"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Jehova Tanúi és a pedofília

2012/07/14. - írta: sefatias

Megszületett az első olyan ítélet, amelyben az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulat (Jehova Tanúi) elmarasztalva lett, mivel a belső szabályzatait, a világi törvények fölé helyezte, áthágva ezzel az idevágó állami törvényeket, és ennek köszönhetően egy pedofil férfi a hatóságoktól való félelem nélkül, nyugodtan kiélhette beteges hajlamait 8-9 éves lányokon. Illetve csak egy lányon, mivel az ítélet egyetlen bátor fiatal nő kiállásának köszönhető. A férfi (?) többrendbeli gyermekmolesztálásért ül börtönben, mivel a perben résztvevő, azóta már felnőtté vált kislányon kívül, több kiskorút is zaklatott, csak ők nem mertek szembe szállni a társulattal. Persze ilyen történetekből nem ez az egy van.

A feljegyzések szerint a Társulat, már a nyolcvanas évek közepe óta fizet olyan fiúknak, és lányoknak, akiket a gyülekezetben szexuálisan zaklattak. De ezek közül soha senki nem ment el odáig, hogy magát a társulatot tegye felelőssé, amiért ilyenek megtörténhetnek az egyházban. De vajon miért? Miért nem történt az elmúlt 25-30 évben hasonló eset? Miért nem került soha a társulat az újságok címlapjára, mint olyan szervezet, amely egy pedofil paradicsomot tart fenn, lehetővé téve az ilyen bűnök eltusolását, a bűnös méltó büntetésének elmaradását, illetve további gyermekek molesztálását? Sajnos erre egyetlen magyarázat van. Azok a gyermekek, akiket szexuálisan zaklattak, és a szüleik, akik ezt széttépett szívvel vették tudomásul, mind egy olyan szervezet tagjai, melyet a mindenható Isten, Jehova hozott létre az ő nevének megszentelésére. Mindenki, aki e szervezet tagjává lesz, minden tőle telhetőt megtesz, hogy ne hozzon nyilvános szégyent erre a szervezetre, mert úgy érzi, hogy akkor magára Jehovára hozna szégyent. És vajon hogyan tekintene a mindenható Isten egy olyan családra, amely képes lenne az egész világ előtt megszégyeníteni az ő saját vére által megvásárolt, és megtisztított népét? Ki merne egy ekkora felelősséget a vállára venni? Ki merne perbe szállni magával a Teremtővel? Senki. Az eddig súlyos károkat szenvedett gyermekek, és a szüleik, inkább vállalták az őket ért rendkívüli érzelmi károkat, amelyek valószínűleg sosem gyógyulnak be, minthogy kárt okozzanak Jehova Isten csodálatos szervezetének, amely ma Őt képviseli itt a földön. Jehova kinevezte Jézust ennek a szervezetnek a fejévé, és most ő irányítja a mennyből ezt a világméretű prédikáló munkát, illetve a gyülekezeteket. Mindenki retteg attól, hogy megkérdőjelezze ennek a szervezetnek az eljárásait, szabályait. Ez tette lehetővé, hogy több ezer gyermek ki legyen téve beteges hajlamú férfiak szadista vágyainak anélkül, hogy valaha is félniük kellene attól, hogy a törvény szigora lesújt rájuk.

Persze voltak olyanok, akik ki mertek állni, és szembe mertek menni a társulattal. Ők azok, akikkel eddig minden esetben meg tudott egyezni a társulat peren kívül, és egy jókora összeg kifizetésével, megvédte a szervezet hírnevét. Kíváncsi lennék, hány ilyen eset van, akiknek az egyszerű emberek - kisnyugdíjasok, kisgyermekek, éhbérért dolgozó munkások – által bedobott adományokból, dollármilliókat fizettek ki? Vajon hány özvegyasszony, hány két fillérjére van szükség az ilyen peren kívüli megegyezések kifizetésére, illetve a fent említett elmarasztaló ítélet miatti 28 millió dollár kifizetésére? Vajon hányan tudják azt, hogy ami pénzt a Máté 24:14 feliratú adományládába dobnak be, annak jelentős mennyiségét olyan személyeknek fizetik ki, akiket a társulat hivatalos képviselői szexuálisan zaklattak, illetve olyan áldozatoknak, akiknek a társulat szabályzata lehetővé teszi, hogy úgy zaklassák, hogy ezt büntetlenül megtegyék egy ideig?

A másik dolog, ami kifejezetten undorító ezen ügyek kezelésében, hogy a társulat, csak abban az esetben foglalkozik az üggyel, tekinti jogosnak a vádat, ha arra legalább két tanú van. Ha nincsenek tanúk az ügyben, akkor nem is ismeri el a bűnt. Persze ez érthető. Minden pedofil igyekszik gusztustalan ténykedését úgy időzíteni, és olyan helyen végrehajtani, ahol legalább ketten láthatják. Mi sem természetesebb ennél. Hiszen mindenki számára természetes, hogy az undorító, gusztustalan nemi vágyakozását a lehető legnyilvánosabb módon elégítse ki. A Társulat ezen elvárása (két tanú) természetesen bibliai alapokon nyugszik. Mind a mózesi törvény, mind az újszövetség kifejezetten felhívja a figyelmet arra, hogy csak abban az esetben lehet jogosnak tekinteni egy vádat, ha arra legalább két tanú van. Ebbe nem lehet belekötni. Viszont 2012-ben figyelmen kívül hagyni a tudomány fejlődését, és ma is egy 2-3 ezer éves módszer szerinti bizonyítási eljáráshoz ragaszkodni, enyhén maradinak tűnik. A mindennapos bűnügyi sorozatok kisnyugdíjas nézői is tisztában vannak már azzal, hogy a tudományos technikáknak köszönhetően, szemtanúk hiányában is lehetséges kétséget kizáróan bizonyítani valakinek a bűnösségét. Ma képzett pszichiáterek foglalkoznak a szexuális zaklatást elszenvedett gyermekekkel, és meg tudják állapítani, hogy a gyermek kitalálta, vagy megélte a történetet. Ezek után pedig az erre specializálódott nyomozók képesek eldönteni, hogy történt-e bűntény.Az áldozattal pedig hónapokig egy speciális szakember foglalkozik, hogy nagy nehezen fel tudja dolgozni a történteket. Ezzel szemben a társulat megelégszik azzal, hogy 8 általánossal rendelkező helyi vének kezeljék az ügyet, ahogy sikerül nekik. Ez is jobbára kimerül abban, hogy "bízd Jehovára"

Hogy ez az eljárás miért nem jó a szervezetnek az szintén a fenti magyarázatban található. A szervezet vezetői sem szeretnék, ha nyilvánosságot kapna az a tény, hogy Jehova tanúi gyülekezeteiben, is mint sok más egyházban jelen van a pedofília. Olyan ciki, hiszen hányszor ítélték el az egyházakat ugyanezért. Hányszor használták fel más egyházak pedofil eseteit arra, hogy bizonyítsák, az az egyház csakis hamis lehet. Ha kiderülne, hogy Jehova Tanúi sem mentesek ettől akkor ezzel szégyen érné Jehova szervezetét, és ezzel magát Jehovát is. Ha kiteregetnénk a szennyest, akkor Jehova neve nem megszentelve lenne, hanem bemocskolva. Ezért kell minél inkább titokban tartani az ilyen eseteket. Ezért kell kiközösítéssel fenyegetni az áldozatokat, és a családtagjaikat, hogy ne beszéljenek erről senkinek, mert rágalmazásért ki lesznek közösítve Jehova szervezetéből. És ezt ki merné felvállalni? Ki dobná el az örök élet reménységét egy ilyen bagatell ügyért? Az új világban úgyis sokszorosan kárpótolva lesz mindenki, azért amit itt elszenvedett. Már csak addig kell kitartani, hogy eljöjjön. Hogy aztán addig milyen hatással van az áldozatra, a családjára, a gyülekezetre egy ilyen ügy, az meg kit érdekel? Oldja meg Jehova. Az ő szervezete, az ő szolgái. A lényeg, hogy a szervezet hírneve tiszta maradjon. De vajon meddig lehet ezt megoldani?

u.i.: Az elmúlt 10-15 évben nagyon sok gyülekezeti felvigyázó, vagy pedofil ügyekkel kapcsolatba került személy különült el az egyháztól, illetve lett kiközösítve, mert az Istentől kapott lelkiismeretük nem engedte, hogy a társulat által meghatározott módon kezeljék az ilyen ügyeket. Úgy érezték, hogy az áldozatok és a még áldozattá válható gyermekek érdekében sokkal komolyabb fellépés szükséges az ilyen ügyekben. Mivel a Társulatnál süket fülekre találtak, ezért önmaguktól tettek lépéseket. Sajnos ezek után, tettükért ki lettek közösítve, vagy pedig ezt megelőzendő elkülönültek. A kérdés: ki a nagyobb bűnös? Aki kiteregeti a szennyest, vagy aki nem tesz semmit azért, hogy a mosógép jól működjön? Vajon hitehagyottnak tekinthető egy olyan személy, aki hitét megtartva, embertársai iránti szeretetből, az Istentől kapott lelkiismeretére hallgat?

134 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr184656651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElPadre 2012.07.15. 08:15:19

egyébként ez az ügy is, a többi keresztény (meg isten tudja, hány egyéb, szigorú vallásnál jellemező ez) egyház pedofíliás botrányaival együtt, azt mutatja, hogy pár dologban nagyon eltévedtek a vallásosak:
- bezárkózás és a csoport érdekeinek védése mindenek felett: valahol érthető, de vajon meddig képesek fontos, felelősségteljes pozícióban levő emberek a fejüket a homokba dugni?
- a természetes emberi szexualitás kemény és erőteljes gátlása: nem a promiszkuitás híve vagyok, bőven nem, én is a monogám rendszerre szavazok. de ahol nagy a szexuális elfojtás, ott durva elfajzások is lesznek.

mese1 2012.07.15. 08:18:20

@ElPadre: A buddhisták is pl. cölibátusban élnek, és a zsidóknál is előfordult ilyen... Nem a vallásosságtól függ. a bűnelkövetés , főleg szexuálisbűnözés éppen a nem vallásosokra jellemző nagyobb részt...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 08:22:04

@mese1: a buddhista, és a keresztény cölibátus között jelentős különbség van. másként kezelik a dolgokat, és ezért ott nem alakulnak ki emiatt elferdült szexuális szokások

mese1 2012.07.15. 08:25:00

@sefatias: Gondolod? Sokkal zártabb, és a fiúknak kötelező éveket eltölteni ott. Érdekes, hogy pont ezekben az országokban virágzik a gyermek prostitúció...

micsoda? 2012.07.15. 09:12:06

Csak gratulálni tudok, hogy megjelent ez a poszt. Remélem jó pár embernek felnyitja szemét, és jobban átgondolja Jehova Tanúihoz való kötődését.

eMJe 2012.07.15. 09:54:10

kezdtem aggódni, de a hsz-ek végére megnyugodtam, hogy nem csak meseklubbosok jönnek ide fröcsögni a védhetetlent :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 11:28:59

@eMJe: hát a New York times-szal(ennek az újságnak egyik cikkére reagáltam ebben a postban) nehéz szembeszállni. Akárhogy is szeretne valaki. Kár megkérdőjelezni azt, amit ők is fontosnak tartanak

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 12:04:51

@SunDay: Szeretné válaszolni a fenti kommentedre. Ezt irtad:

Ami a katolikus vallásról elmondható, az a Jehova Tanúiról nem:
- pedofília
Több ezer eset történt. De eddig peren kivüli megegyezéssel a társulat jó híre érdekében, több millió dollár kifizetésével titokban tudták tartani
- hazugság
A szervezet sokszor hazudott, és sok képviselője megteszi ezt, azért, hogy fenntartsa az igazságos vallás látszatát. A gyülekezetek nagy része a képmutatáson alapszik
- félrevezetés
- hamis tanítás
Ezt a kettőt összevonom. Jehova Tanúinak nagyon sok hamis tanítása van, (1914, vének istentől jövő kinevezése, stb) Ráadásul sok dátumot megadtak, mint a világ végének eljövetele, emiatt sok család eladta vagyonát, és tönkrement, vagy ha nem, akkor is érzelmi válságba került. Jehova Tanúit hamis tanítások segítségével vezetik félre. Olvass utána itt, vagy egy másik blogon
- hamis keresztény ünnepek bevezetése
Bár hamis ünnepeket nem vezetett be az egyház, néha túlmegy az írásokon, mikor azok betartását tíltja. Jobbára a legfelsőbb vezetés személyes ízlése szerint
- álszentség
Ahogy fent említettem, rendkívül nagy képmutatás jellemzi a gyülekezeteket, a legtöbben a többieknek való megfelelés kényszeréből vesznek részt az összejövetelen, illetve a házról házra végzett szolgálatban
- bálványimádás
Jehova Tanúi a szervezetüket állították Jézus helyére, és nem a Jézus és a Biblia, hanem a szervezet iránti hűségtől függ a megmentés. Erről is olvashatsz ezen a blogon
- vérfertőzés
csak annyira mint máshol
- szerencsejáték
igazad van
- alkoholizmus, dohányzás, kábszerezés
A társuat második elnöke J.F Rutherford és az alelnöke alkoholisták voltak. erről néhány vicces kép is terjeng a neten. Rutherfordot elhagyta a felesége az alkoholizmusa miatt, az alelnököt később kiközösítették. Sajnos sok alkoholista van a gyülekezetekben, illetve miután nem bírják már az egyház nyomását, és elhagyják az, sokan menekülnek ezekhez a szerekhez, mert nem tudják feldolgozni a velük történteket
- szemérmetlenség
Attól függ mit értesz ez alatt. Mondjuk a paráznaságot. Éventa 80-100 ezer között lehet azok száma akiket emiatt kiközösítenek a gyülekezetből. valamivel több lehet azok száma akik ugyan elkövették, de megbámták, és bent maradhatnak. És mégtöbb azok száma, ami sohasem derül ki.
- homoszexualitás
A Vezető testület két tagját Ewart C. Chitty-t és Leo K. Greenles-t homoszexualitással vádolták meg, és ezért kirakták(lemondatták) őket. A 60-as években komoly megrökönyödést okozott, mikor kiderült, hogy a főhivatalban szolgáló nőtlen férfiak között igen sok homoszexuális kapcsolat alakult ki.
- stb!!!
és még sokat tudnék erről is írni

eßemfaßom meg áll 2012.07.15. 12:24:08

A vallási fanatikusoktól ments meg Uram minket!

Ámen

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.15. 17:15:46

@SunDay: @Pipas:

Itt van pl Delroy Grant ügye:
jtinfo.blog.hu/2011/03/29/delroy_grant_ugye
(a fordító megjelöl eredeti forrásokat, angolul)

Csak azért, mert lefordítjuk ezeket a cikkeket, még nem vagyunk rágalmazók.
Bár vannak nehezen hihető dolgok a JT gyülekezettel kapcsolatban, attól még nem kell megvádolni senkit hazugsággal.

Ugyan miért tennénk ilyet?
Egyébként, ha bárki olvassa Sefa blogját, akkor tapsztalhatja, hogy őszintén leírja a saját részét is, hogy ő milyen hibát követett el, hogy ebbe a helyzetbe került.
Bárki, aki benne volt egy ilyen "boszorkányperben" a JT gyülekezetben, nagyon is jól tudja, hogy ezt senki sem fogja neki elhinni, amíg ő maga meg nem tapasztalja.
Ezért, ha egyes részletek nehezen is hihetőek, minimum tiszteletben kéne tartani azokat az embereket, akik átéltek ilyen zaklatásokat.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.15. 17:25:15

Delroy Grant esete tavaly került napvilágra (vagyis akkor fogták el) és amikor értesültem erről a londoni Metro újságban (amit mindenkinek ingyenesen adnak a kezébe), majdnem elsüllyedtem szégyenemben. Pedig akkorra már évek óta nem tartottam a kapcsolatot JT-ivel.

Az első gondolatom az volt, hogy szegéyn testvérek, micsoda hatalmas teher ez rajtuk. Ha nem lett volna egy nagyon is személyes tapasztalatom korábban az egyik magyarországi gyülekezetben (ami miatt megszakítottam a kapcsolatot velük) és nem lett volna arról tudomásom, hogy az ottani gyülekezet egyik vénje maga is gyermekmolesztáló, akkor biztosan el sem hiszem, hanem a "hitehagyottak rosszindulatú rágalmazásának" tekintem a hírt.

Ez természetesen egyáltalán nem jelenti azt, hogy minden JT rossz vagy gonosz ember és azt sem, hogy az Őrtorony szervezetet minden nyomorúságunkért okolni kellene (mint ahogy azt teszik egyesek a hitehagyott oldalakon...).
De azt igeni jelenti, hogy a JT vezetőség nem azok, akiknek vallják magukat, sőt azok sem, akiknem a híveik hiszik őket.
Ezért óvatosságra kell inteni másokat, ugyanakkor tiszteletben is kell tartani mások jogát arra, hogy olyan vallást választanak, amilyet akarnak, de ennek következményeit is nekik kell vállalniuk.

Rovarölő 2012.07.15. 19:40:19

@SunDay: Hoppá!
Ivott, gyógyszerezett a kis megerőszakolt.
A szer drága, kell a kártérítés.
Én is olvastam a JJ oldalon feltöltött vének levelét, ami jogi dolgokkal foglalkozik. Egyik része erről szól. A véneket nem bátorítják arra, hogy beszéljék le az áldozatot arról, hogy jelezze a hatóságoknak, ha azt akatja.
Sok a baki ennél a szervezetnél is, ők is csak emberekből állnak, adódhatnak tetű köcsögök, paráznák, hazugok, de nem az egészet kell lehúzni érte.
Az ételben, amit jóízűen megeszünk is vannak oda nem valók, de azért nem öntjük ki.
Az én italomba, ha beleesik a légy, kiveszem, kiköpetem vele, amit megivott aztán iszom tovább.
A rohadtakat ki kell dobni, aztán mehet a többi.
Nem vagyok tanú, de sokáig voltam.
Nem az egész rohadt, de ezeken az oldalakon róluk szól a dalocska.
Amit ez a Sefatias leír, nem minden hülyeség, pedig nem nagyon értek mindenben egyet vele. Igaza is van, de fel vannak fújva a lufik.
Amikor lezuhan egy repülő, meghal 200 ember, akkor arrol beszél az egész világ, hogy milyen szemét a repülő feltalálója, meg a légitársaság.
Arrol soha sincs hír, hogy egészében hány ezer meg nem zuhant le.
Most ez a hír,ez a kaja ezeken a lapokon, ezt kell zabálni. Dícsérjétek egymást, aztán nem érdekes, ki mit beszél. Csak engem nem szeret ez a Sefatias gyerek, de sebaj, most jön az unicum, meg a szer, aztán kérem a kártérítést az Uniotól, mert tagállamok vagyunk és meg kellene engem ebben akadályozniuk

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.15. 20:34:28

@Rovarölő:
"Amikor lezuhan egy repülő, meghal 200 ember, akkor arról beszél az egész világ, hogy milyen szemét a repülő feltalálója, meg a légitársaság."...-mondod.

-Szavaid szerint és a fenti logikai eszmefuttatásod szerint egy szervezet nem okolható;s mint emberi szervezet lehetnek érthető hibáik a tökéletlenségük folytán...,de attól még lehet szükségszerűen jó és nem elvetendő pusztán ezen okokból.
Érthető és logikus az eszmefuttatásod...;de egy másik síkon mozgatod...és célja az,hogy saját érvharcodat meg vívd...bár furcsállom,mintha a mundért védenéd annak dacára,hogy Te nem vagy már Tanú...vagy pusztán,csak nem szeretsz alul maradni a vitákban,függetlenül attól,hogy igaz lehet-e vagy sem.
-A Jehova Tanúi álláspontja igen különleges és olykor ellent is mond önmagának.
-Például hiszik,hogy Isten egyedül igaz,egyedül üdvözülő népe...kapcsolatuk tehát bár kimondatlanul is ,de egyedüli Istennel és minden más vallás tagjaira a biztos pusztulás vár.
-Hiszik,hogy minden tevékenységük a szervezetben Isten általi vezetés bizonyítéka.
-Nos...a fentieket figyelembe véve...véleményed szerint összeegyeztethetőek a sorozatos tévedései,visszaélései,eltitkolt bűnei,...főleg ha tudatosak!.. a fenti privilégiumok kihangsúlyozása mellett????....nem!!!;elmondom a nagy igazságot...!!!
-ISTEN SOHA NEM tévedhet!
...nem támogat és nem adja a nevét egyetlen mai emberi szervezetezhet sem...Jehova Tanúinak sem.
-Bár hogyan is van...a nevezett lánnyal kapcsolatban..az biztos,hogy egy bíróság a felsorakoztatott tények függvényében hozott egy ítéletet.
-Tény,hogy a szervezetben hibák vannak az emberi ítélkezés folyamataiban...mivel teljesen emberi síkon történik!-Miért vetnénk el ennek a lehetőségét???...Miért védenénk őket szükségszerűen...mi okból...neked mi okod van rá???-Ami van az van...;de hogy tiszta legyen a kép ebben Isten teljesen védtelen és nem vádolható...
-Ja igen és úgy néz ki,...hogy ez úttal jól látható,hogy nem védte meg az állítólagos egyedüli szervezetét sem az ítélettől,és a nyilvános szégyentől!
...szóval az övé???
Egyébként én a kritikát építőnek tartom addig a pontig amíg építő;ésszerű...és nem csak egy vak önigazoló végeláthatatlan érvharc...az alulmaradástól faló félelem miatt.

Rovarölő 2012.07.15. 21:04:06

@kingdom: Nem védem a szemétségeket.
Nekem nincsen szükségem harcokat nyerni.
Ami igaz, az igaz, de csak az.
Tudom, hogy forgatás előtt megy a sminkszobában a meló. Undorító nekem, amikor valaki, önmagasztaló, csakis egyedüli igaz, mindenki más megdöglik. A sok átverés, amit igazságnak mondtak, megtámadhatatlan volt minden időben. Azok, akik be mernek szólni, azokat elhallgattatták(ják).
Egy az bizti, van igazság minden oldalon.
Nem várom el, hogy a társulat bevalljon mindent, akkor mehetnének a fenébe, szétszéledne a birkanyáj. Itt sem várom el az ellenkezőjét. Bolond vagyok, ezt mondták már többen. Igaz, nem vagyok teljes, csak beszólogatok

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 21:34:22

@Rovarölő: "Csak engem nem szeret ez a Sefatias gyerek,"

Én sosem mondtam ilyet. egyszerűen nem tudtam mihez kezdeni az értelmetlen hozzászólásaiddal. De ezzel nem vagyok egyedül. szedd össze magad, tedd hozzá a magadét, és értelmes kommentekkel segíts előrehaladni :)

2012.07.16. 06:16:12

Az ókorban Izrael kétségkívül Isten népe volt, mégsem ment minden zökkenőmentesen. Voltak sújos dolgok azért ott is. Egy példa: Dávid ma a tetteiért kapna hűvöst rendesen. Mégis Isten elismerően említi meg őt ezek után is.
Más: ha jól értem, fellebbezett a társulat, tehát még bármi lehet, nem?

2012.07.16. 06:20:52

@sefatias: azért ez a "8 általános" egy kicsit gúnyos nem? Szerintem nem ez a jellemző azért.;-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 06:56:09

@ex.hmcs-s: nem gúnynak szántam. Én magam is tiz évig szolgáltam vénként. Úgyhogy van rálátásom arra, hogy a vének mire vannak képesitve. De szerintem te is. Az ilyen ügyekkel olyan képesitéssel rendelkező szakemberek foglalkoznak, amelyekhez a vének soha nem fognak felérni. Szerintem ebben az esetben ez a cim még túlzás is. Van a gyülekezetedben olyan vén akire rábiznád a kilenc éves lányod érzelmi gyógyitását, miután megtudtad, hogy egy férfi, akiről a vének tudták hogy pedofil két évig zaklatta, molesztálta? Szerinted tudna valamelyik érdemben segiteni a lányodnak, és neked, hogy feldolgozzátok az esetet?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 07:05:58

@ex.hmcs-s: valóban fellebbezett, de ez nem jelenti azt hogy a szabályzata és az eljárása megfelelő. Gondolj a lányodra. Mit szólnál, ha miután sirva elmondja neked, hogy az egyik barátod rendszeresen belenyúlkál a bugyijába, és arra kéri, hogy ő is ezt tegye vele. Mit tennél? Rábiznád jehovára? Aztán kiderülne, hogy ez az egész megelőzhető lett volna, mivel, a vének már kétszer is foglalkoztak ezzel a férfivel aki már két másik lányt is molesztált a gyülekezetedben. Sőt. Még a kivonuláson be is osztották a lányoddal, aki kereszteletlen hirnök? Na igy más a gyerek fekvése?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 07:12:34

@ex.hmcs-s: ja és dávidra visszatérve.. Szerintem egy hźasságörés, é az ezt követő balesetnek álcázott gyilkosság, nem keltene ekkora felhajtást. De azt is vedd figyelembe, hogy bár dávid nem kapott halálos itéletet, de megkapta érte a magáét. Viszont a cikkben emlitett esetben, és SOK más esetben, a pedofil fickó nem kapott mást csak egy szóbeli feddést. Ami hozzájárult ahhoz, hogy folytassa tevékenységét. Dávid viszont őszinte ember volt, és soha többet nem csinált olyat.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.16. 08:02:13

@Rovarölő:
"Ivott, gyógyszerezett a kis megerőszakolt.
A szer drága, kell a kártérítés."

Na és, akkor mi van? Azt csinál az életével, amit akar, mint ahogy te is....

Attól még igenis jár neki a kártérítés, mert bűncselekményt követtek el ellene, amiről ő nem tehetett. Ez nem jelenti, hogy neki nincsen problámája, nyilván van, amivel neki kell szembenéznie és nem másnak. A Társulatnak, meg a szekerét toló kiszolgálószemélyzetnek meg a sajátjával...

Egyébként elképesző mennyiségű embernek a drogfüggősége és alkoholizmusa mögött ilyen történetek állnak, csak nincs bátorságuk szembenézni vele. Inkább a piába menekülnek. Aránylag kevés személy tud csak bátorságot meríteni egy ilyen tetthez, amit ez a lány csinált, megérdemli a győzelmet, de ezzel még nem értek véget a gondjai. Viszont példát állított és erőt adott másoknak is, hogy nem kell némán szenvedniük és a társadalom söpredékeiként élniük.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.16. 08:13:45

@SunDay:
"Már találtam is róla szaftos kis cikket :)
Szegény Candace Conti a húszas éveiben súlyos kábítószer függő volt! - tehát valószínűsíthető hogy hazudik, mert nagyon beteg az elméje!
Az aki több éven át crystal meth (crystal methamphetamine) függő volt, az beteg lelkű és beteg elméjű szegény ember!!!
Neki inkább orvosra van szüksége, nem kártérítésre!"

Az előző hozzászólásom neked is szól.
Csak azért mert valaki szerhasználó, még nem jelenti azt, hogy hazudik.
A gyermekkorban átélt szexuális visszaélések áldozatai gyakran válhatnak függőségek áldozataivá is. Ezek az emlékek kimondhatatlan fájdalmat és szégyent okoznak az áldozatoknak, melyeket rendkívül nehéz kezelni. Ettől még kell nekik, de ez az ő döntésük, senkit sem lehet elítélni azért mert függősége van. Kosztolányi írta egyszer:
"Ha csodálkozol a kokainistán, gondolkodj el az okain is tán"

Való igaz, ebből a történetből jól látható, hogy ha azok az emberek, akiket sérelem ért "előjönnének" és kiállnának a jogaikért ahelyett, hogy függőségekbe és önsajnálatba menekülnének, mennyire más lenne a világ.
Bizony a néma áldozatok éppen úgy hozzájárulnak a világban található szemétségekhez, mint maguk az elkövetők!

Mielőtt másokat elmebetegnek minősítesz, gondolkodj el egy kicsit magadon: eletazortoronyutan.blogspot.hu/2012/02/projekciorol.html

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 08:36:17

@karalabe4: köszönöm a segitséget. Ezért irtam, hogy nézz át hozzám, mert kell némi szakmai segitség.@Rovarölő: én 12 évesen kezdtem cigizni. 14 évesen inni. Mire 16 évesen elkezdtem szipuzni, már massziv alkoholista voltam. Szerinted ebben csak én lehetek a hibás?

2012.07.16. 10:32:54

@sefatias: Sajnos nem ismerem konkrét ezt az ügyet, és valóban lányom van. Ami biztos, hogy nem engedtem volna eddig fajulni az ügyet. Bár kivételesen jó kapcsolatunk van mindkettőnknek (szülők) a gyermekünkkel, és nem szégyelltünk vele sosem kényes témákról beszélni egész korán. Bizony hibásnak érezném magam, ha nem vittem volna először is pszichológushoz, és ha az valósnak véli a dolgot, rendőrségre. Már csak azért is mert lehet, hogy nem igaz az egész, és akkor örök életre megtanulta volna ő is, hogy ezzel a dologgal nem szabad játszani. Nem mondom, hogy ez az ügy nem igaz, de hogy a szülők is felelősek, az számomra egyértelmű, ha minden a beszámoló szerint történt.

Dávidot meg csak megemlítettem, mert azt sokan ismerik. Voltak Izraelben azért csúnyább dolgok is. 2Királyok 16:1-4, 2Krónika 33:1-9. Azért gyermekek feláldozása "keltene ekkora felhajtást."

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 10:59:55

@ex.hmcs-s: tudod én jártam pszihologushoz. Én nem fedtem fel neki, hogy a számomra már elviselhetetlen depresszió oka valójában a gyülekezetne, és annak néhány tagjának köszönhető. Nem mertem, mert nem akartam szégyent hozni a szervezetre. Megelégedtem annyival hogy adjon valami bogyót mert menten felkötöm magam. Úgyhogy k´tfélenyugtatót, antidepresszánst szedtem egyszerre. Kiváncsi vagyok hogyan mondanád el, hogy a mindenható isten által kinevezett megkérdőjelehetetlen tekintélyü szervezet egyik tagja molesztálta a lányodat, amire egyetlen tanú sincs, és ennek következtében miattad a rendőrség elkezdene a gyülekezetben kérdezősködni, majd hosszú procedúra után börtönbe vetnék azt afickót, te meg az összejövetelen élvezhetnéd a megtépázott tekintélyü gyülekezet rosszallását, mert miattad senki ne mer prédikálni menni, mivel az egész város arról beszél, hogy mi történt a királyságteremben.

2012.07.16. 15:50:57

@sefatias: Eeegen. Neem tudom, de lehet, hogy elköltöznénk, sőt biztos, hogy új életet kezdenénk valahol igen messze!

Rovarölő 2012.07.16. 16:23:04

@sefatias: Látod pajtás, azért megvan a háttered, hogy ennyire szívod magad.
Először a szipuka, aztán a pia, meg a többi és most van az igazi szívás. A vén társak megszívattak, mint paraszt a berváját. Én most is szívok, meg régebben is, ezért a hangulatom kitünő.
Próbálj egy kis nyugigumit majszolni, aztán nem pörögsz annyira a volt vallásodra. A gyülekezetekben nem mindenki problémás. A vének meg okosak, meg tanultak, mint az állat, nem ám nyolc általános, van ahol a fő bürge egészen a postás szintet is elérte, meg a vízóra leolvasás is megy nekik.
Van ott ész, tudják, miböl lesz a cserebogár. Az én volt testületem mind komolyan volt iskolázva. Mindent tudtak fejből, még azt is, amit eztán fedeznek fel, ezért ne támadjad őket, a nagy cihológusokat (az egyik tudós így mondja állandóan). Én rábíznám a lányom ezekre! Hehe, nekem nincsen, A legény meg nem buzika.
Tehát nyugi pajtás, csak fogadd el a belóvé szavait, az biztos mindent tud rólad, még nálam is többet.
Valljad be a bűneidet neki, meg adózzál a a be-lóvédból, amit itt keresel az írásaiddal a hitesektől! Húúúúúú, mekkora egy baromállat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 17:11:17

@ex.hmcs-s: ez csak fikció. sosem lesz ilyen. bár most nagy a felhajtás ekörül, de azért nem mindennapos. de amint láthatod magyarországon is előfordul. én is hallottam ilyet egy köf-től, meg a jj blogján is olvashattál két sztorit. De ez számomra fele akkora problémát nem okoz, mint az a rengeteg átverés, hazugság, amivel etettek 20 évig

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 17:19:14

@Rovarölő:
"A vén társak megszívattak,"
Hálás vagyok érte. enélkül nem nyilt volna ki a szemem. egyébként is megérdemeltem, csak nem ekkorát

"Próbálj egy kis nyugigumit majszolni, aztán nem pörögsz annyira a volt vallásodra."
Egyáltalán nem pörgök a vallásomra. nem tudom miért hiszi mindenki azt, hogy ezt a blogot csak gyűlöletből és bosszúból csinálom. Szó sincs róla. Ott a családom, a legjobb barátaim. bár nem rendszeresen járok, de azért heti, kétheti egyszer elmegyek összejövetelre. Egyszerűen csak jogot formálok a z önálló véleményhez való jogomra. ennyi.
"A vének meg okosak, meg tanultak, mint az állat,"
Ebből a fajtából nem sokat ismerek, de olyanból igen akit még a világiak is lenéznek és azt mondják, hogy ha ilyen hülye a fönök, milyen lehet a többi? Vagy: Ha ennyit lop a főpap, akkor nem csoda hogy a többi is viszi amit bír.
"csak fogadd el a belóvé szavait"
Szegény belove. Nem lennék a helyébe. Micsoda harc lehet benne. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 17:20:25

@ex.hmcs-s: te volt menő csávó! Mi ez a diagram a neved mellett?

küzdős 2012.07.16. 19:08:55

Kényes a kérdés,amiröl megosztott a véleményem.
Az érzelmek alapján hamar felkapom a vizet. Módomban volt szinte kezdettöl fogva a gyermek molesztálásos támákkal foglalkozó társulati levelekkel, valamint vének iskoláján elhangzó programokkal foglalkozni. Nem tetszett soha az, hogy bújtatni akarják a témát, csak azért, hogy ne menjen ki a rossz hír. Én azt vallom, jobb lenne, ha hangosan bevallanák az ilyen eseteket, és az ezzel járó retorziókat, mivel ezzel tudnák igazolni azt, hogy ez a szervezet, attol függetlenül, hogy minden szűrőt bevetett,minden időben vannak, akik bekeveredhetnek közéjük.
Ez természetes, hiszen a világon mindenütt, minden szervezetben lehetnek szemetek, de ha ennek nyugodtan hangot adnának, mint a tyúkok, amikor tojást produkálnak, nem látszanának sumákolónak.
A másik oldala a dolognak az, hogy nem könnyű rendőrséget, vagy világi hatóságokat bevonni rögtön. Függetlenül attol, hogy a tudományos eljárások, vizsgálatok már sokat segíthetnek, de ennek elindítása rizikós lehet.
Lehetnek rosszindulatú, bosszú által vezérelt emberek, akik bármikor megvádolhatnak bárkit. Erre gyorsan ráindulni jogi következményekkel járhat, fordítva is elsülhet a fegyver, ha nincsenek tanúk, Dns minta, esetleg testi elváltozás. Természetesen vannak eleve gyanus, visszatérő szutykok, akikre jó odafigyelni, de én "Doki" eljárását tartom a leg hatékonyabbnak.
Le kell verni az ilyet még időben, mint a szőlőkarót.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 19:12:56

@küzdős: amikor én a 90-es évek végén vén lettem, és elolvastam a leveleket, megdöbbentem, hogy már akkor mennyi levél foglalkozott a pedofiliával. Az őrtoronyban meg szidtuk az egyházakat a pedofilbotrányaik miatt

2012.07.16. 19:18:04

@sefatias: A diagram nem más, mint a matematika megcsúfolása. De érthető úgy is, hogy ha átpakolod magadban a dolgokat, nem jön ki ugyanaz aminek ki kellene jönnije.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 19:19:10

@ex.hmcs-s: na ez érdekel. és nálad mi nem jön ki úgy ahogy kéne?

2012.07.16. 19:27:17

@sefatias: Keresem az okokat emberek tetteire, érzelmek feletti uralomra, az elmét működtetö erő erejére, stb. Vannak egyértelmű helyzetek, amik mégsem azok. Ez a téma érdekel.

2012.07.16. 19:37:01

@sefatias: pl. Te. Érdekes a karaktered. Sok kérdést vet fel. Téged olvasva össze lehet rakni egy konkrét embert, de pár óra múlva szétesik a kép.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 19:37:51

@ex.hmcs-s: na most már még jobban érdekel. mit látsz bennem?

2012.07.16. 19:52:11

@sefatias: Röviden: egy őszinte, jószándékú embert látok, aki szereti ha elismerik. De dúl benned a régi lázadó, aki tombol egy sodom koncerten. És néha ez a régi egyéniség elnyomja az újat. De ez fordítva is igaz.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 20:00:27

@ex.hmcs-s: érdekes ez. szeretem ha elismernek? fura. szeretem. de élvezem ha nem. és itt előjön az amit írsz. Néha őszinte keresztény vagyok igazi Istenbe vetett hittel, bibliába vetett bizalommal. Néha meg egy anarchista, akit nem érdekelnek a szabályok,és szivesen törne zúzna és az teszi boldoggá, ha megbotránkoztathat másokat. Most már csak azt kéne megtalálnom, hogy miként lehet egyensúlyban tartani őket.

2012.07.16. 20:07:43

@sefatias: :Sodom jutott eszembe. :-D Akkor értem, vagy mégsem...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.16. 20:16:09

@ex.hmcs-s: azt hiszem engem kielemezni nem lenne könnyű, de orvos kéne hozzá az biztos :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.26. 22:27:13

@ex.hmcs-s: azért ez a "8 általános" egy kicsit gúnyos nem? Szerintem nem ez a jellemző azért.;-)

eszembe jutott valami erre. egyszer az egyik vénről és a családjáról megjelent egy fénykép a megyei lapban. A vén édesapja küldte be ezzel a felirattal: A családommal az x-edik születésnapom megünneplésén. A vének egyből mentek hozzá, hogy miért ünnepel születésnapot. Szegény vén elmondta, hogy soha nem ünnepelték meg az apja születésnapját, az a fotó egy teljesen más családi alkalommal készült, csak az a világi apja valamilyen béna ötlettől vezérelve beküldte az újságba, és leadták a családi rovatba. A testület le akarta váltani, de tanácstalanok voltak. Ezért segítséget kértek a bételből, hogy most mit csináljanak. Képtelenek voltak dönteni egy ilyen bagatell ügyben. szellemi nyolc általános

2012.07.27. 08:32:11

@sefatias: Értem a sztorit köszönöm. Nem olyan egyszerű ez a kérdés azért. Gondolom ezért is volt tanácstalanság a VT-ben. Mérlegelni kellett, hogy a környékre, és a gyülekezeti tagokra milyen hatással lehet a cikk. Megosztja az embereket? Kérdések merülhetnek-e fel ez ügyben? Esetleg botránkozásra adhat-e okot? Elvégre mindenkihez nem mehet oda csórikám a megyében, hogy félreértésről van szó! De te, ahogy érzem csípőből vágtad volna a megoldást. Hogy döntöttél volna, ha nem vagyok indiszkrét.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.27. 08:46:38

@ex.hmcs-s: hát é egyből azt csináltam volna amit a bétel is tanácsolt. Nem kell foglalkozni az üggyel. Viszont egyértelműen minősiti a testület gondolkodáshoz való hozzáállását. Szegényt inkább leváltották volna ártatlanul, csak gondolkodni ne kelljen. Még szerencse, hogy a vénben volt annyi erő, hogy sikerült a bételhez irányitani az ügyet. És igy nem kellett a testületnek sem gondolkodni, és felelősséget vállalni a döntésért, és a srác is vén maradhatott. Ennyit az önálló gondolkodásra képtelen vénekről. De van még pár ilyen sztorim, amikor valaki állandóan aköfhöz rohangál, mert nem tid magától dönteni. Bár szerntem ilyet te is láttál már

2012.07.27. 09:45:12

@sefatias: Igen, szerintem is túl lett reagálva, ha már a leváltás is szóba került. Főleg, miután a vén tisztázta magát. Úgy tudom ezt elképzelni, ha valami kérdésessé tette az esetet. Mondjuk egy torta az asztalon...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.27. 10:10:38

@ex.hmcs-s: gondolod, hogy ha egy torta lett volna a fotón, egy nagy hetvenessel, meg hetven szál gyertyával, akkor felmerülek volna ezek a kérdések? Csak egy simacsaládi fotó volt.a vének voltak korlátoltak

2012.07.27. 11:39:09

@sefatias: Pontosan ezért nézek bután és értetlenül, mert valaminek még lennie kellett, ami kérdésessé tette az esetet. Nem szülinapi tortára gondoltam amúgy gyertyákkal meg minden, csak egy egyszerűre. Ilyenek a mi asztalunkon is landolnak néha. Ne haragudj, csak próbálom a helyzetbe képzelni magam, és ezért okoz nekem gondot ezt elfogadni ilyen egyszerűen, hogy: "a vének voltak korlátoltak". Mert egy vagy kettő, de az egész testület? Keresem a kifogást.:-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.27. 11:54:03

@ex.hmcs-s: :) ne keresd. Ismerem őket. Egyébként ugyanezek a vének nem tudtak leváltani egy másik vént, aki néhány százezer forintot kiemelt a kasszából. Pedig a társát lemondatták. Úgyhogy érdekes. De a lényeg lényege lényegében ez rengeteg arra alkalmatlan ember van megbizva hogy emberek életéről döntsön

2012.07.27. 12:08:26

Ah, micsoda idők, amikor mindenféle jöttmentek kényükre-kedvükre NI-t mondhatnak az öregeknek. Átok ül ezen az országon, itt már semmi se szent! Még a rekettye tervezők és berendezők is gazdasági stressz alatt élnek a fejlődés eme szakaszában.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.27. 12:23:45

@ex.hmcs-s: ezek ilyenek. Hiába mondod nekik, hogy nem vagy halott, és nem akarsz a taligára kerülni, akkor is meg tudják oldani valahogy. Engem is felraktak, pedig nem akartam. Most meg kiderült, hogy itt jobb is

2012.07.27. 12:39:25

@sefatias: Amely esetekben én részt vettem, ott egyértelműen az irgalom volt erősebb. Úgy értem, hogy aki a taligára való volt első látásra, újraéleszthető lett, és az volt a lényeg, hogy menthető legyen!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.27. 13:31:33

@ex.hmcs-s: majdnem mindenki menthető lenne. Én os az voltam. Meg sem próbálták. De hát most már jobb is. Mert különben még mindig vénként, meg mindenféle idegörlő pozicióban szolgálnék. Az igazság az, hogy nagyon szerettem vén lenni. Hatalmas megtiszteltetésnek tartottam, hogy hat évig elnöklő felvigyázó lehettem. Az hogy a kongresszusokon kongresszusfelvigyázó helyettesként szolgálhattam, és előadásokat tarthattam az egy megvalósult álom volt számomra. Élveztem. De ma már hálás vagyok azoknak a könyörtelelen embereknek, akik kicsináltak, hogy nekik köszönhetően közelebb kerülhettem az igazsághoz, és megismerhettem az igazi istent. Bár még mindig hatalmas vágy tombol bennem, hogy pásztorként szolgáljak, nincs az a pénz, hogy a jelenlegi helyzetben valaha is visszamenjek

Mark Tailor 2012.07.29. 08:57:46

@SunDay:

Valóban. Kemény pénzeket lehet így legáliasan kicsikarni, közben meg hódolhatunk kedvenc játékunknak, a lejáratókampánynak. Ebben többen is segítségére sietnek a vádlónak, ugyanis elég sok egyház, extanú, hivatalos, állami személy, bíró, ügyvéd acsarkodik Jehova Tanúira. Szerintem idővel ez megint a visszájára fog elsülni,fordulni fog a kocka és az antiJT-k maradnak szégyenben. Jehova mindig hagyja, hogy először népének ellenségei kerekedjenek felül, és elbízzák magukat. Így lehet leginkább előhozni az emberekből, hogy melyik oldalon is állnak.........

Mark Tailor 2012.07.29. 09:14:17

@kingdom: @karalabe4:

@SunDay:
"Már találtam is róla szaftos kis cikket :)
Szegény Candace Conti a húszas éveiben súlyos kábítószer függő volt! - tehát valószínűsíthető hogy hazudik, mert nagyon beteg az elméje!
Az aki több éven át crystal meth (crystal methamphetamine) függő volt, az beteg lelkű és beteg elméjű szegény ember!!!
Neki inkább orvosra van szüksége, nem kártérítésre!"

Az előző hozzászólásom neked is szól.
Csak azért mert valaki szerhasználó, még nem jelenti azt, hogy hazudik.
A gyermekkorban átélt szexuális visszaélések áldozatai gyakran válhatnak függőségek áldozataivá is. Ezek az emlékek kimondhatatlan fájdalmat és szégyent okoznak az áldozatoknak, melyeket rendkívül nehéz kezelni. Ettől még kell nekik, de ez az ő döntésük, senkit sem lehet elítélni azért mert függősége van."

De az is lehet, hogy kitalált egy sok pénzzel kecsegtető sztorit, hogy fedezni tudja narkós kiadásait. A jogászok pedig meg is adták neki az anyagi forrást hozzá. 28-30 milló dolláros nyertes perből, pedig bőven jut a jogászoknak is............ Mindez persze csak feltételezés, mert az Őrtorony mindig csak átveri az embereket.........

Mark Tailor 2012.07.29. 09:26:38

@kingdom:

-Ja igen és úgy néz ki,...hogy ez úttal jól látható,hogy nem védte meg az állítólagos egyedüli szervezetét sem az ítélettől,és a nyilvános szégyentől!
...szóval az övé???

Azért ne igyál előre a medve bőrére, mert a mérkőzés nincs lefutva, van amikor csak évek múlva zárul le. A Szentírás lapjairól olvasható, hogy Jehova sokmindent megenged népe ellenségeinek. Főleg azt, hogy fölényeskedve elbízzák magukat. Így hozza elő, hogy kinek milyen a szívállapota, ugyanis az emberek tesznek valamiféle (általában elhamarkodott) állásfoglalást az ügyben. Ezzel be is sorolják magukat valamelyik oldalra........

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 09:32:20

@Mark Tailor: van egy olyan érzésem, hogy aki itt elbízta magát, az te vagy

Mark Tailor 2012.07.29. 09:37:29

@sefatias:

És ugyan miért ? Ez csak a te érzésed.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 10:05:54

@Mark Tailor:
Ezen gondolatod alapján,....JT szervezetének minden eddigi bakkőlövései;tévedése;túlkapása;...be tudhatóak valamiféle rostának ami kiszórja a nem megfelelő szívbeállítottságú egyéneket???

Ébresztő.
Hol van a tévedhetetlenül működő és mozgó; szervezetet átjáró SZENT SZELLEM ????

Évekig úgy tűnik csak állt az ügy a gyülin belül.

...kérlek vedd figyelembe a körülményeket ebben az esetben a társulat belső szabályzata volt a fő probléma;...kíváncsi lennék ha a te gyermekedet molesztálta volna egy megtévedt tesó;..és a vének ezt a legnagyobb titokban intézték volna el;maguk között berkeken belül,úgy hogy a vétkes nem kapta volna meg a hatóságok részéről azt amit megérdemel..,hogyan gondolkoznál erről?

-Én minimum gyomorba vágtam volna őket felvállalva mindent ami azzal jár.....(bocs feltör még néha az Ó ember...):)

-Ha a kislányodban ez egy életen át tartó traumaként lenne jelen?

-Én egy rossz szívállapotú személy lennék mint szülő aki nem ért egyet mondjuk a szervezet titok politikájával?....és ezért szóródnom kell a rostából?

-Két féleképpen lehet ehhez hozzá állni.

1.Hiszel a szervezet Isten általi vezetésében és hagyod ,hogy a vének a szervezeten belül tartsák az ügyeket;J bízva a dolgot még egy ilyen szűrnyű bűn esetében is.

2.Vagy megérted,hogy semmi közük az Isten általi vezetéshez;és a szenny eltakargatásaként veszed a dolgot...bűn pártolásként...és nem értve egyet ezzel a politikával,..hangot adva ennek szóródsz mert kiszórnának!...a szervezet betudja annak,hogy
(nem volt olyan a szívállapotod ahogyan azt a WT elvárja és mondod).

Mint egy a gyermekét megrontott szülő...éld bele egy kicsit magad a helyzetbe...melyik álláspontot választanád ?...nos nem is olyan egyszerű ez!

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 10:09:38

@Mark Tailor:

Elnézést

Mint egy a gyermekét megrontott szülő.

Korrigálom mert ,elgépeltem...

"mint egy szülő kinek a gyermekét megrontották"

Mark Tailor 2012.07.29. 10:13:10

@kingdom:

-Két féleképpen lehet ehhez hozzá állni.

1.Hiszel a szervezet Isten általi vezetésében és hagyod ,hogy a vének a szervezeten belül tartsák az ügyeket;J bízva a dolgot még egy ilyen szűrnyű bűn esetében is.

2.Vagy megérted,hogy semmi közük az Isten általi vezetéshez;és a szenny eltakargatásaként veszed a dolgot...bűn pártolásként...és nem értve egyet ezzel a politikával,..hangot adva ennek szóródsz mert kiszórnának!...a szervezet betudja annak,hogy
(nem volt olyan a szívállapotod ahogyan azt a WT elvárja és mondod)."

És te mindenképpen a 2. ponthoz csatlakozol......

Természetesen nem mondom hogy nem lehetnek visszélések (pl 1Kor5:1), de azon neked is el kellene gondolkodnod, hogy minden eset reális-e, és nemcsak a pénzlehúzással egybekötött bosszúhadjáratról és lejáratókampányról szól-e..........Nézd csak meg, pl. hogy általában hogy viselkednek egymással a váló felek......

Mark Tailor 2012.07.29. 10:18:01

@kingdom:

Az Őrtoronyra (és a pénzre) elég sokan fenik a fogukat, és ahogy tapasztalhatjuk, semmilyen eszköztől sem riadnak vissza.
Ne csodálkozz, ha a vének nem rohannak 5 perc múlva a rendőrségre.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 10:26:21

@Mark Tailor:

Persze értelek,...a szülő beszélt belőlem mert nekem is van lányom;ezért érzékeny vagyok erre a témára.

-A pénz is állhat a dolog mögött;kitudja...,de az is lehet,hogy nem...nem ez a lényeg;..hanem hogy megtörténhet-e ilyen visszaélés;és a gonoszság eltakargatása a hatóságok előtt?

Van amikor figyelembe kellene venni a Róma 13:1-et is egy ilyen jellegű bűn eltakargatása;szemben állás a felettes hatalmakkal akiket Isten rendelt.

Róm 13:4 Mert nem hiába viseli a fegyvert, hisz Isten szolgája, a haragot hozó megtorlója annak, aki a gonoszt cselekszi.

...és a hatóságot is be kellene vonni az ügybe,..és más súlyos esetekben a vének meg is tennék ezt!,...no de miért nem tehetik a molesztálásnál is???..a választ rád bízom.

Mark Tailor 2012.07.29. 10:44:34

@kingdom:

Természetesen van benne igazság, de te is elismerheted, hogy mindez jó lehetőség és alap a lejáratókampányhoz. Főleg ha még anyagi haszonnal is jár........

Nem véletlenül kezelik az eseteket, úgy, ahogy.......
Nézd csak meg, hogy ezt a hírt mekkora betűkkel vette át a világsajtó, de ha Jehova Tanúi megnyernek pereket, arról szinte senki sem tud, és az újságok sem igazán csinálnak belőle címlapot......

Mi a véleményed ?

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 10:46:19

@Mark Tailor:
Már annak okáért is a 2.ponthoz csatlakozom,mert tudom nincs a szervezetnek köze az Isten általi vezetéshez...,de ez már más kérdés...idáig el kell jutni az ismeretben és a megtapasztalásban...:)

- Másrészt ha az 1.-ot erőltetném...akkor érvelhetnénk úgy így is mivel,hosszú évekkel ezelőtt a Conti ügyben a vének a szervezet útmutatásával összhangban jártak el és titokban tartották az ügyet Jehovára bízva az ügyet....Jehova a VT álláspontját felrúgva mégis a felszínre hozta a dolgot és nyilvánosságra hozva azt sokaknak felnyitva ezzel a szemét;...mert megtörtént..megengedte...nem akadályozhatták azt meg.

Mark Tailor 2012.07.29. 11:04:30

@kingdom:

Vagyis te már előre eldöntötted, hogy a 2. pont az igaz.....

De mi van, ha csal látszat,a megérzésed, és mégis az első pont a helyes ? Mit fogsz majd mondani az igaz Isten előtt ? Hogy rossz következtetéseket vontam le bizonyos esetekből ? Felültem a lejárató propagandaszövegeknek ? Legyőzőtt a világ ?

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 11:58:54

@Mark Tailor:

Ha ez történne a következőt mondanám neki;

-Atyám rád bízták az ügyet mint ahogyan azt a szervezeten keresztül meghagytad földi szolgáidnak,...a te helyeslésedet élvezte mind ez mivel Te adtad ezt az elrendezést.

-De nem értem atyám akkor miért nem maradhatott titokba ahogyan azt meghagytad;..miért nem volt elegendő csak gyülekezeten belül elintézni a dolgokat,..miért derült ki és miért nyert nyilvánosságot eme ügy be szennyezve a te tiszta nevedet???

-Gyengének bizonyult kezed mindezeket megakadályozni?...hiszen Te ott vagy a gyülekezetekben;s minden döntés a Te akaratodat tükrözi...te szent vagy!
Rád bízták az ügyet.???!!!

Miért engedted mindezt,hogy megtörténjen????

Erre csak egy válasz lehetséges...

Ezt mondhatná:

"Fiam én valóban szent vagyok akikkel kapcsolatban imádkozol hozzám azokat nem ismerem.
Azon a napon tudod sokan szólnak majd így hozzám:”Uram, Uram! Hát nem a te neveddel prófétáltunk-e? Nem a te neveddel űztünk-e ki ördögöket?
Nem a te neveddel tettünk-e sok hatalmas csodát?”

23 Én akkor ilyen vallomást fogok nekik tenni: „Sohasem ismertelek titeket! Távozzatok tőlem ti, akik a törvény megrontásán munkálkodtok”

Mondanám neki:
-Értelek Uram...semmi közöd nem volt eme néphez,...igen Te mindvégig valóban szent és tiszta voltál.-És egyszer megítélsz mindeneket a cselekedetei szerint.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 12:05:24

@Mark Tailor: De az is lehet, hogy kitalált egy sok pénzzel kecsegtető sztorit, hogy fedezni tudja narkós kiadásait. A jogászok pedig meg is adták neki az anyagi forrást hozzá.

Akkor már csak az a kérdés, hogy a molesztáló miért van börtönben többrendbeli gyermekmolesztálás miatt?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 12:34:03

@Mark Tailor: Vagyis te már előre eldöntötted, hogy a 2. pont az igaz...

Ebben az ügyben nem az a kérdés, hogy igaz-e vagy sem, hanem az, hogy mekkora büntetést kapjon a társulat. Sajnos a vagdalkozásodból látszik, hogy nem az a célod, hogy értelmes beszélgetést folytass, habem csupán a fesztivált csinálod egy olyan szervezet védelmében, amely (a mai őrtorony főcikkel összhangban) téged is, hozzánk hasonlóan hitehagyottnak tart. Érdekes ember vagy. Szeretnélek megkérni, hogy jobban átgondolt, megalapozottabb kommenteket írj, vagy pedig inkább ne látogasd a blogomat. Nekem nincs szükségem itt felesleges szócséplésre

Mark Tailor 2012.07.29. 12:36:04

@sefatias:

"Akkor már csak az a kérdés, hogy a molesztáló miért van börtönben többrendbeli gyermekmolesztálás miatt?"

Így könnyebb elhitetni a bírósággal, mert van priusza. Egyébként sem állítom, hogy nem nincs igaza, de az éremnek másik oldala is van, amire ti nem is akartok gondolni...... Lehet hogy mégsem úgy van ahogy állítja......

Volt már olyan eset, hogy a bíróság elítélt embert, kivégezték, és csak később derült ki az ártatlansága ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 12:39:16

@Mark Tailor: látszik hogy nem érted miről van szó. Nem a pedofil fickót perelték be pedofiliáért, az már rég börtönben van. Hanem a társulatot, mivel a belső szabályozása törvénybe ütköző. Mégegyszer mondom, hogy tájékozódj jobban, mielőtt kommentelsz. nekem nem kell több oldalletöltés csupán a hiszti kedvéért. Menj olyan oldalra, ahol ennek örülnek

Mark Tailor 2012.07.29. 12:39:26

@kingdom:

Belefanatizálod magad előre olyanba, amiről nem tudhatod hogy megtörtént-e, úgy történt-e, és már neki is rontottál az Őrtoronynak. És ha ennek ellenére is az Ő népe ? Honnan tudod te, hogy nem az ? Mert mások is ezt mondják, és hozzák a "bizonyítékaikat" ?

Mark Tailor 2012.07.29. 12:44:33

@sefatias:

Bocsánat, de nem vagyok hitehagyott, ne próbálkozz az ilyenekkel. Zavar, ha kibillentenek a magabiztosságodból ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 12:46:15

@Mark Tailor: engem a magabiztosságomból? voltál ma összejövetelen? vagy mész délután? olvasd már el a 13. bekezdést mégegyszer. gondolom már fel is készültél

Mark Tailor 2012.07.29. 12:53:19

@sefatias:

Köszi, jó volt.Csak gyakoroltam egy kicsit a hamisság ellen. Egyébként te rendszeresen olvasol "hamiskeresztény" irodalmat , Miért nem bírsz elszakadni tőle ?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.29. 12:59:02

@Mark Tailor: igen. de az hagyján hogy most olvasom. eléggé képzett vagyok őrtoronyból :) szerintem államvizsgázhatnék belőle. Gyakorlatilag az összes magyar nyelven kiadott kiadvány olvastam, némelyiket többször is. Őszintén bevallom, én szeretem a kiadványokat. Nagyon sok hasznos dolog van bennük. Ajánlom neked is, mert látom néha kimarad :P

Mark Tailor 2012.07.29. 13:25:21

De a tudásodat nem itt kellene felhasználnod, hanem ott ahol kaptad és Annak érdekében, Aki helyeselte a tevékenységedet.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.07.29. 13:33:39

@Mark Tailor:
Nos..valóban úgy van mint ahogyan azt tapasztaltam is eddig az életemben,...amíg azon meggyőződésen van valaki,hogy a WT Isten egyedül igaz elfogadott szervezete a földön;...minden ezen eszmét,megnyílvánulást ezzel kapcsolatos információt hamisnak;elfogadhatatlannak idegennek tart;...,de csak addig amíg megvan győződve a szervezet legitimitásával kapcsolatosan.

Addig beton fal választ el mindentől;..még az igazságtól is..ami túl megy ezen a Coni ügyön is.

-Szóval;..tudom érdemileg nem tudunk erről beszélgetni mindezen okok fennállása miatt.
-Javaslom olvasgass...,de ne csak a WT kiadványaiból;mert akkor nem láthatod a valóságot.
-Vizsgáld meg JT történelmét,..,.az un. hitehagyottnak tartott forrásokból is;hogy tiszta képet kaphass.

A titkolt ENSZ tagságot...és az ezt igazoló okiratot például letöltheted az ENSZ hivatalos oldaláról.

-Olvasgass a JJ blog-ját;olvasgasd ezt is és gondolkozz mérlegelj.

Aztán írj...akkor érdemi beszélgetéseket tudunk folytatni.

Mark Tailor 2012.07.29. 13:41:11

@kingdom:

Ezeken már rég túlvagyok. Egyik sem meggyőző. Az Őrtorony számomra hitelesebb, mint akik harcolnak ellene. Az érvelésük is sokkal elfogadhatóbb, mint az izzadságszagú, csakazértis érvek.

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.29. 18:41:53

@Mark Tailor:
"De az is lehet, hogy kitalált egy sok pénzzel kecsegtető sztorit, hogy fedezni tudja narkós kiadásait. A jogászok pedig meg is adták neki az anyagi forrást hozzá. 28-30 milló dolláros nyertes perből, pedig bőven jut a jogászoknak is............ Mindez persze csak feltételezés, mert az Őrtorony mindig csak átveri az embereket........."

Elméletileg ez is lehet természetesen. Magam részéről ezt nehezen tudom elképzelni, hogy bárki is kitalál egy ilyen sztorit és "produkálja" is annak minden tünetét. Gondolom ez a variáció a bírók elméjében is felmerült. Régebben még talán eljátszható volt az ilyesmi, mivel kevesebb módszer létezett az ilyen esetek bizonyítására. Ma már annyi valós esetet kezeltek (szexuális molesztálás áldozatait) mindenféle pereskedés és kártérítési igény nélkül, hogy eléggé megbízható és egyértelmű módon be lehet azonosítani, hogy valaki valóban áldozat vagy sem.
Kijelentéseidből feltételezem, hogy fogalmad sincs mit is jelent az valakinek az életében, hogy szexuálisan molesztálva volt. Ilyet az ember nem talál ki csak úgy, még akkor sem, ha nem tudja egyértelműen bizonyítani. Sok áldozatnál sajnos ez a helyzet. Az is érthető, hogy az elkövetők hazugsággal vádolják az áldozatot, hiszen nekik ez az érdekük. Az emberi bíróságokon felül léteznek magasabb ítélőszékek is...

Candice-nak nyilván nem szűnt meg minden problémája, ami a gyermekkorban ellene elkövetett tettből származott. A problémáival neki kell tovább élnie és megküzdenie is. Bár érthető az önsorsrontó viselkedés, de senki sem mutogathat vissza a gyerekkorára jogosan, igazolva ezáltal önmagára és környezetére káros hatásait. Az Őrtorony csak a saját szemétségéért fizetett, az áldozat életét magának kell rendbehoznia. Ehhez a pénznél többre lesz szüksége.

Az Őrtorony vádolása az életünkbe bekövetkezett bajokért éppen olyan káros, mint annak imádata. Sokan valóban vagdalkoznak és szitkozódnak ellene, de ezzel csak magukat építik le.

Ha számodra az Őrtorony hitelesebb, akkor talán ott kéne választ találni a kérdéseidre. Attól még másoknak lehetnek másféle tapasztalataik, melyek számukra éppen olyan hitelesek, mint neked az Őrtorony.

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:07:24

@Mark Tailor: jajj, te ilyeneket is tudsz :D bakker, minnyá hívőddé leszek... semmi érv, vagy cáfolat... csak a nagy kijelentés: "Egyik sem meggyőző"

és te, milyen meggyőző érveket tudsz felhozni?? hm?

tudod ezért vagytok szánalmasak, nagy elitista duma, nuku produktum

öregem, aki olvasta c. o. johnson könyvét, azt max meggyőzni lehet az ellenkezőjéről

nem csak bazseválni kell, hogy 'hád ez nyem tul megyőző'...

te úgy szocializálódtál jt között, hogy elhitted amit a magukat kinevezettnek valló személyek mondtak

mi lejöttünk erről a cuccról

cáfold meg johnson könyvét, szeretek olvasni :) elő az érveket :) komolyan érdekel :)

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:12:54

@belove: mekkora nulla vagy te :D kérlek, kérlek, nem rúgj ekkora öngólokat magadnak :D

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:14:18

@belove: kicsit primitív eszközökkel dolgozol :)

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:16:23

@belove: írj te a katolikusokról ... nyiss egy blogot, aztán nyomjad, mi gátol, hogy megtedd?? kiélhetnéd végre magad, és lehet pénzt is kapnál a szervezettől, a lejárató kampányodhoz :P

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:17:29

@belove: ne legyél már lüke... persze hogy nem kap pénzt érte :D

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:20:02

@SunDay: valami referencia? vagy ezt csak te találtad ki? érdekelne.

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:25:44

@Mark Tailor: figyi, adj már nekem valami linket, ahol le tudom ellenőrizni, hogy a szóban forgó hölgy drogos volt? komolyan érdekelne

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:30:55

@Mark Tailor: "A Szentírás lapjairól olvasható, hogy Jehova sokmindent megenged népe ellenségeinek. Főleg azt, hogy fölényeskedve elbízzák magukat. Így hozza elő, hogy kinek milyen a szívállapota, ugyanis az emberek tesznek valamiféle (általában elhamarkodott) állásfoglalást az ügyben. Ezzel be is sorolják magukat valamelyik oldalra........"

ja, és azt se felejtsük el, hogy a türelmi időszakban a isten népének a tagjai is frankón elbízták magukat, főleg a vezetők - meg is lett az eredménye: jézus szemében vipera fajzatok voltak, az ördög gyermekei, akik ábrahám fiainak gondolták magukat

szóval légy korrekt, ha a bibliára támaszkodva akarsz itt okoskodni, az ilyen féloldalas beállítások rossz fényt vetnek rád, mármint az agyi kapacitásodra :/

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:36:52

@Mark Tailor: "Nézd csak meg, pl. hogy általában hogy viselkednek egymással a váló felek......" ez egy jó észrevétel :)

légyszi te meg nézd meg, hogy viselkedik a társulat másokkal, és saját magával

jt-ban nincs semmi különös, hacsak nem az, hogy felfújják magukat, kinyalják saját seggüket, másokat meg lefikáznak, így könnyű menőnek lenni

gondolat manipuláció az egész...

ha egy emberbe tömörítenék össze jt vallás egyéniségjegyeit, egy elég unszimpatikus figura lenne a végeredménye

amúgy kár érte, mert lehetne ez jó is, de elcseszik, mert nincs tehetségük, és érdekük sem, mert ha tesznek már, akkor legalább azt jól csinálják... de nem...

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:38:06

@Mark Tailor: és te ezt honnan tudod? valami meggyőző link, ilyesmi?? blablablablabla

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:41:09

@Mark Tailor: "Nézd csak meg, hogy ezt a hírt mekkora betűkkel vette át a világsajtó, de ha Jehova Tanúi megnyernek pereket, arról szinte senki sem tud, és az újságok sem igazán csinálnak belőle címlapot......"

ne legyél már ekkora pojáca :) a szervezet nem ugyanezt teszi?? ha valami kis jó dolog van velük kapcsolatban olyat körtöltet maga előtt, hogy a farizeusok is megsüvegelnék, ha meg gond van, lapítanak mint szar a fűben

ISMÉT MONDOM! LÉGY KORREKT, HA ÉRVELSZ!!

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:44:42

@Mark Tailor: OH, VÉGRE TÉMÁNÁL VAGYUNK :)

ja, levettem a nagybetűket...

na elő a lopott cuccal :) nyomjad a bizonyítékokat, hogy jt az egyetlen kiválasztott nép, hallgatunk, győzz meg kérlek :)

reboot (törölt) 2012.07.30. 09:46:36

@Mark Tailor: jajj de álszent vagy már megint, és te miért nem tudsz leszakadni az ellenzékről?? pajtás, nehéz ám ezt reálisan megmagyarázni :D

ÚJRA MONDOM! LÉGY KORREKT AMIKOR ÉRVELSZ! EZ ÍGY SZÁNALMAS PRODUKTUM!

reboot (törölt) 2012.07.31. 10:13:16

@Mark Tailor: okoska, a szervezet vezetői miért nem tudnak leszakadni a kereszténység teológusairól?

a bételek tele vannak a könyveikkel...

a kiadványok rendszeresen idézik őket...

és ha egy kicsit tájékozottabb lennél, és naprakészebb a vallási dolgokban, akkor azt is látnád, hogy rendszeresen kölcsön vesznek szemléltetéseket más 'mocskos, fúj a belem kifordul, pusztulnak majd armageddonkor' vallásoktól

ÚJRA MONDOM! LÉGY KORREKT AMIKOR ÉRVELSZ!

jehova utálja a kettős mércét, amivel minket méricskélsz, ugyanazzal mért a hőn imádott vallásodat is
süti beállítások módosítása