Egy új jelenségre lettem figyelmes. Megjelent a színen a Konzervatív Hallgatók Szövetsége. Attól lettek híresek, hogy a leszbikusok egyik provokatív flesmobján megjelentek és hangos kiabálással jelezték a véleményüket. Egyáltalán nem érdekel sem a leszbikusok demonstrálása, sem a konzervatív hallgatók véleménye a leszbikusokról.
Fotó: Nagy Balázs
Amin kiakadtam az a következő volt.
Felmentem a fészbuk oldalukra, és ezt olvastam az egyik poszt alatt: "Megvédjük a keresztény és nemzeti értékrendet" Feltettem egy ártatlan kérdést, ami igen keményre és provokatívra sikerült: Mi az a keresztény értékrend? Választ persze nem kaptam. Valaki lájkolta a kérdésemet, és szólt, hogy jó lenne erre a kérdésre választ kapni tőlük, hogy mit gondolnak erről. Én még hozzá tettem, hogy szeretném tudni, hogy járnak-e templomba. A reakció az volt, hogy kitörölték a kommentjeimet, és letiltottak a kommenteléstől.
Közben rátaláltam a blogjukra, ahol a kommentelés szintén tiltva van. Pedig László Balázs a szervezet elnöke egy interjúban ezt találta mondani:
"- Korunk liberalizmusának az ésszerűséget is megtagadó elemei fokozatosan kezdik átvenni a domináns szerepet a felsőoktatásban, elnyomva egyúttal az esetleges ellenvéleményeket -"
Később pedig ezt:
"Mi következetesen a véleményszabadságot képviseljük, -"
Szerintem a véleményszabadság képviselete nem ott kezdődik, hogy ártatlan kérdéseket, kommenteket kitörlünk, illetve a kérdést feltevőt kitiltjuk az oldalról. A véleményszabadság ott kezdődik, hogy szabadon kérdezhetnek, és engedjük, hogy arra legyenek kíváncsiak a tevékenységünkkel kapcsolatban, amit fontosnak éreznek. Persze van egy határ, amin nem illik túl menni, de úgy gondolom, hogy azzal, hogy megkérdeztem azt, hogy mi a keresztény értékrend(amit meg szeretnének védeni) az nem volt sem intim, sem provokatív.
Úgy látom egyszerűen arról van szó, hogy a kereszténység és a szólásszabadság mögé bújva keresztényietlen és elnyomó nézeteket szeretnének terjeszteni.
Szóval kedves Konzervatív Hallgatók Szövetsége szerintem nem úgy csináljátok, ahogy azt állítjátok. Ha keresztény értékeket szeretnétek védeni, akkor nem ártana tisztában lenni azzal, hogy mik azok a keresztény értékek, Ha pedig a szabad vélemény nyilvánítás ügyét szeretnétek előre vinni, akkor ne azzal kezdjétek, hogy elnyomjátok azokat, akik szabadon szeretnének véleményt nyilvánítani!
László Balázs: Nyugaton már nem érvényesül a véleményszabadság az egyetemeken
Sefatias: Magyarországon már nem érvényesül a véleményszabadság a fészbukon
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Discipline 2016.06.01. 13:35:56
Sefatias: Magyarországon már nem érvényesül a véleményszabadság a fészbukon"
És az a vicc, hogy mindkettő igaz.
Abban egyetértek, hogy a képviselni kívánt értékek megfogalmazása alap kellene hogy legyen.
Amúgy, minden hiba ellenére én örülök, hogy van ilyen szervezkedés. Szükség van rá.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.01. 15:08:52
Idemásolok a fészbuk oldalukról egy gondolatot: "Pont a mindent szabad jellegű felfogás az ami a szabadság legnagyobb ellensége."
Én tudom milyen az, mikor el akarják veled hitetni, hogy a szabadságot rabszolgaként élheted át igazán. Ez valóban egy konzervatív gondolat. Szolgává akarnak tenni, hogy az általuk szabadságnak ítélt állapotban lehess
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.01. 15:35:06
Discipline 2016.06.02. 23:13:36
A véleményszabadság védelme csak a kötelező lecke felmondása, csak jópofizás (minden oldalon). Valójában azt jelenti, hogy a saját véleményét szeretné szabadon elmondani, de az már nem érdekli, hogy a tőle eltérő vélemények szabadon elmondhatók-e, sőt a vele ellentétes vélemények korlátozását szívesen veszi. Ilyen az ember.
"Én tudom milyen az, mikor el akarják veled hitetni, hogy a szabadságot rabszolgaként élheted át igazán. Ez valóban egy konzervatív gondolat."
Nem, ez nem az. Ez már megint nagyon torz kép a konzervatív gondolkodásról.
Szerinted a JT konzervatív szervezet? Attól még hogy vannak konzervatív elemek az eszmeiségében, szerintem összességében nem az.
Discipline 2016.06.02. 23:32:38
Az ilyen szervezkedéseknek amúgy az egyensúly helyrebillentése lenne a feladata. Ellensúly a túlhajtott liberalizmussal szemben. Annak tudatosítása, hogy nem csak egy út van.
Én amúgy nem ismerem a tevékenységüket, de ezek alapján kétséges, hogy képesek lesznek-e ennek a feladatnak megfelelni.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.03. 05:58:44
Érdekes, hogy én nem érzékelem, hogy a liberalizmus túl lenne hajtva. De ettől még lehet. De abban az esetben ha mégis, akkor ugyanaz lehet az oka, mint amit írtál: " Ellensúly a túlhajtott konzervativizmussal szemben. Annak tudatosítása, hogy nem csak egy út van."
Szerintem az ilyen szervezkedések pont arról szólnak, hogy csak egy út van. Azt hiszem, hogy ez a hallgatói szövetség egyetlen út helyességében hisz. A liberalizmus az, amelyik azt mondja, hogy megfér egymás mellett több út is. "Azért vagyok liberális, hogy szabadon lehessek konzervatív (vagy bárki)" (idézet tőlem) és most fordítsuk meg a mondatot, hogy úgy használható-e: "Azért vagyok konzervatív, hogy szabadon lehessek liberális" Ebből a mondatból csak zárt kapuba botlunk. A konzervativizmus kizárja a liberalizmust. És ez jellemző is a konzervatív csoportosulásokra. A liberális gondolkodású keresztények tévelygők, hitehagyottak, kárhozatra méltók. A liberálisok akkor harapnak(nem mondom, hogy jogosan) mikor a konzervatívok kizárják őket, vagy elitélik. Én például nem értek egyet azzal, hogy a leszbikusok és melegek nyílvánosan nyalják falják egymást az utcán. De soha nem lépnék fel ellenük oly módon, ahogy ezek a srácok tették. Hozzátenném azt sem tartom helyesnek, ha heterók teszik ugyanezt. De a leszbikusok provokatív fellépésével sem értek egyet. Mint ahogy az egész ügyet kirobbantó kizavarással sem.
Szerintem vannak értelmesebb megoldások. Csak arra nincs idő és türelem. És nem is fejezi ki megfelelőképp a gyűlöletet és a megvetést
Discipline 2016.06.03. 17:13:12
"Azért vagyok liberális, hogy szabadon lehessek konzervatív"
Sefa, te idealista liberális vagy, te ezt komolyan is gondolod. :)))
A valódi konzervativizmus tényleg kizárja a liberalizmust (nem a szabadságot, a liberalizmust!!!), de hová jutott a mai politikai konzervativizmus? Teljesen átitatódott a liberális eszmeiséggel, a liberálisok által meghatározott sémákban gondolkodik. A liberalizmus pedig addig nem nyugszik, amíg lassan el nem tünteti a világból a konzervativizmusnak még a nyomát is. De miért? Mert a hatalom a liberalizmust használja ideológiaként, mert a gazdasági-pénzügyi rendszer fenntartását (és így a hatalom megtartását) ez szolgálja legjobban.
A kereszténységen, mint sajátos szubkultúrán belül, viszont kicsit más értelmet kap a konzervatív-liberális szembeállítás. Itt valóban úgy tűnik, hogy a konzervatív hozzállás inkább egyes emberi elképzelésekhez való görcsös ragaszkodást jelent, és a liberális hozzállás tükrözi jobban a kereszténység valódi szellemiségét. Persze ez így kicsit sarkitott kép, de tényleg ilyen érzésem van ezzel a dologgal kapcsolatban.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.03. 17:34:47
Discipline 2016.06.03. 20:56:52
Nem furcsa, hogy akármilyen markáns ellenvéleményt próbálok megfogalmazni, a végén legtöbbször oda jutunk, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk a dolgokról? Más fogalmakban gondolkodunk, de a lényeget igen hasonlóan látjuk.
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.03. 21:07:00
Sitites 2016.06.04. 11:06:18
De abban már nem, amikről az elmúlt hetekben beszélgettünk: hogy a liberalizmus hajtásai ugyanilyen válaszok az előtte lévő elnyomásra (egyikőnk sem a szabadosság vadhajtásait tartja értékesnek).
sefatias · http://sefatias.blog.hu 2016.06.04. 11:48:20
Sitites 2016.06.04. 13:06:52
Még szeretnék reagálni mindkettőtökre, de időzavarban vagyok... Majd jövök:)
Discipline 2016.06.06. 10:43:49
Ott is látom a libikókát, csak ott tudatosan az egyik oldalt képviseltem, a másik oldal túlbillenése ellenében! :)
Arról viszont tudnék vitatkozni, hogy mi elnyomás, és mi nem az. Ez az "évezredekig elnyomásban tartott nők" elképzelés nagyon nem stimmel. Nekem nincs tudomásom olyasmiről, hogy az ókorban, a középkorban, vagy akár a kora újkor folyamán a nők bárhol is lázadoztak volna az elnyomás ellen, sem Európában, sem más kultúrkörökben. Vagy annyira el voltak nyomva, hogy nem is látszottak? :)
Sitites 2016.09.17. 23:29:55
:))
2017.08.26. 19:45:08