"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Ne hagyd, hogy örökké áldozat legyél!

2018/03/19. - írta: sefatias

Ez a blog annak köszönheti a létezését, hogy rájöttem, éveken keresztül olyan dolgokban hittem, amelyeknek köze nincs a valósághoz. Ez a felismerés vezetett oda, hogy kiírjam magamból az ezzel kapcsolatos érzéseimet, felismeréseimet. Akik az elmúlt hat évben végigkövették a fejlődésemet, azok tudják, hogy egy bizonyos pontnál érzéketlenül és szégyentelenül kezdtem hozzányúlni témákhoz. Kiirtottam magamból a tabukat, és bátran belenyúltam olyan témákba, amitől keresztény olvasóim irtózva, megdöbbenve fordultak el. Ez a pofátlan, tiszteletlen hozzáállás segített felismernem, hogy azok a szent dolgok, amelyeket korábban én is tiszteltem, és amelyek ma is sok ember életének részei, valójában nem is léteznek, csupán az ember elméjében mások által felállított felesleges korlátok.

kotelek-560x400.jpg

Az elmúlt években egyre gyakrabban hangoztattam, hogy a hitünknek, szoros kapcsolatban kell állnia a valósággal. Ha a hitünket nem tudjuk semmilyen módon ráépíteni valamilyen fix, létező tudásra, akkor valójában a semmire építettünk valamit, ami valójában nem is létezik, csupán a saját elménkben. Ez a fajta gondolkodás vezetett oda, hogy megkérdőjelezek mindent, amit még sose láttam, és amit nem tudok belehelyezni az általam tapasztalt valóságba.Emiatt bizalmatlan lettem azokkal a hozzám eljutó információkkal, amelyeknek semmilyen igazolható eredete nincs. Emiatt kerültem vitába mintegy őt hónapja egy másik blogon valakivel, aki mindenáron védelmezni akart egy szerintem gyanús írást, amelyről kerek perec kijelentettem, hogy hazugság, és azt is megkérdőjeleztem, hogy a blog tulajdonosa egyáltalán létező személy. A blog tartalmának a valóságtól és a tapasztalhatóságtól való elrugaszkodása oly mértékű volt, hogy nem tudtam szó nélkül hagyni. 

Ez vezetett el ahhoz, hogy több mint egy hete egy másik blogon közzé tettem egy bizonyos körökben óriási botrányt okozó írást. Mivel ez az ügy a kívül állók számára nehezen értelmezhető, kicsit körül kell írnom az egészet, hogy emészthető legyen. Ez a blog azért jött létre, hogy segítséget nyújtson azoknak a sokszor végletekig kihasznált embereknek, akik sok évnyi szellemi rabság után kiszabadultak egy vallásos közösség számukra nyomasztó karjaiból. Ez a blog, több másikkal együtt érzelmi, és szellemi támogatást nyújtott azoknak az embereknek, akik sok évnyi, vagy évtizednyi, teljesen feleslegesen feláldozott, elpazarolt életet hagytak ott egy egyházban. Ezek az emberek, hozzám hasonlóan  érzelmileg összetörve léptek ki korábbi életükből, és tanácstalanul, sokszor kétségbe esetten kerestek segítséget az ismeretlenben. Az enyémhez hasonló blogok segítettek/segítenek ezeknek az embereknek, hogy valahogy átvészeljék ezt az időszakot, és képesek legyenek valamiféle önállósággal új életet kezdeni.

Amikor én túl voltam ezen az életszakaszon, a blogom is követte ezt. Elmaradtak az ezzel foglalkozó írások, de ennek ellenére a régi írásaimat még ma is olvassák, vagy veszik át más blogok. Az egyik legolvasottabb blog, amely százaknak, vagy akár ezreknek is segített az elmúlt kb 8 évben olyan történetekkel operált, amelyek bemutatták Jehova Tanúi egyházának mások által nem ismert hátterét. Ezek a történetek semmilyen módon nem voltak igazolva, nem voltak források megemlítve, nem voltak élő személyek akik tanúsították volna. Csupán néhány azonosíthatatlan nick mögé bújt személy kommentje utalt rá, hogy valóságos történetről lehet szó. A blog ismeretlen személyazonosságú szerkesztője, az évek során nagyon sok valláskárosult bizalmába férkőzött be, akik az életük legintimebb élményeit is megosztották vele.

Ez a blogger hozta be ebbe a valláskárosult közegbe, a második bekezdésben említett másik bloggert, akit Laurának nevezett. Sokat gondolkoztam ezen a két bloggeren. A múlt év októberében, Laura blogján olvasott történetek, és a létezése felett folytatott vitám, elindította bennem azt a kételkedést, amiről a saját blogomon már évek óta írok. Semmilyen módon nem tudtam összekötni a két blogger tevékenységét, történetét, létezését a valós élettel. Kialakult bennem egy kép, amit megfogalmaztam, és egy másik blogon közzétettem. A poszt egy lavinát indított el. Több ezren olvasták, és az az alatta lévő több mint ötszáz kommentben látható, hogy óriási indulatokat keltett. Akit érdekel és van rá sok ideje, az elolvashatja a kommenteket. Azt hiszem nagyon tanulságos.

A poszt címe: AZ ÉN FIKCIÓM (ide kattintva el is olvashatod)

A kommentekben látható, hogy ez a blogközösség mennyire erősen ragaszkodott egy olyan személyhez, akit soha nem látott, as akiről csupán annyi információja volt, amit a blogger kiadott magáról. Hihetetlen, hogy micsoda indulatokat kavart fel ez a poszt. a létezésében kétségbe vont bloggerek mögötti személy összeomlott, semmilyen módon nem védekezett, mivel egy kitalált, nem létező identitásról van szó. Egy szélhámosról, aki évekig ámította azokat az embereket, akik megbíztak benne.

A posztomra ezzel az írással reagált (ide kattintva elolvashatod)

A botrány során sokan felismerték, hogy a fikcióm valójában nem más, mint a valóság.

Megjelent erről egy írás is (ide kattintva elolvashatod)

Sokan összezavarodtak. Akiket felkészületlenül ért a botrány, érzelmileg nehéz napokat éltek át.

Egy másik blogger meg is fogalmazta ezt: ide kattintva elolvashatod

Aztán egyre többen bújtak elő, akiknek ez a blogger képeket küldött magáról. Kiderült, hogy nem volt elég elővigyázatos ezekkel a képekkel. Így ezek már konkrét bizonyítékokkal szolgáltak arra, hogy egy mesterségesen létrehozott, személyiséget kölcsönző nickkel van dolgunk

Erről is készítettem egy posztot. (ide kattintva elolvashatod)

Közben a kétségbe vont identitású nick mögötti személy, kétségbe esetten próbált a háttérben küzdeni, és magánbeszélgetésekben hatást gyakorolni azokra, akikről úgy gondolta, hogy befolyásolni tudja őket.

Az egyik ilyen beszélgetést elolvashatod, ha ide kattintasz.

Ez a történet igazolásul szolgál arra, hogy ne higgyünk el semmit csupán azért, mert valahol olvassuk. Vessünk számot a hitünkről. Kérdezzük meg magunktól, hogy van bármiféle kapcsolat a valóság és a hitünk között? Mert ha nincs, és ez ellen nem teszünk semmit, akkor mindig lesznek szélhámosok, hatalomra vágyók, akik kihasználják a naivságunkat és befészkelik magukat abba a trónba, amit mi készítünk nekik a saját elménkben, hogy uralkodjanak rajtunk.

Legyen benned igény a valóságra és a bizonyíthatóságra. És csak ott fogadj el valamit bizonyíték nélkül, ahol már nincs semmi lehetőség erre. De ott se felejtsd el sosem, hogy arra nincs bizonyíték. Különben mindig kihasználnak, átvernek, befolyásolnak.

Fontos tanulsága ez, ennek a sztorinak. Az emberek sebezhetőek. Keresik a védelmet, de gyakran olyanokba botlanak, akik kihasználják őket. Aztán mikor onnan elmenekülnének, találnak mást akinek ismét önként a hatalma alá hajtják a fejüket. És erre a feladatra mindig lesz egy hatalom éhes jelentkező.

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr5713751466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.Erika 2018.03.19. 09:16:07

Egy csendes olvasoja vagyok e blognak....es nagyon egyetertek a gondolataiddal!Kritikan alulinak tartom a lelkileg torekeny emberek kihasznalasa....Sajnos nem mindenkit hajt a joindulat es a segitokeszseg! Sok sikert tovabra is @sefatias

yeru 2018.03.19. 18:07:43

Kedves Sefa! Én azt látom, hogy az a naivitás ami máshol is megjelent/megjelenik a Tanúk soraiban (lásd JT tanítások, stb) az az emberi kapcsolatokban is megjelenik. Vakon megbízni valakiben akit soha nem láttam, még csak nem is beszéltem vele az Önmagában szerintem gáz! Én örülök, hogy egy újbb leplet lerántottál...mert egy ilyen témájú blog soprtnak/közösségnek ne legyen olyan a tagja aki nem meri vállalni önmagát. Ennek a Gabi/Laura képződménynek most lenne lehetősége előállni, hogy gyerekek ez és ez vagyok és sorry de eddig mindnekit átcsesztem a palánkon.

Sitites 2018.03.19. 18:17:16

Kedves Sefa:)

Régóta nem szólalgatok már meg, leginkább azért, mert én hamarabb eljutottam arra a pontra, ahol Te most jársz... és éppen azért, mert belefutottam én is abba a hibába, amibe most Te is (én nem itt, hanem egy másik online helyen), hadd írjam le a véleményem, talán hasznát veszed.

Ugyan ehhez a sztorihoz nem kapcsolódik a mondandóm - ez a Ti ügyetek - , de mégis ennek kapcsán általánosan szeretnék megfogalmazni egy szerintem fontos dolgot.

Jelen posztoddal teljesen egyetértek, nem kérdőjelezem meg egy mondatát sem. Ugyanezt látom a többi keresztény egyházban is, én is úgy látom, hogy megvezetni könnyű lélekben valamelyest is sérült, valamilyen mértékben fel nem nőtt embereket és az egyházaknak céljuk, hogy a híveik ilyenek is maradjanak.

Azzal is egyet értek, hogy fel lehet vállalni egy olyan feladatot, hogy erről beszélni, azaz felnyitni az emberek szemét. Ahogy egy kereszténynek vagy másféle hívőnek vagy akár ateistának is joga van ehhez.

De: szerintem túlzásba esel ott, ahol - magad mondod - pofátlanul és tiszteletelnül bánsz a másik emberrel. És nem azért gondolom így, mert azt hinném - valamiféle keresztény erkölcs okán -, hogy annak a személynek nem jó, akiről le akarod rántani a leplet. Nem miatta - és a hasonlók miatt - írom ezeket a sorokat.

Szerintem ebben nem is voltál bántó:)
A keresztény egyházakban jól működő bántalmazó szóhasználat összevissza mismásolja a vádaskodás, támadás, tények, és egyéb fogalmak használatát (ahogyan egy igazi bántalmazótól ez várható is)... és ezzel összezavarja a híveket, ezzel belerángatja őket egy ilyen elképesztő cirkuszba, amiről konkrétan is írsz.

Ami szerintem bántó az az, ahogyan a "megsegítendő" társaidról, keresőkről, az egyszerű, magukat kereszténynek tartó emberekről írsz. Segíteni csak annak lehet, aki segítséget kér! Ha valakinek mankóra van szüksége, mert anélkül nem tud élni, annak megpróbálhatod felkínálni a mankómentes életet, de nem veheted el erőszakkal tőle a mankót. Nincs jogod kivenni a kezéből, mert ezzel ellököd. Nincs jogod azt mondani, hogy beteg, sérült, hogy hülye, hogy élhetetlen, nincs jogod az arcába vágni a még oly nyilvánvaló igazságot se, ha ő nem akarja látni. Nem alázhatod meg, mert ezzel nem segítesz neki. Neki kell rájönnie, hogyan tegye le, ha majd képesnek érzi magát. Te is így tettél, mentél a magad útján. Ehhez másnak is épp ennyi joga van.

Megint csak nem "keresztény erkölcs" okán. Egyszerűen emberségből.
Remélem, nem haragszol meg a szavaimért :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.19. 18:58:09

@Sitites: Szerintem félre értettél. Én nem bánok tiszteletlenül és pofátlanul a másik emberrel. Bár néha előfordul, hogy a fogadj isten adjonistenesre sikeredik, de én a posztban ezt írtam:

"egy bizonyos pontnál érzéketlenül és szégyentelenül kezdtem hozzányúlni témákhoz. Kiirtottam magamból a tabukat, és bátran belenyúltam olyan témákba, amitől keresztény olvasóim irtózva, megdöbbenve fordultak el. Ez a pofátlan, tiszteletlen hozzáállás segített felismernem, hogy azok a szent dolgok, amelyeket korábban én is tiszteltem, és amelyek ma is sok ember életének részei, valójában nem is léteznek"

Sitites 2018.03.19. 21:43:35

Nem értettem félre. Nem csak erre és nem elsősorban erre gondoltam, hanem számtalan hozzászólásban ezen ügy kapcsán más és más blogokon. De ne haragudj, nincs kedvem ideidézni - ha magadtól nem emlékszel, vagy fel sem tűnt, akkor inkább hagyjuk, velem felesleges kötözködni, szavakat csavargatni - , vedd úgy, hogy nem mondtam semmit :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.20. 05:41:45

@Sitites: oksi. Azt hittem a fenti szavakra gondolsz

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.20. 07:14:34

@Sitites:
Az "érzéketlen és szégyentelen" megnyilvánulás számomra inkább jelent egy autentikusabb, az illető eredeti énjéhez közelebb álló megközelítési módot. A "pofátlan és tiszteletlen" hozzáállás pedig arra is utalhat, hogy nem hajlandó tovább viselni azt az álarcot, amit egy adott közösség (márpedig igen sok vallásos közösség) elvár a tagjaitól.

Ezek alapvetően jó dolgok, sőt kívánatosak is lehetnek. Ha azonban nincs ezek mögött egy "önmunka", vagyis az arra való szándék, hogy az egyén megismerje és megértse az "őszintesége" mögött álló hatásokat, akkor pusztító erővé is alakulhat.
Sok ember ugyanis érzelmileg éretlen vagy kifejezetten bántalmazó szülők által kialakított környezetben nőtt fel, melyben nem tanulta meg befogadni az érzelmek összetettségét. Felnőttkorban be lehet ezt hozni, de azzal munka van, ezért sokan inkább megspórolják az ezzel járó fájdalmat és erőfeszítést. Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül gonoszokká vagy rosszindulatúakká válnának, egyszerűen csak nem fogják fel a tetteik következményeit. Gyakran ilyen kliséket ismételhetnek: "ami szívemen, a számon" vagy "engem is vert az apám, mégis rendes ember lett belőlem" stb...

Azt hiszem, hogy ez volt a legtöbb, amit Sefa a maga részéről megtehetett. Ahhoz, hogy megértse, hogy ő maga hogyan járult hozzá "sokak összezavarodásához", akiket felkészületlenül ért a botrány, és ezért "érzelmileg nehéz napokat éltek át", ahhoz eleve nagyobb nyitottságra lenne szükség részéről, ami jelenleg nincs meg. Más szavakkal, ha képes lenne megérteni, hogy mi volt a baj a tettével, akkor eleve el sem követte volna azt, vagyis ezt úgy kell elfogadnunk, mint ami a valóság része.

Attól függetlenül, hogy én magam nem értek egyet a felhozatal MÓDJÁVAL, teljesen igazat adok Sefának minden másban. Hogy a közösség hogy fogja ezt túlélni, azt nem tudom...

Jakab.gipsz 2018.03.20. 09:17:00

@sefatias:

Jó szándékodat méltányolva jegyzem meg, a "hiba keresés", szélesebb látókört igényel, annál amellyel, Te írásaid alapján rendelkezel.

Ezért sajnos a Te jó szándékod is csak egy kő a sok közül, amellyel a pokolba vezető út van kikövezve.

agarik 2018.03.20. 09:31:29

Szóval kettős mérce? Az egyik vallás jó, a másik meg szekta?

Szar vagy öreg.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.03.20. 09:46:27

@agarik:

Minden vallásban van jó, de nem mindegyikben azonos a mértéke.

abdulasib 2018.03.20. 10:36:18

@Sitites: @t.csilla:
Szerintem meg fontos, hogy egy közösségbe mindenki felvállalja és bele adja a saját értékeit. Sefa ezt megtette.

Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád szükségem", vagy a fej a lábnak: "Nincs rád szükségem."
Ellenkezőleg, a gyöngébbeknek látszó tagok sokkal szükségesebbek.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.20. 11:06:07

@abdulasib:
Senki sem állította ennek ellenkezőjét. A "saját érték" beleadása csak akkor érték igazán, ha nem okoz másoknak sérelmet. Igaz, az illúziórombolást nehéz sérelemnek felfogni, de ahogy fentebb kifejtette sitites, annak is meg van a célja egy ember életében: "Segíteni csak annak lehet, aki segítséget kér! Ha valakinek mankóra van szüksége, mert anélkül nem tud élni, annak megpróbálhatod felkínálni a mankómentes életet, de nem veheted el erőszakkal tőle a mankót. Nincs jogod kivenni a kezéből, mert ezzel ellököd. Nincs jogod azt mondani, hogy beteg, sérült, hogy hülye, hogy élhetetlen, nincs jogod az arcába vágni a még oly nyilvánvaló igazságot se, ha ő nem akarja látni. Nem alázhatod meg, mert ezzel nem segítesz neki. Neki kell rájönnie, hogyan tegye le, ha majd képesnek érzi magát. Te is így tettél, mentél a magad útján. Ehhez másnak is épp ennyi joga van."

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.20. 11:22:16

@abdulasib:
"Ellenkezőleg, a gyöngébbeknek látszó tagok sokkal szükségesebbek."

Amúgy meg ezzel a bibliaverssel indokolták meg a Tanúk, hogy miért kell a "bunkócska" testvérek viselkedését tolerálni, hiszen ők "csak jót akarnak". Igen, ők voltak a kalapácsok a szerszámosdobozban, meg a többi hasonló. Míg másoknak állniuk kellett az ütéseket, ha akarták, ha nem.
Igaz, van olyan helyzet, amikor kalapács kell, de nem mindegyik ilyen. Akinek viszont csak kalapácsa van, az csak azt tudja használni.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.03.20. 12:11:24

Osztán arra már rájöttél-e kedves barátom, hogy isten sincs? Nem csak az hülyeség, butaság, értelmetlen zagyvaság, ami a vallások tanaiban áll (az összesben), hanem az alapjuk, a leglényegük is az.
Mert addig nem gyógyulsz meg, amíg ugyan az egyik szektát elhagytad, de a legfőbb, legfontosabb hülyeségben továbbra is hiszel. Addig bizony "áldozat" leszel, aki csak fő tovább a saját levében, nem érti a világot, és csak írja-írja évekig az ilyen "vihar a biliben" típusú szövegeit.
majd ha tényleg rájössz (rájönnél), hogy mindenféle transzcendencia értelmetlen baromság, na majd akkor gyógyulsz meg. És onnantól nem lesz már szükséged arra, hogy a múltad árnyaival hadakozz.

abdulasib 2018.03.20. 12:38:17

@t.csilla: Szerintem "a gyöngébbeknek látszó tagok" relatív megfogalmazás. Közösségenként, változik, hogy ki számít gyengének. Ahol túlnyomó részt bunkók vannak ott az érzékeny lelkűek a gyengék (ők vannak megítélve így). Ahol meg túlnyomó részt érzékeny lelkűek vannak ott meg a bunkók a gyengék. Előbbi helyen az együttérzésre, utóbbin pedig a szembesítésre van sokkal jobban szükség. Abból van szükség többre amiből kevesebb van. Ez egy folyamatos változást és nyitottságot igénylő dolog. Nem szabadna elmenni egyik irányba (kegyelem, igazság) sem túlságosan.

Én úgy látom "Gabi" esetében meg volt a szükséges szembesítés és meg van a hajlandóság a szükséges együttérzésre is itt a virtuális világban, ami valljuk be csak egy lufi, amit a mellékelt ábra jól mutat és ez az igazi tanulság.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.20. 12:41:22

@agarik: melyiket tartottam jónak, és melyiket szektának?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.20. 17:15:38

@ipartelep: És minderre hogyan tudnék rájönni?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.20. 17:16:54

@Jakab.gipsz: Hát a látóköröm akkora amekkora. Sajnos képtelen vagyok szélesebb látókörből kitekinteni, mint ami van. Neked sikerült már?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.20. 17:26:52

@Sitites: @t.csilla: Én nem értek egyet a mankós szemléltetésetekkel. Én igenis úgy gondolom, hogy vannak esetek, mikor el kell venni a mankót, hogy az illető felismerje, hogy tud nélküle élni. Hányan tanultak így meg biciklizni?

Sitites 2018.03.20. 18:18:19

Igen, hogyne. Csakhogy bicajozni egészséges gyerek (vagy esetleg felnőtt) akar. És ez a lényeg: akar megtanulni. Mankó pedig leginkább mégis a törött lábúnak kell nem? És egy felnőtt magáért felel, joga van betegnek maradni, ha akar. Ha ragaszkodik hozzá. Szerintem:)
Nekem nem tetszene (nagyon nem), ha elvitatnák ezt a szabadságom:)

Sitites 2018.03.20. 18:22:54

Ha Te jobban tudod, mi jó neki... akkor nem ugyanazt a gyakorlatot folytatod, mint az egyházak, akik azt mondják, jobban tudják, mi jó nekünk?
Természetesen egyetértek azzal, hogy tudhatod, mi jó neki, vagy jobb, mint amiben van, de mégis meg kellene hagyni a szabadságát mindenkinek, hogy maga dönthesse el, eldobja-e azt a mankót, nem? (Ráadásul sokszor igenis nem tudjuk, mi jó neki, mert nem látjuk, miért kapaszkodik egy adott, szerintünk rossz, vagy tényleg rossz dologba.... lehet, hogy képtelen anélkül létezni!!)

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.03.20. 18:52:32

@sefatias: Két útja van. Az egyik a racionális út. nagyon sokat kell hozzá tanulni, olvasni, művelődni, de főleg: gondolkodni. Ez a megoldás viszonylag kevés ember számára járható, és valójában járt. Azért, amit fentebb mondtam: nehéz, mert nem elég okosak hozzá az emberek, hogy saját kútfőből, magamaguktól jöjjenek rá.
A másik út az sokkal egyszerűbb, könnyebb, de ahhoz meg szerencse kell, annyiban, hogy talál valakit, valakiket, akik mintegy felkarolva téged, felvilágosítanak. Nem is feltétlenül (vagy nagyobb részben) intellektuális felvilágosítás lesz (mint az első módi esetében), hanem inkább egyfajta érzelmi, szocializációs jellegű. Az emberek a hiteiket, meggyőződéseiket sokkal inkább ilyen forrásból szerzik, és nem maguk találják ki őket. Gondolj csak bele a szocializáció erejébe: ezért van, hogy az indiaiak nagy része hindu, kisebb része buddhista vallású, az amerikaiak keresztények, a muszlimok meg ugye... mert kiskoruktól erre szocializálták őket, eszükbe sem jutott, hogy más is lehet. Na most, elvileg lehetséges ateista szocializáció is - erről beszélek itt - csak hát ahhoz olyan szerencsés társaságba kéne csöppenni.
Mindenképpen az első módi a dicséretesebb, de a vallás, az istenhit akkora intellektuális hendikep, hogy ha valakinek csak a második módszerrel sikerülne, még az is bőven megérné.
Persze az egész "átváltozás" nyilvánvalóan nem ilyen direkt, tervszerű módon működik, hanem nyögvenyelősen, problematikusan, közben kételyekkel küzdve, stb. De megéri, hogy lehulljon a hályog a szemről.

Eastern Magister लामा 2018.03.20. 22:44:17

@Sitites: Osztom a véleményed. Lehet, hogy a mankó szó szerint az életét jelenti. Mondjuk nem tudom, hogy ki ez a Gabi, aki alól ki lett rántva a mankót, de meg kellett volna hagyni, hogy ő dobja el. A hátbatámadás gyáva dolog. Talán esélyt kellett volna adni a belátásra.

Sefatias!
Ahogy kiveszem a történést, egy bizonyos pontnál érzéketlenül, szégyentelenül és nyíltan támadtál neki ennek a személynek. Már megbocsáss, de ez a tetted nem támasztja alá, hogy az elmúlt hat évben fejlődésen estél volna át. Ez - már meg ne haragudj - visszafejlődés! Ezért nem élheted meg diadalként, az általad oly nagyra tartott leleplezést, mert lehet, hogy összeomlott és semmilyen módon nem tudott/akart védekezni.

@Jakab.gipsz: Nemcsak szélesebb látókörre lett volna nagyobb szüksége az igazságosztónak, hanem érzelmi intelligenciára is.

Sitites 2018.03.20. 22:47:00

@Eastern Magister लामा:
Bocs, félreértettél. A Gabi nevű valakivel szerintem egyáltalán nem volt bántó Sefa. De ezt le is írtam:) Nem ehhez fűztem véleményt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.21. 06:04:30

@Eastern Magister लामा: Egyáltalán nem élem meg diadalként. Inkább teherként. És nem nekitámadtam a személynek. Szerintem az egésznek semmilyen támadás szaga nincs. Viszont tény és való, hogy vannak esetek, mikor piszkosul érzéketlen tudok lenni. Ez olyan eset.

Egyébként elolvastad az összes posztot?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.21. 06:07:19

@Eastern Magister लामा: viszont érdekelne, hogy ha nem tartod jónak, ahogy csináltam, akkor miért nem csináltad te? Mert úgy veszem ki, hogy neked szélesebb látóköröd, és érzelmi intelligenciád is lett volna hozzá?

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.03.21. 09:03:20

@ipartelep:
Ez nagyon tetszett:
"Persze az egész "átváltozás" nyilvánvalóan nem ilyen direkt, tervszerű módon működik, hanem nyögvenyelősen, problematikusan, közben kételyekkel küzdve, stb. De megéri, hogy lehulljon a hályog a szemről"
Amúgy az egész hozzászólás jó (bár én sem vagyok ateista, de nem is akarom beskatulyázni magam semmiféle ideológiai dobozba).

@Eastern Magister लामा:
Sefa "támadása" (ami nem volt igazából támadás, csak egy őszinte megnyilvánulás nem Gabi ellen irányult, és Gabi messze nem az áldozat ebben a történetben. Amúgy leleplezésre és védekezésre is lett volna bőven lehetősége, de nem élt velük. Azok az áldozatok, akik beleélték magukat ebbe az illúzióba, és váratlanul érte őket. Igaz, más is megtehette volna a leleplezést, és így ezért Sefát utólag kritizálni nincs értelme, főleg olyanoknak, akik semmit nem tettek ez ügyben. Ettől függetlenül Sefának megvan a saját felelőssége a dologban, hogy mit kezd vele az az ő dolga. Amikor valaki csak az "igazság" után megy, akkor az éppen úgy elvakíthatja, mint a hazugság. Az igazság kemény és bántó is lehet, de van, aki szereti az efféle felfedezéseket (vagy az is lehet, hogy nem ért másból).

a századik juh 2018.03.24. 09:01:24

Szerintem meg Gabi direkt kiprovokálta a támadást, és az Ő forgatókönyve szerint zajlanak a dolgok.

Vezéráldozat valamely, vélhetően valós nick "javára".

Ne felejtsük, egy roppant intelligens és összetett személy a Gabi.

Ez csak az én véleményem, tévedhetek is. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.25. 21:44:35

@a századik juh: Én nem isteníteném túlságosan a Gabit. Nem provokált ki semmit. Szerintem teljesen váratlanul érte

a századik juh 2018.03.26. 06:34:56

@sefatias: Ne haragudj, nem épp Te mondtad valamelyik nap, hogy semmit sem hajítasz el vizsgálat nélkül? Ez most mégis olybá tűnik, hogy vizsgálat nélkül elhajítottad.

Ezenkívül Gabi istenítését láttad a szavaimban, ergo magadat isteníted ez ügyben.

Szerinted teljesen váratlanul érte, szerintem meg lépésről lépésre előre ki volt tervelve, mert Te az alteregót vadásztad, és nem a személyt.

A történetből kiderül, hogy amikor 3 nickjét kizárták, még maradt neki ugyanannyi bent, ergo most is szörnyülködhet nyugodtan a történteken velünk együtt úgy, hogy fel sem tűnik.

Érdekes, hogy Te ezt reflexből kizártad, miközben például Csilla teljesen jól látja pszichológiai részleteiben és háttér-analizálva is a dolgokat, de Ő maga nem vont le saját magára nézve következtetéseket ebből, sőt...

Ugyanakkor roppant érdekes, hogy csak a történésekig terjednek ki a történetek nyomozásai, Gabi munkásságának sarokkövei azonban továbbra is be vannak betonozva, azok megváltoztatására vagy visszaalakítására senki sem figyel és nem is törekszik.

Vagyis lehet, hogy egy személy az árnyékból az árnyékba lett lökve, de hogy a "munkássága" nincs háborgatva, az is biztos.

Ahogy Csilla helyesen írta, parasztvakítás ez.

Merthogy kb 1000 koment után minden változatlan maradt, holott ég és földindulás történt.... LÁTSZÓLAG!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.26. 06:42:46

@a századik juh: igazából nem értelek. Te most a Gabihoz imádkozol?

Levezetnéd például azt az elméletedet, lépésről lépésre, hogy a Gabi ezt előre eltervezte?

a századik juh 2018.03.26. 10:46:36

@sefatias: Igen, jól látod,pontosan ez a helyzet! :)

Nem tudom levezetni Neked, mert 3 ikont is festek Róla, és nincs időm. :(

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.03.26. 16:47:44

@a századik juh: Pedig levezethetnéd. kíváncsi vagyok az indokaidra

2018.04.03. 21:11:24

Leslie07 azóta sem nyilatkozott sehol mostanában? Valahol korábban olvastam, hogy hiányolták a csörtéből, mivel a Leslie07 nem járt a Marci kérdez mellett - bármit is jelentsen ez. Ebben a posztban azért keményen tengelyt akasztottak a "Gabival"... :)
marcikerdez.blog.hu/2016/01/26/offposzt

a századik juh 2018.04.04. 07:01:55

@mikor_ebredjetek: "Leslie07 azóta sem nyilatkozott sehol mostanában? "

Leslie 07 ki lett zárva Gabi blogjáról, mert Gabi terrorcselekményre való felbujtásnak minősítette azt a módszert, amire Leslie 07 buzdította az olvasókat, miszerint "15„Ha vétkezik atyádfia, menj el hozzá, intsd meg négyszemközt: ha hallgat rád, megnyerted atyádfiát. 16Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egy vagy két embert, hogy két vagy három tanú szava erősítsen meg minden vallomást. 17Ha nem hallgat rájuk, mondd meg a gyülekezetnek. "

Ezek után a közös blog is hozott egy szabálygyűjteményt, kifejezetten Leslie 07-re írva, onnan is kizárták, egyértelműen a Gabi-hatás miatt.

Ezután kizárták Joker blogjáról olyanok, akik a kenyerét ették olyanért, amit Leslie 07-essége óta folyamatosan közvetít.

Ha elolvasod a megmaradt kommenteket, és összeveted ezt a mostani történésekkel, jól látható, hogy semmilyen következtetést nem vontak le magukra nézve az átvert személyek, még csak el sem gondolkoztak azon, hogyha őket átverték, akkor az, aki eddig folyamatosan kritizálta az átverőt, jogosan tette.

Továbbra is ki van tiltva ezen fórumokról. Amit akart, azt egyébként már elmondta.

Marci, egyedüliként az akkori megvezetett csoportból nem közösítette ki Lesliet, sőt, lehetőséget adott a téma megvitatására.

Ha jól megfigyeled, a Gabi-témában leginkább került szó éppen a Leslie 07.

Hogy miért van ez így, és mi vezetett ide? Kérdezd a Többieket is, mert én részrehajló vagyok, tehát nem hiteles.

2018.04.04. 09:15:02

@a századik juh: Elnézést, erről az egészről én semmit nem tudtam. Ez nem piskóta - mindenesetre köszi, hogy leírtad. De örülök neki, hogy akkor most ez is tisztázásra került. Én csak a Johnny Joker blogján olvastam korábban Leslie07 ördögpapos kommentjeit. :)
Csilla közös blogos nyílt levele alatt szerepel a hiányolós komment, innét maradt a fejemben, Egonymus hozta fel Leslie07-t, és nem is értettem, hogy mi ez az üzemi konteógyár, amibe még engem is vadul belekonteózott... :)
Csak halkan jegyzem meg, hogy kedvenc Rovarölő prófétánk "Gabis" randijára is kíváncsi lennék, na meg azokra akik végül sose kerültek elő pl. a kócsag, Berkes Cs. és társaik. ;)

2018.04.04. 09:24:31

@a századik juh: Ja bocsánat, mellőled hiányolta Egonymus Leslie07-t, nem Marci kérdez mellől. Homályosak voltak már az emlékeim. :) Erre a kommentre gondoltam, mert mikor korábban olvastam ezt nem igazán értettem, hogy hogy jövök én a Leslie07-hez, mikor fogalmam sincs kicsoda, és hogy ő maga Leslie07 miért nem írt be. De mégegyszer köszi, így már minden világos. Meg nem gondoltam volna mindezt amint fent most leírtál.
Ez volt Egonymus kommentje, amire gondoltam:
"a 'századik juh'-hal együtt, aki mellől hiányoltam 'leslie07'-et. (És még azt kérdezi Sefa, hogy mitől biztos, hogy nem az ő kútfejéből pattant ki ez az egész!) Miért nem az addig ismert nick-néven támogatta meg Sefát?"

a századik juh 2018.04.04. 12:01:27

@mikor_ebredjetek: Hát, Egonymus a megtisztelő "Blogromboló trollbloggerek!" nevet adta nekünk, ez tény. Csakhogy közben kiderült, hogy ki is a troll:

"l.gabi 2016.08.09. 08:23:03
@a századik juh: A kérdésedre a válaszok le vannak írva, csak kicsit keresni kell és értelmezni a leírtakat. Szerintem megy neked az értelmezés, csak szórakozásból játszod el ezt a szerepet, de ha téged szórakoztat, tedd csak.

A gaz blogosok elutasításáról nem tisztem véleményt mondani, csak a magam álláspontját tudom védeni. Ahogy többször is kijelentettem, szerintem mi nem azonos oldalon állunk a szervezet dolgait illetően. Sem veled, sem a 30 éve jogi pályán lévő barátoddal nem érzem azt, hogy azonos térfelen lennék.

Ismétlem magam, bár ezt nem szeretem:
Nehéz valakivel úgy érvelgetni, hogy az illető nem olvas, nem kutat, hanem csak önti ki a saját ötleteit. Pár sorral feljebb látható, hogy annyit sem ellenőriztél, hogy létezik-e az adott törvény, hatályban van-e, miként definiál fogalmakat, milyen kivételek vannak és így tovább.

Ebből az is következik, hogy köztünk nincsenek jogi viták, nem is voltak, mert ilyen hozzáállású emberrel (pontosabban azzal, aki ezt játssza el) ki sem alakulhat ilyesmi. Utalhatnék a nemzetközi bíróságos felvetésre, ami szerintem nem a komolyan vehető kategória.

Nem írom le újra a véleményem a jogról, mert megtettem tucatnyi alkalommal, de az eljátszott szereped szerint azt nem akarod úgy értelmezni, ahogy leírtam. Jó szórakozást a további trollkodáshoz!

a századik juh 2016.08.09. 10:15:09
@l.gabi: Valaki nem ossza a véleményed=troll
Válasz erre

a századik juh 2016.08.09. 10:16:17
Trash Troll...

........................

l.gabi 2016.08.12. 18:06:54
@Jónás_: Sajnos századik már nem tud itt válaszolni arra amit felvetettél. "

a századik juh 2018.04.04. 12:09:41

@mikor_ebredjetek: Kócsag ugyanazt a jogi féligazságokat képviselte, amivel Gabi is terelt mindenkit a jogtól. Közben bebizonyosodott, hogy amitől Ők óvni igyekezték a szervezetet, az igenis működik, és járható út, nemcsak külföldön, hanem idehaza is.

"kócsag 2016.08.09. 12:31:42
"... szerintem a jog azokat hivatott védeni, akiket kihasználnak, megkárosítanak, eltaposnak, miként Jézus Krisztus is..."

Na, ezért megérte felkelni és ide ellátogatni! :)

Az egyházjog és a jogról írt 4 sornyi szösszenet pedig magáért beszél. Századik barátunk még ennek sem olvasott utána? Szerintem csak poénkodik, ennyire senki sem akarhatja magát lejáratni! Ilyen kijelentésekhez senki sem adná a nevét. Ja? Hogy még ő sem?"

Mind a mai napig adom mellé a nevem, ellenben a Gabi már visszatáncolt erről a jogi porondról is, hisz az azóta történt tények makacs dolgok.

Félreértés ne essék, ezt az egész blogszféra végig asszisztálta.

2018.04.04. 12:20:05

@a századik juh: Cifra egy történet ez, és ember legyen a talpán, aki követni tudja... Van itt már minden, mint a búcsúban. Ezeket a destruktívitásra utaló célzásokat én semmilyen szinten nem tudom komolyan venni, úgy érzem, hogy a Csilla által nyilvánosságra hozott, "Gabi" tollából kikerült nevetséges fiktív történtek a bp.-i tömegközlekedésen észlelt rendellenességekről önmagukért beszélnek... Egyébként is Sefatias valahol azt írta, hogy valakik tudják ki ez, és hogy valójában férfi az illető, mint ahogyan az sejthető is volt... Tehát innentől kezdve nincs miről beszélni, főleg nem rombolásról, és úgy látom, hogy nem szabad már meglepődni semmin. Hogy mondjak más cifrát is, én múlt hét szombaton abban az istenáldotta szerencsében részesültem, hogy résztvehettem az éves Reklámünnepen, akarom mondani Emlékünnepen. :) Azóta fél szemem sántít és a nyelvem is botladozik...

2018.04.04. 12:26:14

@a századik juh: Ha jól értem, akkor itt az volt a gond, hogy a "Gabi" és - valószínűleg szintén fiktív - kórusa igyekeztek minden volt Tanút évekig eltanácsolni a Zűrtorony elleni jogi lépésektől?
Ezen a jwavocat oldalon amúgy mik voltak a posztok? Volt rajta használható dolog? Te is kommentél neki úgy láttam.
jwavocat.blog.hu/2016/09/12/mementonak_meghagyom#comments

a századik juh 2018.04.04. 12:27:50

@mikor_ebredjetek: Jó, ha tudjuk:

Leslie 07 szereti a szépirodalmat, és érti is.

Az "Ördög pap" egy szépirodalmi fogalom, Vörösmarty Mihály műve.

Leslie 07 minden esetben a Vezető Testületre alkalmazta ezt a jelzőt, majd 10 éven át. Joker blogjáról is kizárták, ha jól emlékszem,ugyanezért, majd 10 év után. Mindezt a Gabi intézte.

Ha bárki ezt érdemben vitatná, alá is tudom Gabi-idézettel támasztani. :)

2018.04.04. 12:36:24

@a századik juh: Én nem vitatom, de egy jóféle "Gabi" - idézet nekem mindig jöhet. ;)

a századik juh 2018.04.04. 12:36:39

@mikor_ebredjetek: "jwavocat " Az oldalon KOMOLY ÉS HASZNOS INFÓK IS MEGJELENTEK, nem csak a szervezet, a vének, és a bírói bizottságokat irányító szabályrendszerek, hanem -an block- az ezek kijátszásának lehetőségei is "kiolvashatóak voltak". Ráadásul, -ezt valahol akkor le is írtam- szervezeti részről leírta egy hormonkezelés történetét, hogy hogyan reagáltak az ügyre, stb, stb, abban a pillanatban le is került, sajnos. Szerintem véletlenül benne maradt, vagy nem számoltak azzal, hogy többen ezt egyből Gabihoz kötötték. A halálcsillagos posztom ennek állított emléket. :)

a századik juh 2018.04.04. 12:44:34

A

legértékesebb

írások

voltak

rajta,

amiket

extanús

felületeken

valaha

olvastam.

Sokunknak megvannak. :)

Ha jól tudom, Lloydot is érdekli a dolog.

Mi az hogy! ;-)

2018.04.04. 12:45:17

@a századik juh: Én nem tudom, hogy mik voltak a jwavocaton, a botrány kitörésekor bukkantam rá, akkor már csak a búcsúposzt volt kint (ott is). Még a csörtében írta Sefatias is, hogy ő sem látta már az eredetit. Nem mentettél le a cikkekből? A hasznos és komolyan vehető segítségnyújtásnak én mindig látom értelmét, de hogy a jwavocatot ki és miért pucolta le, nem világos számomra, erre csak tippjeim voltak...

2018.04.04. 12:47:17

@a századik juh: Egyszerre írtunk. :) Hát ha megvannak a cikkek, akkor miért nem teszitek közzé újra, esetleg cenzúrázva, ha szükséges? :)

a századik juh 2018.04.04. 12:55:24

@mikor_ebredjetek: "múlt hét szombaton abban az istenáldotta szerencsében részesültem, hogy résztvehettem az éves Reklámünnepen, akarom mondani Emlékünnepen. :) Azóta fél szemem sántít és a nyelvem is botladozik..."

Tipikus démonűzős tünetek.

Lehet, 3-nál többször használták az esemény alatt a
" Jézus Krisztus" nevet.

Ritkán, de előfordulhat ilyen "hiba" Náluk is, pedig az összes Kürioszt kisatírozták már a nyúlvilág-fordításból!

Menni kell vének gyűlésére, és helyreáll a "rend". :)

a századik juh 2018.04.04. 12:58:43

@mikor_ebredjetek: "Hát ha megvannak a cikkek, akkor miért nem teszitek közzé újra, esetleg cenzúrázva, ha szükséges? :)"

Azok az írások bedönthetik a Watch Towert, erre a legolvasottabb nyelven elérhető legismertebb exjt blog a legalkalmasabb, szerintem ebben egyetértünk.

2018.04.04. 13:08:59

@a századik juh: A Reklámünepi hangulat számomra kínos és nyomasztó volt, és úgy láttam, hogy a közönség soraiban sem uralkodott különösebb eufória. Az előadás maga a szokásos Ádám - Éva - bűn - váltság tengelyen mozgott. már úgy éreztem hogy ha mégegyszer meghallom az Ádám - Éva sztorit, én felállok és ordítok egyet. Viszont a pódiumról minden jelenlévő hosszasan körbe lett dicsérve, amiért képes volt szombat este felöltözni, és elhúzni a testét a Reklámünnepre, és ott időben hátsóját egy székre letenni. Valamint reklámügyileg megemlítésre került a jéduplavéorg, és hogy az érdeklődők kérjék a bibliatanulmányozást a széksoroknál sasként őrködő vénektől. Max. 5 db. frissen odatévedt emberke lehetett, riadtnak látszottak és nem feltétlenül a Zűrtorony helyi ideális célközönségének...

2018.04.04. 13:16:58

@a századik juh: Ezt úgy kell érteni, hogy Lloyd Evans átvenné és megjelentetné a jwavocatról kimentett cikkeket? Az a legismertebb blog, nem? Vagy milyen másik van még?
Bocs, de a trauma miatt még mindig elég rozsdás vagyok... :)

2018.04.04. 15:53:14

@a századik juh: Jaj kihagytam a Reklámünnepből az előadás egyik dicsőséges pontját, mikor az Új Világba kellett képzeljük magunkat, ahol - többek közt - a munkánk hasznát magunknak termeljük és fölözzük lefele. Ez egy csodás gondolat, de a Zűrtorony tanításai szerint elvileg a Zűrtorony is ott fog kepeszkedni az Új Világban, tehát akkor a hasznot nem csak itt, de ott is megpróbálhatják lefölözni. :) Ez volt asszem az ádáméván kívül a másik neuralgikus pont, ahol még ordítani szerettem volna...
Azt hiszem most nem fogok meglepőt mondani, de külső nyomásra látogattam meg a Reklámünnepet, minden fizikai és lelki erőmet latba vetve a megpróbáltatáshoz... A helyi gyülekezetek keresztény szellemisége az olyan mélyen van, hogy a bányabéka feneke onnan alulról Mount Everest-i magasságban látszik... A körzetben legelésző nyáj a világot még a "világiaknál" is jobban szereti, és csak a szűk nadrág, szűk szoknya, Instagram - Facebook fotózkodás, műköröm, műszempilla, jó autó, pénz, utazás téma megy, na meg a pletykálkodás, vihorászás, férfiaknak parolázás. Ki is akkor a képmutató, ki a világi? :)
A tanulmányozási Őrtornyot felesleges is nekik kiosztani, mert egyszerűen nem értik miről van szó, az pedig, hogy az amúgyis szellemileg kalóriaszegény Zűrtorony tanításokat magukra is alkalmazzák, egyszerűen meg sem fordul a fejükben. Szellemi témát a szájukból nem hallani, mert azt sem tudják, hogy mi az. A szántóföldi szolgálatba sincs értelme kimenniük, de szerencsére olyan rosszul csinálják a térítést, hogy nem kell attól tartani, hogy sok áldozatot vonzanának be... Olyan szinten modortalanok, hogy ami minimális számú érdekődő horogra akadt az elmúlt pár évben, attól mindtől egyből a pénzt kérdezték, hogy hol dolgozik, jól keres-e, mennyit, ha munkanélküli kap-e segélyt, egyéb juttatást, vagy aki gyesen van mennyit kap stb. Pedig a szent Királyságteremben elvileg Jehovát kéne dicsőíteni, nem pedig Mammont, de nem baj, tudjuk, mire megy ki a játék, a gazdag és bőkezű adakozót szereti a Zűrtorony...
Ezekkel 1 óra egy légtérben és nem csoda, hogy azóta is tikkel a fülem... Démont azt belőlem kell űzni lassan... Mindenesetre az emlékjegyekből valószínűleg nem fogyasztott senki, távolról ugyanannyinak tűnt a végén minden, mint mielőtt körbeadták. A nyáj tagjait elnézve, nem is csoda, hogy egyikre sem áradt ki a Szentlélek... :)))

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.04.04. 19:07:12

@a századik juh: "Marci, egyedüliként az akkori megvezetett csoportból nem közösítette ki Lesliet, sőt, lehetőséget adott a téma megvitatására."

Lezli innen sem volt kitiltva sosem

a századik juh 2018.04.05. 06:25:58

@sefatias: De ez nem is exjt blog, Te mondtad, nem? Akinek nem inge, ne vegye magára.

a századik juh 2018.04.05. 06:33:23

@mikor_ebredjetek: Anthony nem vak, hanem király a vakok közt, ahogyan a mondás is tartja.

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.04.05. 08:46:46

@a századik juh:
"Ezek után a közös blog is hozott egy szabálygyűjteményt, kifejezetten Leslie 07-re írva, onnan is kizárták, egyértelműen a Gabi-hatás miatt."

Csak informálásodra írom, hogy "Gabinak" semmi köze nem volt leslie és a te kizárásodhoz a közös blogról. A szabályzatot én írtam, és igen szem előt tartottam a trollok kontrollálatlan tevékenységét, és nem szerettem volna, ha nem csupán tőlük kerülne élet blogba. "Gabi" és a többiek csak jóváhagyták azt.
Leslienek a legkisebb bűne volt az "ördögpapozás", mivel sokakat, sokféle módon, rendszeresen és folyamatosan inzultált, ezért lett kitiltva.

A jogi kérésekkel kapcsolatban én osztom "Gabi" véleményét (akárki is volt ő). Mivel attól, hogy most Gabi nincsen, még nem lett automatikusan igaza Leslie-nek vagy az ő támogató klikknek. De ahogyan azt már neked korábban is írtam neked (és tudtommal Gabi is), te egész nyugodtan kereshetsz jogi megoldást a helyzetedre, ebben eddig sem akadályozott meg senki. Sőt, érdekelne, hogy mire jutottál benne.
(Most hogy már nincs "Gabi", már végképp semmi kifogásod nincsen arra, hogy megvalósítsd, amit elterveztél...igaz eddig sem volt. Hajrá tehát...)

a századik juh 2018.04.05. 14:55:13

@t.csilla: "A szabályzatot én írtam, és igen szem előt tartottam a trollok kontrollálatlan tevékenységét, és nem szerettem volna, ha nem csupán tőlük kerülne élet blogba. "Gabi" és a többiek csak jóváhagyták azt. "

V.S.:

"l.gabi2016.03.15. 20:10:02
@a századik juh: én azért érzem jobbnak így a moderálást, mert nem tud egy-két antiszoc személy rátelepedni egy beszélgetésre. Sajnos mindig az a vége, hogy az antiszoc marad, az értelmesebbje meg (érthető okok miatt) elmenekül."

a századik juh 2018.04.05. 14:57:25

@t.csilla: "A szabályzatot én írtam, és igen szem előt tartottam a trollok kontrollálatlan tevékenységét"

Márpedig épp egy troll félt a "trolloktól", mint utóbb kiderült.

A "TROLL!"-t kiáltó trollt letrollozók e akkor a trollok?

a századik juh 2018.04.05. 14:58:22

@a századik juh: "ha nem csupán tőlük kerülne élet blogba. " Sikerrel jártatok?

a századik juh 2018.04.05. 15:00:09

@t.csilla: A jogi stratégiámat nem kötöm az orrodra, hisz ugyanúgy a szervezet javára osztod Gabi véleményét, miként azt Ő tette.

a századik juh 2018.04.05. 15:08:09

@t.csilla: "Mivel attól, hogy most Gabi nincsen, még nem lett automatikusan igaza Leslie-nek vagy az ő támogató klikknek. "

Igen, jól kiemelted Gabi munkásságának a célját, a KLIKKESÍTÉST.

Ez a Te fejedben nagyon megvan.

Milyen mondat már a fentebb idézet?

Az Oroszországban, és később az itthon történtekről, vagy a stop sorosról nem véletlenül nem számolt be Gabi, csak érintőlegesen, de Neked ezt nem kell mondanom, hisz Ti sem.

Nem az történt, hogy "most Gabi nincsen", szerintem, hanem az derült ki, hogy félrevezetett mindenkit, de Te még mindig elfogadhatónak és követendőnek tartod azt, ahogyan Ő közelítette meg a Szervezet jogi támadhatatlanságának témakörét, erősítve azzal annak mítoszát, fittyet hányva ezzel a valóságra, amire Leslie 07 többször felhívta a figyelmeteket.

a századik juh 2018.04.05. 15:10:52

@t.csilla: " mivel sokakat, sokféle módon, rendszeresen és folyamatosan inzultált, ezért lett kitiltva. "

Amikor Téged tettelek felelőssé, hogy elindítom a blogom, akkor azt fenyegetésnek élted meg, és Gabi egyből rámtámadt e-mail üzenetekben, majd kitiltott, többek közt Téged és a "fenyegetést" is felemlítve.

Sokszor csak a fejekben van inzultus. :)

t.csilla · http://blogjt.blog.hu/ 2018.04.05. 15:48:12

@a századik juh:
Bocs, de akkor hülyeségeket írsz, azt sem tudom honnan veszed ezeket. Biztosíthatlak, hogy semmi közöm a blogodhoz, és fogalmam sincs azért, hogy miért lennék én felelős azért, amit te teszel vagy nem teszel.

"Nem az történt, hogy "most Gabi nincsen", szerintem, hanem az derült ki, hogy félrevezetett mindenkit, de Te még mindig elfogadhatónak és követendőnek tartod azt, ahogyan Ő közelítette meg a Szervezet jogi támadhatatlanságának témakörét, erősítve azzal annak mítoszát, fittyet hányva ezzel a valóságra, amire Leslie 07 többször felhívta a figyelmeteket."

A "Gabi" karakter mögött egy valódi személy állt, aki most elhagyta a blogszférát. Hogy mik az indokai? Az ő dolga, azt én éppúgy nem firtatom, mint a te indítékaidat/indokaidat sem. Nyilván "távozása" felkavaró volt a közösség számára, és nem is volt túlságosan becsületes dolog, attól még "munkássága" nem tekinthető feltétlenül trollkodásnak (nyilván ezzel vitatkozni lehetne, de én ezt alapvetetően így látom).
Én magam nem Gabi miatt vélekedek a jogi dolgokról úgy ahogy, hanem saját tapasztalatomra alapozom azt. A Szervezet nem támadhatatlan jogilag, de attól függ kinek milyen bizonyítékai vannak, és azt hogyan prezentálja, na meg az adott ország társadalmi és igazságszolgáltatási környezetétől is. Ezért teljesen fölösleges összehasonlítani a magyar állapotokat a külföldi példákkal, és nem csak a társadalmi környezet miatt, hanem abból a szempontból is, hogy a nyugati demokráciákban elkezdett és sikeresnek mondható perek nem arról szóltak, hogy 'valakiket becsaptak Armageddonnal, ami nem jött el', hanem ennél sokkal fajsúlyosabb dolgokról. Nem tudom milyen mitoszról írsz, amit állítólag én erősítettem volna bárkiben is. Leslie általi "valóság" tudtommal egy olyan összeg visszaperlése, amit ő adott, és amit a szervezet nem arra a célra használta fel. Így nyilván ő kezdhetett eljárást, de ez nem mindenki esetében van így. Nem kéne ezt valami szervezet elleni "szent háborúvá"alakítani, mint ami kiterjeszthető minden egyes sértettre.
Oké, ne kösd az orromra a te "jogi stratégiádat", nekem nincs hozzá közöm. Csak a véleményemet kérdezted, elmondtam, megírtam, hogy ez mitől tett a szemedbe a "szervezet támogatójává", azt nem tudom.

Felnőtt ember vagy, teljes jogod van olyan módon élni az életedet, ahogyan az neked tetszik, és én is olyan nézeteket tartok "elfogadhatónak és követendőnek", amilyeneket én akarok. Nehogy már be kelljen neked ezekről számolnom!

Máshonnan hajótörött 2018.07.05. 13:43:13

Sziasztok! Ez a történet nem hagy nyugodni, ezért regisztráltam. Nekem semmi tapasztalatom nincs a Jehovákkal, egy másik szektából szabadultam. Sajnos bizonyos szempontból mindegy hol voltál, a rémtörténetek hasonlóak, a szálak összefutnak, az újrakezdés pedig pokoli nehéz. Ez a Gabi & Laura történet nagyon jó példa a következményekre! Hogy egy lelkileg lábadozó embert (ami egy-egy durva sztori után akár élethosszig is eltarthat) még mindig könnyebb megvezetni.. Hogy akármilyen nagy lépést is tett meg az ember önmagához képest, a manipulátorok számára még mindig ő a könnyebb préda.. Mert aki egyszer már élt totális kontroll alatt, annak újra kell tanulnia azt, hogy meg tudja becsülni kitől mire számíthat. Mi pedig ahelyett hogy örülnénk, hogy megúsztuk (mikor kiléptem 40 kilósan kb annyi erőm volt, hogy helyből távolba nézzek) mégis mit csinálunk? Na jó nem mindenki, de nagyon sokan.. Itt most főleg magamról beszélek.. Nem tudunk már kívülállóként létezni, aki nem keres valami felsőbbrendű igazságot.. Rögtön toljuk tovább a "szellemi bevásárlókocsit" és pakoljuk bele az "új tanokat" amik persze még azt is meg tudják magyarázni korábban miért jártunk úgy ahogy.. Mert az nem lehet, hogy ne mi váltsuk meg a világot.. Van egy átmeneti szakasz, amikor az ember azzal van elfoglalva, hogy visszailleszkedjen a társadalomba. Elkezd dolgozni (végre saját maga osztja be a saját jövedelmét) ellenáll a visszacsábító hangoknak, kibírja hogy elvesztette a "testvéreit" és megerősödik. De maga a vágy, hogy keresse és megtalálja Istent (keresztény szektákban), vagy egy magasabb szellemi szintre jusson (ezós szektákban) valahogy nem szűnik meg! Újra és újra fellángol. Ebben a helyzetben mi lesz belőlem újból? Egy PRÉDA.. Már ismerem a folyamatot.. Most kint vagyok. "Tiszta" vagyok a szellemi "drogoktól". De este, elalvás előtt a sötétben azon gondolkodok, vajon a megtakarításaimnak milyen lekötési formát válasszak, hogy megvédjem önmagamtól, amikor majd legközelebb, a legnagyobb jó érdekében el akarom adományozni?

keresemazutam 2018.07.05. 21:55:48

@Máshonnan hajótörött:
Az, hogy képes vagy kivűlről rálátni a folyamatra, az szerintem már jó jel!
Sok sikert!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.07.06. 06:32:53

@Máshonnan hajótörött: Szia! Ismerjük az érzésedet. Valóban igazad van abban, hogy tökmindegy honnan szabadulsz, az eredménye ugyanaz. Ezen a blogon már több vallás károsultjai is megjelentek. A közös megbeszélése a problémáinknak, illetve az egyéni útkeresések megbeszélése sokat segít az átmenetben

Máshonnan hajótörött 2018.07.17. 19:22:01

A legnehezebb kívülmaradni bármiféle rendszeren, mert valamikor lemondtunk a saját életünk irányításáról és az évek alatt teljesen leszoktattak arról, hogy önmagunk döntsünk a saját életünket érintő dolgokban. Nem feltétlen ide tartozik a téma, de egyszer hallgattam egy interjút egy olyan szervezettel, akik elrabolt, vagy kamu munkaajánlattal átvert és prostitúcióra kényszerített magyar lányokat szabadítanak ki külföldről. Évekig tart, mire kinyomozzák a hollétüket, így sok idő eltelik, ami teljesen átkondícionálja a személyiségüket arra, hogy teljes kontroll alatt csak utasításokat hajtsanak végre. Ezek a lányok a hazahozataluk után egy átmeneti felszabadult örömöt élnek át, majd nem sokkal később kiderül, hogy az olyan egyszerű döntéshelyzetekben mint pl, ha két ételből is választhatnak, melyiket ennék szívesebben, nem tudnak dönteni! Ha szabadulásuk után egy ideig segítő szándékkal nem kontollálják őket olyan alapvető dolgokban, pl hogy mit húzzanak fel, mikor mit csináljanak stb.. akkor igen nagy a valószínűsége, hogy saját önszántukból visszaszöknek a fogvatartójukhoz. Hozzájuk hasonlóan a tizenéve börtönbüntetését töltő személyek is rettegni kezdenek a külvilágtól, ha a kiszabott büntetésük ideje hamarosan lejár. Valahogy a szekta tagok világképe is hasonló. A legnagyobb pokol közepén is elhisszük azt, hogy ez még semmi, a külső világ még ettől is csúnyább és félelmetesebb. Amiben vagyunk az igaz hogy pokoli szar, de legalább ismerjük.. A szektákból szabadult embereknek szerintem legnehezebb feladata a saját szempontú mérlegelés megtanulása és a saját döntéshozatal. A szektákban soha nem élt személyek alapvető mérlegelése ez: "Mi a legjobb nekem és/vagy a családomnak, közvetlen környezetnek, stb? Egy bármilyen szektába beillszkedett tagok így mérlegelnek: "Mi a legtöbb jó, a legtöbb ember számára XY tanítás szerint, és vajon hogyan tudok hatással lenni minél több emberre, hogy kedve legyen követni azt a filozófiát/vallást amit én követek?" A szekta otthagyása csak a fizikai kötelékek elvágása, de az éntudatot, mint különálló személyként való létezés fogalmát valahogy egy nagyon nehezen visszaszerezhető dolognak tartom. Már évek óta kiszabadult állapotomban is szinte csak azt keresem kinek lehetek a hasznára, hogyan tudnék másokat szolgálni (pl önkéntes szervezetekben) és bár tudom, hogy jogom van a saját szükségleteimhez, saját magam számára örömet okozó tevékenységekhez, mégis sokszor önző dolognak tartom megtenni azt amikhez kedvem van.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.07.18. 17:12:52

@Máshonnan hajótörött: Hát igen. Az emberbe beleverik azt, hogy az önmagaddal törődés önzés, és büszkeség. Meg kell tanulni szeretned magad, és bizony az értékrendet gyökeresen meg kell változtatni

Tinglitanga 2018.09.28. 10:40:54

Hogy lehet felnyitni egy manipulált tanú szemét?

Tinglitanga 2018.09.28. 14:02:08

Szívesen beszélgetnék valakivel a témában, mert barátom j. tanúja, és kétségbe vagyok esve!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.09.28. 15:44:22

@Tinglitanga: Szia!

Erre nincs konkrét recept. Igen nehéz terület ez. Néhányunknak sikerült segíteni kikecmeregni a vallásból már másoknak, de ez nem jellemző.
Írtam erről itt:

sefatias.blog.hu/2017/01/02/az_igazsag_birtokaban

sefatias.blog.hu/2017/01/05/az_igazsag_birtokaban_2_resz

Olvasd el mindkét írást

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2018.09.29. 06:01:52

@Tinglitanga: hát igazán nincs mit. Ha kérdésed van, nyugodtan felteheted itt
süti beállítások módosítása