"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

A saját utam 3.rész (más tollából)

2012/05/21. - írta: sefatias

A legtöbben, akik olvassák a blogomat, vagy beszélgettem velük, tudják, hogy házasságtörésért lettem kiközösítve. Ezt az általam is mélyen elítélt tettet akkor hajtottam végre, amikor már nem láttam más kiutat az engem ért nehézségekből. Az előző részben olvashattátok, hogy súlyos depresszióval küzdöttem. A gyülekezetben tapasztalt állapotok miatt is komoly zavar volt bennem. Ezt talán azért írom le, mert rendkívül szégyellem, hogy ezt tettem, de a körülmények miatt, amik nagy részéről egyáltalán nem akarok beszélni, ez tűnt a legjobb megoldásnak. Persze ma, a mai eszemmel, és a mai érzelmi állapotomban más módon érném el ugyanezt a célt, de akkor nem volt ennyi eszem, és ilyen érzelmi állapotom. A következő tapasztalatot az a számomra nagyon kedves személy mondja el a saját szemszögéből, aki a családjával barátomként, és szenvedő alanyként volt mellettem a bajban, majd később több lett belőle. Bár a kapcsolatunk erkölcsileg nem indult valami jól, érzelmileg barátra, és társra találtunk egymásban.

 

Két és fél éves voltam, amikor a szüleim el kezdték tanulmányozni a Bibliát a tanúkkal. Bár nem keresztelkedtek meg azonnal, szinte a kezdetektől fogva rendszeresen látogatták az összejöveteleket, és engem sem hagytak otthon. Én pedig szívesen mentem velük. Mindenki barátságos és kedves volt velem. Miután hírnökök lettek és megkeresztelkedtek engem is rendszeresen vittek magukkal prédikálni, és én sosem ellenkeztem. Nem volt velem szinte semmi gondjuk a szüleimnek. Ahogy szépen nődögéltem látszott rajtam a szellemi fejlődés: elkezdtem magamtól hozzászólni (kb 5-6 évesen), beiratkoztam a teokratikus szolgálati iskolába (kb 10 évesen). Szerettem a testvérekkel lenni. Érezhető volt akkoriban az a szeretet, amiről Biblia ír, hogy jellemeznie kell Jézus követőt. Mivel egy kis gyülekezetről van szó, nagyon családias volt a hangulat. Nem volt ritka az sem, hogy délutánonként vagy hétvégénkét közös programokat szervezzünk. Sokat kirándultunk együtt, szinte úgy jártak keltek a lakásunkban a tanúk, mintha hazajárnának. Mindenki jól ismerte a másikat. Bár sok velem egykorú fiatal volt a gyülekezetünkben, valahogy én sosem találtam meg velük a közös nevezőt, ezért inkább az idősebekkel, a felnőttekkel barátkoztam. Ez nagyban hozzájárult a szellemi épülésemhez. 8-10 éves lehettem, amikor kiéleződtek az ellentétek köztem és a korosztályom között. A mai napig nem tudom ennek az okát. Volt egy olyan időszak amikor egy klikket alkottak ellenem, és én szinte minden összejövetelről sírva mentem haza, mert annyira megbántottak. Ennek ellenére 11 évesen kereszteletlen hírnök lettem, és 12 évesen megkeresztelkedtem. Onnantól kezdve pedig az év több hónapjában is rendszeresen kisegítő úttörő szolgálatot vállaltam. Úgy képzeltem el a jövőmet, hogy általános úttörő leszek. Ennek érdekében minden tőlem telhetőt meg is tettem. Vének és családjaik voltak a legjobb barátaim a gyülekezetben. Különösen Sefa volt az a szüleimen kívül, aki sokat segített nekem akkoriban,ha bármi nehézséggel is szembekerültem. Mire gimnazista lettem, már éreztem, hogy a gyülekezet büszke rám. Nálam jóval idősebbek azért szerettek velem prédikálni menni mert véleményük szerint sokat lehet tőlem tanulni. A vének rendszeresen megdicsértek a hozzászólásaim miatt, a tanulóbeszédeim miatt és a buzgalmam miatt. Nem volt olyan szolgálati összejövetel, ahol ne lett volna vagy tanulóbeszédem, vagy bemutatóm, vagy interjúm. Illetve kongresszusokon is több ízben interjúvoltak meg. A vének azt mondták, hogy apu kinevezésében is nagy szerepet játszott a keresztényi életutam. Mondhatni, hogy csodás, és boldog éveket éltem meg. rengeteget szolgáltam. Mindig odafigyeltem a gyengébbekre, beszélgettem, az idős testvérekkel, buzdítottam őket.

Aztán egyszer mindez egy szempillantás alatt megváltozott. Egyik este apu elment gyülekezeti ügyben. Nem tulajdonítottunk neki nagy jelentőséget, hiszen vénként ez teljesen természetes. eszembe se jutott hogy akár közöm lehet a dologhoz. Másnap Sefa egy beszélgetésünk alkalmával mondta nekem, hogy előző este meglátogatták a vének pásztori látogatás céljából. Ez kissé furi volt, hiszem Sefa maga is vén volt, vénekhez pedig csak akkor mennek ha valami nagy baj van, de betudtam annak hogy mivel Sefa már 2 hete influenzás volt, biztosan csak egy buzdító „gyógyulj meg látogatás” volt. Másnap megint szólt, hogy meglátogatták és hogy rólam kérdezgették, de nem nagyon érti hogy mi a baj, mert elég rébuszosak a vének. Kezdtem megijedni. Fogalmam sem volt, hogy miről van szó. Éreztem, hogy itt valami nagy baj készül. Másnap apa elmondta, hogy a vének közül páran rászálltak a Sefával való barátságomra. ezen eléggé felháborodtam. Apu tudta, hogy a véneknek nincs igazuk, de az ő szava számított akkoriban a legkevesebbet. A vasárnapi összejövetel után eljöttek hozzám is. 8 órakor érkeztek este. 3 vén. Elég ijesztő volt. bevonultunk hát a szobámba öten, reszkettem mint a kocsonya. Még sose voltam hasonló helyzetben. Eddig hozzám csak dicsérni jöttek a vének. Majd előadták, hogy ők szeretnek engem, és tudják, hogy rossz úton járok, ezért valljam be a bűnöm, amíg nem késő. Nagyon megijedtem. Sose követtem el semmilyen bűnt. Ment a huzavona 2 órán keresztül. Olyan emberek ültek ott velem szemben, akik kisgyerekkorom óta a példaképeim voltak, akik játszottak velem, akik tanítgattak, akikre felnéztem, és most egyszerűen azzal vádolnak, hogy bűnt követtem el, ráadásul még tagadom is. Utána kiküldtek a szobámból, és apa került a porondra. Azt vizsgálták, hogy vajon alkalmas-e vénnek. Végül nem váltották le, de csak egy hajszál hiányzott. Majd visszahívtak a szobámba és azt mondták, hogy adnak nekem haladékot a következő összejövetelig, ami kedden lett volna. Addig volt lehetőségem bevallani a bűnömet, és ha nem teszem, akkor utána összehívják a bírói bizottságot. Ezután elmentek tőlünk. Mint később kiderült, ezek után, este 10 körül mentek Sefáékhoz. Alig tudtam aludni az éjjel. Ami a vénekkel történt az nagyon felzaklatott. Egy este alatt elvesztették a bizalmamat. Azon gondolkodtam, hogy hogyan jöhetek ki ebből a legjobban. Rengeteget imádkoztam. Már az is megfordult a fejemben, hogy kitalálok valami bűnt és bevallom, hogy végre megnyugodjanak. Másnap reggel rosszul lettem és összeestem. Nagyon gyenge voltam. Lezsibbadtak a végtagjaim, elment a látásom, fuldokoltam, nem kaptam levegőt, és hánytam. Azt hittem meg fogok halni. Egészen addig nem voltam beteges. Csak náthával kezeltek addig. Elmentünk az orvoshoz, ahol találkoztunk az egyik vén lányával. Ő is megállapította, hogy nagyon rossz színben vagyok. Az orvos pedig megállapította a diagnózist: Pánik szindróma. Kaptam gyógyszereket, nyugtatót stb. És az orvos kikötötte, hogy maradjak otthon egy hétig, és óvjam magam mindentől, ami felzaklathat. Még haza sem értük már ott hívtak a vének hogy ők beszélni akarnak velem. Apa mondta hogy nem lehet, mert beteg vagyok. De ők kötötték az ebet a karóhoz. Hát eljöttek ketten, és jól leszúrtak, hogy én nekik tegnap hazudtam, ne is tagadjam. Meg hogy ők bedobták nekem tegnap a mentőövet, de én úgy döntöttem, hogy inkább Sátán tengerében akarok fuldokolni. csak lestem. Le voltam nyugtatózva, azt se tudtam miről van szó. Majd kiküldtek a szobából, mert nekik imádkozniuk kell. Majd miután végeztek az imával közölték, hogy Jehova megsúgta nekik, hogy engem nem kell kiközösíteni. De azért egy elég erőteljes tanácsot adtak, ami egy bibliaversre alapult: „aki bölcsekkel jár, maga is bölcs lesz, de aki ostobákhoz társul, az rosszul jár”. Az ostoba szó akkor Sefát jelentette, aki akkor még vén volt. Felháborodtam! Hoztak pár oldalnyi szöveget is kinyomtatva. kiollózott mondatok voltak egymás után rakva különböző témájú őrtorony cikkekből, amiről azt hitték, hogy nekem szól. nagyon összetörtem, de úgy tűnt ezzel a dologgal lezárult az ügy.

Próbáltam túltenni magam azon ami történt, és mivel közeledett az emlékünnepi időszak gondoltam, szokásomhoz híven megemelem az óraszámomat. Be is adtam a kisegítő úttörős jelentkezési lapot. csak onnan tudtam, hogy nem írták alá, hogy nem jelentették be a nevemet. Apu se tudta, hogy mi van most. Felhívta az egyik vén társát, aki közölte, hogy ne is gondoljam, hogy mostanában példaképe lehetek a gyülekezetnek. Egyre rosszabbul voltam. Egyre több rohamom volt. A következő helyi szükségletek is rólunk szólt. De úgy volt megfogalmazva, hogy mindenki rájöjjön, hogy erre az előadásra miért volt szükség, és hogy valójában kinek is szól. Ha olyan témájú program volt, ami egy kicsit is kapcsolódott ehhez akkor kaptuk a bántóbbnál bántóbb, igazságtalan megjegyzéseket. Hatalmasat csalódtam. Szerettem volna továbbra is sokat menni prédikálni, de már nem jöttek szívesen velem a testvérek. Az egyik vénnek fel is tűnt, hogy kevesebb az óraszámom (még így is bőven az átlag felett volt), és azzal rágalmazott meg hogy biztosan a prédikálást is csak Sefa miatt űztem ilyen nagy üzemben. Apa elmondta neki hogy azért kevesebb az óraszámom mert nincs kivel mennem. Ez a vén erre rám küldte a felségét, hogy beszéljünk meg időpontot. Mondtam neki hogy bármelyik délután jó miután hazaértem . erre ő közli, hogy hát ő csak délelőtt tud menni, úgyhogy akkor ez most nem fog összejönni. Egyik köfi látogatáskor beosztottak ennek a vénnek a lányával a kivonuláson, de ez olyan grimaszt vágott, hogy sokaknak feltűnt, hogy nem örül, hogy együtt kell prédikálnunk. A pánik betegségből kifolyólag elkezdtem dadogni,de megfigyelhető volt, hogy csak stresszes helyzetekben. A hozzászólásaimban ez gyakran megfigyelhető volt. A testvérek mindig kinevettek. Emiatt már nem voltam olyan bátor ebben sem. Emiatt is megkerestek a vének. azzal magyarázták, hogy biztosan a felkészülés és a tanulmányozás hiánya miatt van. Nagyon csalódott voltam. Az egyik vén úgy tűnt, hogy megértő velem. Gyakran odajött érdeklődni, hogy mi van velem, elhívott szolgálatba, és sokat beszéltünk az ügyről. Úgy tűnt, hogy ő nekünk ad igazat, de félelemből nem mert lépni semmit. Minden maradt a régiben. Ráadásul nem tartották meg maguk között a sztorit, hanem továbbadták más gyülekezetek tagjainak. A két év alatt nem volt olyan vének megbeszélése ahol ne lettem volna téma, és mindig csak negatív értelemben. Ezekben a nehéz időszakokban is csak Sefa volt mellettem. De ez veszélyes volt, mert ha meglátták, hogy egymásra nézünk már is bírói bizottsággal fenyegettek.

Eltelt két év, Sefával megelégeltük a dolgot. a kiközösítés mellett döntöttünk. Úgy éreztük, hogy tiszta lappal kell indítanunk. Továbbra is azzal vádoltak, hogy bűnbánat nélküli bűnösök vagyunk, akik csak az ő szándékos, helytelen eljárásuknak köszönhetően nem lettek kiközösítve. ezért úgy gondoltuk, hogy itt az ideje, hogy megkapjuk a vének szerinti méltó büntetést. Szándékosan olyat tettünk, ami kiközösítést von maga után. Azt hiszem mindkettőnk nevében mondhatom, hogy sokkal nyugodtabb így az életünk, bár a vének így is megtesznek mindent hogy ne legyen könnyű, rágalmaznak, belénk kötnek, kritizálnak. A pánik rohamaim száma csökkent. Már nem kell pszichiátriára járnom. nem kell állandó jelleggel gyógyszert szednem. Persze mindig magamnál kell tartanom, de már nem azokat az erős nyugtatókat.

Hogy miért írom ezt most le? Eddig is rendszeresen figyelemmel kísértem Sefa blogját, sokat beszéltünk ezekről a témákról, de úgy éreztem, hogy ez nem az én asztalom. De történt valami, ami felszakította a sebeimet és közelebb vonzott a bloghoz. Tegnap előtt a szüleim mentek volna el itthonról, de az ajtóban találkoztak két vénnel, akik éppen hozzánk tartottak bejelentés nélkül.(a szomszédjaink megijedtek. azt hitték, hogy végrehajtók). Velem is akartak beszélni. Hát… éreztem, hogy pánikszerű tüneteim vannak. Túlzás lenne azt állítanom, hogy Biblián alapuló beszélgetés lett volna. Inkább rágalmazás, olyan lealacsonyítóan beszéltek hozzám és olyan magas lóról, hogy attól hányingerem lett. Úgy tűnik, a megpróbáltatásainknak koránt sincs még vége. De aminek örülünk, hogy a kiközösítésünk hozzájárult ahhoz, hogy kinyíljon a szemünk, és olyan dolgokat lássunk tisztán, olyan bibliai igazságokat ismerjünk meg, amit tanúkként nem tudtunk volna. Bár az utóbbi években sok fájdalmat éltünk át a gyülekezetben, a legszebb éveink mégis azok voltak, amikor a gyülekezet élén tevékenykedtünk.

 

Trifena

113 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr34530163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trifena 2012.05.21. 18:52:51

Köszi, hogy kiraktad :)

szehenza 2012.05.21. 19:00:54

szia Trifena! hát...nem nagyon tudok megszólalni sem..nagyon bátorvagy, hogy leírtad a történetedet! és jó, hogy feltettétek a blogra. kívánom neked, hogy boldog légy, és kigyógyulj minden bajodból, főleg a sokkból, amit okoztak neked, nektek. Döbbenetes még ezek után is, amit már tudok ennyi szemétség.

Trifena 2012.05.21. 19:07:14

@szehenza: szia! igazából már túl tettem magam rajta, de nem volt könnyű. bár sokkal jobb lenne ha végre leszállnának a témáról, és békén hagynának. de még most is mindennaposak a piszkálódások. megpróbáljuk őket elengedni a fülünk mellett. Megpróbáljuk kamatoztatni a tapasztalatainkat amiket így szereztünk mások segítségére és vigasztalására. :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.21. 19:36:34

@Trifena:
Kedves Trifena!

A te történeted is eléggé megrázó, sajnos ebben is kissé magamra ismertem. A volt-férjem (aki akkor még Tanú volt) annakidején annyira besokallt a vénekre, hogy egyszerűen nem engedte be őket.
Ebben az a röhej, ha segítséget kérsz tőlük, akkor nem érnek rá, de mihelyst van valami számukra 'érdekesebb' dolog, akkor hiéna módjára le sem lehet őket rázni. Még akkor is így van, ha a "bűn" csak az ő képzeletükben él.

Amit veled (és Sefával is) csináltak, az kimeríti a zaklatás bűncselekményét. Sajnos a testvérek nem elég határozottak, mert jóindulatúan azt hiszik, hogy tűrniük kell az ilyen 'látogatásokat', ezért nem hívnak rendőrt az ilyen helyzetekben. Pedig azt kéne, sőt egy normálisabb jogállamban (nem mo-ról beszélek) még hatósági feljelentést is lehetne tenni ilyenek végett, hiszen fizikai betegséget produkál.
Nekem is voltak pánikrohamaim és ha csak a gyülekezetre gondoltam, elkezdtem sugárba hányni.
Lehet, hogy még az ideg dolgozni fog bennetek egy darabig, de lassan azért csak jobb lesz, ahogyan kimosódik belőletek ez a sok szemét.

Köszönjük, hogy megosztottad a történetedet, jó ha napvilágra kerülnek ezek a beszámolók.

szehenza 2012.05.21. 19:52:25

@Trifena: igen, legalább ennyi haszna van ennek az egésznek, hogy az ember esetleg tud másoknak segíteni. Persze a bentlevőket megközelíteni nem egyszerű. De ez is segítség, hogy a tapasztalatotokat meg osztjátok. Hátha olyanok is olvassák, akik a szervezetben vannak, és meglátják mi is megy ott valójában

Trifena 2012.05.21. 20:00:33

@szehenza: nahh! hát az a pont se könnyű amikor az ember rájön hogy amire az élete épült.. ott valami sántít. még a kiközösítés után is úgy voltam vele hogy vissza kell menni, a történtek ellenére is. nagyon nehéz volt elfogadni hogy átvertek.

szehenza 2012.05.21. 20:03:21

@Trifena: én is így voltam.Mikor ki lettem közöstve még vissza akartam menni.Csak jóval később zúdult rám ez a csodálatos igazság a szervezetről:( Sefa tudja,próbált segíteni, hogy valahogy összerakjam magam.:) nem könnyű.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.21. 20:51:51

Trifena,Sefatias:Köszönöm hogy Megosztottátok! Hiszem,és megtapasztaltam,hogy megszabadulás fájdalmai után,a Krisztus-követés alatt eljön a felszabadulás ideje is: felszabadulás a vallási diktatúra rémálmaitól,és az önmagát a Bibliát kizárólagosan értő / magyarázó Őrtorony-papság nyomasztó, önmaga kreálta hiteltelen tekintély-súly alól!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 06:46:46

@Zsolt520: sokat vaciláltam, hogy kitegyem-e. Ez már túl személyes volt. És tényleg szégyellem, hogy igy lett vége. irigylem azokat, akik elkülönültek. Bár az én lépesemben is szerepet játszott az, hogy nem tartottam igaznak bizonyos dolgokat, és hogy ezzel a lépéssel kifejezzem nemtetszésemet, de én akkor még nem olvastam jj blogján, meg könyvekben az igazságról. Tehát elsősorban a zavarodottság, és a nem értés volt az indítóerőm. Talán ez mentség Jehovánál arra, hogy olyat tettem ami nem tetszik neki. Sokszor imádkozok ezért hozzá

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.22. 08:18:08

@Trifena: @szehenza:
Én tudtam, hogy nem akarok visszamenni olyan helyre, ahol így bánnak az emberekkel és abban is kételkedtem, hogy meg lehetne reformálni a gyülekezetet, mert ahhoz párbeszédre lenne szükség és egymás meghallgatására. Ez pedig lehetetlen, pontosan a társulati 'teokratikus"(-nak titulált) elrendezés miatt.

Viszont nem értettem, hogy mi történt velem, és végülis magamat vádoltam, de ugyanakkor meégsem, mert tudtam, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, szóval egy ördögi kör volt. Amikor viszont egyértelműen kezdtem tapasztalni Isten segítségét és szabadítását, akkor tudtam, hogy Isten nem ítél el azért, amit tettem (hogy elhagytam a gyülekezetet) és idővel meg fogom érteni a háttérokokat is.
És így is történt.
Ekkoriban találtam Johnny blogjára, ami egy nagy megkönnyebbülés volt, mert valahol éreztem, tudtam, hogy szemét dolgok vannak a háttérben, de fogalmam sem volt arról, hogy mik azok.

Ezért nem hiszek abban, hogy nem kell foglalkozni ezzel a témával, ha egyszer elhagytuk a gyülekezetet, mert a sérelmek úgyis dolgoznak bennünk, ha akarjuk, ha nem. Jobb szétszedni őket és tudatosan szembenézni velük egyenként, mert csak így tudunk továbblépni ahelyett, hogy betemetnénk az egészet (amivel csak egy újabb csontvázat adunk a már meglévőkhöz a 'szekrényben'...).

reboot (törölt) 2012.05.22. 08:22:17

@sefatias: @Trifena:

... ez keményebb, mint amire számítottam ...

sajnos láttam már többször is, hogy a vének hogyan készítenek ki számukra zavaró személyeket

ez már a sokadik élettapasztalat, ami azt mutatja, ha a középkori inkvizíciós módszerek még ma is megengedettek lennének, jt egy fikarcnyit sem különböznének a katolikus gyilkosoktól !!

remélem sok jt olvassa el, és ébred fel...

gondolom jj-nél is ki lesz postolva...

nina:) 2012.05.22. 08:26:02

Kedves Trifena és Sefa!
Nem is igen tudok mit írnivagy mondani ,alig térek magamhoz.Jó tűrőképességetek van az biztos.Gondolom ez az egész onnan indult ki hogy irigyek lettek a ti barátságotokra.Meg hát bele kell kötni valakibe nehogy már jól érezze magát.
Annak idején én is pánikrohamot kaptam többször,aki átélte az tudja hogy milyen, és azt is hogy az ember
milyen állapotba kerül a gyógyszerektől.

Nem hiszem hogy szégyellni kellene magatokat ezért,még ha személyes dolog is ,mert őszintén leírtátok az okokat hogy mi vezetett el idáig.
Legalább látják mások is.

Mi is valahogy így voltunk annak idején mikor a férjem elkezdett udvarolni.Egyfolytában csesztettek hogy hiába udvarol nekem ,nem vagyok szabad a házasságra mert nem paráznaság miatt váltam el.Azt mondták hogy bizonyítsam be hogy a volt férjem megcsal.
Olyat nevettem!Hát mit gondoltak szegények majd meghív engem gyertyatartónak a volt férjem,aztán fényképeket készítek.3pici gyerek mellől már csak leskelődni lehet nem?
Agyament elvárások ezek.Úgy hogy vállaltuk mi is a paráznaság főszerepet,aztán legalább volt min csámcsogniuk egy darabig.
Adhatták a tanácsaikat.

Remélem hogy lesz erőtök összeszedni magatokat és pár év múlva nevetve gondolni erre .

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 08:27:57

@reboot: az kéne csak. ide is alig mertem. De érdekes hogy nem mondták meg pontosan, hogy mivel vádolnak, mert akkor tudtunk volna védekezni. de mivel nekünk kellett találgatni, hogy mi lehet, ezért nem sok esély volt rá. Olyan félelemteljes közeget teremtettek, hogy egymástól függetlenül gondoltunk arra, hogy kitalálunk egy közös bűnt, bevalljuk és megbánjuk.Pedig nem is beszéltünk erről.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 08:29:55

@nina:): már összeszedtük. most már minden oké.lassan a gyűrűk is kész vannak...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.22. 08:32:50

@sefatias:
Kedves Sefa!

Semmiféleképpen ne vádold magad. A tetted nem úgy tűnik nekem, hogy egy előre megfontolt szándékos dolog volt. Sajnos át tudom érezni, hogy milyen helyzeteket teremtettek számotokra, mert én is nagyon hasonlóban voltam, amiben én is tettem ostoba dolgokat, amit nem kellett volna.

Amit veletek csináltak, az megbélyegzés (labelling), amikor valakiről feltételezek valamit és azt sugallom neki és az illető előbb-utóbb olyanná is válik. Rendkívül kegyetlen lelki kínzás az ilyen dolog. Sajnos sok szülő is teszi ezt a gyerekével még teljesen öntudatlanul is (automatikusan) pl amikor azt mondják, hogy "rossz vagy" meg hasonlókat.
Ez a történet azonban rávilágít bizonyos dolgokra a te életedben is: pl: miért nem tudtál kilépni egy számodra megalázó helyzetből? miért érezted úgy, hogy 'viselned' kell azt a címkét, amit rád akasztottak?

Az emberi lélek a saját feldolgozatlan problémáit úgy akarja megoldani, hogy 'visszamegy' arra a helyre, ahol már volt egyszer és megint megpróbálkozik vele, hátha most sikerülni fog.
Az önsajnálat és az önvád helyett (ami inkább az Őrtorony társulatnak kedvezne...) inkább használd fel ezeket az infókat magadról a további fejlődésedhez, mert ezek fontosak lehetnek.
Nincs ember, aki ne vétkezzen, nyilván ezalól senki sem kivétel, de ha Isten nem ítél el érte, akkor embernek ezt nincs joga megtenni.

Nagyon vigyázz az Őrtorony-gondolatokkal. Ha jársz még a gyülibe, akkor ez különösen veszélyes lehet, hogy elválaszd a dolgokat egymástól. És ha azt is hisszük magunkról, hogy képesek vagyunk erre, lehet, hogy a fizikai testünk mást mond erre, ezért ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni. Ezeket a magam tapasztalatából írom, mert hasonlókon mentem keresztül, mint te is.
Ezért megértem a vergődésedet.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 08:38:17

@karalabe4: Nagyon vigyázz az Őrtorony-gondolatokkal. Ha jársz még a gyülibe, akkor ez különösen veszélyes lehet, hogy elválaszd a dolgokat egymástól.

Ma már teljesen elválasztom. Érzelmileg egyáltalán nem kötődöm, sem az egyházhoz, sem a gyülekezethez.Bár az összejövetelen még részt veszek. az ott elhangzottak inkább bosszantanak, vagy megnevettetnek, mintsem elgondolkodtatnának. Trifivel meg szoktuk beszélni a "tanultakat" és kielemezzük, hogy milyen indítékok, érzések lehetnek a szavak mögött. Mostanában rólam beszélnek az emelvényről, enyhén megvetően. Vasárnap el is jöttem, mert gusztustalan volt már.

reboot (törölt) 2012.05.22. 09:35:36

@nina:):

ez kész! nagyon rég hallottam olyen tapasztalatot, ahol a "te nem is vagy szabad a házasságra" c. aduászt kijátsszák a vének

mesélj még nekünk sokat :) úgy látom lesz még mit :)

reboot (törölt) 2012.05.22. 09:55:19

@sefatias:

egy világi bíróság simán kivizsgálná azt is, hogy mások milyen közvetett szerepet játszottak egy adott dologban...

jt-nál ilyenekkel nem is foglalkoznak, pedig nyilvánvaló, hogy felelősség terheli az eljáró véneket is !!

ezt a vének iskoláján úgy fogalmazták meg, hogy az ügy során létrejövő későbbi kínos komplikációk nem jöttek volna létre, ha a vádlott nem követ el helytelenséget

így bármi más történik is ezután, pl a bírói eljárás után bánatában, vagy kétségbeesésében kinyírja magát, az csakis a vádlott rossz hozzáállásának a további következménye lehet

fel se merül az, hogy bolhából elefánt lett csinálva, és végül tönkrement több ember élete !!

mert ugye azt nem gondolja senki, hogy egy normálisabb vén egy ilyen sztori után nem vonja le azt a következtetést, hogy a szervezeti irányelvek a ROSSZAK !!

egy kisebb bűn kivizsgálása, az utána következő megaláztatás, kiprédikálás az emelvényről végül elkeseredett önpusztításba ér véget !!

milyen igaz:

"Most viszont inkább bocsássatok meg neki, és vigasztaljátok meg, hogy a túlságos nagy szomorúság valamiképpen meg ne eméssze az ilyet. Ezért kérlek titeket, tanúsítsatok iránta szeretetet ... hogy rá ne szedjen minket a Sátán. Az ő szándékai ugyanis nem ismeretlenek előttünk."

jt ezt nem gyakorolják!! csak az ítélkezést, kiutálást !!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 09:59:07

@reboot: ezt már én is sokszor megfogalmaztam magamban. gyakorlatilag egyáltalán nem foglalkoznak azzal az érzelmi kárral, amit a teokratikus eljárás okoz. Ahogy írtad. bűnt követett el? akkor minden felelősség őt terheli. az más kérdés, hogy Jézus egészen máshogy állt hozzá a bűnösökhöz. Ő levette a terhet, és nem azt mondta hogy nesze itt van még. cipeld ezt is

reboot (törölt) 2012.05.22. 10:29:48

@sefatias:

sajnos ez igaz

ezért is tartom fontosnak ezt a felvilágosító munkát a szervezettel kapcsolatban, hogy minél többen értsék meg, hogy iszonyatos emberi tragédiák szegélyezik a nagy dicsőséges, egyetlen igaz szervezet útját

jobb ezt előre tudni, mint egyszer csak a saját bőrünkön érezni !!

és aki azt hiszi, hogy ez vele nem fordulhat elő, az nagyon is téved...

nina:) 2012.05.22. 11:41:45

@reboot: olyan életszaga van ugye?:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 11:43:14

@nina:): Te egy igazi élő nő vagy. Én is szeretem a hozzászólásaidat

nina:) 2012.05.22. 12:13:07

@sefatias: @reboot: kösz:)! anyatigris vagyok,ha a családomról van szó .Különben meg nem játszom meg magam ,ami a szívemen az sajnos sokszor a számon.meg úgy igazán elegem volt már abból hogy mindíg belém törölték egypáran a sáros cipőjüket.
Most meg kiírom magamból,ami fájt.

Meg arra is szoktam gondolni hogy ha előbb tudtam volna meg dolgokat én is ,akkor visszatudtam volna vágni előbb hogy hol lehet söprögetni.
Mert egypáran úgy érezték hogy engem mindíg tanácsokkal kell ellátni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 12:28:10

na most voltam a pszhihiáteremnél, a múlt heti mentős rosszullétem miatt. Azt mondta, hogy szüntessek meg minden olyan dolgot az életemben ami stresszel, van összefüggésben, vagy a korábbi stresszhelyzeteimmel. Ez azt jelenti, hogy receptre felirta, hogy szakítsak meg minden kapcsolatot a gyülekezettel?

váró 2012.05.22. 14:21:21

@sefatias: Szerintem is azt jelenti.
Egyébként...Most irok egy példázatot, nem tudom hogy sikerül-e, esetleg meg is haragszasz érte...de leirom.
XY husz évig járt egy társaságba. Voltak idők amikor nagyon jól érezte magát, élvezte az egészet, sőt hasznosnak is tartott mindent. Helyeselte a bánásmódot, úgy gondolva hogy egy különös, kiválasztott embercsoporthoz tartozik. Ám egy este a Gesztapó bekopogott hozzá is. Valatták, hamisan vádolták, erőltették hogy valja már be hogy vétett a rendszer ellen. XY nem étrette mivel is vádolyák. De a (szellemi kinzás folytatódott. Leváltották a tiszti rangjárol, egyszerű katonává degradálták. XY lassan kezdett lebetegedni a (szellemi)kinzástol. Egy szép napon elege lett az egészből és szándékosan csinált éppen olyant amirör tudta hogy a vége az lessz hogy közönséges katona sem maradhat.
Azóta elkezdett kölföldi, tiltott rádióadásokat hallgatni. Kezdte felismerni hogy ez az edigg tisztelt náciszocialista rendszer talán nem is olyan kiváló, legjobb szervezet. Idővel, XY saját rádióadót is beinditott, sok hasznos dolgor közölve. De, hogy miét is-miért nem, vasárnaponként rendszeresen ellátogat a konc.táborba. Néha-néha fel is pofozzák. XY továbbra rontja az egészségét, annyira hogy mentővel viszik a kórházba.

Megszerettem ezt az XY-t, habár nem értem. Esetleg próbálom megérteni.

reboot (törölt) 2012.05.22. 15:16:58

@váró:

ez nagyon tetszett, vajon mit mond rá sefatias úr?

metanoia 2012.05.22. 15:37:24

@sefatias:

Mi köze a sötétségnek a világossághoz?

Lehet két asztalról táplálkozni?

Ésszerű keverni a keserűt az édessel?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 16:22:03

@metanoia: én már régóta nem azért járok, hogy táplálkozzak

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 16:24:23

@váró: @reboot: jó a példázat :) nem haragszom érte :) De ez már régóta nem rólam szól. más okaim vannak, ami miatt járok. majd ha ezek az okok megszűntek, akkor elmondom

metanoia 2012.05.22. 16:28:42

@sefatias:

Akkor marad a másik két kérdés. :)

Az a szellemiség ami ott van romboló.

Rombolja a szellemedet,
rombolja a fizikai testedet és
rombolja a pszichédet.

Igaza volt a pszichiáterednek.
Igaza van a Bibliának.
Igaza van szerető kommentelő testvéreidnek. :)

reboot (törölt) 2012.05.22. 17:00:33

@sefatias:

Sejtettem :) de azért óvd magad! Senki sem golyó álló.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:07:11

@váró: elolvastam megint a példázatodat :) nagyon jó

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:11:01

@reboot: Itt senki se golyóálló,
és ha szakad a védőháló,
a halálugrás végén, a túlvilági TV-n majd,
Rólad szólnak a hírek,
Veled van tele a sajtó.
Aki a Pokolra kíván jutni,
annak balra a második ajtó,
de ha a Szent Péter-szigetekre,
már be van fizetve az útja,
Önnek a Mennyország Tourist
a legjobb szolgáltatást nyújtja

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:23:31

@szehenza:

Tetoválj ki, a bőröm alá mélyen szúrd a tűt.
Bélyegezz meg, egy izzó késsel, hogy vérezzek.
Az agyamba ültess elektródákat.
A szívem ritmusát verje a gép.
Élő halott vagyok, kezdeti organizmus.
Mindent abbahagyok - ennyi.
Félelem,
Hatalom, tudás és erő él bennem
Az ösztönös önvédelem tart életben.
Tetoválj tovább és gyilkold a sejtjeimet.
Oké, oké, oké, minden rendben, rendben, minden rendben.
Leálltak az életfunkcióim.
Egy másik világ kapuját döngetem.
Lelépek, itthagyom ezt végre.
Visszajöhetnék ide, de minek

reboot (törölt) 2012.05.22. 18:39:11

@sefatias:

Jó kis szám ;) és látod a kérdés ugyanaz: "melyik ajtón menjek be?"

szehenza 2012.05.22. 18:39:31

@sefatias: hát...most se tetszik jobban:))

szehenza 2012.05.22. 18:40:31

@sefatias: az utolsó két sor viszont igen találó

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:43:51

néha elkap az öpusztitás utáni vágy. de ma már csak zenehallgatásban élem ki. És ma elkapott!

szehenza 2012.05.22. 18:43:56

te tudod, hogy sátánt mikor vetették ki a földre?

szehenza 2012.05.22. 18:46:30

én inkább innék valamit:) de csak víz van itthol

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:46:51

@szehenza: igen, valamikor 1852 előtt, és az első dolga volt, hogy elintézze russel megszületését

szehenza 2012.05.22. 18:49:15

sefatias: mondjuk Russel nem tehet róla, őt most simán kivágnák a gyülekezetből

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:50:44

@szehenza: aztán ő is itt blogolna. irná a kommenteket, meg a postokat :)

szehenza 2012.05.22. 18:51:40

szerintem azért van annyi mentségünk, hogy 20 éve még nem volt net.Legalábbis nem sok mindenkinek.Honnan a fenéből tudtuk volna, hogy Russel ki volt, mit csinált? Sosem láttam egy könyvét sem

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:53:06

@szehenza: én már akkoriban is olvastam hitehagyott irodalmat, de nem sikerült túl jól

szehenza 2012.05.22. 18:54:19

@sefatias: azért az sem utolsó, hogy Jézust sem nagyon engedték volna szimpadra a szakállával.

szehenza 2012.05.22. 18:56:26

@sefatias: én nagyon rendes voltam és nem olvastam ilyen dolgokat:) Még az István királyt is rossz lelkiismerettel hallgattam lemezen! de gáz...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 18:57:52

@szehenza: háááát.... én renitens voltam.

szehenza 2012.05.22. 19:03:59

@sefatias: na jó, de azért azt be kell vallanom, hogy királyságterembe viszont nem szerettem járni. Nem tudom miért, de ha lehetett kifogást találni, én bizony találtam:) aztán ezért is lelkiismeret furdalásom volt persze.

Catilina. 2012.05.22. 19:26:38

@sefatias: @szehenza: Hát gyerekek ez k... jó!Akkorát röhögtem ezen:"...aztán Russell is itt blogolna,meg írná a kommenteket,meg a posztokat",aztán nemsokára Jézus is bekapcsolódna,és egy "olvasóink írták"-ban elmondaná,hogy a királyságteremből a szerető vének azonnal kitessékelték,mikor megjelent öltöny,nyakkendő nélkül,hosszú hajjal,szakállasan,és közölték vele,hogy azonnal hagyja el a helyiséget,mert rossz példát mutat a testvéreknek,meg különben se keresztelkedhet meg így,hogy még órajelentést se adott le...
Ez nagyon jóóóóóó :))))

szehenza 2012.05.22. 19:29:12

@Catilina.: ráadásul nem is tanúlmányozta a társulat kiadványait! tuti nem keresztelkedhetne meg:)

szehenza 2012.05.22. 19:31:43

@sefatias: maradok a csip csip csókánál:) bár az már bölcsikben be van tiltva!

Catilina. 2012.05.22. 19:32:49

@szehenza: Na arról meg nem is beszélve!:))Ez nagyon tetszik:))

szehenza 2012.05.22. 19:37:32

nálunk a gyülekezetben volt aki bársonyzakóban volt könyvön.Szép kis pásztori látogatás lett belőle!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 19:38:26

@szehenza: nem is csodálom. elég izléstelen :DD

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 19:39:47

@szehenza: hihetetlen. mibe bele nem szólnak. és ez nekem egykor természetes volt! ATYAAAAÉÉÉÉÉG!!!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 19:41:29

@szehenza: NAGYON!!! néha elkap. ilyenkor nem vagyok túl barátságos.ilyenkor olyan feszültség jön ki belőlem, hogy... inkább le sem irom

szehenza 2012.05.22. 19:42:05

@sefatias: na de, hogy ezért pásztori?? alig voltak fontoskodóak.

szehenza 2012.05.22. 19:44:39

avagy, írjál levelet a társulatnak.Biztos sok kedves gondolat jutna eszedbe:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.22. 19:45:49

@szehenza: most inkább véres kardhoz van kedvem. körbe küldeni az országban

szehenza 2012.05.22. 19:47:51

@sefatias: mitől akadtál ennyire ki?

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.23. 07:02:47

@sefatias:
". Azt mondta, hogy szüntessek meg minden olyan dolgot az életemben ami stresszel, van összefüggésben, vagy a korábbi stresszhelyzeteimmel."

Ez azonos Selye János "flight or fight" megoldásával. A szervezet, ha valami elvisehetetlen dolgot tapasztal, akkor harcol, de ha ezt nem bírja tovább, akkor el kell menekülni a helyről.
Ha ezt nem tesszüók meg, akkor lepusztítjuk magunkat, a szervezetünk jelezni fog, hogy el kell hagynunk a terepet, ezért betegésgeket és rosszulléteket produkál.

A volt-Jt-k esetében azért is okoz ez olyan nehéz döntést, mert a tudatos folyamatokkal állandóan felülírták a belső indíttatásukat. erre voltak kondicionálva a gyülekezetben. Még bibliaversekkel is alátámasztották, hogy ne hallgass az érzéseidre, meg csalárdabba szív mindennél stb, ezt mind ismerjük.
Viszont ezzel csak jól el lettünk választva a saját érzéseinktől és azt hisszük nagy okoságunkban (egó!!), hogy mi ezt frankón meg tudjuk tenni, hogy szépen elválasztjuk a hitünket a gyülekezeti környezettől. Ez mehet is egy darabig, de aztán a szervezet benyújtja a számlát és erőteljesebb figyelmeztetést ad, amit még mindig lehet figyelmen kívül hagyni és megmagyarázni (a magyarázatokhoz szokott baloldali agyféltekénkkel).
De az anyatermészetet nem tudjuk átvágni (ezt még egy Ébredjetekből olvastam). Ha megpróbálunk túl járni a saját eszünkön, akkkor annak súlyos következményei lehetnek.
Selye János egyébként Nobel díjat kapott a stressz területén végzett kutatásaiért (nem mo.-on dolgozott). Komárnoban egyetemet neveztek el róla, itthon alig ismert, pedig az ő művére alapul a mai modern orvostudomány és az összes szellemi irányzatok, önismeret, önsegítés (főleg a 90-es években kezdődő) nagy divatja. Mind selye János gondolatait büfögi vissza csak kicsit más oldalról közelítve meg.
Érdemes elolvasni az Életünk és a stressz c. művét, közérthető nyelven íródott, általában könyvtáraknak meg van.
Még akkor olvastam, amikor hasonló helyzetben voltam, mint te. A könyvből világosan látszik, hogy a Jt gyülekezet nem csupán Isten hanem ÉLET ellenes is.

nina:) 2012.05.23. 08:36:49

Mi folyik itt kérem? :D De jót nevettem!
Vagyis mi folyt itt este.Remélem Sefa már megnyugodtál. Tényleg hagyd ott őket már mert addíg nem gyógyulsz meg.Az önpusztító gondolatokat meg tessék elfelejteni és sok vitamint enni azt a teremburáját!:)
Találkozzunk csak! Majd jól elfenekellek a gyereknapon:)

csaposnak 2012.05.23. 23:27:17

Milyen aranyosak, milyen kedvesek, milyen megértők, milyen segítők Vagytok, igen azok a csúnya vének belehajszolták szegény Sefát és egy fiatal leányt a bűnbe !
HOL VAGYTOK KERESZTÉNYEK ?
Ezt a történetet tegnap este olvastam el, és órákig nem tudtam aludni, csak forgolódtam, nem is csak a történet zaklatott fel, hanem a kommentek.
Létezik, hogy senki nem látja át azt, hogy mi történt ?
Én nem ismerem a történet egyik szereplőjét sem, de a leírtak alapján kirajzolódott a kép, ha tévedek, cáfolj meg Sefa.
Elérkezett az ideje, hogy „lecseréld” a feleséged egy fiatalabbra.
Mi is lehetett az előzmény ?
Különleges figyelmet szenteltél Trifenának, talán együtt szolgáltátok Istent, jókat beszélgettetek, nevetgéltetek együtt. (mi van ebben ? ugye ?) és ez feltűnő lehetett, ha kezdetben másnak nem is, de a feleségednek biztos. Úgy gondolom, erre utaltál akkor, amikor azt írtad, hogy megérdemeltél volna egy határozott tanácsot. De Te nem álltál le, hiszen Te vagy az elnöklő. Lehet, hogy akkori feleséged többször is szóvá tette viselkedésedet, de nyílván leállítottad avval, hogy az elnöklőnek mindenkivel kell foglalkoznia, még ha szép is mégha fiatal is mégha nő is. Tehát van egy rossz házasság, (azt nem tudtuk meg, hogy mikor, mitől lett rossz, de ez a viselkedés nem segített, az biztos) talán Te ártatlan vagy abban, hogy ilyen lett a házasságod ? Nagyon egyértelmű a reakciódból az érzelmeid, a vénekkel való beszélgetésed után nem a feleségeddel beszéled meg, hogy mit tegyél, hanem Trifenával. Mivel Ő sem vall Ellened, ezért elterveztek egy bűnt ! Hol tanultad ezt ? Az elmúlt 20 évben hol olvastad ezt a Bibliában, vagy talán a vének titkos könyvében olvastad ? Sajnálom, de én azt feltételezem, hogy Te vagy ennek a bűnnek a kitalálója, persze ! Trifena is akarta, persze, belerángattad ! egy csapásra két legyet. Méghogy ne szégyelld magad ??? És a kommentek olvasása után öröm táncot jársz a Tankcsapda zenéjére ? hát nagyon „vicces”. Igazolva érezted Magad ? A Szervezet a rossz, a vének a rosszak ? Ki vagy ficamodva.
Szegény leány, Ő az egyik áldozata viselkedésednek a másik a leány családja, akik felneveltek egy szép, Istenhez hűséges gyermeket és mit kell látniok, harmadik a volt feleséged, akit lenéztél, megcsaltál a negyedik a kisfiad, akiért se tartottad fenn a házasságot, akinek most már csak „vasárnapi apukája” van, azután a gyülekezet és Isten és persze Te magad, mindezekért ne szégyenkezz ? de bizony, megtehetnéd és porban és hamuban kereshetnéd őszintén Isten bocsánatát. Ehelyett milyen cikket írtál ma ?! arra is reagálok.
Egyik válaszodban írtad „…elsősorban a zavarodottság, és a nem értés volt az indítóerőm. Talán ez mentség Jehovánál …” ennyi tellett 20 év után ? Istent akarod becsapni ? annyira szerettek itt arra hivatkozni, hogy milyen sok évet töltöttetek el a Szervezetben, most meg zavarodottságra hivatkozol ? Csak egy verset idézek Héberek 13: 4 „A házasság tiszteletre méltó legyen mindenkinél, és a házaságy beszennyezetlen, mert az Isten meg fogja ítélni a paráznákat és a házasságtörőket.” Hányszor olvastad ezt, vagy hányszor tartottál erről előadást ?
Kérlek Benneteket keresztények(?), ha nem csak a Szervezet elleni gyűlölet vezeti tollatokat, hogy írjatok néhány együtt érző szót a volt feleségnek és a fiúcskának (mégha nem is olvassák) és szembesítsétek Sefát avval, hogy igenis bűnt követett el, írásai alapján nem látom az őszinte megbánást, mégha azt írja is és figyelmeztessétek Trifenát, hogy kihez akar feleségül menni, legalább Ti, asszonyok.
Persze ha már eldöntöttétek a házasságot, akkor legalább ne rángassátok bele Istent.

reboot (törölt) 2012.05.24. 00:19:24

@csaposnak:

Erre még írok valamit délelőtt, de most elmegyek aludni.

A vének áldásos tevékenységéről a bírói kivizsgálások során. Amint írtam is már, sokszor több kárt okoznak, mint amit maga a bűn okozott volna önmagában.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 04:12:31

@csaposnak: :)szia. túlságosan hamar ítélsz. ráadásul olyan dologban, amit nem is látsz. Én sehol nem írtam, hogy helyes amit tettünk, és hogy van rá magyarázat. Nem kerestem, és nem is keresek rá magyarázatot, mégha van is rá. Ráadásul igen sokat szenvedtem emiatt. :) inkább a te reagálásodból látszik, hogy képtelen vagy összességében látni a dolgokat. Képtelen vagy arra hogy a mélyére láss. Reboot hozzászólása szerintem önmagáért beszél. egy nagyon egyszerű apró dologból aminek semmi köze nem volt a bűnhöz csináltak egyet. És ha szeretnéd tudni, főleg mert Nina is kérdezte, a leváltásomkor a feleségem mellém állt, és nekem adott igazat. Ez volt a házasságunk alatt az egyetlen problémás eset amikor nem az ellenségemként viselkedett, hanem szembeszállt a vénekkel. Rengeteg részletet nem írtam le. olyan sokat, ami a hozzád hasonló embereket nem teszi képessé a megfelelő döntésre.hogy nem látod az őszinte megbánást? Mert nincs is. Bár magát bűnt rettenetesen szégyellem, és igy utólag az egész életemet másképp szervezném, csakhogy elkerüljem, az adott helyzetben az volt a legjobb lépés. :) és nem azért, hogy lecseréljem a nejem. Azért hogy életben maradjak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 04:35:58

@csaposnak: Még azt elmondanám, hogy amikor a trifi megírta ezt a cikket, sokat vacilláltam, hogy kitegyem-e. Pont azért féltem tőle, mert ez már túl személyes. De azért döntöttem igy, mert ez is hozzátartozik az életemhez, és nem akarok egy tökéletes szent képében tetszelegni. Viszont neked is át kéne gondolnod, hogy miként taposol bele mások lelkivilágába nyilvánosan. Pontosan úgy reagálsz mint a farizeusok akik szentségükről meggyőződve kövekkel a kezükben mentek Jézus elé, hogy megkövezzék a házasságtörőt, aztán meg fülüket farkukat behúzva távoztak. Ugyanis ha engem ezért el lehet itélni, akkor téged velem együtt fognak halálra itélni, mert nem tudsz leszakadni a hitehagyott oldalakról, és órákon keresztül olvasod őket, és beszélgetsz. A társulat szabályai szerint a jövődről egy bírói bizottságnak kell dönteni. amit te nem mersz felvállalni. Menj oda a véneidhez, és valld be, hogy hosszú ideje gyakorlod ezt a kiközösítésre méltó bűnt titokban, éjszakánként.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 04:42:52

@csaposnak: elolvastam mégegyszer a kommentedet. nagyon rosszul itéled meg. rossz következtetéseket vonsz le. Pont olyan vagy mint az a vén akinek az egészet köszönhetem. Ha annyira gonoszul előre elrendeztem volna mindent, akkor szerinted miért váltották le az egyik engem elitélő vént? A másik miért kért bocsánatot? És a feleségem, valamint a trifi szülei miért álltak mellém?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 04:43:46

@csaposnak: jaaa és másfél év múlva miért mondta a köf, hogy igazságtalanság történt?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 04:45:10

@csaposnak: szerintem neked több történetet el kellene olvasnod a bibliából, ahol Jézus a bűnösökkel ápol kapcsolatot, és megfigyelned, hogy miként kezeli őket

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.24. 06:25:39

Sefa,ez tényleg botrányos,hogy a saját(!!) Blogodon publikálod a Veled/Veletek megtörtént eseményeket,-amelyeket kizárólag azok olvasnak,akiket érdekel...?

Vagy valaki -exJT- tömegesen küldött email-eket Jehova Tanúinak,hogy olvassanak felvilágosító,tényfeltáró írásokat? Vagy utcán, esetleg házról-házra járva szólítanak meg Jehova Tanúit a Sorstársak,hogy "feltétlenül olvassák el Sefa legújabb Postját"?

Aki keres,az talál.
Az is,aki az Őrtorony Társulat weboldalát keresi,és az is,aki a megszabadult egykori tagok írásait.
Ez ilyen egyszerű.
Ahogy az Őrtorony Társulatnak van joga publikálni,úgy azoknak is joguk van erre,akik elmentek a "Jehova Tanúi Egyház"-tól. Vagy írjak Brooklynba,hogy hagyják abba?

Az Igazságot nem kell félteni,mert képes az önvédelemre.

reboot (törölt) 2012.05.24. 10:39:06

@csaposnak:

Elérkezett az ideje, hogy „lecseréld” a feleséged egy fiatalabbra.
>>ez nagyon komoly vád ám ... és ha nem tudod bizonyítani, akkor ez rossz fényt vet rád, hogy erre vetemedtél<<

Mi is lehetett az előzmény ?
>>lehetett... te sem tudod pontosan... ha nem jól ítéled meg a helyzetet, akkor nagy hibát követsz el, ezt tudnod kell<<

Különleges figyelmet szenteltél Trifenának, talán együtt szolgáltátok Istent, jókat beszélgettetek, nevetgéltetek együtt. (mi van ebben ? ugye ?) és ez feltűnő lehetett, ha kezdetben másnak nem is, de a feleségednek biztos.
>>feltételezés<<

Úgy gondolom, erre utaltál akkor, amikor azt írtad, hogy megérdemeltél volna egy határozott tanácsot.
>>feltételezés<<

De Te nem álltál le, hiszen Te vagy az elnöklő. Lehet, hogy akkori feleséged többször is szóvá tette viselkedésedet, de nyílván leállítottad avval, hogy az elnöklőnek mindenkivel kell foglalkoznia, még ha szép is mégha fiatal is mégha nő is.
>>feltételezés<<

Tehát van egy rossz házasság, (azt nem tudtuk meg, hogy mikor, mitől lett rossz, de ez a viselkedés nem segített, az biztos) talán Te ártatlan vagy abban, hogy ilyen lett a házasságod ?
>>a volt feleség BIZTOS ártatlan?<<

Mivel Ő sem vall Ellened, ezért elterveztek egy bűnt ! Hol tanultad ezt ? Az elmúlt 20 évben hol olvastad ezt a Bibliában, vagy talán a vének titkos könyvében olvastad ?
>>feltételezel és gúnyolódsz<<

Sajnálom, de én azt feltételezem, hogy Te vagy ennek a bűnnek a kitalálója, persze !
>>durva ítélet, semmi óvatoskodás..., bátor vagy<<

Trifena is akarta, persze, belerángattad ! egy csapásra két legyet. Méghogy ne szégyelld magad ??? És a kommentek olvasása után öröm táncot jársz a Tankcsapda zenéjére ? hát nagyon „vicces”. Igazolva érezted Magad ? A Szervezet a rossz, a vének a rosszak ? Ki vagy ficamodva.
>>a szervezet és a vének ettől a sztoritól függetlenül gázosak, ezt te is tudod<<

Szegény leány, Ő az egyik áldozata viselkedésednek a másik a leány családja, akik felneveltek egy szép, Istenhez hűséges gyermeket és mit kell látniok, harmadik a volt feleséged, akit lenéztél, megcsaltál a negyedik a kisfiad, akiért se tartottad fenn a házasságot, akinek most már csak „vasárnapi apukája” van, azután a gyülekezet és Isten és persze Te magad, mindezekért ne szégyenkezz ? de bizony, megtehetnéd és porban és hamuban kereshetnéd őszintén Isten bocsánatát.
>>tipikus jt-s gondolkodás, minden felelősséget egy személyre rátolni<<
>>fel sem merül benned, hogy nem CSAK sefatias a hibás...<<

Egyik válaszodban írtad „…elsősorban a zavarodottság, és a nem értés volt az indítóerőm. Talán ez mentség Jehovánál …
>>igen, az is lehet<<

annyira szerettek itt arra hivatkozni, hogy milyen sok évet töltöttetek el a Szervezetben, most meg zavarodottságra hivatkozol ?
>>gondolod kizárja a 20 év az összezavarodást?<<

Csak egy verset idézek Héberek 13: 4 „A házasság tiszteletre méltó legyen mindenkinél, és a házaságy beszennyezetlen, mert az Isten meg fogja ítélni a paráznákat és a házasságtörőket.”
>>ez így van<<

Kérlek Benneteket keresztények(?), ha nem csak a Szervezet elleni gyűlölet vezeti tollatokat, hogy írjatok néhány együtt érző szót a volt feleségnek és a fiúcskának (mégha nem is olvassák)
>>felületes megértés után felületes megoldás<<

és szembesítsétek Sefát avval, hogy igenis bűnt követett el
>>ez legyen magán levelezés tárgya (1Korintusz 13:5) . . .nem viselkedik illetlenül. . .<<

írásai alapján nem látom az őszinte megbánást, mégha azt írja is
>>miért ülsz az ítélő székébe?<<

és figyelmeztessétek Trifenát, hogy kihez akar feleségül menni, legalább Ti, asszonyok.
>>tudod jól, hogy ez nem így működik :) <<

reboot (törölt) 2012.05.24. 11:31:31

@csaposnak:

abban amit írsz, az zavar, hogy nem ismered a részleteket, pedig abban van az 'ördög' :) én jóval régebb óta, és nagyobb részleteséggel ismerem ezt a történetet, több magán levelezésem volt az ügyben sefatiassal, ezért másként, jóval árnyaltabban látom ezt a történetet

bűnt követett el, senki sem tagadja, és azt hiszem mások helyett is mondhatom, hogy nem tartjuk követésre méltónak a házasságtörését !!

amit viszont állítok, és tapasztalatból tudom, mert jó pár évet lehúztam vénként, hogy nagyon nem mindegy, hogy a pásztorok hogyan közelítenek egy bűnesethez

több esetet is személyesen ismerek, ahol a vének gyökér hozzáállása csak tovább rontotta az amúgy is nyavajás helyzetet, ezért is gondolom azt, hogy kár szinte mindent beletolni sefatias nyakába

ismerve a sztorit, meg van ott a felelőssége a volt nejének, és a helyi véneknek is !! ha tudnád, hogyan bánt vele a felsége, nagyon ledöbbennél !!

illetve miért nem kérdezed meg tőle magán úton, hogyan próbálja helyre hozni a károkat? milyen férj/apa volt? most hogyan bánik a volt feleségével? hogyan visel gondot a fiáról?

tulajdon képpen szándékos, előre kitervelt, aljasan elkövetett bűnnel (=gonoszság) vádolod sefatiast..., csak remélni tudom, hogy felfogod az állításaid súlyát...

ráadásul egy olyan személyt bántasz, aki az utóbbi években többször majdnem meghalt a betegségei miatt ! ezért írtam, ha már annyira segíteni akarasz neki, akkor találd meg a megfelelő eszközt is, ne legyél olyan mint a vének 98%-a ... " a műtét jól sikerült, de a beteg belehalt" ...

még valami... írod: "a kisfiad, akiért se tartottad fenn a házasságot"

véleményed szerint egy rossz házasságot paráznaság után is fenn kell tartani a gyerekekre való tekintettel?

tudom, ez az régi öregeknél bevett szöveg volt, hallottam sokszor, ezt tanácsolták régen, de butaság... gondold végig...

nem véletlen, hogy maga a szervezet is azt mondja, hogy a vének ne adjanak tanácsot a válás, vagy együtt maradás melett, vagy ellen, ne is célozgassanak, mert a döntés következményeivel nem nekik kell együtt élni

természetesen elfogadom, hogy te az együttmaradás mellett döntenél, de nem róhatod fel másoknak, ha másként döntenek

amúgy meg ilyet is láttam már, együtt maradtak... mit tanúltak meg belőle a gyerekek? az acsarkodást, azt hogy jt nem tudják abba hagyni azt, ami nem működik, sőt sose működött, de tovább erőltetik
semmi tiszteletre méltót nem tanúlnak meg ebből ... ezt a rossz családi példát viszik magukkal tovább ... ennek semmi értelme

tisztább dolog lezárni a dolgokat, és levonni a tanulságokat ... ez legalább előrébb visz

persze lehet olyan is, ahol sikerült helyre hozni a gondokat, de ezt TE nem tudhatod előre, csak az érintettek sejthetik esetleg, hogy mire van nagyobb esélyük

még egy dolog: egy válásnál meg nincs 'ártatlan' fél, ahogy jt tanítják... ez egy nagy baromság... mindkettő hibás különböző mértékben, és véleményem szerint a szervezet is hibás a béna szinvonalú házasságok sokasodása miatt !

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.05.24. 12:57:16

@csaposnak:
Csak azt nem fogod fel/látod át, hogy a szervezet retardált szabályai, az Őrtorony -->TALMUD<-- és az intézményrendszere az Őrtorony inkvizíció generálja ezeket az aberrált problémákat.

"Csupán" ennyi a baj. A többi (pl. a hamis tanítások) részletkérdés, szabad akarat.

nina:) 2012.05.24. 13:36:23

most nagyon mérges lettem,és nincs sok időm mert rohanok.Annyit szeretnék most csak hozzáfűzni hogy van egy olyan bibliavers amire a WT.marhára szeret hivatkozni hogy vén ellen akkor fogadj el vádat ha két tanú volt.Ha pedofília gyanú van akkor honnan szedj két tanút mikor az erőszak általában akkor történik mikor ketten vannak!
Namármost hogy merték megvádolni Sefát paráznasággal? Volt két tanú aki ott volt,aztán gyertyát tartott????
Mert ugye két tanú kell hozzá!

Na látod Sefa ez már a szextekercs:)

Sajnos az a baj hogy mindenki ítélkezik anélkül hogy tudná valójában hogy mi történt.Meg aztán nem akarok senkit sem megbántani ,de párszor tapasztaltam hogy a naggggyyyyon -nagggyyyon szerény ,kis szende szűzet eljátszó testvérnők milyen aljasak tudnak lenni.Vannak nagyon rendesek is ,már félreértés ne essék.
Aztán a legkönnyebb az embert megkövezni mert paráználkodott,csak azt felejtik el hogy esetleg ők is ,vagy majd fognak.

Nem baj Sefa! Tudod mit mondott Jézus a farizeusoknak! A paráznák megelőznek benneteket az Isten országában.
Most nincs időm kikeresni szó szerint.
Most eldurrant az agyam!Rohanok.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 15:57:46

Na megjöttem. Bevallom izgatottan vártam a mai kommenteket. Reggel mikor csapos hozzászólását olvastam, egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy kitörlöm. De aztán meggondoltam magam. Ez bár számomra igen kellemetlen, nem kevésbé trifinek, ám ékesen bizonyítja azt ami jellemző Jehova tanúi gyülekezeteire. Át nem látott, meg nem vizsgált, félinformációk alapján hozott ítéletek, amelyek emberi méltóságokat taposnak meg, érzéseket vesznek semmibe. Ahol nem az ember számít, és az ami mögötte van, hanem csupán egy tett, amit olyan könnyű elítélni, de olyan nehéz megérteni. Nagyon megihletett ez a téma, és ma megint írtam egy postot ebben a témában

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.24. 16:15:33

@sefatias:
Csaposnak és társai kommentjei tükröt tartanak elénk:
1. milyenek voltunk mi magunk az Őrtorony befolyás alatt
2. milyen dolog átélni egy ilyen ember érzéketlen szavait

Ennek az ismeretnek fényében nem csoda, ha megengedte Isten, hogy találkozzunk a saját árnyoldalainkkal. Ezt valójában szeretetből tette. Előbb vagy utóbb mindenki fog, aki Istenben bízik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 16:17:28

@karalabe4: pont az ő reagálásuk juttatta eszembe a régi énemet. Ezért is nem töröltem a kommentet, mégha kicsit fájt is :) megérdemlem.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.05.24. 16:22:09

@sefatias:

Szerintem jól Tetted,hogy meghagytad a kommentet!

A "Jehova Tanúi",és az érdeklődő Watchtower-fanok többségének az írásai nagyon jól tükrözik az Őrtorony Társulat által gerjesztett türelmetlen,vádló szellemiséget: A Nagy Vádló a brooklyni szindikátus mestere! Önmagukban is nagyon jó,leleplező,-és egyben figyelmeztető jelek azoknak,akik (még) szimpatizálnak a "Jehova Tanúi egyház"-zal,hogy ez a "Szellemi Paradicsom",és a "Teokratikus Iskola" hatása!

Nagyon ritkán találtam olyan Tanút,aki korrekt vitapartner maradt,annyira belesulykolja a H.É.B.R.O. ,hogy csak és kizárólag ŐK,csakis ŐK ismerhetik az Igazságot!
Sokszoros visszaeső hamis prófétaként,bűneiket elhallgatva,sötét történelmüket leplezve.

Ahogy a szép szólás-mondás tartja:Innen fúj a szél, nyugatról,-de Istennek hála,a Sorstársaknak,és az Internetnek köszönhetően már nem csak Nyugaton nem változatlan a teokratikus helyzet,hanem már nálunk,Közép-Kelet Európában sem!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.24. 16:32:31

@Zsolt520: hát egyrészt nem is lett volna tisztességes kitörölni az ellenvéleményt, Másrészt meg pont az volt vele a célom, amit írtál. a hirtelen indulatból történő ítélet leleplezése, amely nélkülöz minden krisztusi szeretetet

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.24. 16:55:16

@sefatias:
Nem kell mea culpáznod. Senki nem érdemel olyan bánásmódot, amit a JT gyüliben kap. Még a bűnözőkkel sem bánnak így, ilyen aljas szemét módon, lelki kínzási formákat, megaláztatásokat alkalmazva. Ilyen valutával fizetne Isten a szolgáinak? Durr a képedbe egyet?

Az őrtorony-agymosásnak köszönhetően sajnos azoknak át kell élni ilyen 'nagy nyomorúságot', akik nem a megfelelő fundamentumra építettek:

"Mert más fundamentomot senki nem vethet azon kívül, a mely vettetett, mely a Jézus Krisztus. Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágaköveket, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentomra;
Kinek-kinek munkája nyilván lészen: mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg; és hogy kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg.
Ha valakinek a munkája, a melyet ráépített, megmarad, jutalmát veszi.
Ha valakinek a munkája megég, kárt vall. Ő maga azonban megmenekül, de úgy, mintha tűzön keresztül."

(1Kor 3:11-15)

Ezeket a nagy-nyomorúságokat az Őrtorony társulat generálja azáltal, hogy szándékosan elválasztja az emberket Jézustól. Mi egyénenként meg ezzel a tapasztalattal is okosabbak lettünk.

Nem érdemelted meg az ott átélt borzalmakat, mint ahogy csaposnak kommentjét sem. Senkinek sincs joga ítélkezni a másik felett, inkább nézzen magába.
Mégha volt is veled valami bajuk (de valószínűleg nem volt, csak szálka voltál a szemükbe), akkor sem így kellett volna ezt a tudtodra adniuk.

Levontad a tanulságot, lépj tovább. Nem kell a múlton merengeni.

"Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."
(Lukács 15:7)

csaposnak 2012.06.10. 09:02:41

@Catilina.: ez a hozzászólásod nagyon tiszteletlen Jézussal, sőt Jehovával szemben is, Tőled nem számítottam ilyenre. Szerintem ez nem vicces, ki tett többet Jehova igazolásáért és az emberiség megmentéséért ? Tudom, hogy tudod, hát hagyd ki Őket az "önigazoló blogból".

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 13:41:07

@csaposnak: Szia Csaposnak! Üdvözöllek ezen az önigazoló blogon. Már reggel olvastam a hozzászólásodat, de nem tudtam válaszolni, mert lekopott volna a mobilom érintőképernyős billentyűzete. Szóval önigazoló? És ki előtt kellene igazolnom magam? Abból a több száz olvasóból aki idejár olvasgatni alig két három ember ismer. Azt se tudják ki vagyok. A jelenlegi életem teljesen önálló. Nem függök senkitől, nem tartozom számadással senkinek. Egyedül Istennek. Ezekre a posztokra azért volt szükség, hogy aki olvas engem, az tudja, hogy ki vagyok. Lássa hogy milyen háttérrel rendelkezem. A múltkori vádjaid után nem magyarázkodtam, nem igazoltam tettemet. Te csak a végeredményt látod, de fogalmad sincs a miértekről. Mégis elítélsz. Mondjuk jól teszed. Legalább ebben egyetértünk. Én magam is a leggusztustalanabb bűnök közé sorolom. Talán emiatt az önvád, és meg nem értés miatt kell havonta pszichiáterhez mennem. mert ha pár napig kihagyom a gyógyszereket, akkor jönnek a rohamok, amelyekbe egyszer majdnem meghaltam, illetve bénultam le. Sóval önigazolás. Szerintem ezt pont nem láthatod ebben a blogban. Ugyanis sehol nem írtam le a védekezésemet. Esetleg foszlányokat. Talán Reboot az aki a legtöbbet tud az ügyről, de még ő se mindent.De nincs is szükségem önigazolásra. A magam ura vagyok. ha úgy döntök, holnap törlöm az egész blogot, és eltűnök az életedből, életetekből, Ha úgy döntök akkor többet kezembe sem veszem a Bibliát, és nem imádkozok többet. Megtehetném, hogy azt mondom Istennek, hogy hagyjál békén! Nem érdekelsz. Eleget szenvedtem én nélküled is.Most már élvezni akarom az életet. És tudnám is. megvannak a lehetőségeim rá. Ám én a szabadságomat arra használom fel, hogy minden eddiginél többet olvasom a Bibliát. Igyekszem minél többet megtudni Istenről, Jézusról, és az irántam, irántunk érzett szeretetükről. Csapos önigazolásra neked van szükséged. Én jelenleg ennek az internetes közösségnek vagyok a tagja, és ennek a közösségnek megvallottam a bűnömet(Jakab 5:16) De te ugyanazon szabály szerint, ugyanolyan súlyos bűnben vagy vétkes, ám még magadnak sem vallod be. Sőt! Ahogy olvastam régebben a JJ. blogján meg tudod magyarázni, igazolni azt hogy miért is ápolsz rendszeres kapcsolatot kiközösítettekkel, hitehagyottakkal. Megnéztem a Terelgessétek könyvben, hogy a társulat szabályai szerint gátlástalan viselkedésben vagy bűnös, mivel szükségtelen kapcsolatot ápolsz velünk, függetlenül attól, hogy már többször adtunk neked ezzel kapcsolatban tanácsot, illetve figyelmeztettünk annak veszélyeire, ami itt rád leselkedik. Te ezeket a tanácsokat figyelmen kívül hagytad, és azok ellenére is kitartasz a helytelenségben. Sajnos ilyen esetekben bírói bizottságot kell felállítani, akik megvizsgálják, hogy gyakorolsz-e őszinte bűnbánatot, és felhagysz-e a helytelen cselekvésmóddal.Én azt mondom neked, hogy keresd fel az egyik felvigyázót a gyülekezetben, és ismerd be neki a bűnödet. Ha nem teszed akkor egy büszke szégyentelen bűnös vagy, aki elutasítja Jehova szerető segítségét, amit a szervezete által biztosít számodra, és armageddonkor a paráznák, gyilkosok, és hazugok sorsára jutsz.ÚGY MINT ÉN!!! A különbség csak annyi hogy én bevallottam, elismertem a bűnömet, te pedig még mindig magyarázatokat gyártasz a tiedre. Szóval ennyit az önigazolásról. Ha nem tetszik a blogom, akkor ne tedd be a kedvencek közé, és nehezebben fogsz idetalálni :P

Catilina. 2012.06.10. 14:31:36

@csaposnak: Szia! Nem értettem meg teljesen egyértelműen ,hogy kire gondoltál mikor azt írtad, hogy ki tette a legtöbbet Jehova nevéért.A Társulat vagy Jézus?
Amit pedig Jézussal kapcsolatban írtam, egyáltalán nem gúnyolódásnak szántam, hanem arra a tényre akartam rávilágítani, hogy milyen jól észrevehető párhuzam fedezhető fel az Isten "ókori igaz népe", és jelenlegi "igaz népe" között.
A zsidó vallásvezetők( farizeusok)olyan sajátos törvény és szabályrendszert alakítottak ki, amely jócskán túlment az Isten által adott parancsokon, és felülírta azokat.
Így aztán amikor Jézus megjelent közöttük, nem fogadták őt be, és el is ítélték amiatt, hogy ezeknek nem engedelmeskedik.(gyógyított szombat napon, nem ítélte el a bűnösöket, elítélte a plusz farizeusi terheket stb.)Hiába mutatott rá a helytelen gondolkodásmódjukra, a vallásvezetők nem fogadták el a kiigazítást, hanem igyekeztek tőle végérvényesen megszabadulni, arra hivatkozva, hogy ŐK isten igaz vallása.
Ma az Őrtorony Társulat kísértetiesen hasonló cipőben jár.A Társulat kialakított egy olyan sajátos szabály- és törvényrendszert(öltözködés, haj és arcszőrviselet, beszédmód,kivel mit beszélhetsz, keresztelkedési szabályok, kötelező óraszám, stb. stb.)amely nagyban hasonlít a farizeusi törvényhez, mely által egyfajta Őrtorony Talmudot hoztak létre, ezzel plusz terheket rakva az emberekre.
Ha ma idecsöppenne Jézus, és ugyan úgy nem tudnák ki ő, mint ahogy a farizeusok sem tudták, és Jézus felhívná a figyelmüket az Istentől, és az írásoktól való eltávolodásra, és az embertelen bánásmódra. Az eddigiek alapján elmondható, hogy a Társulat reakciója ugyanaz lenne, mint a farizeusoké:nem alkalmazkodik a Társulati szabályokhoz, ellentmond azoknak, tehát meg kell tőle szabadulni, arra hivatkozva, hogy az Őrtorony Szervezet az igaz vallás. számos esetben bebizonyosodott, hogy az Őrtorony így járt el azokkal szemben, akik nyíltan rámutattak írásellenes dolgaikra(hamis próféciák, az írásokon túlmenő emberi szabályok, írásszövegek félremagyarázása stb.)
Ezeket a személyeket, így vagy úgy, de már mind a Szervezeten kívül találod.
Ezért írtam azt, hogy Jézus több okból kifolyólag sem lehetne a Szervezet tagja.
Tehát azzal amit írtam talán kissé ironizálva fogalmaztam, de semmiképpen nem gúnyolódtam, és erre a lehetetlen helyzetre akartam rámutatni.
Üdv.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:36:32

@Catilina.: Bocs de hozzá tenném, hogy a farizeusok szerint Jézus alkalmatlan volt messiásnak. pontosan ugyanúgy mint ahogy te írtad. hogy ma alkalmatlan lenne tanúnak. Méghozzá mindkét esetben a sajátos szabályrendszer miatt

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:39:13

@Catilina.: Egyébként nem volt gúnyos. Vicces volt, de nem te tetted viccessé, hanem a helyzet, amiről nem te tehetsz

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:41:25

@Catilina.: Bocs! Véletlenül kimoderáltalak visszamásolom:

@sefatias: Sefa, ne mérgelődj, bár én is mérges vagyok, mert tegnap a németek nyertek, és én is a portugáloknak drukkoltam. Viszont nyertek a dánok, és én főleg nekik szurkolok(:

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:42:57

@Catilina.: Én a spanyoloknak szurkolok. négy éve is nekik szurkoltam. tegnap meg a dánoknak, hogy a hollandok ne kapjanak pontot

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:45:26

@Catilina.: spanyol, portugál döntőt szeretnék. de ezek a németek... a focit huszonketten jétszák, de mindig a németek nyernek :(

szehenza 2012.06.10. 14:53:21

@sefatias: én meg magyar német döntőt szeretnék:) az mikor lesz?:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 14:56:13

@szehenza: volt már olyan. azt is a németek nyerték

csaposnak 2012.06.10. 14:58:47

@sefatias: köszi, jól megnevettettél. idéznék Tőled 2-őt: "én már akkoriban is olvastam hitehagyott irodalmat,..(kb. 20 éve)" másik, " háááát.... én renitens voltam." Te akarsz engem tanítani ? ne aggódj, nem írok Neked többé, most már nem érek rá, szaladok a vénekhez.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 15:07:49

@csaposnak: én legalább megtettem. felvállaltam magam, és a tettem. És te?

szehenza 2012.06.10. 15:15:23

@csaposnak: inkább utána kéne nézned a vallásod alapjainak, tantételeinek jobban járnál!

csaposnak 2012.06.10. 15:33:58

@Catilina.: természetesen Jézusra írtam, hiszen Róla írtad, hogy hosszú haj, szakáll, meg nem adott le jelentést stb.
Természetesen nem dobnák ki a kir. teremből, mivel az első században úgy jelent meg, ahogy akkor kinéztek a zsidók, nem volt meztelen mint Ádám és nem volt öltönyben mint a XXI. századi tanú férfiak az összejövetelen. Ha ma jelenne meg, pl. M.o-on, úgy nézne ki mint egy mai elegáns férfi. Jézust a csodái is azonosították, ma is megtenné, nem kellene magyarázkodnia, egyértelmű lenne szavainak forrása. Azok akikre utalsz, hogy kikerültek a szervezetből, úgy jártak mint az az ember, aki felszáll egy vonatra, idővel észreveszi, hogy a vonat nem arra megy, ami szerinte helyes, és szóvá teszi. A vonat tulajdonosai és irányítói azt válaszolják, hogy az irány jó, de le lehet szállni. Ezt tették Ők, leszálltak. Jézus sem a "vonat" irányát változtatta meg, hanem új "vonatot" indított, le kellett szállni a régiről és felszállni a másikra, persze ez a vonat halad, a róla való leugrás nem mindig baleset mentes. Őrá mondani, hogy nem adott le jelentést ? ez vicces ? minden nagy közösségben vannak szabályok, pláne azokra, akikre valamilyen felelősséget ruháznak. Az más kérdés, hogy akik egykor megfeleltek az elvárásnak, hogyan "romlottak" el.

szehenza 2012.06.10. 15:56:31

@csaposnak: de igen kidobnák a királyságteremből. Ahogy a farizeusok belekötöttek a rengeteg szabályuk miatt, úgy a tanúk is bele kötnének a saját maguk által gyártott szabályok miatt!Jézus behozott egy csomó számukra új elképzelést, amit ők nem akartak követni.A társulat ugyan ezt csinálja.Ide jönne Jézus a gyülekezetbe, elkezdené kiigazítani a dolgokat, hát....biztos, hogy nem fogadnák el.Ilyen szabályok meg sehol sincsenek, ami tönkre tesz embereket, mert pl.a prédikálás nagyon sok család szétesését okozza.A 20 év alatt elég sokat láttam. A többit nem is említve...Senki sem vitatja, hogy vannak ésszerű szabályok is. Ez a hatalmas prédikáló munka viszont, csak arra jó, hogy még több bevétele legyen a szervezetnek. Ingyen munka...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 16:35:37

@csaposnak: "Te akarsz engem tanítani ?"

Nekem nincs jogom senkit tanítani. Egyszerűen csak felhívtam a figyelmedet a saját szabályaidra, amelyeket te magad sem tartasz tiszteletben, ám másokat ugyanezért elitélsz. Vajon Jézus hogyan tekintene téged ha ma itt lenne? Vagy ahogy az Őrtoronyban lehet olvasni: Mit szólna, ha belépne a szobádba, miközben ezt, vagy JJ. blogját olvasod, és írod a kommenteket? Mondanád neki, hogy gyere te is segíts érvelni? Vagy hirtelen beléd vágna mint egy villám a szégyenérzet, hogy úristen lebuktam!! Kiközösítésre méltó tetten értek!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 16:48:24

Persze hozzátenném ehhez, hogy nem tartom bűnnek a blogok olvasását. Jehova Tanúi ítélkezése, vagy inkább ítélni szeretése nem hasonlít egy kicsit sem ahhoz, amit Jézus bemutatott a Bibliában.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.10. 16:58:36

@sefatias:
Kedves Sefa!
Nehogy felvedd ennek a cinikus embernek a megjegyzéseit. Sajnos ő már belekeseredett az egész gyülekezetesdibe, csak tudja, hogy túl sokat veszítene, ha változtatna a dolgokon. Valószínűleg évekkel ezelőtt már rájött dolgokra, csak ahhoz alázat és gerinc kell, hogy felmerje vállalni ezt az ismeretet. Úgy tűnik, neki egyik sincsen...
Ezért próbál az olyanokkal kötöszködni, akikben ezek megvannak.

Nagyon sajnálom, hogy csaposnak így döntött és olyanok felett próbál ítélkezni, akik soha nem tettek olyat, amit pl most ő tesz: hitehagyott oldalakat látogatnak titokban. Ha ez neki nem okoz lelkiismeretfurdalást (most mindegy, hogy ez jó vagy rossz), akkor ki tudja, még mire képes....pontosan úgy, ahogy tapasztaltuk a gyülekezeti előljáróknál is.

Nincs értelme túlságosan idegesíteni magad a megjegyzései miatt, mert nem tartozol elszámolással senkinek sem, főleg neki nem.
Sajnos az ilyen érzéketlen emberek gondolják azt, hogy az ő bűnük majd egy tollvonással megbocsáttatik, de a másik az bűnhődjön csak nyugodtan. Mintha a másiknak nagyobb és súlyosabb problémája lenne csak azért, mert ők nincsenek tudatában a sajátjuknak.
Csaposnak egész nyugodtan megtanulhatja a farizeus imáját:

9.
Némelyeknek pedig, kik elbizakodtak magukban, hogy ők igazak, és a többieket semmibe sem vették, ezt a példázatot is mondá:
10.
Két ember méne fel a templomba imádkozni; az egyik farizeus, és a másik vámszedő.
11.
A farizeus megállván, ily módon imádkozék magában: Isten! hálákat adok néked, hogy nem vagyok olyan, mint egyéb emberek, ragadozók, hamisak, paráznák, vagy mint ím e vámszedő is.
12.
Bőjtölök kétszer egy héten; dézsmát adok mindenből, a mit szerzek.
13.
A vámszedő pedig távol állván, még szemeit sem akarja vala az égre emelni, hanem veri vala mellét, mondván: Isten, légy irgalmas nékem bűnösnek!
14.
Mondom néktek, ez megigazulva méne alá az ő házához, inkább hogynem amaz: mert valaki felmagasztalja magát, megaláztatik; és a ki megalázza magát, felmagasztaltatik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 17:05:06

@karalabe4: Köszönöm az aggódásod.Nem veszem fel, csak kihasználom. 20 éven át szolgáltam azt a szervezetet, amire csapos nagyobb szégyent hoz mint én. Az a hozzáállás a bűnhöz amit ő képvisel, nem egyedi. Sőt! Inkább általános a tanúk között. Ennek felismerése sokat segíthet azoknak, akik még vacillálnak. Azért vagyok ebben biztos, mert annak idején bennem is komoly kérdéseket ébresztet, a könyörület, az irgalom, és a kedvesség hiánya a gyülekezetekben.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.06.10. 17:41:19

@sefatias:
Valóban különbség van a félrevezetettek és a kétarcú emberek között. Hogy ki kicsoda, ezt majd Isten fogja megítélni, viszont nem árt tudnunk, hogy kinél mire számíthatunk.
Hála Istennek már nem "kell" egy közösségbe lenni olyan emberekkel, akik álszent ábrázattal nagy imádkozások közepette sütögetik a saját pecsenyéjüket...

kicsella 2012.06.10. 17:48:14

@sefatias: "annak idején bennem is komoly kérdéseket ébresztet, a könyörület, az irgalom, és a kedvesség hiánya a gyülekezetekben."

Hát igen, JTnál "NINCS KEGYELEM!"
És ráadásul még büszkék is rá.Azt hiszik, hogy Jehovát utánozzák ebben.
Az ő istenképük egy szigorú, szabály centrikus, ítélkező Isten, aki azt szereti, ha a hívei szenvednek.
Furcsa emberek, sajátos istenképpel amivel én már nem tudok azonosulni.

Catilina. 2012.06.10. 18:08:56

@csaposnak: Úgy látom, nem igazán a lényeget vetted le az írásomból.
Én is tudom hogy ma Jézus nem földig érő tunikában jelenne meg, mert közben változtak az idők, és a szokások( bár ettől még szakállas nyugodtan lehetne)
A lényeg nem is ebben van, hanem sokkal inkább abban, hogy mindazokat akik a szervezet szabályrendszeréhez nem alkalmazkodnak, vagy rámutatnak azok bibliátlan mivoltjára, előbb, vagy utóbb, eltávolítják, mint ahogy a farizeusok is eltávolították Jézust, hiába tett csodákat, mert ők azt is az ördögnek tudták be.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.06.10. 19:53:12

@kicsella: hát én se. De micsoda fájdalom ezt feldolgozni
süti beállítások módosítása