"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Khm...khm...

2013/07/21. - írta: sefatias

Ha már úgy is nyitott könyv az életem, megosztom egy eddig nem nyilvános oldalamat. Ne tessék röhögni!!! :P

Önző szerelem

Szeretlek! De szerelmem önző vágy,
Mely akar, parancsol, és nem kér már.
Azt akarom, hogy szolgálj, teljesíts,
És kényemben kedvemben, ahogy én akarom,
Úgy részesíts!

Légy olyan, amilyet én akarok,
S parancsom tedd, akkor is, ha nem akarod.
Légy ami álmom, vágyam, reményem,
Tedd azt, amit mondok, kedvem önző hevében.

Légy láva! Fentről folyó, mindent pusztító áradat,
Mely eléget, felperzsel mindent, fát, virágot, házakat.
Ölj, perzselj, égess el egészen,
Kezed durván öleljen, kihívón, merészen.

Vagy légy pihe! Selymes, könnyed, vigasztaló,
Ide-oda szálló, mindent simogató.
Gyenge leheleten utazó, puha simogatás,
Örömet okozó, gyengéd, fénylő varázs.

Vagy éppen tölgyfa! Vastag törzsű, védelmező,
Oltalmat, életet adó erős nő.
Ki fejemet ölében simogatva szabadít a gondtól,
Reményt ébresztve, vigasztalón csókol.

Vagy legyél sok színben pompázó virágcsokor!
Illatos, szemet gyönyörködtető élőlénybokor.
Kit nézni, csodálni, bámulni kell,
Kinek látványa gerjeszt, felingerel.

Legyél szóda! Pezsgő folyadék, frissítő,
Hideg üvegpohár falán gyöngyöző,
Vidám, kacagó, életet szerető,
Engem boldoggá tevő gyönyörű nő.

Vagy szeretnél végre önmagad lenni?
Amihez kedved van, éppen azt tenni?
Nem, nem! Azt nem engedhetem!
Hiszen kezedbe raktam le egészen életem.

Rád bíztam mindent. Örömöm, bánatom.
Neked kell hallgatnod, mi nekem gyönyör, vagy fájdalom.
Téged választottalak, te lettél a párom,
Az odaadó szolgálatot, most már mindig elvárom!

Címkék: életem
20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr85416960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyosi 2013.07.21. 09:31:04

Nekem tetszik. Érzelmekben gazdag emberről tesz benyomást. Akinek írtad az megérdemli ha, ilyen érzelmeket indít el benned. Szerintem folytasd tovább a vers írást. Sok sikert hozzá. Üdv bányász társam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.21. 09:46:01

@világítótest: van még néhány. Bár azokat nem biztos, hogy kirakom, de fent van a neten

ORION 2013.07.21. 09:55:29

Ez szuper sefa. Tetszik!!!

reboot (törölt) 2013.07.22. 12:36:05

te kis önző bányászlegény :) és az asszony mit válaszolt erre a versre?? hm?

lehet, hogy:

mindkét kezét ökölbe fogva,
bal kezét a jobb keze hajlatába rakva,
majd jobb kezét behajlítva, megrántva,
véleményét sommásan tudomásodra adta

:P

Trifena 2013.07.22. 13:25:04

@reboot:
neked se kell rímekért a szomszédba menned :)

egyébként első olvasatra tényleg meglepett, de aztán ... azt hiszem ezt úgy mondják, hogy sikerült a szavak mögé látnom :)

reboot (törölt) 2013.07.22. 22:08:47

@Trifena: ó, én nem értek a versekhez, főleg nem az írásukhoz :)

maga a vers amúgy tanulságos, és pont ezt bírom a kokó írásaiban, lehet elsőre polgár pukkasztó, de mégis kimond olyat, amin érdemes elgondolkozni

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.23. 14:34:37

@reboot: Azt hiszem az egész lényem ilyen. Bár ezt azok tudnák megmondani, akik ismernek régóta

Virago_1000 2013.07.23. 22:38:32

@sefatias: Latszik, szerelmes vagy. Aki nem tud verset irni, az nem is szerelmes.
Mondta egyszer nekem kis hazank egyik legnagyobb dalszovegiroja.
www.youtube.com/watch?v=KLSxIFdME54

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.29. 17:36:13

Nekem tetszik. Egyfajta görbe tükröt tart:
jól szemlélteti, hogy milyen érzések és gondolatok vezetnek boldogtalan házassághoz és váláshoz...

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.29. 19:05:27

@sefatias:
Ebben az esetben jó a cím.
Az önző embernek is vannak érzései: önző érzései. A Mensáros által tolmácsolt vers is szépen kifejezi ezt.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.29. 19:20:07

@karalabe4: Én az önzést nem minden esetben tartom negatív tulajdonságnak. Mint ahogy a büszkeséget sem. Még mielőtt ezt a Szabó Lőrinc verset megismertem volna, úgy fogalmaztam meg a szerelmet egy fórumon, hogy: "a szerelem két önzés, önzetlen kielégítése "

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.30. 09:05:41

@sefatias:
Az önző ember "szeretete" és ragaszkodása róla szól, annak a személynek a kielégítetlen érzelmi szükséglete, kezeletlen problémája, amit a másikon akar behajtani, akár erőszak árán is.

eletazortoronyutan.blogspot.co.uk/2012/05/hatalmi-dramak-parkapcsolatban-3resz.html

Ezt egyesek "szerelemnek" keresztelték át, de igazából társfüggőség. Messze áll attól, ami a krisztusi szabadságon és gondolkodásmódon fejlődik ki.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.30. 09:17:04

@karalabe4: jól értem,hogy a szerelem egy negatív érzés, amit inkább társfüggőségnek nevezel, ami nem más, egy érzelmileg kielégitetlen ember kezeletlen problémája?

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.30. 09:24:09

@sefatias:
Nem, a szerelem nem negatív érzés, ezt nem írtam sehol. Az az érzelmi szükséglet, amit "szerelemnek" neveznek, az lehet egy negatív érzés, mert annak rossz eredményei vannak.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2013.07.30. 09:27:38

@karalabe4: de ilyen érzelmi szükséglete mindenkinek van. Szerintem ez nem rossz, mégha van is benne önzés. Az önzés szerintem önmagában nem rossz tulajdonság, hiszen mindannyiunkat az irányit

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2013.07.30. 09:33:22

@sefatias:
Ez így van. Csak az nem mindegy, hogy az a bizonyos "szükséglet" egy hiányállapotból fakad, vagy egy valódi szükséglet, ami a lényemből származik.

Ezt a kettőt nem kéne keverni, mert az elsőnél van az, hogy erőszakkal akarom megszerezni, kikényszeríteni a velem való törődést, míg az utóbbinál adni tudok annak érdekében, hogy kielégítsem a saját szükségleteimet. Ebben az esetben tiszteletben tudom tartani a másik ember szükségletét, szabad akaratát is.

kicsella 2013.07.30. 23:07:59

Ez igen!
A a felszín alatt rejtőzik a vers valódi mondanivalója, és értéke.
gratulálok!
süti beállítások módosítása