"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Szerelem, vágy, szex

2015/12/03. - írta: sefatias

Folytatnám a homoszexualitással kapcsolatos gondolataim. Ahogy írtam, kb. három éve gondolkodok ezen. Sok kérdésemet magamból kiindulva próbáltam megválaszolni, mivel nincs a környezetemben olyan meleg, akivel ezeket megbeszélhetném. Egyébként rendkívül fontosnak tartom ezt a módszert, hiszen ha önmagunkba nézünk, sok kérdés teljesen természetes választ kap. Talán pont ezért próbálják meg egyre jobban elnyomni az emberek gondolkodó készségét. Ez a poszt elég nyersen lesz fogalmazva. Ezért előre elnézést kérek a melegektől is és azoktól is, akik nincsenek hozzászokva.

Az egyik kérdés, hogy lehet-e divatból homoszexuális valaki?

Biztos vagyok abban, hogy vannak olyan identitás zavarban lévő személyek, akik valamilyen elfogadás, elismerés miatti vágyból létesítenek homoszexuális kapcsolatot. De ezt nem nevezném divatnak. Egy kicsit gondoljunk bele ebbe. Tegyük fel, hogy divatba jön a homoszexualitás. Azért beszélek erről jövő időben, mert szerintem még nem jött divatba, akárki állítja is ezt. Amikor elkezdtem gondolkozni azon, hogy vajon egy meleg lehet-e teljes jogú tagja egy keresztény közösségnek úgy, hogy közben párkapcsolatban él, először megpróbáltam belegondolni, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki meleg legyen.

Szerelem férfiak iránt?

Először is az agy érzelmeket érintő területének úgy kell működnie, hogy egy férfi szerelmet tudjon érezni egy másik férfi iránt. Elképzelhetetlennek tartom, hogy bármilyen divathullám képessé tegyen arra, hogy szerelmes legyek egy férfiba. Egyszerűen nincs semmi, ami megragadná a figyelmemet, ami miatt szerelemre lobbanhatnék egy fickó iránt. Bányászként olyan fürdőnk volt, ahol egy öltözőben több mint ötszázan voltunk. Mikor leszázalékoltak, a munkám miatt  négy ilyen fürdőben jártam naponta. Meztelen férfiak tömegeit láttam 20 év alatt. A férfi testek típusainak minden skáláját végig tudtam nézni. Naponta jöttek szembe velem lógó pöccsel. A húsz év alatt rengeteg időt töltöttem el fürdés és munka közben, meztelenül beszélgetve. Soha egy pillanatra nem mozdult meg bennem valami, ami beindított volna valami érzelmet, vagy vágyat valamelyik munkatársam iránt. De ha mondjuk egy női öltözőben kellett volna ugyanezt csinálnom....

Vágyni egy férfira?

És akkor a vágy. Hát bevallom őszintén el sem tudok szebbet képzelni egy női testnél. Szerintem órákat tudnék eltölteni, csupán a bámulásukkal. Szerintem nem kell ecsetelnem, hogy mit indít be egy ilyen "nézelődés". Nincs az a férfi test, ami többet érdemelne egy pillantásnál. Mert ha már ott van, akkor az ember látja, de nem érdekli. Max annyira, hogy kinek nagyobb a pöcse. De aztán az érdeklődés itt be is fejeződik. De hogy egy meztelen férfi látványa feltüzelje bennem a vágyakat? Esélytelen. Nincs olyan porcikája egy férfinak, ami be tudna indítani. Bezzeg egy nő...

21n_15_10_02_anissa_kate_true_to_her_reflection-001.jpg

                                                          Na ugye?

Szex?

Szexelni egy másik férfival? Még a gondolatától is ökölbe szorul a talpam. Egyszer kaptam egy ajánlatot. Azt mondta a fickó, hogy mindent megkapok, ha felmegyek hozzá. Sokat nem gondolkodtam a dolgon. Addig ütöttem és rúgtam, amíg el nem tudott menekülni.Szerintem ha közelítenem kellene egy fickó végbeléhez, a fütykösöm bebújna az alhasamba. Ha csókolóznom kellene vele akkor hánynék. Ha erre gondolok, az undortól kiráz a hideg.

Szóval ezeket végig gondolva azt állítani, hogy valaki képes lenne csupán divatból homoszexuális kapcsolatba belemenni, szerintem hülyeség. Az érzelem, a vágy, a szex nem olyan terület, amit az ember egy kapcsolóval át tud állítani. Ha valaki képes szerelembe esni egy azonos neműbe, aki ráadásul még tetszik is neki, ha örömet okoz neki ábrándozni róla, ha boldoggá tenné egy csók, és teljesen kielégítené őt egy kufirc, akkor az azt jelenti, hogy az agyában teljesen másképp működik valami, mint az enyémben. Ezt nem lehet irányítani. Nem tudom elhinni, hogy ez befolyásolható. 

Mint mondtam, igyekszem magamból kiindulni. Kétlem, hogy engem befolyásolni lehetne arra, hogy egy férfiba szerelmesedjem, rá vágyjak, és vele szexszeljek. És ha valaki alapból homoszexuális beállítottsággal rendelkezik, és mindaz örömet okoz neki, amitől én hányni tudnék, akkor szerintem ezt nem lehet átállítani. Ahogy elvárom, hogy engem olyannak fogadjanak el amilyen vagyok, és személyem elleni undorító támadásnak tekinteném, ha meg akarnák változtatni a vágyaimat, úgy azt hiszem ez a homoszexuális érzelmekkel, vágyakkal bíró embernek is kijár. 

A kérdés az számomra, hogy ami az érzelmeket, vágyakat irányítja bennünk, az lehet-e beteg? Azaz betegségnek számít-e az azonos neműekhez vonzódás? Erre nem tudok válaszolni. De a végeredményt tekintve nincs is értelme a kérdésnek, mivel nálam okosabbak sem tudják a választ. A lényeg, hogy nagyon sok ember él közöttünk, aki homoszexuális érzelmekkel bír. Valamit kell csinálnunk velük, vagy értük. De semmi olyat, amire ők ne vágynának. Nem az ember egy bizonyos jellemzőjét kell kezelni, hanem az egész embert. A nemi identitás pedig ugyanúgy az én része, mint bármi más.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr278135100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atyek 2015.12.03. 18:20:08

Az én meztelen testem sem volt vonzó? Azért irigyelt az volt nem?

Viccet félre téve ott vannak még a biszexuális érzelemmel rendelkezők is, akik szerelembe tudnak esni mindkét nem iránt. Ez a harmadik rész lesz?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.03. 18:47:24

@Atyek: persze. Férfiak tömegei vágytak olyan tetre, mint a tiéd.

A harmadik rész más lesz. A biszexualitással nem foglalkozom, mert azt még annyira se értem mint ezt

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.03. 23:32:54

@Ludvig Laura: Több incidensem is volt. Nyugodtan mondhatom, hogy alapos okom volt a homofóbiára. A fickó megérdemelte, hogy el lett verve. Úgyhogy nem mondanám, hogy megbántam. A homofóbiám nem múlt el. Vagy a fene tudja. Lehet, hogy ha tudnék kapcsolatot ápolni olyan melegekkel, akiktől nem nyílik ki a bicska a zsebemben, akkor elmúlna. De a megitélésem megváltozott. Tehát teljesen másképp tekintem a homoszexualitást mint korábban

l.gabi 2015.12.04. 05:58:43

Lesz harmadik rész is? :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.04. 06:57:02

@l.gabi: aha. Egy még mindenféleképp lesz.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.04. 12:48:50

Valahol azt olvastam, hogy a rómaiaknál divatos volt mind két nemmel kapcsolatot tartani. Ha ez igaz, akkor pedig létezett olyan, hogy divatból csinálták a dolgot, azért, hogy elfogadhatóbbak legyenek a többiek előtt. Ezért voltak a közfürdők is. De ha rosszul tudom, javíts ki. Ha ez igaz, akkor pedig létezett olyan, amikor ilyesmivel divatoztak. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.04. 17:43:26

@nicku: Én ezzel a divattal vigyáznék. Kérdezd meg a férjed, hogy ha divatba jönne a homoszexualitás, akkor odatolatna-e farral egy meztelen fickó elé?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.04. 19:58:34

@nicku: az is elég ha magadat képzeled ilyen helyzetbe egy nővel

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.04. 20:44:56

@sefatias: Nem vagyunk egyformák... Semmi gond nélkül el tudom magam képzelni egy nővel. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ilyesmibe valamikor is belemennék. Azért tartom magam ahhoz, amit előzőleg írtam. Szerintem olyan világot élünk, amikor mindent szabad, az emberek már csak kíváncsiságból is kipróbálnak dolgokat. Nem a konzervatív gondolkodású emberekre gondolok.
Ahhoz, hogy valaki felnőtt korára vonzódni tudjon saját neméhez, szerintem az illető nevelése sokat nyom a latba. Tudok olyan lányról a környezetemben, aki már 15 éves korában kijelentette otthon, hogy neki melyik lány tetszik, nem érdeklik a fiúk, és mai napig nővel él együtt. Az anyja iszonyatosan megverte miatta, nem ért semmit. Magát férfinak képzeli a párkapcsolatukban. Az apja fiút szeretett volna, és kicsi korától Jóskának hívta. Tudok olyan anyukáról, aki egyedül nevelte a lányát meg a fiát. A fiút szinte csak nők vették körül kiskorától kezdve, végül már 10 éves korára úgy viselkedett, mint egy lány. Annyira lányosan viselkedett, hogy egy kortársa egyszer megkérdezte tőle, hogy ő most fiú-e vagy lány. Lányos szakmát választott, ma férfival él együtt.
Szóval, ez a "mindent szabad" gondolkodásmód lehet a ludas. A nevelés is. Az egyén beállítottsága.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.04. 20:48:19

@nicku: Az a baj, hogy miközben szerintem igazad van, ezt nem lehet általánosítani. A legtöbb meleg férfit nem nevelték lánynak.
A kiváncsiság pedig nem divat. Ha valaki a jó pénzkereseti lehetőség miatt vállal meleg kapcsolatokat, az szintén nem divat.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.04. 21:05:41

@sefatias: Valóban nem akartam általánosítani. Ezt a két esetet láttam, és ezt a következtetést vontam le.
Ha valaki pénzkeresési lehetőség miatt csinálja, akkor kell, hogy valamilyen szinten vonzódjon a saját neméhez. Különben nem tenné meg, nem? Látod, te se pénzért, se semmiért nem tennél ilyet.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.04. 21:09:46

@nicku: Lehet. a lényeg, hogy olyan, hogy divatból, nem nagyon van.

l.gabi 2015.12.05. 06:20:53

@nicku: "Semmi gond nélkül el tudom magam képzelni egy nővel."
Mindig is nagyon bírtalak, kezdem érteni az okát :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.05. 06:22:50

@l.gabi: :) egy nővel én is el tudom magam képzelni. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.05. 07:01:30

@l.gabi: @nicku: Egyébként nekem van egy olyan sejtésem, hogy a nők könnyebben kaphatóak erre, mint a férfiak. Bár lehet, hogy csak magamból indulok ki

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.05. 08:33:13

@sefatias: Szerintem ez nem a nők kaphatóságától függ, hanem a beállítottságától. Nem tartom magam prűdnek, szoktam beszélgetni ilyen témákról még az anyámmal is, a baráti körömben is. Akikkel eddig beszélgettem, nem hazudtak, elmondták amit erről vagy arról gondoltak. Ha az illető undorodik az orális vagy az anális szextől, soha be nem vállalja. Nézegetni se nézegeti, se képeken, se filmeken. Szóval, ez a "nők könnyebben kaphatók erre" mondatoddal nem igazán értek egyet. Viszont olyan téma ez, amit mi nem fogunk tudni megmagyarázni.
@l.gabi: :)

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.12.05. 17:36:59

@sefatias: „Mint mondtam, igyekszem magamból kiindulni. Kétlem, hogy engem befolyásolni lehetne arra, hogy egy férfiba szerelmesedjem, rá vágyjak, és vele szexszeljek."

- Te kisebbség vagy. A többség szexuálisan is befolyásolható. Legalább egy tucat sztárvallomásra emlékszem, amelyben az illető nyilatkozik a sajtónak, hogy volt egy őrült kalandja a saját nemével. Egyszóval, kipróbálni elég sokan kipróbálják, nem hasonlítanak rád.

Sőt, még többen vannak, akik szerint ez is olyan, mint a borszakértés: meg kell kóstolni minél több fajtát és évjáratot, ha művelt ejropéer akarsz lenni.

Ha megnézed, a homoszexualitás művészi és értelmiségi körökben sokszorosa az egyéb társadalmi csoportok homoszexualitásának. Ez van azért van, mert aki művésznek születik, az gyakran melegnek is... Vagy azért van, mert a melegség egyfajta ínyenc trend, vájtagyúaknak.

A többség szexuális magatartása erősen befolyásolható, ha ló nincs, jöhet a kecske is. Ezért nem mindegy, mi az az érzelmi nyomással járó norma, amihez morogva bár, de a legtöbben igazodnak.

Én azt javaslom, hogy az érzelmi nyomással betartatott norma a heteró mogogámia legyen. Aki eltér tőle, a saját kockázatára teszi, és nem számíthat szentesítésre.

l.gabi 2015.12.05. 19:26:47

@sefatias: de ez a te esetedben nem meglepő :)

l.gabi 2015.12.05. 19:41:44

@sefatias: szerintem ez nem a biológiai nem függvénye. Sok reprezentatív kutatásban megerősítést nyert, hogy az emberek többsége nem tisztán hetero vagy tisztán homo, hanem e két kategórián kívül helyezhető el. Mivel mindenki a saját orientációját tekinti magától értetődőnek (mivel azt fedezi fel önmagában), ezért tűnhet úgy egy teljesen hetero férfi számára, hogy a másik nem hajlama erősebb a bi/homo dolgokra.

Csaba Tarró 2015.12.05. 19:48:04

@Sefatias: " Valamit kell csinálnunk velük, vagy értük. De semmi olyat, amire ők ne vágynának. Nem az ember egy bizonyos jellemzőjét kell kezelni, hanem az egész embert. A nemi identitás pedig ugyanúgy az én része, mint bármi más."

Ötlet, elképzelés Pisti?!

Ha betegségnek tekintjük, várom az orvostudomány megoldását.
Ha bűnnek, jöhet a bibliai gyakorlat....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.05. 19:54:11

@Csaba Tarró: betegség? mi alapján döntenénk, arról, hogy az-e? Még a nálunk nagyobbak sem tudják eldönteni. És mi nem várhatunk addig, amíg végre sikerül nekik.
Bűn? erről már írtam az előző posztban.A Biblia szavai egyértelműen elitélik. A kérdés az, hogy nézhetjük-e más oldalról a Bibliát

Csaba Tarró 2015.12.05. 21:08:35

@Sefatias: Keresztyénként nem is kell eldöntenünk, hogy betegség-e, vagy sem.
A Biblia nem foglalkozil a sexmánia ilyen jellegű megítélésével sem.
A keresztyén elmebaj ott kezdődik, hogy amikor valakit szembesítenek a bűneivel, úgy vélik, hogy az csiribú-csiribá el is hagyja. Ha nem így történik, akkor jön az egyén lemínősítése, mintha nem is Isten lenne az, Aki munkálja, vagy sem a változást. A hívő ember a saját szavainak erejét hajlamos isteni magasságokba emelni...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.05. 21:11:28

@Csaba Tarró: ezt kifejtenéd bővebben? nem vagyok biztos abban, hogy értem

Csaba Tarró 2015.12.05. 21:40:26

@Sefatias: Pisti, a mondandóm lényege a következő megállapításodhoz fűződik: " Valamit kell csinálnunk velük, vagy értük."

Velük nem kell csinálnunk semmit.
Értük annyit tehetünk hogy nem ferdítjük el Isten véleményét a tetteikkel, vágyaikkal kapcsolatban. Ezen felül marad az értük való ima, s bizalom Isten irántuk való döntésében.
Közhely?! Az! Mutasson valaki többet fel....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.05. 21:44:47

@Csaba Tarró: már csak az a kérdés, hogy mi Isten véleménye. Ugyanis, ha olyan nagyon biztos lenne, akkor nem vitáznának rajta

Csaba Tarró 2015.12.05. 22:03:42

@Sefatias: A témában Istennek egyértelmű véleménye van. Ezt már te is felismerted. :)

Discipline 2015.12.06. 10:48:35

@Vértes László: @sefatias:
"Te kisebbség vagy. A többség szexuálisan is befolyásolható. ... Ha megnézed, a homoszexualitás művészi és értelmiségi körökben sokszorosa az egyéb társadalmi csoportok homoszexualitásának. "
A kutatások mai állása szerint a szexuális irányultság nem két- vagy esetleg háromállású kapcsoló, hanem egy skálán mozog a kizárólagos heteroszexualitás és a kizárólagos homoszexualitás között. A legismertebb beosztás a Kinsey-skála.
Sefa, te egyértelműen a kizárólagos heteró csoportba tartozol. Azután vannak olyanok, akik szintén visszataszítónak és perverznek találják a homoszexualitást, de az ember néha hajlik egy kis perverzségre, így időnként megfordul a fejükben a gondolat... Aztán vannak, akik heterók, de nem tartják annyira visszataszítónak a homoszexualitást, és így tovább... a teljesen homókig.
Ha ez így van, akkor bizony nagy szerepe van a divatnak is, ugyanis a skála középső részén mozgókat a külső hatások nagyon könnyen elmozdíthatják valamelyik irányba. Ha a külső elvárások (divat, szubkultúra, politika) azt sugallják, hogy nyugodtan lehet a homoszexualitás irányába mozdulni, mert semmilyen negatív következménye nem lesz, sőt inkább pozitív képzeteket társítanak hozzá (szabadság, jogegyenlőség, tolerancia), akkor tuti, hogy a kizárólagos heteró csoporton kívül mindenki el is fog mozdulni abba az irányba, minimum fejben, de sokan a gyakorlatban is.

Hogy betegség vagy bűn? Szerintem nem jó a kérdésfeltevés, nem lehet erre a két válaszra leegyszerűsíteni a dolgot. Betegségnek nemigen lehet tekinteni a homoszexualitást, de szerintem mindenképpen rendellenességként kell rá tekinteni. De hogy egy rendellenesség rossz, jó, vagy semleges, azt a társadalmi konvenció dönti el. Hogy bűn-e? A Biblia alapján, legalábbis a homoszexuális gyakorlat mindenképpen az. De sok olyan vágy van, aminek a beteljesítése szintén bűn. Jelenleg a vámszedők világában élünk, hogy mást ne mondjak. Nem a mi feladatunk azonban, hogy ítéletet mondjunk az embertársaink felett.

Vértes László · http://kozlogika.blogspot.hu/ 2015.12.06. 12:03:24

@Discipline: Ez egy józan helyzetleírás, egyetértek. A csúszó skálán tili-tologatható szexuális irányultság jól modellezi, hogy az aktuális trend hogyan hat a populáció szexuális viselkedésére. Nem vagyok benne biztos, hogy pontosan a vámszedők világában élünk-e, de ez részletkérdés, illetve rajtunk múlik, mit tiltunk, mit tűrünk, és mit támogatunk.

Ha fenntartható társadalmat szeretnénk, akkor javaslatom szerint a heteró monogámiát támogassuk, a konszenzuális egyéb nemi kapcsolatokat tűrjük, a többit meg tiltsuk. Ez kezelhetővé teszi e téren minden gondunkat.

nicku · http://kharapisztisz.blog.hu/ 2015.12.06. 14:13:05

@Discipline: "Ha ez így van, akkor bizony nagy szerepe van a divatnak is, ugyanis a skála középső részén mozgókat a külső hatások nagyon könnyen elmozdíthatják valamelyik irányba. Ha a külső elvárások (divat, szubkultúra, politika) azt sugallják, hogy nyugodtan lehet a homoszexualitás irányába mozdulni, mert semmilyen negatív következménye nem lesz, sőt inkább pozitív képzeteket társítanak hozzá (szabadság, jogegyenlőség, tolerancia), akkor tuti, hogy a kizárólagos heteró csoporton kívül mindenki el is fog mozdulni abba az irányba, minimum fejben, de sokan a gyakorlatban is. "- Ezzel nagyon egyetértek, valami ilyesmit akartam én is tegnap leírni, csak nem tudtam ilyen szépen megfogalmazni. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.06. 14:39:16

@nicku: @Discipline: számomra ez nem jelent divatból történő vonzódást, ha valakiben megvan a hajlam, akkor az nem divatból, azaz külső befolyásra áll neki, hanem belső indíttatásból, csupán a közeg megkönnyíti neki azt, ami már amúgy is benne van.

Discipline 2015.12.06. 15:54:50

@sefatias:
Jó, de gyakorlatilag jelent ez valami különbséget? A kizárólagosan homoszexuálisok esetében valószínűleg el kell fogadni a megváltoztathatatlant, de úgy gondolom (bár pontos számadatokat nem tudok) a skála középső része jóval nagyobb réteget fed le. Szerintem egyáltalán nem mindegy, hogy őket milyen irányba befolyásolja a közeg. Vagy ha így jobban tetszik: azt segítsük-e elő, hogy minden, ami megfordul a fejekben, az a gyakorlatban is könnyen elérhető, megvalósítható legyen, vagy inkább azt a hozzáállást erősítsük, hogy az még nem feltétlenül gond, ha ilyen gondolatok felmerülnek benned, de ezeket inkább nem kellene gyakorlatra váltani.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.06. 16:00:16

@Discipline: a gyakorlatban nem jelent különbséget. De mégis. Ha a köztudatban az van, hogy a homoszexualitás divat, akkor a társadalom úgy fogja tekinteni a melegeket, mint jellemtelen, befolyásolható, divatmajmokat, akik csupán a gyenge akaratuságuknak köszönhetik, hogy nem tudnak ellenállni. Valamit sokan feleylegesen félteni fogják a gyermekeiket, akik, a divat hatására engednek a honoszexualitásnak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.06. 16:02:13

@l.gabi: eszembe jutott valami. Én annyira hetero vagyok, hogy ha nő lennék, biztos leszbikus lennék. Viszont akkor már nem lennék hetero. Akkor nem is vagyok hetero igazán? :DDD

l.gabi 2015.12.06. 18:04:07

@sefatias: :)
Tudod, írtam neked, hogy nem értek egyet ezzel a homo/bi/hetero felosztással. Ezt inkább egy mérési probléma rossz megoldásának tekintem, mert csak egyetlen dimenziót vesz figyelembe, amikor legalább hárommal kellene számolni (biológiai nem, érzelmi nem és aktivitás, de nem lenne érdektelen a poligám-monogám skála sem). Nagyon könnyű olyan példákat találni, amelyikben a skála akárhány (2, 3, 6 vagy 7) pontja használhatatlan lesz.
Az is rossz ebben a skálázásban, hogy túl elméleti. Nem attól leszek vagy éppen nem leszek valaki, mert a szerelmem biológiai neme az, ami. Vannak olyanok, akiknek az identitását a társadalom neki tulajdonított szexuális orientációja teljesen kitölti, de nekem ez abszolút semmiség. Arra jó, hogy a vallási buzgólkodókat távol tartja tőlem, így pár fanatikus emberrel tehermentesebben élhetek (azért az már milyen őrület, hogy egyesek tiltani, tűrni és engedni akarnak más embereknek...).

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.12.06. 20:44:24

@l.gabi: Én is oda jutottam, hogy a nemi identitás, és a szexuális érdeklődés sokkal több összetevőből áll, és sokkal bonyolultabb képlet, mint azt eddig hittem. Kicsit erről is írtam ebben a posztban. Erre én is példa lehetek valamilyen szinten, hiszen én maximálisan heterónak tartom magam, de mégis sokan hitték már rólam, hogy meleg vagyok, vagy fiatal koromban sokan hitték azt hogy lány vagyok.

Virágvirág 2015.12.07. 00:06:02

@nicku: A nevelés is.
Annak idején a fősuliban úgy tanultuk, hogy 60-40 % az öröklés és a nevelés.
Nem tudom, ezen újabb kutatások mit, vagy mennyit változtattak. Téma volt a homoszexualitás, a hajlamot lehet örökölni, de a neveléssel korrigálni lehet. Aki akarja, vagy aki engedi. Ez volt akkor. Nem tudom a tudományos ismereteket ma.
De tény és való, hogy van, ill. volt egy pár meleg kollegám, és remekül el vagyok velük.
Mint kollega gondoltam, és nem mint partner................

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2015.12.12. 18:52:45

A nevelés és öröklés kb ilyen arányban lehet. Amikor valaki örököl egy hajlamot és azt még egy neveléssel is megtoldják (pl fiút lánynak nevelnek vagy fordítva, vagy éppen egy szexuálisan megengedő, illetve túlzottan tiltó, de minkét esetben túlfűtött légkörben nő fel a gyerek, melyben nem a korának megfelelő impulzusok érik stb), akkor az valahol felnőttként mégiscsak predesztinálja valamilyen életmódra. Vagyis úgy beszélünk a "szabad választásról", hogy abba az érintett személynek sok beleszólása nem volt.
Felnőttként azonban mégis van, és eldöntheti, hogy ez neki jó (ebben az esetben elfogadja) vagy nem jó, és akkor változtat. Mindkét választás rendben lehet, és mindkettőre van példa a homoszexualitás területén is (bár az elsőre egy kicsit több).
Ha valaki mégis a változtatás mellett dönt (most nem csak a szexuális orientáción való változtatásra gondolok, hanem bármilyen olyan dologra, amit valaki esetleg gyakorol és az NEKI valamiért nem tetszik), akkor biztosan annak is van módja. Csak "kurva" nehéz (bocs, de ez a legmegfelelőbb szó arra, amikor valaki egy 'genetikailag' kódolt dolgot szeretne megváltoztatni....amit ugyan elvileg nem lehet, de a gyakorlatban mégis lehet befolyásolni dolgokat, de most ennek hogyanjába inkább nem mennék bele), ezért sokan meg sem próbálják, amiért én nem hibáztatom őket.

Azoknak, akik mégsem békültek meg a homoszexualitásukkal - amely nekik ugyanolyan elvitathatatlan joguk, mint a többieknek a megbékülés -, esetleg a bibliai nézőpont jelenthetne egy hajtóerőt arra, hogy szembenézzenek a saját nemi irányultságuk eredetére. Ez azonban nem bizonyul elég nyomós oknak, és nem feltétlenül csak és kizárólag azért, mert ezek az emberek annyira, de annyira szeretnek a "hústestük kívánsága" után menni, vagy annyira istentelenek lennének. Túl sok kellemetlen kérdést kéne feltenniük, ami miatt túl sokan kerülnének esetleg cikis helyzetbe. Kiderülne ugyanis, hogy a keresztény berkekben nem annyira van minden teljesen rendben a szexualitás témakörében, amivel az érintettek teljesen rendben vannak, és senkit nem zavar különösebben. Akkor kinek, mi baja mégis a homoszexuálisokkal? Velük miért nem tudnak rendben lenni? Már JT-ként sem értettem, hogy miért kéne azért bárkit is utálni, mert az azonos nembeliéhez vonzódik? Igaz, benne van a Bibliában, de nekem mi közöm hozzá, hogy a másik ember hogyan áll vagy nem áll Isten előtt? Nincs tán dolgom a saját "rossz" szokásaimmal (alkoholizmus, falánkság, enyveskezűség, a házastárs megcsalása stb), a kereszténységben már mindenki olyan nagy szent lenne? Vagy azok rögtön "érthetőekké" válnak? Megértjük az okokat, melyek "rossz útra" vittek valakit....(főleg, ha rólunk van szó), de a másikat nem értjük meg.
Addig, amíg engem nem bánt egy homoszexuális vagy nem akarja rám erőltetni szexualitását, addig miért kéne haraggal lennem iránta. Sajnos nekem is volt negatív tapasztalatom homoszexuális személlyel, és bizony, ha valakinél ilyen visszataszító viselkedést tapasztalok, akkor rohadtul nem tud érdekelni, hogy homoszexuális, meg egyenlőség, meg kerüljük a diszkriminációt, meg hasonló baromságok, mert bizony jól elküldöm a fenébe. De ugyanúgy visszataszító, amikor egy hetero kapcsolatban viselkedik valaki elfogadhatatlan módon. Vannak olyan pasik is, akik úgy udvarolnak egy nőnek, hogy képeket küldenek a micsodájukról, kb az első randi után. Egy barátnőm járt így, kapott egy mms-t amit először nem látott jól, mert nem tette fel a szemüvegét és azt hitte, hogy egy csokor virágot küldött neki az illető. Majd megnézte közelebbről, és kiderült, hogy mégsem :). Kis hiján sokkot kapott (én meg leröhögtem a fejem...), mert nem volt hozzászokva, hogy valaki ajtóstól rohan a házba, ami nem is szép dolog, ha belegondolunk.
süti beállítások módosítása