"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Kérdések a bűnbeesés körül

2013/09/07. - írta: sefatias

Éveken keresztűl elvárták tőlünk, hogy vakon higyjünk mindabban amit mondanak nekünk.Ha használtuk is gondolkodóképességünket, akkor elnyomtuk a bennünk feltörő kérdéseket.Most azt hiszem itt az ideje annak,hogy a kérdéseink felszínre kerüljenek, és őszintén feltegyük őket egymásnak, vagy Istennek. Szerintem nem az istenbe, vagy a Bibliába vetett hit kérdőjeleződik meg akkor, ha valaki hangot ad a kételyeinek, hanem a tudás utáni vágy, hogy jobban megértsük, megismerjük Istent.

Ismét küldtek nekem egy cikket, amit kiteszek, hogy ha van rámód együtt gondolkodjunk el a benne leírtakon. A Cikk írója már hónapok óta nem látogatja Jehova tanúi összejöveteleit, a családjával egyetemben.

 

Szükségszerű volt-e az első emberpár bűnbeesése?

                  

 

Úgy vélem, igen (ha egyáltalán bűnnek lehet nevezni tettüket).

 

Az 1Mózes 1:27 beszámolója szerint ’Isten megteremtette az embert, saját képmására, az Isten képmására teremtette őt, férfinak és nőnek teremtette őket.’

 

Isten tudja, hogy mi a ’jó és rossz’, azaz mi a helyes, erkölcsös, elfogadható (emberi) viselkedés, illetve melyek az ezekkel ellentétes magatartásformák. Már csak azért is tudja, mert minden, így a tudás (értsd: ismeret, indíték, vágyak, mérlegelés stb.) is, legyen az jó és/vagy rossz, Isten alkotása.

 

Nem mellékesen, nincs olyan, hogy valaki csak jó vagy rossz. Ezek együttesen vannak jelen bennünk. Nyilván néhányunkban a rossz vonások dominálnak a (a jó jegyek mellett), ezek a meghatározóak, így mások számára a kevésbé kellemes embertárs kategóriájába tartozunk. Más emberekben –a környezetük és  saját szerencséjükre is– a jó személyiségjegyek vannak túlsúlyban, ők könnyebben tudnak szeretni és őket is könnyű szeretni, jó a társaságukban lenni. De nekik is vannak rossz tulajdonságaik.

 

Az 1Mózes 2:16-ban Isten ezt parancsolja az embernek:  „A kert minden fájáról ehetsz. De a jó és rossz tudás fájáról ne egyél, mert amely napon eszel róla, meghalsz.”

 

A 25-ös vers szerint: „Mind az ember, mind az asszony meztelenek voltak, de nem szégyenkeztek egymás előtt.”

Vajon pőrén többek voltak-e az alacsonyabb rendű élőlényeknél? Hát, nem annyira. Egyáltalán, lehet-e az állatnál magasabb rendű élőlénynek nevezni az embert, ha azt sem ismeri fel, mit jelent meztelennek lenni?

 

Az 1Mózes 3:5:-ben Sátán győzködi Évát:  „Isten jól tudja, hogy amelyik napon abból esztek, szemetek felnyílik, olyanok lesztek mint az istenek, akik ismerik a jót és rosszat”.

Számomra itt a nagy kérdőjel.

Ha az embert Isten a képmására teremtette, miért baj az, ha az ember maga is tudja, mi a jó és mi a rossz? Hát nem pont ez a cél? Hiszen éppen ez jellemzi az emberi öntudatra való ébredést.

Ha az ember tudja, mi a rossz, de elkerüli azt, akkor jól használja fel a szabad akaratát. A  jó és rossz tudásának birtokában különbséget tudunk tenni, hogy mi az, ami erkölcsös, becsületes, irgalmas, helyénvaló stb., illetve mi az, ami nem.

Ha nem evett volna az emberpár a gyümölcsből, ugyan hogyan alakult volna ki a különbség tétel képessége?

Isten az őszinte szívű adakozót szereti, azaz ha jót teszünk, és a rosszat próbáljuk kerülni, ezt a bennünk lévő morális érzék alapján tegyük és ne azért mert a programozásunk szerint jót kell tenni. Ha ez így van, márpedig a Bibliából tudjuk hogy így van, vajon miért tiltotta meg Isten, hogy az ember tudja a jót és rosszat?

Az ember szabad akarata szerintem akkor kezdődött, amikor Éva majd Ádám ettek a gyümölcsből. Innentől tudtak jót és rosszat megkülönböztetni.

Korábban nem értettem, hogy hogyan tudtak ilyen könnyen, egyből engedelmeskedni Sátánnak, amikor Istentől mindent megkaptak a boldog élethez. De arra jutottam, hogy talán nem volt kielégítő számukra boldognak lenni. És nincs bennem irónia, ha azt mondom, talán túl egysíkú, szürke volt a boldogság.

Mert boldog-e az az élet, amikor mindig boldogok vagyunk? Honnan tudjuk a folytonos boldogság állapotában, hogy boldogok vagyunk, ha korábban soha nem éreztük szomorúnak, csüggedtnek  magunkat?

Szóval, „evés” után lettek igazán emberré, hiszen már felismerték, hogy mezítlenek, illetve hogy ez mit is jelent. Olyan állapotot, ami nem illő az ember számára, ezért fügefalevelekkel takarták a frekventált területeket. A 6-os versben Ádám mondja: „…féltem, mert meztelen vagyok, tehát elrejtőztem”.

Nem értem igazán, Istennek miért volt az jó, hogy, hogy az ember –akárcsak az állatok– meztelen volt, vagy ha már meztelen, ennek miért nem lehettek tudatában? Vagy ha már meztelenségére ráébredt az ember, ezt miért kellett szégyellnie? Miért alakult ki egyből az Istentől való félelem a meztelenség miatt, amikor korábban Isten egyáltalán nem ösztökélte, hogy öltözzön fel.

A beszámolóban nincs arról szó, hogy a jó és rossz tudást helytelenül használták volna fel, és szándékuk lett volna elbitorolni Istentől azt, hogy Ő az Isten.

Akkor viszont miért gerjedt haragra Isten amiatt, hogy az emberpár már tudta mi a jó és mi a rossz? Hát nem a maga képmására teremtette őket? És büntetésben kellett őket részesíteni, mert – egyébként akarata szerint– a képmásai lettek?

 

Sheperd

 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr615498967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

névtelenül 2013.09.07. 11:05:56

Én erről mindig a következő képpen vélekedek:

Mi történt, amikor "hatni kezdett" az alma-varázslat? Mi változott meg? Kétségtelen, hogy konkrétan ez nincs leírva. Engem azonban rendkívüli módon érdekel, mi az a nagy változás, ami miatt már nem maradhattunk, már mennünk kellett? Nem gondolom, hogy a válasz pusztán magának az Isten akaratának a figyelmen kívül hagyása lenne. Szerintem itt olyan alapvető változás történt az "emberben", amely miatt az egyszerűen nem maradhatott ott tovább.
Itt, ezen a ponton segítségemre van a tovább gondolkodásban az a sor, ami leírja, hogy meztelenek voltak, de nem szégyenkeztek miatta.
És nem tudom nem akarni keresni ennek az okát. Ti mit gondoltok, ki az, aki nem szégyenkezik, amikor meztelen? Nos, a gyerek, a pici baba. Meg esetleg a nagyon részeg ember, vagy a belőtt ember, bizonyos esetekben. Összességében? Aki nincs öntudatában vele, hogy meztelen.
De mi kell ahhoz, hogy öntudatában legyünk ennek? Megmondom. Öntudat.
Ott, akkor, az ember öntudatára ébredt. Azóta minden ember kettő. Én magam is kettő vagyok, mert egy soha nem tud döntést hozni. Megvitatom magammal a dolgokat, ellent mondok magamnak, mert ezen a világon a bűnbeesés óta minden emberben két tudat van jelen, és e kettő harcot vív, egyensúlyba hoz, mérlegel, hiszen a mérlegnek is két tányérja van.
Ott, akkor, az első ember megértette, hogy meztelen, és megértett még sok mást, és ez az érzés furcsa lehetett: saját magát kezdte " látni" kívülről. Erre addig nem volt képes.
A bűnbeesés az ember teremtésének a végső lépése volt. Öntudat nélkül nem ember az ember.
Mindezek nélkül meg sem érthetném Krisztus szavait, azaz hogy akkor majd ketten lesznek a mezőn, az ágyban, a malomban, és az egyik felvétetik, a másik itthagyatik. Bizony, halálunkkor az öntudat megszűnik majd, és újra egy furcsa állapotban leszünk, amelyben nem tudunk mérlegelni, sem elmélkedni. Isten iránti szeretetben fogjuk várni az eljövendőket, ebben a furcsa, nem örökké tartó állapotban, amilyenben az első emberpár is volt, és amilyenben hitem szerint a halottaink is vannak még.
Éz a véleményem erről.

névtelenül 2013.09.07. 11:15:18

Visszaolvasva úgy látom, mégegyszer ki kell fejtenem, mert " nem egyértelmű, hogy gondolom":
Véleményem szerint Krisztus egyetlen emberre értette, hogy az egyik felvitetik, a másik itthagyatik. Az egyik is, a másik is ugyanannak az egynek a része. Másként különben sem lenne értelmezhető, hogy éppen pontosan két ember van mindenhol, ráadásul mindenhol az egyik méltó, a másik méltatlan. Nem, ez nem érthető így, csak ha egy ember két részét feltételezzük. És lesz a léleknek ismét egy része, amelyben viszont nem képes vétkezni, hacsak nem külső hatásra. De ott, ahol a halottak vannak, nincsen ilyen hatás, Sátán egyszer játszhatta el a trükkjét.

aracs 2013.09.07. 19:35:22

"Ha az embert Isten a képmására teremtette, miért baj az, ha az ember maga is tudja, mi a jó és mi a rossz?"
Ahhoz, hogy ehhez a tudáshoz jusson az ember, találkoznia kellett a rosszal, azaz a sátánnal.
Személy szerint jól meglennék e nélkül a tudás nélkül is. Tehát a rossz mint olyan nem létezett az emberpár életében. Képzeld el sátán nélküli élet!! Amikor találkoztak a rosszal, találkoztak a sátánnal is. A jó és a rossz közötti választásod a mennyországban sem lesz meg. Akkor mit csinálsz ott, tiltakozol az emberi jogaid miatt:))

aracs 2013.09.07. 20:03:29

@névtelenül: nekem inkább az önző tudat jön be ennél a képnél. Elég jól igyekszik mind a kettő kimosni magát. Nem én hanem a másik...szó sem volt bocsánat kérésről, mert esetleg azt is megtehették volna, gondolhatták volna, hogy a Teremtőnek is rosszul esik a viselkedésük, szó sem volt megbánásról, " jaj rosszul tettem!", szó sem volt összefogásról, hogy együtt találják meg, hogyan teszik jóvá, az engedetlenségüket..

ORION 2013.09.07. 20:32:11

Zsolt. 82,6
Én mondottam: Istenek vagytok ti és a Felségesnek fiai ti mindnyájan:

ORION 2013.09.07. 20:37:43

Ján. 10,34
Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
 Zsolt.82,6
Ján. 10,35
Ha azokat isteneknek mondá, a kikhez az Isten beszéde lőn (és az írás fel nem bontható),

Ján. 10,36
Arról mondjátok-é ti, a kit az Atya megszentelt és elküldött e világra: Káromlást szólsz; mivelhogy azt mondám: Az Isten Fia vagyok?!


ORION 2013.09.07. 20:42:45

Zsid. 2,11
Mert a megszentelő és a megszenteltek egytől valók mindnyájan, a mely oknál fogva nem szégyenli őket atyjafiainak hívni,
 Zsid.10,10  Zsid.10,14
Zsid. 2,12
Mondván: Hirdetem a te nevedet az én atyámfiainak, az anyaszentegyháznak közepette dícséretet mondok néked.
 Zsolt.22,23
Zsid. 2,13
És ismét: Én ő benne bízom; és ismét: Ímhol vagyok én és a gyermekek, a kiket az Isten nékem adott.
 Zsolt.18,3  Ésa.8,18
Zsid. 2,14
Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse azt, a kinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt,

ORION 2013.09.07. 20:46:23

Róm. 8,29
Mert a kiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az ő Fia ábrázatához hasonlatosak legyenek, hogy ő legyen elsőszülött sok atyafi között.
 Eféz.1,5  Eféz.1,11  Kol.1,18
Róm. 8,30
A kiket pedig eleve elrendelt, azokat el is hívta; és a kiket elhívott, azokat meg is igazította; a kiket pedig megigazított, azokat meg is dicsőítette.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.08. 08:16:50

@névtelenül: Ha a bűnbeesés volt az ember öntudatra ébredése, és előtte olyan volt mint egy gyermek, akkor felmerül a kérdés, hogy Istennek milyen emberekre volt szüksége, Olyanokra, akik robot módjára szolgálják őt, és olyanok neki mint nekünk a halak az akváriumban? Vagy pedig önálló gondolkodású józan, szabad akarattal rendelkező emberekre, akik szívből szolgálják őt? Mert ha a bűnbeesésre volt szükség az öntudathoz Isten akaratának megvalósulásához, Akkor az azt jelenti, hogy Sátán "ama régi kígyó"nem tett mást, mint Isten akaratát cselekedve vgrehajtotta az Isten szándékában kapott szerepét

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.08. 08:19:43

@kabóca777: >>Személy szerint jól meglennék e nélkül a tudás nélkül is<<

Azt hiszem egyetértek veled. Simán élvezni tudnám az életet anélkül a félelem nélkül, hogy a fiam meghalhat, vagy én lebénulhatok, illetve más rossz dolog történik a szeretteimmel.Nem hiszem,hogy a rosszra szükség van a tudáshoz

névtelenül 2013.09.08. 10:37:45

@sefatias: Nem is tudom. Van mikor valami csak akkor kerek, ha nem mentes a szenvedéstől és fájdalomtól. Az ádámi fíling szépen indult, de valljuk be, az az ember - legalább is az én szememmel - éppen elég bárgyú volt, hogy csak úgy, belebambulva a kapott éden látványába, Istennek éljen, kérdőjelek nélkül.
Vissza dobom a labdát: ilyen embert szeretett volna teremteni Isten? Bocs, de nem tudom elképzelni Ádámról, hogy önismereti tréninget tart, vagy sírva fakad az "A szakasz" című film végső jelenetén, amikor felszáll a helikopter, a főhős meg kiront a fák közül miközben a vietkongok lövik.
A trefát félre téve, én azok közé tartozok, akik azt gondolják, hogy a bűnbeesés eleve be volt kalkulálva. A magam részéről így lettem igazán szabad, és "megpróbált gazember". De gondolj csak bele, ha lehetséges egyáltalán. Három gyerekem van, hála érte Istennek. Gyakran fektetek le szabályokat itthon, meg a tanulással kapcsolatban, a takarítással, a közlekedéssel kapcsolatban, stb. Mégis, tudom, hogy mindez csak rövid ideig védheti, nevelheti őket. A célom az, hogy "megpróbált gazemberek" legyenek, mint én, akinek már nem kell elmondani, hogy vigyázz, autó!, mert a magam élettapasztalata alapján én magam, magamtól körülnézek mielőtt kilépek. Nem ilyen gyereket szeretnénk? Vagy inkább olyat, aki azért néz körül, mert mondták neki?
Isten kétségtelenül tudta, hogy mi fog történni, hiszen mindentudó. És ha az volt a szándéka, hogy a személyiség fejlődése miatt igenis essen bűnbe az ember, akkor nem is csinálhatta volna jobban. Most persze úgy tűnik, hogy minden véletlenül történt. Hmm. Istennel véletlenül megtörténik valami, amire egyáltalán nem is számított. Hát nem tudom.
Vagy nézd meg a testünket. Nem támadások százának van kitéve minden percben? Isten módszere itt sem más: annál ellenállóbb, minél több gazemberségen van túl. Annál kevesebb külső segítség kell, minél több fertőzésen van túl, és megjegyzi, hogy mit kell tenni ellene.
Egy szó mint száz, ezek csak elméletek, meg gondolatok, bizonyítékok nélkül, jó sok feltételezéssel. Talán az egész egy nagy súletlenség, de én mégis sokat gondolkodok a bűnbeesés szükségességén. Úgy gondolom, ez igen fontos kérdés.

aracs 2013.09.08. 21:46:32

@névtelenül: "az az ember - legalább is az én szememmel - éppen elég bárgyú volt, hogy csak úgy, belebambulva a kapott éden látványába, Istennek éljen, kérdőjelek nélkül."
Bocs, de ugyanarról az emberről beszélünk, akire a Biblia szerint Isten azt mondta, hogy ez jó? Egy bárgyú emberre bízza Isten a föld feletti uralmat? Szerintem egy nagyfokú kreativitásra azért szüksége lett volna ehhez az uralomhoz:)
Lehet, hogy én is sületlenséget mondok, de szerintem a lelkiismeret megszólalása nem önismereti tréning, Belénk van teremtve a helyes lelkiismeret, amíg ki nem készítjük, el nem hallgattatjuk.
Az ember nem muszáj, hogy része legyen a rossznak, úgy is szenved eleget, ha elviseli a mások rosszaságát.

aracs 2013.09.08. 21:52:14

@névtelenül:" Krisztus egyetlen emberre értette, hogy az egyik felvitetik, a másik itthagyatik". Ha egy emberre értette és mindenhol az egyik felvitetik, akkor ez a logika szerint, mindenki felvitetik. Márpedig ez, súrolja az üres pokol elméletét, ami szerintem sajnos nem igaz.

névtelenül 2013.09.08. 23:06:53

@kabóca777: Nem teljesen az következne belőle, amit írtál, hiszen a másik oldalról nézve meg épphogy senki sem jutna oda. Persze ez hangos gondolkodás, nem több a részemről.
Ezek eretnek gondolatok, volt idő, amikor halál járt érte. Ismerem én a többé-kevésbé mindenki által elfogadott alap tanításokat, bár az is biztos, hogy nem válaszolnak meg mindenkinek mindent.
Szóval nincsenek ambícióim, nem szeretnék újat kitalálni, de gyakran engedem szabadjára a képzeletemet, mert vannak dolgok, amelyekre sehol sem kaptam még számomra elfogadható választ, és a bűnbeesés okának magyarázata is ilyen.
Ha tudni szeretnéd, néha azt képzelem, hogy ez a világ, épp itt maga a pokol, és én már nem is élek, hanem szenvedek a halálom után. Ilyenkor a Bibliából csak az az egy mondat vonatkozik rám, ami arról ír, hogy Krisztus alászállt, és hirdette az evangéliumot. Sokszor tűnik büntetésnek az élet. :)) Szóval szeretek elmélkedni, és nem törődni a következményekkel. Néha egész jó gondolatok sülnek ki, néha meg fordítva.
Az minden esetre tény, hogy már kicsi korom óta úgy érzem, minden emberben két gondolkodó valami van, és e kettő harcot vív egymással. Azt is komolyan gondoltam, hogy csak így tudom elképzelni a vívódást, a morfondírozást, az elmélkedést és a gondolkodást. De hogy ezt nem így kell megfogalmazni, az biztos. :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.09. 09:43:34

@névtelenül: nem hiszem, hogy ezek eretnek gondolatok lennének. Szerintem nagyon is jól teszed, ha a saját fejed után menve próbálsz választ kapni a kérdéseidre. Az igazság az, hogy mindenki ezt csinálja, csak miután már híres lesz, akkor elnézik neki, és elfogadják a gondolatait.Aztán persze az is lehet, hogy kötelezővé teszik :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.09. 09:59:07

@kabóca777: "Akkor két férfi lesz a szántóföldön: az egyiket elviszik, a másikat otthagyják; 41 két asszony őröl majd a kézimalomnál: az egyiket elviszik, a másikat otthagyják"

Azt is vedd figyelembe, hogy ezekről a szavakról Jézus előtte ezt mondta a tanítványinak:
"Hasonlóképpen ti is, amikor látjátok mindezeket, tudjátok meg, hogy ő közel van, az ajtóknál. 34 Bizony mondom nektek, hogy semmiképpen nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek meg nem történnek."

Tehát ennek az otthagyásnak, és felvételnek még az apostolok idejében be kellett teljesednie.

A pokol meg egyszer úgyis üres lesz,akármi is az.

aracs 2013.09.10. 10:25:34

@névtelenül: Igazad van, ezzel a logikával nézve, az is benne van, hogy senki sem jut oda. De akkor Jézus miért halt meg?
Örülök ha saját fejeddel gondolkodol és ha nem zavar én egy kicsit belekotyogok:)
Ha zavar, akkor kérlek szóljál:)

aracs 2013.09.10. 10:31:59

@sefatias:" Tehát ennek az otthagyásnak, és felvételnek még az apostolok idejében be kellett teljesednie."
És mi volt az? Tehát milyen esemény volt az amire ez az idézet ráillik?
"A pokol meg egyszer úgyis üres lesz,akármi is az."
Aki nem akar Isten jelenlétében élni, azt hogy kényszeríted rá, hogy ott éljen?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.10. 10:57:25

@kabóca777: számomra nem az a kérdés, hogy mi volt a beteljesedés, hanem az, hogy kinek szólnak azok a gondolatok. Jézus egyértelműen a korabeli követői nemzedékének életidejére teszi a beteljesedést, és semmi okom nincs rá, hogy ezt egy világvégi próféciának tekintsem. Csupán az, hogy nem tudjuk a beteljesedés módját,még nem jogosít fel sem arra, hogy Jézust meghazudtoljuk, sem arra, hogy olyat gondoljunk bele Jézus szavaiba,amelyeket nem is mondott. Olvasd el az egyik néhány hèttel ezelőtti posztomat aminek "mikor lesznek meg ezek" a cime

aracs 2013.09.10. 18:29:51

@sefatias: ez jó, az elragadtatás is megtörtént már, Jézus második eljövetele is. Igaz, hogy semmi nyoma sincs egyiknek, meg a másiknak is, de megtörtént. Még ha azt is megmondanád, hogy mi történt, akkor már helyben lennénk:)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.10. 20:27:40

@kabóca777: Én nem mondtam, hogy az elragadtatás megtörtént, hanem egyszerűen arra a tényre hívtam fel a figyelmedet, hogy Jézus azt mondta a tanítványainak, hogy:" látjátok mindezeket" és "semmiképpen nem múlik el ez a nemzedék, míg mindezek meg nem történnek."

Én ennél többet nem tudok beleolvasni Jézus szavaiba. Ha mégsem akkor történtek meg ezek a dolgok, akkor az azt jelenti, hogy Jézus átverte a srácokat. Mivel többszáz, több ezer év múlva kell megtörténnie annak, amire ő azt mondta nekik, hogy meglátják.

Catilina. 2013.09.10. 21:05:32

@névtelenül: "...amikor hatni kezdett az alma-varázslat..." Azt miből gondolod,hogy alma volt?

névtelenül 2013.09.10. 21:45:06

@Catilina.: Mi magyarok mondjuk almának, de persze nem tudni. Alma. Szokásból mondom, tudván, hogy nem az. Semmi rossz szándék.

névtelenül 2013.09.10. 22:27:06

Az, ahogy az idővel bánik Jézus, fölöttébb elgondolkodtató. Néha úgy beszél, mint aki képben van, néha pedig úgy, mint akire ma azt mondanánk, hogy be van lőve. Úgy váltogatja a beszédében az idősíkokat, mintha mi sem lenne természetesebb. A hallgatóság persze mit sem ért az egészből. Jézus, mint az Atya, nyitott könyvként kezeli a jövőt. Néha már azt gondolom, mégsem tudott teljesen emberré válni, mert a gondolkodásában csak megmaradt az "időn felüliség". Ezt a mindent tudást néha a maga nemes egyszerűségével kinyilatkozza a hallgatóknak, néha pedig úgy beszél, mint aki teljesen alá van rendelve az Atya akaratának.
Egy pszichológusnak bizonyára könnyebb dolga lenne, de azért én is oda merem ítélni a kettős személyiség jelzőt neki, hiszen néha mint ember, máskor mint Isten nyilvánul meg.
Jó, azért vegyük figyelembe, hogy nem céltalanul jött ide, mintha csak a jól megérdemelt 33 éves szabadságát töltené ezen a helyen. Elég konkrét feladattal jött. Ennek a megvalósítása már indok lehet, miert beszél hol így, hol úgy. Amikor a feladata úgy kívánja, emberként beszél, amikor megteheti, akár Istenként cselekszik.
Egy dolog, hogy egyszer azt mondja, nem tudja az órát, és a napot, és egy másik dolog, hogy melyik személyiség mondja kinek, és milyen környezetben. Megint egy másik dolog, hogy együtt eszik a bűnösökkel, miközben máshol bűnöket bocsát meg, pedig csak egy esetben tehet ilyet, szóval az egész egy eszement sztori, és én mégis elhiszem.
Figyelmesen olvasva jól kivehető, hogy kétféle nézőpontból szokott válaszolni, én már ledaráltam a szövegeit jópárszor, direkt erre figyelve. Az idősíkosdi ugrabugrát is észre lehet venni, és a slusszpoén, hogy sehol sincs segítség, hogy hogy érti. Ebben a nemzedékben, vagy nagyon soká? Meglátják a hallgatók, jó, de milyen állapotban lesznek? Netán azért látják meg, mert az orruk előtt fog történni, vagy mert valahonnan, a haláluk után fogják vele együtt végignézni? Nem múlik el a nemzedék, ok, de hogy érti az elmúlást?
A beszédei szinte több kérdést vetnek fel, mint amennyit megválaszolnak.
Ha láttatok már videofelvételt fraktálról, na hát ez olyan. Minél közelebb hajolok, hogy jobban lássam a részleteket, annál több részlet bontakozik ki, mert végtelen.
Én mondom, ez csapda. Nem kell annyi értelm ide. Félútig talán. De onnan semmi haszna.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.09.11. 15:13:35

@névtelenül: >>Az, ahogy az idővel bánik Jézus, fölöttébb elgondolkodtató<<

Nem biztos, hogy Jézus bánásmódjával van a gond. Lehet, hogy az értelmezéssel van probléma

Catilina. 2013.09.14. 12:37:04

Nekem úgy tűnik,kicsit sokat akar beleolvasni "Sheperd" kolléga a bűnesetbe,többet,mint amiről szól.A történet bibliai leírásából úgy fest,hogy ez semmi más nem volt Isten részéről,mint egy egyszerű engedelmességi teszt.Isten kinevezett egy tárgyat,konkrétan egy fát a kertben-ami lehetett volna akármi,egy kő,egy leszúrt karó-,és azt parancsolta az első emberpárnak,hogy ahhoz ne nyúljanak,de minden más az övéké.Az pedig,hogy ez a fa csak szimbóluma volt a "tudásnak",abból is nyilvánvaló,hogy Ádám és Éva nem lettek okosabbak,a világról és a jó-rossz eldöntéséről való ismeretük se lett se több,se kevesebb a bűneset után.A meztelenség pedig csak mentőduma volt Ádám részéről,hisz egyáltalán nem azért rejtőzött el,mert meztelen(addig is az volt),hanem a törvényszegés miatti szégyenében,csak azt Istennek nem akarta bevallani,mint ahogy a tettét sem,ezért kitalált egy mesét a meztelenségről.Az író kérdezi:"...miért kellett őket megbüntetni...?Mert engedetlenség esetére ez lett nekik beígérve,ők ezt ennek tudatában követték el,tehát reklamációnak nincs helye.Ráadásul bocsánatot sem kértek soha,legalábbis a Biblia nem írja.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.10.16. 19:49:31

sefatias, szerintem itt nem arról van szó, hogy jó és rossz TUDÁSA, hanem arról hogy ELDÖNTÉSE annak hogy mi a jó és rossz

az emberpár itt úgy határozott hogy mostantól akkor ők döntik el hogy mi a jó és mi a rossz (ahogy Isten)

csakhogy ez ügye nem műxik, mert az ember erre nem képes

azaz erről szól a bűnbeesés története. nem tudásról meg nemtudásról

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.10.16. 19:52:20

@endike: teljesen egyetértek veled. De szerintem nem is mondtam az ellenkezőjét

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.10.18. 15:07:13

hát pedig pont az ellenkezőjét írod :)

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.10.18. 15:46:34

@endike: jaaa a posztban? A posztot nem én írtam, hanem Sheperd. Én csak posztoltam :)
süti beállítások módosítása