"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

A saját utam 2. rész

2012/05/18. - írta: sefatias

Késő este volt. Már lefeküdtünk. Már kishiján aludtam, amikor csörgött a telefonom, és egy véntársam hívott, hogy sürgősen beszélnie kell velem, és azonnal jön hozzám. Én voltam az elnöklő és már napok óta nagyon beteg voltam, ami miatt nem voltam összejövetelen. Így hát arra gondoltam, hogy történt valami, ami nem tűr halasztást. Néhány perc múlva meg is érkezett két vén. Én pizsamában, és fürdőköpenyben vártam őket. Leültünk, és egyszer csak elkezdtek faggatni. Nem akarok valamit bevallani? Hát első meglepetésemben azt se tudtam hová legyek, de nem akartam. Nem volt tudomásom arról, hogy bűnt követtem volna el. Hát ennyiben maradtunk. Nem tudtam mit akarnak, de rövid idő után elmentek. Én, ha zaklatottan is, de elaludtam. Másnap még sokat gondolkodtam ezen, de aztán túltettem magam rajta. Aznap estére már semmi bajom nem volt. A betegségem is enyhült. Aztán a következő este megint csörög a telefon. Szintén késő este, már lefekvés után. Megint jönnének. Jó gyertek. Meglepetésemre akkor már három vén jött. És megint azt kérdezték, hogy nincs e valami bevallani valóm. Még mindig nem volt. Nem mondták meg hogy mire gondoltak, azt szerették volna, ha én vallom be. De én meg sajnos nem tudtam, hogy miről van szó. Nagyon zaklatott lettem. Mivel nem mondtak semmi, ezért nem is tudtam, hogy mi a baj. Visszahívtam telefonon az egyik vént, hogy végül is mi a baj, de azt válaszolta, hogy nem mondhatja meg. Ez furcsa volt. Pont nekem nem mondhatja meg? Hát nem én vagyok az érintett?

Hát nem sokat aludtam. Másnap felhívtam megint és kértem, hogy azonnal üljön össze a testület, mert tudni szeretném, hogy ez most mi volt, és beszéljük meg. Sikerült is aznap estére összehozni. Elég súlyos váddal illettek. Elmondásuk szerint, olyannal, ami bírói bizottság létrehozását tenné szükségessé. De hogy mivel, azt még mindig nem mondták meg. Lényeg, hogy mivel nagyon szeretnek, és tudják, hogy rengeteget tettem az igazságért, és a gyülekezetért, ezért szándékosan figyelmen kívül hagyják a teokratikus szabályozást, és nem hoznak létre bírói bizottságot. Ezt csak az én érdekemben teszik, mivel ha mégis bíróira kerülne sor, akkor a körzet más gyülekezeteiből kellene véneket hívni, és nem akarnak kitenni ekkora szégyennek. Azt mondták, hogy mivel nem vallottam be a bűnömet, tehát nem vagyok bűnbánó, ezért a vége egy ilyen bíróinak az én kiközösítésem lenne. De ők vannak olyan kedvesek, és kivételt tesznek velem, hogy nehogy ki legyek közösítve. De hogy melyik kiközösítésre méltó bűnt követtem el, azt még mindig nem mondták meg. Leváltottak. Ebben semmi különös nem volt számomra. A társulat, és a vének mércéjéhez képest sosem voltam igazán jó felvigyázó. Liberális gondolkodású, szabad ember voltam mindig, aki ahol csak tudta kikerülte a szabályokat. Azt kell mondjam, hogy az amivel aztán mégis megvádoltak, az tényleg olyan dolog volt, ami megért egy négyszemközti tanácsot, sőt akár egy több szemköztit. De bűnt nem követtem el. Semmi olyat nem tettem, ami bárhol szerepelne a Bibliában, hogy az ilyenek nem öröklik Isten országát. Hiába kérdeztem, nem mondták meg, hogy pontosan milyen bűnnel vádolnak.

Ezután én nem, ágáltam a leváltás ellen. Olyan közeget hoztak létre, amelyben képtelen lettem volna tovább szolgálni vénként. Igazságtalannak, és irás ellenesnek tartottam az eljárást. Hogy az volt, az később még kiderül. Tehát kiközösítésre méltó bűnnel vádoltak. Ennek ellenére a következő összejövetelen, még megtarthattam a programomat, amit nem tarthattam volna meg, ha valóban bűnt követtem volna el. A következő szolgálati összejövetelen már bejelentették, hogy nem vagyok vén, annak ellenére, hogy nem jött még meg a visszaigazolás. Ez súlyos hiba volt, mert a társulat nem tartotta az indokot megfelelőnek a leváltásomra. Ez a visszaigazolásból derült ki. Azt válaszolták, hogy mivel nemsokára jön a köf. a gyülekezetbe, majd az ő jelenlétében vizsgálják meg az esetemet. De mivel már bejelentették a leváltásomat, a vének kényelmetlen helyzetbe kerültek, amit csak egyféleképp tudtak orvosolni. A bejelentett döntésüket érvényben kell hagyni. Mivel a körzetfelvigyázó,és a vének is súlyos hibát követtek el, ezért mindannyiuknak az volt az érdeke, hogy az ügyem ne kerüljön magasabb szintre. Persze én ezt nem tudtam. Az egyik vén, aki végig mellettem volt és akit pont ezért kihagytak az ügyből, tudósított róla később.

Ezt az egészet nem értettem. Teljesen összezavarodtam. Ha hibát is követtem el, nem ekkorát! Eszemben sem volt olyat tenni, amivel elveszíthetném a kiváltságaimat (elég sok volt) De még mindig nem tudtam, hogy melyik volt az a bűn, ami miatt ki lehetett volna engem közösíteni. De hát úgy gondoltam, hogy megpróbálom minél hamarabb visszakapni a kiváltságaimat. Úgy döntöttem, hogy ebben a megalázott helyzetemben is megpróbálok példát mutatni, méltósággal viselni, és továbbra is a szellemiekre helyezni a hangsúlyt. Ezért be szerettem volna iratkozni a teokratikus iskolába. Néhány nap múlva kiderült, hogy nem vagyok rá méltó. Korlátozásaim lettek. Nem értettem. Ha nem volt bírói, akkor hogyan kaptam feddést? Ha meg nem kaptam, csak képesítési hiányosságok miatt váltottak le, akkor meg miért kapok korlátozásokat? Odamentem az egyik vénhez, aki évekig a legjobb barátom volt, és megkértem, hogy most már mondja el, hogy pontosan milyen bűnt követtem el! A válasza a következőképpen hangzott: Az a bűn, amit elkövettem, az egyedül csak az ’ügyeljetek’ könyvben szerepel, és mivel már nem vagyok vén, ezért nem mutathatja meg nekem. De higgyem el, hogy van ilyen. Hát ettől a választól majd hanyatt vágtam magam. Nem mondhatják meg, hogy mivel vádolnak, de higgyem el, hogy igazságosak voltak!

Néhány hét múlva jött a körzetfelvigyázó. Az összejövetel után félrehívott, és kedvesen kifejezte, sajnálatát, hogy egy ekkora példa, egy ilyen ember, mint én, elkövetett egy ilyen bűnt. Ekkor a köf pontosan meghatározta, azt a bűnt, amivel vádolva lettem. Házasságtörés. Kb egy hónap kellett a leváltásom után, hogy megtudtam, melyik az a bűn. És tényleg. Azok, akik ezt a bűnt elkövetik, azok valóban nem öröklik Isten országát. Az ilyenek miatt tényleg bírói bizottságnak kell összeülnie, hogy megvizsgálják, hogy maradhat-e a gyülekezetben, vagy pedig ki kell közösíteni. A probléma már csak az volt, hogy én azt a bűnt nem követtem el, és nem is akartam soha. Érdekes volt látni a köf arcát. Akkor szembesült azzal, hogy az a vád amivel megvádoltak nála, az nem is igaz. Gondolom egyből érezte, hogy súlyos hibát követett el. Ezt abból is gondolom, hogy bármikor beszéltem erről az ügyről vele, mindig zavartak próbálta elkerülni az egyenes válaszokat. Később összeraktam a képet. Az történt, hogy a vének valamiből azt gondolták, hogy paráznaságot követtem el. De ahelyett, hogy ezt megkérdezték volna tőlem, inkább felmentek Pestre és bemószeroltak a körzetfelvigyázónál. A köf. a tőlük kapott hamis információra alapozva meghozta az ítéletet, amit ők hazaérve szerettek volna foganatosítani. A baj az volt, hogy mikor engem kérdeztek ki, akkor nem vallottam be. Persze nem is tudtam volna bevallani,mert nem követtem el, ők pedig nem mondták, meg, hogy mivel vádolnak, így védekezni sem tudtam,mert nem tudtam mi ellen. Bizonyíték meg nem volt. A körzetfelvigyázó és a vének azelőtt hozták meg az ítéletet,mielőtt az ügyet kivizsgálták volna. Mikor pedig kiderült, hogy a vádjuk nem áll meg,minden módon azon igyekeztek, hogy a hibájuk ne kerüljön napvilágra. Ezért a vádat nem vonták vissza, csupán szabálytalanságokkal mégis végigvitték az ügyet.

Összeomlottam. Igazságtalanság történt. Az egész eljárás igazságtalan volt. A vének igazságtalanul, kegyetlenül, és átgondolatlanul kezelték az ügyemet. Később az egyik vén beismerte nekem négyszemközt, hogy a másik két vén befolyása miatt döntött ellenem, és bocsánatot kért. A másik vént, aki egy éven át kínzott, azt később leváltották a velem való bánásmódja miatt. Súlyos depresszióba süllyedtem. Rengeteget sírtam. Nem értettem, hogy mindez hogyan történhetett meg. Mivel 8-10 éves korom óta gyakran gondoltam öngyilkosságra, ezért ez a megoldás elég kézenfekvőnek tűnt megint. Hozzá tenném apai nagyapám, az apám, és az egyik apai nagybátyám szintén önkezével vetett véget az életének. Tehát ez nálam már szinte természetes. Így hát a kötelet betettem a csomagtartóba, és arra gondoltam, hogy majd egy megfelelő helyen megoldom a gondjaimat. Két olyan tényező volt csak, ami miatt végül is nem tettem meg. Az egyik a kisfiam, a másik, pedig az hogy mivel a városban mindenki tudta ki vagyok, nem akartam szégyent hozni Istenre egy ilyen tettel. Így hát másik megoldás után néztem. Mivel már korábban kezeltek rákkal, elkezdtem imádkozni Istenhez, hogy ha nem akarja, hogy szégyent hozzak a nevére az öngyilkosságommal, akkor csináljon valamit, hogy ismét rákos legyek, és abban haljak meg. És láss csodát. Kb. félévnyi imádkozás után, az orvosok áttétet fedeztek fel a hasamban. Megint rákos lettem. Persze az a hatalmas stressz amit átéltem, biztos sokat segített a kialakulásában. De én nagyon örültem. A depresszióm egyik pillanatról a másikra elmúlt, és a gyógyszereket sem kellett már szednem. Boldogan vártam a sorsomat. De ezek az orvosok meggyógyítottak. Azóta is élek. Erre a rossz hírre a depresszióm azonnal visszajött.

Nem sokkal a kezelések után, az új köf, és az a vén, aki korábban bocsánatot kért, eljöttek hozzám egy pásztorira. Ez a beszélgetés arról szólt,hogy a leváltásom valóban igazságtalan volt, és hogy semmi akadálya annak, hogy újra vén legyek. A körzetfelvigyázó (Cs.Cs) segíteni akart megértenem, hogy a jövőben, hogyan tudom majd felhasználni az engem ért igazságtalanságban szerzett tapasztalataimat. Arra kértek, hogy ne foglalkozzak a múlttal és az ellenem elkövetett hibákkal, hanem alázatosan törekedjek arra, hogy újra vén legyek, és így egy idő múlva feledésbe merüljön az egész ügy. Hát köszöntem szépen. Szóval akkor mégiscsak igazságtalanság volt? És az, amit átéltem? Az a szenvedés csak smafu? Nincs más hátra, mint hogy újból legyek vén, és minden rendben lesz? Nem kell más csak törekedni? Semmi hivatalos bocsánat kérés. Semmi felelősségre vonás a rosszindulatú gonosz vének számára. Az üzenet ez volt: Mi elrontottuk, te hozd helyre.

Ekkor döntöttem úgy, hogy nekem ennyi elég volt, és elhagyom a szervezetet. Nem biztos, hogy a leghelyesebb módját választottam. De számomra ez volt a legjobb. Elhagytam mindent, és mindenkit, aki, és ami a káromat okozta. Kiközösítettek, aztán elváltam. A kiközösítésemkor, mintha egy nagy tehertől szabadultam volna meg. Elmúlt a depresszióm. De ez a két, két és fél év nem múlt el nyomtalanul. Bár az életem nyugodtabbá vált, a sok szenvedés, stressz rányomta a bélyegét a szervezetemre. Tavaly szeptemberben minden fizikai ok nélkül összeomlott a keringésem. Hajnalban rohammentővel szállítottak kórházba. Lebénult a fél oldalam, hánytam. Azt hittem meg fogok halni. Az orvosok is azt hihették, mert nagy sürgésforgás volt körülöttem. De rendbe jöttem. Neurológia, aztán pszichiátria. Egy marék gyógyszert kell szednem minden nap. Hogy miért írom le mindezt? Mert a napokban megint összeomlott a keringésem. Megint mentő, megint kórház. De most nem volt olyan súlyos. Már itthon vagyok, és rettegek attól, hogy mikor jön a következő roham. Ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki ehhez hozzásegített.

Címkék: életem
49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr204523978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reboot (törölt) 2012.05.18. 12:03:11

nagyon sajnálom, hogy megint volt egy rohamod

az élettapasztalatodat már megbeszéltük korábban, reméltem, hogy nem lesz több gond

én nem értek ezekhez a dolgokhoz, de talán az jó jel, hogy most kevésbé volt súlyos a roham (?)

rettegsz? hát azt hiszem én is rettegnék... lélekben veled vagyok testvérem :) minden este imádkozni fogok érted, hogy nyugalmad legyen, sőt, most is ezt teszem... gondolom ezt a többiek is meg fogják tenni

sok szép dolog van még előtted, ott a gyerkőc, lassan jönnek a tinédzser kori 'problémák', és hát pedzegettél valamit egy jövendőbeliről, meg itt ez a jó kis blog is :)

csak remélni tudom, hogy azok, akik így elbántak veled, egyszer rájönnek, hogy mekkora bűnt követtek el ellened és isten ellen

ilyenkor mindig azt gondolom, hogy az isten verné meg ezeket az idiótákat, a szervezet kitalálóival együtt... aztán lehiggadok, mert tudom jézus urunk azt mondta, hagyjuk ezeket a dolgokat arra, aki igazságosan fog ítélni, majd ő megfizet, ha kell

tényleg nem értek ezekhez a dolgokhoz, de esetleg egy lélekbúvár doki tud segíteni a felépülésben

nina:) 2012.05.18. 12:59:54

Kedves Sefa!

Nagyon sajnálom ami történt veled.Kimutatták a keresztényi szeretetüket.Próbálj megnyugodni mert most az a fontos .Mikor én daganatos beteg lettem ,és műtétre mentem akkor dolgozott egy testvér velük aki nem a családhoz tartozott és a felesége könnyes szemmel mondta hogy rajtam röhögtek meg a férjemen hogy milyen rossz lesz neki mert nem lesz mit fognia.Gondolhatod mit éreztem és a férjem is.Tudom hogy ez nem vígasztal most téged ,és az is lehet hogy most sokan újból nevetnek ,de azt tudom csak mondani hogy ennél nagyobb örömük ne legyen az életben.Megaláztak női mivoltomba,nagyon jó érzés volt mondhatom.

Igaz a mondás hogy az ember világiaktól nem kap annyi bántást mint a hittestvéreitől.Csak tudnám miért?

Gyógyulj meg! Istennek terve van veled,és sok embernek szüksége van rád hogy olvasni tudjanak téged!

nina:) 2012.05.18. 13:39:33

Még csak azt szeretném mondani hogy a világi bíróságokon a legaljasabb,legutolsó bűnözőnek is megmondják hogy mivel vádolják!!!!! És van védője!
Jehova Tanuinál mi van? megvédheted magad?
Esélyed sincs rá.Viheted az ügyedet az egész gyülekezet elé(nem három vén elé)?
Mert ha majd így lenne ,akkor biztos meggondolnák hogy elintézzenek -e valakit vagy sem!

reboot (törölt) 2012.05.18. 13:55:47

@nina:):

jó dolgot feszegetsz :)

volt aki ezt felismerte, és:

[1] tanúkat kért maga mellé, hogy legyen aki tanúskodik mellette

[2] tanúkat kért, hogy legyen fültanúja a vének és a közötte zajló beszélgetésnek

[3] diktafonnal rögzíteni akarta a beszélgetést

[4] kiérte egy korábbi vén véleményét, hogy készítse fel őt a bíróira, hogy mit, hogyan kell mondani, hogy ne babráljanak ki vele annyira

végeredmény:

[1] elvileg ez megoldható, de senki sem vállalta, félt attól, hogy megüti a bokáját...

[2] erre nincs lehetőség, a tanúkat jól elzavarták, majd felhívták a figyelmét arra, ha ennyire nem bízik a vénekbe, akkor tőlük semmi jóra ne számítson...

[3] tilos! a reakció az előzőhöz volt hasonló

[4] a korábbi vént is jól leszidták, hogy mit képzel magáról, hogy felkészíti a tárgyalásra a vádlottat...

--

jt nincs védő ügyvéd :)

--

ha valakinek gázos ügyei vannak a vénekkel, javaslom a telefonbeszélgetés, vagy akár a bírói tárgyalás felvételét telefonnal, diktafonnal

nem kell előre szólni, úgyse engednék

egy esetleges perben szakértők meg tudják állapítani, hogy a felvétel eredeti, módosítatlan verzió

de a legdurvább az, ha felhívod valamelyik barátod, rokonod és a hívást bekapcsolva hagyod, ugyanis a mobilszolgáltató rögzíti az elhangzottakat, és bírósági végzésre kiadják a hívás hangfelvételét, az pedig gyanú felett álló lesz, főleg, ha pluszba rögzíted egy diktafonnal is !!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 15:02:31

hát elolvastam az irásomat megint. van némi fogalmazási hiba. ezekért bocs. Ezt első indulatból írtam.

Trifena 2012.05.18. 15:05:20

@sefatias: most így elolvasva is felkavart a dolog. bár átélni még rosszabb volt. nem volt könnyű ez a két év. :( de bízzunk benne hogy nem lesz több pánik rohamod.

zsuzsi31 2012.05.18. 15:15:13

@Trifena: Remélem nem lesz több roham, nagyon rossz olvasni ezeket a sorokat, embertelen bánásmód. Megrendít, hogy embereket tesznek tönkre. örülök, hogy nem ölted meg magadat. Az én szememet te és a hozzád hasonlóak nyitották fel. Sokáig szeretném még olvasni az írásaid.

zsuzsi31 2012.05.18. 15:16:36

Ezt persze Sefatiasnak szántam bocs. Trifena.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 15:17:05

@zsuzsi31: hát téma van bőven. én se gondoltam volna hogy ilyen termékeny leszek. de hát gondolom azért csökkenni fog. Mindenesetre nagyon élvezem ezt a blogozást.

kingdom (törölt) · http://kingdome.blog.hu/ 2012.05.18. 15:19:14

(Zsoltárok 18:27-41) . . .Mert az elnyomott népet te megmented, De a gőgös szemeket megalázod. 28 Bizony te gyújtod meg lámpásomat, ó, Jehova, Istenem teszi világossá sötétségemet. 29 Mert veled a rablók csapatának is nekironthatok, És Istenemmel a falat is megmászhatom. 30 Az igaz Isten útja tökéletes, Jehova beszéde színtiszta. Pajzs ő mindazoknak, akik nála keresnek menedéket. 31 Mert kicsoda Isten Jehován kívül? Kicsoda kőszikla Istenünkön kívül? 32 Az igaz Isten szorosan felövez életerővel, Ő tökéletessé teszi utamat, 33 Olyanná teszi lábamat, mint a szarvasünőké; Segít, hogy magas helyeken álljak. 34 Kezemet harcra tanítja, Rézíjat hajlítanak karjaim. 35 Megmentő pajzsodat adod nekem, Jobb kezed fenntart, És a te alázatosságod tesz naggyá engem. 36 Tágas tért adsz lépteimnek alattam, Nem inognak meg bokáim. 37 Üldözni fogom ellenségeimet, és utolérem őket; Nem térek vissza addig, míg meg nem semmisülnek. 38 Darabokra zúzom őket, úgy, hogy fel nem kelhetnek; Lábam alatt esnek el. 39 Életerővel övezel fel a harcra, Elbuktatod alattam a rám támadókat. 40 Ellenségeim nyakszirtjét adod nekem, És ádáz gyűlölőimet elhallgattatom. 41 Segítségért kiáltanak, de nincs megmentő, Jehovához, de ő nem felel nekik."
Akkor írta Dávid ezeket a sorokat amikor Jehova megszabadította Saultól aki igazságtalanul üldözte és az életére tört...Hiszem,hogy Jehova kedvesebb irgalmasabb mint azok akiknek ezt tisztük lenne kimutatni olykor!!...érzem fájdalmadat...kitartás....
-a borúfelhő mögött mindig ott ragyog a nap; a maga teljes hevével elsöprő erejével....nem láthatod...;DE TUDD hogy OTT VAN !!!!!

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.18. 16:26:01

Kedves Sefa!

Ahogy tudod, elég sok dologban közösek a tapasztalataink. Én magam is súlyos nyavalyákat szedtem össze a gyülekezeti bánásmód miatt (igaz, nálam azért legalább kiegyenlítődött, mert a sokkhatás meg is gyógyított egy betegségemből...ami újabb sokk hatást okozott....).
Na de nem panaszkodni akarok.

A történeted nagyon megrázó, az eleje olyan "inkviziciós" stílusú. Engem is úgy vádoltak hitehagyással, hogy azt sem tudtam mit tanítanak a hitehagyottak.
Én magam is meg akartam helni, egyedül az tartott vissza, hogy nem akartam szégyent hozni Istenre. Aztán ez egy ébresztő is volt, hiszen azon kezdtem el gondolkodni, hogy vajon az örök élethez vezető út öngyilkossági gondolatokkal van kikövezve?

Remélem, mostmár nem imádkozol betegségekért, mert ott van neked a kisfiad is. Lassan, lassan a múlton való rágódással is felhagysz majd és meglátod, hogy nem véletlenül maradtál életben és nem véletlenül mentél keresztül azokon az igazságtalanságokon, mert Isten talán más területen szeretne felhasználni.
Sokat számít neked is meg másoknak is, ha kiírod magadból ezeket a tapasztalatokat.

Örülök, hogy megosztottad őket velünk és vigyázz magadra és a kisfiadra!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 16:31:04

@karalabe4: Minden rendben van. csak most ez a rohammentős dolog előhozta bennem ezt a sztorit, amit amúgy nem szerettem volna közkinccsé tenni.Nagyon megijedtem . Szeptemberben azt mondták, hogy a következőnél már végem lesz, de szerencsére úgy néz ki, hogy csak pszichésen vannak gondjaim. Van aki vigasztaljon, és segítsen. És már a kiközösítésem óta nincsenek suicid gondolataim. esetleg akkor, ha vmi oknál fogva kapcsolatba kerülök szeretett testvéreimmel

cyrrus 2012.05.18. 16:33:43

Huh, hat ez durva.
Durva h egy szervezet idegileg összerombolhat barkit, belegazolhat az ember lelkivilagaba es ezt meg "törvenyes" keretek között teszi. Egyszerüen megrazo.
Ez a modern kori inkvizicio.

Gondolj a hozzadtartozokra, akiknek fontos h elj! meg a blogolvasokra :), akiknek fontos a szemelyes tapasztalataid!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 16:37:18

@karalabe4: @cyrrus: :) nekem inkább az ÁVH jutott eszembe akkor

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.05.18. 16:41:14

@sefatias:
A pszichés probléma JT-i esetében mesterségesen generált az elvárhatatlan követelmények és hülyeségek lenyelése által. Mármint ha valaki mindenáron "ki akar tartani", akkor kénytelen ezeket lenyelni, mert nincs más mód, hogy rendezze a nézeteltéréseit vagy az őt ért sérelmet.

(Jelzem, ha valakinek másfajta tapasztalata van, akkor írja le, mert ilyenről nem tudok ezért írok ilyen általánosítva...)

A test pedig egyszerűen csak visszatükrözi azt, ami a lélekben lejátszódik. (ezekről majd még írok a blogomban, hogy hogyan lehet ezeket kiebrudálni vagy legalább minimálisra csökkenteni az életünkben)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 17:33:26

"Azt kell mondjam, hogy az amivel megvádoltak, az tényleg olyan dolog volt, ami megért egy négyszemközti tanácsot, sőt akár egy többszemköztit."

Ezt a mondatot meg kell magyaráznom. Szóval tényleg volt egy olyan dolgom, amiben nyugodtan adhattak volna tanácsot. De ők valamiért abban a hiszemben voltak, hogy én elkövettem egy súlyos bűnt, amit le akarok tagadni. És a tagadásomat, keményszívűségnek vélhették, egy nem bűnbánó vétkes bűntagadásának. Az eszükbe sem jutott, hogy esetleg tényleg nem követtem el semmit

karecsi 2012.05.18. 18:40:52

Ha csüggedt vagy

JSir 3,19 Gondolj nyomorúságomra és hontalanságomra, az ürömre és a méregre!
JSir 3,20 Mindig erre gondol, és elcsügged a lelkem.
JSir 3,21 De ha újra meggondolom, reménykedni kezdek:
JSir 3,22 Szeret az ÚR, azért nincs még végünk, mert nem fogyott el irgalma:
JSir 3,23 minden reggel megújul. Nagy a te hűséged!
JSir 3,24 Az ÚR az én osztályrészem - mondom magamban -, ezért benne bízom.
JSir 3,25 Jó az ÚR a benne reménykedőkhöz, a hozzá folyamodókhoz.
JSir 3,26 Jó csendben várni az ÚR szabadítására.
Ézs 41,10 Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.
Ézs 57,15 Ezt mondja a magasztos, a felséges, aki örök hajlékában lakik, szent az ő neve: Magasságban és szentségben lakom, de a megtörttel és alázatos lelkűvel is. Felüdítem az alázatosak lelkét, felüdítem a megtörtek szívét.
Róm 8,31 Mit mondjunk tehát erre? Ha Isten velünk, ki lehet ellenünk?
Róm 8,32 Aki tulajdon Fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?
Róm 8,33 Ki vádolná Isten választottait? Isten, aki megigazít.
Róm 8,34 Ki ítélne kárhozatra? A meghalt, sőt feltámadt Jézus Krisztus, aki az Isten jobbján van, és esedezik is értünk?
Róm 8,35 Ki választana el minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver?
Róm 8,36 Hiszen meg van írva: "Teérted gyilkolnak minket nap mint nap, annyira becsülnek, mint vágójuhokat."
Róm 8,37 De mindezekkel szemben diadalmaskodunk az által, aki szeret minket.
Róm 8,38 Mert meg vagyok győződve, hogy sem halál, sem élet, sem angyalok, sem fejedelmek, sem jelenvalók, sem eljövendők, sem hatalmak,
Róm 8,39 sem magasság, sem mélység, sem semmiféle más teremtmény nem választhat el minket az Isten szeretetétől, amely megjelent Jézus Krisztusban, a mi Urunkban.
Ef 3,16 adja meg nektek dicsőségének gazdagsága szerint, hogy hatalmasan megerősödjék bennetek a belső ember az ő Lelke által;
Ef 3,17 hogy a Krisztus lakjék szívetekben a hit által, a szeretetben meggyökerezve és megalapozva
Ef 3,18 képesek legyetek felfogni minden szenttel együtt: mi a szélesség és hosszúság, magasság és mélység;
Ef 3,19 és így megismerjétek Krisztusnak minden ismeretet meghaladó szeretetét, hogy teljességre jussatok, az Isten mindent átfogó teljességéig.
Ef 3,20 Aki pedig mindent megtehet sokkal bőségesebben, mint ahogy mi kérjük vagy gondoljuk, a bennünk munkálkodó erő szerint:
Ef 3,21 azé a dicsőség az egyházban Krisztus Jézus által nemzedékről nemzedékre, örökkön-örökké. Ámen.
2Thessz 2,16 Maga pedig a mi Urunk Jézus Krisztus és az Isten, a mi Atyánk, aki szeretett minket, és kegyelméből örök vigasztalással és jó reménységgel ajándékozott meg,
2Thessz 2,17 vigasztalja meg a ti szíveteket, és erősítsen meg titeket minden jó cselekedetben és beszédben.

Keresztény honlap

küzdő 2012.05.18. 19:52:05

Később még részletesen leírom az én ügyemet, de amikor olvastam az írásodat, azt hittem, hogy már leírtam, de nem emlékszem rá!? Hihetetlen, hogyan hasonlíthatnak ennyire az eljárás módok, pontról pontra ennyi esetben. Talán a shekina(JT szerint az Isten szelleme, ami a frigyláda feletti fény,ténylegesen egy démon neve!) dolgozik minden dologban, mert ekkora összhang semmi jóban nincs, csak a szemét dolgokban. Még várok egy darabig, nem akarok egyértelművé lenni ezen oldalakat olvasgató véneink részére, akik elismerik kérdéseikkel, hogy nyomon vannak, nyomoznak, hol tudnának elkapni. (Igazi pásztori munka, hogy lehetne kinyírni!)
El jön az idő, amikor én is leírom, mi is lett egy elnöklővel és még számtalan más kiváltságnak örvendő vénből, aki több évtizednyi multtal látja azt, hogy honnan is indult és hová érkezett.
Szeretlek,anélkül, hogy ismernélek, mert benned magam látom. Remélem, hogy közelebb is kerülhetünk valahogyan egymáshoz.
Kitartást és jó egészséget kívánok!
Ne menj tönkre érdemtelen, buta, irányított emberek miatt!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.18. 19:59:43

@küzdő: már rendben vagyok. Egyenlőre semmi bajom. csak ez a szerdai roham. ez kihozta belőlem ezt a sztorit. Nagyon megijedtem. Sajnos azokat az érzelmi traumákat, ami a bensőmet érte az elmúlt három évben, nem lehet semmissé tenni. Ezek hatásai maguktól törnek felszínre. Sajnos ezeket a rohamokat egyenlőre nem tudom irányítani, de hát előbb utóbb csak enyhülni fog.

szehenza 2012.05.18. 20:46:56

nagyon sajnálom én is, az ember el sem hinné, hogy ez igaz...persze, csak a szemét világiak rágalmazzák szegény tanúkat...aha.
Nekem is volt kicsit hasonló tapasztalatom.Mikor a lányomat megvádolta valaki, hogy füvezik(persze nem volt igaz) de nem mondták meg ki volt, akárhogy kértük.pedig szerettük volna tudni ki a rágalmazó

szehenza 2012.05.18. 20:48:42

talán megkönnyebbülsz, hogy kiírtad magadból!

váró 2012.05.18. 23:09:08

Kedves Sefatias!

Ne hagyd magad. Van Aki lát mindent, és van Valaki aki szeret és elfogad tégedet. Krisztus az életét adta érted, nagyon drágán fizetett teérted.
Mindaz amin keresztül kelett hogy menjél, nem hiába volt.
Az Isten használ téged, fontos az amit csinálsz.
És a kisfiadnak is kelessz. Nekem is kb. akkora fiam van mint neked, és tudom hogy mennyit jelent neki az apa.
Nem ismerlek személyesen, de az imáimban leszel, az Isten majd tudja kire gondolok ha Sefatiást mondok.

Virago_1000 2012.05.19. 01:18:45

@reboot: Arrol nem is beszelve, hogy az izraelitak idejeben - amire gyakran hivatkoznak - a biroi ugyeket a varoskapukban targyaltak meg, hogy minden jarokelo tanuja lehessen!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.19. 07:23:48

Elég nehéz időszak volt ez. Azért nem voltam teljesen egyedül. És most már vége, köszönöm a vigasztalásokat, többet kaptam viszonylag idegen emberektől, mint korábban a barátaimtól, és a testvéreimtől.

reboot (törölt) 2012.05.19. 10:46:23

@Virago_1000:

Milyen igaz... Miért nem veszik figyelembe az ókori példát?

Virago_1000 2012.05.19. 12:39:06

@sefatias: bajban derul ki, hogy ki az igazi barat.

csutika77 2012.05.20. 06:49:22

@sefatias: Hát elolvasni is szörnyű,amin keresztül mentél,jobbulást kivánok.
A lelki betegségtől nincs nagyobb betegség,sajnos én is átéltem már lelki szülési fájdalmat,ami százszor rosszabb,mint a fizikai,én csak ehhez hasonlitanám.
De te nem játszol közre magadnak?A másik oldalon nagyon szépen kivesézte névtelenül.Nem lehet két úton járni,kétfelé mutatni,mert az előbb utóbb fizikailag is lelkileg is totálra vág.
A fogalmazásod egyszerű,érthető, tartalmas,nyugodtan ird ki magadból a problémáidat,ezzel sok más embernek is segitel.Szia.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.05.20. 06:56:54

@csutika77: Nem járok kétfelé. Annak hogy rendszeresen látogatom az összejöveteleket, teljesen más oka van, amit nem szeretnék itt leírni, de ahogy ott leírtam vannak magasabb érdekek, amiket figyelembe kell vennem. Már régóta nem azért járok, mert ott szellemi felüdülés meg stb. A programok semmitmondóak, néha hihetetlenül unom. Felesleges időpocsékolásnak tartom. Azok akik ma vezetik a gyülekezetet kicsit félnek tőlem, tehát nem én tőlük. Nem érzem úgy hogy biztos ami biztos de járnom kell. Meggyőződésem, hogy ehhez a gyülekezethez semmi köze Istennek.Elég magabiztos, és erőteljes egyéniség vagyok, aki sakkban tud tartani sok férfit is egyszerre.(a munkahelyemen) A félelem nem sok szerepet játszik az életemben. Kivéve az istenfélelmet. Meg most a rohamaimtól való félelmet :) de már ettől sem fogok legközelebb igy megijedni.

szehenza 2012.05.20. 20:16:36

kerekítsd már ki azt a 19-est légyszves:)

szehenza 2012.05.21. 07:04:45

na, nem jöttél rá:) eddig 19 post van, jöhet a következő!arra gondoltam:))

nina:) 2012.05.23. 09:11:18

Én most ezt újból elolvastam.Nem akarok tolakodó lenni ,de megkérdem hogy eközben mit tett a feleséged?Ő is elhitte a vádakat,vagy nem? Vagy az ő féltékenysége okozta? Hát tudod mit adnák nekik,bal egyenes,jobb horog!

reboot (törölt) 2012.05.23. 11:27:14

@nina:):

"bal egyenes,jobb horog"

ez már nem az anyatigris, hanem a bokszolónő (vagy pankrátornő) szelleme :D

eszméletlen, hogy miket írsz :)

a legmókásabb az, ha végül kiderül, hogy te egy vékonyka, alacsony nő vagy :D

nina:) 2012.05.23. 11:37:47

@reboot: a gyerekeim szerint nem vagyok kövér csak karcsú viziló .158cm 85-kg.
Voltam ennél vékonyabb ám,az orvosságtól sokat híztam.
Különben lehet hogy tényleg adtam volna nekik ha az én férjemmel ilyet tettek volna.

reboot (törölt) 2012.05.23. 11:43:43

@nina:):

ez jó :)

nem akarok keresztényietlen tanácsokat adni, de megvan arra is a módszer hogyan lehet egy idióta vént testileg megfenyíteni úgy, hogy ne lehessen következménye, de tudja, hogy merre, hány méter :)

nina:) 2012.05.23. 12:06:27

@reboot: arra már nem lesz szükség de privibe megírhatnád.Nem vagyok ám verekedős ne hogy félreérts,csak vicceltem,na jóóóó lehet adtam volna nekik.Azért nagyon dúrva amit Sefával tettek,amúgy megbeszéltük már ma ezt vele.
Néha ki jön a hülyeség belőlem,bocsi.
Különben egy tök vidám családom van.Hétvégén itt volt az egyik fiam osztálytársa ,szegény annyit nevetett hogy már begörcsölt a hasa.Azt mondta a fiamnak hogy tök jó fej szüleid vannak.
Próbálunk azok lenni.

sz.zoli25 2012.07.22. 14:02:50

TE!!!
Most már szedd össze magad...
Mert pofon lesz a vége...
:-)

sz.zoli25 2012.07.22. 14:16:46

Na jó...:-)
Ez a köteles rész kicsit erös volt!
Tartozol!
Ezért felújitod a kecóm!Addig örihari...:)

sz.zoli25 2012.07.22. 14:24:06

Irtam...Egy lakásfelújitással...
Nem vagyok kapzsi...:-)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.07.22. 14:25:12

@sz.zoli25: :DD az nem tartozás, hanem szivesség. Ha nem az öcsém lennél kimoderálnálak :DDD :P

sz.zoli25 2012.07.22. 14:52:47

Te engem ne fenyegess mert eladom a star wars gyüjteményed...:DDD

Niro 2012.08.16. 15:17:36

Szép kis társaság ez, ezek tükörbe tudnak nézni?
süti beállítások módosítása