"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Minden vallás hazugság

2013/12/31. - írta: sefatias

"A vallás csapda és szélhámosság"

A poszt címében szereplő gondolat, a belinkelt előadásban hangzik el.  Teljesen párhuzamos J.F. Rutherford imént említett gondolatával.  Az előadás nem minden gondolatával, illetve előadásmódjával értek egyet, de mindenféleképpen ajánlom. Főleg a 23.perctől a 41. percig terjedő részt

90 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr345718454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Canadien 2013.12.31. 10:13:34

Valóban érdekes előadást láthattam. Furcsa volt hallani, hogy a vallás a pokolra vezet, és csak az evangélium ment meg, vagy is a kereszt, ha felfogod a jelentőségét. Tim Kellertől idézett rész pedig valóban elgondolkodtató.
Egyetértek azzal a kijelentésével:, hogy semmit sem számít az hogy mások milyennek tartanak, hanem, hogy valójában mi vagy.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2013.12.31. 10:14:35

Látom te is rátaláltál,bár bevallom őszintén ő volt az az előadó akit az első néhány mondata után(egy másik előadásában) a 'stílusa'miatt egyszerűen képtelen voltam végighallgatni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.12.31. 11:18:08

@kingdom: Úgy ajánlották nekem. Nem vagyok járatos a Golgota műsoraiban. Érdekes előadói stílusa van. Nekem sem fexik. De az kb 20 perc fontos dolgokat tartalmaz

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2013.12.31. 11:46:31

@sefatias: Szívesen hallgatnám is, de sajna csak kép van, hang nincs. :(

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.12.31. 11:49:52

@Egonymus: na bumm. Nálam jó. Kattints a jobb alsó sarokban lévő Youtube gombra, hátha ott meg tudod nézni (vagy kapcsold be a hangszórót :) :P)

ORION 2013.12.31. 12:40:24

Érdekes ez a vallás!!! Az EVANGÉLIUM viszont IGAZ!!!

ORION 2013.12.31. 12:44:02

BUÉK MINDENKINEK!!!

pilates (törölt) 2013.12.31. 22:01:10

Meghallgattam a kérdéses húsz percet és nem volt rossz. Bennem semmilyen új felismerést nem eredményezett, vagy valamit ami nagyon megmozgatott volna belülről. Egy közepesen jó prédikációhoz tudnám hasonlítani. Ettől persze lehet, hogy másvalakit, többeket is, éppen ez a beszéd vezet el valami nagyobb fölismerésre vagy világosságra. Melyik protestáns felekezetből van az előadó?
Boldog Újévet!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.12.31. 22:10:13

@pilates:
Szia! Az előadást a golgota gyülekezet egyik lelkésze tartotta. Nem azért raktam én se ki, mert valami fantasztikus felismerésre jutottam általa. Egyszerűen csak tetszett a mondanivalója, és mivel ennek a blognak az olvasói nem járnak ilyen helyekre, gondoltam ismerkedjenek meg azzal, ahogy az istentisztelet máshol folyik. Ráadásul a témája illik az elöző néhány posztomhoz.

pilates (törölt) 2013.12.31. 23:02:41

@sefatias: Köszi! Nem hallottam még róluk.Beleolvastam az előző bejegyzésedbe is, voltak gondolataim, még nem tudom, hogy megfogalmazódnak-e, hogy leírjam egy kommentben.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.12.31. 23:08:20

@pilates: ird csak le a gondolataidat. Az sem baj, ha nem értesz a leirtakkal egyet. Minden épkézláb véleményen érdemes elgondolkodni

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.01. 16:26:56

@sefatias: Meghallgattam az előadást. Egyéni stílusa van a lelkésznek. A kereszt jelentőségét egy kissé túldimenzionálja. Többet beszél, mint amennyit mond, és sajátos gondolatokat emel ki Pál apostol azon néhány verséből.
A pokol kérdésében is vitatkoznék vele, hogy létezhet-e és kik kerülnének oda. Sokszor az ilyen kontrasztos gondolkodásmód döbbenti rá az embert arra, hogy mennyire reális a rálátása és az állásfoglalása az ilyen kérdésekben.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.01. 16:29:59

@Egonymus: hát akkor egy véleményen vagyunk testvér

káposztafej 2014.01.01. 21:18:41

Szia Sefaitas!
Én vagyok Árpád/Spectator a Divintyről.
Ez a két név már foglalt volt ezért
találtam ki ezt a nevet.Mivel azon a
blogon befejeztem a ténykeségemet egy
kicsit benézek Hozzád. :)
A belinkelt előadás nem tetszett.Nem
állna ki egy komolyabb teológiai anal-
ízist.Nem lehet ilyen steril módon elv-
álasztani a dolgokat,nincsnek ilyen éles
határok ahogy azt az egy kicsit hatásva-
dász előadó tudatni akarja.Szerintem
teljesen tévesen magyarázza a vallás
szerepét és meghatározását.Még az ÚSZ-i
"vallás" is követel tetteket.Ennyire
leegyszerűsíteni a dolgokat nem szabad.
A stílusa sem tetszik:a lazasága mögött
egy a maga okosságától elájult személyt
látok.A személye elhomályosítja az üze-
netét.Szuggesztív az előadásmódja és
jól fonja a mondanivalóját.Egy kicsit
manipulatív ez az előadás(valahonnan
ismerős nekünk ez a fogalom) :)
Látom,hogy több előadása fenn van a net-
en.Megpróbálok egy párat megnézni,habár
egy kicsit fársztó a fickó.Engem külön
zavar ez a túlzott magabiztosság.Ez egy-
ébként állandóan zavart a Divinityn is.
Ez az emberke is azt hiszi,hogy ő talál-
ta ki a kereszténységet.Fárszt engem ez
a laza mindenáron "eredeti akarok lenni"
stílus.Köszönön,hogy feltetted:megismer-
tem egy újfajta látásmódot.
Árpi.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.01. 21:40:35

@káposztafej: :) üdvözöllek a blogon!
Nekem inkább az előadásmódjával van bajom, mint a témájával. Kicsit hatásvadász. Én nem igazán ismerem őket, mert nem szoktam előadásokat hallgatni a neten, erre is külön felhívták a figyelmemet. Az előadás sok részével nem értek egyet, de azért az a 17 perc tartalmaz néhány fontos dolgot, de az sem az előadó gondolata, hanem azé, akitől idéz.
Én magam jobban szeretem a konzervatívabb stílust, és nem az ilyet. De hát mit tudok tenni, ha ilyen is van :) Van itt valahol egy előadásom. Hallgasd meg azt is :D Mindjárt belinkelem.

káposztafej 2014.01.01. 22:19:35

@sefatias: megnéztem a linket és egy
jól felépített beszédet láttam és hallottam.Apró kivételekkel még egy
bapt.gyüliben is elment volna.Nem tudom
mennyi volt a saját anyagod és mennyi a
"hozott".Te is magabiztos voltál,de nem
voltál hatásvadász.Ez a stílus sokkal
közelebb áll hozzám mint ez a fenti.
Nagyon nem jó ha az üzenet nem látszik
annak közvetítője miatt.Az elsődleges
mindig az üzenet,a hirdetője csak eszköz.Aki ezt nem veszi figyelembe az
eltéveszti a témát.Ezen a bejátszáson
Te egy apszolút meggyőződéses Tanúnak
tűnsz.Nem szeretek nagy szavakat haszn-
álni,de számomra egy kisebb csoda,hogy
ilyen akkori létedre ki tudtál szabadul-
ni ennek a kultusznak a karmaiból.Nagy
harc lehetett.Te nem voltál valami laza,
langyos valaki:Te hittél akkor ebben a
dologban.Ilyen nagy indoktrinációból
szabadulni számomra csodaszámba megy.
Gondolkodó ember vagy,aki mer kérdéseket
feltenni,vitázni.Ezért is szimpatizált-
am veled-többek között-a Divinityn.Még
akkor is amikor vitáztunk.Nálad nem
éreztem a sértődöttséget ami ott,sajnos
gyakran megjelenik.Egyébként most melyik
fordítást használod?
Árpi

absztinens 2014.01.02. 01:03:58

@sefatias: Huuuu...ahogy, belekezdtem néhány perc múlva az általad ajánlott részhez húztam a csúszkát...és végig néztem...becsületből. Én nem a stílust vettem zokon, az professzionális, gyakorlott, jól képzett. A személyt láttam klerikális stand uposnak, aki pénzért végez munkát. Fellépése van. Showtime! Ez a fickó bármikor előadhatna, bárhol, bármit. Csak megérje. Egyből megerősített abban, hogy a "szellemi paradicsomunk" mekkora kincs és visszavágytam a bűn unalmas "tanító jellegű" nyilvánosokra, kongresszusi "szinpoziumokra". Nem ismertem hirtelen magamra. Aztán a kommentet olvasva, láttam a linkedet és lecsaptam a tiszta szellemi táplálékra, amit Jehova készített az ő népe számára. Legyek hát újra vendége, mint egy elkóborolt juh, akit hűs vizekhez terelget. Szeretnélek dicsérni hiszen az adott mezőnyben ezzel a beszéddel az első vonalban voltál ez tény. Aki volt már kongin és hallott egy Futót, vagy Jakabot a szakvezetésből, annak ez nem is lehet kérdés. De a tartalom amit újra hallottam az ostorcsapásokként ért. Az vált világossá, hogy végérvényesen nem tudok egyetlen vallás szervezettel sem azonosulni. Az amit a vallás és az Evangélium szembeállításáról mondott a Molnár, az sem hatott sem igaznak, sem Bibliainak a számomra, csak öncélú okoskodásnak.

Valójában ezelőtt is láttam már Golgotás istentiszteletet a PAX TV-n zenével, énekkel, imával, előadással, komplett műsort, teehát tudtam kikről van szó, de soha be nem tenném a lábam oda, mégha rántott húst osztanának és én "három napja nem eszek, se sokat se keveset"...mondanám, hogy sajnáltam az időt is, de így éjszakásban, meló alatt elment alvás helyett. De soha többet.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 07:30:30

@káposztafej: hát igen. ma már én is változtatnék néhány részleten, de akkor ez volt a "nyerő" :) Valóban meggyőződéses voltam. Őszintén hittem abban, hogy jó helyen vagyok, és hogy Istenért ott kell megtennem. Ahhoz, hogy kiszakadjak onnan, mégsem csodára volt szükség, hanem olyan szenvedésre, ami kishiján az életembe került. A cimkefelhőben találsz pár posztot és olvashatsz erről az 'életem' cimke alatt. Ez a blog azért működik, hogy másoknak sokkal kevesebb szenvedés árán sikerüljön az, ami nekem évekig tartó kinlódás volt. Sajnos sokan szenvednek még. Van aki annak ellenére, hogy tisztában van a hamis tanításokkal, de különböző körülmények miatt képtelen kilépni. Nekem az a szerencsém, hogy számomra akkor sem a tanítások voltak a legfontosabbak, hanem az ember. Most sem az érdekel, hogy kinél van az "igazság", hanem az, hogy az ember aki keresi, az jól érezze magát, és az igazságkeresésben az örömöt és az izgalmat érezzen,mint én. Számomra a teológia egy szórakozás, amit nagyon élvezek, és örömömet lelem abban, hogy különböző tanításokat vizsgálok meg, de közben nagyon kevés dologban döntök, hogy ez igazság. Még olyan axiómáknak számító kérdésekben is fenntartom a jogot a saját értelmem, tudásom, hitem használatára, mint a háromság. Kétlem, hogy Isten a pontos ismeret birtokában lévő embereket szereti, hanem azokat, akik szeretni tudnak. Ezzel szemben egyre többször érzem, hogy az "ismeret felfuvalkodottá tesz". (1kor 8:1)
Nálam valószinüleg azért nem éreztél sértődöttséget,mert nincs miért megsértődnöm. Nem vagyok birtokában annak a tudásnak, ami bármilyen szinten mások fölé emelhetne, és amely tudásomat megtámadva úgy érezném, hogy az egóm sérült. Az, hogy blogom van az nem annak köszönhető, hogy biztos tudással a hátam mögött, másokat tanítani merek, hanem azért írok, hogy az én bizonytalanságom, útkeresésem mások segítségére legyen.Ezért sem merek lecövekelni egy egyház, vagy egy tanítás mellett, mert nem akarok másokat ebben befolyásolni.
Jelenleg a Szent István Társulat bibliáját használom. Valahogy azt közelebb érzem magamhoz néhány okból, de nem vagyok biztos abban, hogy ez a legjobb magyar fordítás. Elég nagy gyűjteményem van, úgyhogy tudok keresgélni a fordításaimban, ha arról van szó.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 07:55:45

@absztinens: >> Az vált világossá, hogy végérvényesen nem tudok egyetlen vallás szervezettel sem azonosulni<<

Egy cipőben járunk testvér. Viszont bennem igen erős vágy dolgozik, hogy egy közösség tagja legyek, amelyért dolgozhatok, és ahol szolgálhatom a közösséget, és annak tagjait. Éppen ezért ez nekem igen komoly gondot okoz, mert nem találok olyat, ahol szabadon hihetek a saját hitem szerint, amit a saját tudásomra, érzéseimre alapozok. Nem tudom, hogy mi lesz ennek a vége. De kétlem, hogy rossz helyen vagyunk, és rosszul csináljuk a dolgunkat. Még nem tudom, hogy a jelenlegi helyzetem átmeneti-e, vagy végleges, de bízom abban, hogy szerepelek valahol Isten szándékában, és megtalálom azt valahogy.

absztinens 2014.01.02. 08:21:59

@sefatias: Jó olvasni, hogy egyformán gondolkodunk, érzünk sok dologban. A lényegesekben. Talán tényleg ez a blogírásod végső célja és értelme. Nekem sem azonnal jött ez a felismerés. Onnan indultam, hogy nem szükséges kilépnem a WT-ből bármeddig el tudok üldögélni ott és közben jó Republicosként "arra gondolok, amire akarok". Nem kellett sok idő, hogy már sajnáltam a pocsékba ment időt, hogy alacsony színvonalú, hibáktól hemzsegő beszédeket szenvedjek végig és tapsoljak meg. Biztosan nem vagyok még az utam végén, de azt már eldöntöttem, hogy ezután nem fogok semmit enni, inni, megtapsolni, amit nem szeretek, vagy nem tetszik. Már nem sajnálok filmet a felénél kikapcsolni, ha úgy érzem nem köt le eléggé. A kicsit jó az vacak. Az élet rövid és rengeteg minden van a világban, amit még nem láttam, nem próbáltam és nem ismerek. Emberekkel sem barátkozom, ha nekem kell szórakoztatni, szóval tartani őket és ők nem mondanak nekem olyant, ami engem is érdekel. Csak, ha kölcsönösen élvezzük egymás társaságát. Az, hogy mások élvezik az enyémet én pedig halálra unom magam az már nem megy. Ostoba kamasz koromban, még szerettem "szerepelni" a társaság motorja lenni és adni, adni, adni magamból. (Ha van rá igény). Aztán rájöttem, hogy az összes "entertainer" ezzel komoly pénzt keres én meg ingyen hintem...A gyüliben is élveztem előadni és az is elmúlt. Tudtam, hogy jó vagyok, mert sokan visszajelezték és volt egy kisebb fan club is, de a konkurencia részéről a erős irigység is felütötte a fejét és már ott sem érdekelt a továbbiakban a dolog. Mára már nem volnék hajlandó nyilvánosan előadni magam. Hát ennyiben különbözünk, remélem te nem jutsz el ide 10 év múlva. Kívánom, hogy ne így legyen.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 08:30:27

@absztinens: :) Nem kell mindenkinek ugyanoda és ugyanúgy eljutni. Szerintem Istennek mindenkivel van valamilyen szándéka. De ez a szándék összhangban van az egyén személyiségével. Én akár ma is mennék házanként az evangéliumot hirdetni, meg előadásokat tartani a Dunántúl városaiba, mint régen. Én ezt szerettem. De ez én vagyok. Én ilyen vagyok. És mások pedig nem. Másoknak más az erőssége. Ezért örülök, hogy kommentelsz nálam, mert olyat tudsz adni, amit mások nem. Más vagy mint én. Tapasztaltabb, és sok dologban képzettebb. Szükség van a kommenteidre. Nekem legalább is szükségem van rá. Mint ahogy Küzdős, és Reboot kommentjeire is, mert sokat tanultam tőlük.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 08:40:20

@absztinens: Még annyit fűznék hozzá az előző gondolatomhoz, hogy ezentúl csakis olyan közösség tagja leszek, amely engem olyannak fogad el amilyen vagyok, és úgy lehetek teljes jogú tagja, hogy önmagam adhatom.

absztinens 2014.01.02. 08:53:55

@sefatias: Abszolút! Az eddigi érvek amiket hallottam, hogy ne a magam egyéniségéhez válasszak vallást az most új értelmet nyert, mert külön választom a hitet és Istennel való kapcsolatot és a Gyülekezetet, vagy vallásszervezetet. Olyan közösségben, ahol nem vagyok "természetes" közegemben (mint embrió a magzatvízben) csak feszélyezett, képmutató, ergo "hazug" tudok csak lenni. Nem azért mert az vagyok, vagy akarok lenni, hanem a kényszerű és kelletlen alkalmazkodás miatt. Erre pedig nem vagyok és leszek hajlandó.

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.02. 14:37:57

@sefatias: @absztinens: Olvasom a párbeszédet és úgy érzem, hogy olyan békesség és harmónia kerített hatalmába. Mintha egy szobában ülnénk hárman és én csak hallgatom egy fotelbe süppedve, ahogy beszélgettek.
Már látom azt a közösséget, ahol ezt át is élhetjük. A rendelt idejében ez is eljön majd és személyesen is 'élesíthetjük' egymást. :)

ORION 2014.01.02. 17:48:30

Én is szivesen olvasgatlak itt benneteket és eközben jól érzem magam!!!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 20:09:42

@absztinens: @Egonymus: Arra már rájöttem, hogy rajtunk senki sem segít. Magunknak kell segíteni a sorstársainkon, és magunkon. Mi megértjük egymást, tudjuk min megy át a másik. Ezt semilyen keresztény gyülekezet pásztora nem érti, és nem érzi át. Ezért tartom fontosnak, hogy minél hamarabb személyes kapcsolatba léphessünk egymással. Erről fogok ma írni egy posztot

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.02. 20:10:55

@ORION: :) örülök neki. A fészbukos barátaid nem valami megértőek. Tipikus szektás gondolkodásuk van

keresztenylelkiabuzus.blogspot.ro/2013/01/9-fekete-feher-gondolkodas.html

absztinens 2014.01.02. 20:34:38

@sefatias: pont az előző poston tapétáztam ki a lekem titkait, mert láttam hogy kabóca777 őszintén nem érti, miért nem vagyok radikális. CSak azért írtam le (tudod, hogy inkább léptem volna) mert hátha vakai más is magára ismerhet :)

ORION 2014.01.03. 08:49:57

@sefatias: Ne is mond tesó!!!Az egyik egyház papja hív(ott)hogy menjek hozzájuk!!! Tizedet szed és én mondtam hogy ez nem valami biblikus dolog. Pedig ők nagyon biblikusnak tartják magukat mint észre is vetted hogy nagyon fanatikusak.A koma kilépett a mi nép egyházunkból és ezek ide járnak hozzá bibliaórát tartani . Én is át szoktam menni de vita vita hátán de csak szépen nem ugy mint a facebokomon . Most igen kimutatták a foguk fehérjét .Mindig hivtak bár az elején kijelentettem hogy nem számitok innen kilépni , meghogy én soha nem lépnék be olyan egyházba amelyik tizedet szed!!! Egyik tagjuk már a Forma 1 sem nézi vasárnap mert az is bün !!Legalább tőletek most kaptak egy kis fogmosást.

szus 2014.01.03. 20:17:08

@ORION: ...Tizedet szed és én mondtam hogy ez nem valami biblikus dolog...
Hogyan lehet a Bibliából bebizonyitani, hogy nincs már tized? Megköszönném,ha lehetne pár mondatban leírni. Én tényleg nem tudom...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.03. 20:19:15

@szus: nem azt kell bebizonyítani, hogy már nincs, hanem azt, hogy van, vagy kell lennie

szus 2014.01.03. 22:12:34

Értem, megpróbálom megkapni a Bibliában hol olvastam,a tizedről, de leginkább azért maradt meg így bennem, mert egy fórumon ezt súlykolták. Mármint bőven megáldja az Úr a tizedet fizetőket.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.03. 22:34:38

@sefatias: "ezentúl csakis olyan közösség tagja leszek, amely engem olyannak fogad el amilyen vagyok, és úgy lehetek teljes jogú tagja, hogy önmagam adhatom"

Akkor ez egy háromszemélyes közösség lesz, te, jómagad, és szerény személyed lesznek a tagjai.

Jézus ehhez képest nagyon mást tanított, a messiáskövetés egy közösségi vallás. A golgotás előadás nem rossz, valójában egy katolikus prédikáció keretében is elhangozhatna. Röviden úgy összegezném, hogy ne külső kényszerből/megfontolásból tedd Isten akaratát, hanem önként, belső meggyőződésből. A többi játék a szavakkal, teljesen mindegy, hogy a külső/belső motiváció közötti különbséget minek hívod, a lényeg, hogy belülről jöjjön a hajtóerő.

Elgondolkodtató viszont, hogy aki széthúzást hoz létre új mondanivaló nélkül, az vajon kinek az akaratát cselekszi.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.03. 22:39:13

@szus: Az ószövetségben megtalálod a tized fogalmát, de az újszövetségben nem.A mózesi törvény írta elő a tized fizetését, de azt a törvényt fára szegezték. Napjainkban a pünkösdista egyházak erőltetik a tized fizetést, de ennek semmilyen újszövetségi alapja sincs

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.03. 23:18:25

@sefatias: "A mózesi törvény írta elő a tized fizetését, de azt a törvényt fára szegezték."

Ez nincs egyértelműen így. Jézus nem érvényteleníti a Tórát. Az Újszövetségben rengeteg szabály nincs benne, azért, mert Jézus az ószövetségi szabályokat alapértelmezetten továbbra is érvényesnek tartotta. Pál álláspontja, hogy a Tóra már nem egy az egyben érvényes, például a körülmetélkedés helyett valóban a kereszt a szövetség jele. A többi szabályt viszont eseti megfontolás szerint célszerű felülvizsgálni. (Kivéve a sábeszi merev tilalmakat, az étkezési és tisztasági szabályokat, valamint a kövezést és a válást, mert azokat Jézus konkrétan és világosan megszünteti.) Nincs különösebb oka annak, hogy a közösség tagjai éppen tizedet, és ne ötödöt vagy huszadot fizessenek be, de annak sincs különösebb oka, hogy ne fizessék be. Az ÁFA nem szent előírás, de attól még elég komolyan vesszük.

Más kérdés, hogy az ókorinál sokszor magasabb adóteher mellett reális-e a tized. Szerintem nem reális, és nem is szükséges, hiszen az ókorban gyakorlatilag nem voltak állami szociális ellátások, ma meg vannak, azok árát már befizettük az adóval.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 08:39:17

@Vértes László: "Ez nincs egyértelműen így. Jézus nem érvényteleníti a Tórát."

Nem? Akkor mikor mutattál be utoljára vétekért való áldozatot a jeruzsálemi templomban? Mikor ettél utoljára a pászkabárányból? Vagy te magadnak döntöd el, hogy a mózesi törvény mely részeit tartod be? Mikor fizettél utoljára TIZEDET?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 08:48:43

@Vértes László: "Mi születésünknél fogva zsidók vagyunk, nem bűnös pogányok. 16Tudjuk azonban, hogy az embert nem a törvény szerinti tettek teszik igazzá, hanem a Jézus Krisztusba vetett hit. Ezért elfogadtuk Jézus Krisztus hitét, hogy a Krisztusba vetett hitben váljunk igazzá: nem mert tetteink megfelelnek a törvénynek, hisz a törvény szerinti tettek senkit sem tesznek igazzá...Nem vetem el az Isten kegyelmét. Mert ha a törvény útján igazzá válhat az ember, Krisztus hiába halt meg. " (Gal 2:15-21)

Melyik törvényre gondolt itt Pál?

"10Azokat viszont, akik a törvény szerinti tetteikre támaszkodnak, átok sújtja. Az Írás ugyanis ezt mondja: „Átkozott mind, aki nem tartja meg hűségesen, ami a törvényben van.” 11Ebből nyilvánvaló, hogy a törvény útján senki nem válik az Isten előtt igazzá, mert „az igaz a hitből él”. 12A törvény azonban nem a hitből származik, hanem: „Aki teljesíti, élni fog.” 13Krisztus megváltott minket a törvény átkától, amikor átokká lett értünk. Hiszen az Írás szerint: „Átkozott mind, aki a fán függ.” 14Így szállt az Ábrahámnak szóló áldás Krisztus Jézus által a pogányokra, hogy a hitben elnyerjük a Lélek ígéretét. 15Testvérek, emberi szokásra hivatkozom. Az ember jogerős végrendeletét senki sem érvénytelenítheti, nem másíthatja meg. 16Nos, az ígéret Ábrahámnak és leszármazottjának szólt. Nem azt mondja (az Írás): „és leszármazottainak”, mintha sokaknak szólna, hanem csak egynek: „leszármazott”, s ez Krisztus. 17Ezzel azt akarom mondani, hogy az Istentől korábban jogerőre emelt végrendeletet a négyszázharminc esztendővel később adott törvény nem érvényteleníti, az ígéret tehát nem vesztheti el hatályát. 18Ha ugyanis a törvényből folyna az örökség, akkor nem lehetne az ígéret folyománya. Ám Ábrahámot ígérete alapján ajándékozta meg az Isten. " (Galata 3:10-18)

Melyik törvényről beszél itt Pál?

"24Így a törvény nevelőnk lett Krisztusra, hogy a hitben megigazuljunk. 25A hit eljövetelével azonban kikerültünk a nevelő keze alól"

Mi is a törvény? És mi lett vele?

Miért érvelsz a törvény mellett, miközben te sem tartod be?

"Akik test szerint akarnak tetszeni, körülmetélkedésre kényszerítenek titeket, csak azért, hogy Krisztus keresztjéért ne szenvedjenek üldözést. 13Hiszen maguk a körülmetéltek sem tartják meg a törvényt. " (Galata 6:13)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 08:50:34

És akkor mégegy kérdés: Ha kell tizedet fizetni, akkor azt kinek, miért és mire? (három kérdés lett)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.04. 10:29:29

@sefatias: "Mikor ettél utoljára a pászkabárányból?"

Fontosabb kérdés, mikor evett Jézus utoljára a pászkabárányból. Az utolsó vacsorán, amelyen a Széder tál részét képező kenyér és bor közös elfogyasztását rendelte a követőinek.

Mikor ettek a tanítványai a pászkabárányból? Minden húsvétkor, hiszen valamennyien hithű zsidók voltak és maradtak halálukig.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.04. 11:27:39

@sefatias: "Mi is a törvény? És mi lett vele?
Miért érvelsz a törvény mellett, miközben te sem tartod be?"

A törvény=Tóra. Nem mellette érvelek, hanem a kérdés bonyolultságára szeretném felhívni a figyelmet. Pál ex-farizeusként ügyesen forgatja a szavakat, de logikailag nem teljesen következetes. Végül is, ő nem a Messiás, hanem a Messiás egyik rátermett követője, akinek óriási érdeme, hogy önálló vallásként működőképessé tette a messiáskövetést. Ezt figyelembe véve célszerű olvasni a fejtegetéseit.

A Tóra ügye egyszerűbben is összerakható: Ábrahám ígéretet kap arra, hogy sikeres lesz, utódaiból nagy nép lesz, és általa nyer áldást a föld minden népe. Ám cserébe engedelmességgel tartozik, utódai szintén. Isten betartja a maga vállalását, Ábrahám utódai viszont nem tartják be az engedelmesség parancsát, ezért a föld minden népe nem rajtuk keresztül, hanem a Messiást követő kisebbségen (egytől egyig echte zsidókon) keresztül veszi át az áldást.

Az első "törvény" a Noénak adott néhány parancsolat, ami minden emberre kötelező. Ezután jött az Ábrahámnak tett ígéret, majd a Mózesnek adott tíz parancsolat és Tóra + a talmudisták 613 életviteli szabálya.

Utóbbira mondja Jézus, hogy elviselhetetlen terhet raktak az emberek vállára, ezzel érvényteleníti a talmudi 613 szabályt, többek között az élelmiszertilalmakat.

A tíz parancsolatról sosem mondja Jézus, hogy érvénytelen volna, de azt sem mondja kifejezetten, hogy érvényes - a tanításának általános irányából tudhatjuk, hogy amit nem érvénytelenít kifejezetten, az külön értesítés nélkül érvényben marad. Nem csak a tized nem szerepel az Újszövetségben, a tíz parancsolat sem szerepel benne, de attól még nem veszíti érvényét.

Az eretnekké nyilvánított tanítványokat, aktívan üldözte a judaista többség, ennek alapján dolgozta ki a Saulból Pállá lett ex-farizeus és zelóta a maga teológiáját, miszerint Ábrahám vér szerinti fiai hűtlenek lettek, az ígéret számukra semmis, az engedelmességgel Jézus visszavette az ígéret jogosultságát, és áthagyományozta mindenkire, aki Őt követi, és betartja a parancsait. Pál nem azt mondja, hogy nem kell körülmetélkedni, hanem azt, hogy lélekben, a Jézusban való hit és a neki való engedelmesség által kell körülmetélkedni. Más szóval, az Ábrahámmal kötött szövetség testi jelét lélekben kell felvenni.

Judaista értelmezésben a Tóra és a 613 szabály betartása üdvösséget eredményez, hiszen MEG LETT ÍGÉRVE. A szabálykövető, vagyis "igaz" zsidó ember méltó az üdvösségre, és aki méltó rá, az kötelezően el is nyeri azt. Tudós jogásznemzet vagyunk, a szövetség egy szerződés, szerzett jogaink vannak. Másként gondolkodó messiások kíméljenek! Erre mondja Jézus, hogy fontoljátok meg, skacok, milyen feltétellel kaptátok az ígéretet - ha nem dolgoztok az Úr szőlejében, sőt megölitek az Úr küldötteit, majd a Fiát is, akkor hiába mondjátok, hogy a mi atyánk Ábrahám, ez ilyen körülmények között már nem érvényes hivatkozási alap. Az engedelmesség konkrétan azt jelenti, hogy hisztek az Úr küldötteinek, és szót fogadtok nekik. "Ábrahám látta a napomat, és örvendezett" - velem szemben hivatkoztok Ábrahámra, aki az Ura vagyok?!

Pál nem változtat azon, hogy aki zsidónak született, az messiáskövetőként is a Tórához tartsa magát. A leszármazottak elvegyülése hamarosan megszüntette ennek a relevanciáját, így alakult ki a messiáskövetők szokásrendje és törvényfelfogása, tág teret hagyva az egyéni értelmezéseknek. Az ígéret testi jogosultjai lassan beolvadtak a Messiást követő, lelki jogosulttá vált gójok közé.

Pálnak nem volt más választása, mint hogy ezt tanítsa: a messiáskövetők nem metélkedtek volna körül tömegesen, a judaisták egyenként levadászták volna a "Názáreti eretnek követőit", és a messiáskövetők egy egzotikus kihalt szekta lenne. Pont ez történt a karaitákkal, a judaizmuson belüli második keresztény kísérlettel, nekik nem volt szent Páljuk, és ez végzetesnek bizonyult számukra. A világ ma semmit sem tud a karaitákról. Pálnak tehát nagyon sokat köszönhetünk, de mivel szükséghelyzetben munkálkodott, nem célszerű minden sorából örök érvényű teológiai következtetéseket levonni. Annál célszerűbb megérteni, hogyan gondolkodtak Jézus idején a zsidók, ki kivel min vitatkozott, ebből a komplex képből juthatunk használható következtetésekre.

Canadien 2014.01.04. 11:31:03

@Vértes László: "Akkor ez egy háromszemélyes közösség lesz, te, jómagad, és szerény személyed lesznek a tagjai".
Kedves László, a fenti szavak voltak életed legmelléfogottabb kijelentései.
Ha egy mustármagnyit is ismernéd a Sefát, azonnal visszavonnád a szavaid.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.04. 11:41:31

@Canadien: "Ha egy mustármagnyit is ismernéd a Sefát, azonnal visszavonnád a szavaid."

Kedves Canadien! Ha azt akarod sejtetni, hogy Sefa népes közösség tagja, rendben. Ez esetben viszont valószínűleg nem tartja magát a fenti kijelentéséhez, miszerint csak olyan közösségnek lesz tagja, ahol maximálisan önmagát adhatja. Ez az individualizmus receptje, és nem a közösségi lété. Ezek szerint az általad ismert közösségi Sefa nem azonos az itt megnyilvánuló individualista Sefával. Ezt távolról nem tudom tisztázni, jobb híján az itt megnyilvánuló Sefára reagálok annak megfelelően, ahogy ő megnyilvánul.

Canadien 2014.01.04. 12:05:45

@Vértes László: Sefa nem tagja semmilyen közösségnek, és a jelenlegi állapot szerint nem is lesz. Igaz sok egyház összejöveteleit látogatja, talán ez a keresési időszak. Van egy pár főből álló, hasonló gondolkodású közösség ahova összejárunk beszélgetni, talán ez a közösség bővülni fog.
Egyébként 20 éve vagyok Safával napi kapcsolatban.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.04. 12:23:21

@Canadien: "Sefa nem tagja semmilyen közösségnek, és a jelenlegi állapot szerint nem is lesz."

Köszönöm a pontosító választ, ezek szerint mégsem életem legmelléfogottabb kijelentése volt, hogy ez logikusan következik az individualista hozzáállásából. Ezt nem szánom sértésnek, hiszen ő maga vallja büszkén. Az X-faktorban vagy a Való Villában az a legnagyobb dicséret, hogy valaki "önmagát adja".

Jézus azonban egyetlen tanítványnak sem engedte meg, hogy önmagát adja, a messiáskövetésnek nem az énkiteljesítés a célja, hanem a Messiás követése, a neki való engedelmesség, az Ő akaratának a teljesítése. (Közben nem nyomjuk el az egyént, hanem egyensúlyt teremtünk az egyén és a közösség szempontjai között.) A Messiás akarata közösségi, az emberiség földi életének jobbá tétele, ez pedig nem megy sok millió egyéni felfogásban. Nem véletlen, hogy a globális szerepvállalásra alkalmas kereszténység viszonylag gyengén teljesít nálunk, ez a mi individualizmusunknak és széthúzásunknak köszönhető. Ideje messiáskövető közösséget építeni.

Canadien 2014.01.04. 12:27:42

@Vértes László: "Ideje messiáskövető közösséget építeni."
Dolgozunk rajta.

Canadien 2014.01.04. 13:22:43

Mint írtam van egy kis csoport, tagjai hetente összejönnek, és előre megbeszélt biblia verseket értelmeznek, elemeznek, véleményt cserélnek. Tudom ezt sok helyen végzik, de ezeknek az összejöveteleknek van egy különleges hangulata, fillingje, békéje stb. Tudod erről nehéz írni, legalábbis nekem, ezt inkább át kell élni.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.04. 13:30:46

@Canadien: "tagjai hetente összejönnek, és előre megbeszélt biblia verseket értelmeznek, elemeznek, véleményt cserélnek"

Ez nagyon dicséretes.

káposztafej 2014.01.04. 16:36:48

A tized tudtommal ószövetségi fogalom, az ÚSZ nem tanítja,én nem találtam.
Ott az adakozás önkéntességi alapon műk
ödött.Ma is ezen kellene.Ha valaki válla
ja ma is a tizedet vagy az ötödöt az a ő
személyes döntése.A legalisták nyomják
ma is ezt a dolgot.Mindenki maga döntése
el,hogy mikor és mennyit...
Egy tecnikai kérdés:hogyan tudnék olyan
hosszú sorokat amilyenek ti írtok?Én most kénytelen vagok egy 9x5 cm-es kis
kockába írni.Előre is köszönöm a segít-
séget!-Árpád(Spectator)
Árpád/Spectator

Canadien 2014.01.04. 18:58:32

@káposztafej: Nem a formátum, hanem a tartalom a lényeg. Egyébként mi is ilyen kis kockába írunk.
A tizeddel kapcsolatos hozzászólásoddal egyetértek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 19:03:08

@Vértes László: Szia Laci!

Nem vagyok individualista, éps szerintem erre utaló jelet sem olvashattál tőlem a blogon. Sosem ösztönöztem senkit erre. Szerintem jobban összpontosíts a leírt szövegre, mert úgy tűnik, hogy mindig mást olvasol bele, mint ami le van írva.
Az érvelésed kissé fura. Először támadod a vitapartnered véleményét, hogy miért sületlenség amit ír, aztán a végére te is azt bizonyítod, amit ő. Szerintem itt ezzel nem mész sokra. Kicsit úgy tűnik nekem, hogy számodra csupán a kötöszködés a fontos, és nem a tanulás a másiktól. Ugyanis a legtöbbünknek a másiktól való tanulás a fontos. A kérdéseimre nem válaszoltál, csak személyeskedtél. Ezt birom, de nem szeretem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 19:04:33

@káposztafej: Valahol lehet állítani a négyzet méretén, de hiába kerestem, nem találtam. De az is lehet, hogy a gépeden kéne állítani, mert a Divinityn is mindig keskenyebbek a hozzászólásaid, mint a többieké.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 19:22:22

@Vértes László: @szus: Néhány adakozással kapcsolatos bibliavers az újszövetségi elrendezésről:

"Mindenki elhatározásának megfelelően adjon, ne kelletlenül vagy kényszerűségből, mert Isten a jókedvű adakozót szereti."

Tehát: mindenki annyit adjon, amennyit elhatározott szívében. Nem annyit amennyit kérnek, és nem is annyit, amennyit ész nélkül adna, hanem amennyitől jókedvű MARAD(!!!!) Aki úgy érzi, hogy túl sokat ad, az nem örömmel, jókedvéből adja, hanem kényszerűségből. Vagy az egyház, vagy a gyülekezet, vagy a lelkész, vagy a közösség kényszeríti ki a pénzt a pénztárcából. Az egyház által előre meghatározott összeg az nem a SAJÁT elhatározásunk, hanem az ő igényeik. Tehát ahol előre meghatározott pénzösszeget kérnek, azok "túlmennek azon ami írva van"

Milyen célból kérhetnek pénzt?

"Az Írásban ezt olvassuk: Osztogat, adakozik a szegénynek, és jósága mindvégig megmarad...Mert, ha ebbe a szent szolgálatba bekapcsolódunk, azzal nemcsak a szentek szükségletét elégítjük ki, hanem Isten iránt is őszinte hálára indítunk "

Tehát adakozni a szegényeknek és a szükségben lévőknek kell, nem pedig a jó sorban élőknek. Na most az egyházak, és azok vezetői általában jó sorban élnek. A tized, és minden más adakozás, sok esetben csupán az egyházi előljárók anyagi érdekeit szolgálják

Ami pedig az Isten szolgálatát illeti, Jézus és Péter a következőt mondta erről:"Ingyen kaptátok, ingyen adjátok" (Máté 10:8, Csel 8:20) Isten ajándékait nem lehet pénzen megvásárolni. De eladni sem. Aki az Istentől kapott feladatával, tálentumaival kufárkodik és azt gazdagság megszerzésére használja, az rosszul teszi. "Ki mond különbnek másoknál? Mid van, amit nem kaptál? Ha pedig kaptad, miért dicsekszel, mintha nem kaptad volna? " (1kor 4:7)

szus 2014.01.04. 20:26:06

@káposztafej: ..."Én most kénytelen vagok egy 9x5 cm-es kis kockába írni."....
Sztem mindenki ilyenbe ír. Nem lehet az, hogy ha a kocka végére érsz, akkor nyomol egy Entert? Mert én nem törődök a kocka végével csak "írom a magamét". Bocs, ha hülyeséget írtam.
@sefatias:
..."Tehát: mindenki annyit adjon, amennyit elhatározott szívében. Nem annyit amennyit kérnek, és nem is annyit, amennyit ész nélkül adna, hanem amennyitől jókedvű MARAD(!!!!)..."
Sajnálnám, ha vitát gerjesztenék a tized kérdéssel. Annál is inkább, mivel tőlem nem kérnek, nálunk egyházadó van, legalábbis így hívjuk. Csak a minimális összeg van meghatározva, amennyit "kell" adni, azon felül ki hogy akar. A tizedről egy fórumon olvastam és bosszantott, hogy nem tudtam ellene érvélni. Sok más ellen sem, Sefatias kellett volna oda, vagy valaki más innen.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 20:39:03

@szus: :) Aki olyan egyházba jár, ahol tizedet kérnek, annak sok esetben hiába érvelsz. Én alapvetően nem vagyok ellene a tizednek, ha az illető önként vállalja, és nem az Isten előtti megítélését teszi tőle függővé. De én biztos, hogy nem fogok egy fillért sem adni semmilyen egyháznak. Nincs rá utalás a Bibliában, hogy kellene ilyet tenni. Azok akik a lelkészek és más teológusok "fizetését" érvelik meg a Bibliából, azok is csupán következtetnek, mert ilyenről sincs szó.
Róma 14:5:"Van, aki különbséget tesz a napok között, a másik meg minden napot jónak tart. Kövesse mindegyik a meggyőződését" Bár ebben a versben nem a pénzről van szó, hanem különböző vallásos "napokról", mégis úgy érzem, hogy ez az alapelv ide is érvényes: "Kövesse mindegyik a meggyőződését" Ezzel van összhangban a 22-es vers is: "Meggyőződésedet tartsd meg magadnak Isten előtt. " Ezt a verset egy kicsit értelmesebben fordítja az újfordítású: "Te azt a hitet, amely benned van, tartsd meg az Isten előtt. Boldog, akinek nem kell elítélni önmagát abban, ami felől döntött. "

káposztafej 2014.01.04. 21:04:33

@sefatias: igazad lehet.Ott sem tudtam
hosszabb sorokat írnom.Valószínűleg
én leszek a "keskeny"hozzászóló,persze
ha nem zavar titeket.:)Annyira nem értek
a géphez,hogy ezt javítani tudnám.
Apropó Divinity:ma nem bírtam magammal
és írtam egy hozzászólást.A "főnök" fin-
oman helyre tett.Magamat sem értem mit
keresek ezen a sztár blogon?Semmi keres-
nivalóm azon az okosoknak szánt "turbó"
blogon.Úgy látszik,hogy le kell küzdjem
a feltünési viszketegségemet :( Nincs
mit keresnem ott az én "földközeli"
keresztyénségemmel.Túl magas nekem ez
Divinity.Úgy látom,hogy hagyni kell az
okosokat,hogy okoskodjanak,mi pedig fog-
lalkozzunk a mindennapi lelki élettel.
Ez sokkal fontosabb és hasznosabb mint
fitogtatni az állítólagos tudásunkat és
fölényeskedni az ilyen egy-tálentumosok-
kal mint amilyen én vagyok.Azt hiszem,
hogy ebben az évben a Te blogodat és az
ehhez hasonló blogokat fogom látogatni:
itt valami megfogható is van...! :)
Árpi.

káposztafej 2014.01.04. 21:25:45

@szus: köszönöm a válaszodat.Majd ki fogom
probálni.Ha nem sikerül,akkor ez így
fog továbbra is keskenyen megjelenni.
Mindenesetre jól esett,hogy reagáltál és
segíteni próbáltál :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.04. 22:55:25

@káposztafej: :) elolvastam. Egyetértek veled. Bár én szeretem a Divinityt. Sokat tanultam Ádámtól, és a gyülekezetét is meglátogattam. Tetszett. Szerintem hasznosak a pár "kaszttal" fölöttünk lévő keresztény blogok. Egyrészt olyanokat írnak, amire magamtól nem jutottam volna el,és a kommentek is tanítanak, másrészt segítenek meglátni, hogy mi a fontosabb. A tudás, vagy a szeretet? (1kor 8:1-3)
"A tudás azonban felfuvalkodottá tesz, a szeretet ellenben épít. Aki tetszeleg tudásában, még nem értette meg, mi a helyes ismeret. Aki azonban szereti az Istent, azt az Isten is a magáénak tudja."
Valamint ha azt látom, hogy a nálam nagyobbak is hibázhatnak abban, ahogyan a Szentírást értelmezik, akkor talán én sem követek el akkora hibát, ha még nem értek valamit úgy ahogyan kellene.

Egy kis ajánlás:sefatias.blog.hu/2012/10/01/pontos_ismeret_igaz_vallas

káposztafej 2014.01.04. 23:56:43

@sefatias:Egy barátom azt mondta arról a
blogról,hogy ott "...intellektuális bűv-
észkedés folyik".Én is szeretem azt a
blogot:sok hasznos információhoz jutotta
Egyébként nincs kasztokkal felette a
többi jó blognak,így a Tiednek sem.Most
vannak jobb blogok a Divinitytől.Olyan
blogok ahol érzed a SPIRITUÁLIS háttért.
Ez a háttér ott nagyon hiányzik.Nagyon
jó választ témát,de ami igazán értékessé
teszi számomra azt a blogot azok a hsz-
ok.Óvatos konkluziód nagyon találó.Majd
kitérek arra is ha alaposan áttanulmány-
ozom az általad belinkelt anyagot.Most
már fáradt vagyok.Megyek aludni. :)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.05. 11:01:03

@sefatias: "Ugyanis a legtöbbünknek a másiktól való tanulás a fontos. A kérdéseimre nem válaszoltál, csak személyeskedtél. Ezt birom, de nem szeretem."

A kérdéseidre válaszoltam, egytől egyig. Nem személyeskedhetek veled, hiszen személyesen csak annyit tudok rólad, amit ide írsz.

Szép dolog egymástól tanulni, de még szebb Jézustól, az Evangéliumot olvasva és igyekezve életre váltani. Bocs, hogy szuboptimálisan hasznosítottam mindannyiunk energiáját.

ORION 2014.01.05. 11:43:49

@szus: A tizedfizetés egy ószövetségi elv. A tizedet a törvény írta elő, minden zsidónak oda kellett adnia a szent sátornak / templomnak 10%-ot mindenből, amit megkeresett vagy megtermelt (3 Mózes 27:30; 4 Mózes 18:26; 5 Mózes 14:24; 2 Krónikák 31:5). Ez az ószövetségi tized érthető módon egy adófizetési forma volt, amely gondoskodott a papok és léviták szükségleteiről az áldozási rendszerben. Az Újszövetség sehol sem parancsolja vagy akár javasolja, hogy a keresztények ragaszkodjanak egy törvény szerinti tizedrendszerhez. Pál azt mondja, hogy a hívőknek félre kell tenniük a bevételük egy részét, hogy támogassák a gyülekezetet (1 Korinthus 16:1-2).

Az Újszövetség sehol sem ír elő egy konkrét százalékot, amennyit félre kell tenni, csak annyit mond, hogy amennyi tőlünk telik (1 Korinthus 16:2). A keresztény egyház lényegében átvette a 10%-os formát az Ószövetségből és elvárta, mint egy “minimálisan ajánlott” adományt a hívőktől. Ugyanakkor a keresztényeknek nem kell úgy érezniük, hogy muszáj mindig tizedet fizetniük. Úgy kell adakozniuk, ahogy képesek rá, amennyi tőlük telik. Néha ez többet jelent a tizednél, néha talán kevesebbet. Mindez csak a keresztény lehetőségein és a gyülekezet szükségletein múlik. Minden egyes hívőnek kitartónak kell imádkoznia és Isten bölcsességét keresnie abban, hogy adakozzanak-e, és ha igen, akkor mennyit (Jakab 1:5). “Mindenki úgy adjon, ahogyan előre eldöntötte szívében, ne kedvetlenül vagy kényszerűségből, mert a jókedvű adakozót szereti az Isten.” (2 Korinthus 9:7)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.05. 15:15:16

@káposztafej: Milyen blogokat olvasol még? Linkeld ide be

viccS 2014.01.05. 20:36:04

@absztinens: >Olyan közösségben, ahol nem vagyok "természetes" közegemben (mint embrió a magzatvízben) csak feszélyezett, képmutató, ergo "hazug" tudok csak lenni. Nem azért mert az vagyok, vagy akarok lenni, hanem a kényszerű és kelletlen alkalmazkodás miatt. Erre pedig nem vagyok és leszek hajlandó.<

Nem vagy te egy kicsit, esetleg nagyon gerinc problémákkal küszködő?
Kíváncsi vagyok rá, ha nem jársz az általad szentnek tartott vallási közösségedbe, mert nem jön be, mi az álláspontod azokkal, akik ezt nyíltan be is vállalják?
Minek tartod azokat, akik nem csak itt merik ezt felvállalni név nélkül, hanem ezt nyíltan teszik? Tartod velük a kapcsolatot, vagy ez már meghaladná az elveidet?

káposztafej 2014.01.05. 20:36:18

@sefatias: Először is bocsánatot kérek,
hogy még nem reagáltam a cikkedre.Mentsé
gemre legyen,hogy egész nap elég rosszul
voltam testileg is de lelkileg is.Most
kezdek egy kicsit magamhoz térni.
Szívesen belinkelem az általam követett
blogokat.Vannak amelyeket minden nap
megnézek,vannak amelyeket ritkábban.
Általában literary-nazo,infaustus vagy
logofilia blogokon megyek be a blogok
"világába",ezeken a blogokon a link lis-
tán levő blogokat minden nap megnéz-
em(Sefaitas,Infaustus,Sytka,Divinity,
Balati,Zsotza,Johnny Joker,Teológia blog,bratan-valláskritika).Ezeket köve-
tem még:
www.hitvedelem.hu
www.keskenyut.wordpress.com
www.illbehonest/hungarian/
www.bury-adrian.blogspot.com
www.fiukahajoban.blogspot.com
www.filippi314.wordpress.com
www.georgina.qwqw.hu
www.reposzt.hu
www.evezzamelyre.blogspot.com
www.metron-heneka.blogspot.com
www.bonifert.hu/blog/
Valamint be szoktam nézni még erre a
két oldalra:
www.szolgatars.hu
www.istenkereso.hu
Végül szeretnék egy cikket a figyelmed-
be ajánlani a www.keskenyut.wordpress.
com oldalról.Ezen az oldalon több link
van Paul Washer-tól akire én felnézek.
Figyelmedbe ajánlom a "TÍZ KIFOGÁS A
MODERN GYÜLEKEZETEKKEL SZEMBEN"c.dolgo-
zatot.Ezen az oldalon sok dolog letölt-
hető pdf-ben,ez is.Washer kemény kriti-
kusa a mai modern amerikai evangéliumi
keresztyénségnek.Érdemes odafigyelni,
hogy mit mondd.A már belinkelt illbeho-
nest oldalon több videót is találsz
tőle.Azért bátorkodom ezt Neked ajánlani
mert úgy látom,hogy ez a téma érdekel
Téged-és lehet másokat is. :)
Shalom!

káposztafej 2014.01.05. 20:40:17

@sefatias: elküldtem a választ,de nem
jelent meg itt a fő oldalon,de úgy
látom,hogy az rss feed-ben megjelent.
Remélem,hogy ki fog ide is kerülni.
Shalom!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.05. 20:44:20

@káposztafej: Már megjelent. Közben írtam privátban is. Fogalmam sincs, hogy ezt miért csinálta. Moderálást kért a kommentedre. Még sosem volt ilyen. Bocsi

viccS 2014.01.05. 20:48:44

@sefatias: >Nem kell mindenkinek ugyanoda és ugyanúgy eljutni. Szerintem Istennek mindenkivel van valamilyen szándéka. De ez a szándék összhangban van az egyén személyiségével. Én akár ma is mennék házanként az evangéliumot hirdetni, meg előadásokat tartani a Dunántúl városaiba, mint régen. Én ezt szerettem. De ez én vagyok. Én ilyen vagyok. És mások pedig nem. Másoknak más az erőssége. Ezért örülök, hogy kommentelsz nálam, mert olyat tudsz adni, amit mások nem. Más vagy mint én. Tapasztaltabb, és sok dologban képzettebb. Szükség van a kommenteidre. Nekem legalább is szükségem van rá. Mint ahogy Küzdős, és Reboot kommentjeire is, mert sokat tanultam tőlük.<
Te úgy látom, hogy gyenge vagy kedves Sefatias. Könnyen befolyásolható, emberek által.
Vigyázz, hogy azért ne alkudj meg emberekkel, mert azok bővítik a blogod látogatottságát!
Azok, akik még nem képesek feladni a vallásukat, annak ellenére, hogy nem értenek vele együtt, azok gyenge jelleműek! Te léptél és tiszta vagy. ne engedd vezetni magad olyanoktól, akik nem mernek lépni! Inkább úgy fogalmaznék, hogy olyanok ne osszanak észt, akiknek nincs pluszban!
Én is láttam az adott előadást és nekem sok újat adott!
Minden vallás hazugság, mert mindegyik követel valamit tőled a megmentéshez! Ez igaz, ezért ne keress igaz vallást, csak igaz embereket, őszintéket, akikből nem sok van.
Légy résen, kivel paktálsz le itt, csak azért, mert ír neked és szaporítja a hozzászólások számát, mennyiségét.
Vannak itt olyanok, akik köpönyeg forgatók! Te tudod, csak megjegyzésem volt ide.

káposztafej 2014.01.05. 20:52:16

@sefatias: Nincs semmi probláma,de jó,
hogy szóltál mert egy kicsi zavar
keletkezett amikor a hitvedelem.hu
linket írtam be és ott az Apológiai
Központ linkje jelent meg.Fontosak
ők is de én a hitvedelem.hu alatt
Kéry Zsuzsa Evangéliumi hitvédelmi
blogjára gondoltam amelynek ez a címe.
Nem tudom,hogy helyette miért az Apol-
ógia központ linkje jelent meg.
Ugyanaz lenne a címük?
Egyébként én Kéry Zsuzsa hitvédelmi
blogját nagyon magasra értékelem és
évek óta követem.Nagyon jó blog.
Bocs a zavarért!
Shalom!

absztinens 2014.01.05. 21:11:27

@viccS: "felelj az ostobának, a saját ostobasága szerint" :)
a kérdéseidre

1. Nem, nincs gerincproblémám. Ha kétled, írd meg a címed privátban és lerendezzük férfimódra. Próbáld ki, ha tényleg nem hagy aludni a dolog.

2.Nagyon hülye vagy és nem is titkolod. A kommentjeimben (szinte mindegyikben) kifejtettem, hogy egyetlen közösség sem szent és nem Istentől van, hanem emberi gittegyletek.

3.4. (összevonva) az érdeklődésemen kívül eső tartomány. Tegyen amit akar, bármelyik ember és számoljon el vele maga. Ne engem terhelj a hülye kérdéseiddel, erről írtam pont már előtted is a másik poston. Olvass többet és utána kérdezz. Sőt egyáltalán ne kérdezz, mert nem tartozom semmiféle elszámolással neked. Piszkáld a családodat, ők biztosan nagyon szeretnek a kiváló odorod okán.

szus 2014.01.05. 21:12:22

@ORION: Köszönöm válaszod.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.05. 21:23:26

@viccS: :) köszönöm, hogy aggódsz értem. Hogy gyenge vagyok? Lehet.Befolyásolható? Az is lehet. Hagyom magam vezetni? Elképzelhető.

De azt hiszem az is lehet, hogy nem.

Hogy érdekem-e a hozzászólások számának szaporítása? Nem érdekem. De örülök neki. Én szeretem a hozzászólásokat. Minden értelmes emberét. És mivel a hozzászólásodból arra következtetek, hogy ismersz, a tiednek még jobban örülök. :)

Szóval köszönöm az aggódásodat. :)

viccS 2014.01.05. 21:23:53

@absztinens: Hah! Nem is vártam mást.
Egy ember akar arról meggyőzni, hogy miért nem mer /szerintem gerinc hiányosság miatt/ ott hagyni egy szerinte is rossz úton levő vallást, felcserélve azt az evangéliummal. Pfff.
A gerinctelen az lehülyézi a gerincest.
Ez nem új nekem. Én nem lépek be oda, ahol nagy a fekália szag, de ha mégis véletlenül, akkor gyorsan távozom, nem lapítok ott, mint szar a fűben, mert a saját kis önző érdekeim és a magatehetetlenségem azt súgja. Sok sikert a giliszták között. Hehe.

viccS 2014.01.05. 21:27:42

@absztinens: >Ha kétled, írd meg a címed privátban és lerendezzük férfimódra. Próbáld ki, ha tényleg nem hagy aludni a dolog.<

Még annyit, hogy a férfi módra nem megy. Ahhoz két férfi kéne. Pff.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.05. 21:31:50

@viccS: Na ebből a Vietnámozásból következtetnem kellene valamire?

absztinens 2014.01.05. 22:45:44

@sefatias: megértem a sérelmeit és tényleg próbáltunk segíteni neki, míg volt rá esély. Meghívtuk, ettettük, itattuk, együtt éreztünk vele, akkor is belehazudott a szemembe.

Akkor sem tudtam bántani, mert tényleg sajnáltam és nem voltam képmutató. (egyébként is észrevette volna, de látta, hogy tényleg szeretjük)

Maga erejéből jutott oda, ahol van, csak azon aggódom, hogy rosszabbra ne forduljon a helyzete, mert aggasztó dolgokat hallottam a rokonaitól.

Sajnos amikor általánosságban írtam a volt tanúkról, ahogyan te is rá gondoltál, ő is magára ismert.

Pedig direkt hozzátetem, hogy nem csak rá gondolok, hanem általában...

Mindegy sajnálom tényleg és ha bosszankodtam is, már tényleg nem haragszom. Sokkal inkább segítenék, ha volna hatalmam, mert alapvetően sok érték van a barátomban. Sokkal több, mint hiba.
Tudom, hogy te is így látod, mert kiálltál érte sokszor.

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.05. 23:18:41

@viccS: "Minden vallás hazugság, mert mindegyik követel valamit tőled a megmentéshez! Ez igaz, ezért ne keress igaz vallást, csak igaz embereket, őszintéket, akikből nem sok van."

Ez egyáltalán nem vicces, hanem egy vegytiszta kijelentés. Meglepődtem, de egyben meg is nyugodtam, hogy vannak még józanul gondolkodó emberek kis hazánkban.
"...akikből nem sok van."

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.06. 06:47:26

@absztinens: >>Sajnos amikor általánosságban írtam a volt tanúkról, ahogyan te is rá gondoltál, ő is magára ismert.<<

Nem azért gondoltam rá, mert a jellemzésedről egyből ő jutott az eszembe, hanem azért mert tudom, hogy rá gondoltál. Persze hogy kiállok mellette/érte, mert a távolság ellenére a barátomnak tartom. Mint ahogy melletted is kiállok. Én addig szavazok mindenkinek bizalmat, amig nem kell személyesen csalódnom a fickóban. Ez nálam egyikőtök esetében sem történt meg, úgyhogy hiába fújtok egymásra, én csipázom a búrátokat. Mindenesetre kezdesz túl konkrét, és emiatt bántó lenni. Bár még nem jelezte, hogy ez zavarja, de szerintem ne folytasd. Jobban örülnék, ha beülnétek egy kocsmába és beszélgetnétek. Talán egy közös barátotok eljátszhatná a békítő szerepét :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.06. 06:50:44

@Egonymus: Sok józanul gondolkodó ember van kis hazánkban. Csak épp másképp gondolkodnak józanul. És az sem biztos, hogy mi vagyunk józan gondolkodásúak. Hiszen mindenki ezt hiszi magáról. Ha pedig mindenki azt hiszi a saját gondolkodásáról, hogy józan, akkor mi alapján fog rájönni, hogy változtatnia kell?

absztinens 2014.01.06. 08:40:50

@sefatias: Tehát ha jól értem azt mondod, hogy nem tudtad, hogy róla van szó, csak rólam feltételezted, hogy némely EXJT-k unkorrekt viselkedése alatt csak ő jöhet szóba? És vajon ő miért vette magára és sértődött meg, ha nem illett rá és csak másra jó az az ing? Nem okosabb lett volna nem feldobnia magát. Mondjuk legalább annyi esze volt, hogy kamu nickkel tette. Amikor írtam az ominózus HSZ-t nem volt semmiféle "túl konkrét, és emiatt bántó" dolog, csak tiszta általánosságok. Szerintem fussunk neki mégegyszer annak a korrektságnak oszt olvassuk vissza ki kóstolgat kit?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2014.01.06. 09:35:52

@absztinens: Én nem akarok nekifutni. Kettőtöknek kéne, és együtt. Én mosom kezeimet :P De ez e téma nem ide való. Oldjátok meg. Van telefon, van ímél,és van lábatok. Arról nem is beszélve, hogy meglett férfiak vagytok. Meg van valamilyen bibliai alapelv is. Az ügyeljetek könyvben alaposan ki volt elemezve :DDD olvasd el.

Na zárjuk le a témát. Nekünk ehhez semmi közünk. Ráadásul itt csak én tudom miről van szó.

absztinens 2014.01.06. 16:00:20

@sefatias: Köszönöm barátom. Mielőtt elkezdődött volna is így gondoltam, de azért jó hogy kimondtad.

viccS 2014.01.06. 20:55:10

@Egonymus: Nem derült ki, hogy láttad-e a videót. Az előadó nekem újszerűen világított rá arra, hogy miért nem egy konkrét vallásban kell keresni az üdvözítő igazságokat. Segített abban, ami egy vallásoskodó életet követő ember számára komoly fejtörést okoz, mikor dönteni kell arról, hogy Istent keresi valójában, vagy csak egy emberi társaságnak akar az elfogadott tagja lenni! A legtöbb vallásának elkötelezett egyénben automatikusan felmerül egy önvédelmi kérdés, amikor világossá teszik számára, hogy rossz helyen van!
Ok! Ha nem ez, akkor melyik az igaz vallás?
Nincs igaz vallás, amit keresni kell, mert a vallások nem az evangélium!
A vallások követelnek mindenkitől valamit, amit szerintük tenni kell ahhoz, hogy elfogadható legyél akár az Isten, akár valami isteni dolog, amit a vallás határoz meg, felé.
Az előadó ezért nevez minden vallást hazugságnak, mert előtérbe helyezik a vallási dogmákat a valóságnak, miszerint Jézus tett helyettünk olyat, amiért mi nem tehetünk semmit, hiába az őszinte cselekedetek!
A Jehova Tanúi egyház tekintélyei ennek ellenére nyíltan kijelentik, hogy aki nem jár az általuk szervezett összejövetelekre, nem megy a prédikáló munkába, aminek normát is állítanak az ebben eltöltött idő tekintetében, az nem lehet Isten barátja, nem menekülhet meg armageddonnak nevezett ítélete alatt.
Konklúzió tehát az, hogy a megmentésért, üdvözülésért komolyan meg kell dolgoznia mindenkinek és még akkor is talán rejtve leszel Isten haragja napján!
A tanúk soha sincsenek biztosítva a vezetőik részéről arról, hogy már biztos elég lesz a teljesítményük! Mindig kevés az, amit tesznek, mert lelkiismeret furdalást okoznak nekik, hogy még több kell!
A többi vallás sem különb, talán még rosszabbak is, bizonyos dolgokban.
Ez a legnagyobb dilemma egy igaz vallást keresőnek.
Emberek, ne vallást keressetek, mert mindegyik hamis és hazudik!
Keressétek az evangéliumot, keressétek Jézust, aki helyettetek is elintézte a sorsotokat, sorsunkat!
Az Isten ellensége azt akarja, hogy ezt ne vedd észre, mert túl egyszerűnek tűnik!
Nincs igaz vallás, mely egyedül képviselhetné Istent, de van keresztényiség, ami igazi világ válogatott, aminek neve Jézus nevéhez kötődik, nem emberek által kreált vallási nevekhez!
Ez éppen nem viccS! Pedig viccS vagyok.
Ne élje bele senki magát abba, hogy ő van jó helyen, a többieknek kaput!
Mindenki szálljon magába. Mit teszel TE, hogy üdvözülj?
Ne akarjunk keresni olyat, ami nincsen!
Sok sikert mindenkinek az életben.

viccS 2014.01.06. 21:58:09

Hol volt, hol nem volt!
Volt egyszer egy szervezet, aminek a tagja voltam. Nem politikai, hanem vallási.
Volt benne sok szép és kívánatos dolog, annyira, hogy rá tettem az életemet.
Lettek utódaim is, akiknek ezt az eszmét igyekeztem az agyukba vésni, sok sikerrel.
Az utódaim az én példám követve, erőszaktól mentes családban, maguk is boldogok akartak lenni!
Telt, múlt az idő, teltek az évek, évtizedek és minden rendben volt, a szülők és az utódok is jónak látták azt az utat, amit igazából az apa választott valamikor, az ősi időkben, természetesen önként, saját esze alapján!
Aztán jött a gonosz és az apa fülébe bogarat ültetett a hitének alapjával kapcsolatban, miszerint az általa választott hit forgalmazói nem mondanak el mindent úgy, ahogyan az a valóságban van.
Az apa hosszú évekig kutatja a fülébe tett bogár, bogarak valódiságát, amiről nem beszél otthon, hogy ne zavarja a család általa tanított igazságainak hatásait.
Az apa egyszer csak szembesül azzal, hogy az általa nagyon szeretett fia, aki születésétől kezdve az apa általi meggyőződéses vallási tanításokat kezdi tudományos alapokon is kétségbe vonni, egybe esik azzal, amiről maga is így vélekedik, csak csendesen.
A család egyre inkább érdeklődik azon dolgok iránt, amit az általuk gyakorolt vallás egészen másképpen tanított nekik!
A minden dolgoknak történő utána járás azt eredményezi, hogy a család egységesen kételkedni kezd a vallás tanításaiban.
Az eredménye a kutatásoknak az, hogy a vallás képviselőinek feltett kínos kérdések, hitehagyottnak bizonyították a családot, mivel azok nem szerették volna elfogadni kérdések nélkül az adott vallás emberi vezetőinek kötelező szabályait!
A család értelmesebb tagjai /apa, anya, gyermek, aki tudósnak tanul/, kezdi a vallás vezetőit kérdezni, a kételyeikről és egyre több kínos kérdést tesz fel nekik.
Mivel a kérdések valódiak és ütik a vallás alap szabályzatait, a családot száműzik a vallásból, ami a családot erősen megviseli, de nem lesznek hitehagyottak, hanem tovább kutatnak, az Isten Szavában, a Bibliában és a hasonló cipőben járók tapasztalataiban!
A család egyre inkább tisztábban lát ezen a területen és törli az évtizedeken át beléjük ültetett hamis tanításokat.
A család egy része önző okok és érdekeltségek miatt maradt, illetve csatlakozott az általa soha sem szeretett valláshoz, ami miatt képesek voltak megtagadni saját édesanyjukat is!
Az okok a saját házasságuk és saját vallási követelményeihez való kötelező alkalmazkodások!
A család egy itt blogoló, magát szépnek és jónak beállító ember és felesége nagyon régi "barátja" volt, akivel evés és ivás között minden aggodalmukat megosztott!
Az itt blogoló férj, aki az említett család fejének évtizedes barátja volt, aki szintén azt látja, amit az adott család feje, nem is jár az általa elfogadott gyülekezetbe, a baráti körében leleplezi saját vallásának téves tanításait, megpróbálja a volt barátját befeketíteni!
Itt azt vallja, hogy sajnálja az egyszeri embert és segítette mindennel!
A segítség abból állt, hogy az itt segítőkésznek bemutatkozó barát törölte még az ismerősei közül is a látvány kedvéért azt, akivel együtt nőtt fel!
A mese nem ért véget, csak mára, mert a mese egyik része és tagja még a mai napig is szereti az őt megtagadó barátját!!!
A mese vádoló embere csak mérgében beszélt, amiért képes bocsánatot is kérni a BARÁTJÁTÓL!
The ende.

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.01.06. 22:25:53

@viccS:
Láttam és MINDENBEN egyetértek Veled.
Különböző módon, de megszenvedjük mindannyian a szakítást az 'örök élet szervezetével'.

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2014.01.06. 22:44:35

@viccS: Ezt kitenném a blogomra, ha megengeded.
süti beállítások módosítása