"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Ezek ellen nincs törvény!

2017/02/11. - írta: sefatias

A keresztény értékek ellen indított  támadás miatti, egyre gyakrabban olvasott siránkozások beindították a fantáziámat, ami amúgy nem jellemző rám. Mivel sehol nem tapasztaltam még ilyet, ezért kénytelen voltam én kispekulálni, hogy milyen is lehet az, mikor a keresztény értékek ellen támadást indítanak. Pál apostol felsorol néhány dolgot, amit ő és a követői is értéknek tartanak.

computer-hacker.jpg

Az egyik a kedvesség. Elképzeltem, ahogy egy lakóközösségben élő keresztény nénit, aki mindig kedvesen bánik a szomszédaival. Aki nem arról híres, hogy állandóan morog, zsörtölődik, hanem inkább mindenkihez van egy jó szava, megkínálja sütivel a lépcsőházban élő néha hangosan rohangáló gyerekeket, talán segít a szülőknek néhány gyerekekkel kapcsolatos dologban. Ám ezzel magára haragítja a globális, liberális elitet, akik anyagilag, és más módokon támogatják azokat, akik emiatt mindig lepisálják a néni ajtaját, felgyújtják a postaládáját.

Vagy eszembe jutott egy keresztény tanítónő, aki türelmesen oktatja a kisiskolásokat a betűvetés fortélyaira. Nem tépi a hajukat, nem húzza a fülüket, ha a betűformázás közben  sokadszorra húzzák a ceruzát a felső vonalon túlra. Nem ordibál velük, mikor a sokadik óra után türelmetlenül fészkelődnek az iskolapadban. A keresztényértékellenes koalíció harcos tagjai pedig miután tudomást szereznek erről, akciócsoportot szerveznek, mely a türelmes tanítónő autójának kilukasztja kerekét, hogy ne tudjon dolgozni menni. Fekete maszkba bújva rendszeresen elveszik a reggelijét.

Vagy eszembe jutott egy autóipari cég egyik keresztény műszakvezetője, aki a beosztottaival igyekszik jóságosan bánni, terheiket csökkenteni, és kellemesebbé tenni a munkával eltöltött időt. Talán azzal is segít, hogy a magánéleti problémáikat meg tudják oldani egy hirtelen kért és kapott szabadság alatt, anélkül, hogy ezt a szemükre hányná. Aztán egyszer csak a mindenhová beépült keresztértékényellenes koalíció úgy dönt, hogy ez a viselkedés társadalom és haladás ellenes, és egyre több akadályt gördítenek a műszakvezető elé, hogy az egész csapatnak nehezebb legyen a munkát elvégezni, és így a vezetőség megszabaduljon ettől a keresztény embertől. Elvéve annak munkáját, és a családja megélhetését.

Egy középiskolai diák, aki azt tanulta a szüleitől, hogy tegye másokkal is azt, amit szeretnének, hogy vele tegyenek, sikeresen alkalmazza szülei tanítását az iskolatársai körében. Ezzel felhívja magára azok figyelmét, akik szerint nem normális dolog másokkal azt tenni, amit velünk szeretnénk, hogy tegyenek, és ezért állandó gúnyolódás céltáblája lesz, és megpróbálják lehetetlenné tenni, az iskolai előrehaladását.

A globális liberális gonosz elit pedig, összefogva a keresztényértékellenes gondolkodású emberek tevékenységét, antikrisztusként lobbizik amellett, hogy hogy  a nemzetállamok fogadják el azt a törvénytervezetet, amely megtiltaná azt, hogy valaki olyan értékek mentén élje az életét, mint a "szeretet, öröm, békesség, türelem, kedvesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás."   Külön törvénnyel akadályoznák meg azt, hogy bárki is segítsen a rászorulóknak. Az árvák és özvegyek segítői, támogatói, a szegények, hajléktalanok támogatói és azok, akik megpróbálnak enyhíteni a betegségben szenvedők fájdalmán bűncselekmény elkövetőinek számítanának.

Elképzeltem, ahogy az egyre nagyobb befolyással rendelkező keresztényértékellenes világmozgalom fenyegető rémként üldözi és lehetetleníti el azokat, akik számára fontosak azok az értékek, amelyeket Krisztustól tanultak.

De aztán eszembe jutott, hogy azok az értékek nem üldözhetőek. Nem lehet őket támadni. Nem lehet ellenük fellépni, és nem lehet ellenük törvényt hozni. Ezek az értékek örökérvényűek,

"ezek ellen nincs törvény."

(Galata 5:22,23)

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr7512248332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fiorina 2017.02.11. 18:35:49

Pont ezen gondolkodtam valamelyik nap.
De, lehet torvenyt hozni es hoztak is. Megpedig a tanuk. A szeretet ellen hoztak torvenyt a kikozositessel. Jogot mertek formalni arra, hogy felulirjak Isten szavat. A szeretet utjaba allnak a kikozosites oly modon torteno gyakorlataval, hogy szulo-gyerek, testver-testver, barat-barat, stb..kapcsolatat szaggatjak szet. Ja es hozzateszem, hogy ocsmany modon mindezt a "szeretet" neveben.

keresemazutam 2017.02.11. 19:39:07

Ez egy jó cikk! Ha valaki ezen értékek szerint ohajt élni,az még az elenségét is megnyerheti! Azért az első kommentel is egyetéetek!

kjapp · https://napfenyesblog.wordpress.com/ 2017.02.12. 10:31:37

"...Nem lehet ellenük fellépni, és nem lehet ellenük törvényt hozni. Ezek az értékek örökérvényűek,

"ezek ellen nincs törvény."

Nem érdemes képmutató törvényt hozni, mert fordítva nézve a dolgot, az isteni törvények megvannak, és azok is lassan (de feltartóztathatatlanul) működnek, és ez utóbbiaknak a "háttér" támogatása is elsöprő mértékű.

Laci7000 2017.02.13. 13:28:11

Na, végre egy jó cikk! Gratulálok, Sefa! :) :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.02.13. 13:34:45

@Laci7000: :) na azért volt már jónéhány jó :P

Discipline 2017.02.13. 18:04:49

@sefatias:
Jót szórakoztam ezen is, mint az előzőn. Sőt, az előző szerintem zseniális. Ezek a posztok nagyon jól rávilágítanak egyfajta torz felfogásra. De ennek ellenére, az összképet tekintve nincs igazad.

Kettővel ezelőtt olyasmit írtam, hogy nem a keresztény értékeket éri támadás, hanem egy kétezer éves kulturális hagyományt, amit egyesek (természetesen teljes mértékben tévesen és jogtalanul!! :))) kereszténynek neveznek. De most azt kell hogy mondjam, valóban folyamatos támadás alatt vannak a keresztény értékek. Pontosan azok, amiket itt leírtál, csak persze nem olyan módon, ahogy leírtad. Nincs szükség a liberalizmus gonosz, fekete maszkos ügynökeire, a társadalom önszorgalomból elvégzi a munkájukat.
A nyugati mainstraim kultúra alapból szembe megy a keresztény értékekkel. Az individualista, hedonista fogyasztói társadalom "alapértékei" éppen ellentétesek a keresztény értékekkel. A javak és a siker hajszolása, az anyagi és a testi előtérbe helyezése a szellemivel és lelkivel szemben, az ÉN középpontba helyezése, ez mind a keresztény értékek ellen hat.
Kedvesség? Na az tényleg csak korlátolt öreg néniknek való, hiszen alapvető dolog, hogy csak másokon kegyetlenül átgázolva lehetünk sikeresek. Türelem? Ne röhögtess, az meg minek? Amit nem tudsz gyorsan és hatékonyan elérni, azzal ne is vacakolj! Jóság? Hát, abból nem lesz haszon! (Nehogy má', mi vagyok én, jótékonysági szervezet? Örüljenek, hogy van munkájuk! Figyejjé má', ha én nem adnék nekik munkát, ott dögölne éhen az összes csóró köcsög, és még engem kóstolgatsz, hogy nem vagyok elég jó?!!!) Hűség? Ha nem cseréled le az autódat legalább háromévente, a telefonodat meg évente, akkor béna lúzer vagy! Akkor már lecserélem az asszonyt is fiatalabbra, nem vagyok én hülye! Szelídség? Na bazmeg, ha ilyen nyuszi vagy, soha nem lesz belőled semmi! Önmegtartóztatás? Az meg mi? Eltévedtél, öcsém, nem a középkorban vagyunk! Segíteni a rászorulóknak? Segítsen, akinek annyi pénze van, hogy nem tud vele mit kezdeni! Sőt, nekik kötelezővé tenném! De abba senki ne szóljon bele, hogy én mit csinálok a pénzemmel!
Szóval nem kell ide keresztényellenes világszervezet, nem is nagyon kell küzdeni, alapvetően önjáró az új értékrend, ami eltapossa a keresztény értékeket.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.02.13. 18:15:23

@Discipline: :) Lehet, hogy nincs igazam, de attól még egyetértünk. Azok a támadások, amelyekről te írsz, nem újak. Mindig is itt voltak, és valójában azok is a kultúránk részét alkották. Akkor lenne új keletű ez a támadás, ha Európának lett volna olyan korszaka, amelyekben a szellem gyümölcse lett volna mérvadó. De valójában soha nem volt ilyen. Az amiről te írtál valójában mindig is itt volt, mindig is ilyen volt. Igaz autó és mobiltelefon csak most van. de a házasságtörés, a homoszexualitás, pedofilia mindig is részét képezte Európa életének. És abban sem vagyok biztos, hogy most nagyobb mértékben.

Az a "támadás" ami miatt sokan most siránkoznak, valójában mindig is érte a kereszténységet. Illetve valójában sohasem érte, mert ezek csupán a kereszténység értékeivel párhuzamos, attól teljesen független viselkedésmódok, amelyek nem csupán Európa, hanem az egész világ történelmét végigkisérték

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.02.13. 18:31:13

@Discipline: Az előzőt törölte a fészbuk. Nem tetszett nekik

Discipline 2017.02.13. 20:27:33

@sefatias:
Igen, mindig voltak "alternatív viselkedésmódok". De nem is ezek mértéke a lényeg, hanem az, hogy ezek bár jelen voltak, de mindig egyértelműen normaszegésnek minősültek. Most viszont már kezdenek normává válni. Egyelőre még többnyire csak elfogadott, de bizonyos értelemben akár már egyenrangú, alternatív normává.

Discipline 2017.02.13. 20:28:21

@sefatias:
Hát, én nem fészbukozok. Nem véletlenül.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.02.13. 20:30:05

@Discipline: Szóval úgy gondolod, hogy a szellem gyümölcs valamikor Európa fő viselkedésmódja volt, és csak elvétve találkozhattak az emberek azzal ellentétes viselkedésmóddal?

Discipline 2017.02.13. 21:16:35

@sefatias:
Nem. Azt mondtam, hogy nem az a lényeg, hogy milyen mértékben volt jelen a normaszegés. Korábban Európában, de máshol is, a normát jelentő értékrend elítélte azt az anyagiasságot és énközpontúságot, ami ma elfogadottá, sőt szinte "kötelezővé" vált. Ha meg is szegték a normát, akár még ha mindenki megszegte is, tudták, hogy normaszegést követnek el. Mostanra viszont kialakult egy olyan alternatív értékrend, ami szerint ezek a korábban elítélt dolgok már nemhogy normaszegésnek, hanem egyenesen követendő mintának minősülnek.
süti beállítások módosítása