"Majdnem minden tudásunkért azoknak tartozunk, akik nem értettek egyet, és nem azoknak, akik igen" (Charles Caleb Colton)

Valahol Európában...(2.rész)

2012/08/24. - írta: sefatias

Sorozatomban, olyan történeteket hozok nyilvánosságra, amelyek vénekkel történtek meg. Azért tartom fontosnak ezek nyilvánosságra hozatalát, hogy egyrészt kimondjam végre, hogy a leváltásom után, ami ezekhez képest egy bagatell ügy volt, mások milyen tettekkel, szokásokkal szolgálhattak, szolgálhatnak vénként. Ezek a dolgok akkor nagyon szúrták a szememet, mivel egyértelmű bizonyítékai voltak annak, hogy a leváltásomban a szent szellem semmilyen szerepet nem játszott.

Szeretném nektek bemutatni Érdekes testvért (a nevet direkt nem írom le, de ha kell, tanúskodok az ügyében) Érdekes testvér az igazságban született, és már évek óta vénként szolgál. Ugyanazon a munkahelyen dolgozunk, ezért a történetben szereplő információk vagy saját tapasztalatok, vagy első kézből származnak. Egy nagyon jó barátom, aki szintén itt dolgozik, és járt Érdekes testvérnél többször is, mikor nála járt, a lakásában, és az udvarában rengeteg olyan anyagot, látott, ami a munkahelyünkről származik. Az ott látott értékes anyagok árát a barátom, a saját tapasztalataim, és a közvetlen munkatársaink elmondása alapján, akár többszázezer forintra is lehetne becsülni. Hogy milyen módon kerültek oda azok az anyagok, annak igen érdekes története van.

Mivel Érdekes testvér Jehova tanúja és ráadásul vén is, ezért tisztában van azzal, hogy a lopás bűn, és ezért néhány kivételtől eltekintve, ezeket ő nem lopta. Amit mégis, azt a saját bevallása szerint azonnal megbánta, és imában bocsánatért fordult Jehovához. De az anyagok jelentős része nem az ő, hanem mások tisztességtelensége révén jutottak el hozzá. Úgy is lehetne mondani, hogy ő csak vétlen áldozata annak, hogy a mások által ellopott holmik végül az ő tulajdonában kötöttek ki. Mi is történt? Amikor Érdekes testvérnek szüksége volt valamilyen eszközre, szerszámra, anyagra otthon, akkor odament a főnökéhez (aki szintén testvér), és kért tőle. A főnöke bement a raktárba kihozta az anyagot, és Érdekes testvér kezébe adta, aki ezek után nyugodt lelkiismerettel hazavitte. De miért volt nyugodt a lelkiismerete? Ez igen egyszerű. Ugyanis az anyag eltulajdonításában nem magát, hanem a főnökét tekintette vétkesnek (aki egyben a véntársa is). Szerinte ebben az esetben nem ő volt, aki magát a bűnt elkövette, hanem a főnöke, hiszen ő volt az, aki jogtalanul kijutatta a raktárból az éppen szükséges dolgot. Az hogy végül azt a valamit ő használta fel otthon, azt valószínűleg úgy tekintette, mint egy utcán talált gazdátlan dolgot, amit kár lenne ott hagyni.

Viszont Érdekes testvér néha gondban volt, amikor nem a főnökétől kapott dologra volt szüksége. Számára ez komoly lelkiismereti problémát jelentett, hiszen lopni bűn. De nem véletlenül találtam neki ezt a fantázia nevet. Érdekes testvér ebben az esetben is meg tudta oldani, hogy a számára szükséges anyag hazakerüljön. Erre két módszert alkalmazott. Az egyik az volt, főleg nagy, és súlyos tárgyak esetében, hogy megbeszélte egy üzemi autó sofőrjével, hogy szállítsa haza neki. Tehát a lopást nem ő követte el, hanem a sofőr, hiszen ő vitte ki a rendészek által védett kapun a szajrét. Ha pedig kisebb méretű dolgokról volt szó, Érdekes testvér akkor is kínosan ügyelt arra, hogy nehogy szégyent hozzon Jehovára, hiszen számára, mint Jehova kinevezett szolgája számára rendkívül fontos volt az, hogy nehogy folt essék a szervezet, illetve a mindenható Isten hírnevén. Ezért a kisebb méretű dolgok esetében megkérte kollégáit, hogy ők vigyék ki a kapun a cuccot. Tehát a lopást ebben az esetben sem ő követte el, hanem a munkatársai. Ő nem tehet arról, hogy a munkatársa a kapun kívül lopott szajrét juttatott a tulajdonába.

Egyszer az én raktáramban is lebukott. Mivel pontosan tudtam, hogy egy bizonyos dologból hány darab van készleten, feltűnt, hogy amikor bejött, akkor egy darab hiányzott. Kérdeztem tőle, hogy hol van? Zavartan, kissé furcsán kikerülte a választ. De mivel biztos voltam a dolgomban, kissé határozottabban követeltem tőle, mire kiderült, hogy nála van. Felelősségre vontam, hogy nem gondolja, hogy ez lopás? Erre elkezdett hangosabban beszélni velem, hogy mit képzelek én magamról, meg hogy kapjak már a fejemhez, hogy merek ilyet állítani, hogy ő lop? Mert ő azt nem akarta haza vinni, hanem ott akarta használni a munkahelyén. Tehát ő úgy gondolta, hogy egy raktárból engedély, és aláírás nélkül elhozni valamit, az nem lopás. Persze az előző történetben, meg pont a főnökét tartotta tolvajnak, mivel a raktárból ő hozta ki a cuccot.

És még egy érdekes sztori Érdekes testvérrel. A téli időszakra a munkahelyünkön védőitalként valódi csipkebogyó szörpöt szoktak adni. Tele van vitaminnal, és finom is. Egyszer Érdekes testvérnek köszönhetően a csipkebogyó szörp hasznosságának egy másik oldalát is megismerhettem. Érdekes testvér furcsa módon közölte a munkatársaival, hogy mennyire fontos a csipkebogyó szörp által bevitt vitamin a szervezetnek, és hogy mennyi haszna van. Egy nagy pohár csipkebogyó szörppel a jobb kezében kiállt a műhely közepére, a bal könyökét az ágyékához szorította, és ökölbe szorított kézzel félreérthetetlenül jelezte, hogy az alkarja most azt a szervét szemlélteti, ami amúgy akkor az alsónadrágjában volt. És felkiáltott: „Igyatok sok csipkebogyó szörpöt, mert akkor így fel fog állni a far….tok, és az asszony otthon meg fog becsülni titeket.” Én ott ültem mikor ez történt, elgondolkoztam, hogy engem leváltottak egy túl bizalmas beszélgetés miatt, amiben igazából nem volt semmi helytelen, csak épp megkérdőjelezte a józanságomat, de azóta elismerték, hogy hibás döntés volt. Itt pedig egy felvigyázó rengeteg lopott holmival a házában, lengeti az alkarját, jelezve, hogy otthon milyen szokott lenni a f...ka a csipkebogyó szörptől.

Vajon ez a „szellem által” kinevezett vén, mennyivel volt józanabb, mint én?

Címkék: vének
30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sefatias.blog.hu/api/trackback/id/tr304729660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

reboot (törölt) 2012.08.24. 15:51:01

jöhet a folytatás :)annyira tipikus ez az egész amúgy ... nagy komoly tesók, aztán kivetkőznek magukból

aki lehúzott jó pár évet vénként, az tudja, hogy a vének nagy része komolytalan figura, és itt nem a humorérzékre gondoltam, hanem az emberi jellemre - katasztrófa

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.24. 19:55:35

Sefa!
Ha vén akartál volna maradni, akkor miért nem követted Érdekes testvér példáját?
Végül is ő mutattott "jó" példát abban, hogy ki maradhat meg a tisztségében....

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 19:59:07

@karalabe4: :) hát nem csak ő :DDD még lesz pár része ennek a sorozatnak :DDD

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 21:31:50

@sefatias: Ha írsz, akkor ne tanmeséket írjál, hanem legyél konkrétabb. Ez érdekes nem több. Érdekesnek fogja tartani mindenki, csak nem fogja tudni senki, hogy ki Érdekes.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 21:40:50

@royroyroy: Miért? Ha leírtam volna az igazi nevét, akkor előrébb lennél? Aki ismer az tudja kiről van szó, aki nem ismer, annak meg mindegy

metanoia 2012.08.24. 21:42:43

@royroyroy:

Vannak személyiségi jogok is.

Sztem egyáltalán nem a nevek a fontosak, hanem rendkívül szomorú, h az egyigazegyházban ilyenek a vezetők.

Sefa ezeket nem kárörvendésből, v másokra való mutagatás céljából írja le, hanem mélységes fájdalommal, h amire az életét tette és komolyan hitt benne, ott ilyenek előfordulhatnak minden következmény nélkül.És közben a Szent Szellemre hivatkoztak/nak.

Bárcsak időben "kijózanodnának" ezek a jellemtelen, kisiklott életü emberek.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 21:47:15

@metanoia: igazad van. azért is hagytam ki a nevet. Egyébként tényleg vékony a határ a bosszú, és a kárörvendés, valamint a fájdalom, és a csalódás mint indíték között. Nekem nagyon rossz volt ezeket látnom,. és ez a fickó csak kisstílű vénecske. Majd írok még a szent szellem által megbízott keresztény vénekről

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 21:58:32

@metanoia: @sefatias:
Az előbbi leveled annyiban volt jobb véleményem szerint, hogy ott voltak gondolom a valós nevekhez köthető betűk. Valami konkrétabbat tehetnél bele. Pl. S. akit nevezzünk Érdekes testvérnek. Vagy valami ilyesmi. (vagy X.Y)
Ez még belefér a személyiségi jogokba, másrészt csak akkor sértené a személyiségi jogot, ha nem lenne igaz.
Egyébként, akkor most hány vén van még ott és még mennyit kéne leváltani szerinted?

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 22:03:45

@royroyroy: szerintem? hát az egyik fontos tényező, hogy most már egy cseppet sem érdekel. Hogy őszinte legyek úgy vagyok már ezzel, mint a krisnásokkal, meg a katolikusokkal. Tökmindegy nekem, hogy ki vezeti őket. Engem az sem zavar, ha a kalocsai börtönből hoznak valakit vezetőnek. Engem csak az érdekel, hogy hagyjanak már békén. De még mindig velem foglalkoznak. hazudoznak, rágalmaznak, és ott próbálnak alám tenni ahol bírnak. Most mit csináljak? Mivel nem állnak szóba velem, nem válaszolnak a kérdéseimre, nem veszik fel a telefont, akkor hogy közöljem, hogy mit szeretnék? ha emberként viselkednének, akkor semmi baj nem lenne, de Érdekes testvér is hallott rólam valamit, aztán már akkorát hallottam vissza, hogy csak lestem.

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 22:09:48

@sefatias: Küldjél az érintet véneknek egy linket, hogy tudjanak róla és oda esetleg beleírhatod a konkrét nevet is. :)
Lehetsz konkrétabb, itt is.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 22:11:48

@royroyroy: nem mindegy neked? úgyis olvassák. Még az emelvényről is néha visszahallom, meg fülembe jutnak beszélgetések, ami vének között hangzott el. hi-hi. örülj, hogy olvashatod.

royroyroy (törölt) 2012.08.24. 22:19:31

@sefatias: Nekem mindegy. Csak azt hittem neked nem mindegy. Azt hittem valamit el akarsz érni, gondoltam, hogy lehetne hatékonyabban is. De igazad van nekem mindegy, csak akkor utána ne szomorkodjál rajta, ha nem történik semmi.
Szóval nekem mindegy.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 22:24:08

@royroyroy: most te komolyan azt hiszed, hogy néhány betütől függ? nem hiszel a szent szellemben? :DD

Bumbumöcsi (törölt) 2012.08.24. 23:05:48

Érdekes testvér gondolkodásmódjában nincs semmi szokatlan. A törvények farizeusi kimagyarázása... Van tapasztalatom az ilyenféle dolgokról (is).

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 23:06:21

nekem az fáj a legjobban, hogy hasonló súlyú bünöket elkövető vének itélik el egymást, és a gyülekezet tagjait. Nincs önkontroll. hanem inkább tompítják a lelkiismeretüket, és a gonoszság gyűlölete csupán abban jut kifejezésre, hogy a MÁSIK bűnén nagyon nagyon felháborodnak. Közben meg nekik is ott kéne ülniük az utolsó sorban. az utolsó pillanatban érkezni, és ima után azonnal elmenni mint ahogy én csináltam.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.24. 23:08:14

@bumbumöcsi: én sem tartom szokatlannak. ahogy korábban írtam, ez egy kisstílű vén. még csak nem is az eszesebbek közé tartozik. A főnöke az már más. az már nagystílű.

Bumbumöcsi (törölt) 2012.08.24. 23:19:24

Jó történet. Remélem lesz még folytatás.
Sok ilyesféle esik meg a gyülekezetkeben, én magam is ismerek hallomásból néhány ilyet a környezetemben. Mezei hírnökként nem tehet sokat az ember. Mindig meg tudják magyarázni a vének, hogy mi miért van.

küzdős 2012.08.24. 23:35:51

@sefatias: Halihó!
Számomra tanulságos volt ez az Érdekes testvér, kipróbáltam a szörpöt, és bevált!
Egyébként nagy életművész lehet, mert itt több gyülekezetben megjelenik.
Esetleg lehet, hogy nem csak egy van belőle? Nincsenek ikertestvérei? Idáig azt hittem, hogy csak az Anti(lop), de tévedtem.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 07:08:16

@küzdős: :) Szia Testvér! Már hiányoztál! Biztosan több is van belőle, mert itt is több hasonló jelenség van

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 07:58:57

Egyébként az ilyen esetek feladata az, hogy bizonyítsák, hogy nem igaz az, hogy a szent szellem nevez ki, és töröl véneket. Érdekes testvér már legalább 10 éve él így, és mégis kinevezték, illetve még nem törölték. És ha a szent szellemtől függ, nem is fogják. Ráadásul nála is ott van az a furcsa jelenség, hogy nem fogja fel, hogy amit tesz, az ellentétes a Biblia törvényeivel. Mégis vénként szolgál. Én hallottam hogy hogy viselkedik egy pásztori látogatáson. Sok mindennek lehet nevezni a tevékenységét, csak pásztorinak nem. Kétlem, hogy a csipkebogyó szörp azon a bizonyos testrészén kivül máshol is hatna.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 08:03:36

@karalabe4: Egyébként pont azért nem maradtam vén, mert nem voltam olyan. Miután leváltottak, és ennek híre ment sok vén keresett meg, és mind azt tanácsolták, hogy harcolnom kellett volna a tisztségemért. Visszatámadni, sarokba szorítani a vádlóimat. Ezt persze simán megtehettem volna, hiszen elnöklőként mind a három vádlómnak kezeltem ügyét, azaz tudtam, hogy mit követtek el. De én abban hittem, és hiszek is ami a Bibliában van, hogy az Úr szolgájának nem kell harcolnia, illetve hogy vesd a terhed Jehovára. Ma már tudom, hogy bár sokat szenvedtem, a leváltásom célja az volt, hogy kinyiljon a szemem, és meg merjem végre fogalmazni azt amit addig csak elnyomtam magamban

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.25. 12:26:53

Közben eszembe juttatták, hogy Érdekes testvér vénként szolgálva elnézi, hogy egy közvetlen munkatársa aki Jehova Tanúja rendszeresen részegeskedjen a munkahelyén. Ő nem érzi felelősségének, hogy tegyen az ügyben. A testvér szerintem már alkoholista. korábban a bételben szolgált. Pedig jó fej a srác. én csíptem. szerintem a sok boldog keresztény tevékenység vezette az alkoholhoz

karalabe4 · http://eletazortoronyutan.blogspot.com/ 2012.08.25. 13:08:57

@sefatias:
Egyébként egy aktív JT kommentelő Johnny blogján kifejtette, hogy hogyan jut az infóihoz: aperitif-el. Úgy látszik "Holy Spirit" kitöltetését az angol szó jelentése szerinti szószerinti értelemben veszik. (spirit=rövidital)

A szellemi részegeskedés fizikai részegeskedésben nyilvánul meg előbb vagy utóbb, hiszen valamilyen segítséggel kell ahhoz, hogy a sok szemét le legyen nyomva. Sajnos Mo-on amúgy is nagyobb előszeretettel fordulnak a férfiak (és sok nő is) ehhez a megoldáshoz, de szerencsére ebből is ki lehet gyógyulni, feltéve, ha a delikvens felismeri, hogy NEKI ebben milyen felelőssége volt.
(mert ugye a körülményeket mindig lehet hibáztatni és kifogásokat is mindig lehet találni...)

metanoia 2012.08.25. 17:46:50

@royroyroy:

A médiákban kitakarják a bűnelkövetők arcát, vezetéknevének csak a kezdőbetűjét írják ki, PEDIG IGAZ A TÖRTÉNETÜK/bűnelkövetésük.

metanoia 2012.08.25. 17:58:11

@karalabe4:

Szűkítsük a kört, jt-i között is nagyon sok az alkoholista, vének között is.:(

Nem egynek még a halálát is kifejezetten az alkoholizmusa okozta.
A temetésén meg méltatták, h hűséges volt Jehovához.

Aha.

royroyroy (törölt) 2012.08.25. 18:04:04

@metanoia: Kisszívem egyetértünk. Itt az arca nincs megmutatva és a kezdőbetű is elég. Esetleg egy gyüli név vagy kezdőbetű sem ártana. :)

Johnny Joker · http://jehovatanui.blog.hu/ 2012.08.26. 21:13:05

@royroyroy: Nem nehéz kitalálni, hogy Sefa melyik gyülikbe járt... leírta már párszor.

sefatias · http://sefatias.blog.hu 2012.08.26. 21:15:26

@Johnny Joker: :DD igen. de hát a testvérnek komoly szövegértési problémái vannak. Azért tartja helyesnek, hogy beszél velünk, mert mi csak névtelen fantomok vagyunk. Hááát...izé.. kicsit jobban oda kéne figyelni a másikra

royroyroy (törölt) 2012.08.26. 21:36:36

@Johnny Joker: Ja, ha csak arról ír, akkor valóban felesleges, azt mindenki tudja, aki olvassa a blogot.

l.gabi 2012.08.27. 02:58:18

Szerintem név nélkül azért is jó, mert amíg valaki a gyülekezet tagja lát ilyet, de azt hiszi egyedi jelenség. Önmagában az a tény, hogy nem az általam látott 1-2 vén ilyen, hanem sokan ilyenek, az van olyan pillanat, amikor nagyon sokat jelent.
süti beállítások módosítása