Ha már Sytka is a valóságot hiányolja, akkor én is belefogok. Az elmúlt kb egy évben nekem is gyakrabban csúszott ki az ujjaim közül ez a szó, miközben a posztjaimat vagy a kommenteket írtam. A keresztények hite, tanítása sokszor a valóságtól eltérő dimenzióban dolgozik. És talán ez az oka, hogy a kereszténység nem tud tartósan gyökeret verni az emberekben és a társadalomban. Sok keresztény semmivel sem különb, mint az a munkatársam, aki egyszer a lukas gatyáját megvarrta, de alighogy végzett vele, az ismét ki volt lukadva. Azt a magyarázatot találta, hogy a varrás közben átesett egy másik dimenzióba, aztán mikor végzett, akkor meg vissza, de a varrás ott maradt. És ezért maradt lukas a gatyája.
Az őszintén hitt fogalmak valahogy egy másik dimenzióban kelnek életre, és mi pedig itt maradunk nélkülük. Nem látjuk őket, nem tapasztaljuk, de hisszük, hogy léteznek, óriási hatással vannak ránk, befolyásolják az életünket. Csak épp nem tudjuk igazolni. Számomra a keresztény, aki Istenre bízza az életét, és imádkozik a vezetéséért, meg kenyérért, meg sikeres vizsgáért, ahhoz az emberhez hasonlít, aki egy hatalmas, de tök sötét csarnokban világítás nélkül, bekötött szemmel szeretné elérni a célját. Hogy mi a célja azt nem tudja, de rábízza magát Istenre, hogy vezesse őt. Aztán elkezd tapogatózva haladni erős bizalommal a lelkében, hogy majd valahogy találkozik az Istennel. Ha megbotlik, hasra esik, beüti a fejét azt úgy tekinti mint próbatételeket az úton. Pedig valójában a saját hülyesége. Nem törődik vele, hiszen Isten minden sebet begyógyít. Boldog ha elér valahová, és hiszi, hogy Isten áldása az, hogy most ott van ahol, bár viszonyítási alapja nincs, és fogalma sincs, hogy hol van, csak hallotta másoktól, hogy ők is hasonló módon járják meg az utat a csarnokban. Aztán ez a keresés egyszer csak véget ér, és soha senki nem fogja megtudni, hogy mi volt a cél, és, hogy az illető elérte-e.
Az istenkeresésben az emberek mások ellenőrizhetetlen tapasztalataira illetve a saját érzéseikre alapoznak. Mindkettő megbízhatatlan és befolyásolható. A belülről fakadó öröm, amit érzünk ugyanolyan megbízhatatlan, mint egy szélhámos. Ha belénk oltották azt, hogy egy bizonyos cselekedet pl keresztelkedés, önátadás, újjászületés egy hatalmas dolog, ami boldoggá tesz, akkor mi boldogok leszünk, ha megtörténik az életünkben. De ez a boldogság nem igazi. Irányított. Mint ahogy az is, amikor a feleség boldog, mert veri a férje, mert azt tanulta, hogy azért teszi, mert szereti. Vagy ahogy a kislány örül annak, hogy a nagybácsi megkülönböztetett figyelemben részesíti őt, amikor a punciját simogatja. Az is irányított amikor a nő, aki szigorú vallásos nevelésben részesül, képtelen élvezni a szexet, mert egész életében azt tanulta, hogy az rossz. Az hogy minek örülünk, mi milyen hatással van ránk, az nagyban attól függ, hogy előtte mit vertek a fejünkbe az adott dologról. Az agyunk könnyen befolyásolható és így nagyon egyszerű technikákkal eltávolodhat a valóságtól. Mert a valóság az, hogy a verés nem a szeretet jele, kislányok simogatása nem megkülönböztetett figyelem, és a szex jó.
Ez az oka annak, hogy vallásos, Istenben hívő embereket olyan könnyű rávenni, hogy hitükkel és Jézus irányelveivel ellentétesen cselekedjenek. Sőt még boldogok is tőle, mert azt hiszik, hogy az, ahogy megtiporták Jézus elvárásait, örömet okoz Istennek. Erre gondolt Jézus, amikor ezt mondta: "eljön az óra, amikor mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy Istennek tetsző szolgálatot végez". A Biblia egyértelműen közli velünk, hogy a gyilkosság az egyik legszörnyűbb bűn, amit ember elkövethet. Mégis egy Istent imádó embert könnyen rá lehet venni arra, hogy öljön. És emiatt még boldog is lesz, mert azt hiszi, hogy Istent szolgálta tettével. Sokan ezt nem hiszik, de ők figyelmen kívül hagyják a kereszténység valódi, gyilkosságokkal kikövezett történelmét, illetve azt az elkeseredett gyűlöletet, ami jelen van a keresztény közösségekben, és különböző közösségek között.
Mindennek mi az oka? Jézus pontosan meghatározta: "mindezt azért teszik, mert nem ismerték meg sem az Atyát, sem engem." (János 16: 2,3) Sőt Jézus kihangsúlyozta, hogy ez egy általános dolog lesz, úgy ne is csodálkozzunk rajta.
De hogy lehet elérni, hogy egy ember őszintén megtegyen olyat, amiről amúgy tudja, hogy Isten ellen való vétek, és még örüljön is neki, mint Istennek tetsző cselekedetnek? A technika nagyon egyszerű. Úgy kell őt tanítani, hogy olyan dolgokat tekintsen a hite alapjának, amik amúgy nem léteznek, nem megfoghatóak, igazolhatatlanok. Szubjektív érzésekre, amelyek őt igazolják belülről, ami viszont soha nem kap külső visszaigazolást, csupán másoktól hallott történetekből. Az ilyen keresztény teljesen eltávolodik a valóságtól, és nem érzékeli, vagy önmagát becsapva átértékeli a vele történteket. Egy mások számára érzékelhetetlen dimenzióba helyezi a hitét, ami így teljesen elveszti a kapcsolatát a valósággal, és így Istennel is.
Isten ugyanis (ha) valóság, akkor hozzá csak a valóságon keresztül vezet az út. Isten megismerése nem történhet a valóságtól távol.Tehát ha abban a sötét teremben szeretnénk megtalálni az Istent, akkor hozzá csak egy kézzelfogható, valóságos ösvény vezet, amelyen objektív megerősítések is vannak. Olyan kapaszkodók, amelyek jelzik, hogy jó fele haladsz. Sokan csak az életük vége felé, évtizedek után kezdik felismerni, hogy elpazarolták az életüket egy olyan hitnek, aminek semmi haszna nem volt. Ami nem nyújtott valóságos támaszt, erőt, és ami valójában nem is létezett. Egy olyan hitnek, ami csupán botladozás, botorkálás volt, és ami miatt a valóságos élmények, örömök, boldogságok elmaradtak
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Inquisitive Man 2016.12.05. 22:07:13
Minden vallás ilyen. Melyiket ajánlanád? Hol és hogyan találod meg azt a hitet, amelyiknek haszna van? És milyen haszna?
--- csak a valóságon keresztül vezet az út. Isten megismerése nem történhet a valóságtól távol. ---
Ezt azért kifejthetnéd bővebben! Milyen valóságról beszélsz?
--- így teljesen elveszti a kapcsolatát a valósággal, és így Istennel is. ---
A valóság és Isten? Hogy van ez?
Ez is csak egy gumicsont poszt. Rágjuk, de minek, mert tovább nem jututnk a zsákutcás gondolataidnál.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.05. 22:12:09
Valóság az amit tapasztalat érzékelést, amiben élsz, és ami igazolható.
Ha van isten, akkor ő valóság
Inquisitive Man 2016.12.05. 23:10:54
Igazolható valóságként nem lehet Istent definiálni.
--- Mielőtt megértenénk a tudományt, természetes azt hinni, hogy Isten teremtette a Világegyetemet. Most már azonban a tudomány meggyőző magyarázatot kínál erre. Mindent tudunk, amit Isten tudhatna, ha létezne. De nem létezik. ---
- Stephen Hawking -
???
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2016.12.05. 23:27:21
barathendre.wordpress.com/2016/06/24/keresztenykent-miert-nem-hiszek-a-hitben/
Inquisitive Man 2016.12.06. 00:00:51
Amit a tudatos elem elképzel az mind lehetséges. Különben honnan eredne a gondolat, amely létrehozta az - elképzelhetetlent -?
A kollektív tudat létezik, de nem az emberi agyban. Abból még egyetlen emlékképet, szót, fogalmat nem tudtak fülöncsípni.
Lehet, hogy Hawking látásmódja a haladó szemlélet?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 07:12:31
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 07:17:55
Állított valaki valami mást? A posztban ez így van megfogalmazva: "Isten ugyanis (ha) valóság"
Nem gondolom, hogy Isten egyszerűen néhány szóval defineálni lehet, és azt sem gondolom, hogy igazolni lehet a létezését. De ezekről már írtam itt sokszor. Hawking látásmódja lehet, hogy haladó, de az is biztos hogy téved. Ugyanis ő a világegyetem létrejöttének módjától teszi függővé Isten létezését. De Isten nem attól létezik vagy nem, hogy milyen módon jött létre a világegyetem, vagy az élet. És az is tévedés, hogy mindent tudunk, amit isten tudhatna. Az emberiség tudása még mindig ugyanolyan korlátolt, mint eddig bármikor. Csak a korlátokat toltuk ki
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2016.12.06. 09:06:06
"@endike: --- amit az ember nem tud pontosan megmagyarázni, pontosan megfogalmazni, az nem is lehet igaz. --- Ezzel nem értek egyet."
hát ezt én is úgymond idéztem a "materialista korszellemtől", és írtam is hogy nem értek egyet vele :)
Laci7000 2016.12.06. 14:56:52
Ha így látod, akkor csinálj már végre egy "minden embernél nyomorultabb szeretnék lenni" egyházat, ahol nem kell foglalkozni semmivel sem, amikről a Biblia lépten-nyomon beszél.! Ugyanis a Bibliádban többek közt ez van: I. Korintus levél:15:19 Ha csak ebben az életben reménykedünk a Krisztusban, minden embernél nyomorultabbak vagyunk. Ez nagyon kategórikus, és rámutat az Isten nem evilági dolgainak a keresésének kiemelt fontosságára!
Azért, mert számodra az Isten dolgai olyanok, mintha egy tök sötét csarnokban lennél, még nem kellene azt a övetkeztetést levonni, hogy a "megtapasztalhatóan valós" dolgok azok lényegében csak a földi realitás szintjén vannak, és inkább azzal kell foglalkozni. A Biblia sok-sok helyen világosan állítja, hogy az Isten valóságával az az ember veszíti el a kapcsolatot, aki csak a földi (reálisan egyértelműen valósnak tűnő) dolgokra néz... és attól még, hogy az intenzív isteneresés sok ember esetében tévképzeteket vagy akár félresiklást okoz, és hasonlók... nem azt jelenti, hogy ezt nem is kell csinálni, vagy nem szabad csinálni... a megoldás: JÓL kellene csinálni!!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 15:55:51
" csinálj már végre egy "minden embernél nyomorultabb szeretnék lenni" egyházat, ahol nem kell foglalkozni semmivel sem, amikről a Biblia lépten-nyomon beszél.! "
Nem tudom honnan szeded ezt a "minden embernél nyomorultabb szeretnék lenni" fogalmat, amit ráadásul nekem tulajdonítasz.
"nem kell foglalkozni semmivel sem, amikről a Biblia lépten-nyomon beszél.! "
Miért ne kéne? Ez a poszt nem Jézus szavaival foglalkozik?
"számodra az Isten dolgai olyanok, mintha egy tök sötét csarnokban lennél,"
Nem isten dolgai ilyenek, hanem a vallásoké!!!
"A Biblia sok-sok helyen világosan állítja, hogy az Isten valóságával az az ember veszíti el a kapcsolatot, aki csak a földi (reálisan egyértelműen valósnak tűnő) dolgokra néz..."
Ezt kifejtenéd bővebben?
". és attól még, hogy az intenzív isteneresés sok ember esetében tévképzeteket vagy akár félresiklást okoz, és hasonlók... nem azt jelenti, hogy ezt nem is kell csinálni, vagy nem szabad csinálni... "
Állítottam ilyet valaha?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 16:55:17
Laci7000 2016.12.06. 22:28:00
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 22:30:32
Laci7000 2016.12.06. 22:31:10
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 22:31:32
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.06. 22:32:05
Laci7000 2016.12.06. 22:38:12
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.07. 07:15:44
Ja a kérdések...Hát igen a kérdések. Csak azok ne lennének, mert nélkülük minden olyan könnyű lenne. Ha nem lennének kérdések, akkor minden állítás igaz lenne. Minden. Az összes, ami létezik. Akkor lennének ufók, pirézek, akkor minden nőt megerőszakoltak volna a migránsok europában, akkor valóban igaz lenne a fajelmélet, és elvennék a munkánkat a menekültek, és a pápa is tévedhetetlen. Csak ezek a fránya kérdések mindig betesznek az állításoknak.
Te az állításokban vagy jó, amiket nem tudsz igazolni, én meg a kérdésekben, amiket nem tudsz megválaszolni :P
Laci7000 2016.12.07. 07:40:29
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.07. 07:44:47
Laci7000 2016.12.07. 07:51:48
Fiorina 2016.12.07. 11:01:47
Mekkora onamitas az egesz vallasosdi.
Nemreg olvastam egy gondolatot,reszben kapcsolodik a bejegyzeshez: "Ha nem ertitek meg, hogy az elet celja a szabadsag, akkor nem tesztek egyebet, minthogy elmeletek,hitelvek, bolcseletek es vallasok feltalalasaval kalitkatok racsait aranyozzatok". Annyira tipikus. :(
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.07. 14:47:17
Fiorina 2016.12.07. 14:54:01
Igen!!! Micsoda paradox gondolat....
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.07. 18:08:45
Laci7000 2016.12.07. 22:27:53
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.08. 06:52:33
Laci7000 2016.12.08. 07:56:47
Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2016.12.08. 13:08:41
- nem látják világi értelmét, és fontosnak tartják, hogy a dolgoknak legyen világi értelmük, ezért egy világilag értelmesebbnek látszó irányzathoz csatlakoznak
- nem tudják összerakni a hétköznapi természettudományos modelljüket a vasárnapi természetfelettivel, és végül azt választják, amit a hét 6 napján hisznek
- nem tudnak választ adni arra a kérdésre, hogy ha egy öngyilkos leugrik a hídról, akkor merre tolják az ördögök, és merre az angyalok (ha vannak ilyenek, és tolják valamerre), és inkább azt mondják, hogy hülyeség ez az egész úgy, ahogy van
- nem foglalkoznak a saját életük rejtélyes jelenségeivel, pl. hogy miért akarnak erkölcsi együttműködést, ha annak szerintük nincs is alapja
- a sok kényelmetlen gondolat elől arra menekülnek, amerre a csoportnyomás tolja őket, és ez az irány pillanatnyilag a szóbeli szkepszis tettbeli egyházellenességgel kombinálva
- az emberek nem szeretik az okozatokhoz hozzárendelni az okokat, így nagyon lassan és öregen jönnek rá, hogy a kereszténységgel jobb lehetett volna az életük (ha az énvédő mechanizmusuk egyáltalán engedi, hogy rájöjjenek)
A világ sokkal jobb lenne az ésszerűen képviselt kereszténységgel, de ehhez hosszú távon, sok szempontot figyelembe véve kell gondolkodni, és az ember nem kifejezetten szeret így gondolkodni.
A legtöbb ember nem érti a híreket sem, simán elhiszi, hogy ha Afrikában terjed az AIDS, arról a kotonellenes keresztények tehetnek - mintha a melegek egyenest a miséről mennének homokozni, és az egész prédikációból csak a kotonra vonatkozó részt hallották volna meg, ha egyáltalán volt ilyen rész. Csak arra emlékeznek, hogy KOTONT NE, pedig azt konkrétan senki nem mondta. Az életen át tartó heteró monogámiáról szóló rész meg, ami sokkal hangsúlyosabban szerepel a tanításban, elment a fülük mellett. :) Nos, amíg az IQ-deficites médiafogyasztó ilyen hírek alapján alakítja a világlátását, addig az összetett gondolkodásnak korlátozottak az esélyei.
balivi 2016.12.09. 15:05:29
balivi 2016.12.09. 15:10:55
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.09. 15:12:18
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.09. 15:22:45
balivi 2016.12.09. 15:47:52
mek.oszk.hu/08000/08061/index.phtml
balivi 2016.12.09. 16:00:18
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.09. 16:03:06
Noémimoza 2016.12.18. 12:01:04
Kik a keresztények?
Azok az emberek, akik Jézust elfogadják, esetleg még szeretik is, és a tanításai szerint próbálnak meg élni.
Nagyon fontosnak tartom megjegyezni, hogy Jézust, aki nem szereti, csak elfogadja, az kevés. Miért? Ha én a szeretetet nem szeretem, akkor mit szeretek?
A hit 2 csoportja
I. csoport: A „vakon” hit.
Ide tartoznak azok a személyek akik az nélkül, hogy „tudatos” ismeretség alakult volna ki Isten,és ezen személyek között, mégis hisznek az Ő létezésében.
II. csoport: A „tudatos” hit.
Ebben a csoportban pedig azok vannak, akik már megtapasztalhatták Isten szeretetét olyan mértékben, hogy Isten létezése tudatossá vált bennük.
Megtapasztalások:
Mindenki életében vannak olyan élethelyzetek, történések, amikor vagy azt mondják, hogy 1.”erre nincs magyarázat” vagy azt, hogy 2. „Micsoda szerencse” érte őket.
Mind a két véleményű emberek ezek megtapasztalóinál először bevillan nekik egy kép, hogy Istennek köszönhető ez a „csoda” ami történt velük. Aztán valamiért ezt a gondolatukat elhessegetik magukban, és maradnak az előbb említett 2 mondat valamelyikénél. Elvetik ez első, és helyes gondolatot, de ez a „tudatlanságukból” ered. Itt nem azt értem, hogy buták lennének, hanem azt előbb említett „tudatos”hit hiányára gondolok.
Lépcső:
Az ember életében megvannak a lépcsőfokok. Ezen a lépcsőn haladva vagyunk képesek mind jobban megismerni Isten jelenlétét. Mindenki alulról kezdi, és szépen halad felfelé a „felismerés” és a „megismerés”útján.
Megismerés útja:
Megismeréssel találkozhatunk azokban a helyzetekben, mikor azt mondjuk:”amire nincs magyarázat”, vagy „szerencse”. Isten kinyilatkoztatja magát minden embernek egy-egy életébe adott ilyen helyzetekkel. Folyamatosan bizonyságot tesz az embereknek az Ő jelenlétéről, és az Ő csodálatos tetteiről. Megmutatja nekünk, hogy előtte nincs lehetetlen.
Felismerés útja:
A felismerés lépcsőfokáig való eléréshez, előbb még a Szeretet lépcsőfokát kell megismernünk, megjárnunk. Addig időzünk a Szeretet lépcsőfokán amíg az szükséges. Persze az ember szabad akarata által eldöntheti,hogy ezen a szinten megáll, vagy szeretne tovább lépni.
Aki tovább szeretne lépni, az úgymond kísértési időszakkal,( vagy nevezhetjük életbeni megpróbáltatásoknak is) kell, hogy szembesüljön először. Mi is ez pontosan? Mikor elhatározom, hogy tovább lépek, akkor kapok olyat,hogy választanom kell. A földi élethez kötött gyengeségeinknél fogva próbál meg minket. Valamit hoz az életünkbe, hogy megakadályozza, hogy az a hajszál, ami a „tudatos” hit előtti lépcsőtől elválaszt bennünket, az maradjon is úgy.
Ez többféle képen jelentkezik, mindenkinél más formában.
Mi az oka, hogy kísértési időszak kerül elénk?
Az oka nem más, mint, hogy próbáljon meg minket lehetőleg távol tartani Istentől.
De! Ha szeretek valakit itt az életben is. Akkor az ember mindig vágyik arra, hogy bizonyítsa is valamiféle képen ezt neki a másik fél. Az ember arra vágyik, hogy akiket ismer, valamiféle visszaigazolást kapjon az felőle, hogy szeretik őt. Ez lehet akár egy munkatárs, akár egy szerelmi kapcsolat.
Igazságos lehet-e az, ha azt gondoljuk a párunkról ha tényleg szeret, akkor bizonyítsa be valahogy? Ha szeret, akkor harcoljon értünk. Éreztesse. És akkor kiderül van-e benne annyi harci szellem, hogy olyan fontos vagyok neki, hogy megteszi értem. Vagy ha jönnek az akadályok, akkor inkább azt mondja, én nem vállalom a „kínlódást” inkább hagyom az egészet, mert úgy gondolom túl munkás ez nekem. De akkor ha így gondolom tényleg szerettem-e őt?
Szóval. Ha valaki a Szeretet lépcsőfokán áll, amitől egy szinttel feljebb már csak Isten áll. Képes-e harcolni szeretettel, és szeretetben érte. Aki pedig megharcol, annak megfogja a kezét, és így válik tudatossá az, ami egykor vakon volt.
Sokan feladják a harcot, és így szakadnak el a kereszténységtől. De aki bízik, hiszi, és Szereti Istent. Aki bízik abban, hogy Isten segíteni fog neki az akadályok legyőzésében, tesz is érte imádkozik hozzá ezért a segítségét kérve és szereti Őt annyira, hogy képes felvenni ezt a „harcot” érte, annak megfogja a kezét.
A nagy problémát ott látom, hogy NE hírből ismerjük meg Isten vallások tanításai által. Hanem személyesen. Aki hiszi őt teljes szívből elméből és lélekből ,és képes harcolni mert szereti Őt annyira, annak megfogja a kezét és segíteni fog, mint ahogy eddig is tette. A különbség csak annyi, hogy felismerjük , tehát „tudatosan”leszünk hívővé. Ez a legnagyobb ajándék, amit kaphatunk tőle.
Tudatos hívők a „megtértek” én van mikor igaz hívőknek hívom őket. És utána elvezeti az embert oda, ahol arra az embernek, vagy esetleg ember társainak szüksége van rá.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.18. 13:15:23
A megfogalmazásaid nagyon általánosak. Annyira, hogy szinte nem is lehet belőlük kiindulni. A kereszténységet Jézus szeretetéhez nem kötném. A szeretet sokkal bonyolultabb dolog annál, hogy képesek legyünk szeretni valakit, akit sosem láttunk, sosem találkoztunk vele, és épp ezért minden vele kapcsolatos "élményünk" csupán mások elbeszéléseiből származik. Jézus soha, sehol , semmit nem tett veled, érted, amit a saját bőrödön tapasztalhattál. Ezért minden Jézussal kapcsolatos vonzalmad olyan emberek beszámolóin alapul, amit mások mondtak neked. Olyan mások, akiknek szintén soha semmilyen tapasztalata nincs Jézussal. Tehát Jézust szeretni nem túl valóságos dolog. Épp ezért Aki szereti Jézust, az valójában nem őt szereti, hanem egy olyan ideát, amit hozzá kapcsol.
Vakhit: a megfogalmazásod teljesen más, mint amit a szó valójában jelent. A vak hit az az értelmetlen, gondolkodás mentes hit, ami bármire készségessé teszi a tulajdonosát. Rosszra-jóra egyaránt, de meggyőződés nélkül, csupán befolyásolással. Az isteni létmódban élő személyekkel nem lehet tudatos ismeretséged. Ezt az előző bekezdésben már leírtam
tudatos hít: Nem létezik olyan ember, aki bármilyen szeretet megtapasztalt volna Istentől, vagy Jézustól. Tehát ez a megfogalmazásod is pontatlan
folyt.köv.
Noémimoza 2016.12.18. 13:48:20
Bizony mint írtam,hogy vannak megtapasztalások az életben.De itt bizonyosodik be az, hogy ki is aki ismeri, és elismeri Isten jelenlétét....
Semmit nem mond az írásom?.......nekem sem szokott mondani semmit,ha az evolúcióval kapcsolatban olvasok írásokat. Pusztán azért mert tudom az Igazságot! ;)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.18. 17:03:37
A következtetéseid nem épülnek egymásra, csupán bemagolt gondolatok. Másoktól tanult bemagolt gondolatok.
" Nagy hit kell,hogy az ember akkor olyan személyt szeressen,akit testben,és kézzel foghatólag a mai napig nem láthat.Ez pedig szeretet nélkül lehetetlen."
Miért is?
"Pusztán azért mert tudom az Igazságot! ;)"
Sokam hiszik azt, hogy tudják az igazságot. Én is ilyen voltam. :) Aztán mikor rájöttem, hogy csupán azért hittem azt, hogy tudom az igazságot, mert olyan buta voltam mint a föld. Ma már tudom, hogy aki kijelenti, hogy tudja az igazságot, az valójában semmit sem tud. Te sem szállsz szembe a leírt érvekkel, csupán párhuzamosan kijelented a saját állításodat, mint cáfolhatatlan érveket. És észre sem veszed, hogy a monológod sehol nem kapcsolódik az poszthoz, és sehol nem is cáfolja azt. Így csupán állításokat tudsz felmutatni, amiket semmivel sem tudsz alátámasztani.
Példa erre ez:
"Bizony mint írtam,hogy vannak megtapasztalások az életben."
Tudnál mondani egyet?
Noémimoza 2016.12.18. 20:17:38
"A következtetéseid nem épülnek egymásra, csupán bemagolt gondolatok. Másoktól tanult bemagolt gondolatok" Ez nem így van.Ezek az én egyéni saját gondolataim,amit saját megtapasztalásból nyertem.
"Miért is?" Amíg az ember nem képes Szeretni,és alázatosnak lenni,addig kemény harc vár rá. Nyílván ha nem tudok elfogadni valami az a szeretet hiányából fakad!
"Tudnál mondani egyet?" Ott van nálad!!!!!!! (egy része)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.18. 20:51:38
Akkor miért nem magyarázod el?
Írd le ide a megtapasztalásod. A biblia írók is leírták, és közkinccsé tették a sajátjukat
Noémimoza 2016.12.18. 23:02:53
Kedves sefatias!
Nálad van a válasz. Mint írtam.
Amíg az ember azt gondolja, hogy Ő a világ mércéje, hogy a legmagasabb pont az életében,az önmaga addig miről is beszélünk? Ha nem ismer saját magánál nagyobbat, akkor nem is képes felnézni. és ha nem képes felnézni ugyan mit is csodáljon?
Amíg csak azt hiszi el ,amit Ő lát, esetleg megtud fogni. Mivel más nem láthat,és nem tapasztalhat,mert én sem!-ből indul ki....De sokszor amit kéne látnia azt is hiába látja. Ott van előtte,még is rejtve van. Miért? Vajon miért nincs látása, és hallása? Miért is gondolja azt,hogy a világ csak abból áll,amit ő hisz róla....
Talán csak nem azért,mert azt gondolja,hogy egy egyetlen viszonyítási alap,az csak is önmaga lehet?
Ez egy nagy csapda.Az ember amíg itt sétál, és észre sem veszi egyáltalán az akadályt,ami meggátolja abban,hogy tovább haladjon,addig mint egy mókuskerékben csak sétálgat.De miért nem "akarja" egyáltalán észre venni, megtudni,hogy mi is lehet ez a gát az életébe? Saját magát korlátozza le.Biztos vagyok abban,hogy nem én vagyok az első,aki ezeket mondja.
De ismerjük a "Pap nem értette Isten üzenetét" c. történetet.
Árvíz volt a faluban,és a Pap a Templom tetejére menekült.Arra ment egy hajó,hogy felvegye a Papot,de az kikérte magának,amit azzal indokolt,hogy ő 40 évig Istent szolgálta,majd kimenti.Másnap is arra ment egy csónak,szintén a Papot szerette volna felvenni,de ismét a Pap azzal védekezett,és nem szállt be a csónakba,hogy ő 40 évig Istent szolgálta,majd megmenti.Harmad nap is arra ment egy csónak,szintén felszerette volna venni a Papot,de az ismét csak visszautasította azzal az indokkal,hogy 40 évig Istent szolgálta,majd megmenti.Ám a Pap megfulladt. Felkerülve Isten elé mondja neki: 40 évig szolgáltalak,miért nem mentettél meg engem? Mire Isten így felet: 3x küldtem neked segítséget,de Te mind a 3x visszautasítottad!
Így van ez!....Szóval bölcs az,aki nem várja meg, míg mind a 3 csónak elhalad előtte,hanem elgondolkodik magában,hogy lehetséges-e,hogy ha ennyien mondják,akkor van benne valami?
És a kérdésenkre a választ ugyan kitudná jobban Istennél? És ugyan ,hogyan is kérdezzek tőle? Igaz hittel szívvel lélekkel imában. Ezek az összetevők megvannak? Vagy hiányzik valami? És ha hiányzik,akkor hogy tudom megszerezni? Lehet,hogy változással? Ohh..változás....Szeretem annyira Istent,hogy erre képes vagyok?...
Vagy maradok az általam alkotott önmagamhoz mért valóságban,mert az nekem kényelmes.Nem kell megmozdulni, és esetleg kifogásnak tudom mondani,ha elé kerülök, vagy esetleg most a hívó szóra ezzel védekezem, hogy "nem láttalak" ?
Miért van az,hogy egyáltalán nem is látják az emberek? Csak nem a bűnbeesés következménye?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 07:37:28
Ismét írtál egy hosszú kommentet, ami megint nem más, csak ismételt állítása annak, amit eddig is írtál. Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs igazad, csupán azt, hogy a vélt igazadat semmivel sem tudod alátámasztani. Csupán az állításod megismétlésével. Ha úgy érzed, hogy a valóság a te oldaladon van, és ezt megtapasztalások támasztják alá, amik valósággá teszik az elméletedet, akkor írj le egy megtapasztalást. Egyet. De az valódi megtapasztalás legyen. Az nem elég, hogy te abban hiszel, hogy az az érzés ami számodra bizonyíték azt megtapasztalásnak hívod. Ha olvasod a Bibliát, akkor abban rengeteg megtapasztalást olvashatsz. Én olyan megtapasztalást szeretnék látni, amit Gedeon, Pál, Vagy sok százezer zsidó tapasztalt meg valóban. Nem pedig olyat, amiről azt állitja valaki, hogy megtapasztalás, pedig valójában semmit sem tapasztalt, csupán érez valamit, aminek a forrása megkérdőjelezhető
Noémimoza 2016.12.19. 09:54:33
Kedves sefatias! :)
Ha a legnagyobb és leglényegretörőbb,és leghitelesebb írás,amit a Biblia ad, a tapasztalatokról,és beszámolókról Istennel kapcsolatban és abban is kételkedik valaki, akkor egy porszemnyi , jelentéktelen kis ember írása, és szava ugyan, hogyan is vehetné fel a harcot a kételkedéssel?
Annak,aki hisz nem kelll bizonyíték.Annak,aki nem hisz,semmisem bizonyíték.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 09:58:26
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 10:06:15
Ezt a kijelentésedet alátámasztanád a bibliából? De előtte olvasd el ezt: 2móz 3.-4 fejezet, illetve a bírák 6: 33-40 et
és ezt is: sefatias.blog.hu/2014/07/29/egy_ego_csipkebokor_a_damaszkuszi_uton
Noémimoza 2016.12.19. 12:36:58
Kedves sefatias!
"Én nem a Bibliában olvasható megtapasztalásokat vontam kétségbe" Akkor nem kételkednél Istenben.
Hogy az enyémben kételkedsz az nem zavar!
Egyszer mindenre fény derül....(Én nem aggódom)
" Melyikhez hasonlít a tied? Gedeonéhoz? Péteréhez? Páléhoz? Ezékieléhez?" Na most jön az igaz állításod! ... Mert nem ismerem a Bibliát még annyira,hogy erre válaszolni tudjak! Tudod,én most kezdtem el Józsefet! Pontosan ott tartok,hogy eladták Egyiptomba...
(szóval igen keveset tudok!) Amit tudok azt viszont mint írtam saját megtapasztalásból.Elég furcsa ez nem? Nem is olvastam még!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 12:39:25
Ezt a két állításodat nem tartod ellentmondásosnak?
"nem ismerem a Bibliát még "<< >> " tudom az Igazságot! ;)"
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 12:45:00
"nem ismerem a Bibliát még "<< >> " tudom az Igazságot! ;)"
nem ismerem a történelmet << >> pontosan tudom mi történt a múltban
Nem tudok főzni << >> Én csinálom a legfinomabb brassóit
Nem tudok úszni << >> Megnyertem a 400 vegyeset a világbajnokságon
Érzékeled?
Noémimoza 2016.12.19. 12:58:51
Kedves sefatias!
Akkor nem értem,ennek a cikknek a lényegét.Itt kételkedésről van szó.Akkor most kételkedsz a létezésben ,vagy sem?
Aki hisz,az egy picit sem kételkedik. Aki pedig kételkedik,az nem is hiszi.Ez az ellentmondás!
Ezt a két állításodat nem tartod ellentmondásosnak?
"nem ismerem a Bibliát még "<< >> " tudom az Igazságot! ;)"
Bizony nem tartom ellent mondásosnak. Mint írtam, aki abból indul ki,hogy ő saját maga onnan hallott felőle,és abból szedte az ismereteit,akkor azt gondolja,hogy minden ember csak is onnan szedheti,mert lehetetlen,hogy más máshonnan szedje. Ilyet,hogy tapasztalat? De csak azért nem,mert én nem tapasztaltam,vagy csak azt képzelem,hogy nem tapasztaltam,mert csukva volt a szemem,a fülem,és az elmém!
Én csak így fogalmaznék ez az igazi hit!
S mit gondolsz! Lehetetlennek tartod,hogy aki Istenhez fordul imában, az a Biblia írásai nélkül nem is fog segítséget kapni tőle? Azt gondolod,hogy Biblia ismeret nélküll Ő nem is fogalalkozik addig az emberrel,míg el nem olvassa Bibliát?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 13:03:20
Noémimoza 2016.12.19. 14:34:38
1." Pedig valójában a saját hülyesége. " ..."Isten ugyanis (ha) valóság" Az egész cikk abból áll,így az egészet betudnám másolni.De töményen erre alapozom.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 14:35:57
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 14:43:16
Nem akarlak elkeseríteni, de az egész cikk lényege az, hogy ha Isten valóság, akkor hozzá csak a valóságon keresztűl vezet az út. Tehát, ha nem a valóságon keresztül keresed Istent, akkor az valójában azt jelenti, hogy ha tudatosan nem is, de valójában nem tartod valóságosnak Istent. Ezért van szükséged mesékre, igazolhatatlan ellenőrizhetetlen történetekre. Én Isten valóságnak tekintem, ezért nem hiszek azokban a mesékben, amire te alapozod a hitedet
Noémimoza 2016.12.19. 16:01:31
Abban a "HA" szóban látom a kételkedést. Most is írtad. "hogy ha Isten valóság"
" Én Isten valóságnak tekintem, ezért nem hiszek azokban a mesékben, amire te alapozod a hitedet"
Na értem már,hogy Te hogyan is látod.
Azt írod,Istent valóságnak tekinted.De ha őt ténylegesen a valóságnak tekinted,akkor miért kételkedsz még is abban,hogy képes kinyilatkoztatni magát másoknak?
Isten létezik.Az Ő hatalmas ereje,és a mindenhatósága,előtt nincs lehetetlen.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 16:02:47
Noémimoza 2016.12.19. 16:45:33
itt látom ebben:
"Én Isten valóságnak tekintem, ezért nem hiszek azokban a mesékben, amire te alapozod a hitedet" Még pedig konkértan: "ezért nem hiszek azokban a mesékben"
Ez nem mese,hanem valóság. :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 16:53:33
De az igazság az, hogy eddig a saját álláspontodat semmivel sem igazoltad, nem védted, csupán állítod, hogy igazad van. Ezzel szemben a bibliában, főleg Pálnál azt tapasztalhatjuk, hogy érvelt az igaza mellett. Jézus az állításait a Bibliából vezette le. Gyakran olvashatjuk tőle, hogy "meg van írva"
Pálról ezt olvassuk: "Pál szokása szerint bement hozzájuk, és három szombaton beszélt nekik az Írásokról. 3Azt fejtegette és tanította," Csel 17, 2,3
A bereaiakról ezt írja: "Ezek már nemesebb lelkűek voltak, mint a tesszalonikaiak. A tanítást igen készségesen fogadták, naponta forgatták az Írásokat, hogy csakugyan úgy van-e. "
Tehát nem ártana, ha keresztényként a nézőpontodat vissza tudnád vezetni a Bibliára. Ez eddig nem sikerült. Persze hogyan is sikerülne, ha egyszer te magad is elismered, hogy: "nem ismerem a Bibliát még "
A kérdés akkor már csak az, hogy ha nem ismered a bibliát, és a hitedet nem tudod rá visszavezetni, akkor valójában miben hiszel?
Noémimoza 2016.12.19. 17:14:41
"Tehát te a saját hitedet tekinted valóságnak, és aki azt nem fogadja el, az nem hisz Isten megnyilatkozó képességében. Ez tökéletesen illik ahhoz az állításodhoz, hogy: " tudom az Igazságot! ;)" "
Ez nem igaz! Nem csak én hiszem,és tapasztaltam meg egyedül Isten jelenlétét! Hála Istennek vannak még mások is! :)
Hogy legyél vele tisztában nekem 1 hitem van: Az pedig Isten! Hiszek,és nem csak hiszek,hanem tudom is ,hogy létezik! De mint írtam,nem csak én,hanem még jó páran!
Örülök neki,hogy Pál megvolt írva a Bibliában! :)
Mint írtam is neked tanúságot róla.Ezt nem tudom másképpen leírni,mint ahogy írtam is. Így igazán nem értem,hogy mit is szeretnél még tudni ez ügyben?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 17:18:25
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 17:34:27
Noémimoza 2016.12.19. 20:11:37
Az első részben amit leírtál az alagútról,és a sötét csarnokról.Ezt nevezném vak hitnek.De erről írtam.
A második rész első felében írtad,hogy őnbecsapás. Ez nem így van! Én hallottam már azt a szót,találkoztam előtte vele,hogy megtért valaki. De,hogy ez mivel járt, vagy mi volt ennek a menete,még nem. Ezekkel a történetekkel én csak utána találkoztam már....Én úgy fogalmaztam "megérintett" ezzel az érintéssel bizonyságot kaptam felőle, ez a bizonyság pedig olyan mértékű,hogy már az ember észel is felfogja.Hitem előtte is megvolt.Azzal nem volt baj.Egy percig nem kételkedtem benne.Sőt! Még bizalommal is fordúltam hozzá.Ezért is vettem észre a dolgait az életembe,mielőtt tudatossá vált volna bennem,már az érintése előtt is.
Történt egyszer,hogy szerettem volna egy edénykészletet.Pont az árusok ott voltak ,és árultak olyat is,amit szerettem volna.Elmentem a boltba,haza felé pedig elkezdtem számolgatni,hogy mennyi is lehet az az összeg,amit megengedhetek magamnak,hogy azt megvegyem. Ez az összeg 2000 ft volt. Én őszintén mondtam akkor magamban: Istenem! Ha megkaphatnám azt 2000 ft -ért! De szeretném!
Oda értem az árushoz,megkérdeztem tőle,hogy mennyiért adja? Mondja 3500. Hát.Gondoltam magamba,akkor ez nem jött össze.Eszem ágában sem volt alkudozni az emberrel,mert úgy gondolom,nem véletlen,ő is pénzből él.
Így csak annyit mondtam az árusnak,hogy köszönöm! Megfordultam,és amint megtettem az első lépést az árus utánam kiabált: Várjon! 2000-ért oda adom!
A csodálkozástól megfordúltam,és hálát adtam Istennek,hogy meghallgatott engem,és az emberrel tudatta,hogy adja nekem 2000-ért.Aztán megköszöntem az embernek is.
Szóval könnyű helyzetbe voltam.Képes voltam látni, hallani,és értelmezni.Hiába nem volt még mélyebb tudatos hitbeni tapasztalatom vele. Ennek azzal tudom be az okát,mint írtam,hogy nem kételkedtem benne,hanem még bizalommal is fordultam felé.
Amit viszont leírtál arról,hogy mit vertek a fejünkbe. Sok ilyennel találkkoztam a közelmúltban.Nekem ebben is szerencsém volt. Senki nem várta el tőlem,hogy vallásos legyek.Senki nem is várt el tőlem semmit Istennel való kapcsolatomban.Önszántamból imádkoztam hozzá.
Viszont azt olvasom minden hol ,ahol előbb ismerték meg a vallást,mint Istent,ők megunták egy idő után.Bár a mai napig is kétségbeesetten toporzékolnak a saját kétségbeesésükben,hogy akkor most létezik,vagy nem létezik?
A vallásosság az én szótáramban annyit jelent,mint egy ember alkotta házirend.
A hit viszont Istenben való hitet jelenti.
Aki egy vallásra támaszkodik,az könnyen így járhat.Most lehet,hogy esetleg olyat írok,ami másokat megbotránkoztat.Így elnézést kérek mindenkitől előre is.De a vallásokat emberek alapították a saját ismereteikből vett nézőpontok alapján. Ezért van ez a sokszínűség.És vajon milyen Istenképet hallgatott eddig?
A megoldás ez lenne.Mindet becsukni. Könyvet,folyóiratokat,más emberektől függetleníteni magát az embernek,és imádkozni Istenhez Őszinte hittel,szívvel,és lélekkel,hogy segítsen neki.Istenben kell hinni,és bízni.
Na ilyenkor mondok egy akkora hálát Istennek,hogy én nem vettem részt ilyenekben. Pusztán Istenre támaszkodtam minden emberi nézetektől eltávolítva magam.
Azért amit leírtál eléggé olyan,mintha más vallást olvasnék.Erről eszembe jutott a videó a megtérésről,amit mutattam. Abban minden igazság benne van.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 20:14:19
Noémimoza 2016.12.19. 20:48:18
De azért ha az ember kicsit használja a buksiját akkor rájön egyből,hogy Isten így sem,úgy sem szerette volna elvenni Izsák életét.Mert mi lett volna,ha nem lát neki Ábrahám? Semmi..Izsák él tovább.Mi lett,hogy képes lett volna megtenni? Na ez nem jöhetett létre ,mert Isten nem engedte megtenni,és mindenképpen tovább élt Izsák! Még a másik.Mint tudjuk Isten Izsákot igérte Ábrahámnak,hogy belőle lesz majd nagy nép....Ha ezt tetlegesen gondolta volna,akkor nem igért volna nagy népet!Ebből is látszik,hogy Isten semmiképpen nem szerette volna,ha Izsákkal történik valami. A népének nem akar rosszat.Senkinek.Viszont mi a helyzet az emberrel,és a szabad akaratával?
Amúgy a parancsolatokban is benne van,hogy NE tegyük.
Ebből kiindulva már tudjuk,hogy ott valami más van...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 20:51:57
Noémimoza 2016.12.19. 21:05:41
Ez a vallásosság csapdája...Mert mint írtam,a vallás nem más mint emberek nézete..Itt a lényeg. Az emberek! szóban...
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.19. 21:48:18
Noémimoza 2016.12.19. 22:25:32
Segíts nekem! :) Meséld el 1 mondatban miről szól a Biblia.Ne járjak sötétségben kérlek! :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 07:01:02
Noémimoza 2016.12.20. 07:28:47
Noémimoza 2016.12.20. 09:28:13
Pio atya gondolatai
„Halljátok ma az Úr hangját,ne akarjátok befogni a fületeket!”
„Ebben a világban senki sem érdemel semmit. De az Úr jó, és határtalan jóságban engedékeny. Mindent megbocsát.”
„Alázkodj meg mindig és mindig szeretettel Isten és az emberek előtt, mert Isten ahhoz szól, aki alázattal tárja elé a szívét.”
„Amikor nem tudsz nagy léptekkel haladni az Istenhez vezető úton, elégedj meg kicsiny lépéseiddel, és várj türelemmel, amíg majd futni tudsz, vagy inkább repülni.”
„ A keresztet mindig ott látom Jézus vállán.”
„Ha elbuksz hajolj meg,de ne veszítsd el méltóságodat. Bízz az Isteni jóságban, amely mindig fölülmúlja hálátlanságodat!”
„Kérlek benneteket gyermekeim, ne féljetek Istentől, mert Ő senkinek nem akar rosszat!”
„Ha nyugodtak vagyunk, nem csak magunkat fogjuk megtalálni, hanem lelkünket is, és ezzel együtt Istent!”
„Ha háborgat néhány gondolat, gondolj arra, hogy ez sosem származik Istentől. Isten ugyan is nyugalmat ajándékoz neked, lévén Ő a béke lelke.”
„Az élet keresztút, de ezt az utat vidáman kell járnunk.”
„Ha a legfőbb jóhoz akarsz eljutni ne állj meg az igazság keresésében.”
„Jézus szíve nem csak magunk, hanem mások megszentelésére is meghívott bennünket. Segítséget szeretne kapni a lelkek üdvözítéséhez.”
„Kedveseim! Elmúlik a tél, és beköszönt a tavasz, amely annál több szépséget hoz majd, minél keményebbek voltak a viharok!”
„A szív öröme a lélek élete, kifogyhatatlan szent kincs, a szomorúság viszont a lélek lassú halála.”
„Aki a földhöz ragaszkodik oda is ragad.”
„Szüntelenül áldást könyörgök nektek Jézustól, imádkozom az Úrhoz, hogy alakítson át egészen benneteket szeretetében.”
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 12:18:57
Noémimoza 2016.12.20. 13:06:48
Az igazság hírdetése mellett , hogy Isten létezik azért is gondoltam rá,hogy jó ezekkel a mondatokkal tisztában lenni, hátha egyszer eljön a pillanat,amikor elkezdesz gondolkodni azon, hogy elképzelhető-e ,hogy van ebben valami?
Mindenki úgy indult,hogy semmit nem tudott. Régen az emberek is azt gondolták,hogy a föld lapos. A többezer éves Bibliai leírások szerint viszont már olvashatunk róla,hogy kerek. Biztos vagyok abban,hogy mielőtt ez a tudomány által is igazolva lett, addig rengetegen vitatkoztak rajta,hogy kerek-e vagy lapos. Volt olyan, biztos,aki kiállt mellette, hogy levan írva! És? ....Sokaknak nem számított az írás hitelessége. Azt gondolták magukról , hogy ők jobban tudják. Abból indultak ki,hogy csak addig látok,míg ellátok,addig esetleg még dombot sem látok, így beállok a sorba,és fenhangom hangoztatom,és vitatkozok,és ész érvel ugyan nem tudom az ellenkezőjét állítanni ezen kívül,de úgy gondolom, hogy a föld lapos. És ugyan mi lett a vége? Mi derült ki? Csak nem az,hogy az írás igaz?
Így van ez most is.Ma sincs másképpen. Az ember hajlamos azt gondolni,hogy ő a világ összes tudományát magába hordja,és amit ő nem látott vagy hallott az nincs is.
Még is! Szerintem érdemes lenne elgondolkodni egy picit. Nem igaz senkinek nem szúr szemet! Itt nem arról van szó,hogy van egy ember,aki kitalált egy teóriát,és vannak követői. Mert minden Isten munkájával kapcsolatos megtapasztalások egyediek,és különbözőek.De a mondanivalója még is egy a dolognak.Az,hogy Isten létezik! Mindegy,hogy megtérésről, halálközeli élményekről, vagy orvosok, tudósok munkájáról beszélünk! Minden beszámolónak a mondani valója lényege Isten létezése.
"Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjék. Ebben rejlik minden méltósága és minden érdeme. Egyetlen kötelessége, hogy helyesen gondolkodjék. A rend pedig azt kívánja, hogy önmagán, teremtőjén és rendeltetésén kezdje a gondolkodást." (Pascal)
„A kozmosz csodálatos elrendezése és harmóniája csak egy mindenható és mindentudó lény tervében születhetett meg. Ez mindörökre a legnagyobb felismerésem.” ( Newton)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 13:55:45
Noémimoza 2016.12.20. 14:08:56
Bemásoltam Pio atya üzenetét,amire ezt válaszoltad: " Értelmetlen lózungok, amelyek mögött gyakran semmilyen tartalom nincs"
Én az általad értelmetlen lózungoknak,amikek szerinted nincs tartalma, erre válaszoltam azt,hogy :" jó ezekkel a mondatokkal tisztában lenni, hátha egyszer eljön a pillanat,amikor elkezdesz gondolkodni azon, hogy elképzelhető-e ,hogy van ebben valami?"
Tehát,elgondolkodni rajta,hogy van-e ezekben a beszámolókban valami.
De egyuttal a megfejtést is megírtam neked ez ügyben.
"Mindegy,hogy megtérésről, halálközeli élményekről, vagy orvosok, tudósok munkájáról beszélünk! Minden beszámolónak a mondani valója lényege Isten létezése. "
A problémát abban látom ezeket a beszámolókat azért nem tudod,még csak meghallgatni sem,mert személyesre veszed.Nem magát a tartalmat látod benne,amiről valójában szól, hogy Isten Élő és Létező....(mert erről szólnak)
Ha Istenben [elvileg(!) ] hiszel. Akkor,hogy állsz a Sátánnal? Abban is hiszel? Mit gondolsz a Sátánról?
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 14:19:18
Noémimoza 2016.12.20. 15:06:25
És milyen érdekes,hogy téged pont ez a téma érdekel.Akkor, jogos a lózungok beszámolói.
Akkor beszélek én neked a Sátánról.Aki Istent szeretné megismerni,az jó,ha Sátánról is tud.
Az ember egy szellemi csatát vív magában, a helyes és a helytelen útról.Mikor odakerülünk egy döntés,vagy akár egy információ elé, mi döntjük el,hogyan reagálunk,vagy cselekedünk az adott helyzetben.
Ha olyan kísértés, vagy mondhatom hétköznapi nyelven "helyzet"-nek is ,elé kerülünk, Isten figyelmeztet minket. Ez pedig általában a Ne Tedd! ...
Biztos Te is megtapasztalhattad ezt.Aztán elképzelhető,hogy az ember úgy gondolja nem foglalkozik ezzel a figyelmeztetéssel,és inkább csábításba esik...
Na ez a szellemiség csatája.
Hogy mi alapján döntünk az között, hogy a helyes utat, vagy a helytelen utat választjuk, a bennünk lévő "ezt nem kéne" figyelmeztetésnek?
Az ember gyengesége a kulcs. Sátánnak ez egy kapaszkodója az emberbe. Tudja,hogy az embert az egójánál lehet megfogni,és ezzel a módszerrel próbálja meg befolyásolni az ember döntéseit.
Egó,és gyengeségek.
Ezek mind érzelmi alapon működnek.
Felmagasztalás:
Sátán vagy felmagasztal valakit,és belemagyarázza,hogy ő a király. Nála nincs okosabb ,szebb, és jobb ember.Meg,hogy ő így jó és tökéletes ahogy van. Ennek a buktatója az,hogy a nagy önteltségében észre sem veszi az ember, hogy közben meg felrúg mindenkit....Hogy úgy jó,ahogy van,és mindenki tökéletes? Akkor megkérdezhetünk egy rokont,vagy ismerőst, vagy esetleg a házastársát megkérdezhetjük-e,hogy tényleg olyan jó az embere mint amilyennek képzeli magát? Akkor miért van a sok panasz egymásra? Mert senki nem tökéletes.O..nocsak.Senki nem tökéletes?Akkor,hogy van az,hogy még is én vagyok a világ közepe?
Ha minden ember abból indulna ki,hogy senki,de még csak Ő maga sem tökéletes!!!!! Mindjárt türelmesebbek,és toleránsabbak lehetnének egymással.
Képesek lehetnének meghallanni egymás szavát is.Ez pedig még jóra is vezethetne,mert talán segíteni is tudna a másiknak valamiben.
De ha már eljutottam addig a pontig,hogy gondolkodom rajta,hogy tényleg lehet,hogy nem vagyok olyan nagy,mint amekkorának képzelem magam? Akkor még a változásra is lenne lehetősége.
A lélek éneke
Ha minden ember lelkében szép dal szólna,
ez a világ maga a mennyország volna.
Minden ember lelke tisztán érkezik a Földre,
csak hamis lesz a dal, amit vétkei szültek.
A szép éneket a bűnös nem is hallja,
mindenki más énekét is torznak tartja.
Így lesz a világban pokol és mennyország,
a hamis dalból születő irigység és gonoszság.
Pokol-e vagy mennyország?
Mindenki maga választja a saját dallamát!
A lelacsonyítás:
Mikor azt próbálja meg bemesélni az embernek,hogy ő egy senki. Egy 0. Ennek a buktatója pedig a depresszió.
gyengeségek:
Ezek olyan dolgok,amiket az embernek saját magának kell lemondania. Ilyen pl a szenvedély betegség. Előfordulhat,hogy egy ember csak azért nem fordul Istenhez , mert tudja,hogy akkor ahhoz lekéne mondania a "szenvedélyéről". Na Sátán ilyenkor is inkább csábítgatja az embert.Ez addig mehet,amíg az ember ,már védelmi falat épít maga köré, és megpróbálja megmagyarázni, vagy pedig egyenesen visszautasítja minden kifogással,hogy miért is nem közelít.
Egy fontos dolgot megemlítenék itt. Onnan tudjuk,hogy a Sátán műve,amit tesz, hogy nem hagy belőle. Szekálja,és szekálja az embert. Nem hagy neki nyugtot. Az ember ebből csak annyit vesz észre, hogy mindig az az egy érzés uralkodik felette,ami nem jó. Olyan érzések,amik lelkileg az embert megpróbálják ledönteni.Ilyenkor jó ha az ember vallásos dalokat hallgat, vagy énekel, vagy imádkozik, vagy Bibliát olvas.
Képes vagyok lemondani a saját gyengeségemről,hogy Istent válasszam inkább? Vajon a csatában ki melyik oldalra fog állni? Ki fog győzni az ember felett? Az egója, és a gyengesége,és "elesik" akkor? Vagy erős annyira,hogy imádkozik Istenhez,hogy segítsen neki a csatában?
" ki másokat legyőz erős, ki önmagát hős"
Ne hallgass a vádolóra,
szemed,füled,értelmed vakítja.
Törj utat, és keresd az igazságot,
s ne hagyd beszélni a hazugságot.
Örülni kell a jónak,és szépnek,
hogy mi lehessünk szeretve, szerető népek!
Sitites 2016.12.20. 15:23:44
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 15:47:18
Noémimoza 2016.12.20. 16:31:39
Noémimoza 2016.12.20. 16:36:02
A posztodról is írtam már véleményt.... Írtam, ott a videó amit egyszer küldtem...
Ez a cikk a vallások kavalkádja, amiben Te is el vagy veszve.Ha pedig olyan emberrel találkozol,aki hívő,de nem vallásos,az meg "hülyeségeket" ír.
Most akkor látjuk a fától az erdőt? :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 16:38:06
Noémimoza 2016.12.20. 16:42:40
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.20. 16:43:56
Noémimoza 2016.12.20. 17:15:00
Minden ember megélt valamit. Minden embernek az van a tudástárában,amiket megtapasztalt.
Aki csak ezt az oldalát ismerte meg ami itt levan írva,az már régen rossz.
Így ha ezen a szemüvegen keresztül szemléljük, akkor minden vallás, vagy vallásos ember, akár hívő ember nem lehet más, csak ilyen.
Ez a kategorizálás,és azt hiszem ezt nevezik előítéletnek.
Tudni kell különbséget tenni valóságos, és torz szemlélet között.
De ha már ezekkel a példákkal futott össze az ember,akkor egyértelmű, és világos,hogy ezen az úton ne menjen,amennyiben képes még rá,hogy észre vegye mi a helyes,és a helytelen között a különbség.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.21. 07:00:04
Noémimoza 2016.12.21. 18:05:16
......Falra írtuk szeretteink nevét,
Üzentünk a jövőnek tintával,graffitivel,
Mondani valónk,a szeretet felhívása,
Álmaink erőssége a remény,
Hogy egy nap felébred az alvó világ!....
www.youtube.com/watch?v=VV5oVYVGfNc
millet 2016.12.21. 21:02:10
"Én olyan megtapasztalást szeretnék látni, amit Gedeon, Pál, Vagy sok százezer zsidó tapasztalt meg valóban. Nem pedig olyat, amiről azt állitja valaki, hogy megtapasztalás, pedig valójában semmit sem tapasztalt, csupán érez valamit, aminek a forrása megkérdőjelezhető"
Igazad van abban, hogy vannak emberek, akiknek a hite tényleg fövenyre/homokra épült. Sokan lehetnek ilyenek. De azt nem gondolom, hogy annyira nincs sziklára alapozott hitű keresztény, hogy ne találhatnál akár sokat is, nagyobb erőfeszítés nélkül. Csak engedd meg annak a lehetőségét, hogy ez létezhet, ne úgy állj hozzá, hogy csupa megalapozatlan hitű keresztény létezik.
Egy ehhez a kérdéshez kapcsolódó igei gondolat:
"Mert nem mesterkélt meséket követve ismertettük meg veletek a mi Urunk Jézus Krisztus hatalmát és eljövetelét; hanem mint a kik szemlélői voltunk az ő nagyságának.
Mert a mikor az Atya Istentől azt a tisztességet és dicsőséget nyerte, hogy hozzá a felséges dicsőség ilyen szózata jutott: Ez az én szeretett Fiam, a kiben én gyönyörködöm:
Ezt az égből jövő szózatot mi hallottuk, együtt lévén vele a szent hegyen.
És igen biztos nálunk a prófétai beszéd, a melyre jól teszitek, ha figyelmeztek, mint sötét helyen világító szövétnekre, míg nappal virrad, és hajnalcsillag kél fel szívetekben;"(2Pét 1:16-19)
Tudom, hogy annyira jól ismered ezt az igét, hogy elég lett volna hivatkoznom rá, nem kellett volna idéznem :) Mindegy, azok kedvéért másoltam be, akiknek nem ugrott be helyből. Péter először a saját tapasztalatáról beszél. Ilyent szeretnél? Meghiszem, sokan vagyunk ezzel így. Az érdekes viszont az, hogy nem ér itt véget ez az ige. A prófétai beszédre hivatkozik, méghozzá nyomatékosan. Miért így ír? Kell annál több, hogy személyes tapasztalatuk volt Jézussal? Ráadásul nyomatékosítva! Mi is szerezhetünk Istennel tapasztalatokat. Jó is ez, kell is ez. De Péter azt mondja, hogy a prófétai beszéd igen biztos, amire jól tesszük, ha figyelünk. Persze megnehezíti a dolgodat, hogy csalódtál már egy közösség próféciaértelmezéseiben, amelyek teljesen logikusnak tűntek. Amerre helyette elindultál, az meg teljesen elködösítette a próféciákat. Pedig világosak a próféciák, megerősítik a hitünket, mert erre kaptuk azokat (ld. még Jn 14:29) Én ezt *tapasztalom* Nem úgy, hogy felül kell bírálnom azt, amit mondjuk 20 évvel ezelőtt megértettem, hanem az azóta eltelt időben a vallási, politikai, természeti események pontosan a várt úton haladnak.
Péternek keserű tanulság volt, hogy nem hitte el Jézusnak, amit vele kapcsolatban előre megmondott, hogy meg fogja tagadni Őt. Megtapasztalta, menyire életbevágó hinni a próféciáknak. Nem elméleti teológia, hanem gyakorlati életszükséglet.
Nem csodákra van szükséged, hanem hinni a próféciáknak. Nehezen álltam neki ezt megírni, mert minden mondatomnál eszembe jutott, milyen ellenvetéseid vannak. Mégis, ha el akarsz indulni, erre érdemes.
(És a másik sem mellékes, amivel kezdtem, az is segítség.)
Mondanám, hogy a hónap végén kezdenek vetíteni a mozik egy filmet, amely egy valós életutat mutat be (Hacksaw Ridge/Fegyvertelen katona). Én a főszereplőről, Desmond Dossról készített dokumentumfilmet láttam évekkel ezelőtt. Az az ember megtapasztalta az életében, hogyan áldja meg Isten az elvhűséget, hogyan munkál önzetlenséget, önfeláldozó szeretetet az életünkben.
Elég nehéz hallatlanra venni, mert csak úgy nem adnák egy fegyveres szolgálatot megtagadó katonának az amerikai legmagasabb katonai kitüntetést.
Kisebben én is tapasztalom, hogy Isten megáldja az elvhűséget, az igéjéhez való ragaszkodást, de a magam életéből nem hoznék fel példákat, mert távolról sem olyan látványosak, mint a Desmond Doss életében megmutatkozók. A saját tapasztalataim nekem emlékoszlopok.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.22. 20:02:11
A kérdés ezzel nem lett megválaszolva. Én ugyanis nem vontam kétségbe a személyes istentapasztalásokat. Én azt vonom kétségbe, hogy azon beszámolók, 100 százaléka igaz, amit hallunk, illetve azt, hogy azok az ÉRZÉSEK (!!!!) egyáltalán Istentapasztalások-e? Olvasunk-e a bibliában olyat, hogy valakinek egy érzés lett vona az istentapasztalása? Szerintem nem! De az tagadhatatlan, hogy olvasank olyan istentapasztalásokról, amelyeknek nem volt tanuja. Ám van egy bibi.Az ilyen istentapasztalások az érintetten kívül senkire nem voltak befolyással, másokra nem volt kötelező érvényű. Ha Isten mégis azt szerette volna, hogy igen, akkor a kiválasztott ember kapott Istentől olyan képességeket, amelyekkel bizonyíthatta az üzenet, feladat isteni eredetét. Ezzel szemben, a Noémimozához hasonló keresztények a saját igazolhatatlan istentapasztalásukat arra szeretnék felhasználni, hogy a saját igazukat erőltessék másokra.Mimóza esetében olyan dolgokat, amelyeknek semmi köze a bibliához, csak afféle igazolhatatlan, primitív szentimentalizmust, amegy hozzám hasonló szinten lévő gondolkodó embernek egyértelműen hülyeség.
Szóval ha úgy gondolod, hogy Mimózának igaza van, akkor az istentapasztalását igazold, vagy igazolja. De nem tudja. Ezért sem beszél róla, csupán sejtelmesen utal rá.
Én nem csalódtam semmilyen prófécia magyarázatban. Ráadásul összemosod a próféta és a prfécia kifejezéseket. Nem minden próféta mondott mai értelemben vett próféciákat. Tehát Péter esetében nem feltétlenül a próféciákról van szó, amikor prófétai beszédről ír, hanem egyszerűen csak egy próféta beszédéről.
Noémimoza 2016.12.22. 21:07:41
"Mimózának igaza van, akkor az istentapasztalását igazold, vagy igazolja. De nem tudja. Ezért sem beszél róla, csupán sejtelmesen utal rá."
Nem tudom,hogy Te milyen csodákat vársz. Légyszives,akkor igazolj engem Te magad! Küldtem egy Docx filet,aminek csak az egyik felét másoltam be. Légyszives, ha megtennéd,hogy bemásolod a második felét is?
Köszönöm! :)
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.22. 21:10:42
Másold be te. hiszen a te gondolataid
Noémimoza 2016.12.22. 21:10:46
Vajon az út végén, mi fog engem várni?
Kérdésre a választ, megfogom találni?
S addig vajon engem majd milyen út vezet?
Félelem-göröngyös, szépen kikövezett?
Szeretet vezet majd, vagy düh, harag, átok?
Magányosan megyek, vagy lesznek barátok?
Mennyi-mennyi kérdés. Tudatlan a lélek?
Keresem a választ, utamon, míg élek!
Visszanézni nem kell, nem segít a múltam,
ami lényeges volt, talán megtanultam.
Magam mögött hagyom, szívből megbocsátok,
mert a múlt súlyával csak magamnak ártok.
Csak a mában élek és teszem a dolgom,
amint felmerülnek gondjaim, megoldom.
A jövőm majd eljön, nem kell félnem tőle,
vágyammal teremtek, jó cél lesz belőle.
És ha majd egy napon az út végéhez érek,
majd angyalok várnak, csupa kedves lélek.
Addig nem is kell már egyéb dolgot tennem,
csak emberként élnem, s őszintén szeretnem!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.22. 21:13:08
Noémimoza 2016.12.22. 21:21:43
"Másold be te. hiszen a te gondolataid" :( :( :(
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.22. 22:59:57
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 05:29:41
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 05:30:24
Noémimoza 2016.12.23. 07:21:25
Vannak ,akik ismerik a felejtő tablettát. De sajnos ahhoz,még tabletta sem kell, csak rossz pásztort hallgatni bőven elég.
Tudod, minden ember az ő lelkének pásztora hangját ismeri, csak azon a nyelven ért.
Amit milletnek írtál:
"ahhoz, hogy az embernek istentapasztalása legyen érzelmileg és szellemileg különleges állapotba kellkerülni"
Bizony érzelmileg, és szellemileg "más" állapotba kell lenni! Szeretet, és alázat nélkül nem megy! Basebbal ütővel nem mehetünk a nagyvilágnak,hogy na kiszedem belőle amit akarok tudni! ALázat pedig... nem én magam vagyok a felmaghatalmasabb! Hanem van felettem is! Aki ezt megérti....
" Ezzel szemben a bibliában sehol nem olvassuk, hogy az istentapasztaláson átesett emberek bármit is tettek volnaezért a tapasztalatért."
De igen,csak erről szól a Biblia kedves Sefatias! .... Mindenki,aki Istenhez tartozott, szerette Őt,és a legmélyebb alázat volt bennük Isten iránt!
"Gyakorlatilag minden ilyen beszámolóból az derül ki, hogy nem az ember, hanem Isten volt a kezdeményező. az ember soha nem tett semmit annak érdekében, hogy a tapasztalás megtörténjen."
Igen Isten mindenkinek szól! Ezt a "keresst" minden ember megkapja. Gondolom anno Te is megkaptad,azért kerested. A baj csak az volt benne, hogy nem Isten segítségével mentél, hanem a saját magad értelme vitt rá, hogy ott keresd,ahol kerested!
De egy nagyon lényeges információ mellett elmész. Méghozzá, nem vallásokban kell keresni őt először! Mint írtam a vallást emberek alapították. Tehát,ha valakiről megakarok tudni valamit, akkor a biztos az, ha Őt magát kérdezem meg. És nem szomszédokhoz, és klubbokba járok azért, hogy halljak felőle. Az ember felveszi a telefont, és rácsörög az illetőre, levelet ír neki, vagy elmegy hozzá személyesen!
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.12.23. 07:25:19
Noémimoza 2016.12.23. 07:39:57
" megtiszteltetés volt veled beszélgetni" Ezt nagyon köszönöm! Nem azért,mert hízelgő nekem, hanem azért, mert ha tisztelet van benned,akkor még van remény!
" de mivel nem sok értelmes dolgot mondasz," Mindenkinek van pásztora, mindenki csak azon a nyelven ért.
"ezért a továbbiakban ezt kihagynám." Ezt én tartom tiszteletben!
Ui: Imádkozz őszinte szerettel,hittel, szívvel és lélekkel Istenhez! Ne helyeken keresd,és ne mások véleményében!