"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Mikor kezdett Jézus uralkodni?

2012/04/14. - írta: sefatias

 Az elmúlt hetekben, hónapokban rengeteg cikket, és kiadványt olvastam arról, hogy Krisztus uralkodása mikor kezdődött el, és meddig tart. Jelen post megírására nem az indított, hogy növeljem az erről szóló írások számát, hanem ahogy a blogom céljában is meghatároztam, ez csupán a személyes tanulmányozásom és elmélkedésem írásba foglalása, elsősorban magamnak. Ezen írás nem foglalkozik azzal, hogy más elképzeléseket cáfoljon meg, csupán azon bibliaverseket tanulmányozom át, és kötöm össze, melyek a bibliában Krisztus uralkodásáról szólnak.

Nézzük először azt, hogy mikor kezdődött el Jézus Krisztus uralma. Nem szeretnék most azzal foglalkozni, hogy bizonyos vallások, vagy emberek mit mondanak erről. Túl vagyok már azon, hogy önjelölt tanítók, és próféták szavaira hallgassak Éppen ezért elsősorban azt szeretném tudni, hogy maga Jézus mit mondott ezzel kapcsolatban. Olyan bibliaverseket fogok most megvizsgálni, amelyekben maga Jézus beszél uralmának kezdetéről.

Máté 28:18: „Nekem adatott minden hatalom az égben és a földön” Tehát Jézus a feltámadása után, de még közvetlenül az égbemenetele előtt azt mondta a tanítványainak, hogy minden égi és földi hatalom már az övé. Erről eszembe jutott rengeteg ember, akikkel a munkám során kapcsolatba kerülök. Amikor odajönnek hozzám rengeteg holmival a kezükben, én azt szoktam nekik mondani, hogy mindent tegyetek le ide. Először dühített, mert százból kilencven visszakérdez több dologra, és külön megkérdezi, hogy ezt is? és ezt is? Ilyenkor el szoktam nekik magyarázni, hogy nálam a mindent kifejezés azt jelenti, hogy mindent. Érdekes, hogy ezeknek az embereknek nem jut el az értelmükig a ’minden’ szó jelentése, és mivel bizonytalanok benne, ezért inkább külön rákérdeznek. Ma már nem dühít. El kell fogadnom, hogy a ’minden’ szó jelentését néha el kell magyaráznom másoknak. Nézzük, hogy Jézus mit értett az alatt, amikor azt mondta, hogy már minden égi, és földi hatalom a kezében van. A jelenések könyvéből fogok néhány idézetet megvizsgálni, melyeket maga Jézus mondott személyesen az első század végén élő tanítványainak.

Jelenések 1:5: „Jézus Krisztustól, aki a „hű Tanú”, „az elsőszülött a halottak közül” és „a föld királyainak uralkodója”! Fontos kiemelni az utolsó mondatrészt. Jézus i.sz.96-ban úgy beszél magáról, mint aki már megkapta az uralmat a föld királyai fölött. Néhányan azt mondják, hogy a jelenések könyvében olvasható múlt időben írt mondatokat úgy kell értelmezni, mintha azt a beteljesedése után mondaná Jézus. Mondjuk valamikor 1914 után. Viszont a 4. vers egyértelműen arra utal, hogy ezt az üzenetet, nem a jövő évezredek keresztény gyülekezetei kapják, hanem az akkori, tehát az első század végén KisÁzsiában működő gyülekezetek. Jézus nekik mutatkozott be úgy, hogy a már meglévő rangjára utalt. Azt mondta, hogy már Én vagyok a föld királyainak uralkodója. Tehát nem a jövőben leszek az, hanem már az vagyok.

Jelenések 2:26, 27: „Aki pedig győz, és mindvégig megtartja tetteimet, annak hatalmat adok a nemzetek fölött… ugyanúgy ahogy én is kaptam az Atyámtól” Jézus Krisztus azt ígéri az i.sz. 96 tájékán Tiatirában élő keresztényeknek, hogy ha kitartanak, akkor hatalmat kapnak tőle a nemzetek felett, mint ahogy neki is az Atyja már megadta ezt a hatalmat. Ez is egyértelműen arra utal, hogy Jézus akkor már rendelkezett a nemzetek feletti hatalommal, és nem arra várt, hogy majd egyszer később megkapja.

Jelenések 3:21: „Aki győz, annak meg fogom engedni, hogy leüljön velem a trónomra, ahogy én is győztem, és leültem az én Atyámmal a trónjára.” Egyes elképzelések szerint Krisztus még közel kétezer évet várt, mire megkapta a trónját, amit majd megoszt sok követőjével. Ám itt megint arról olvasunk, hogy Jézus már leült erre a trónra i.sz. 96-ban. Egyben ismét megígéri a tanítványainak, hogy ha hűségesek maradnak, akkor, ők is leülhetnek oda mellé a trónokra.

Efézus 1:20-21: „amellyel a Krisztus esetében munkálkodott, mikor feltámasztotta őt a halottak közül, és jobbjához ültette az égi helyeken, sokkal feljebb minden kormányzatnál, hatalomnál, erőnél, felsőbbségnél és minden névnél, amit említenek, nemcsak ebben a világrendszerben, hanem az eljövendőben is.” Azt hiszem, az előző négy vers után ehhez már semmilyen kommentárt nem kell fűzni. Teljesen egyértelmű.

Mire juthatunk e versek áttanulmányozása után? Nem arra, hogy Jézus Krisztus a halála után, de még a mennybemenetele előtt megkapta Királyságot a nemzetek felett? Nem az tűnik ki Jézus szavaiból, hogy ő már király, mikor János apostolnak átadja az üzeneteket az első század végén? Én levontam a saját következtetéseimet.

De akkor mire utal a Héberekhez 10: 12, 13? „Ez az ember viszont egy áldozatot ajánlott fel a bűnökért mindenkorra, és leült az Isten jobbjához, és attól fogva vár, míg oda nem helyezik ellenségeit zsámolyul a lábának.” Mire vár Jézus, miután leült Isten jobbjához? Érdemes elolvasni a Zsoltárok 110. fejezetét, ahonnan ezt a verset idézték. Ez a fejezet arról szól, hogy ez a várás nem egy tétlen ücsörgés. Hanem egy tevékenység, amelynek a végét várja Jézus bizonyos okokból. De mire is vár pontosan? Azt mondja, hogy arra, hogy az ellenségeit a lába alá vessék. Azaz legyőzött, megalázott helyzetbe kerüljenek. De kik Jézus ellenségei? Talán a nemzetek? A királyok? Ők is. Bár ahogy korábban olvastuk, felettük már hatalmat kapott Jézus, de ezzel a hatalommal nem élt egyből. Nézzük, mit mond erről Pál.

1Korintusz 15:23-26: „De ki-ki a maga rendjében: Krisztus a zsenge, ezt követően azok, akik Krisztuséi, a jelenléte idején. Azután a vég, amikor átadja a királyságot Istenének és Atyjának, miután semmivé tett minden kormányzatot és minden hatalmat és erőt. Mert addig kell királyként uralkodnia, míg lába alá nem vet minden ellenséget az Isten. Mint utolsó ellenség semmisül meg a halál.”

Ha a két verset átvizsgáljuk, akkor egy párhuzamot találhatunk benne.

„vár, míg oda nem helyezik ellenségeit zsámolyul a lábának.”

„addig kell királyként uralkodnia, míg lába alá nem vet minden ellenséget az Isten”

Tehát nem akkor kezdi az uralmát, amikor az ellenségei a lába alá lesznek vetve, hanem akkor fejezi be! És arra vár, hogy ez megtörténjen.

Az eddig áttanulmányozott verseket összefoglalva arra jutottam, hogy Jézus a feltámadása után minden hatalmat megkapott. Megkapta a királyságot, és így uralma alá került minden, ami az égben, és a földön van.De vajon meddig kell neki uralkodnia? Addig, amíg Jehova összes ellensége meg nem semmisül. 1Korintusz 15: 28: „Mikor pedig minden alávettetett neki, akkor maga a Fiú is aláveti magát Annak, aki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenkinek.”

Tehát összefoglalva. Krisztus uralkodása i.sz. 33-ban a feltámadása után kezdődött, amikor Jehova jobbjára ült tevékeny királyként, és várt arra, míg minden ellenségét Jehova a lábai alá nem veti. És miután ez megtörtént, akkor Jézus mindent visszaad Atyjának. Egyes nézetek szerint, a feltámadása után csak a gyülekezet felett kapta meg a hatalmat, viszont a királyi hatalomra még közel kétezer évet kellett várnia. De nézzünk meg egy már megvizsgált verset, egy kicsit továbbolvasva: Efézus 1:20-22: „amellyel a Krisztus esetében munkálkodott, mikor feltámasztotta őt a halottak közül, és jobbjához ültette az égi helyeken, sokkal feljebb minden kormányzatnál, hatalomnál, erőnél, felsőbbségnél és minden névnél, amit említenek, nemcsak ebben a világrendszerben, hanem az eljövendőben is. Ezenkívül mindent a lába alá vetett, és minden felett való fővé tette őt a gyülekezetnek” E versek szerint, aki abban hisz, hogy Krisztus i.sz. 33-ban hatalmat kapott a gyülekezet felett, annak abban is hinnie kell, hogy minden más felett is, mivel a gyülekezet feletti hatalom, csak mellékesen van megemlítve azután, hogy Jézus mindenek feletti hatalmáról beszél.

12 komment
· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr414431271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jézus 1914-ben kapta meg hatalmát? 2012.06.08. 20:17:19

Mikor kapta meg Jézus az ő „hatalmát”? Jézus „Isten Királyságának Királyaként” kezdett uralkodni 1914-ben? Mit tanít a Biblia?   ***   Katalin: Szia Éva! Éppen most olvasom a következő tanulmányozásunkra a Mit kíván me...

Trackback: Mikor kapta meg Jézus Krisztus a királyságot? 2012.06.08. 20:16:49

Az Őrtorony Társulat mai kiadványai változatlanul azt hangsúlyozzák, hogy Jézus Krisztust 1914-ben, a pogányok idejének végén „trónra emelték”, Királysága pedig ekkor „létrejött”, ill. „felállíttatott” a mennyben. Mi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nεω 2012.04.15. 11:33:21

Érdekes gondolatokat fűztél egybe. Jó cikk!

T.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.04.15. 13:30:05

Csatlakozom Τιμόθεος OLvTárshoz!
Alapos,és igényes tanulmány,örülök hogy minél több Jehova Tanú olvassa!

Csak legyen erejük,és bátorságuk levonni a Nagy Tanulságot!
Ha nem igaz az 1914-ről szóló tanítás,akkor 1919-ben nem nevezett ki senkit "Hű és Bölcs Rabszolgának"! 'Anno én is azért foglalkoztam sokat az 1914-es ALAPtanítással, mert ez az Őrtorony-teológia "alfája,és omegája". Ha ez hamis, akkor az egész tanrendszer az.

szehenza 2012.04.15. 16:58:30

olyan logikus! hihetetlen, hogy pont fordítva tanultuk!

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2012.04.19. 06:15:47

Az a jó,hogy nem csak lestünk,hanem láttunk is!

Silverman 2013.11.20. 21:29:49

Kedves Sefatias!

Sajnos vitáznom kell ismét.

1. A szándékosságból eredő változtatás:

A lekcionáriumok beemelése: Példa: Mt. 6: 13 (liturgia bevevése) „Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!”

A miatyánk végén nem volt ott a hatalmat tulajdonító rész, utólagos beírásnak minősűl. Miért fontos ez? Kérdezheted, mert nem csupán a Jézusról alkotott képet módosítgatták, hanem magát a tanításait is. Jézus alapjaiban anarchista volt, azaz a teljes hatalomnélküliséget hirdette, javaslom neked Errico Malatesta- Anarchia című munkáját. Ugyanis Jézus elutasít mindenféle uralmat, a tanítványok nem értik meg, az utokor pedig el sem fogadja és még több hatalmat csikar ki. A hatalom uralkodni más ember felett, az az ördögtől való.

A hatalom ráadásul sok esetben rossz fordítás példa: „hatalmat adott azoknak, hogy Isten fiává legyenek” Az itt található hatalomnak fordított szó az excousia, jelentései: szabadság, jogosultság, képesség, erő. Az elveszített istenfiúságot nyerhetik vissza, akik képesek befogadni. A pápaság bizonyította mire képes az ember ha hatalmat igényel Jézus nevében egy világi intézményrendszernek. Finoman fogalmazva meggyalázza Jézust, ám ezt a hatalmát, pont a spirituális "szent szövegekre alapozta".

A zsidóság hatalmat várt a messiástól, mikor ezt a gyakorlatban nem kapták meg, de egyesek ragaszkodtak hozzá, hogy Jézus volt a messiás, elkezdtek spirituális hatalmat tulajdonítani neki a várt gyakorlati hatalom helyet.

Jézus tanítása:

Hierarchia mentesség. A hatalmi pozíciók eltörlése. Az embereknek nem szabad hatalmaskodni egymáson, hanem egymást segítve kell élniük.

Melyik igével indoklom mindezt:

„A [pogány] nemzeteken uralkodnak királyaik, és akiknek hatalmuk van rajtuk, jótevőknek hívatják magukat. Ti azonban ne így [cselekedjetek]! Ellenkezőleg! Aki köztetek a legnagyobb, legyen olyan, mint a legfiatalabb, és aki a vezető, [legyen] olyan, mint aki felszolgál!” Lukács 22:25-27

Ne legyen kiszolgáltatva az egyik ember a másiknak. Emberi méltóságban egyenlők vagyunk. Nézzük végig a történelem folyamán, milyen torzulásokat okozott az emberek életében, az hogy uralkodtak egymáson. A fizikai, testi szabályozástól, a gondolkodás befolyásolásán keresztül a lelki sérülésekig rengeteg torzulás fordulhat elő. A hatalom ma is uralkodik az emberek életvitelén. Ez a téma szorosan kapcsolódik a vagyon és hatalmi versengés témakörhöz. Az ember alapvető vágya a szabadság iránti igény, ezért a hatalmat gyakorlóknak is meg kell fontolniuk, hogy megkockáztatnak-e egy forradalmat, amikor uralkodni kívánnak. Nemcsak az uralkodás, hanem a véres forradalom is ellentétes Isten országával. Az sem biztos, hogy a forradalom kiteljesedése pozitív változást hoz magával, gondoljunk csak az orosz forradalomra, melynek következtében létrejött a Szovjetunió, a Sztálini diktatúrával, amelyre a vérontás és a tömeges kivégzések voltak a jellemzőek. De meg lehet említeni Napoleont, Mao Ce Tungot, Fidel Castrot vagy Kun Bélát is, ez utóbbi három hónapig tudta magához ragadni a hatalmat, de dokumentáltan 590 embert végeztek ki ez idő alatt. A forradalmakban a bűnözők is láncaikat vesztik és mindazt a beteg perverziót kiélik magukból, amit a még adott rendszer rendfenntartó erői a forradalom kirobbanásáig még vissza tudtak tartani. Az uralkodás káros hatásai: a különböző térségek egymástól élesen eltérő fejlettségi szintre jutnak, melynek következtében gazdasági, társadalmi és nemzetiségi problémák születnek, pénzügyi és gazdaság válságok alakulnak ki, melyek következtében emberi életek tömegei kerülnek veszélybe, szociális feszültségek keletkeznek, melyek következtében társadalmon belüli, rétegek közti ellentétek és erőszakos cselekmények kerülnek kibontakozásra, és a már említett forradalmak kirobbanása, melyek életellenes terrorcselekményeket szülnek, az uralkodás könnyen átcsap önkényuralomba, a gazdasági, erkölcsi és pénzügyi káosz lehetőséget teremt a diktátoroknak, hogy a rendfenntartó erők elpusztítása után, a nép nevében saját önkényuralmi rendszert hozzanak létre. A harácsolás és a bosszúállás szintén az uralkodás velejárója, emlékezzünk Salamon történetére, hogy hogyan erősítette meg trónra jutását. Az uralkodás akkor lehet csak hosszú életű, ha széles körben a tömegek átverését alkalmazza és befolyásolja a nyilvánosságot is.

Jézus tehát azt mondja ti ne így viselkedjetek, ő maga is olyan mint aki szolgál, mi is szolgáljunk egymásnak.

Azaz Jézus hatalom ellenes volt, így ő maga sem fogja megtestesíteni a hatalmat.

Aki azt gondolja, hogy Jézus uralkodó, az Jézust magát köpi szembe, és a tanítását. Ha Jézusnak tulajdonít ilyen tanítást, akkor Jézust hazudtolja meg.

üdv
Ákos

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.11.20. 21:38:31

@Silverman: Sok tekintetben egyetértek veled. A kiigazítást meg köszönöm.Bár nem találtam az általad idézett verset a posztban. Az hogy Jézus hatalom ellenes volt az igaz, de nem hiszem, hogy a saját hatalma ellen is volt. Szerintem Jézus az emberi hatalom ellen volt, vagy főleg a teokráciába burkolt emberi hatalom ellen emelte fel szavát. Azt nem hinném, Hogy Isten jövendőbeli szándékában Jézus ne mint uralkodó király szerepeljen

millet 2015.07.14. 17:21:53

Arra a kérdésre, hogy mikor kezdte Jézus az uralkodását, szerintem jó választ adsz. Azzal nem értek egyet, hogy véget érne az uralma.
"Látám éjszakai látásokban, és ímé az égnek felhőiben mint valami emberfia jőve; és méne az öreg korúhoz, és eleibe vivék őt.
És ada néki hatalmat, dicsőséget és országot, és minden nép, nemzet és nyelv néki szolgála; az ő hatalma örökkévaló hatalom, a mely el nem múlik, és az ő országa meg nem rontatik." (Dán 7:13-14)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.07.14. 18:28:33

@millet: Akkor ezzel mihez kezdjünk?

"Mert addig kell királyként uralkodnia, míg lába alá nem vet minden ellenséget az Isten. Mint utolsó ellenség semmisül meg a halál."

millet 2015.07.14. 19:03:37

@sefatias: Látszatellentmondás. Van belőle néhány a Bibliában :) Valahogy fel kell oldani. Az első lépés, hogy összegyűjtjük a kapcsolódó igéket. Aztán összevetjük őket, és megpróbáljuk megérteni, hogy mit is akar a Biblia összességében mondani erről. Nem mondom, hogy Én ezt most megtettem. Ahogy visszaemlékszem a témával kapcsolatos igékre, az alapján azt gondolom, hogy az uralkodásának a minősége megváltozik, hiszen addig, amíg vannak ellenségei, olyanok, akik nem akarnak neki engedelmeskedni, gyűlölik, máshogy uralkodik, mint onnantól fog, hogy mindenki szereti, és önként, örömmel engedelmeskedik neki.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.07.14. 19:08:24

@millet: :) ezeket én nem nevezném látszat ellentmondásnak. Ezek sima hagyományos ellentmondások