"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Amiért nem járok istentiszteletre...

2015/06/15. - írta: sefatias

Több mint négy éve nem járok semmilyen keresztény gyülekezetbe. Bár a környék különböző egyházainak istentiszteleteit végiglátogattam, illetve akár messzebbre is elmentem, hogy egy internetes ismeretségnek köszönhetően megnézzek egy-egy közösséget, mégsem horgonyoztam le sehol sem. Ha kedvem szottyan, fogom magam és elmegyek valahova. Most például többször is voltam katolikus misén. A helyi reformátusok és evangélikusok istentiszteleteit is meglátogattam már, és a lelkészekkel jó kapcsolatot ápolok. De nem látom semmi okát, hogy az egyik közösséget kiválasztva, annak tagja legyek.

A református bibliakörnek már három éve rendszeres látogatója vagyok. Voltam már a hitgyüliben is egyszer, illetve az evangélikus és a katolikus bibliakörben is. Arról pedig már többször írtam, hogy van egy saját kis bibliakörünk, ami most már jó ideje működik. Ezt hetente megtartjuk (kivéve most, hogy többen is a vizsgaidőszakunkat éljük). Bevallom őszintén, hogy ez számomra egyelőre elég. Annak ellenére, hogy az a fajta közösségi élet, amit a korábbi egyházamban éltem, nagyon hiányzik. (Épp tegnap jött elő egy beszélgetésen ez a téma, és nevetve mondtam, hogy, ha tíz éve meghalok, akkor valószínűleg nagyon sokan lettek volna a temetésemen, de most egy kisebb csoportot is nehéz lenne összeterelni. :) he-he ) És pont ez az egyik oka annak, hogy nem csatlakozom egyik keresztény gyülekezetbe sem. Ugyanis több akadálya is van annak, hogy ezt megtegyem.

  1. Mivel eléggé emberközpontú a gondolkodásom, ezért egy keresztény közösséget csak úgy tudok elképzelni, hogy a gyülekezet tagjai aktív közösségi életet élnek. Számomra nem kielégítő az a gyülekezeti modell, hogy minden héten egyszer végigüljük az istentiszteletet, amire a kezdés előtt két perccel érkezünk, aztán minden héten újra és újra meghallgatjuk ugyanannak az embernek az unalomig ismert szófordulatait, és végül hazamegyünk, ahogy vége az egésznek. Tehát csak aktív közösségben tudom elképzelni magam. Ez pedig kizárja a történelmi egyházakat.
  2. Mivel nem vagyok karizmatikus, ezért kicsit visszataszító számomra a karizmatikus gyülekezetek istentisztelete, ha azon a nyelveken szólás és a többi „ajándék” rendszeresen szerepet kap. Ez számomra vállalhatatlan akkor is, ha a közösség amúgy az első pontnak megfelel.
  3. Nem hiszek abban, hogy Isten bizonyos embereket kiválaszt tanítóul, akinek alá kell rendelnem magam. Nem hiszem, hogy vannak olyan emberek, akik által szól az Isten, és akiknek a szavát isteniként kell elfogadnom. Éppen ezért gyakorlatilag az összes keresztény közösség kihúzható a listámról
  4. Mivel csakis olyan hitnézeteket vagyok hajlandó sajátomként vallani, amelyek számomra érthetőek, és igazolhatóak, ezért nem fogadok el „titkokat” dogmaként, és nem fogadok el dogmákat, ha azok nem egyeznek a jelenlegi tudásommal. Emiatt nem csak az én listámról lehet kihúzni egyházakat, hanem egyes egyházak (a legtöbb), nem tudna tagjává fogadni, hiszen képtelen vagyok megalkudni a nézeteimben, csupán azért, mert szeretnék a közösség tagja lenni. Még akkor sem, ha emiatt nem vesznek fel egyetlen teológiai főiskolára sem.
  5. Azt hiszem az átlagnál gátlástalanabb és szemtelenebb ember vagyok, aki mindig felvállalja a véleményét, még akkor is, ha az adott közegben egyedül maradok. Kissé különc a viselkedésem, és a kinézetem, amit én simán össze tudok egyeztetni a kereszténységgel, de messze elütök az átlagtól. Emiatt nem biztos, hogy egy össze szokott közösség tolerálni tudna. A bibliakörünkön is elő szokott ez jönni, ugyanis mindannyian más típusú kereszténységet képviselünk, de már megtanultuk ezt kezelni, és azt hiszem megtanultuk egymás másságát a saját hasznunkra fordítani. Én legalább is hálás vagyok ezen testvéreim másságáért. Viszont nem biztos, hogy egy nagyobb közösség képes lenne erre.
  6. Abban sem hiszek, hogy Isten Lelke jobban árad egy emberre csupán azért, mert egy közösség tagja. Szerintem Istennek nem okoz logisztikai problémát a Lelkét olyanokra is kiárasztani, akik nem egy helyen vannak. Egy biciklis futárnak biztos könnyebb, ha sok embernek egy helyre kell vinni a csomagot, mintha szétszórva lennének, de szerintem Istent nem kötik a biciklis futárok korlátai. (hasonlóról írtam ITT)
  7. Huszonháromévnyi kereszténység után van tapasztalatom az istentiszteletek minőségét illetően. Sajnos azt kell, hogy mondjam, gyakran fizikai fájdalmat okozott az előadó az unalmas, felkészületlen semmit mondásával, és nem egyszer éreztem azt, hogy nemhogy áldást kaptam volna, hanem inkább káromra volt az egész istentisztelet, és hasznosabb lett volna, ha otthon maradok megnézni egy filmet. A legrosszabb számomra az, amikor az ilyen végtelenül üres, undorítóan unalmas istentiszteletekről a végén úgy beszélnek a hallgatók és az előadó, mint amit a Szentlélek készített el a közösség építésére. Ilyenkor fogom a fejem, és magamban sopánkodom, hogy milyen szellemi, lelki igénye van annak az embernek, aki egy örökre elpocsékolt, dühítően unalmas, semmiről sem szóló előadással megelégedett?
  8. Egy dunántúli kisvárosban élek, ahol nincs túl nagy választék. Szóval elég korlátozottak a lehetőségeim. Korábban évekig utaztam hetente akár többször is a szomszéd városba 20 km-re, de ma már azt hiszem, ezt az áldozatot nem hozom meg. Nem látom értelmét.

 

Mindezt azért írtam le, mert egy másik blogon előjött ez a téma, és gondoltam így adok választ arra a kérdésre, hogy miért nem vagyok tagja egy keresztény gyülekezetnek. A fenti nyolc ponttól függetlenül, ami kifejezetten a saját véleményem, és az én speciális helyzetemre alkalmazható (illetve talán épp ezért) nem vagyok a magányos kereszténység híve. Egyértelműen jobbnak tartom a közösségben megélt kereszténységet.

177 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr707538462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba Tarró 2015.06.19. 21:36:16

@Várkonyi Gábor: Célozgatni a te szokásod, nézd át Sefa blogját. Elég konkrét voltam a személyed írányában.

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 21:45:40

"Az az Isten aki elrendeli eleve hogy gyermekeit a Pokolra veti pusztán azért mert nem Kiválasztottak, az az isten rosszabb mint a leggonoszabb ember sőt még a legalacsonyabb erkölcsi érzékkel se rendelkezik! Az efféle hamis tanítások alapjaiban rombolják le Szerető Atyánk jellemét, igazságosságát és szeretetét és az Ellenség tulajdonságaival ruházzák fel!"

Nos ez egy idézet egy általam is olasott szerzőtöl és ebben sztem benne is van a kálvinizmus egyik lényege. Konkrétan az Institució 3. könyve részletesen foglalkozik a témával és abból egyértelműen kiderül hogy Kálvin és utána a kálvinisták komolyan elhitték azt a tant hogy Isten a Pokolra vet embereket akikről ezt eleve elrendelte! Nekem ez NEM az a Jézus és NEM az az Isten akiről a Biblia beszél, mégha rajongtam is ezért a tanért. Egy szeretetlen igazságtalan és kérlelhetetlen tanítás amit (ellentétben Kálvin többi tanításával) szívesen kárnak és szemétnek ítélek! :)

Kálvin és a kálvinizmus pedig szorosan összetartoznak, hiszen ő alkotta meg az egész tanítási rendszert. Utódai továbbfejlesztették majd finomítgattak rajta.

Nem azzal van gondom hogy Krisztus mindent elvégez és megtesz értünk hanem azzal hogy egy örökkévalóságon keresztül kínozna Isten embereket csak azért mert ez van elrendelve róluk! Isten NEM ilyen!

Isten a SZERETET, éppen ezért MINDENKINEK kivétel nélkül adja az Ő ingyen kegyelmét! Akit eleve elrendelt azok se mi voltunk hanem Krisztus! SZABAD az Urat választani és Benne hinni!

Ahogy olvasgatom az óegyházi írókat, Kálvin téves látása onnan adódik, miszerint ha valakit megkeresztelnek akkor az egyben a Szent Szellemmel is elpecsételtetik akár csecsemőkorában is. Tehát már akkor újonnanszületik!

Ebből a TÉVES és HAMIS látásokból nőttek ki azok az izmusok is amiknek képviselői mindenkit győzködni akarnak arról hogy az az IGAZ!

Csaba Tarró 2015.06.19. 21:54:11

@Várkonyi Gábor: A poszt nem a kálvinizmusról szól, ezért nem fogok vitába kezdeni veled. Rajtam kivül pár kálvinistától pedig már megkaptad, hogy nem érted a kálvinizmust. Számtalan szélsőségben tettél már bizonyítást erről, ahogy most szintén.

Csaba Tarró 2015.06.19. 22:05:50

@Várkonyi Gábor: A poszt nem a kálvinizmusról szól, ezért nem fogok vitába kezdeni veled. Rajtam kivül pár kálvinistától pedig már megkaptad, hogy nem érted a kálvinizmust. Számtalan szélsőségben tettél már bizonyítást erről, ahogy most szintén.

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 22:07:31

@Csaba Tarró: Pusztán arra reagáltam amit Kingdomnak próbálsz beadni hogy tudtán kívül ő is kálvinista. Erre reagáltam! :)

Ha ez azt jelenti a pár kálvinistának hogy nem tudom elhinni hogy Isten a kárhozatra teremt eleve embereket akkor legyen valóban nem értem és nem is akarom megérteni! :)

Milyen érdekes hogy amikor a hozzátok hasonlóaknak valaki logikusan érvelve bebizonyítja hogy téves amit láttok akkor rögtön előjösztök a misztikus maszlaggal hogy hát nem érted a lényegét.

Igazság szerint már nem is akarom megérteni a lényegét nagyon is jól tudom! :)

Csaba Tarró 2015.06.19. 22:15:27

@Várkonyi Gábor: Párszor már megkaptam itt, hogy buta vagyok. Lenyeltem. Isten nem kárhozatra teremtette az embert, senkit sem teremtett arra az emberek közül !!! Miért írsz valamiről, ha tényleg nem érted?! Főként miért teszel úgy, mintha a szakértője lennél?! Hol írtam Kingdomnak, hogy ő kálvinista?

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 22:23:08

@Csaba Tarró: Isten az elvetetteket azért teremtette és engedte megszületni hogy az Ő igazságosságát bemutatva rajtuk a Kiválasztottak még jobban értékeljék azt az üdvösséges jót amit kaptak. (Kálvin János.)

Kedves Tarró úr önnel ellentétben én elolvastam az Instituciót és jól ismerem azt ahogy Kálvin gondolkodott.

Talán legyen szíves úgy kardoskodni valami mellett hogy ALAPOSAN elolvassa és utána jár annak amit hirdet.

Csaba Tarró:@kingdom: "Ha csak az Újszövetségre gondolsz,...őszintén adj válasz magadnak arra,hogy: -Mi kell kifejezetten az üdvösségemhez? -Isten vár-e annál többet mint amit ő ennek érdekében már megtett?
Tudok ehhez valamit én hozzá tenni?"

Most írtad le a kálvinizmus alapját! ;)
Kár, hogy sokan egyenlőség-jelet tesznek Kálvin és a kálvinizmus között.

Csaba Tarró 2015.06.19. 22:23:34

@Várkonyi Gábor: Párszor már megkaptam itt, hogy buta vagyok. Lenyeltem. Isten nem kárhozatra teremtette az embert, senkit sem teremtett arra az emberek közül !!! Miért írsz valamiről, ha tényleg nem érted?! Főként miért teszel úgy, mintha a szakértője lennél?! Hol írtam Kingdomnak, hogy ő kálvinista?

Csaba Tarró 2015.06.19. 22:30:08

@Várkonyi Gábor: Gabikám látod az van, amit mondtam. Te azt gondolod, hogy Kálvin egyenlő a kálvinizmussal. Kit teremtett Isten?! Ádámot, téged, vagy éngem?
Bármit elolvashatsz, ha hiányoznak az alapok tudós barátom! Mondtam neked, hogy attól mert "kálvinista" nagykabátban bájologsz, még nem leszel kálvinista...

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 22:32:34

@Várkonyi Gábor: Sőt nem egy kálvinista szerzőtöl olvastam azt hogy Isten a világ alatt csak a kiválasztottakat érti a János 3:16-ban. Elég sok dogmatikai könyvet elolvastam eddigi életem során és azt kell mondjam abban igaza van hogy Isten sehol nem mondja hogy eleve kárhozatra rendelt embereket DE

A kálvinisták viszont határozottan állítják!

Vagy idézzem önt amikor ugyanebben a témában vitáztunk hogyha vannak kiválasztottak akkor törvényszerűen vannak elvetettek is. Nos őket ki alkotta meg? Ki engedte megszületni? Ki a teremtőjük talán a Sátán?
Nem. Ahogy az Ige írja : ismerted formáltatásomat.

Az Ige alapján bizony Isten teremtette az elvetetteket is tehát ergo kálvinista érveléssel Isten eleve azért engedett megszületni embereket hogy aztán elkárhoztassa őket! :)

Hiszen ön írja mindig hogy SEMMI sem függ tőlünk! Isten dönti el hogy KI kiválasztott és KI nem az.

Tehát logikus: a kálvinista érvelés szerint Isten az elvetettek teremtője és alkotója akiket azért engedett megszületni hogy az üdvözülők becsüljék és örüljenek annak amit kaptak. Ergo summa summarum Isten eleve kárhozatra teremtett embereket ennyi.

Milyen jó hogy ez NEM igaz és teljesen HAMIS tanítás!

Hiszen Isten azt akarja hogy MINDEN ember üdvözüljön!

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 22:38:37

@Csaba Tarró: Hála istennek már NEM vagyok kálvinista és nem is akarok az lenni! :)

Igen valóban "tudós" vagyok szeretek utánajárni mindennek és megvizsgálni azt alaposan.:)

Ezt még anno a Jehova Tanúi tanították meg nekem amikor hitre jutottam és ezzel sztem nincs is gond.

Kálvin Instituciója és a többi általa szerkesztett hitvallási irat pl a Genfi Kiskáté, vagy akár a Bullinger féle Helvét Hitvallás fogalmazta meg leginkább ezeket a tantételeket. Először Augustinus Egyházatya képviselte a Civitas Dei című könyvében de nem annyira szélsőségesen és aprólékosan ahogy Kálvin.

Ez a tan annak teljes specialitásával együtt Kálvin által kidolgozott és rendszerbe alkotott mű. Luther, Zwingli és Melanchton is elhatárolódott ennek a tannak olyan mértékű hirdetésétől ahogy Kálvin gyakorolta.

Mondjuk az roppant érdekes hogy pl a Kis Institucióban még egyáltalán nem ír erről a tanról, később szerkeszti meg és rendezi formába.

Csaba Tarró 2015.06.19. 22:47:16

@Várkonyi Gábor: Nagyszerű, hogy olyan tudós vagy, aki képes idézni mások kommentárjait. Wikit és a Google-t én is tudom, használni... Most már csak gondolkodni kellene megtanulni a magolás helyett. Te a Református hitvallási íratok egy csoportjából idéztél, ez még mindig nem a kálvinizmus! Most viszont tényleg befejezem, mert semmi köze a posztnak ehhez a témához, ahogy Kálvin sem vett részt a kálvinizmus 5 pontjának lefektetésében...

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 22:54:14

@Csaba Tarró: Ki kell ábrándítsam de nem a google nem is a wikiből idéztem :)

Inkább kövesse a példámat és olvasson ön is többet, mindjárt meglátja hogy a világban sokkal összetettebb folyamatok zajlanak, a teologiában is ahogy eddig gondolta! :)

Csaba Tarró 2015.06.19. 23:05:09

@Várkonyi Gábor: Várkonyi, a maga olvasottsága nem sokra vitte előrébb az elmúlt években. Januárban meggyőződéssel hit "x"-ben, Márciusban "Y"-ban, Májusban újra "x"-ben, Júliusban megint "Y"-ban. S ez így megy, amióta csak megismertem! Közben erőteljesen eskűdözött Isten vezetésére. Nincs ezzel semmi baj,ez valójában nem bosszantó, hanem röhejes. Akik tanúi voltak a folyamatos megvilágosodásának, minden bizonnyal komolyan veszik magát!

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 23:13:26

@Csaba Tarró: Én mégis azt mondom olvasni vizsgálódni és FEJLŐDNI jó dolog! :)
Meglátja számtalan téves képzet és látás cáfolódik meg, szívből ajánlom önnek az olvasás művészetét! :)

Az hogy mi volt régebben meg miket írtam a fórumára az egy dolog. Az a baj hogy ön nem lát belém nem látja át a folyamatokat amiket megélek.

nekem meg az volt a baj hogy a lelki vívódásaimat önhöz írtam nem pedig az Úrnak vagy egy képzett lelkigondozónak mondtam el.

Én látom önt. Egyszerűen az önnél okosabb esetleg teológiában képzettebb, netán műveltebb egyéneket maga nem tudja tolerálni, hogy miért azt csak ön tudja! :) Pedig ha már ennyiszer említi és ennyire fáj önnek hogy butának tartják, a megoldás egyszerű. Üljön neki és olvasson tanulmányozzon gondolkodjon és akkor ön is összeszed annyi érvet és logikát amellyel meg tudja védeni azt a tarthatatlan tant amit védelmez annyira. :)

Tehát: olvasni, olvasni és olvasni! :)

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 23:17:33

@Várkonyi Gábor: Még annyit hozzátennék hogy nem az olvasottságom hanem a sok megmondom a tutit típusú agymosó, szellemi erőszakot alkalmazó, valójában azonban önértékelési gondoktól kínzott megmondóemberek hátráltattak a fejlődésemben. Azok akik a mai napig szeretik kiskorúságban netán félelemben tartani a hívőket és akik a középkorban Isten nevében ártatlanokat netán eretnekeket égettek el az egyház nevében!

Ezek és az ilyen emberek tényleg gátoltak, az olvasottságom és a tudásom amit megszereztem éppenséggel nem! :)

Végre eljutottam odáig hogy ezektől a hit terminátoroktól megszabadulva, szabadon és kötöttségek nélkül éljek!

Kellett ehhez egy válás hogy rájöjjek, van sokkal nagyobb gond is az életben minthogy megfeleljek, netán behódoljak egy übertanító előtt aki lehet tévedéseket tanít! :)

Csaba Tarró 2015.06.19. 23:19:55

@Várkonyi Gábor: Ha jól emlékszem maga és a barátja butázott le éngem, s nem fordítva...
Ő legalább tényleg ért valamihez! Most meséljen művelt Várkonyi úr, maga mihez ért valójában, s mi alapján méri a műveltségét?!

Csaba Tarró 2015.06.19. 23:28:36

@Várkonyi Gábor: Ha jól emlékszem maga és a barátja butázott le éngem, s nem fordítva...
Ő legalább tényleg ért valamihez! Most meséljen művelt Várkonyi úr, maga mihez ért valójában, s mi alapján méri a műveltségét?!

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 23:31:10

Nos ha már így kérdi:

tejipari és Pék szakmunkás bizonyítványom, Kereskedő Vállakozói képesítésem, ECDL és informatikai kélpesítésem van, tehát jelenleg pl. lehet úgy mondani hogy a gyülekezetem számítógépes rendszergazdája vagyok.

Ezenkívül: mások véleménye és lelkészek szerint is, elbeszélgetések alapján simán felvennének a teológiára, pl a reformátusra.

Amit tudok autodidakta módon szereztem meg, tehát gyerekkorom óta. Elmondhatom hogy szinte kivülről ismerem a Bibliát, és Igét is hirdetek ha van rá lehetőség. Értek a fiatalokhoz, ezt is testvérek állapították meg rólam.

Az egyik kedves lelkész barátom Dogmatika professzornak hív, mivel ismerem jól a keresztyén dogmatikát. És persze ezt nem gúnyból mondja! :)Ezenkívül ha mondjuk valaki nem tud egy Igét hova tenni illetve hogy hol helyezkedik el a Bibliában, engem kérdeznek meg erről.

Elolvastam több száz ha nem ezer könyvet, ateista és egyéb filozófiákat is, továbbá amatőr scifi író és költő vagyok. Van egy saját fórum alapú szerepjátékom ahol írótársaimmal máe 2002 óta írunk a Star Wars világában! :)

Ezenkívül persze dolgozom az önkormányzatnál. Soroljam még vagy elég ennyi is önnek?

És tudja mit? Isten adta az eszemet a gondolkodásomat arra hogy NE egy mások által papagájként szajkózott dogma híve hanem SZABADON gondolkodó és értelmes ember legyek!

A műveltségemet az alapján is lemérem amit más gondol rólam. Többször mondták már nekem hölgyek is, hogyha nem mondom árulom el hogy nincs diplomám, fel se tűnik nekik! Értek a politikához is, átlátom a folyamatokat a világban és érdekel a történelem is.

Várkonyi Gábor 2015.06.19. 23:31:49

@Várkonyi Gábor: És még valami. A műveltség és az olvasottság első mutatója, ismérve a helyesírás! :)

Sitites 2015.06.19. 23:32:07

Kedves Sefa! Komolyan elgondolkodtam... hogy mindez Neked milyen lelki igényedet elégíti ki vajon?

Csaba Tarró 2015.06.20. 00:18:39

@sefatias: Bocs, tényleg elszúrtam! Igaza van Sititesnek, erre biztos nincs lelki igényed.
Várkonyi "rendszergazda" úrral sosem lesz normális párbeszéd közöttünk, s tényleg parázs az orromban a puszta személye, ezért ésszerű befeznem az itt folytatott balhézást vele.
Minden jót !

Csaba Tarró 2015.06.20. 00:19:57

@sefatias: Bocs, tényleg elszúrtam! Igaza van Sititesnek, erre biztos nincs lelki igényed.
Várkonyi "rendszergazda" úrral sosem lesz normális párbeszéd közöttünk, s tényleg parázs az orromban a puszta személye, ezért ésszerű befeznem az itt folytatott balhézást vele.
Minden jót !

Csaba Tarró 2015.06.20. 00:25:04

@Várkonyi Gábor: Bocsi a "befeznem"-ért. Hiába ez a műveltség jele, ahogy a "muszály" is! ;)

Csaba Tarró 2015.06.20. 00:32:35

@Várkonyi Gábor: Bocsi a "befeznem"-ért. Hiába ez a műveltség jele, ahogy a "muszály" is! ;)

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 07:49:54

@Csaba Tarró: Helyes! Végre egy értelmes gondolat öntől! :)

Én se óhajtok sose mást és valahogy mégis, mindig újra és újra nem bírja megállni hogy valahogyan ne piszkáljon fel. :)

Nekem ön nem parázs az orromban, ahhoz túl semmi és jelentéktelen a szememben, sőt ön egy kifejezetten szórakoztató egyén! :) Minden jót önnek is! :)

Csaba Tarró 2015.06.20. 10:00:57

@Várkonyi Gábor: Várkonyi úr gratulálok, csak elérte, hogy kitiltassam magam! :) Ugyan itt Sefatias törölheti a bejegyzésem, de mától maga a személyes ügyem, mindekivel együtt, akit megvezetett, átvert, kihasznált, majd bemocskolt. Jó röhögést Várkonyi rendszergazda úr! ;)
No itt van nektek a pék, rendszergazda, informatikai végzettségű és "nők bálványa" Várkonyi Gábor örömhíres kiadásban.
Várkonyi Gábor :
"Jójó nem írtam semmit...felejtsük el...eléggé nehéz a várakozás 36 évesen miközben semmim de szó szerint semmim nincs...
Se feleségem
Se végzettségem
Se rendes munkám
Elismerem az én hibám..."
Várkonyi Gábor:
"De amúgy ezt inkább a keresztény hölgyeknek kéne mondanod akik pl. ezt éreztetik egy becsületes hívő dolgozó emberrel. Mert amikor esetleg ismerkedem akkor...jajj hát nincs diplomád érettségid semmid...
Ahogy az öcsém mondaná a reakciójuk : Húzz haza!
tehát próbálás alapján még ismerkedni sincs sok esélyem mert egy nulla egy senki vagyok..."
Ahogy Rovarölő mondaná: Egy féreg maga uram!

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 10:43:14

@Csaba Tarró: Idézze a kontextust is ahonnan kiragadta kedves tarró úr!

De egyébként nekem mindegy mit csinál mit tesz mert maga egy senki nem több!

A fórumán élje ki az elbaltázott hajlamait ne itt! :)

Valóban ez igaz volt rám amikor a legmélyebb depresszióban voltam, de tudja ezt a lelkigondozási titoktartás megsértésének hívják. Tarthat aminek akar, mondhat amit akar engem nem tud érdekelni.

A református gyülekezetben már tudják és elfogadták a döntésemet a többi pedig nem tartozik magára! Menjen szépen a fórumára és élje ott tovább az életét engem pedig ismételten mondom:

Hagyjon végre békén!

Ja és a legnagyobb féregség sztem az amikor a legmélyebb depressziómban leírt gondolataimat úgy adja elő mintha tegnap írtam volna. Szóval a féregségről vitázhatunk kedves uram!

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 10:46:25

Ezek a gondolatok amiket fentebb idézett a maguk áldásos tevékenysége miatt született miután gyakorlatilag ledózeroltak amiatt amit örömmel megírtam az önök fórumán. Akkor idézzük a teljes szöveget ez így tisztességes nemde:

"Isten nagyon hatékonyan adott választ a szívemben lévő elhívásra! :) Szilveszterkor beszélgettünk és bizonyságot tettünk arról hogy ki hogyan akar élni ezen az éven és én elmondtam hogy ezentúl tanulni szeretnék ha lehet akkor teológiát mert vágy és elhívás van bennem eziránt a szívemben. Erre a lelkész testvérem aki az Őskeresztyén gyülit vezeti és ahol lakom, az alábbi párbeszédet kezdte el velem:

-Gábor a diploma motivál? -kérdezte.
-Nem dehogy is! Hanem az Istenért és az Ő királyságáért végzett szolgálat, már kb. 8 éves korom óta ez az álmom, hogy Őt szolgáljam és..."pap" legyek! -válaszoltam.
-Akkor ajánlok neked egy jó fősulit és segítek, beajánllak oda és így még érettségi meg nyelvvizsga sem kell majd hogy tanulhass! Viszont egyházunkban ezzel a papírral szolgálhatsz mint lelkész! -válaszolta...

Azt hittem leülök és kigúvad a szemem, sokáig szólni sem tudtam. Több okból is.

Már elég régóta, karizmatikus kálvinistaként szolgálom az Urat két gyülekezetben is, a reformátusoknál és az Őskeresztyéneknél. A református gyülekezetet nagyon szeretem viszont sokáig dilemma volt számomra hogy hol is vagyok otthon és hol vagyok vendég? Imádkoztam ezen a kérdésen, már hónapok óta, amióta Petya tesóval beszélgettem erről hogy bizony a hívő embernek csak EGY otthona lehet, az összes többi gyüliben pedig csupán vendég lehet, attól eltekintve hogy szolgálataival és tevékenységével építheti az ottani közösséget. (én is ezt teszem az ifiben pl. )

DE egyre inkább bizonyossá vált a szívemben hogy szabadon és tiszta lelkiismerettel, bár kálvinista vagyok és ezt nem adom fel soha, de mégis, igazán otthonom az Őskeresztyén gyüli mert mind szellemileg mind testileg ott táplálnak formálódom Isten kezében. Őket ráadásul jóval régebben ismerem mint a refiseket...

Érdekes dolog ez mert ugye sokszor elvetődtem és jártam az őskeribe, pl 1999-ben is, 2001-ben is, az adventisták mellett is és a reformátusok mellett is... Mindig kerestem azt a gyülit ahol otthon lehetek úgy hogy SZABADON imádhatom világiasság nélkül Istent... Mindig MAGAM kerestem gyülit, voltam én már Testvérgyülis, adventista, nemrégiben még református is...( mondjuk a refit soha nem akarom otthagyni félreértés ne essék mert sok barátom van ott), és mindig is egyetlen gyülit helyezett a szívemre az Úr méghozzá az őskeresztyén gyülit...

Csalódtam az adventistákban mit tegyek? "Menj az őskeresztyénekhez"
Csalódtam a testvérgyüliben mit tegyek? "Menj az őskeresztyén gyülibe"

Mindig is valami a szívemben ösztönösen odahúzott. Megtörtént a válásom, kik segítettek először lakhatással, étellel beszélgetéssel sőt még anyagilag is? Az őskerisek...

Egy számomra kedves idős testvér azt mondta egy ízben, hogy persze eldöntheted hogy hol szolgálod Istent de elsősorban Ő épít be valahova, és az lesz az otthonod.

Jelen esetben nagyon erős választ kaptam mert én úgy voltam vele hogy leérettségizek, nyelvvizsgázok aztán megyek a református teologiára, DE Isten nem ezt akarja...Túl vonzó ez a lehetőség hogy kihagyjam! Persze az érettségim simán megszerezhető de akkor is...

körülbelül 10 év helyett így lecsökkent alig négy évre hogy megvalósítsam álmomat és elhívásomat vágyamat.

Nem akarok ellenállni Isten világos vezetésének hiszen hónapok óta komolyan imádkozom ezért a dologért, miközben egyre inkább beépültem az őskeribe és tapasztalom hogy áldásul tudok lenni testvéreimnek itt...Nemcsak a lakásom de a szívem is itt érzi otthon magát...Ezt elmondtam kedves református lelkész barátomnak is, ő ezt meg is érti, sokszor ő is inkább a baptistáknál lenne mondta nekem...

Mindenesetre a református ifiben maradok továbbra is aktív résztvevő és az alkalmakra is el fogok járni természetesen, de elsődlegesen otthonomnak az őskeresztyén gyülit! érzem, és nem csak azért mert ott lakhatom!
Döntött helyettem az Isten így 15 év után hogy hova tartozom igazán. Végre békességem és nyugalmam van... (2015 januárja)

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 10:50:22

És erre az önök válaszai:

Csaba Tarró:Rólad Testvérem:
Még mindig nem ismered meg Isten hangjának és a saját vágyaidnak a különbségét!
Ha Karizmatikus kálvinístának vallod magad, hogyan gondolhatod azt, hogy Isten egy Karizmatikus Arminiánus közösségbe akar elhelyezni? :szelid:
Egy ilyen képtelenségre csak ''Margit tanítvány'' osztogat ''lájkokat''. Nem tagadom, hogy a begyemben van (a szó nemes értelmébe vett) vénasszony...
De ez a történet most nem róla, hanem rólad szól tesókám!
Szerinted Isten olyan tanitókat akar, akik a meggyőződésük ellen tanítanak, csakhogy teljesűljenek az álmaik?
:szelid:
Ne légy ostoba Gabi!
Ha kálvinista lelkész akarsz lenni, nincs ''ingyen ebéd'', meg kell dolgoznod érte!
Amúgy kálvinista lelkészeket nem csak az MRE képez, ha nem a papír érdekel...

Várkonyi Gábor:

Jójó nem írtam semmit...felejtsük el...eléggé nehéz a várakozás 36 évesen miközben semmim de szó szerint semmim nincs...
Se feleségem
Se végzettségem
Se rendes munkám

Elismerem az én hibám...

Szinte semmi jövőm nincs...
Éppen ezért örültem annak hogy az Őskeresztyén lelkészem felajánlotta ezeket a dolgokat. Tényleg nem kellett volna kiborulnom de...
Na mindegy hibáztam már megint, de talán az újabb sérülések is tehetnek róla meg jó pár dolog még az életemben...
Nem ülhetek tétlenül várva a babérokat sztem...

Végül is igaz...Akkor sosem leszek az ami álmaimban akartam lenni mert:

1. érettségizni nem hiszem hogy le tudok, mert se az angol se a matek nem megy semennyire se...
2. Ha le is érettségizek akkor is 10 év mire megszerezhetném a teologusi diplomát ha egyáltalán menne...
3. Maradok ugyanaz a csicska közmunkás, akinek se felesége se semmije nincs.

Ennyit erről, tudom a korlátaimat és az érettségit NEM szerzem meg sose sztem mert ahhoz én nem vagyok elég okos sztem, mármint az angolhoz és a matekhoz...

Ja és persze a refiben akinek nincs érettségije vagy nem teologus az kb. semmit nem ér! Érezni azt hogy egy darab szar vagy aki senkinek sem kell hát...elég kellemetlen..."

Ezekből a gondolatokból láthatja hogy már akkor is a refiben való be nem fogadottságom és persze az önök kedves lehúzó tanácsai miatt lettem egy kicsit depressziós, kicsit nagyon. Nos ez volt januárban! Azóta sok minden történt sok dolog megváltozott bennem is körülöttem is. Erről ennyit.

Csaba Tarró 2015.06.20. 11:05:08

@Várkonyi Gábor:
Várkonyi úr, magának van személyiség-zavara továbbra is. Én sosem voltam az maga lelkigondozója, bár többször ajánlottam, hogy kérjen segítséget. Természetesen az összes okádéka hamarosan látható lesz, elejétől a végéig, a töröltek is, csak elébb az adatbázisból vissza kell rendezni őket. Ön mint szakképzett rendszergazda, pék és informatikai végzettségű szakember biztosan megérti ezt. Igyekeznem kell, felzárkozni önhöz, mert 5 hónap alatt a nulláról ide eljutni, tényleg tehetséget kíván. ui.Kerestem a nevét az ismert dogma-szakértők között, sajnos nincs nyilvántartásban.

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 11:12:23

@Csaba Tarró: Sztem amit egy ember őszintén elmond a legsúlyosabb küzdelmeiről az lelkigondozás. Na m1 részemről azt tesz amit csak akar nem érdekel. Legalább visszaolvashatom a régi emlékeimet dolgaimat! :)

Csaba Tarró 2015.06.20. 11:12:34

@Várkonyi Gábor:
Várkonyi úr, magának van személyiség-zavara továbbra is. Én sosem voltam az maga lelkigondozója, bár többször ajánlottam, hogy kérjen segítséget. Természetesen az összes okádéka hamarosan látható lesz, elejétől a végéig, a töröltek is, csak elébb az adatbázisból vissza kell rendezni őket. Ön mint szakképzett rendszergazda, pék és informatikai végzettségű szakember biztosan megérti ezt. Igyekeznem kell, felzárkozni önhöz, mert 5 hónap alatt a nulláról ide eljutni, tényleg tehetséget kíván. ui.Kerestem a nevét az ismert dogma-szakértők között, sajnos nincs nyilvántartásban.

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 11:16:55

@Csaba Tarró: Amúgy pont a napokban akartam kérni hogy rendezze vissza ezeket, kitalálta a gondolatomat! :D

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.20. 11:20:44

@Várkonyi Gábor: @Csaba Tarró: Az elmúlt két napban nem voltam netközelben. Most olvastam végig, hogy mit műveltetek. Elég tanulságos. Lehet, hogy ki se moderálom. Mindenesetre megkérnélek benneteket, hogy most már hagyjátok abba!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.20. 11:23:59

@Sitites: :) az ilyen viták semmilyen lelki igényemet nem elégítik ki. Hacsak nem abból a szempontból, hogy élesen bemutatják a kereszténység hibáit. Bár meggyőződésem, hogy a vitatkozó jelleme elég komoly súllyal esik latba, mégsem lehet elmismásolni az elitizmust kitermelő dogmatika szerepét. Ha az elejétől kezdve követtem volna, akkor valószínülek kitöröltem volna a kommenteket, mint ahogy tettem ezt az elmúlt napokban, de két napja nem voltam netközelben, és nem is olvastam a kommenteket

Csaba Tarró 2015.06.20. 11:24:18

@Várkonyi Gábor: Gábor, igen amit őszíntén elmond valaki az lehet egy lelkigondozás alapja. Őszíntén elmondták végzett és szolgáló lelkészek neked, hogy nem pásztorolhat úgy valaki másokat, ha önmaga labilis. Elmondtad, hogy te valaki akarsz lenni, ezért akarsz theológiai diplomát, de nem megy az érettségi hiánya miatt. Én meg őszíntén elmondtam, hogy nem attól leszel valaki, mert kálvinista diplomát szerzel. A lényeg az, hogy te nem akarod az őszínte választ hallani soha, azon mindig besértődtsz. Te azt szereted hallani, amire vársz, s ha nem így történik, akkor hamar kezdesz köpködni azokra, akiket előtte csókolgattál...

Csaba Tarró 2015.06.20. 11:36:22

@Várkonyi Gábor: Tudod mit?! Próbálok adni magunknak mégegy esélyt, innentől tényleg befogom a számat. Téged pedig arra kérlek, hogy amikor kritikát írsz gondold át, hogy tényleg úgy van-e, ahogy le akarod írni.

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 11:36:53

@Csaba Tarró: Nos válaszom erre csak annyi hogy MÁR nem akarok teológiát szerezni nem akarok lelkész lenni.

Ugyanis rájöttem hogy ez a refi egyik hozadéka volt amit én tévesen elhívásnak vettem. Már nem akarok lelkész lenni mivel nem járok a refibe, bizonyos értelemben megváltoztam ebben is. Nyugodtan elvagyok és eldolgozgatok ott ahol vagyok.

És nyugodt szívvel (de nem azért hogy diplomám legyen) megyek majd a Logoszra tanulni és elmélyedni.

A labilitást a magamfajta szabadságszerető embereknek pedig pontosan a magadfajta farizeusok és képmutatók okozzák a szellemiu leuralással, kritizálással, bemondogatásokkal sőt még fenyegetésekkel is! mert ha az ember egy olyan gyüli tagja ahol GONDOLKODÁSRA ösztönzik, nem pedig lekezelően, lenézően bánnak vele, akkor bezony rájön hogy tulajdonképpen nincs szüksége semmire mert ott van neki az Úr és ez bőven elegendő!

Nem szeretnék teologiát végezni és nem akarok lelkész se lenni. Tökéletesen elvagyok ott ahol vagyok ahol VÉGRE önmagamért befogadtak és nem kell mindenáron bizonyítanom hogy szeressenek és elfogadjanak. Igaz az eddig vezető út eléggé rögös és szélsőségektől sem mentes volt az ingadozásaim miatt de akkor is: döntöttem végre és ezzel egyetemben egy csomó sallangtól is megszabadultam. Ide tartozik hogy teologiát végezzek mindenáron. Én hajlandó vagyok a változásra és a fejlődésre és magam is elismerem ha valami nem nekem való! :)

Ön toporog egy helyben és képtelen kimozdulni arról a holtpontról ahol van.

De most már tényleg fejezze be Ön is mert már kezd unalmas lenni ez az örömhíres hangulat itten.

Ja és mégvalami: ez a baj az un. kereszténységgel hogy akik paráznák, iszákosak erkölcstelenek, nyíltan meglopják máglyára vetik kiirtják az embereket azokat nem ítélik el, csak a SZABAD gondolkodókat!

-nem paráználkodom tisztán élek.
-szeretem a testvéreimet akik ténylegesen befogadtak
-örömmel dolgozom ahol vagyok
-nem ártok senkinek sem.

Nos önnek ez mégsem elég mert jajj szabadon gondolkodom és fejlődök. Nos Ön a babiloni Hamis keresztyénség igazi mintapéldánya és sajnálom önt, nem haragszom de sajnálom.

Mert amit rám kivetít projektál az sajnos önben /is megvan.

Csaba Tarró 2015.06.20. 11:37:33

@Várkonyi Gábor: Tudod mit?! Próbálok adni magunknak mégegy esélyt, innentől tényleg befogom a számat. Téged pedig arra kérlek, hogy amikor kritikát írsz gondold át, hogy tényleg úgy van-e, ahogy le akarod írni.

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 11:37:38

@Csaba Tarró: rendben befogom a pofámat. Részemről végeztem ennyi.

Sitites 2015.06.20. 12:47:55

@sefatias: ... ezek nem valódi viták. Az én véleményem szerint nem jók senkinek és semmire. Ezért kérdeztem rá a célokra.... Gondoltam, hogy nem láttad, de már nagyon sokszor megfogalmazódott bennem ez a kérdés... nem ismeretlen emberek ismeretlen viselkedéssel. Mindenki úgy műveli a maga kertjét, ahogyan akarja... de Te megmutatsz a magadéból valamennyit, sokszor mondtad már, hogy az a szándék is mozgat, hogy hátha másoknak is hasznára van, segítség lehet ebben-abban... Nekem elmegy a kedvem attól, hogy az idepakolt szemét alatt keresgéljek. Persze az is megoldás, ha továbbállok... de sajnálnám, mert szép és jó hely:)

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 12:54:32

@Sitites: Sztem ne állj odébb. Én a magam részéről belátom hogy felesleges a vitatkozás. És valóban Sefa blogja nagyon sokaknak segíthet a tovább fejlődésben és a szellemi Út megtalálásában! :)

Miattam ne foszd meg magad egy építő és jó blog olvasásától.

Arpicus 2015.06.20. 19:14:21

Nehéz volt olvasni ezt a "vitát"de nem volt haszontalan.Nem kell törölni,példának nagyon jó,jóhogy itt marad.Szerintem az ilyen vitákat lehet elegáns módon is lezárni.Itt egy példa:
"
Várkonyi Gábor 2015.05.11. 21:44:02
Mondjuk az Egyszerű fordítás amit egyik cikkedben nagyon dícsérsz kifejezetten "szektás" módon adja vissza az Igét! tehát akkor hajítsd ki azt is! :)

Egyébként meg nem hinném hogy a Cursillo az amit leírtál mert én megtapasztaltam úgy Isten szeretetét ahogy már elég régen! A csondes áhitatok és imák közelebb és nem távolabb vittek hozzá! :)

Mielőtt ítélsz előbb éld át és NE hallomásokból építs fel egy rendszert! :) De Colores, Gábor egy lelkes Cursillos! :)
Válasz erre
Kéry Zsuzsanna · hitvedelem.blog.hu/ 2015.05.11. 22:14:23
@Várkonyi Gábor: Kedves Gábor! Örülök, hogy közelebb kerültél Istenhez, és megtapasztaltad a szeretetét. Testvéri közösségben ez nagyon jól meg tud valósulni - akár még Cursillo nélkül is :)

Szeretettel üdvözöllek,
Zsuzsa "
Viszont az is igaz,hogy ezt a vitát nem itt kellett volna lefolytatni.Várom,hogy Csaba lehozza az összes anyagot-akkor világosabb lesz,habár számomra most is világos,hogy itt mi id a probléma.
Végül egy pár szó a posztról.Nagyon jó a megközelités.A leirtak 90%-val egyetértek.A diagnózis pontos,csak a terápia,a megoldás nincs megadva.Igy le lett irva egy valós állapot,de a kiutat nem mutatja meg a poszt,de lehet,hogy nem is ez volt a cél.Igy valahogy a levegőben maradt a dolog...A "Robinson-keresztyénség" nem megoldás,ezt a saját bőrömön is tapasztalatom.Mindenhol keresem a választ, de megfelelő válaszokat nem kapok.Mindenki leirja,hogy miért nem jó-de senki sem mondja meg,hogy mit kell tenni.Kiútnak lennie kell,csak az a baj,hogy ezt nem találjuk,vagy nem is akarjuk megtalálni...

Csaba Tarró 2015.06.20. 21:23:50

@Arpicus: Itt nem lesz folytatás, mert igaza van Sititesnek. Ne kelljen mások szemetében turkálnia, hogy megtalálja azt, amit keres.
Ha Gábor elfogadja az ajánlatom, máshol sem folytatom.

Várkonyi Gábor 2015.06.20. 21:32:02

@Csaba Tarró: Ajánlat elfogadva, én se szeretnék folytatást, mert nagyon rombolja bennem a szeretetet és a hitet.
Szeretettel elfogadom az ajánlatodat.

Csaba Tarró 2015.06.20. 21:34:35

@Arpicus: Itt nem lesz folytatás, mert igaza van Sititesnek. Ne kelljen mások szemetében turkálnia, hogy megtalálja azt, amit keres.
Ha Gábor elfogadja az ajánlatom, máshol sem folytatom.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.20. 21:53:39

@Arpicus: "A diagnózis pontos,csak a terápia,a megoldás nincs megadva...a kiutat nem mutatja meg a poszt,de lehet,hogy nem is ez volt a cél."

Tényleg nem ez volt a cél. Általában kerülöm, hogy a megoldásnál konkrétumokat mondjak. Néha még akkor is, ha van véleményem. Ebben az esetben is van. Fentebb Kingdom is hasonlót írt le. Az általam elképzelt megoldás valószínüleg több felháborodást keltene, mint az írásaim jelentős része. Viszont mivel ez valóban csak egy általam elképzelt megoldás, ezért nincs semmilyen írásos alapja. Túl bonyolulttá vált a kereszténység. Bár lehet, hogy pont ezért van létjogosultsága az elképzeléseimnek. Mindenesetre a megoldáshoz szerintem a dogmák eltörlésével és a kereszténységen belüli izmusok megszüntetésével kellene kezdeni

Arpicus 2015.06.20. 22:37:14

@Csaba Tarró: Azt hiszem,hogy egy kicsit félreértettél.Én sem szeretném ha tovább folytatódna ez a vita.Nem is volna értelme.Én csak arra reflektáltam,hogy egy ilyen éles és igencsak személyeskedő vitából is lehet tanulságokat levonni.Valaki azt mondta,hogy az ellenfeleket meg kell tudni válogatni.A harcainkat is meg kell válogatni.Egy bizonyos szint alá nem megyünk.Opponensed magas labdákat adott neked és ezt te mind kiméletlenül le is csaptad.Szerintem mindenki előtt világos volt,hogy ti ketten nem vagytok egy súlycsoportban.Ezért volt érthetetlen a számomra az az indulat ami reakcióidban megjelent.Másrészt megértelek,mert nehéz higgadtnak maradni amikor tudod,hogy mi rejlik a sorok mögött.Van nekem is véleményem,de nem publikus és nem vinne előre bennünket.Sajnos,hogy egy jó és aktuális poszt szenvedte el ennek a kárát.Nem hibáztatlak,nem te indukáltad a vitát,csak egy kicsit felkaptad a vizet.És egy kicsit ártottál az imázsodnak.Végül e vita tanulságaként hozok egy Cseri Kálmán idézetet:"Van aki tudja,mit beszél,s van aki beszél amit tud."

Arpicus 2015.06.20. 22:46:10

@sefatias:" Túl bonyolulttá vált a kereszténység".Sőt nemcsak,hogy komplikálttá hanem igen zavarossá is vált.A vallásos szakemberek sem tudnak válaszokat adni,inkább meddő teológiai vitákat folytatnak.Van megoldás:meg kell találni a megfelelő embereket és kialakitani egy közösséget.Én most keresem az embereket.Olyan embereket akik egy picit többet akarnak a vasárnapi keresztyénségnél.Ezért is linkeltem be azt az anyagot.Olyan keresztyéneket keresek akik már leszoktak a lelki cumiról és cumizásról.Valahogy majd csak el fogunk igazodni ebben a valóban túl bonyolulttá váló keresztyénségben...Nem lesz egyáltalán könnyű.Egyedül nem is fog menni...

Csaba Tarró 2015.06.20. 22:53:51

@Arpicus: Nem feltételeztem rólad, hogy áhitozva várod a folytatást. :)
Ami a harcot illetti más forrásokból táplálkozunk és más közegben is éltünk valószínűleg,. Van a Muay Thai Borannak egy thai szakértője. Katona ember. Ő azt tanítja, hogy a mások (becsületé) ért vívott kűzdelemben nincs helye a saját személyünk védelmének. A harcost az különbözteti meg a közönséges gyilkostól, hogy a győzelem biztos tudatában is képes az ésszerű kompromisszumra.

Csaba Tarró 2015.06.20. 22:55:19

@Arpicus: Nem feltételeztem rólad, hogy áhitozva várod a folytatást. :)
Ami a harcot illetti más forrásokból táplálkozunk és más közegben is éltünk valószínűleg,. Van a Muay Thai Borannak egy thai szakértője. Katona ember. Ő azt tanítja, hogy a mások (becsületé) ért vívott kűzdelemben nincs helye a saját személyünk védelmének. A harcost az különbözteti meg a közönséges gyilkostól, hogy a győzelem biztos tudatában is képes az ésszerű kompromisszumra.

Arpicus 2015.06.20. 23:27:10

@Csaba Tarró: a keleti harcművészetek nagyon távol állnak tőlem.Ezzel a megállapitásoddal azonban vitakoznák egy kicsit:" A harcost az különbözteti meg a közönséges gyilkostól, hogy a győzelem biztos tudatában is képes az ésszerű kompromisszumra. "-ebben az elmúlt vitát szerintem nem egy ésszerű kompromisszum zárta le hanem a vállalhatatlanság.Annyira elfajult a vita,hogy azt mindenképpen le kellett zárni.Ez egy kényszerű kompromisszum volt és ebbe te is és Gábor belementetek.Már egyikőtök sem tudott jól kijönni ebből a dologól és ezért kiegyeztetek abban,hogy tűzszünetet tartatok.Igen,tűzszünet van,de a háborúnak nincs vége(mint a két Korea között immár 62 éve).A dolog kettőtök között egyáltalán nincs elrendezve,a vitátok hangneme pedig minden volt csak keresztényi nem.Ez egy kényszerből született kompromisszum,mindketten győzni akartatok és mindketten vesztettek és veletek mi is.Egyébként nálam minden hozzászólásod duplán jelenik meg.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.20. 23:32:39

@Arpicus: teljesen egyetértek. Mindketten vesztettek valami fontosat, mindketten más miatt. És legfőképp a kereszténység vesztett, mert ismét bebizonyosodott, hogy a keresztények képtelenek szeretettel bánni egymással ha baj van

Csaba Tarró 2015.06.20. 23:51:55

@Arpicus: A vitát mindketten folytathattuk volna itt is, máshol is. A kényszerű lezárást Sefatias moderálása jelentette volna itt számunkra. Nem volt keresztyéni a vita, én ilyet nem is állítottam, főként hogy ez nem vita, hanem finoman szólva is veszekedés volt közöttünk. El van-e rendezve közöttünk? Nincs. Lezárva van, kettőnk által.

Arpicus 2015.06.20. 23:57:36

@Csaba Tarró: utolsó kérdés:akkor mi értelme volt ennek az egésznek...?!

Csaba Tarró 2015.06.20. 23:57:42

@sefatias: Őszinte leszek veled Pistám, nem szeretem a "burokba született keresztyén"- illuzióját. Találsz a Bibliában is komoly nézeteltérést keresztyének között. Egyik sem csókkal végződik... Szóval a "szirup" keresztyénység is egy szép emberi dogma, ezt sem érdemes felmagasztalni.

Csaba Tarró 2015.06.20. 23:58:27

@sefatias: Őszinte leszek veled Pistám, nem szeretem a "burokba született keresztyén"- illuzióját. Találsz a Bibliában is komoly nézeteltérést keresztyének között. Egyik sem csókkal végződik... Szóval a "szirup" keresztyénység is egy szép emberi dogma, ezt sem érdemes felmagasztalni.

Csaba Tarró 2015.06.21. 00:00:31

@Arpicus: Ha most őszintén leírom neked, hogy mi értelme volt, megszegem az egyességem Gáborral, s ott fogjuk folytatni, ahol befejeződött.

Csaba Tarró 2015.06.21. 00:02:47

@Arpicus: Ha most őszintén leírom neked, hogy mi értelme volt, megszegem az egyességem Gáborral, s ott fogjuk folytatni, ahol befejeződött.

Arpicus 2015.06.21. 00:09:08

@Csaba Tarró: köszönöm!Ma este is tanultam valamit,nem volt hiábavaló ez a pár óra itt. :)
Most megyek aludni.Mindenkinek nyugodalmas jó éjszakát kivánok.

Csaba Tarró 2015.06.21. 00:11:34

Jó éjt nektek, én is követem Árpicust!

Csaba Tarró 2015.06.21. 00:17:57

Jó éjt nektek, én is követem Árpicust!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 08:11:52

@Csaba Tarró: igazad van. Nekem is a kedvenc sztorim Pál és Barnabás esete. Tudom, hogy lehet vele takarózni. De abban is biztos vagyok, hogy azok, akik megölik a keresztényeket és azt hiszik a saját tettükről, hogy Istennek végzett szent szolgálat szintén tudnak majd takarózni valamilyen bibliai "pléddel".

Csaba Tarró 2015.06.21. 08:20:37

@sefatias: Ne érts félre Pisti, én nem akarok takarózni, mást megölni meg a legkevésbé sem. Azt sem állítom, hogy "így kell ezt csinálni". Viszont, ha te vagy pl. Árpicus átgondoljátok voltak már köztünk és másokkal is lefolytatott durva összetűzéseink. Ettől még nincs vége a keresztyénségnek, csupán egy olyan arculat nem nyer igazolást, amit megpróbálnak rásablonizálni.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 08:25:20

@Csaba Tarró: Nem értelek félre, csak jeleztem, hogy szerintem nem okos dolog a takarózás. Viták valóban voltak. Ez a blog az indulása óta okoözott ilyen gondot, de a legtöbb esetben a durva összetűzések a személyeskedésnek volt köszönhető. A fenti vita semmilyen módon nem kapcsolódik a kereszténységhez. Ez kettőtök személyes, egymást támadó harca volt. Ebben neked nagyobb felelősséget tulajdonítok. Más fórumokon is ez szokott történni. ha nem értenek velem egyet, akkor nem az állításaimat támadják, hanem engem átkoznak. Ezért nem megyek ilyen fórumokra, és ezért nem szeretem, ha valaki itt ezt csinálja

Csaba Tarró 2015.06.21. 08:25:57

@sefatias: Ne érts félre Pisti, én nem akarok takarózni, mást megölni meg a legkevésbé sem. Azt sem állítom, hogy "így kell ezt csinálni". Viszont, ha te vagy pl. Árpicus átgondoljátok voltak már köztünk és másokkal is lefolytatott durva összetűzéseink. Ettől még nincs vége a keresztyénségnek, csupán egy olyan arculat nem nyer igazolást, amit megpróbálnak rásablonizálni.

Csaba Tarró 2015.06.21. 08:33:31

@sefatias: Őszintén szeretném, ha nem lángolna fel újra ez a dolog. Nem tudom, hogy olvatad- e a kommentek között, hogy a poszt 90%-val egyet értek veled. Nem a jogos kritika bosszant fel, s az sem ha másként látunk valamit, ezért én nem szoktam lebutázni senkit.
Azt viszont gerinctelenségnek és igazságtalanságnak tartom, amikor egy konkrét közösségről ellentétes dolgokat állítok, attól függően, hogy éppen hol írok.

Csaba Tarró 2015.06.21. 11:50:58

És akkor végre a posztól:
Sefatias valós problémákat feszeget, s nem egyedi a helyzete.
Akik gyülekezet nélkül élünk, mert nem vagyunk hajlandóak a megalkuvásra, véleményem szerint a 8 pont által meghatározott terűleten valahol éríntve mindannyian vagyunk.
Sefatias bibliaköre ébresztett reá arra, hogy amit az ember gyülekezet-pótlékként gyakorol, ott toleránsabb mint ahogy egy gyülivel szemben tenné, s ez reám is vonatkozik.
A poszt nem akar szerintem megoldást nyújtani, s nem is teheti. Hiszen eleve olyan közösségekről beszélünk, ahol valószínűleg már a tagság megalkudott bizonyos kérdésekben. Szerintem Sefa (is) helyesen jár el, hogy nem próbálkozik a beépűléssel csak azért, hogy tartozzon valahová. A "vándormadarak" példája is ezt igazolja.
A "Robinson keresztyénség" tényleg nem lehet megoldás, azt viszont be kell látnunk, hogy még a gyülekezet-potló közösségek sem tarthatóak fent megalkuvás, tolerancia nélkül.
Szóval elsősorban magamnak mondom, hogy ne sopánkodjon az, aki képtelen a megalkuvásra, szerintem igazán belül mindenki tudja, hogy ez mivel jár...

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 12:34:15

@Csaba Tarró: Nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy bibliakör csupán gyülekezetpótlék. Sehol nem olvasunk sem egyikről, sem másikról. Viszont az első századi gyülekezetek inkább bibliakörre hasonlítottak, mint egy mai gyülekezetre

Csaba Tarró 2015.06.21. 12:41:31

@sefatias: Pisti, egy gyülekezetnek nem csupán annyi a feladata, hogy az igét olvassák, tanulmányozzák ott, imádkoznak, esetleg dicsőitést énekelnek. Az Úrvacsora, a vízkeresztség, a misszió (evangelizálás), diakónia mind a gyülekezet (egyház) feladatait képezik.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 12:42:31

@Csaba Tarró: És szerinted milyen feltételek kellenek mindehhez, ami egy kislétszámú közösségben nem megvalósítható?

Csaba Tarró 2015.06.21. 12:44:47

@sefatias: Nem a létszám a lényeg, hanem hogy gyakorolják-e ezeket a feladatokat.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 12:46:03

@Csaba Tarró: hát ha csak a gyakorlaton múlik, akkor mi a baj a bibliakörrel? Ha gyakorolják, akkor minden oké?

Csaba Tarró 2015.06.21. 12:54:26

@sefatias: Semmi baj a Bibliakörrel Pisti! Én arról beszélek, hogy mi jellemzi igeileg az egyházat. Ha ezeket gyakorolják, nem jelenti azt, hogy minden rendben. Viszont egy Bibliakör, ahogy a neve is mutatja nem gyülekezetet alkot.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 12:56:12

@Csaba Tarró: hát mit? Szerinted mi a gyülekezet fogalma és mi a bibliakör fogalma? És mi az ami miatt egy kisméretű közösség nem lehet gyülekezet?

Csaba Tarró 2015.06.21. 13:06:30

@sefatias: A gyülekezet, egyház (eklézsia) attól az ami, mert a reá bízott feladatokat teljesíti és a tagjai lelki közösségben vannak egymással és a Krisztussal. Ha ezek a feladatok nem lennének fontosak Pl. Pál nem utasította volna Tituszt, hogy Krétán rakja rendbe a hátra maradt dolgokat. Az egyháznak, gyülekezetnek van egy szemmel látható bibliai, vagy ha úgy tetszik igei szervezete is. Egy Bibliakör pl. ilyennel sem rendelkezik.

Csaba Tarró 2015.06.21. 13:13:21

@sefatias: Az egyháznak, gyülekezetnek igen.
Vagy te tudtsz az igében olyan gyülekezetről, amiben ez nem volt meg?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 20:05:15

@Csaba Tarró: Nem igazán értem, hogy mi ellen érvelsz. Végülis mi a baj a kislétszámú közösséggel?

Csaba Tarró 2015.06.21. 20:12:27

@sefatias: Ne haragudj, de én nem értem, hogy te miről beszélsz, én nem érveltem semmit a lélekszámmal kapcsolatban.

Csaba Tarró 2015.06.21. 20:41:26

@Arpicus: Elolvastam a linkelt oldalt. Valóban meg van a tulzott létszám hátránya. Főleg, ha párosúl a rossz motivációval. A dicsőitéssel kapcsolatos rész pedig jól mutatja, hogy akkor sem biztos, hogy minden rendben van, ha az egyház látszólag végzi a reá bízott feladatokat.

Arpicus 2015.06.21. 21:19:31

@Csaba Tarró: jól vontad le a következtetéseket.A mai keresztyénség(Sefatias:bonyolult,én:bonyolult és zavaros)komoly deformációiról szólnak a posztok.Nagyon jó és pontos meghatározásod ez:"Főleg, ha párosúl a rossz motivációval"-a motiváció bevezetése a vitába nagyon jó!Mi motivál bennünket amikor a gyülekezetről beszélünk,milyen motivációval megyünk gyülekezetbe?!Sajnos ma sok alakalom a gyülekezetekben inkább demotivál mint motivál.A keresztyénség nagy része a számok bűvöletében él,szinte már megalomániásan.Föláldozzék a minőséget a mennyiség oltárán.Néhány éve olvastam arról,hogy egy angol evangéliumi felekezet felmérést végzett arról,hogy egy pásztor kb.mennyi tagot képes lelkigondozni.Kiderült,hogy a felső határ az 2oo fő,de ezt már nagy erőfeszitések árán tudja kézben tartani.A legmegfelelőbb a 1oo fős létszám.Ezt még megfelelően tudja vezetni gondozni.Állitólag megegyeztek abban,hogy ha a közösség eléri a 2oo tagot akkor osztódni fog két 1oo tagú gyülekezetbe.Hogy ez gyakorlatban sikerült-e nem tudom.Nem hiszem,nem olyan egyszerű "szétosztani"egy gyülekezetet.Ma inkább más okokból osztódnak a gyülekezetek.Most egy kicsit szentimentális leszek:az én "álmom"egy max.5o tagú puritán gyülekezet:ima,ének,igehirdetés,a hangsúly az igehirdetésen.Az egyik mai ferdeség az amiről a másik belinkelt poszt szól:a mai,"modern"gyülekezetekben a zene egészen háttérbe szoritotta az igehirdetést.Ez szerintem romboló jelenség.Nagyon szeretem a zenét,de egy istentiszteleten az ének/zenének kiegészitő és nem vezető szerepe kell,hogy legyen.Ma sok gyülekezetben "műsor"van és egyfajta szórakoztatás folyik.Spurgeon már több mint 15o évvel ezelőtt észlelte ezt a problémát,mára ez csak kiszélesedett és elképesztő méreteket öltött.
istenkereso.hu/kepek/letoltheto/20110505075954537410/C_H._Spurgeon_Szolg_lunk__vagy_sz_rakoztatunk..pdf

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.21. 21:23:00

@Arpicus: Én már az ötvenet is sokallom. Max 25

Arpicus 2015.06.21. 21:28:09

@sefatias: nincs vita közöttünk,ez még megfelelőbb szám szerintem is.

Várkonyi Gábor 2015.06.21. 21:39:45

@Arpicus: Tozer testvér jut eszembe ezekről a linkelt írásokról! :)

Várkonyi Gábor 2015.06.21. 21:43:18

Pontosan ezért szeretem én a kis gyülekezeteket. Abban sokkal nagyobb az odafigyelés és a szeretet mint a nagy megagyülikben. Ráadásul jóval Igeközpontúbbak is. :)

Arpicus 2015.06.21. 22:03:59

@Várkonyi Gábor: igen,Tozer szintén sok esztendővel ezelőtt szinte prófétikusan beszélt az új- és a régi keresztről.Hasonlóan Bonhoeffer beszélt már az olcsó kegyelemről.Ma pedig már tanúi lehetünk annak,hogy mennyire elterjedt az "új kereszt" és mekkora tért nyer az olcsó kegyelem,az a kegyelem ami semmibe se kerül.Nagyon sok mai keresztyén jól érzi magát a komfortzónában és nem is akarnak kijönni abból.Nekik az ilyen komfortos gyülekezetek nagyon is megfelelnek.Viszont az is veszélyes ha egy hivő ember amolyan nomád keresztyénné,amolyan vándormadárrá válik.Aki mindig keresi a gyülekezetét,sok helyen megfordul de egyikben sem képes megmaradni,mindegyikben kifogást keres vagy talál.A gyülekezetváltást nagyon komolyan meg kell gondolni.Jobb inkább egyedül maradni mint csöbörből vödörbe esni.Nagyon fontos dolog amire Csaba hivta fel a figyelmünket:ez a MOTIVÁCIÓ kérdése.Mit akarunk egy gyülekezettől?Vigyázzunk arra,hogy ne a saját vágyainkat vetitsük ki egy közösségre mert akkor biztosan csalódni fogunk.Az előbb elmulasztottam,de most belinkelek egy konferenciarészletet amely megy a témához:
illbehonest.com/hungarian/megtevesztett-gyulekezetbe-jarok-paul-washer

Csaba Tarró 2015.06.21. 22:56:16

@Arpicus: Egyetértek veled a kegyelem kérdésében. A Protestáns theologia része az ingyen kegyelem. Ez viszont nem jelent értéktelen kegyelmet, Jézus drága árat fizetett érte. Sajnos korunk gyülekezeti szokásai ezt nem mindig tükrözik vissza.

Arpicus 2015.06.21. 23:16:54

@Csaba Tarró: ami az ingyen kegyelmet illeti abban teljesen igazad,Abban is,hogy ez nem értéktelen kegyelem.Én az OLCSÓ kegyelmet emlitettem.Ennek a definiciója:"Az olcsó kegyelem bűnbánat nélküli bűnbocsánat meghirdetését, gyülekezeti fegyelem nélküli keresztséget, bűnök megvallása nélküli úrvacsorát, személyes gyónás nélküli feloldozást jelent. Az olcsó kegyelem követés nélküli, kereszt nélküli kegyelem, az emberré lett Jézus Krisztus nélküli kegyelem." Bonhoeffer.
Óriási a különbség az ingyen kegyelem és
az olcsó kegyelem között.Az egyik nagyon értékes mig a másik értéktelen,ezért olcsó.Mennyi hivőt csapnak be ma ezzel az olcsó kegyelemmel,mennyi hivő csapja be magát ezzel?Köszönöm,hogy rávilágitottál arra,hogy összemosódott nálam a két fogalom.Az egyik igazi kegyelem mig a másik hamis kegyelem.Ezt a jelenséget még jobban megvilágitja az amit az imént Tozer-től mondtam.Kiegészitésként belinkelem az ő cikkjét.Ez még jobban rávilágit arra,hogy mi a különbség a két jelenség között:
www.bibliai-kincsestar.hu/news/regi-es-uj-kereszt1/
Egy technikai észrevétel:a válaszod háromszor jött le nálam.A géped valószinűleg háromszor küldi el.Engem egyébként nem zavar...

Csaba Tarró 2015.06.21. 23:22:58

@Arpicus: Köszi a linkeket, ez a többszörözés éngem eléggé zavar.
Mára elköszönök, megpróbálok egy frissitést a ketyerén. Jó éjt!

Arpicus 2015.06.21. 23:28:58

@Csaba Tarró: Jó éjt!Én is követlek.Remélem senkit sem fárasztottam a belinkelésekkel.Próbáltam olyan linkeket hozni amelyek valamilyen módon érintik a témát.Ha egy kicsit sok volt belőlem akkor az elnézéseteket kérem!
Fontos dolgokról beszélgetünk és szerintem jó ha alaposan körüljárjuk a témát.Megérdemli,no meg húsbavágó is.
Jó éjt mindenkinek!

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.24. 07:05:33

@Arpicus: :) ne aggódj a linkek miatt. Nyugodtan jöhetnek. Ha a beszélgetésbe illik, én is szívesen őket

Arpicus 2015.06.24. 15:17:38

@sefatias: Köszönöm a nagyvonalúságodat!:)
Törekszem a témához illő linkeket hozni.Ez pedig egy nagyon jó és aktuális téma.Az ilyen posztok mindig megmozgatnak.Életszerűek és nem amolyan öncélú,életidegen teológizálások.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2015.06.24. 15:18:55

@Arpicus: :) ez nem nagyvonalúság. Szimpla kiváncsiság mások gondolatai iránt

2017.10.01. 09:03:13

Mit gondolsz erről:Héberek 10:24-27

És figyeljünk egymásra a szeretetre és jó cselekedetekre való ösztönzés végett,25nem hagyva fel egybegyűlésünkkel, mint szokásuk némelyeknek, hanem bátorítva egymást, éspedig annál inkább, minél inkább közeledni látjátok azt a napot.26 Mert ha készakarva gyakorolunk bűnt, miután megkaptuk az igazság pontos ismeretét, akkor nincs többé áldozat a bűnökért, 27 hanem valami félelmetes ítéletvárás és tüzes féltékenység, amely meg fogja emészteni az ellenszegülőket

Ezzel érvelnek hogy járjak gyülibe de nekem úgytűnik hogy nem a gyülikről beszél a biblia. Jó érvelés ez?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2017.10.03. 18:39:59

@Válaszolj a kérdésemre légy oly elragadóan bájos: Szerintem sem a mai értelemben vett gyülekezetekről van szó, de ha mégis, az sem jelent semmit. Azóta eltelt 2000 év és egyértelművé vált, hogy a keresztény gyülekezetek nem képesek hosszútávon jónak megmaradni, és bár van haszna, legalább annyi kárt is okoz

2017.10.03. 18:56:21

Továbbá állitólag csak ott kaphatsz igazi szeretetet és boldogságot meg bátorítást és isten csak akkor fog szeretni ha járok ősszejövetelre.
süti beállítások módosítása