"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Befolyásolható vagy?

2014/01/07. - írta: sefatias

Egy érdekes kisfilmet szeretnék megosztani veletek. Lehet, hogy néhányan már láttátok. De elgondolkodtató.

A véleményünk valóban a sajátunk? Vagy egyszerűen csak magunkévá tesszük másokét? Nem tudom mennyire hiteles ez a film, de a főszereplőből kiindulva az lehet.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr655742666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.07. 15:11:40

A szubliminális (érzékelési küszöb alatti) ingerek hihetetlen tudatmódosító hatással járnak. Ezt minden mai mozifilm kihasználja. Bemész a magad véleményével, és kijössz az alkotóéval, amit a sajátodnak vélsz. Végigsétálsz egy utcán, felülsz a buszra, vagy átautózol a városon, és azt fogod önként, dalolva gondolni, amit a reklámtáblák irányítói akarnak. Így működik a tudatipar, és mivel teljes erővel a kereszténység ellen irányul, ebből származik sokak sajátnak, önállónak, szuverénnek vélt meggyőződése, hogy az egyház így meg úgy. Közben az egész a tudatipar manipulációja, mindenféle tényszerű alap nélkül.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2014.01.07. 15:20:45

Nem fogalmaztam pontosan, a hétköznapi vizuális és egyéb ingerek nem annyira érzékelési küszöb alattiak, mint kritikus tudatküszöb alattiak, azaz érzékeljük őket, de nem kezdjük elemezni, hogy
1. most látom X-et
2. miről szól pontosan X?
3. tények alapján, vagy érzelmileg állít valamit?
4. mi a megfontolt véleményem erről az állításról?

Ezt kívánná a Platón által bevezetett kritikai gondolkodás.

Mivel nem futtatjuk le napi 5000 inger esetén ezt a tudati eljárást, a fejünk megtelik soha végig nem gondolt, ellenőrizetlen vélekedésekkel, amelyeket a sajátunknak tartunk, noha mások tették őket szándékosan bele az agyunkba, és amelyeket sem levezetni, sem igazolni nem tudunk - ám érzelmi alapon ragaszkodunk hozzájuk.

Remek ez a posztod, gratulálok!

viccS 2014.01.07. 19:09:49

@Vértes László: A reklámok sikerét tudományosan is igazolták, melyeket mozi filmekben olyan módon alkottak, hogy a filmben sokszor bevágtak egy képet, ami a másodperc töredéke alatt lefutott és egy terméket, pl. Coca Colát ábrázolt.
A film végén sokan szomjasan kimondottan a kólát kívánták meg és vásároltak, pedig a rövid kólás képeket csak a lassításon lehetett felismerni, mégis felfogta az agy és kialakult egy mások által diktált vélemény, egy kényszer érzet.