hazudozást!

Egyetlen idős testvér volt, aki azt mondta, h igen megragadtam, ki akartam lökni, nem azt mondtam, h gazember, hanem csirkefogó.
A kiközösített testvér ennek a vénnek köszönő levelet írt, h ő volt az egyetlen becsületes a vének közül.

Amikor arra a vádaskodásukra, h a testvér az ingén a Mt.23:13 felirattal
megsértette a gyülekezet vezetőit, az a válasz hangzott el, hogy egy vallási közösségben mióta sértő egy bibliai idézetre hivatkozni.

Egyébként az ítéletben ELMARASZTALTÁK a tanúkat, és
BOCSÁNAT KÉRÉSRE KÖTELEZTÉK őket.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.08.03. 06:32:32

@metanoia:

Ezt a szomorú történetet én is ismerem.
Az Őrtorony Szervezeti érdekek felülírnak minden erkölcsi szabályt,és elhallgattatja a megalkuvásra "teokratikusan" (?!) felkészített lelkiismereteket. A Biblia csak addig "szentírás" a brooklyni szindikátus előtt,amíg le nem leplezi a hazugságukat.

Én ezért is teszem idézőjelbe,amikor leírom a legismertebb destruktív vallásipari részvénytársaság nevét: "Jehova Tanúi". Mert nem Jehova Isten mellett tanúskodnak, hanem az Őrtorony Társulat mellett,amely- gyakorlatilag (!)- az "istenük"! Feltétlen engedelmességgel szolgálják az Őrtorony R.T.-t, erre kényszeríti őket a korlátozott tudásuk: saját szervezetük történelméről,és a Bibliáról.

Jehova Istennek hála,hogy az Igazság-keresőket megszabadítja az Őrtorony Tanúi közül!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.03. 06:53:49

@metanoia: én is ismerem a sztorit. Ha jól emlékszem azért itélték el a társulatot, mivel a képviselői, amberi jogaiban alázták meg a férfit, aki ha jól emlékszem korábban vén volt. Ugyanis azzal, hogy ok nélkül kidobták az összejövetelről, a szabad vallásgyakorlásában akadályozták

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.03. 14:26:53

@metanoia:
Szerintem erről én is hallottam, még JT koromban (ha ez az, ami valamikor a 90-es években történt).
A perről ugyan nem, de a felháborító kiközösítettről beszéltek, olyan színben beállítva, hogy 'egyesek mikre vetemednek...'.

Ez úgy kb az információ, amihez hozzájuthat valaki, akinek éppen nem közeli rokona vagy barátja a sértett. Amúgy a hírzárlat teljes, a kívülállók néha többet tudnak, mint a tesók arról, hogy mi történik a saját vallási közösségükben. Ilyen légkörben nem csoda, hogy ostoba és rosszindulatú pletykák kapnak szárnyra, amit éppen a vének indítanak el, mert védeniük kell a mundér becsületét.

metanoia 2012.08.06. 15:18:07

@karalabe4:

Az a soproni ex-jt vén még sok furcsa ügyet mondott el, amik ott történtek.
pl. hogy nyúlták le az adományt.

Amit egyes véneknek meg lehetett tenni minden következmény nélkül, addig a másik vént likvidálták.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.06. 15:27:03

@metanoia: hát ilyet én is ismerek. Sajnos akinek nagy a "hátszele" annak sok mindent elnéz a szent szellem. Akinek meg kicsi annak kevesebbet. Ezért tartom a véni kinevezéseket Istenkáromlásnak!

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 14:41:02

@sefatias:
Eltelt már a 30 nap mióta elküldted a leveled? Fejlemény van esetleg?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 15:57:49

@royroyroy: @bumbumöcsi: Még nincs fejlemény, a héten van itt a köf. Majd meglátjuk. De sajnos nem olyan téma, amiről itt publikálhatnék. Ha mégis lehet, akkor az első dolgom lesz, hogy postolom

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 18:21:29

@sefatias:
Szerintem a Köf nem fog foglalkozni az üggyel. Nincs meg a képzettsége hozzá, illetve nincs felhatalmazása, hogy miben egyezhet meg. A belső szabályzatokat a Bételben ismerik, sztem a Köf az nem. Ha mondani is fog valamit az csak rizsa lesz. Tehát ne várj sokat a Köf-től. Szervez egy Bétel látogatást azt ott megbeszélheted.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 19:48:06

@royroyroy: A bételbe is elküldtem a levelet, és a levélbe beleírtam, hogy a társulat belső szabályzata szerint szeretném rendezni az ügyet. És ha ez nem fog menni, akkor ügyvédhez fordulok. Mivel a vének a társulatot képviselik, ezért a társulat felelősséget kell, hogy vállaljon az általa kinevezett személyek lelkészi minőségben elkövetett hibáiért. Tehát elvileg foglalkoznia kell az üggyel. Ráadásul személyiségi jogaimat is érinti az ügy és egy ilyen per nem hiányzik senkinek

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 19:51:56

@royroyroy: egyébként egyszerű ügy. Már voltam áldozata ugyanennek az ügynek, akkor leváltották az egyik vént, de valamiért a másikat nem. most is ugyanazt az eljárást kell lefolytatni, csak ki van egészítve a vád rosszindulatú, hazug rágalmazással

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 20:34:53

@sefatias: Hogyhogy voltál áldozata? Miért nem váltották le a másikat? Bétel vagy Köf nem váltotta le?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 20:36:05

@royroyroy: erről nem akarok beszélni. de hogy a szent szellem a közelben sem volt , az biztos. Biztos szabin volt

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 20:44:13

@royroyroy: Különben ha vannak tanúid arra, amit írtál a vénekkel kapcsolatban és hajlandóak írásba foglalni vagy aláírni a vallomásukat, esetleg két tanúval is aláíratni, hogy magán okirat legyen és elküldöd a Bételbe, akkor lépniük kellene rá.
Mert ha nem lépnek, akkor jöhet Brooklyn.
Csak ajánlott tértivevényesen ad fel és maradjon nálad másolat vagy 3 eredeti példányban készítsétek el az okiratot.

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 20:45:14

Ha nem beszélsz róla, akkor te is támogatod ezt az elrendezést.

royroyroy (törölt) 2012.08.18. 20:45:49

mármint, hogy alkalmatlanok maradnak vénnek

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 20:46:09

@royroyroy: igy történt testvér :) és nem brooklyn, hanem a bíróság, de ezt még át kell gondolnom

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 20:46:58

@royroyroy: azért nem beszélek erről, mert nem akarok sározni senkit. Amint zöldet kapok, azonnal postolom.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.18. 20:47:58

@royroyroy: egyébként sok tanúm van. ez a szerencsém. a levélben a tanúk nevei is benne vannak
süti beállítások módosítása