"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Popper Péter segít...

2012/07/06. - írta: sefatias

Hét szempont, ami alapján felismerhető a szellemi hamisság:

1,Hamis az a tanítás, amelyik a tanítványt elidegeníti eredeti kultúrájától

2, Hamis az a szellemi iskolázás, ami gőgössé teszi a tanítványt. Úgy érzi ő az igaz úton járó kevesek egyike, mások tévelygők.

3, Hamis a tanítás, ha nem követel a tanítványtól jelentős szellemi, és erkölcsi erőfeszítést.

4, Hamis a guru, ha nem szelektál a tanítványok között, mindenkit befogad, aki megfizeti a tarifát.

5, Hamis a guru, ha önmagától függésben tartja a tanítványt, akinek le kell borulni előtte, törvényként kell értékelnie a tévedhetetlen guru minden szavát, engedelmességet, és hűséget kell fogadnia. Imádás és leborulás csak Istennek jár.

6, Hamis a guru, ha nem tűri a kétkedést és a humort.

7, Hamis a guru, ha tanítványok után rohangászik, szellemi vezetőnek ajánlkozik, és nem várja meg, amíg a tanítvány megkeresi őt.

Popper Péter elismert valláspszichológus. Elég jó rálátása van a dolgokra. Kinek ismerősek a szempontok?

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr354634017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szehenza 2012.07.07. 09:39:59

az 5.6.7 mintha ismerős lenne:( persze a többi is, de ezt szerintem a tanúkról írta..

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 09:46:17

@szehenza: az első kettő is stimmel. de nem a tanúkról írta, hanem csak általában.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 10:53:24

Természetesen ezek a szempontok nem írásszerintiek, de érdemes elgondolkodni rajtuk, és összevetni a szentírással

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 12:37:57

nézzük sorba a pontokat

1, Az újonnan megtérő tanúkat bizonyos mértékben kiszakítják a családjából, elvonják a barátaitól, elszakítják az addigi kúltúrájától

2, Jehova tanúi felsőbbrendűnek érzik magukat, mert csakis ők ismerik az igazságot, a többi pedig tévelyeg, és nincs annyi esze, hogy felfogja az igazságot.

3,Bár Jehova Tanúi büszkék arra, hogy erkölcs tisztaság van köztük, és rengeteget tanulmányozzák a bibliát, valójában ez nem így van. Az erkölcsi kérdésekről ők maguk is elismerik, hogy ezt a tisztaságot csak jelentős mértékü kiközösítéssel tudják elérni, azaz valójában jelen van, ráadásul az erkölcstelen tettek jelentős része titokban marad. illetve erkölcsi kérdésnek számít a lopás, adócsalás, és más tisztességtelen tettek, amelyek teljesen átjárják az egyházat, a legkisebb hírnöktől a legfelsőbb vezetésig. Ha a szellemi erőfeszítést nézzük, akkor alaposan megvizsgálva a dolgot kiderül, hogy az erről szóló jelentések feltuningolt számokat tartalmaznak, az általuk szerzett ismeret üres lufi, ami bár látványos, egy hozzáértő ember könnyen kidurrantja.

4, Igazából bárki tanú lehet. Az emberi jellemet nem veszik figyelembe. A taggá váláshoz elég bizonyos cselekedetek felmutatása.

5, Ez a pont a legegyértelműbb. Az őrtorony szavai magasan felette állnak a szentírásnak. Ha egy tanú olyat olvas a Bibliában ami nem illik bele a képbe, akkor automatikusan azt fogadja el, amit az őrtoronyban olvas. Legfeljebb azt gondolja magában, hogy én nem értem, de majd jön erre is világosság
egyszer

6, Hát az őrtorony , és a vének nem tolerálják a kétkedést. Bár a Biblia arra buzdít, hogy kedvesen bánjunk a kétkedőkkel, valójában azonnal rányomják a hitehagyott jelzőt, amiért meg merte kérdőjelezni a tanításokat. Humor? Amit én ezért kaptam...

7, tanítványokért rohangásznak? Érdekes kérdés. Bár a Bibliában egyértelmű utalás van a prédikálásra, érdekes módon, bár Jehova Tanúi rengeteg pénzt, és erőfeszítést beleölnek ebbe a munkába, mégis sokkal kisebb eredményeket érnek el mint más egyházak, akik szinte semmit nem tesznek az evangéliumhirdetésért(tanú szemmel nézve) Ráadásul átgondoltam Jézus munkásságát, aki faluról, falura, városról városra prédikált. de nem személyesen kereste meg őket, hanem az emberek keresték meg őt. Amikor több ezer ember vette körül, akkor ők nem valószínű, hogy egy prédikáló kampány hatására tudták meg, hogy Jézus ott lesz, hanem az emberek keresték meg őt, hogy hallják, és meggyógyuljanak

küzdős 2012.07.07. 18:11:06

Szerintem nem kell hozzá Popper Péter, hogy meg tudd állapítani, mi az, ami hamis, téves, esetleg kimondottan rossz.
Arra kellene már valakinek rámutatni, hogy akkor mi az, ami jó!? Minden előadást lehet kritizálni, ehhez kell a kevesebb tudás, de megmutatni a gyakorlatban, hogyan is kellene, na az már valami.
Várnám a választ a lényegre, aztán ráérsz még rugdosni azt, aki kizárt, mert bár humorosan, de megsértetted a Biblia egyik legfontosabb erkölcsi parancsát. Látod, ha katolikus, vagy más elismert vallásszervezet tagja lettél volna, nem lenne semmi bajod ebből.
Nem kellene abba a hibába esni, hogy leragadunk egy ponton. Elestünk, akkor ne az útépítőket szidjuk ülve és ordítozva, hanem azon legyünk, hogyan keljünk fel és merre tovább.
Nem védem én a Társulatot, de ez nem kötelező. Látjuk, hogy annyira iszonyatosak, akkor ott kell hagyni és nem megvárni, míg azok raknak ki hüsölni. A tagok önszántukbol választják ezt az utat, lehet őket befolyásolni, de még az utolsó percben is ki lehet szállni.
Akkor most tehát már látjuk, mi is a rossz, de a magam részéről kíváncsi vagyok, melyik a jó? Nem kellene cseberből vederbe kerülni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 19:49:37

@küzdős: "Nem védem én a Társulatot, de ez nem kötelező. Látjuk, hogy annyira iszonyatosak, akkor ott kell hagyni és nem megvárni, míg azok raknak ki hüsölni."

én már otthagytam. és haladok előre. de te mikor teszed meg ezt a lépést?
Tudod ez nem olyan, mint a vonat, hogy mindig van csatlakozás. Leszállok az egyikről, aztán már szállok is fel a másikra. Ez egy kicsit másképp működik. Először szállj le a rossz vonatról. aki rossz vonatra szállt az már a következő állomáson leszáll, hogy minél hamarabb vissza tudjon menni. Lehet, hogy órákat kell várni a megfelelő vonatra. Elég sokszor volt már szó ezeken a blogokon, hogy merre tovább. Kicsit halkabban kellene figyelni, mert a harsány szegedieskedéstől elsiklasz a lényeg felett

küzdős 2012.07.07. 21:09:52

@sefatias: Azért nem kellene csúsztatnod, hogy te már otthagytad, mint ha észre vetted volna, hogy rossz vonatra szálltál.
Téged leszállítottak! Ez nem mindegy, hiszen amikor még sokat vonatoztál,jól elvoltál, sokat tettél ott. Akkor tetszett az utazás és a vonat is.
Az a baj, hogy nehéz halkan figyelni téged, mert tudok már rólad annyit, ami elegendő ahhoz hogy lássam, mi a célod az életben. A harsány szegedieskedés,nem gátol meg attól, hogy értsem a lényged. Nem a jt tanításokkal van neked a bajod, akkor nem fejlődtél volna addig a szervezetbe.
A tanítások ott voltak akkor is, amikor te is azt hírdetted. A bosszú vezet, mert aljas módon jártak el veled, persze ártatlanul. Velem is történt néhány buzdító dolog, ami nem hasonlítható a te esetedhez, amiért igen durcás vagyok, de nem indítok totális háborút egy szervezet ellen.
Tudod, a küzdősnek nagy a pofikája minden szinten, de én ilyennek születtem.
Nem akartalak megbántani,sőt ezután sem szeretnélek, de ha nem mondhatom meg a véleményem anélkül, hogy ne harapnátok egyből, akkor inkább halk maradok, nehogy kilógjak a sorbol. Majd indítunk egy harsány szegedi blogot.
Üdvözöllek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 21:23:15

@küzdős: Sajnálom, hogy nem figyelsz az információra.Engem nem leszállítottak. valamit félreértettél. Én döntöttem úgy hogy elhagyom a szervezetet, kb egy másfél évvel azelőtt, hogy ki lettem közösítve.De egy pásztori látogatáson tettem pontot a mondat végére, amikor is eldöntöttem, hogy elkülönülök. De mivel volt egy kis dolgom még a gyülekezetben, kb fél év múlva jött el az ideje a lelépésnek. Ez alatt az idő alatt jött közbe az a lépés (most már úgy is mindegy alapon) hogy különböző okokból(a volt feleségem iránti tiszteletből nem részletezem) A gyülekezettől való elválásom, a feleségemtől történő elválásommal együtt történt meg.

Sajnálom, hogy ilyen támadó lettél. Eddig azt láttam benned, hogy őszinte ember vagy, de most kezdesz támadni. Ha hiszed ha nem, semmilyen harag, bosszú nincs bennem. Ha jobban utána olvasol a posztjaimnak, nagy részük Bibliamagyarázat, illetve önéletrajz. De nem hiszem, hogy sok olyat találsz itt, ahol gyűlölettől lihegve nyáltól fröcsögő szájjal szapulom Jehova Tanúit. Azt hiszem célt tévesztettél. Belezakkantál a sehova se tartozásba

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.07. 21:30:17

@küzdős: Sok sikert az életben! Kivánom, hogy találd meg önmagad, és azt ami neked jó

reboot (törölt) 2012.07.10. 19:47:04

@küzdős: sajnálom, ha ez azt jelenti, hogy lelépsz innen, nem blogolsz velünk többet...

most van egy kis szabad időm, reagálok néhány korábbi kommentedre, amit bár nem nekem írtál, de közölnivalóm van feléd, a címzett, és a többi olvasó felé

reboot (törölt) 2012.07.10. 20:23:35

@küzdős:

"ha nem mondhatom meg a véleményem anélkül, hogy ne harapnátok egyből, akkor inkább halk maradok"

:) ez jó, nem gond, ha leírod a véleményed, én pl. akár mennyire is irritál a legkisebb kis rezdülés is, ami a társulatot fényezi, vagy éppen felmenti, ennek ellenére, még ha bepöccenek is, de ha mást nem, később végig gondolom azt, amit a másik írt

szóval hasznos, kiegyensúlyozza a postokat

ami viszont egy fura helyzetet teremt, ha letámadod sefatiast...

nem nagyon szokása megvédeni magát, pedig olykor kicsit keményebben is megtehetné, de ismerve a sztoriját, illetve kiismerve őt, értem, miért nem mosakszik erőteljesebben, amikor olyan vádak érik, mint: [1] "Téged leszállítottak", [2] " A bosszú vezet", [3] "totális háborút egy szervezet ellen"

hááát, nem értek egyet azzal, amit írsz...

[1] tárgyi tévedésben vagy, [2] túlzottan leegyszerűsítesz dolgokat, [3] túldimenzionálsz dolgokat

összefoglalva: nyomokban van igazság abban, amit írsz, de összességében tévedsz testvérem

tessék nem haragudni, meg egyebek...

arra a bizonyos "indítunk egy harsány szegedi blogot" dologra kíváncsi lennék, ugyanis ezt a csöves is megpendítette

több jt van - külföldi is -, aki üzemeltet ilyen szervezethez hű oldalt, talán ismersz is ilyeneket

vagy gyér (zérushoz konvergáló) a látogatottságuk, vagy agymosott ömlengés van rajta, illetve eleve nem teokratikus

kíváncsi lennék, ti mit tudnátok lerakni az asztalra :)

reboot (törölt) 2012.07.10. 21:09:11

@küzdős:

"a magam részéről kíváncsi vagyok, melyik a jó? Nem kellene cseberből vederbe kerülni."

"jó" egyház nincs :) az emberi hülyeségek, visszaélések, genyóságok mindenütt ott vannak, innen nézve jt is csak egy alternatíva, egy elfogadható alternatíva, úgy is tekinthetjük, ha jt helyett más egyházat választunk, akkor "cseberből vederbe" kerülünk...

van más nézőpont is, ezért próbáltam felhívni a csöves, meg a te figyelmedet is arra, hogy ha már egyházról, igazságról beszélünk, akkor kikerülhetetlen az egyház teológiájának tüzetes megvizsgálása, illetve a biblia megismerése nem csak jt szemüvegén keresztül

mint említettem is, nekem itt vérzik el jt szervezete ! és vallom, hogy több keresztény egyház egészségesebb táplálékot tálal fel, mint jt, így van olyan egyház, ami nem a "vederbe" esés esete :)

egyébként meg, ha nem propagálná magát annyira a szervezet, világméretekben, hogy csak ez az egyetlen, igaz, istentől való imádat, akkor tört része kritikát nem kapna ! ezt te is tudod

a baptistáknak miért nincs ilyen masszív ellenzéke? ott nincsenek galád dolgok? biztosan vannak, csak nem verik a mellkasukat, és nem kürtölik világszerte, hogy mi vagyunk ám a fa...sza gyerekek, már bocs... :/

azt mondani, hogy 'könnyű kritizálni, mutassatok jobbat', tulajdonképpen egyfajta érzékelési hiba, ami a hibák fajsúlyát illeti

az ilyen radikális szervezeteket igenis kritizálni kell, leleplezni mások, és saját tagságuk érdekében ! még akkor is, ha nem tudsz helyette jobbat ajánlani, bár ez az esetemben nem igaz :)

hogyan tovább? imádkozz, olvass, és ne csak jt szerint való dolgokat, az igazságot kerested? akkor találd is meg! a nevét is tudod :) mert van neve, egy személy, nem én mondom, hanem a biblia

remélem egyszer megérted majd az új szövetség valódi mondanivalóját :)

a csöves ebben nem tud neked segíteni, mert ő sem érti, sajnos :/

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.11. 07:49:17

@küzdős:

"Arra kellene már valakinek rámutatni, hogy akkor mi az, ami jó!? Minden előadást lehet kritizálni, ehhez kell a kevesebb tudás, de megmutatni a gyakorlatban, hogyan is kellene, na az már valami."

Az, hogy neked mi a jó, arra mégis kinek kéne rámutatnia? Nyilvánvaló, hogy te élvezed az ott létet (mármint a szervezetben) vagy egyéb okok miatta ragaszkodsz hozzájuk, ami a te dolgod.

Másnak ez nem jött be, aminek valóban lehetnek sokféle okai, külső, belső.
Ezeknek az embereknek is lehet véleménye, ha nem tetszik, akkor nem olvasod el. Ilyen egyszerű a dolog.

"Nem kellene abba a hibába esni, hogy leragadunk egy ponton. Elestünk, akkor ne az útépítőket szidjuk ülve és ordítozva, hanem azon legyünk, hogyan keljünk fel és merre tovább."

Ez így igaz, senki sem fog helyettünk felállni. Viszont az útépítők is meg lesznek büntetve, ha trehányságból nyitva hagytak egy gödröt vagy keresztbe tettek az úton egy lécet, ami balesetet okozhat. Főleg, ha pl valaki azért is esik bele, mert nem lát...

"Nem védem én a Társulatot, de ez nem kötelező. Látjuk, hogy annyira iszonyatosak, akkor ott kell hagyni és nem megvárni, míg azok raknak ki hüsölni."

Neked is meg kell magyaráznod magadnak, hogy miért vagy ott, de ez a te dolgod.

"A tagok önszántukbol választják ezt az utat,..."

Kivéve, akik nem....

".... lehet őket befolyásolni, de még az utolsó percben is ki lehet szállni."

Ebben ugyan igazad van, azt ajánlom azért próbáld meg és akkor, majd megtudod, hogy mennyibe is kerül ez....

"Akkor most tehát már látjuk, mi is a rossz, de a magam részéről kíváncsi vagyok, melyik a jó?"

A volt-tagoknak erkölcsi kötelességük is a gyülekezetekben tapasztalható állapotok leírása. Ez még nem pocskondiázás (ettől függetlenül vannak olyanok is, akik pocskondiáznak, azoknak majd személyesen írjál...), ha ez éppen nem jó fényt vet a Társulatra, amely olyan magas piedesztálra emelte magát az öndicsőítésben, hát az sajnálatra méltó ugyan, de nem a kiközösített személyek hibája.
Végülis van úgy az életben, hogy valaki nem ért velünk egyet..

Egyébként én alapvetően jónak látom, hogy tudatában vagy annak, hogy a te életed saját döntéseként lettél és vagy még JT. Ez az infó nagyon hasznos lesz akkor, amikor tönkretett életed felett bánkódol majd, gyorsabban tudsz felépülni a depresszióból, ha visszaemlékezel szavaidra. Pont azért "pocskondiáznak" itt néhányan, mert nincsenek tudatában a saját döntéseik életükre gyakorolt hatásaival és azt hiszik, hogy becsapták őket. Holott ők magukat csapták be, csak a Társulat kihasználta ezt az állapotukat...

Amikor elhagyjuk a szervezetet, akkor felismertük, hogy a hazug környezet, a képmutatás, az alakoskodás nem járul hozzá senki jóllétéhez, de ha valakinek ez mégis "jó" valami miatt, hát akkor viselje következményeit is.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.11. 09:04:38

@karalabe4: én azért nem vagyok abban biztos, hogy aki csatlakozik a szervezethez, az magát csapja be. Ha visszagondolok az én keresztény életpályám kezdetére, és az azt megelőző szellemi igényeimre, akkor azt kell hogy mondjam, hogy engem becsaptak, és kihasználtak olyanok, akiket becsaptak és kihasználtak tudtukon kivül. Szerintem jehova tanúi betöltenek egy részt a vallási spalettán, ami bizonyos embereknek tud segiteni abban, hogy közeledjenek a valláshoz, és megismerjék a bibliát, illetve istent szolgáló személyiséget alakitsanak ki. De ezt olyan módon teszik, ami nem feltétlenül etikus. Azok az emberek, akik a legminimálisabb bibliaismerettel sem rendelkeznek, úgy tekintenek a bibliát magabiztosan forgató tanúkra, akiknek mindenre van megfelelő bibliai válaszuk, illetve logikus érvük, mint akik profik, és valóban mindent tudnak. Példaképként tekintenek rájuk. Aztán egy kb hat hónapos tanulmányozás után már elvárják, hogy az ember döntsön az egyház mellett. De vajon ez a hat hónap elég? Sajnos nem. Azt hiszem évekre van szükség ahhoz, hogy az ember összefüggéseiben lássa a bibliát, a legtöbb keresztelkedő még el sem olvasta a bibliát az elejétől a végéig. Sőt. Sokszor még a vének sem tették ezt meg. Vajon önmagát csapta be az az ember aki végigment ezen, vagy pedig kihasználták ajóhuszeműségét, és a járatlanságát? És azok akik tanitották? Ők rosszindulatú beszervezői egy szektának? Nem. Ők is őszinte hivők. Sem neked, sem nekem nem volt rálátásunk erre az egészre mikor ezt a vallást választottuk. És ezért nem magunkat csaptuk be, csak azt hittük, hogy itt megtaláltuk az istent. Sőt sokszor elképzelésünk sincs, hogy mikor kinek milyen hatással vagyunk az életére. És ezuton szeretnék neked szemrehányást tenni, mert most itt nyilvánosan, és őszintén bevallom, hogy te nagy hatással voltál rám 19 éves koromban, amikor szinte bálványoztam a különleges úttörőket. A németh laci, az akkori köf rengetegszer beszélt rólad. Az hogy egy egyedülálló testvérnő ekkora teljesitmenyre képes jehováért és a szervezetért az számomra akkor hatalmas dolog volt. És azok közé tartoztál akik a példaképeim voltak abban, hogy úttörő legyek. :) persze csak vicceltem. Eszemben sincs ezért szemrehányást tenni. De a többi igaz. :)

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.07.11. 09:54:08

@sefatias:
Jaj, de aranyos vagy! Látod, én ezt az egész különlegesúttörőséget teljesen másképp éltem meg. Utáltam ezt az egész felhajtást és reflektorfénybe állítást és fogalmam sem volt, hogy ki terjeszt rólam híreket a hátam mögött, csak azt tapasztaltam, hogy bárhova mentem, már mindenki ismert...
Egy idő után teljesen elvesztettem a fonalat és teljesen ki is esnek események, személyek abból az időszakomból, csak azt tudtam, hogy ez nem én vagyok és minél hamarabb le kell állnom ezzel.
Azt is tudtam, hogy akaratomon kívül valahogy mégis én építettem ki ezt a képet magamról, pont ez rémisztett meg annyira, mert én ezt nem akartam.

" Vajon önmagát csapta be az az ember aki végigment ezen, vagy pedig kihasználták ajóhuszeműségét, és a járatlanságát? "

Erre azt kell mondjam, hogy mindkettő. A JT szervezet abban hibás, hogy "krisztusi"-nak adja el a tanítását, holott Jézus nem vezetett félre senkit sem, hanem megvárta, míg az emberek maguk ismerik fel tévedéseiket.

Ez az ő saruk.

Viszont, ha egy mélyebb szinten tekintünk önmagunkra, akkor láthatjuk, hogy már kora gyermekkortól megtanultuk figyelmenkívül hagyni saját itélőképességünket. Az Istenről való ismeretszerzést igazából otthonról kellett volna hoznunk, ami sokunk esetében nem vallási tanításokban merült ki, hanem magunkra hagytak, na meg egyéb kegyetlen dolgokat műveltek velünk. Ezek a dolgok pont abban 'segítettek' bennünket, hogy megtaláljuk azt a bizonyos "belső erőt", amelynek birtokában aztán kapcsolatba léphetünk Istennel.
Most ne menjünk bele, hogy miért alakult így a helyzetünk, de ha abból indulunk ki, hogy Isten nem ad nagyobb megpróbáltatást, amit ne tudnánk elviselni, és, hogy Isten szolgáinak minden a javára válik, akkor igenis képesek lettünk volna követni azt a saját belső útmutatást, amit nekünk adott Isten abban a körülményben, amiben voltunk.
Ha őszintén gondolok vissza a gyerekkoromra, akkor már látom, hogy minden segítség ott volt és valóban tapasztaltam az angyalok segítségét (kivéve azoknál az eseteknél, amiket valami miatt el kellett szenvednem...)a saját "kishitű"-ségem miatt kerültem nehéz helyzetbe, mert jobban hittem annak, amit a szüleim mondtak nekem, ahelyett, hogy a saját belső hangomra hallgattam volna.
De hát ki róhatja ezt fel egy gyereknek?

Ennek fényében elvileg nem lett volna szükségünk egy kívülről jövő vallásos bölcselkedésre, de az kényelmesebb volt és vágyódtunk a társaság és az elfogadás iránt, amit nem kaptunk meg otthonról.
Ebből a szempontból fontos állomás volt a JT gyülekezet az életünkben.

De nehogy eszébe jusson bárkinek is magát vádolnia az elhanyagolt gyerekkoráért, ami, véleményem szerint, a legfőbb ok, amiért sokan JT-i lesznek. Ennek ugyanis éppen annyira nincs értelme, mintha mást vádolnánk!
Ezeket a dolgokat ugyanis csak utólag látja az ember, akkor még semmiképpen sem, és utólag is csak akkor, ha hajlandó nagyon mélyre lemenni ennek érdekében.

"Szerintem jehova tanúi betöltenek egy részt a vallási spalettán, ami bizonyos embereknek tud segiteni abban, hogy közeledjenek a valláshoz, és megismerjék a bibliát, illetve istent szolgáló személyiséget alakitsanak ki. De ezt olyan módon teszik, ami nem feltétlenül etikus."

Ebben a mondatban jól összefoglaltad a lényeget. Én abban az időben, amikor ismertél, semmit nem tudtam az unetikus eljárásokról, csak azt tudtam, hogy állandóan rosszul vagyok. Álmomban sem gondoltam volna, hogy a kettő összefügg, igaz nem is mertem volna ilyesmire gondolni!

Sokat segít, ha elfogadjuk életünk egyik állomásaként a JT gyülekezetet és ahelyett, hogy bánkódnánk a múlt tettei felett, inkább legyünk tudatában, hogy akkor az is jó volt valamire, mert ha teljes szívvel tettünk valamit, akkor azt értékelik fentről.
Aztán, hogy mi jó, meg mi nem jó azt ne mi döntsük már el, mert lehet, hogy egyszer meg fogunk lepődni azon, hogy pl Isten hogyan látja az emberek cselekedeit.

küzdős 2012.07.11. 17:08:37

@reboot: Kedves vagy, hogy időt szántál rám. Szánom bánom, de tényleg eléggé sok kérdés meg más egyéb szaporodott fel, ami miatt egy kicsit szüneteltem, de látom, hogy van élet a halál(om) után is. Most olvasok ezerrel, aztán megkísérlem a beilleszkedést.

küzdős 2012.07.11. 21:09:57

@sefatias: Természetesen ide. Kicsit kizökkentem, ezért óvatosan kell újra kezdeni. Vagy nem ezt kérdezted, hogy hova?
Remélem nem gond, hogy újra a te telkeden garázdálkodok?
Úgy látszik, nem ismerlek igazábol ezért ítéltelek meg elhamarkodottan.
Akkor próbáljuk meg vissza tekerni az idő kerekét és az utolsókat fogalmazzuk újra, sőt töröljük.
Hali

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.14. 23:26:49

P.P. vizsgáján Jézus elbukott volna...

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.14. 23:36:04

@sefatias: a 7. ponton vitán felül, a többiben vitathatóan, egyedül a 3.-on ment volna át csont nélkül

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.14. 23:38:22

@kváziasszonyok gyöngye: szerintem nem. Szerintem Jézus megfelelt volna mindegyiknek, bár popper legalább annyira keresztény, mint amennyire zsidó, hindu, vagy ateista

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.14. 23:43:20

jézus a 12-t maga választotta ki, nem? ő ment utánuk, nem a tanítványok jelentkeztek nála. a nagyobb tanítványi körben viszont nem volt szelektálás (4. pont)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.14. 23:45:35

@kváziasszonyok gyöngye: az igaz hogy ő választotta ki, de akkor ők már tanítványai voltak, és maguktól mentek Jézust hallgatni, majd kiválasztotta őket

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.14. 23:49:27

Máté
4,18

Jézus elhívja első tanítványait (Mk 1,16-20; Lk 5,1-11; Jn 1,35-51)

Amikor a Galileai-tenger partján járt, meglátott két testvért, Simont, akit Péternek hívtak, és testvérét, Andrást, amint hálójukat a tengerbe vetették, mivel halászok voltak.
4,19 Így szólt hozzájuk: "Jöjjetek utánam, és én emberhalászokká teszlek titeket."
4,20 Ők pedig azonnal otthagyták hálóikat, és követték őt.
4,21 Miután tovább ment onnan, meglátott két másik testvért, Jakabot, a Zebedeus fiát és testvérét, Jánost, amint a hajóban atyjukkal, Zebedeussal együtt rendezték hálóikat, és őket is elhívta.
4,22 Ők pedig azonnal otthagyták a hajót és atyjukat, és követték őt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.14. 23:56:06

@kváziasszonyok gyöngye: nézd meg lukácsnál is. ott láthatod, hogy péter már ismerte Jézust az elhívása előtt. A 4:38,39-ben meggyógyítja Péter anyósát, majd csak később az 5:10-ben hívja el. Jánosnál is azt olvasod, hogy keresztelő János volt az aki Jézushoz küldte a tanítványait, akik ezután már Jézust követték. tehát az elhívásuk előtt, már tudták, hogy miről van szó

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.15. 00:01:42

az, hogy találkozott már vele, ismerte vagy hogy hallott már róla, azért elég messze van attól, hogy tanítványnak jelentkezett nála. az meg elég egyértelmű itt, hogy Jézus kifejezetten felkéri őket, hogy kövessék.

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.15. 00:04:20

Jól van, legyen Lukács:
5,27

Jézus elhívja Lévit (Mt 9,9-13; Mk 2,13-17)

Ezután kiment, és meglátott egy Lévi nevű vámszedőt, aki a vámnál ült. Így szólt hozzá: "Kövess engem!"

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 00:05:51

@kváziasszonyok gyöngye: Az igazság az, hogy ebbe kár komolyabban belefolyni, mert biztos hogy nincs minden részlet benne a Bibliában. A lényeg, hogy Az apostolok nem akkor találkoztak először, vagy hallottak először Jézusról, hanem pontosan tudták mit vállalnak el. Popper Péter feltételei, amit egy másik könyvében még kiegészít kettővel, nem kell feltétlenül elfogadni. Bár rendkívül okos, széles látókörű ember, nem mondanám rá, hogy keresztény. Épp ezért nem is az ő szűrőjén keresztül kell nézni Jézust. Ez csak egy segítség abban, hogy az ember mire figyeljen, mikor vallások között válogat

kváziasszonyok gyöngye 2012.07.15. 00:09:52

"pontosan tudták mit vállalnak el" nem egyenlő azzal, hogy maguktól ajánlkoztak.
Szerintem P.P. - az ő terminusával - egy hamis guru. Az enyémmel meg néha hülyeségeket beszél :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 00:11:21

@kváziasszonyok gyöngye: :) az ennyémmel is. de sajnos egyetlen élő embert sem ismerek, aki néha nem beszél hülyeségeket

2012.07.15. 08:44:58

@sefatias: Valóban, ebbe Pál apostol is belebukna.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.15. 08:50:31

@ex.hmcs-s: Szerintem Jézus simán venné őket, de Pál sem bukna meg. esetleg egyen. De nem is ez a lényeg. Ez a post nem keresztény értékrendeken nyugszik, hanem a mai józanságon. Abban segít, hogy óvatosan válasszunk magunknak szellemi vezetőt, mert a legtöbb csak kihasznál

Ezékiel1 (törölt) 2012.07.28. 22:09:54

1. Régen a prozeliták? Vagy, Afrikában teljesen más a kultúra, jó páran mégis áttérnek és keresztények lesznek. Ezzel felvállalnak egy teljesen más életfelfogást, ami után nem élhetnek az addigiak szerint.
2. Hogy gőgössé válik valaki az természetesen rossz. Önmagában is.
De, egyértelmű, hogy minden vallás nem elfogadható Istennek. Teremtőként egyedül ő döntheti el, miként imádjuk Őt. Ha ragaszkodunk ehhez, az a szuverenitásának az elfogadása, a hívő lojalitásának kifejeződése. Igen, létezik helyes és helytelen út.
3. Ez rendben van. A hangsúly a 'jelentős' szón van.
4. Ez tuti! Lásd katolikusok. Oda mindenki mehet válogatás nélkül.
5. A katolikusok ezzel dupláznak.
6. A kétely, Sátán egyik fegyvere. Ez nem jó szó. A fenntartással fogadás, az igen, amíg meg nem győződik az ember hiteles forrásból, hogy az igazságot hallja.
7.Jézus, és az általa kiküldött tanítványok hamis guruk lennének? Nem hinném.
Jelenleg ennyire tellett.

Mark Tailor 2012.07.29. 10:38:17

@szehenza:

Vagy te csak ezt akarod belelátni......

Mi van, ha Popper Péter látja rosszul ?

Lásd 1. pont.

Az Újszöv vajon nem azt mondja, hogy távoldjunk el az "eredeti kultúrától" és más szellemiség szerint éljünk, gondolkodjunk, cselekedjünk ?

Sajnos ti is beleestetek a csapdába, és elvetettétek a helyes utat az ilyen "bölcsességek" miatt......

Mark Tailor 2012.07.29. 11:11:56

És Popper Péter érvelése is hamis, ugyanis nagyon emberi filozófia, több helyen ellenkezik a Szentírással. Már ha nektek többet a jelent a Szentírás Popper Péter bölcsességeinél.

Mark Tailor 2012.07.29. 11:16:30

@szehenza:

az 5.6.7 mintha ismerős lenne:( persze a többi is, de ezt szerintem a tanúkról írta..

Szerinted pl a kétely támasztása keresztényi szellemiséget takar ? Jézus pl. mondta valaha a tanítványainak, hogy nyugodtan kétkedjenek csak az ő messiási voltában ,és ezzel nyugodtan humorizálhatnak is ?

Mark Tailor 2012.07.29. 11:21:42

@etivi:

Jól látod. Bárcsak sokan látnának így ezen a blogon.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 20:31:40

@etivi: semmi gond ezekkel, amiket leírtál, csak pl a prozeliták, hogy jönnek ide?@Mark Tailor: te olvastad egyáltalán amit helyeseltél?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.30. 20:34:11

@Mark Tailor: te tényleg nem olvasod el azt amire válaszolsz. Ki mondta hogy popper péter gondolatai mérvadóak. Nézz már körül a kommentek között, aztán úgy írogass. De addig amig erre nem vagy képes, addig lécci hanyagold a blogomat. Értelmetlen csapkodó kommentekre itt semmi szükség!!

mimun 2013.01.30. 15:11:48

@sefatias: A harmas pontban leirtakhoz csak annyit szolnek, hogy attol, hogy valaki
Jehova tanuja lesz, meg nem lesz tokeletes ember, eppugy vetkezhet, mint barki mas, es valamilyen szinten ez normalis is. Amiket felsoroltal, mind jelen vannak a mi gyulekezetunkben is, mert azt gondolom, a vilagi emberek kozt elni az igazi proba, lehetetlen tokeletesen feddhetetlennek maradni, es igy akar mindenkit ki lehetne kozositeni valamiert.
süti beállítások módosítása